|
Právě je 562 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: rosmano Willy cizinec
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116714738 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 20. září 2020 @ 11:53:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Když Ježíš hovořil o vodě v duchovním slova smyslu - hovořil přímo o osobě Ducha svatého (o "ŽIVÉ VODĚ") - ale už o ničem jiném.
Ahoj Stando.
V poslední, velký den svátku Ježíš vstal a zvolal: „Žízní-li kdo, ať přijde ke mně a pije. 38Kdo věří ve mne, jak praví Písmo, řeky živé vody poplynou z jeho nitra! “ To řekl o Duchu, kterého měli přijmout ti, kteří v něho uvěřili; dosud totiž Duch svatý nebyl dán, protože Ježíš ještě nebyl oslaven.
To Ježíšovo slovo se pak stalo, mnohokrát a mnohokrát. Záznam o tom je ve skutcích apoštolů na více místech, a to, co říkal Ježíš, se děje v realitě i dodnes.
Ve skutcích apoštolů například:
Sk 2,4 [obohu.cz]: Všichni byli naplněni Duchem Svatým a začali mluvit jinými jazyky, jak jim Duch dával promlouvat.
Sk 4,31 [obohu.cz]: Když se pomodlili, zatřáslo se místo, kde byli shromážděni, a všichni byli naplněni Duchem Svatým a směle mluvili Boží slovo.
Sk 10, 45 [obohu.cz]: I na pohany byl vylit dar Ducha Svatého, neboť je slyšeli mluvit jazyky a velebit Boha.
Sk 19, 6 [obohu.cz]: Když na ně Pavel vložil ruce, přišel na ně Duch Svatý a oni mluvili jazyky a prorokovali.
Zkus si dát si jedna a jedna dohromady a odpovědět si na jednoduchou otázku:
𝓒𝓸 to plynulo z nitra lidí, kteří přijali Ducha svatého?
Pokud si ve skutcích přečteš, c𝓸 to plynulo z nitra lidí, kteří přijali Ducha svatého, tak budeš i vědět, c𝓸 je to ta "živá voda".
A nebudeš si pak omylem myslet, že "Živá voda" je Duch svatý.
Toník
|
| NadřazenýRe: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 21. září 2020 @ 15:34:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." 𝓒𝓸 to plynulo z nitra lidí, kteří přijali Ducha svatého?
Pokud si ve skutcích přečteš, c𝓸 to plynulo z nitra lidí, kteří přijali Ducha svatého, tak budeš i vědět, c𝓸 je to ta "živá voda".
A nebudeš si pak omylem myslet, že "Živá voda" je Duch svatý. "...
Dárcem života je Bůh. Bůh tvořil skrze Syna (Slovo), mocí Ducha svatého.
Voda je nezbytnou podmínkou pro každý život na Zemi. Není lepšího přirovnání směrem k duchovnímu světu než: "živá voda" = Duch svatý.
V poslední, velký den svátku Ježíš
vstal a zvolal: „Žízní-li kdo, ať přijde ke mně a pije. 38Kdo věří ve
mne, jak praví Písmo, řeky živé vody poplynou z jeho nitra!
“
TO ŘEKL O DUCHU kterého měli přijmout ti, kteří v něho uvěřili;
dosud totiž Duch svatý nebyl dán, protože Ježíš ještě nebyl oslaven.
Pán Ježíš zde říká o Duchu, že je ona "živá voda" - ty jsi snad slepý, že přesto říkáš, že je to "Boží slovo"!
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 21. září 2020 @ 15:58:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 21. září 2020 @ 17:39:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pán Ježíš zde říká o Duchu, že je ona "živá voda" - ty jsi snad slepý, že přesto říkáš, že je to "Boží slovo"!
No, neříká! Neříká to o Duchu, že je ta "živá voda", Stando. "Živá voda" říká Pán Ježíš tomu, co plyne z nitra lidí, kteří přijmou Ducha svatého - ty jsi snad slepý, že přesto říkáš, že je to Duch svatý?
Jen se zbytečně dohaduješ - normálně si přečti, co je zaznamenané v písmu svatém o těchto lidech, co to plynulo z jejich nitra:
Sk 2,4 [obohu.cz]: Všichni byli naplněni Duchem Svatým a začali mluvit jinými jazyky, jak jim Duch dával promlouvat.
Sk 4,31 [obohu.cz]: Když se pomodlili, zatřáslo se místo, kde byli shromážděni, a všichni byli naplněni Duchem Svatým a směle mluvili Boží slovo.
Sk 10, 45 [obohu.cz]: I na pohany byl vylit dar Ducha Svatého, neboť je slyšeli mluvit jazyky a velebit Boha.
Sk 19, 6 [obohu.cz]: Když na ně Pavel vložil ruce, přišel na ně Duch Svatý a oni mluvili jazyky a prorokovali.
Z jejich nitra neplynul Duch svatý, Stando, ale slova. Konkrétní slova. Boží slova.
A o tom Ježíš mluvil.
Toník |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 22. září 2020 @ 09:58:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To, že lidé mluví jazyky či prorokují, je jen vnějším projevem působení Ducha svatého v jejich srdci.
Děje se tak proto, aby se dál budovala Boží církev, aby rostla a další lidé přijímali dar spasení v Kristu. Skrze křest přijímali, a skrze pokání a obrácení se obnovovali. Toto všechno je dílem působení Ducha svatého. nikoli dílem samotného prorokování, nikoli dílem samotného "mluvení jazyky".
"Vodou života" je sám Bůh, vodou života není prorokování, vodou života není mluvení jazyky. To jsou jen vnější příznaky působení "vody života".
Živá voda - to je sám Bůh a už nikdo a vůbec nic jiného!
Jen Bůh je dárcem života!
Prorokování není zdrojem života, prorokování nedává život - ani mluvení jazyky nedává život. To všechno slouží k budování už živého člověka.
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 22. září 2020 @ 10:29:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mluvení v "jazycích"? :) To jako to mumlání, kterému nikdo nerozumí a ani ten, kdo tak mumlá? A to fakt někoho vzdělává? A "buduje" společenství lidí? To je jako to vnější působení toho ducha křesťanů? Mumlání, které rozhodně není jazykem, není řečí. Je to jen blábolení, nic více. Davová psychóza, |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 22. září 2020 @ 13:07:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak davová psychóza ? Lidé (i já) se takto modlí soukromě. Žádné davy tam nejsou. |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 22. září 2020 @ 13:42:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Modlí se? :) A copak, rosmano, copak se modlí? Ví to alespoň ti, kteří se podle Tebe, "modlí" v těch "jazycích"? A co se týká těch davů, tak ano, zažil jsem to, že se všichni nahlas "modlili v těch jazycích". Stovky lidí. Stovka, desítky. Rosmano, nekecej :) |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 22. září 2020 @ 19:10:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ano, modlí se. Duch se modlí. Může být, že se modlí desítky, i stovky lidí v jazycích. Ale primárně je to modlitba do soukromí. |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 22. září 2020 @ 19:46:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Modlí se, a dokonce Duch se modlí :) A co se jako modlí? Jaká slova, abys mohl říci, že je to vůbec modlitba? Rozumíš tomu mumlání, které vychází z Tvých vlastních úst? A jak Tě taková modlitba vzdělává? A hlavně, prosím, upřímně, nekecat :)
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Milka v Úterý, 22. září 2020 @ 21:13:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rosmano Když je to modlitba soukromá, proč tedy stovky lidí? Jeden přes druhého a ani si nerozumí. Nebo to někdo vykládá? V takovém množství asi těžko.
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 22. září 2020 @ 21:24:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tam nejde o to, aby jeden rozuměl druhého. Jde o to, že každý velebí Boha sám za sebe, duchem. Najednou, společně. Ty modlitby jeden po druhém sice umožňují poslouchat, co se kdo modlí a případně říct na závěr vědomě amen, ale i z naší praxe to vnímám jako dost problematické, protože mnoho lidí se nemodlí dostatečně hlasitě, takže ti vzdálenější jim stejně dost dobře nerozumí. A pasivně stojí a čekají, až se bude modlit někdo dostatečně nahlas. A při spolčných modlitbách a chválách se modlí všichni, třeba polohlasem.
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 23. září 2020 @ 06:52:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mé otázky zněly jinak, než odpovídáš, rosmano. Jak můžeš vědět, jestli se vůbec modlíš, když nerozumíš sám tomu, co mumláš, jestli je to vůbec řeč, ta sekadence dosti opakovaných jakýchsi výrazů. A jak můžeš vědět, že velebíš B-ha a neproklínáš? Jen z jakéhosi postoje? Je to hloupé, nerozumné, a směšné. Je to davová psychóza, a to i když bys mumlal v naprostém soukromí. Prostě bez rozumu děláš to, co nevzdělává a čeho není účastna mysl. Jak to máš Ty, rosmano? Přizpůsobil ses? |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 23. září 2020 @ 08:54:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak to mám já ? Tak jak o tom píše ap. Pavel v 1 listu Korintským 14. kapitola. |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 23. září 2020 @ 09:03:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neptám se na to, jak je co kde napsáno.
Ptám se Tebe, rosmano. Zeptal jsem se, zda rozumíš tomu, co vychází v té "řeči jako mumlání" z Tvých úst. Zda můžeš říci naprosto ujištěn z porozumění toho, co vychází z Tvých úst, že to co z nich vychází - to jakési pro mne mumlání - je skutečně modlitba k B-hu, velebení B-ha a nikoliv jen pustoprázdné mumlání, uvedení sebe do jakéhosi transu mantrování výrazů nedávajících nikomu žádný smysl, nebo zda nejde o proklínání B-ha.
Buď upřímný ke mně i k sobě. |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 23. září 2020 @ 13:05:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nemám to jinak než jak je to napsáno. Jestli chceš vědět jak to mám já, tak si to přečti v 1. Kor. 14.
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 23. září 2020 @ 13:44:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tady to vysvětluje charizmatická katolička (to jsou jiného druhu katolíci než tady přítomni)
https://www.youtube.com/watch?v=XR-e7AQVChU
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 23. září 2020 @ 15:04:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, jako bych se vrátil nějakých 30 let zpět :) Ale tuhle potrhlou argumentaci, že ten dar jazyků je taková neverbální řeč :), tak tu jsem slyšel fakt prvně :) Rosmano, proč mi nechceš zodpovědět, zda-li tě to a jak vzdělává, když mumláš jakousi tou neverbální řečí :), a jak můžeš vědět, že se modlíš nebo co vlastně říkáš, a že neproklínáš B-ha? Kde bereš tu jistotu, když nerozumíš tomu, co říkáš? Vždyť je to jen takové uvedení se do stavu bez mysli. |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 23. září 2020 @ 15:13:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Voto, nezlob se, fakt ti k tomu nebudu nic říkat. Nejsi pro mě partnerem k takovýmto rozhovorům, vzhledem k tomu jak se ke křesťanství a křesťanům stavíš a vyjadřuješ.
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 23. září 2020 @ 16:32:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ok. :) Přesto je tento fenomém "modlitby v jazyku" fakt zajímavý svým rozšířením davou psychózou. Jak jsem si všiml, šíří se už i mezi katolíky to učení K.Hagina st. a jemu podobných. U nás máte prim teď vy - CB. |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 23. září 2020 @ 23:04:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To jsou také katolíci (popravdě Oka, martina nebo Akuzativ si tam mezi nimi neumím představit :-) ).
https://www.youtube.com/watch?v=EVxyru3-z3c&list=RDnEW5S0w7rcw&index=8
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 24. září 2020 @ 08:52:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já si je tam tedy představit dovedu a docela živě. |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 23. září 2020 @ 14:56:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No já si zrovínka nemyslím, že Ty to máš tak, jak je napsáno v 1. Kor. 14, rosmano. :) Ta videa, která jsi poslal, mi to dosvědčují. |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 23. září 2020 @ 13:42:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Např. toto je shromáždění, kde se takto modlí: https://www.youtube.com/watch?v=k_N4AefDTvk
(ten mladík co hraje na saxofon je můj bratranec, ten pastor za kazatelnou v závěru je také bratranec) |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 23. září 2020 @ 14:58:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pěkný, no. Takže zpěv v polštině. V polské řeči. To je ono? Zpíváte čemu nerozumíte? :)) To asi ne viď. :) |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 23. září 2020 @ 15:03:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne. Mluvím o společné modlitbě. Ta zachycena na videu není. |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 23. září 2020 @ 15:13:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jasně :) Nač tedy to video.
Ale čeho jsem si nemohl nepovšimnout :), to je, že některé ženy nosí u vás šátky na hlavě a jiné ne. Nosí je tedy při společné modlitbě, (pardon ta na tom videu přeci není), nebo je nosí i mimo modlitbu, chválu, modlitebnu? A proč je vlastně nosí? A proč je nenosí zase ty jiné ženy?
Já Ti tedy nevím, ale rozumí vůbec tomu, proč ten Šaul vlastně nařídil, aby ženy nosily ve shromáždění pokrývku hlavy, když prý dlouhé vlasy byly dány ženě jako závoj (pokrývka), a která z žen si hlavu nechce pokrývat, ať si ji už rovnou oholí? :)Proč děláte něco, čemu nerozumíte? |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 23. září 2020 @ 15:23:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To není u nás. Je to sbor v Polsku v Bieszczadach. Ta modlitebna je sice úplně stejná, jako ta naše (stavěna podle stejného projektu),ale není to u nás. A mnoho z těch lidí jsou lidi od nás, z Těšínska. Další jsou z polské strany Těšínska. Z původního Svazu rozhodných křestanů. Všichni se přestěhovali před 50 lety na to místo na východě Polska.
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 23. září 2020 @ 16:27:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Aha. A u vás nosí ženy šátky na hlavě, když se modlíte? A nosí jen při modlitbě nebo v celé vaší budově, nebo je nosí i venku mezi lidmi? |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 23. září 2020 @ 16:43:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | U nás nenosí. Kdysi dávno nosily. |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 23. září 2020 @ 16:58:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A proč už ženy u vás nenosí šátky? Co se změnilo, že nenosí to "znamení kvůli andělům" při modlitbě? A nosily ty šátky i venku, nebo je nosily jen ve sborové budově či jen, když se modlily? |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 22. září 2020 @ 11:07:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 23. září 2020 @ 07:06:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Živá voda - to je sám Bůh a už nikdo a vůbec nic jiného!
Takže bys už mohl rozumět, že H₂O není ta "živá voda"?
To, že lidé mluví jazyky či prorokují, je jen vnějším projevem působení Ducha svatého v jejich srdci.
To píšeš o něčem z tvé vlastní zkušenosti, nebo zase píšeš o něčem, co osobně neznáš a teoretizuješ?
Prorokování není zdrojem života, prorokování nedává život - ani mluvení jazyky nedává život.
A to píšeš o jakém "prorokování" a "mluvení jazyky"?
O tvém?
🆃🆅🅾🅹🅴 prorokování ani mluvení jazyky nedává život?
Nebo prorokování a mluvení jazyky lidí ve vaší farnosti nedává život?
Nebo prorokování a mluvení jazyky lidí v ŘKC nedává život?
Nebo jaké konkrétní prorokování a mluvení jazyky nedává život?
O čem konkrétně to píšeš?
O jaké vaší praxi to píšeš, že vám prorokování a mluvení jazyky nedává život?
Pokud takovou praxi vy máte, tak je ta praxe dost odlišná od praxe křesťanské [obohu.cz]:
Když nastal den Letnic, byli všichni spolu na jednom místě. Všichni byli naplněni Duchem Svatým a začali mluvit jinými jazyky, jak jim Duch dával promlouvat.
A Židé, zbožní muži ze všech národů, se sešli a každý z nich slyšel učedníky mluvit svou vlastní řečí a říkali: "Všichni je slyšíme mluvit našimi jazyky veliké věci Boží."
Petr jim pak vydal svědectví z Písma k tématu (církev už tehdy měla písmo a kázala z písma svatého) a Když to ti židé ze všech národů uslyšeli, byli hluboce zasaženi v srdci a ti, kteří radostně přijali to slovo, byli pokřtěni.
A tak je to od tehdy až dodnes. Právě Boží slovo je zdrojem života - a to zvláště prorokování, nebo slovo poznání, které lidé mají v církvi.
A zdrojem toho slova, které je životem, je Bůh.
Jen ti ocituji to důležité (je to skoro na začátku toho článku):
BOŽÍ SLOVO
Slovo, které Bůh vyslovuje, je takové, jaký je sám Bůh. On je se svým slovem zcela totožný. Slovo u Boha znamená totéž jako čin (viz výše). Co Bůh vyslovuje, to se také děje.
Pokud je tedy někde ve vaší praxi nějaké "prorokování" nebo "mluvení jazyky", které nedává život, nebude to Boží slovo.
Toník
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 23. září 2020 @ 08:24:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Živá voda - to je sám Bůh a už nikdo a vůbec nic jiného!
A já toto snad někdy tvrdil? Nespletl jsi si mě se sebou samým?
Já říkám pořád to samé: "ŹIVÁ VODA" = DUCH SVATÝ !
(J 3,5-8) Ježíš odpověděl: „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha, ("živé vody"), nemůže vstoupit do Božího království.
Co se narodilo z těla, je tělo, a co se narodilo z Ducha, je duch. Nediv se, že jsem ti řekl: Musíte se narodit znovu.
..." Pokud takovou praxi vy máte, tak je ta praxe dost odlišná ..."...
Buďme tedy naprosto konkrétní:
Jaká je tedy ta tvoje praxe? Když ty jsi mluvil jazyky, kterou světovou řečí to bylo konkrétně? Snad švédsky, maďarsky nebo litevsky? Nebo snad čínsky, či jazykem domorodých Papuánců? A co konkrétního jsi takto konkrétně řekl?
A byli u toho také lidé, kteří tě slyšeli ve své mateřštině?
Pokud ne - pak to tvoje "prorokování a mluvení jazyky" se diametrálně liší od toho prorokování a mluvení jazyky v církvi prvotní....
Život ti může dát pouze Bůh - a už nikdo jiný a nic jiného! Jenom sám Bůh je dárcem života! To, že si přečteš nějaké texty proroka a ony tě osloví - to je jenom hnutí lidské mysli, které se může stát součástí Božího plánu s člověkem. Ale určitě tě nemohou znovuzrodit žádné texty Písma, ani žádné tvoje lidské hnutí mysli. To může jen způsobit, že začneš vážněji brát život, že tě povede k pokání a k obrácení.
Však podstatnou kvalitativní změnu s člověkem - jeho nové narození z osoby Krista ve křtu - to je dílem výhradně Božím. Otec takto tvoří skrze Syna - mocí Ducha svatého.
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 23. září 2020 @ 09:01:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jaká je tedy ta tvoje praxe? Když ty jsi mluvil jazyky, kterou světovou řečí to bylo konkrétně? Snad švédsky, maďarsky nebo litevsky? Nebo snad čínsky, či jazykem domorodých Papuánců?
Mluvím česky, anglicky, rusky, slovensky a polsky. Pak ovládám C++, Python, Basic, VBNet, C#, VBscript, Javascript, T-SQL.
A co konkrétního jsi takto konkrétně řekl?
A byli u toho také lidé, kteří tě slyšeli ve své mateřštině?
Konkrétně jsem se o Ježíši bavil například s našimi Polskými příbuznými a o Ježíši jsem jim řekl. Ale více se s nimi bavila Cizinka. A to slovo svědectví i Boží slovo k tématu jim přineslo život.
Stejně tak když za mnou přišli křesťané a přinesli evangelium -
Život ti může dát pouze Bůh - a už nikdo jiný a nic jiného! Jenom sám Bůh je dárcem života!
Přesně tak, Stando.
To, že si přečteš nějaké texty proroka a ony tě osloví - to je jenom hnutí lidské mysli, které se může stát součástí Božího plánu s člověkem. Ale určitě tě nemohou znovuzrodit žádné texty Písma, ani žádné tvoje lidské hnutí mysli.
Díky za svědectví z vašeho života. Vaši situaci v ŘKC znám osobně, vím, co je to to vaše "hnutí mysli" a vím, že pořád píšete o rozumu a mysli a míjíte docela základy toho, co je napsané v písmu.
A taky vím. že rádi popisujete váš stav ve druhé osobě. Rozumím tomu, co chceš z ŘKC sdělit.
Jak jsi psal: Každý svého štěstí strůjcem.
Pokud ti váš stav vyhovuje, mějte si ho a řešte si vaše "hnutí mysli" a vaše stavy "rozumově schopné víry".,,,
Toník
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 23. září 2020 @ 10:06:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To je ale cosi úplně jiného, než mluvit jazyky pod vlivem Ducha svatého! ...
Mluvení jazyky je toto:
A když se ozval ten zvuk, sešlo se mnoho lidí a byli zmateni, protože každý z nich je slyšel mluvit svou vlastní řečí. Všichni byli ohromeni a udiveně říkali:
„Hle, což nejsou všichni ti, kteří tu mluví, Galilejci? Jak to, že každý z nás slyší svůj vlastní jazyk, ve kterém jsme se narodili?
Parthové, Médové a Elamité, obyvatelé Mezopotámie, Judska a Kappadokie, Pontu a Asie, Frygie a Pamfylie, Egypta a oblastí Libye u Kyrény a návštěvníci z Říma, Židé i proselyté, Kréťané a Arabové: všichni je slyšíme mluvit našimi jazyky veliké věci Boží.“ Všichni z toho byli ohromeni a zmateni a jeden druhému říkali: „Co to má znamenat?“
Že jsi se ty naučil mluvit třeba rusky a hovoříš tak s Rusy - to ještě není "mluvení jazyky" ve smyslu Písma!
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 23. září 2020 @ 10:15:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | << Že jsi se ty naučil mluvit třeba rusky a hovoříš tak s Rusy - to ještě není "mluvení jazyky" ve smyslu Písma! >>
A jak toto zase může tvrdit někdo, kdo má všech pět pohromadě. Nepropadl jste i Vy, oko, tak náhodou tomu sektářskému charismatickému hnutí, tedy jeho učení?
Galilejci. Vždyť to byli Galilejci! :) A teď by Vás to mělo trknout. Ale kdo ví :)
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 23. září 2020 @ 17:30:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To je ale cosi úplně jiného, než mluvit jazyky pod vlivem Ducha svatého! ...
Určitě, Stando. To je dobře. že to víš.
Zpět k tématu, Stando.
Když má člověk od Boha evangelium, Boží slovo, přináší to život. I v češtině, polštině. Podobně Petr mluvil ke Korneliovi.
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 23. září 2020 @ 19:01:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." To je ale cosi úplně jiného, než mluvit jazyky pod vlivem Ducha svatého! ...
Určitě, Stando. To je dobře. že to víš. "...
Proč tedy tvoje reakce docela od věci? Když ty to tedy také "víš"?
..." Mluvím česky, anglicky, rusky, slovensky a polsky. Pak ovládám C++, Python, Basic, VBNet, C#, VBscript, Javascript, T-SQL.
A co konkrétního jsi takto konkrétně řekl?
A byli u toho také lidé, kteří tě slyšeli ve své mateřštině?
Konkrétně jsem se o Ježíši bavil například s našimi Polskými příbuznými a o Ježíši jsem jim řekl."....
Co má toto společného s "mluvení jazyky" , jak je popisuje Bible?
..." nějaké "prorokování" nebo "mluvení jazyky", které nedává život, nebude to Boží slovo."...
Co to je konkrétně "dávat život" z prorokování a mluvení jazyky a jak to poznáš konkrétně?
Apoštol Pavel o tom říká cosi jiného:
(1 Kor 14,6) Tedy, bratři, kdybych k vám přišel a mluvil jazyky, co vám prospěji, když bych k vám nepromluvil ve zjevení, v poznání, v proroctví nebo vyučování?
Jazyky nejsou tedy znamením pro věřící, nýbrž pro nevěřící, proroctví však není pro nevěřící, nýbrž pro věřící.
Když se sejdete, každý z vás má chvalozpěv, má učení, má zjevení, má jazyk, má výklad; všechno ať je k budování.
Budování křesťana je ovšem cosi trochu jiného - není to dávání života. Život byl člověku dán ve křtu a ten se stal křesťanem. Budováním pak člověk tento dar života rozvíjí - prohlubuje.
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 25. září 2020 @ 17:20:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Proč tedy tvoje reakce docela od věci? Když ty to tedy také "víš"?
Moje reakce zcela od věci? Já psal k věci, stále ke stejnému tématu, tedy že Boží slovo je ten život, ten zdroj života.
Ty jsi tu psal:
Proč si utekl od věci a neodpověděl, nevím.
Prorokování a mluvení jazyky dává život. Co to tedy ty máš za prorokování a mluvení jazyky, co vám nedává život?
Co to je konkrétně "dávat život" z prorokování a mluvení jazyky a jak to poznáš konkrétně?
"Dávat život" to ej to, co popisuje písmo - Boží slovo je živé, mocné, proniká až na rozhraní duše a ducha (tam, co je ta mrtvola). Zasahuje člověka hluboko v srdci a mění srdce. To je ten život.
Na druhou stranu se také snadno pozná, že nějaké slovo nikam neproniklo a život nepřineslo, žádnou hloubku - lidé pak rozumují, píši o rozumu, o schopnostech rozumu, o víře v rozumu...
Toník
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 26. září 2020 @ 09:38:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Konkrétně píši o tom, že dárcem života je jedině sám Bůh.
Všechno ostatní, co ty prohlašuješ za zdroj života, jsou jen prostředky, které k tomu slouží. Skrze které Bůh působí.
A tak je to i s Božím slovem - s Písmem.
Samotné Písmo nemá moc dát život - skrze toto Písmo však může působit Bůh - dárce života. Člověk pak uvěří, činí pokání a pokud není už pokřtěný, dá se pokřtít.
Pokud už byl pokřtěný, obrátí se od zlého jednání, činí pokání a přijme svátosti (pokání a eucharistii).
Bůh však dává duchovní život křesťanu v NOVOSTI ŹIVOTA až ve křtu. Tento dar duchovního života pak člověk ve spolupráci s Bohem dál rozvíjí - buduje.
A k tomuto budování slouží mnoho prostředků - mezi ně patří i mluvení jazyky - v dnešní době, v podmínkách dnešní doby docela hodně ztratilo na významu, protože lidé žijí ve velké většině duchovně plytce a pokud se tedy vůbec budují duchovně, mají k tomu - úměrně k jejich stavu - účinnější prostředky (modlitbu, svátosti, půst, almužna).
Mluvení jazyky nedává život - slouží k budování, k rozvoji, už předtím uděleného daru života člověku ve křtu.
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 26. září 2020 @ 11:50:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, pojem Písmo je synonymum božího slova. Nemůžeš oddělovat pojem Písmo a boží slovo. Je to jako bys odděloval závěť a to co je v závěti psané. To nejde, je to jedno a to samé.
Oko, buď si boží slovo obsažené v Písmu pustíš v pravdě Ducha svatého do srdce, a to tě pak promění k životu, anebo budeš boží slovu vzdorovat ke smrti a tvrdit hlouposti! |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 27. září 2020 @ 08:46:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Konkrétně píši o tom, že dárcem života je jedině sám Bůh.
Jasně. Správně.
Tak to bys mohl rozumět, že když vy máte nějaké prorokování, které vám není zdrojem života, prorokování které vám nedává život, nebo když vy máte nějaké mluvení jazyky, které vám nedává život, tak v tom vašem prorokování a mluvení jazyky NENÍ BŮH?
Všechno ostatní, co ty prohlašuješ za zdroj života, jsou jen prostředky, které k tomu slouží. Skrze které Bůh působí.
Téma je jedno z nejrozsáhlejších, takže ti zabere trochu času, než projdeš to, co ještě neznáš, ale je to tak základní téma, že by ti pomohlo rozumět křesťanům na křesťanském portále.
SLOVO v době plné frází
I obyčejná slova mohou účinně působit! Mají moc dávat a budovat život (povzbuzení, podpora...), ale též bořit a ničit (pomluva, lež, hana)...
Toník
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Neděle, 27. září 2020 @ 09:02:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mluvení jazyky, tak to je ten nejmenší dar, který ti Bůh dává Cizinec.
Je dobré uvažovat o tom, že Bůh svým slovem tvoří. Co dělá člověk se svým slovem? Mnohdy se staví pyšně nad Boha. |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 23. září 2020 @ 09:11:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | B-h není voda. A není ani živá voda. Ani oddělený duch není voda a ani živá voda.
Máte to jasně napsané. … nenarodí-li se znovu z vody a ducha …
Všechny ty vaše vytáčky kolem toho, že je tím myšlen B-h či svatý duch apod., jsou jen hloupostmi. "Nenarodí-li se kdo z vody a ducha (duch, tj.dech). A znovu je znovu, tedy opět z vody a z ducha, jako kdysi, prvně, předtím. Tedy znovu, jako když opustil člověk tělo matky a byl porozen matkou (narodil se). Avšak tentokráte - narodit znovu sebe - narodit se.
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 25. září 2020 @ 08:07:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh je původcem všeho života - tedy obrazně je nazýván po právu "živou vodou".
Podobně jako současná věda považuje vznik života v dnešní podobě za nemožný bez vody (H2O). Nejbouřlivější rozvoj živočišných druhů nastal v zónách přílivu a odlivu - dodnes jsou pobřežní vody nejbohatší na život.
Narodit se znovu z vody (křtu) a z Ducha svatého je Kristem ustanovený způsob, jak se stát jeho učedníkem. Je náhradou za přímé pozvání k následování Kristem v těle (jako se to stalo Kristovým současníkům), určené pro další generace křesťanů po Kristově nanebevstoupení.
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 25. září 2020 @ 08:34:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko:
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 25. září 2020 @ 08:50:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Bůh je původcem všeho života - tedy obrazně je nazýván po právu "živou vodou".
A kým je tak nazýván, Stando?
Když se podíváš na téma do křesťanského učení [obohu.cz], tak Bůh sám sebe nenazývá živou vodou, ale nazývá se "pramen vody živé". Stejně tak Pán Ježíš nemluví o Bohu jako o "živé vodě", ale mluví u lidí, kteří přijmou Ducha svatého, poplyne z jejich nitra živá voda. Podobně Jan popisuje řeku života - tou řekou není Bůh, ale ta řeka vyvěrá/vychází od Božího trůnu.
Bůh je tedy zdroj, pramen, studna té "živé vody".
Toník |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 25. září 2020 @ 12:54:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Stejně tak Pán Ježíš nemluví o Bohu jako o "živé
vodě", ale mluví u lidí, kteří přijmou Ducha svatého, poplyne z jejich
nitra živá voda. Podobně Jan popisuje řeku života - tou řekou není Bůh,
ale ta řeka vyvěrá/vychází od Božího trůnu.
Bůh je tedy zdroj, pramen, studna té "živé vody". "...
Bůh tedy podle tebe není "živá voda"? Co jiného, než právě jenom sám Bůh dává život? Co to z Boha plyne, co není Bohem a co by mělo dát život?
Podle tebe snad Boží slovo - texty Písma!
Tak se vrať do křesťanského učení a porovnávej!
Nabízí snad Ježíš samařské ženě Písmo? Já to tam nevidím! Mimo to, samařané už měli Písmo - také uznávali "Pentateuch" jako židé. Ježíš zde o Písmu nic neříká ...
(J 4,7-14) Tu přišla samařská žena, aby načerpala vodu. Ježíš jí řekl: „Dej mi napít.“ Jeho učedníci totiž odešli do města, aby nakoupili jídlo. Samařská žena mu řekla: „Jak to, že ty, ač jsi Žid, žádáš mne, samařskou ženu, abych ti dala napít?“ Židé totiž se Samařany nic společného neužívají.
Ježíš jí odpověděl: „Kdybys znala ten Boží dar a věděla, kdo je ten, který ti říká: ‚Dej mi napít‘, požádala bys ty jeho a on by ti dal živou vodu.“
Žena mu řekla: „Pane, nemáš ani vědro a studna je hluboká; odkud tedy máš tu živou vodu? Jsi snad větší než náš otec Jákob, který nám tuto studnu dal a pil z ní on sám i jeho synové a jeho dobytek?“ Ježíš jí odpověděl: „Každý, kdo pije z této vody, bude opět žíznit.
Kdo by se však napil z vody, kterou mu dám já, nebude nikdy žíznit, ale voda, kterou mu dám, se v něm stane pramenem vody tryskající k věčnému životu.“
(Touto vodou je sám Duch svatý - vlastně úplně přesně jeho milosti, které na křesťany v hojnosti vylévá a kterých je právě Duch svatý původcem). Původně se v dobách starozákonních "živá voda" říkalo takové vodě, která tryskala z pramene (na rozdíl od vody stojaté, z cisterny); tak těmto slovům rozumí i samaritánka. Ale v ústech Krista Pána to má jiný význam: Boží pravda a milost, hlavně milost křestní - skrze Ducha svatého.
Voda, kterou dává Ježíš svým věřícím, je jako spásonosný proud, který jednou vyústí do moře věčné blaženosti v nebi.
(Iz 12,2-3) Hle, Bůh je má záchrana, budu mu důvěřovat a nebudu se strachovat, vždyť Hospodin je mou silou i mocí — stal se mou záchranou. S jásotem budete čerpat vodu z pramenů té spásy.
(Iz 55,1 - 6) Aj, všichni žízniví, pojďte k vodám, i ten, kdo nemá peníze. Pojďte, kupujte a jezte, pojďte, kupujte bez peněz a bez úhrady víno a mléko. Proč vydáváte peníze za to, co není chléb, a svůj výdělek za to, co není k nasycení? Bedlivě mě poslouchejte a budete jíst dobré věci, vaše duše si bude libovat v tuku. Nakloňte ucho a pojďte ke mně, poslouchejte a vaše duše ožije. Uzavřu s vámi věčnou smlouvu (skrze křest!)
— spolehlivá milosrdenství zaslíbená Davidovi. Hle, ustanovil jsem ho za svědka národů, za předáka a správce národů. Hle, národy, které neznáš, povoláš, a národy, které tebe neznaly, k tobě poběží; kvůli Hospodinu, tvému Bohu, pro Svatého Izraele, neboť tě oslavil.
Hledejte Hospodina, dokud se dává najít, volejte ho, dokud je blízko.
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 25. září 2020 @ 17:09:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Bůh tedy podle tebe není "živá voda"?
Ne.
Tak jako studna není voda. Studna je studna a voda v ní je voda.
Co jiného, než právě jenom sám Bůh dává život?
Dobrá otázka, Stando.
Boží slovo dává život. I nám dalo Boží slovo život.
O svědčí tom jasně i Jakub: "On se rozhodl a zplodil nás slovem pravdy" i Petr: "Vždyť jste se znovu narodili ne z pomíjitelného semene, nýbrž z nepomíjitelného, skrze živé a na věčnost zůstávající slovo Boží.".
Podle tebe snad Boží slovo - texty Písma! Tak se vrať do křesťanského učení a porovnávej!
Píšeš "snad".
Tak si snad uvědomuješ, že zase píšeš tvé nápady ve druhé osobě?
Hlavně ty se podívej do písma na ten tvůj nový nápad, jestli někomu "texty písma" daly život - porovnal jsi? Našel jsi v písmu někoho, komu by "texty písma" daly život, jak tě to napadá?
Nebo snad u vás v ŘKC daly "texty písma" někomu život?
Nabízí snad Ježíš samařské ženě Písmo? Já to tam nevidím!
A není to divné, že tam nevidíš tvoje nápady s "texty písma"?
To by ti mohlo pomoci, že tam tvoje nápady nevidíš.
Toník |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 26. září 2020 @ 09:12:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Tak jako studna není voda. Studna je studna a voda v ní je voda."...
Co by byla studna bez vody? Jen vyschlá jáma!
Studna je studnou proto, že člověku dává vodu.
Bůh je Bohem proto, že člověku dává život.
To Bůh je dárcem života, jeho dary jsou prostředkem - projevem skutečného pravého života. Boží dary - milosti - jsou projevem Ducha svatého, který v nás působí. Který je přítomen a projevy jeho darů jsou jeho prací.
Z nitra člověka tedy vycházejí milosti směrem k dalším lidem jen proto, že takto působí přímo sám Duch svatý. On sám je tou "řekou života", která uzdravuje.
..."A není to divné, že tam nevidíš tvoje nápady s "texty písma"? ...."...
Nesvědčil jsi ty tady opakovaně mnohokrát, že tobě prý takt opřinesl život právě konkrétní text Izaiáše 53. kapitoly?
Srovnej si to nejdříve trochu v hlavě a neplácej tady protichůdné hlouposti!
Jak je to tedy s těmito "tvými nápady"?
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 26. září 2020 @ 11:45:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: Co by byla studna bez vody? Jen vyschlá jáma!
Studna je studnou proto, že člověku dává vodu.
Bůh je Bohem proto, že člověku dává život.
Myslivec:
Argument: Ve studni může být voda pitná, voda nepitná, nebo voda žádná. A stále je to studna. Tak jako je pečící trouba stále trouba, tak je i porouchaná trouba stále trouba.
Studna je studnou proto, že je stavbou na vodním zdroji. Zdrojem vody není studna, zdrojem vody je pramen v geologickém podloží. V Písmu je boží slovo označované jako PRAMEN!
Oko, studna bez vody není vyschlá jáma, je to vyschlá studna. Vyschlá jáma je vyschlá louže.
Oko, Bůh že je Bohem proto, že dává člověku život?! Ufffff! Tak to jsi to pěkně pohnojil Oko. Takže dle tvé "logiky" když se vyschnutím ze studny stane vyschlá jáma, tak když Bůh přestane dávat život tak přestane být Bohem. Na to je jenom jedna odpověď, jejího autora dobře znáš:
Srovnej si to nejdříve trochu v hlavě a neplácej tady protichůdné hlouposti!
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 26. září 2020 @ 15:13:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ko - ko - Kokoška!
I porouchaný trouba stále trouba .... |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 26. září 2020 @ 16:19:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Copak Oko, opět ti došli argumenty? Oko, uvědomuješ si, že tímto vyjadřováním diskredituješ jenom sám sebe? Znovu ti opakuji, že něco takového mne nerozhodí, jde to mimo mne. Je ale zajímavé sledovat, jak se zde rozporuplně projevuješ. V jednom dni, a někdy i v jednom komentáři se vyjadřuješ jako mravokárce i hulvát v jedné osobě. Nebo se rozporuplně vyjadřuješ zaráz jako pomlouvačný lhář i křestaň rostoucí k dokonalosti. Uvědomuješ si vůbec Oko, že k vůli tvému lhaní a pomluvám, soustavným pokusům o dehonestaci, to tvoje "křesťanstv" ze zdejších kristovců už nikdo nebere vážně? |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 27. září 2020 @ 10:15:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Prázdný dunící sud!
Došli argumenty? Snad došly - ale myslivcovi. A to hodně dávno.
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 27. září 2020 @ 10:43:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, proč zase lžeš?! Lhaní je tvá argumentace?Argumenty najdeš v takřka každém mém komentáři. Často jako argument používám tvoje kontroverzní výroky. Poslední dobou argumentačně užívám tvoje vlastní výroky mravokárné versus tvoje výroky hulvátské. A to si lze v historii diskuse snadno ověřit. Dokonce ti v komentářích argument označuji, jelikož znám tvůj omezený způsob chápání textu. |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 27. září 2020 @ 11:39:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já s myslivcem nediskutuji a žádné argumenty mu nepředkládám.
Nemá mi tedy co vyvracet - jen si zde vylévá své chorobné fantasmagorické představy a úlety. |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 27. září 2020 @ 12:12:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zase logický kolaps Oko, zase? Znovu ti opakuji, že o diskusi s tebou nestojím, neboť nechci marnit čas neustálým ohrazováním se vůči tvým lžím, tak jak je tomu u těch se kterými diskutuješ. Oko, nevedu s tebou diskusi, ale KRITIZUJI tvé výroky, a k této KRITICE zde poskytuješ hojný materiál. Zkus si to prosím jednou provždy zapamatovat, ať ti to nemusím pořád dokola opakovat.
..jen si zde vylévá své chorobné fantasmagorické představy a úlety. Oko, dočkám se k tomuto tvému výroku nějakého průkazného argumentu, anebo zůstane u tvých kOKOšků a sudů? |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Neděle, 27. září 2020 @ 12:33:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslivec, kdo stojí a nebo nestojí o diskuzi s tebou? No tak važ slova, budeš s nimi stát u posledního soudu. Zloba tě neomluví, jedině nemoc! |
]
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Neděle, 27. září 2020 @ 13:39:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslivec můj motiv k přihlášení se na web GS byl ten, že si nelze nevšimnout i při náhodném čtení, jaké sprosťárny tu jste schopni psát vůči Okovi, když vám vysvětluje slovo Písma.
Sděluji ti slovo v pravdě evangelia, a to jestli chceš ty nebo někdo jiný odpovědět je na tobě, či na vás.
Sloužím Bohu.
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 26. září 2020 @ 18:32:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Bůh je Bohem proto, že člověku dává život.
Ahoj STando.
Pokud tuhle základní informaci víš, tak to bys snad mohl pochopit, že když vy máte nějaké prorokování, které není zdrojem života, nějaké prorokování, které nedává život, nebo když vy máte nějaké mluvení jazyky, které vám nedává život ( jak jsi psal ty ve tvém příspěvku) tak v tom vašem "prorokování" a "mluvení jazyky" Bůh docela chybí.
Když je Bůh v mluvení jazyky nebo prorokování (nebo když Bůh mluví, když lidé prorokují z Boha), tak to mluvení jazyky a prorokování dává život. Protože je v něm Bůh.
A myslím, že to je tak jednoduchá věc, že bys jí mohl pochopit.
Proč se ptáš znovu, Stando a ještě tučně a podtrženě? Píšeme ti to tu mnoho let.
Nebo chceš-li, Slovo je to semeno.
Nesvědčil jsi ty tady opakovaně mnohokrát, že tobě prý takt opřinesl život právě konkrétní text Izaiáše 53. kapitoly?
Mnohokrát? To nevím.
Díval jsem se teď do své databáze a o tom, že by mi přinesl život "konkrétní text" jsem tu svědčil právě nulakrát.
Zato jsem tu více jak 30x svědčil o tom, že mi život přineslo živé Boží slovo z Izaijáše 53 kapitoly. A ten rozdíl mezi životem a neživotem byl přesně v tom, co tu tak statečně a upřímně popisuješ ty, byť často omylem ve druhé osobě.
Srovnej si to nejdříve trochu v hlavě a neplácej tady protichůdné hlouposti!
Jojo, zase tvé psaní ve druhé osobě, Stando.
Ale já vím, že když takto píšeš takovéto poznámky ve druhé osobě, že to píšeš docela osobně, upřímně, ale že se nejedná o mou osobu, ale o docela jinou osobu.
Toník
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 26. září 2020 @ 18:51:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."To nepomíjitelné [obohu.cz] [obohu.cz] semeno je Stando Boží slovo.
Nebo chceš-li, Slovo je to semeno."...
Boží slovo jsou texty Písma.
Boží Slovo - je osoba Ježíše Krista.
Třeba rozlišovat.
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 26. září 2020 @ 20:34:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Boží slovo je obsažené v textech Písma a je to boží slovo s malým "s", a toto boží slovo umí tohle:- 1. Petrův 1, 23 [www.biblenet.cz]Vždyť jste se znovu narodili, nikoli z pomíjitelného semene, nýbrž z nepomíjitelného, skrze živé a věčné slovo Boží.
Výraz boží Slovo je jako bys řekl boží Kristus. Je samozřejmé, že Kristus je boží ale výraz "boží Slovo" je paradoxně zavádějící. Proto se o Slovu vyjadřujeme, že Slovo je Bůh, Slovo je Kristus!
Oko, boží slovo je nepomíjitelný výrok Boha, a boží slovo má moc proměňovat. Oko, Slovo je Bůh.
Třeba rozlišovat.
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 27. září 2020 @ 10:44:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." ... byl najednou zcela převrácený docela na líc: Písmo mluvilo o mně a ke mně. .... T o nepomíjitelné [obohu.cz] semeno je Stando Boží slovo. "...
Toníku,
Skutečně to bylo Písmo, které k tobě promluvilo?
A proč k tobě toto Boží slovo takto nepromluvilo hned napoprvé, ale zůstalo pro tebe bez povšimnutí?
Když tedy je Boží slovo onou "živou vodou" (o které měl hovořit Ježíš - jak jsi tvrdil) - tak jak to, že tato "živá voda" na tebe předtím neměla vůbec žádný účinek?
Jak to, že toto Boží slovo (podle tebe ta "živá voda") nepronikla hned napoprvé až k rozhraní tvého ducha a duše?
Neboť Boží slovo je živé, činné a ostřejší než jakýkoli dvousečný meč; proniká až do rozdělení duše a ducha, kloubů a morku a je schopné rozsoudit myšlenky a postoje srdce.
V čem to bylo později jiné, že tě to oslovilo?
Nemyslíš si, že v tom sehrál svoji roli právě Duch svatý - že on je tou "živou vodou", až díky které k tobě promluvilo Boží slovo?
Bez Ducha svatého pro tebe byly texty Izaiáše 53 (texty Božího slova!) jenom mrtvou literou - žádnou "živou vodou"! Sám o tom ve svém článku právě takto svědčíš!
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 27. září 2020 @ 18:06:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A proč k tobě toto Boží slovo takto nepromluvilo hned napoprvé, ale zůstalo pro tebe bez povšimnutí?
A z čeho sis vymyslel, že ke mne Boží slovo nepromluvilo hned napoprvé, Stando?
Ve chvíli, kdy se ke mne dostalo živé Boží slovo, promluvilo ke mne napoprvé.
Jen jsem byl v dost těžké situaci - žil jsem v sektě, celkem uzavřený v jejím učení, navíc jsme měli nadřazený postoj nad všemi lidmi, a to zvláště nad křesťany. Když mi přinesli živé Boží slovo, zasáhlo mne to. Ale přesto jsem se křesťanům vysmál a postavil se v sektářské pýše proti nim.
Ale protože to živé slovo nebylo bez účinku, dělalo svoji práci. A nejen to živé Boží slovo z Izaijáše.
Bez Ducha svatého pro tebe byly texty Izaiáše 53 (texty Božího slova!) jenom mrtvou literou - žádnou "živou vodou"! Sám o tom ve svém článku právě takto svědčíš!
Když už to takhle píšeš a tučně, tak bys mohl rozumět, jak mimo byl ten tvůj nápad s "texty písma"?
Možná nějaká tvoje zkušenost s "texty písma" z ŘKC, že vám tam ve vašem stavu "texty písma" nezpůsobují znovuzrození do Božího dítěte?
Toník
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 28. září 2020 @ 09:33:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A z čeho sis vymyslel, že ke mne Boží slovo nepromluvilo hned napoprvé, Stando? "...
Asi si potřebuješ "oprášit" názvosloví, aby jsi se tu nevyjadřoval jako "mimoň"..
Texty písma - tedy Bibli - nazýváme Božím slovem.
Tyto texty mají schopnost pro člověka ožít - pouze ovšem v tom případě, že je oživuje Duch svatý (třetí božská osoba - tedy sám Bůh je oživuje - sám Bůh je v nich zdrojem duchovního života - nikoli ony samotné texty Božího slova).
Samy texty Božího slova bez Ducha svatého zůstávají pro člověka jen mrtvou literou.... Nemají tu moc nikoho znovuzrodit z vody a z Ducha svatého - jako má tuto moc sám Duch svatý ve křtu (Mt 28,19).
"Živé Boží slovo" tedy nemůže být nic jiného, než právě jenom sám Duch svatý (božská osoba).
Člověka opravdu nevzkřísí spolu s Kristem ani Duch svatý při čtení Božího slova - i když mu to Boží slovo ožije. Tato událost slouží jen pro probuzení - pro oživení víry, která v případě ještě nepokřtěného člověka jej pak přivádí ke křtu.
Nové narození Božího dítěte se děje ve křtu - takto jsme byli ve křtu spolu s Kristem vzkříšeni do života Božích dětí.
(Ef 2,1-10) I vy jste byli mrtvi pro své viny a hříchy, v nichž jste dříve žili podle běhu tohoto světa, poslušni vládce nadzemských mocí, ducha, působícího dosud v těch, kteří vzdorují Bohu. I my všichni jsme k nim kdysi patřili; žili jsme sklonům svého těla, dali jsme se vést svými sobeckými zájmy, a tím jsme nutně propadli Božímu soudu tak jako ostatní. Ale Bůh, bohatý v milosrdenství, z velké lásky, jíž si nás zamiloval, probudil nás k životu spolu s Kristem, když jsme byli mrtvi pro své hříchy. Milostí jste spaseni!
SPOLU S NÍM NÁS VZKŘÍSIL a spolu s ním uvedl na nebeský trůn v Kristu Ježíši, aby se nadcházejícím věkům prokázalo, jak nesmírné bohatství milosti je v jeho dobrotě k nám v Kristu Ježíši. Milostí tedy jste spaseni skrze víru. Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit. Jsme přece jeho dílo, v Kristu Ježíši stvořeni k tomu, abychom konali dobré skutky, které nám Bůh připravil.
(Kol 2,12) S Kristem jste byli VE KŘTU pohřbeni a SPOLU S NÍM TAKÉ VZKŘÍŠENI vírou v Boha, jenž ho svou mocí vzkřísil z mrtvých....
Vírou jsme byli ve křtu spolu s Kristem pohřbeni (jako člověk podle těla) a vírou jsme byli následně v tom samém křtu spolu s Kristem i vzkříšeni (už jako Boží děti).
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 28. září 2020 @ 11:09:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: Asi si potřebuješ "oprášit" názvosloví, aby jsi se tu nevyjadřoval jako "mimoň"..
Oko, toto je jednoznačně tvůj hulvátský výrok. Víš jak se označují lidi co se takto a často k jiným vyjadřují? Zkus někomu někde říct, že se vyjadřuje jako mimoň, že je nevzdělaná káča a pak se ho zeptej co si o tomto tvém výroku myslí, ale raději přitom dotazu stůj opodál na větší vzdálenost než je délka ruky. A pokud jsi u toho názvosloví, tak jsi to ty, kterého zde diskutující opakovaně upozorňují na to, že si do slovních pojmů vkládáš libovolný obsah. Viz třeba pojem "slušnost" na tvůj ryze specifický způsob..
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 28. září 2020 @ 12:47:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Asi si potřebuješ "oprášit" názvosloví, aby jsi se tu nevyjadřoval jako "mimoň"..
Jeden můj dávný přítel říkával: "Kdo to říká, ten to je." Taky se tomu říká samomluva. |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 29. září 2020 @ 06:43:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Asi si potřebuješ "oprášit" názvosloví, aby jsi se tu nevyjadřoval jako "mimoň"..
Ty na křesťanském portále píšeš hlášky typu "Opravdu jsi si před Bohem až tak jistá sama sebou?" či "Kvůli tobě tedy, Toníku, Ježíš na svět nepřišel. Ty ho zřejmě asi ani nepotřebuješ." a já se vyjadřuji "jako mimoň"? Nepopletl sis to trošku?
Samy texty Božího slova bez Ducha svatého zůstávají pro člověka jen mrtvou literou....
Díky za praktickou zkušenost.
To píšeš obecně, platí pro všechny lidi. Tuhle společnou zkušenost máme samozřejmě z ŘKC mnozí. A nejen z ŘKC - mají tuto zkušenosti i jinde v jiných denominacích.
Člověka opravdu nevzkřísí spolu s Kristem ani Duch svatý při čtení Božího slova - i když mu to Boží slovo ožije.
To nevím. Nemám s tímto praktickou zkušenost.
Proč si to myslíš?
Ty mu to zakážeš, že to nesmí udělat?
Nebo je to tvoje zkušenost?
Toník |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 29. září 2020 @ 09:43:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Všiml sis, Toníku, v mém komentáři toho nejdůležitějšího?
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 29. září 2020 @ 18:02:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Všiml sis, Toníku, v mém komentáři toho nejdůležitějšího?
Ano, všiml. Komentoval jsem to, co jsi psal k tématu.
Tvých motanin jsem si také všiml - zřejmě se snažíš ve tvé aktuální tučné vzpouře odporovat dokonce tomu, co jsi tu psal nedávno?
To jsi tu psal:
Skutečné živé Boží slovo může mít jen dva významy: 1.) Je jím osoba Božího Syna - Ježíše Krista - jak o něm Píše apoštol Jan hned v úvodu svého evangelia. V tomto případě píšeme Slovo s velkým písmenem. Iz 53 hovoří právě o tomto Slovu. O Mesiáši, o Kristu. 2.) Bůh Otec stvořil svět skrze Syna (skrze Slovo) mocí Ducha svatého. Dal lidem Písmo, které také nazýváme "Boží slovo".
Toník |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 30. září 2020 @ 08:21:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Taky jsem napsal pokračování bodu 2.
Že Boží slovo (Písmo) je bez Ducha svatého jen mrtvou literou - - že ožívá člověku jenom tehdy, je - li oživeno Duchem svatým. Tehdy ožívá a promlouvá k srdci člověka a činí v člověku zásadní změny v jeho životních postojích.
Je to tedy Duch svatý, který dává Písmu ( rozuměj: Božímu slovu) život.
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 09:06:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Že Boží slovo (Písmo) je bez Ducha svatého jen mrtvou literou - - že ožívá člověku jenom tehdy, je - li oživeno Duchem svatým. Tehdy ožívá a promlouvá k srdci člověka a činí v člověku zásadní změny v jeho životních postojích.
Je to tedy Duch svatý, který dává Písmu ( rozuměj: Božímu slovu) život.
Boží slovo není bez Ducha svatého - podle toho se právě pozná.
Boží slovo je živé, činné a ostřejší než jakýkoli dvousečný meč; proniká až do rozdělení duše a ducha, kloubů a morku a je schopné rozsoudit myšlenky a postoje srdce.
Pokud máš tedy něco, co je pro tebe mrtvou literou, nebude to pro tebe Boží slovo, Stando.
"Živé Boží slovo" tedy nemůže být nic jiného, než právě jenom sám Duch svatý (božská osoba).
A to už je konečná verze tvých nápadů?
Toník |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 23. září 2020 @ 09:21:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko tučně zvýraznil: Kdo věří ve mne, jak praví Písmo, řeky živé vody poplynou z jeho nitra!
Oko opakovaně zdůrazňuje:
"ŹIVÁ VODA" = DUCH SVATÝ !
Oko: To, že si přečteš nějaké texty proroka a ony tě osloví - to je jenom hnutí lidské mysli.. Ale určitě tě nemohou znovuzrodit žádné texty Písma, ani žádné tvoje lidské hnutí mysli.
Myslivec: Oko, biblický text proroka je proroctvím. Proroctví je vodou živou, je to boží vzkaz, je iniciované Duchem svatým. Proroctví je boží slovo, boží slovo osvobozuje, ospravedlňuje a očišťuje za podmínky, že jej v pravdě Ducha svatého přijmeš. Pokud jej v pravdě nepřijmeš a začneš si ho překrucovat dle choutek vlastních, stane se tato voda živá svědkem proti tobě.
Oko, zdůrazňuješ jak praví Písmo V TEXTECH, že kdo věří tak z jeho nitra poplynou řeky živé vody, která je dle tebe Duchem svatým, a pak napíšeš, že texty proroka způsobují jenom hnutí mysli.
Tak když ti již ani biblický prorok nestačí tak co asi? Z koho pak plynou ty řeky živé vody? A co nepomíjející slova Krista? Taky jsou to jenom texty, které způsobují pouze hnutí mysli?
Slangově se tomu říká Oko, že jsi právě z vaničkou vylil i dítě..
|
]
|
|
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 20. září 2020 @ 16:13:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
/..."A vyloučili správné chápání sousloví "vodní koupel ve slovu". ...."...
Co to je - "vodní koupel ve slovu? " Co je to za kostrbatý nesrozumitelný překlad? Takto se u nás mluví? Opravdu?/
Opravdu. Slovo Kristovo, slovo Boží očišťuje. Působí jak vodní koupel na tělo člověka. S tím rozdílem, že neočišťuje tělo člověka, ale srdce, duši. J 15:3 [www.obohu.cz]: Vy jste již čistí pro slovo, které jsem vám pověděl.
Proto je v textu slovo "vodní" i když tam není voda.
A takovým způsobem Kristus očišťuje vodní koupelí ve slovu svou církev, aby neměla poskvrny ani vrásky ani čehokoliv takového, ale byla svatá a bezúhonná. Neznamená to, že poskvrny a vrásky očistí ve vodě, třeba ve vaně nebo v bazénu. Ale ve slovu. Ve vodní koupelí slova.
|
| NadřazenýRe: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 21. září 2020 @ 08:05:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Proč ne jenom v "koupeli slova"? Proč ve vodní koupeli slova, když se o žádnou vodu nejedná?
Jednalo - li by se o koupel ve slovu, není to přece žádná "vodní koupel"!
Proč ne ve "slovní koupeli"?
Opravdu žasnu, jak si lidé vynalézavě dokáží podle svých potřeb ohýbat Písmo!
..."Slovo Kristovo, slovo Boží očišťuje."...
Hlavními očišťovacími prvky ve Starém zákoně jsou krev, oheň a voda. Boží slovo nikoli.(zkus mi dokázat opak).
Proč "vodní koupel" - nejedná - li se tedy přímo o křest - proč ne třeba "koupel v ohni" ? (Duch svatý je přirovnáván i k ohni - ujal se Jan slova a všem jim řekl: "Já sám vás křtím vodou, ale přichází
silnější nežli já a já nejsem hoden mu rozvázat řemínek u opánků; on vás bude křtít v Duchu Svatém a v ohni - L 3,16. |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 21. září 2020 @ 08:31:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | / ..."Slovo Kristovo, slovo Boží očišťuje."...
Hlavními očišťovacími prvky ve Starém zákoně jsou krev, oheň a voda. Boží slovo nikoli.(zkus mi dokázat opak). /
Aha. Takže Pan Ježíš se spletl, když učedníkům pověděl :
"Vy jste již čistí pro slovo, které jsem vám pověděl."
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 21. září 2020 @ 10:10:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jo to docela švanda číst si tady ty komentáře křesťanů ohledně křtu a znovu(nového)na(z)zrození :) Jakože zrození není to stejné jako narození, ale to je vedlejší. :)
Hlavně jsem se kdysi ptal na to svědectví, jak jste se znovu narodili z vody a ducha (dechu). Ani od Cizince jsem se nedověděl. :)
Ale je to docela zábava zde sledovat, jak se mezi sebou křesťané přou, kdy dochází ke znovu narození (zrození - a že to není to stejné :)
Jen pokračujte v zábavě :) |
]
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 21. září 2020 @ 14:53:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Optám se tedy toho Cizince, jehož žena je Židovka, který má lítost za pocit, který pracoval 6 dní v týdnu celý rok a pak mohl rok odpočívat,
tento Cizinec ví, jak se znovu narodil z vody a ducha, nebo to nezažil a nezná? :) |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 23. září 2020 @ 17:10:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Cizinec, co sem posílá příspěvky pod nickem Cizinec (a ne pod nickem Vota, Oko, Martino, Nepřihlášený, František či LD) ví, jak se znovunarodil z vody a ducha, zažil to, zná to. Taky se ten Cizinec bavil s mnoha a mnoha lidmi, kteří se znovunarodili z vody a ducha, vyslechl si desítky a desítky svědectví lidí k tématu nového stvoření v Ježíši Kristu, se kterým měli praktickou zkušenost.
|
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 22. září 2020 @ 10:21:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (J 15) Já jsem pravý vinný kmen a můj Otec je vinař.2Každou ratolest ve mně, která nenese ovoce, odřezává a každou ratolest, která nese ovoce, čistí, aby nesla ještě více ovoce.3Vy jste již čistí, díky slovu, jímž jsem se na vás obracel.4Zůstávejte ve mně jako já ve vás. Jako nemůže ratolest sama od sebe nést ovoce, nezůstane-li na vinném kmeni, tak ani vy, nezůstanete-li ve mně.5Já jsem vinný kmen; vy ratolesti. Kdo zůstává ve mně a já v něm, ten nese mnoho ovoce; neboť jste-li mimo mne, nemůžete dělat nic.6Když někdo nezůstává ve mně, je vyhozen ven jako ratolest a usychá; ty sbírají a vhodí je do ohně a ony hoří.7Zůstanete-li ve mně a zůstanou-li má slova ve vás, žádejte, o cokoli chcete, a budete to mít.8Je slávou mého Otce, když nesete mnoho ovoce a stáváte se mými učedníky.9Jako si Otec zamiloval mne, tak i já jsem si zamiloval vás. Zůstávejte v mé lásce.10Zachováváte-li má přikázání, zůstanete v mé lásce, jako jsem já zachoval přikázání svého Otce a zůstávám v jeho lásce.11Toto jsem k vám mluvil, aby ve vás byla má radost a aby vaše radost byla úplná.12Toto pak je mé přikázání: milujte se navzájem, jako jsem já miloval vás.13Nikdo nemá větší lásku nad takovouto: položit svůj život za své přátele.14Vy jste moji přátelé, činíte-li to, co vám přikazuji.15Už vás nenazývám služebníky, neboť služebník neví, co dělá jeho pán; ale nazývám vás přáteli, protože všechno, co jsem slyšel od svého Otce, jsem vám dal poznat.16Ne vy jste si vyvolili mne; ale já jsem vyvolil vás a ustanovil jsem vás, abyste šli a nesli ovoce a aby vaše ovoce zůstávalo, proto aby vše, oč budete žádat Otce v mém jménu, vám on dal.17Toto vám přikazuji: Milujte se navzájem.
Tohle místo Písma má eucharistický podtext. Proto platí pro všechny generace, nikoli jen pro Kristovy současníky.
Pán Ježíš se nespletl - Díky slovu, které on mluvil, jej učedníci poslechli - a stali se tím uposlechnutím čistými (až na jednoho). A co to bylo za "slovo"?
(Mt 4,17) Od té doby Ježíš začal kázat a říkat:,,Čiňte pokání, neboť nebeské království je zcela blízko.`` Učedníci tedy poslechli svovos vého Mistra a činili pokání ze svých hříchů - a změnili se, obrátili se k Bohu.
Křesťan se už neočišťuje krví, ohněm ani vodou (jako ve SZ) - očišťuje se pokáním ve spojení se službou církve (J 20,21-23) a změnou svého smýšlení - obrácením se k Bohu.
Voda křtu zůstává jako vnější znamení neviditelné duchovní očistné proměny člověka ve křtu - iniciační svátosti - kdy jsou mu pro Kristovy zásluhy odpuštěny všechny jeho hříchy a křtěnec získává nový statut Božího dítěte....
|
]
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 22. září 2020 @ 11:15:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | <<Křesťan se už neočišťuje krví, ohněm ani vodou (jako ve SZ) >>
Musíte mít v hlavě vymeteno, jinak byste tohle nemohl napsat. |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 21. září 2020 @ 09:51:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | <<Hlavními očišťovacími prvky ve Starém zákoně jsou krev, oheň a voda.>>
Jen neznalý křesťan by si něco takového dovolil tvrdit, a ještě napsat, že jde o "starý zákon". |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 21. září 2020 @ 16:45:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: |
]
Re: Miřte raději na Měsíc! (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 21. září 2020 @ 17:56:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hm :))) Další takovej "znalec". :) Ach to křesťanský myšlení ... |
]
|
|
|
|