Re: Piktogramy po 22 hodině. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 17. září 2020 @ 11:31:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | << Ty ovšem a tvá denominace kladete důraz na lítost, to je cit. Písmo klade důraz na mysl a vůli. Změna myšlení. Tak se překládá metanoia. >>
Tak koukám, že vás tady Cizinec přesvědčil o tom, že lítost je cit, že je jakýsi marný :) No to není. Lítost se pociťuje. Je to emoce, to není totéž. Citit lítost, to je litovat. A bez pochodů mysli, tedy té metanoia, lítost nepocítíte, a ona se neprojeví tak, aby ji člověk vnímal.
Pokud tedy někdo nepociťuje lítost, tak nelituje a to je stav mysli. A to, že přestane litovat, to je zase proto, že si myslí, že není čeho litovat. Nebo také, že zapomene, v mysli třeba zažene to, co ho přivádí do stavu, kdy pociťuje lítost. Takže buď člověk lituje a to ho vede k pocitům lítosti a vnímá to emotivně, nebo nelituje a nemá pocity lítosti a nevnímá tuto emoci.
Pokud něco nemám za zlé, nebo dokonce to zlé mám za správné, pak určitě nelituji. (Píšu kvůli Cizince v 1.osobě j.č. :)
Jinak v Písmu, tedy židovském, je srdce výrazem právě proto, co člověk pociťuje, pro emoce. |
| NadřazenýRe: Piktogramy po 22 hodině. (Skóre: 1) Vložil: leonet v Čtvrtek, 17. září 2020 @ 16:55:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hm, a co? |
]
Re: Piktogramy po 22 hodině. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 17. září 2020 @ 17:39:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co asi tak, leonet :) Když někdo napíše, že vězení jsou plná těch, kdo litují toho, že byli načápáni a odsouzeni, říkám si, že takový neví vůbec, co je to pociťovaná lítost, a mele cosi, co se semlít nedá. Ono totiž litovat je pociťovaná lítost, jako nelibost vlastní viny, chyby. Ještě jsem fakt nezažil, že by třeba zloděj litoval toho, že byl načapán. :)
|
]
Re: Piktogramy po 22 hodině. (Skóre: 1) Vložil: leonet v Čtvrtek, 17. září 2020 @ 22:52:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A kolik znáš propuštěných vězňů? |
]
Re: Piktogramy po 22 hodině. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 18. září 2020 @ 06:21:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak koukám, že vás tady Cizinec přesvědčil o tom, že lítost je cit, že je jakýsi marný :)
To byl ale nějaký divný Cizinec. Asi dvojník, co mi tu dělá ostudu a přesvědčuje lidi o tom, že lítost je cit, tedy o opaku toho, co tu píšu já, tedy že lítost není cit.
Hezký den Cizinec |
]
Re: Piktogramy po 22 hodině. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 18. září 2020 @ 06:37:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Á, tak to se omlouvám, že je napsal, že Cizinec má lítost za cit. Tedy ne za cit, ale za po-cit. Zasílám svou omluvu za chybné vyjádření o Vás. Hezký rok Vota |
]
Re: Piktogramy po 22 hodině. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 18. září 2020 @ 12:14:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cituji Cizince: " Když se hovoří o citu, hovoří se o něčem, co je dlouhodobé, je to stav člověka, který nepřejde za deset minut.
Naproti tomu, když se hovoří o "pocitu",
hovoří se obvykle o krátkodobém stavu člověka. Pocit se neděje druhým,
ale dotyčnému člověku. Třeba když někoho zebou nohy. To zebou od
podlahy toho člověka, co má ty nohy. Taky hlad nebo žízeň má ten člověk.
Špatně je taky tomu člověku. Pocity jsou také obvykle velmi přechodná
záležitost - trvají od zlomku vteřiny po nějaký krátký čas.
Lítost je pocit, kdy člověk něco provedl nebo se dostal do nějakého
stavu, lituje něčeho, co se stalo. Vztahuje se k minulosti. Mrzí ho to.
Je to líto tomu člověku. Říká se: "Je mi to líto".
Někdy se to tak samozřejmě ani nemyslí, jako když nějaký vysoce
postavený člověk pálí spodní prádlo a říká: "Je mi líto, že z vás dělám
blbečky" Líto samozřejmě mohou být
člověku různé věci: To, co se stalo, co udělal sobě nebo co udělal
druhým. Ale pořád je to líto tomu člověku, kterému je to líto.
Lítost je pocit, jehož zásadní charakteristika je: Pozdě. Přichází až když se něco stane. není tak prakticky na nic užitečný. Na rozdíl například od předtuchy nebo od strachu.
Lítost je naprosto běžný pocit, který mají téměř všichni lidé. Není sám
o sobě ani negativní, ani pozitivní. Negativní je pokud je ten pocit
sám a je ho hodně - pak je smrtelný ve vysokém procentu případů.
Pokud je lítost normální, je to krátká záležitost, protože jí snadno
nahradí náprava věci, které člověk lituje - v případě dobrých vztahů
omluva, dárek, něco, co člověk udělá pro druhého. "
Nějak se v tom ztrácím; Lítost je (podle Toníka) záležitost sebestředná, je to POCIT - netýká se to vztahu mezi dvěma.
Ale tuto svoji lítost Toník vyřeší NĚČÍM, CO ČLOVĚK UDĚLÁ PRO DRUHÉHO!
Nerozumím! Jestliže je lítost jen sebestředný pocit, u kterého nejsou dva, tak kde se mu tam najednou vzal ten druhý?
Jak to, že v jedné větě hovoří prý o sebestředném pocitu (lítosti) a zároveň hovoří o tom, že tento sebestředný po - cit lítosti vypůsobí "něco", co člověk udělá pro druhého?
Je to škoda,
že Toník tehdy neviděl (naprosto ji zasklil!) moji odvolávku na zármutek podle Boha (2 Kor 7,9-11).
Pak by třeba už tehdy pochopil, že lítost nad spáchanými hříchy je naprosto nedílnou součástí onoho "zármutku podle Boha" - a že to ani zdaleka není jenom nějaký " PO - CIT", ale že je to zároveň v Boží milosti a v síle Ducha svatého rozhodnutí vůle změnit svůj dosavadní život a hříchy z něho odbourávat.
|
]
Re: Piktogramy po 22 hodině. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 18. září 2020 @ 13:03:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud tedy chcete reagovat na to, co píši ve svém komentáři, nereagujte svým komentářem odpovědí mě, oko. Napište si komentář jinam, jinak jím oslovujete a odpovídáte mně, když ho vkládáte do odkazu "odpovědět" pod mým komentářem. Buďte té lásky, ano? |
]
Re: Piktogramy po 22 hodině. (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Sobota, 19. září 2020 @ 08:29:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vota ty taky čekáš na svou oslici, aby k tobě promluvila, abys došel k pravdě?
- Numeri 22, 27 [biblenet.cz]Oslice spatřila Hospodinova posla a klesla pod Bileámem. Bileám vzplanul hněvem a bil oslici holí.
- Numeri 22, 30 [biblenet.cz]Oslice Bileámovi odpověděla: „Což nejsem tvá oslice, na níž jezdíš odjakživa až do dneška? Udělala jsem ti někdy něco takového?“ Řekl: „Ne.“
- Numeri 22, 33 [biblenet.cz]Oslice mě spatřila a vyhnula se mi, teď už potřetí. Kdyby se mi nevyhnula, byl bych tě věru zabil a ji nechal naživu.
|
]
Re: Piktogramy po 22 hodině. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 20. září 2020 @ 22:13:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Akuzativ, vykejte mi, prosím. Nemám Vaše představy, tedy ani Vaše oslice, které promlouvají k Vám, když na nich jedete a ony se chtějí vyhnout B-žímu andělu - satanovi, který Vám brání v proklínání B-žího lidu Jisraele, když se vydáváte na cestu k těm, kteří Jisrael chtějí proklít a vymýšlejí plány, jak svést Jisrael k tomu, aby se B-h postavil proti Svému lidu. Křesťanská písma ke mne promluvila tak, abych je zamítl jako chybnou cestu. Cestu, která svými písmy převrací B-ží Slovo Tanachu.
Hlas B-žího Slova Písma však ke mně promlouvá jinak než k Vám a nejsem k nim hluchý:
[Iz 56:1-8] Toto praví Hospodin: Zachovávejte právo a jednejte spravedlivě, protože brzy přijde má záchrana a bude zjevena má spravedlnost. Blahoslavený je člověk, který to činí, a lidský syn, který se toho drží; který zachovává sobotu před znesvěcením a střeží svou ruku před pácháním čehokoliv zlého. Ať neříká cizinec, který se připojuje k Hospodinu: Hospodin mě jistě oddělí od svého lidu. A eunuch ať neříká: Hle, jsem suchý strom. Neboť toto praví Hospodin o eunuších, kteří zachovávají mé soboty, zvolili si to, v čem mám zalíbení, a drží se pevně mé smlouvy: Dám jim ve svém domě a mezi svými hradbami místo a jméno lepší než synů a dcer, dám jim věčné jméno, které nebude zmařeno. Také cizince, kteří se připojují k Hospodinu, aby mu sloužili a aby milovali Hospodinovo jméno, aby byli jeho otroky, kteří všichni zachovávají sobotu před znesvěcením a drží se pevně mé smlouvy, ty přivedu na svou svatou horu a rozradostním je ve svém domě modlitby; jejich zápaly a jejich oběti budou vystupovat pro zalíbení nad mým oltářem. Vždyť můj dům se bude nazývat domem modlitby pro všechny národy. Výrok Panovníka Hospodina, který shromažďuje zapuzené Izraelovy: Ještě mu k jeho shromážděným shromáždím další.
[Ez 44:9] Toto praví Panovník Hospodin: Žádný cizinec neobřezaného srdce a neobřezaného těla nevstoupí do mé svatyně. To platí pro každého cizince, který přebývá uprostřed synů Izraele.
[Ex12:42-49] To byla noc Hospodinova bdění, aby je vyvedl z egyptské země. A tato noc je Hospodinova — noc bdění pro všechny syny Izraele po všechny generace. Hospodin řekl Mojžíšovi a Áronovi: Toto je ustanovení o velikonočním beránku: Žádný cizinec z něho nebude jíst. Ale každý otrok, muž koupený za peníze, když jsi ho obřezal, potom bude z něho jíst. Příchozí ani najatý z něho jíst nebude. Bude sněden v tomtéž domě, nic z jeho masa nevyneseš ven z domu; žádnou kost v něm nezlámete. Toto bude dělat celá pospolitost Izraele. Bude-li u tebe pobývat cizinec a bude chtít slavit velikonoční oběť Hospodinu, musí se dát obřezat všichni jeho lidé mužského pohlaví. Potom se přiblíží, aby ji slavil, a bude jako domorodec. Ale žádný neobřezanec nebude z ní jíst. Stejný zákon bude platit pro domorodce i pro cizince, který bude pobývat mezi vámi.
[Dt4:10-20] Pamatuj na den, kdy jsi stál před Hospodinem, svým Bohem, na Chorébu, a kdy mi Hospodin řekl: Shromáždi mi lid a oznámím jim svá slova, aby se mě učili bát po všechny dny, co budou naživu na zemi, a učili tomu i své syny. Přistoupili jste a stáli pod horou. Hora plála ohněm doprostřed nebes, byla tma, oblak a hustá temnota. Hospodin k vám mluvil z ohně. Slyšeli jste zvuk slov, ovšem podobu jste neviděli, nic než hlas. Oznámil vám svou smlouvu, kterou vám přikázal plnit, Deset slov, a napsal je na dvě kamenné desky. Mně v té době Hospodin přikázal, abych vás učil ustanovení a nařízení, abyste je plnili v zemi, do které procházíte Jordánem, abyste ji obsadili. Kvůli svým životům se mějte velmi na pozoru, — neboť jste neviděli žádnou podobu v den, kdy k vám Hospodin mluvil na Chorébu z ohně — abyste nejednali zvráceně a neudělali si tesanou modlu jakékoli podoby, žádnou sochu: Napodobeninu muže či ženy, napodobeninu žádného zvířete, které je na zemi, ani napodobeninu žádného okřídleného ptáka, který létá po nebi, napodobeninu ničeho plazícího se po zemi, ani napodobeninu žádné ryby, která je ve vodě pod zemí. Ani nepozvedej své oči k nebesům, aby ses díval na slunce, měsíc a hvězdy, celý nebeský zástup a nechal se svést, klaněl se jim a sloužil jim, protože Hospodin, tvůj Bůh, je přidělil všem národům pod celým nebem. Vás však Hospodin vzal a vyvedl vás z pece na tavení železa, z Egypta, abyste byli jeho lidem, dědictvím, jak je tomu dnes.
[Dt32:45-47] A když Moše domluvil všechna tato slova k celému Jisraeli, řekl jim: „Vezměte si k srdci všechna ta slova, jež vám dnes osvědčuji, abyste je přikázali svým synům, aby je zachovávali a konali všechna slova této nauky! Není to slovo, které by pro vás bylo prázdné, je vaším životem, a tímto slovem prodloužíte své dny na půdě za Jardenem, kudy přejdete, abyste ji dobyli.“
[Dt4:5-8] Hleď, učil jsem vás nařízením a soudům, které mi Hospodin, můj Bůh, přikázal, jak se zachovat v zemi, do níž přicházíte, abyste ji dobyli. Zachovávejte je a jednejte tak, poněvadž to je vaše moudrost a rozumnost i v očích národů. Když uslyší všechna ta nařízení, řeknou: Vskutku moudrý a rozumný je tento veliký národ. Vždyť který národ je velký? Ten, jemuž je jeho Bůh blízký jako Hospodin, náš Bůh, kdykoliv jsme k němu volali. A který národ je velký? Jenž má spravedlivá nařízení a soudy, jako je celá tato Tóra, již vám dnes předkládám.
Jak vidíte, Akuzativ, naše cesty jsou jiné, odlišné, protivné. Vaśi cestu jsem zavrhl a nechci ji. Pro mne je tato vaše cesta cestou Bileámovou. |
]
Re: Piktogramy po 22 hodině. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 19. září 2020 @ 08:36:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Pokud tématu nerozumíš, už není už moc co více probírat.
K tématu lítosti zbývá z tvé strany lítost nad tím, že zde v diskuzi pomlouváš diskutující, a to až hulvátsky drze, když jsi napsal " Mnohokrát jsi zde tvrdil, že ty hříchů nelituješ" nebo například zde v diskuzi, s podobnou tvou neomaleností ve stylu " Zřejmě si se svými hříchy moc těžkou hlavu neděláš".
Těmihle tvými pomluvami jsi na tom stejně, jako ten římskokatolický troll se svým léčením cizoložství či ten neživotný s její neznalostí písma.
K tématu "lítosti" tedy zbývá už jen probrat tvou lítost nad tvými pomluvami diskutujících zde na GS.
Až nějaká tvá lítost bude.
Toník |
]
Re: Piktogramy po 22 hodině. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 19. září 2020 @ 08:59:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Asi ti to začnu počítat - kolikrát jsi mi tohle už naservíroval! A to jen proto, že jsi to vytrhl z původního kontextu, kdy ty jsi zastával názor, že lítost je pro odpuštění hříchů nedůležitá, že v pokání ze hříchů vůbec být nemusí - zatímco já tvrdím, že pokání ze hříchů bez lítosti nad spáchanými hříchy vůbec možné není.
Uvědomuješ si vůbec, že tím, že jsi má slova vytrhl z jejich původního smyslu (že totiž neuvádíš i původní kontext), tak o mě vlastně neustále lžeš?
Škoda, že jsi nám nevysvětlil, proč některé ze tvých dětí stále ještě nejsou pokřtěny. Když tedy na nic nečekáte a tvrdit cosi takového o tobě je "sprostá pomluva a lež".
To by mě zajímalo víc.
Když už jsi ignoroval: |
]
Re: Piktogramy po 22 hodině. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 19. září 2020 @ 09:09:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Škoda, že jsi nám nevysvětlil, proč některé ze tvých dětí stále ještě nejsou pokřtěny.
Škoda, že si místo lítosti nad tvými hříchy vymýšlíš v diskuzi další pomluvy o diskutujících.
Toník |
]
Re: Piktogramy po 22 hodině. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 19. září 2020 @ 09:24:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | |
]
Re: Piktogramy po 22 hodině. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 19. září 2020 @ 12:06:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, Stando - takovouhle drzostí a nestoudností se snažíš přiblížit Martinovi? Proto jsi začal psát o převracení?
To si myslíš, že takovouhle další lží zakecáš tvé předchozí lži a pomluvy? Nebo o co ti jde
Stando, vždy uvádím pro jistotu kontext, aby si kdokoliv mohl přečíst, že ty lži jsi skutečně psal ty.
A já že o tobě lžu?
Kde a v čem?
Nepsal jsi tu snad "Uděláš zlo a nelituješ toho" - a ještě s dodatkem dalších tvých převráceností a projekcí ve stylu " jakoby se tě tvé dnešní hříchy už nijak netýkaly. Jako by jsi už dneska byl mistr světa ve svatosti a v životě podle Boha. Nic o řešení dnešních tvých hříchů."?
Pak ses začal vykrucovat a po dalším upozornění na tvou jasnou lež a pomluvu jsi uvedl: " Mě vůbec nezajímají tvé pocity, tvé litování čehokoliv."
A tak to šlo dále - omluva za pomluvu dodnes nikde, z tvé strany žádný projev lítosti.
A co tvoje nová pomluva zde v diskuzi, Stando? Napsal jsi: " Zřejmě si se svými hříchy moc těžkou hlavu neděláš" To se taky budeš vykrucovat a vymlouvat na "kontext"?
Já samozřejmě Stando chápu, že tvé psaní se vůbec netýká mé osoby, že o mne nejde, ani o jiné osoby, kterým takové věci píšeš.
Že když píšeš ve druhé osobě jednotného čísla věci typu "Uděláš zlo a nelituješ toho" nebo "Zřejmě si se svými hříchy moc těžkou hlavu neděláš", tak to píšeš docela upřímně, jak svět vidíš - přinášíš ze svého srdce tvůj vlastní svět. Jen ten tvůj svět zatím nepíšeš sám za sebe.
Toník |
]
Re: Piktogramy po 22 hodině. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 20. září 2020 @ 12:24:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tvrdil jsi mnohokrát , Toníku, že ty zde svědčíš zásadně o tom, co jsi sám prožil či prožíváš (zatímco my jsme prý jenom "teoretici).
(Nehledě na to, že je to ničím nepodložená , však cílená dehonestace oponenta, není ani pravdivá).
Dále jsi tvrdil, že lítosti k odpuštění hříchů netřeba, že lítost nad hříchy je zbytečná.
V důsledku tohoto tvého tvrzení jsem ti pak řekl, že ty hříchů nelituješ.
Když jsem o tobě podle tvé podrážděné reakce pochopil, že i ty svých hříchů lituješ, tak jsem se ti dokonce i omluvil - že jsem toto vztahoval k tomu tvému teoretickému postoji o nepotřebě lítosti nad hříchy.
Tvá tvrzení:
1.) Lítosti k odpuštění hříchů netřeba, lítost je zde zbytečná. 2.) Ty ovšem také svých hříchů lituješ - a velmi.
Které z těchto dvou zcela protichůdných tvrzení je o tvém skutečném prožívání víry - ze života?
A které je jenom to "teoretické"?
Vidím, že kdykoli ti v budoucnu dojdou argumenty v diskusi se mnou na jakékoli téma, budu mít na talíři pořád toto: "Uděláš zlo a nelituješ toho" nebo "Zřejmě si se svými hříchy moc těžkou hlavu neděláš" ....
Tím ale pravdu neporazíš.
|
]
Re: Piktogramy po 22 hodině. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 20. září 2020 @ 12:44:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tvrdil jsi mnohokrát , Toníku, že ty zde svědčíš zásadně o tom, co jsi sám prožil či prožíváš (zatímco my jsme prý jenom "teoretici).
To ne, Stando. Vy také svědčíte o tom, co žijete, o vašich skušenostech - psal jsi tu, že jsi hříšník, že stále hřešíš, že není jediného hříchu, který by se tě netýkal, že si buduješ "svaly", že někdy dokonce chodíš ke zpovědi.... Každý svědčí o tom, co je komu vlastní, i ty. Jen někdy píšeš tvé svědectví z reality ŘKC ve druhé osobě, místo toho, abys psal sám za sebe. Ale to chápu, protože ŘKC realitu znám
(Nehledě na to, že je to ničím nepodložená , však cílená dehonestace oponenta, není ani pravdivá).
To je určitě ničím nepodložená dehonestace, to máš pravdu - ta dehonestace je jen ve tvojí hlavě.
V realitě, ve skutečnosti je to tak, že když člověk má osobní zkušenost s tématem, píše osobní zkušenost, píše vlastní svědectví k tématu. Když člověk osobní zkušenost s tématem nemá, píše k tématu svědectví druhých lidí, ale od sebe jen svojí víru (v lepším případě), nebo výmysly, fantazii, projekce svého stavu (v horším případě).
Dále jsi tvrdil, že lítosti k odpuštění hříchů netřeba, že lítost nad hříchy je zbytečná.
Stando, když začneš místo omluvy relativizovat tvé tučné a podtržené lži a pomluvy ve stylu " Mnohokrát jsi zde tvrdil, že ty hříchů nelituješ" další lží napsanou tučně, jen ukazuješ na tvůj stav, charakter, nic více.
Tvá tvrzení:
1.) Lítosti k odpuštění hříchů netřeba, lítost je zde zbytečná. 2.) Ty ovšem také svých hříchů lituješ - a velmi. Které z těchto dvou zcela protichůdných tvrzení je o tvém skutečném prožívání víry - ze života?
Ani jedno, Stando.
Pokud by tě zajímala moje víra a její prožívání, popisoval jsem ti jí vedle v diskuzi, když jsi psal: " Máš - li Toníku odvahu konfrontovat pravost tvé víry s rozumem, ukážu ti, na jak chatrných rozumových základech je postavena.". A už jsi předvedl hodně chatrných rozumových základů, ale k mé víře ses ještě nevyjádřil.
Vidím, že kdykoli ti v budoucnu dojdou argumenty v diskusi se mnou na jakékoli téma, budu mít na talíři pořád toto: "Uděláš zlo a nelituješ toho" nebo "Zřejmě si se svými hříchy moc těžkou hlavu neděláš" ....
Stando, když se budeš tvoje lhaní snažit zamluvit další a další lží, jen opět ukazuješ tvůj stav hříšníka, nic více. Tvé lhaní se nestane pravdou ani realitou.
Toník
|
]
|
|