Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budes exorcista. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 30. duben 2012 @ 23:40:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Kristus mu odpověděl: "Mýlíš se. Tak tomu vůbec nebylo! Ta jedna linie stopy patří mně, to já tě tehdy nesl v náručí ..".
Tušil jsem, že ten známý příběh a podobenství znáš správně do konce.
Skutečné spasení v Ježíši Kristu totiž není platba za vytrvalost, ale spasení v Ježíši je z milosti, bez skutků, aby se nikdo nechlubil. I ten člověk v podobenství s Ježíšem byl zachráněn proto, že ho Ježíš přenesl přes tu těžkou dobu.
To je i moje zkušenost mnoha let života s Ježíšem. Pro nás je důvěra v Ježíše základem naší víry. Je to ůvěra v to, že nám pomůže právě v těch nejslabších chvílích života a speciálně že nám pomůže z hříchem. Věřím, že jeho slovo v téhle věci neklame a budu mu věřit i nadále. Věřím, že jeho smlouva k nám není "vytrvám v dobréé a když to neuneseme je konec" jako je to ve světě, ale "Bůh udělal a pozvedne, Bůh bude nést a zachrání". Ježíš totiž není spasitel-nespasitel.
Tobě přeji, aby pro tebe víra Ježíši Kristu a opravdové očekávání jeho pomoci a záchrany právě tam, kde jsme jako lidé slabí, přestala být "líbivou herezí" ale stala se realitou života.
Pokud jde o počátek věčného života, rád ti odpovím, ale ne na dvacáté úrovni threadu u tématu, kde reješ do nesmyslů a dáváš najevo vzpouru proti všemu, co jsme v Ježíši přijali. Pokud máš zájem se opravdu tyto věci dozvědět, pokud se přepneš z módu "gramofon" a "argumentace" do módu "naslouchání" a "diskuze", rád ti odpovím. Založ na to třeba zvláštní článek, protože tohle téma je důležité.
Pokud tu budeš dál gramofonovat virtuality o "znovuzrození ve křtu miminka" a "argumentovat" překroucenými verši písma, nemám zájem ztrácet čas něčím, o čem jsem ti psal mnohokrát.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budes exorcis (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 01. květen 2012 @ 21:06:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Řekl jsi: ..."Vím, čím jsem se znovuzrodil a z čeho jsem se znovuzrodil."...
Zatím jsem se od tebe dozvěděl, že jsi Uvěřil Bohu, po čase jsi Vydal svůj život Bohu a na druhý den jsi pak poznal, že jsi už znovuzrozen.
Proč si tedy myslíš, že to bylo zrovna znovuzrození? Podle čeho jsi to poznal konkrétně? Jak víš, že jsi to pojmenoval správně?
Tedy čím jsi se tehdy "znovuzrodil"? Vírou to podle tebe nebylo, vydáním života Bohu to také nebylo. Tak čím to bylo konkrétně?
Nevěděl jsem, že to pro tebe bude tak obtížné se vyjádřit, že raději budeš kličkovat a vymlouvat se na všelicos.
Já mám právo na to podržet si svůj názor - i když se bude lišit od toho tvého a nebude se ti líbit.
Když si to své "Vím, čím jsem se znovuzrodil a z čeho jsem se znovuzrodil." nedokážeš obhájit, tak se alespoň nekasej, že víš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budes exo (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 01. květen 2012 @ 23:48:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nepotřebuju se obhajovat, obhajovat svoji víru si sem přišel ty. Já přišel diskutovat a zajímat se o názory druhých. Ani to pro mne není obtížné vyjádřit, za těch pár let co si tu se mnou píšeš bys mohl vědět, že nemám problém vyjádřit cokoliv, co jsem zažil (kromě toho, co vyjádřit nesmím).
Dávám ti znovu jasnou odpověď: Pokud tě zajímá jak to se znovuzrozením je a osobní svědectví lidí k tématu, zeptej se těch, kteří se znovuzrodili a jistě si to dodnes dobře pomatují. Dej nějak najevo, že tě zajímá, jak to je. I já ti rád odpovím. Pokud chceš spouštět svůj gramofon a dokazovat si svou víru, nebudu s tebou ztrácet čas, na to jsou jak téma, tak čas příliš vzácné.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budes (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 02. květen 2012 @ 07:58:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Já přišel diskutovat a zajímat se o názory druhých."... ???
V diskusi je běžné používat argumenty. Ty sám o sobě tvrdíš, že zatím neargumentuješ. Stále tedy čekám, kdy začneš.
Já nemám problém s tím vysvětlovat svoji víru. Ani na mé víře není ničeho, co bych snad vyjádřit nesměl. Naopak, svědčím o ní, sdílím se s ní veřejně a ochotně s každým, kdo má otevřené uši a srdce.
Já ti dal prosté otázky a očekával prostou jasnou odpověď. Místo toho jsem se dozvěděl, že prý nečtu co mi píšeš (zřejmě předokládáš u každého automatický souhlas se vším, co napíšeš). Kdo ale s tebou nesouhlasí a pokládá vážné námitky z Písma, toho prohlašuješ za "gramofon."
Neuvědomuješ si, že gramofonem se naopak stávají tvoje nejasné naučené fráze o "znovuzrození" mimo křest, které nedokážeš argumenty nijak obhájit. Je to jen nejasný "příběh" s nejasnou strukturou děje.
Navzdory mým konkrétním otázkám mi stále a opakovaně vnucuješ postoj nezájmu o tyto věci.
Kdyby to skutečně s mým nezájmem bylo pravdou, nač bych pak pokládal otázky?
Moje otázka: Tedy čím jsi se tehdy "znovuzrodil"? Vírou to podle tebe nebylo, vydáním života Bohu to také nebylo. Tak čím to bylo konkrétně?...
Tvoje "odpověď "(zatím): Dávám ti znovu jasnou odpověď: Pokud tě zajímá jak
to se znovuzrozením je a osobní svědectví lidí k tématu, zeptej se
těch, kteří se znovuzrodili ...
Tobě snad opravdu připadá takováto odpověď v něčem jasná?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 02. květen 2012 @ 08:52:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, mám žel taky podobnou zkušenost s Cizincem (Tondou). Taky jsem položil jednoduchou otázku je Bůh jedna osoba či společenství Trojce osob. Upozorňoval jsem, že nestojím o lidské poučky, výmysly bláboly atd. a přece jsem byl opakovaně nařčen, že o ně stojím a chci slyšet.
Doufám, že Cizinec nebude stydět za svojí víru a tvojí otázku či námitky odpoví.
Obecně tady na GS vnímám opačný názor všechny katolíky třeba tebe jako římskokatolíka či opa jako řeckokatolika se chazí do jednoho pytle, který bývá zde označen jako modlář, ten, který popírá jistou spasení, ten který nevěří a nemiluje Ježíše Krista atd. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: B (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. květen 2012 @ 18:21:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pokud čekáš, kdy začnu argumentovat, čekáš marně. Nevidím důvod proč bych měl argumentovat, stejně jako nevidím důvod proč spekulovat nad lidskými smyšlenkami, jak jsem psal Kjubikovi. Obojí s radostí přenechám vám.
K čemu by vlastně bylo, kdybych k tématu argumentoval? Mně by to nebylo užitečné k ničemu a tobě také ne. Ostatně ani ŘKC učení a argumentace mne nezajímá: Není na ní nic originálního, ještě si jí velmi dobře pomatuju z ŘKC. O to více mne zajímají názory lidí a jejich životní zkušenosti.
Já nemám problém s tím vysvětlovat svoji víru. Ani na mé víře není ničeho, co bych snad vyjádřit nesměl.
Abys mne zase blbě nepochopil.
V tomhle to máme hodně jiné. Součástí křesťanské víry nejsou jen teoretické virtuální poučky vytržené z reality a virtuální vztahy se zemřelými ze třináctého století, ale 99% naší víry je praxe, životní události, příběhy desítek současných lidí, které prožívám a příběhy dalších mnoha lidí, o kterých slyším. Přesto, že tu některé příběhy občas napíšu pro ilustraci a jako svědectví, většinu z těch mnoha příběhů a svědectví z různých důvodů napsat nesmím. I když bych rád. Znovuzrození a většina událostí mého života s Ježíšem není ten případ a popíšu je rád.
Pokud jde o naše učení, na něm samozřejmě není nic tajného, je veřejně na internetu v mnoha verzích a překladech, každý si ho může přečíst a vybrat si, jestli ho přijme, bude mu bude věřit a poslouchat ho, nebo ho odmítne či si ho bude vykládat.
Kdyby ses zajímal o téma znovuzrození, mohl sis tady přečíst vše, na co se ptáš. Popisoval jsem dané téma velmi podrobně a speciálně při diskuzi s tebou. Nikdy ses neptal, jen jsi spustil svůj kolovrátek a když ses ptal, byly to otázky řečnické, "abych se zamyslel" a ne zjištovací, aby tys pochopil. Nemám jediný důvod se domnívat, že teď je to jinak.
Pokud mi ten důvod chceš poskytnout, tak jsem ti popsal výše jak. Téma je příliš vzácné a času příliš málo abych ti něco psal bez toho, že bych věděl, že tě zajímá, jak to je a nechceš jen argumentovat.
Pokud mne chceš chytat za slovíčka, nehodlám ti věnovat dále čas a zde je moje odpověď: Znovuzrodil jsem se Boží mocí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 02. květen 2012 @ 20:39:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A Kjubik neustále prohlašovál, že nestojí a nikdy nestál o lidské smyšlenky ;-). Bůh buď je pouze jedna osoba nebo nikoliv. Buď je to dokonalá sebeláska nebo to je láska mezi osobami. Vůbec to nesouvisí s tím, co s tím o Něm vymyslíme. Prostě odpověď, tvoje Cizinče nebyla, pouze ses vyhnul odpovědí snad ze strach aby se jední (co zastavají názor, že Bůh je jedna osoba) nevrhlí na tebe kdybys prohlašovál opak nebo situace přímo opačná.
Cizinče obavám se, že i okovi teď uhýbáš s odpovědí. Popisuješ jak, ale to po tebe nikdo nežádá, ale asi si to nepřiznáš nač řecko/řimsko katolíka příznovát pravdu když je ani za křestany nepovažuješ.
Hezký večer. Pokud i odpovíš na moji otázku, bez toho abych byl chapán jako ten, který se táže po lidských smyšlenkách, budu rád. Pokud neodpovíš, co nadělám nic, vezmu to taky jako odpověď bez vyřčeného slova.
Hezký večer. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. květen 2012 @ 21:29:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Kjubiku, jednoosobový a tříosobový Bůh jsou lidské smyšlenky. Ale asi si to nepřiznáš. Diskuze nad nimi je určená přesně k tomu, co jsi popsal: Aby se ti, co věří v tříosobová jsoucna mohli pustit do těch, co věří v jednoosobová jsoucna a mohli se navzájem mezi sebou označovat za heretiky. Jiný "užitek" taková diskuze nemá. Tobě jsem jasně odpověděl, co je v našem učení, když jsi chtěl vědět, jaký je Bůh:
"Bůh je JEDEN".
Tu odpověď jsi nevzal a dál se mne snažil dotlačit k nějakému vyjádření k vašim smyšlenkám nad trojosobovými jsoucny, což jsem nehodlal. Tos snad pochopil dobře.
Okovi s odpovědi neuhýbám, k tématu znovuzrození se rád vyjádřím pokud tu takový článek bude. Tady je článek o exorcismu. Což spolu souvisí, ale ne přímo.
Řecko římský zápas také nepěstuji, Kjubíku. Já nejsem ten, kdo dělí lidi na křesťany a nekřesťany.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 02. květen 2012 @ 22:56:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizince jedno je pocit/zkušenost jak to vnímáme a druhé stráně jaké je to ve skutečnosti. Snažíš se mně napasovat na tvé vidění světa. Vadí ti, že nemůžeš odpovědět na otázku a proto stále mluvíš o něčem jiném. To, že je Bůh je jeden bych s velkou dávkou jistoty řekl, že nikdo (popřípadě jen nevěřící) nepochybuje. Říkáš, že to je jedno jestli jednoosobový či nikoliv. Tak je tedy i jedno jestli miluje pouze sebe či miluje uprostřed své společenství. Tedy je jedno jestli je, kterýkoliv miluje pouze sebe či nikoliv. Jsme Božím obrazem a pokud Bůh je láska (což já věřím, a ty taky) tak je jedno i jakou lásku máme my.
Vysvětlí mi proč to jestli Bůh jednoosbový či třiosobový je dle tebe pouze lidské smyšlenka? Jak jsi přišel k tomuto názoru? Já z důvod rozlišování lásky a sebelásky Boha jsem nakloněn myšlence, že považovat za skutečnost daleko hlubšího rázu. Napadá mne dle toho cos mi ohledně napsal jedna možnost, ale tu vnímám jako silně nedostatečnou a to, že se o to lidé (ale mezi nimi i křesťané) hádali. Protože, kdybychom vzali za fakt, že lidská smyšlenka je všechno to o co byly hádky tak nevíme ani to, čí země je placatá či kulatá? Čí Slunce krouží kolem Země či je to naopak a dalších praktických situacích ze života.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 02. květen 2012 @ 23:27:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže zároveň i problematické otázky neotvírát a "zamést pod koberec" a dát tomu značku "lidské smyšlenky." Tedy už toho máme dost pod tím kobercem, třeba i to jestli království nebes a životem věčným je rozdíl či nikoliv, co znamená, že Bůh je Láska, a další. Takže v podstatě zrušme všechny diskuze, ;-) protože přece u všech hrozí, že jední se můžou pustit do druhých ;) a třeba ty do mně protože si dovolují nespokojit se s tvou vypovědí :) a nenechat se sladce ukolebát zjednodušující odpovědí v podstatě bez odpovědí na těžiště mé otázky.
Víš a přijde mi zajímavé, že ten co o sobě prohlašuje, že má zájmy Boží se k otázce Boží trojosobnostní či jednosobnostní vyjádřil a přitom sám o sobě tvrdí, že se lidskými názory nesdílí. Tedy mi z toho vychází asi další skutečnost smyšlenka asi není názor ale něco jiného.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 06:34:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Kjubiku.
Co znamená že "Bůh je Láska"? či "Jaký je Bůh?" pro mne nejsou problematické otázky, ale jsou to nejjádrovatější otázky mé víry a mého života a mohu ti na ně klidně odpovědět. Na dané téma tady diskutuju často:
Jestli "Boží láska" znamená jen prázdná slova, jak si to představují někteří, a jestli Bůh nechá člověka ve svrabu a hříchu, nebo jestli Bůh člověka v Ježíši Kristu zachránil, jak tomu věříme my, když jsme Ježíše přijali. Jestli Láska je skutek, když je člověk v těžké situaci, pod náporem Zlého, nebo jestli jsou to jen slova. Co dělá Láska? Jestli sedí v nebi a kouká na zlo se spoustou slov, nebo jedná.
Co znamená, že "Bůh je láska" je základ křesťanství a jestli má písmo pravdu - jako že věříme, že má - má to velmi radikální vliv na život člověka a je pro mne velmi důležité se na dané téma bavit a sdílet zkušenosti.
Spokojit se se zjednodušující odpovědí že Bůh je jeden v trojosobovém jsoucnu a miluje sám sebe, ukolébat se takovou zesložiťující odpovědí bez toho, jaký to má vliv na život člověka, mne vůbec nezajímá.
Pokud si chce někdo diskutovat nad lidskými spekulacemi o jsoucnech a o rozdílu království nebes a věčného života, já mu ty diskuze Kjubiku neberu. Ať si Betma nadává Heleně do heretků, že jedna věří v troosobové jsoucno a jiná v jednoosobové.
Je to podobné, jako když mne třeba zajímá, jaké mají římští katolíci zkušenost s exorcismem nebo biřmováním, chtěl bych znát apoštolksou posloupnost jejich biskupa či si přečíst "ex cathedra" výroky papežů. Také se zeptám, ale římští katolíci na dané téma zjevně nechtějí diskutovat a odpovídat, otázky z nějakého důvodu zametou pod koberec, odpovědi se vyhnou. Já ten důvod samozřejmě chápu a nijak jim nezazlívám, že neodpovídají. Pro ně jsou ty otázky nezajímavé, nepokládají si je a neřeší. A já se na ně nezlobím, chápu je, přotože jsem jednal stejně.
Třeba pro mne někdy bude zajímavá otázka po troosobovém jsoucnu. Zatím mi připadá pošetilá.
Tonik
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 10:57:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to podobné, jako když mne třeba zajímá, jaké
mají římští katolíci zkušenost s exorcismem nebo biřmováním, chtěl bych
znát apoštolksou posloupnost jejich biskupa či si přečíst "ex cathedra"
výroky papežů.Také se zeptám, ale římští katolíci na dané téma
zjevně nechtějí diskutovat a odpovídat, otázky z nějakého důvodu zametou
pod koberec, odpovědi se vyhnout .Tak, co sa tyka biskupov, oni vkladanim ruk prevzali apostolsku postupnost od predchadzajuceho biskupa. Nasa cirkev je na Slovensku vyse 1000 rokov. Teraz chces aby som ti vymenovala vseetkych biskupov po mene, ktori tam boli za 1000 rokov? Ked to nerobime, a nenapiseme ti to, chces tym dokazat, ze apostolska postupnost neexistuje? A ked prideme po sv. Metoda tak budeme musiet is dalej dalsich tisic rokov a vymenovat ti biskupov, ktori vasvatili Metoda za biskupa v Byzancii a dalej mena tych, ktori vysvatili biskupov, ktorych vysvatili tych biskupov, ktori vysvatili Metoda a daksich 1000 rokov dozadu az do Rima? nepaci sa mi tvoja nespravodlivost, ze toto od nas ziadas a ked ti to z casovych dovodov nedavame, tak naznacujes nieco o utajeni. Co sa tyka exorcizmu, v zivote by som tam nesla/pripominam, nejde o modlitbu ospobodenia ale exorcizmu,/ ved tam diabol stvara take veci,ze je tam byt nemusim. V teme budes exorcista si o tom mozes precitat svedectvo podla skutocnej udalosti, ktore som ti tiez uverejnila. Pytal si sa tiez na vyroky excathedra, ze preco ich tajime, a ja som ti odpovedala, ze my ich netajime, my nase ucenie netajime. Si to ty cizinec svoje ucenie tajis. Na opatovne otazky si neodpovedal, do ktorej cirkvi patris a nepovedal si ani v co verite. Ak mi toto povies,a prestanes to zatajovat, ak to tu jasne povies, kde patris a v co verite, tak potom ja ti tu uverejnim vyroky excathedra. Tak bud poctivy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 18:43:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Betmo.
Co sa tyka exorcizmu, v zivote by som tam
nesla/pripominam, nejde o modlitbu ospobodenia ale exorcizmu,/ ved tam
diabol stvara take veci,ze je tam byt nemusim. V teme budes exorcista si
o tom mozes precitat svedectvo podla skutocnej udalosti, ktore som ti
tiez uverejnila.
To svědectví je z vaší farnosti? Osobní zkušenost vašeho společenství? Nebo copy & paste něčeho, co bylo "před dávnými a dávnými časy za devatero horami a devatero řekami"?
Pokud nemáš osobní zkušenost s tématem exoscismu a vysvobozením od démonů, stačí napsat.
Pytal si sa tiez na vyroky excathedra, ze
preco ich tajime, a ja som ti odpovedala, ze my ich netajime, my nase
ucenie netajime.
Pokud ty výroky papežů netajíte, proč je jednoduše neuvedeš? "Nechce se ti to hledat", protože jsou tak nedostupné?
Si to ty cizinec svoje ucenie tajis. Na
opatovne otazky si neodpovedal, do ktorej cirkvi patris a nepovedal si
ani v co verite. Ak mi toto povies,a prestanes to zatajovat, ak to tu
jasne povies, kde patris a v co verite, tak potom ja ti tu uverejnim
vyroky excathedra. Tak bud poctivy.
?? Sis mne asi s někým spletla
- to, co věříme, je veřejně na internetu, můžeš si naše učení přečíst, nejkvalitněji v češtině asi zde. na otázky ohledně našeho učení jsem vždy odpověděl, pokud ti nějaká odpověď z toho, čemu věříme, schází, rád ti jí napíšu. - do které církve patřím jsem tu psal mnohokrát, navíc mám v profilu odkaz na své stránky, nejsem tu anonymně, každý může snadno zjistit odkud jsem a kdo jsem. Na rozdíl od tebe, Betmo.
Budu rád, když dodáš seznam "ex cathedra" výroků papežů, zajímaly by mne.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 23:10:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizince, pozrela som si tvoj odkaz pod slovom zde, aj tvoju stranku. Nikde nie je do ktorej cirkvi patris. Preco to tajis ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 04. květen 2012 @ 00:45:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud jde o apoštolskou posloupnost, tak ŘK se tu
chvástají, že mohou apoštolskou posloupnost dokázat. Samozřejmě jen do
té doby, než se někdo na ten důkaz zeptá - pak vyjde najevo, že to
dokázat nemohou, že jejich "apoštolská posloupnost" je jen jedna z mnoha
axiomů, kterým pevně věří, ale nijak si je nemohou ověřit Myslim, ze dokazy su jasne a evidentne a su v zozname papezov od sv. Petra az doteraz a su pre kazdeho k dispozicii. aj ja som ich tu parkrat uverejnila Takze. apostolsku postupnost si mozes vlastne overit podla zoznamu papezov. Prvy papez dostal moc od Krista a tato Kristova moc sa odovzdavala vzdy papezovi, ktory nastupil po predchadzajucom. Kazdy biskup dostava svoju moc od papeza. ktory je prave na cele cirkvi a ktory dostal svoju moc od predchadzajuceho papeza a ten od predchadzajuceho az k sv. Petrovi, ktory tuto moc dostal od Jezisa. Takze, ked sa pytas na mojho biskupa, svoju moc dostal od papeza Benedikta XVI. Ten od Jana Pavla II, ten od papeza, ktory bol predtym, ten od papeza, ktory bol predtym a tak mozes postupovat podla zoznamu papezov, ako isli za sebou no az prides po prveho papeza sv. Petra, ktoremuako som povedala, dal tuto moc Kristus. Myslim, ze toto je kasnym dokazom apostolskej postupnosti mojho biskupa.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. květen 2012 @ 07:24:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, "myslíš".... Betmo, víš, já nemůžu za to, že nerozumíš čemu všemu říká ŘKC "Apoštolská posloupnost" a jakým způsobem se předává. Nejdříve si něco o kněžském svěcení a posloupnosti přečti.
Abych tě trochu navedl: Posloupnost, kterou popisuješ (posloupnost lidí v úřadě až k některému papeži) je jistě pro apoštolskou posloupnost důležitá. Ale tu mají samozřejmě například i mnozí faráři evangelíků, o těch však ŘK tvrdí, že apoštolskou posloupnost nemají a vyvyšují se tím nad ně. Pravoslavní s papežem naopak nemají nic společného (papeži je prokleli) a o nich zase ŘK tvrdí, že apoštolskou posloupnost mají.
Co je apoštolská posloupnost najdeš například v ŘKC katechismu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 04. květen 2012 @ 11:32:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, "myslíš".... Betmo, víš, já nemůžu za to, že
nerozumíš čemu všemu říká ŘKC "Apoštolská posloupnost" a jakým způsobem
se předává. Nejdříve si něco o kněžském svěcení a posloupnosti přečti.
Abych tě trochu navedl: Posloupnost, kterou popisuješ (posloupnost lidí
v úřadě až k některému papeži) je jistě pro apoštolskou posloupnost
důležitá. Ale tu mají samozřejmě například i mnozí faráři evangelíků, o
těch však ŘK tvrdí, že apoštolskou posloupnost nemají a vyvyšují se tím
nad ně. Pravoslavní s papežem naopak nemají nic společného (papeži je
prokleli) a o nich zase ŘK tvrdí, že apoštolskou posloupnost mají.
Co je apoštolská posloupnost najdeš například v ŘKC katechismu.
Cizince, ja ta chapem, tvoji veduci nemaju apostolsku postupnost, vas zalozil clovek nie Pan Jezis. neda sa nic robit, musis sa s tym nejako zmierit.Odkedy evanjelicki farari a buiskupi nemaji svoj urad od papeza odvtedy vypadli spod apostolskej postupnosti. to su fakty. Ale este stale zatajujes, do ktorej cirkvi v protestantskom babylone patris.Preco? Staci napisat jej nazov a budes to mat za sebou.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. květen 2012 @ 20:41:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Odkedy evanjelicki farari a buiskupi nemaji svoj urad od papeza odvtedy vypadli spod apostolskej postupnosti. to su fakty.
A jak si vykládáš, Betmo, že pravoslavní biskupové mají apoštolskou posloupnost? Ti podle vás také odpadli a nemají svůj úřad od papeže, navíc papež je všechny "ex cathedra" proklel.
Jaký je podle tebe rozdíl mezi evangelickými faráři, kteří údajně nemají apoštolskou posloupnost a pravoslavnými faráři, kteří posloupnost mají?
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: andulka v Pátek, 04. květen 2012 @ 09:37:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Cizinče, uznávám tvoji trpělivost a čas strávený se zatvrzelými srdci...chtěla bych se Tě upřímně zeptat zdali to tak cítíš od Pána, že máš třebas s Betmou a Okem donekonečna debatovat a vyvracet jim jejich lži, myslím, že už s nimi musíš debatovat nějaký ten rok, vím, že co je nemožné u lidí, je možné u Boha, ovšem v tomto případě to musí zlomit, otevřít jejich srdce už jedině sám Pán Ježíš Kristus, za ty léta, skrze řádky, k sobě nepustili podle všeho vůbec nic ze Slova, z pravého jediného evangelia, tudíž si myslím, že účinnější jsou modlitby za tyto ztracené na široké cestě, je to vše Boží vůle, tím nechci vůbec naznačit, abychom nad někým lámali hůl, ale pozoruji jak tu hážeš "perly sviním"..., hážeš Boží slovo a oni Ti ho háží zpět jak hrách o zeď pošpiněné a překroucené, Ty to víš, já to vím a jelikož už tato zatvrzelá srdce dostala "tisíc" napomenutí, možností se zamyslet, srovnat to s tím v čem žijí, čemu věří, slyšeli x-krát tu radostnou zprávu a odmítli to, zůstala bych už u modliteb za tyto slepé a zbloudilé, jsem si jistá, že tyto nekončící diskuze s Betmou a s Okem si využívá i ten Lhář, okrádá Tě o čas a věřím, že i občas Tě to musí ubíjet...myslím, že kolem tebe, na tvé cestě je spoustu otevřených srdcí, kteří nechtějí prznit Boží slovo, ale touží Ho slyšet, navíc pokud přestaneme s těmi zatvrzelými srdci debatovat a zůstaneme s láskou v modlitbách za tyto lidi, kteří slyší, ale nepřijímají, tím, že už nebudou mít s kým donekonečna debatovat, třebas začnou chtít konečně pak mluvit s Bohem a debatovat s Ním... Toníku, vážím si tě, tvého času, tvých komentářů, ale chtějme víc a víc poznávat a zajímat se o našeho Pána, což jistě děláš a nezajímejme se o věci, které nejsou Boží, více k užitku je být naplněn Jeho horlivostí, Božími věcmi, moudrostí, poznáním - a to je pak dozajista mocnější k usvědčování jak se zajímat o věci, které nepocházejí od Boha. Bůh nás volá k Sobě, jsme Boží děti, Jeho armáda - tak by to tedy mělo být, tak hlavně nedejme na své pocity, ale na to, co chce po nás Bůh. Myslím, že v tomto případě jsou účinější naše modlitby než tyto debaty, které nedopadají na úrodnou půdu, to ví i ďábel, ten Lhář a podle toho tak jedná, svádí, okrádá... Buď požehnaný, s láskou andulka |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. květen 2012 @ 10:00:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Andulko.
Díky za příspěvek. Vidím to stejně, jako ty, máš určitě pravdu.
Jak jsem tu psal: Já tu nejsem, abych lidem, kteří se nezajímají o tu moc ke spasení, kterou jsme přiajli, argumentoval a přesvědčil je, že Ježíš je opravdu spasitel a opravdu umí zachránit lidi. Je mi jasné, že ŘKC systém je dokonalé vězení, ze kterého intelektuálně není úniku.
Jsem tu proto, že mne zajímá vliv toho sektářského učení na jednotlivé lidi, na jejich způsob uvažování a život. Zajímá mne, jestli žijí jen ve virtuálních poučkách a legendách "před dávnými časy za devatero horami" jako kdysi my, nebo jestli žijí něco jiného. Samozřejmě, že žijí totéž, co my: Pokud se člověk zeptá na realitu jejich života, odmlčí se.
Velmi hekou ukázkou toho působení je třeba Op a i některé další nicky.
Jinak kolem sebe mám mnoho lidí, kteří přijímají evangelium a Boží pomoc s vděčností, mohu se za ně modlit, pomáhat jim, povídat si s nimi. Samozřejmě vidím ten rozdíl proti tomu, když někdo žije uzavřen v takovéhle ideologii a o pravdu se vůbec nezajímá, jen stále dokola pouští svoji gramodesku.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 04. květen 2012 @ 11:21:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A budu rád, když dodáš seznam "ex cathedra" výroků papežů, zajímaly by mne. Rada ti ho dam, ale este stale si mi neodpovedal na tuto otazku.:
Cizince, pozrela som si tvoj odkaz pod slovom zde, aj tvoju stranku. Nikde nie je do ktorej cirkvi patris. Preco to tajis ? Akonahle napises do ktorej cirkvi v protestantskom babylone patris, ja ti dam dane vyroky excathedra.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. květen 2012 @ 15:15:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jak jsi přišla na to, že tajím, do které církve patřím? Patřím do všeobecné církve Ježíše Krista, psal jsem to tu mockrát. Jsem v ní už přes dvacet let a jsem tam moc spokojený, psal jsem tu i to, jak jsem se tam dostal. Kdyby tě zajímalo ve které jsem místní církvi, můžeš si přečíst příspěvek, který jsem psal nedávno Jaele.
Bohužel ti nemůžu napsat, do které církve v protestantském babylonu patřím, protože nepatřím do žádné církve v protestantském babylonu. V tomto ti tedy vyhovět nemohu.
Těším se na ty výroky ExCathedra, Betmo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 04. květen 2012 @ 17:11:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec, vdaka za tvoju odpoved. Nepaci sa mi ale ze nehovoris pravdu., Nadeje je obcianske zdruzenie. Skor by ma naozaj zaujimalo, do ktorej cirkvi patris, a ktora, ze to cirkev tieto obcianske zdruzenia organizuje. Opytaj sa v Apostolskej cirkvi, snad ti odpovedia. .-)To len naodlahcenie, bez urazky. Vidim, ze je to pre teba trapenie, uviest nazov svojej evanjelikarnej protestantskej cirkvi, tak ti radsej davam typ na neomylne vyhlasenia ex cathedra. Najdes ich v KKC,co je Katechizmus katolickej cirkvi, volne dostupny neutajovany.Nie je to nejake aktualne ucenie, pretoze nase ucenie pochadza od Krista, aj tie vyroky ex cathedra su od Ducha Svateho, a kedze Boh je nekonecne mudry, jeho ucenie sa nemusi aktualizovat, ci doplnat alebo prerabat alebo opravovat..Iba sa niekedy prehlbuje, lebo svoje tajomstva prezradza Boh postupne. Taketo aktualizovanie a prerabanie a opravovanie Kristovho ucenia sa deje v protestantskych cirkvach, kde nie je jedna viera,a jedno ucenie, je ich tam mnoho, co je v priamom rozpore s Bozim slovom v Biblii. Takze nenajdes tam nadpis Vyroky ex cathedra, cize neomylne vo veciach viery a mravov, lebo vsetky kapitoly v KKC su neomylne vyroky ex cathedra,vo veciach viery a mravov. lebo su od Krista a Kristus sa nemyli. Tak ako Biblia je Bozie slovo, tak KKC je tiez Bozie slovo, lebo Boh hovori stale a nehovoril iba v Biblii.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. květen 2012 @ 18:58:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, všeobecná církev ježíše Krista, která naši místní církev organizuje, je apoštolská. Je to jedna, svatá, všeobecná a apoštolská církev. Tak to jsi odhadla dobře, Betmo, to bych do tebe neřekl.
Škoda že jsi nenašla ten seznam "ex cathedra" výroků papežů. Rád bych si ho přečetl. Garantuju ti, že by si ho přečetli i všichni protestanti a pozorně :-) Kdybys ten seznam "ex cathedra" výroků náhodou někdy našla, měla bys šanci protestanty přesvědčit, že jste ti praví. Mnozí protestanti rozeznávají Boží slovo a kdyby rozeznali Boží slovo ve výrocích papežů, třeba by se navrátili do ŘKC.
Nesměl by tam ale nejspíš být výrok papeže Alexandra II, který nazval svatého Metoděje kacířem. Snad to tehdy nebylo "ex cathedra".
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 16:52:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinče zase mluvíš o něčem jiném. Pořád tam tlačíš sebe. Pořád tam cpeš člověka jako by bez člověk Bůh nebyl Bohem. Považuješ mne asi za gramofon a možná že i někdy oprávněně. Ale z druhé strany i já u tebe vnímám neustále opakování téhož. Předložím ti otázku a buď se dozvím, že ikdyž nestojím o lidské smyšlenky tak že o ně stojím nebo dostanu odpověď na něco jiného. Víš Cizinče vnímám to, že tam, kde je hlubina plout nechceš. Neodpoveděl jsi mi na otázku, která byla přesně otázka na tvůj pohled a opět jsem se odpovědí od tebe nedostál. Jakou mám jistotu, že to co napíšeš opravdu zvážíš a odpověď poskytneš? Mám s tvými odpovědí chabou zkušenost. Něco konkretního od tebe člověka chce (maso) ale ty mu poskytneš pouze omáčku. Děláš to schválně abys ses počkal jak ten římsko katolík vybuchne vůči tobě hněvem, nebo ho chceš naštvat? Z jakého důvodu to vlastně děláš, že nabiziš pouze omáčku a máso necháš si pro sebe?
Proč v diskuzích zmiňovat jiné když je sotva znám jen z jedné stránky? Pokud se odprosíš od sebe rád se od tebe něco dozvím ale pokud budeš zakládat, že ten a ten jedna stejně jako ty teď či někdy v minulosti sotva se pohneme dál. Protože já, nepotřebují ten či onen si vymyslí, ale o fakta, která ty třeba nepoužíváš.
- Co by si dělál třeba s tou skupinou jmén ohledně apoštolské posloupnosti? Na co by ti jako byválemu římsko katolíkovi byly? Neměl bys především znát svojí současnou věrouku než to co se tě už netyká? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 18:52:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Kjubiku, reagoval jsi na můj příspěvek a napsal: " Tedy už toho máme dost pod tím kobercem, třeba ... co
znamená, že Bůh je Láska, a další." Což jsem pochopil tak, že si myslíš, že otázku po tom, co znamená že Bůh je Láska, zametám pod koberec. Což je samozřejmě nesmysl, co znamená že Bůh je láska je otázka alespoň pro mne velmi důležitá a na ni jsem schopen odpovědět.
Naopak pošetilé otázky a lidské dohady pro mne nejsou hlubina. A pokud jsou hlubinou, tak hlubinou bažiny, ve které se utopili mnozí. Tam s tebou opravdu nepůjdu, Kjubiku.
Pokud jde o apoštolskou posloupnost, tak ŘK se tu chvástají, že mohou apoštolskou posloupnost dokázat. Samozřejmě jen do té doby, než se někdo na ten důkaz zeptá - pak vyjde najevo, že to dokázat nemohou, že jejich "apoštolská posloupnost" je jen jedna z mnoha axiomů, kterým pevně věří, ale nijak si je nemohou ověřit. I tobě jsem psal, že jsem chtěl apoštolskou posloupnost z tohoto důvodu, Kjubiku - reagoval jsem konkrétní příspěvek jednoho ŘK.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 04. květen 2012 @ 22:28:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizince prosím, nech si ty svoje dohady a smyšlenky o druhých. Chtěl jsi až ti je nechám tak ti je nechávám. A proč zde vytahuješ opět apoštolskou posloupnost? Nikdy jsem se tě neptal na chvástají druhých, či dokazování druhých. Ptál jsem se konkretně na tebe co plánuješ s tím seznamem jmén dál dělat? K čemu ti to vlastně je? Ne co druzí, ne co oko, ne co betma, ne co op ne co kdokoliv jiný ale k čemu ty byvalý římsko katolík je potřebuješ?
"apoštolská posloupnost" je jen jedna z mnoha axiomů, kterým pevně věří, ale nijak si je nemohou ověřit. - Pěkný příklad smyšlenky či lidského dohadu. Ano řimsko (ale nejenom) tomu věří ale ověřít si to můžou. Pouze nemají čas ani chuť ani náladu si to ověřit. A je to dělát pro druhého, který není schopen podat proč to po nich požaduje. Co s tím chce dělat dál.
Jestli oprávdu stojíš o ten jménny seznam, kteří biskupové vysvětíli na biskupa dalšího, několik generací zpátky a nepodáš co s tím dál chceš dál operovát tak měl bych pro tebe návrh. Dokaž jako první (já pak jako druhý ti budu zjištovát na biskupství tu apoštolskou posloupnost), že apoštolové používali Starý zákon pouze ty knihy, které nejsou deuterokanonické. Poprosil bych u každé jednotlivé knihy z těch 39 starozákonních knih. Myslíš, že jseš pro rozsah starozakonních knih, že je platný v rozsahu palestinského kánonu. Domnívám se, že jsi do někdy v minulosti psal minimálně ssns. Myslím, že je to stejně časově náročné. Platí?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 05. květen 2012 @ 13:01:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Omlouvám se, ale v třetí vetě od konce má být myslím a ne myslíš. Myslím, že by bylo vhodnější ukázat vždy na dvou příkladech oprávněnost použivát jednotlivé starozákonní knihy, domnívám se, že kdyby stačila jen jedna zmiňka, odkaz či cokoliv jiného, že by to bylo málo a dokazovalo by to, že do rozsah Starého Zákona by se nám rozšířil i o Nanebevzetí Mojžíšovo a Henoch a ty nejsou ani protokanonických knihách ani deuterokanonických a přece jsou použité v Novém konkretně v Judově epištole. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. květen 2012 @ 02:13:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Kjubiku, mně ten seznam jmen není k ničemu. Nepotřebuji ho. Ani mne nezajímá. Neplánoval jsem s ním dělat nic. Ani po tobě jsem ho nepožadoval. A tobě jsem to už vysvětloval.
Pokud někdo tvrdí, že může podat důkaz apoštolské posloupnosti, tak mne zajímá, jestli je to jen prázdné chvástání, nebo ten důkaz může podat.
Pokud jde o mne, Kjubiku, tak nemám zájem podávat tu nějaké důkazy a něco dokazovat. Už jsem to vysvětloval Okovi: My spíše žijeme život a svědčíme o tom, co jsme v životě zažili, co Ježíš udělal. Jsme svědkové toho, co Ježíš udělal, ne dokazovatelé. Pokud někdo věří, že Ježíš je vzkříšen a živý, jedná dnes jako kdysi, uzdravuje, vysvobozuje, zachraňuje, tak přijme stejnou moc, jakou jsme přijali my. Pokud někdo nevěří, ani fůra důkazů mu nepomůže.
Pokud jde o kánon písma, psal jsem tu mnohokrát, že kánon písma v té podobě jak ho máme mi stačí a jsem pro něj. I kdyby byl o kus kratší, i kdyby se někomu podařilo zlikvidovat půlku písma tak jako kdysi v historii, myslím, že by bez problémů takový kánon stačil. Kánon bez deuterokanonických knih jistě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 08. květen 2012 @ 10:50:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kjubiku, mně ten seznam jmen není k ničemu. Nepotřebuji ho. Ani mne nezajímá. Neplánoval jsem s ním dělat nic. Ani po tobě jsem ho nepožadoval. A tobě jsem to už vysvětloval. Pokud někdo tvrdí, že může podat důkaz apoštolské posloupnosti, tak mne zajímá, jestli je to jen prázdné chvástání, nebo ten důkaz může podat.
Cizinče nebaví mne tvoje vymlouvání. Z jedné strany po mně žádáš až ti ho poskytnu třeba posloupnost naše biskupa či pana faráře o několik generaci zpátky. A když se zeptám na co ho potřebuješ tak tvrdíš, že ho nepotřebuješ a že jsi ho nechtěl. Nač ti ho poskytovat když je ti k ničemu. Vždyť to by byla ztráta času, někomu něco dávat když to ten druhý vlastně nepotřebuje. Nebo je to toho druhého vychloubavost, že se snaží toho druhého nachytat na švestkách, jak se lidově říká.
Pokud jde o mne, Kjubiku, tak nemám zájem podávat tu nějaké důkazy a něco dokazovat. Už jsem to vysvětloval Okovi: My spíše žijeme život a svědčíme o tom, co jsme v životě zažili, co Ježíš udělal. Jsme svědkové toho, co Ježíš udělal, ne dokazovatelé. Pokud někdo věří, že Ježíš je vzkříšen a živý, jedná dnes jako kdysi, uzdravuje, vysvobozuje, zachraňuje, tak přijme stejnou moc, jakou jsme přijali my. Pokud někdo nevěří, ani fůra důkazů mu nepomůže.
A jak chceš svědčít a níž bys předložil důkazy? To si vymyslíš nějaké lidské pocity, smyšlenky, pohádky a přibalíš, tam nějaký biblický veršík vytrhnutý z kontextu, aby to vypadalo, že ten druhý je vedle? Vždyť i v obecné rovině ten, který je svědek ten, který předkládá důkaz. Dělali to i apoštolové, když byli obžalování že nectí Boha tak dokazovali, že věří. Když svědčili, že Ježíš skutečně z mrtvých vstal. Předložili důkaz veleradě, že je to skutečně tak.
Pokud jde o kánon písma, psal jsem tu mnohokrát, že kánon písma v té podobě jak ho máme mi stačí a jsem pro něj. I kdyby byl o kus kratší, i kdyby se někomu podařilo zlikvidovat půlku písma tak jako kdysi v historii, myslím, že by bez problémů takový kánon stačil. Kánon bez deuterokanonických knih jistě.
Proč zrovna bez deuterokanonických nedokážeš. Můžeš tedy být falešným svědkem, co svědčí o tom, že má stejný rozsah knih jako apoštolové ale nejsou, žádné důkazy ani že nemluvíš pravdu ani, že mluvíš pravdu. Takže jaký kánon, kdo používá či měl by používat ti je v podstatě ukradené, protože důkazy přece nepodáváš.
Prostě důkazy, na podporu tvého svědectví, nejsou. Nebo jsou a ty se za ně stydíš, že je neumíš či nechceš předložit? Proč tedy chceš po katolících a pravoslavných důkazy, když ty důkazy na podporu svých tvrzeních nechceš a nepředkládáš? Zdá se, že soudíš dvojí metrem.
Hezký den přejí. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. květen 2012 @ 23:02:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | S dokazováním se to má asi tak, Kjubiku.
Když je "chlapovi" patnáct, neustále si něco dokazuje a touží všem okolo něco dokázat. Když je chlapovi třicet, obvykle ho dokazování si i druhým přejde. Ale někomu to dokazování vydrží až třeba do šedesátky, sedmdesátky.
Když tu někdo píše ve stylu: "Já mohu dokázat naši apoštolskou kontinuitu kdežto evangelikálové nic takového nemají" tak mne zajímá, jestli je to pubertální chvástání, jak bývá u těchto výroků zvykem, nebo jestli to dotyčný může dokázat. Pokud může tak se na ten důkaz zeptám. Nezajímá mne důkaz samotný, ale to, jestli ho dotyčný je opravdu schopen předložit. Už jsem to udělal několikrát, a odpověď byla stejná: Můžu to dokázat kdykoliv chci, ale neudělám to.
Což mi něco připomíná.
Já nežiju v systému dokazování si něčeho sobě či dokazování druhým. Žiju v systému viry a poslušnosti Božímu slovu. Když věříme Slovu, Bůh to slovo pak dokazuje, potvrzuje. Nepotřebujeme si Boží slovo dokazovat sami.
Jsem zvyklý věřit i lidem a zajímám se o to, co žijí. Když mi o sobě napíšou co žijí, věřím jim to a nepotřebuju od nich dokazovat že jejich svědectví je pravdivé a že o sobě píší pravdu.
Když tu Betma uvede nějaký článek se svědectvím člověka o tom, co prožil, a to svědectví vypadá jakžtakž reálně (nezačáná ve stylu "za devatero horami před dávnými časy), nenapadne mne nevěřit a žádat Betmu, aby dokázala, že článek je pravdivý. To bych si musel připadat jako idiot. Naopak mne napadne zeptat se, jak se na tak kontroverzní svědectví dívají ŘK, jaký mají názor, jestli jim dané svědectví kněze nevadí (jediný kdo odpověděl byl Poutnick) a jakou mají oni sami osobní zkušenost s tématem (odpověď nula).
Pokud nějaký (s prominutím) trouba žádá důkaz toho, když o sobě napíšu nějaké svědectví ze svého života, mohu mu poskytnout jediné: Podiv nad jeho stylem uvažování. I když tomu stylu nedůvěry, nevěry, dokazování a vyvracení ještě vzdáleně trochu rozumím.
Pokud o mne někdo napíše lež (například: "Takže jaký kánon, kdo používá či měl by používat ti je v podstatě ukradené, protože důkazy přece nepodáváš. ") klidně řeknu, že dotyčný je lhář. Není mi úplně jasné co může vést člověka k tomu, aby o sobě napsal prd a o druhých psal lži aniž se zeptá na jejich názor. Ale zřejmě je to mezi vámi celkem rozšířený sport.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 09. květen 2012 @ 07:32:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže jaký kánon, kdo používá či měl by používat ti je v podstatě ukradené, protože důkazy přece nepodává. Pokud vím tak lež je vědomá, to že napíšu nepravdu ještě konkretně neznamená, že lžu. Co konkretně je zde lží?
- Důkaz si proto, že apoštolové používali palestinský kánon si nepodal. - Možná ti to ukradené není, ale zůstalo neozřejmeno, proč zrovna této. Proč si to necháváš pro sebe a nesvědčíš o tom. Pokud to opravdu právda tak, prozraď a nestyď se proč zrovna tvoje společenství použivá palestinský kánon ale ne etiopský, pravoslavný či katolický?
Pokud mne chceš nazývat lhářem, posluš si, házet špínu na katolíky (řecko či římské) i svého času na pravoslavné je tady jev velmi obvykly. Cizinče svého času si mi psal, že ti můžu položít otázku položil jsem ti tři a neodpověděl jsi mi ani na jednu. Ano, odpověděl jsi mi na podotázku, ale v jiné souvislosti než byla mou zamyšlena, což jsem se ti snažil ozřejmit. Začínám mít takový pocit, že se odpovědí na svoje otázky nedozvím. Tím neřikám, že na ně odpovíš či neodpovíš ale že to tak cítím.
A opět používáš označení "vy". Není mi to jasné. Z jedné stránky tvrdíš, že nemáš zájem o potyčky s katolíky a přece neustále vidím u tebe zdůrazňovaní "vy" a "my". Pokud nějaký (s prominutím) trouba žádá důkaz toho, když o sobě napíšu nějaké svědectví ze svého života, mohu mu poskytnout jediné: Podiv nad jeho stylem uvažování. I když tomu stylu nedůvěry, nevěry, dokazování a vyvracení ještě vzdáleně trochu rozumím.
To apoštol Tomáš byl velký trouba, když se vrátil mezi apoštoly po Ježíšově vzkříšení, a nevěřil jim jejich svědectví a chtěl důkaz co? ;). A Kjubk je asi taky trouba, když po Cizincovi chce taky důkazy. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 09. květen 2012 @ 22:30:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Co konkretně je zde lží?
Konkrétní lež je: "Takže jaký kánon, kdo používá či měl by používat ti je v podstatě ukradené". Není mi ukradené jaký kánon kdo používá, naopak mne to zajímá. Ty ses nikdy nezeptal na to, jestli je mi to ukradené, nebo je to pro mne důležité.
Pokud má někdo v kánonu, kterým se řídí, výroky Elen Whiteové či Kateřiny Emmerichové, je mi ho docela líto.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 16:59:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Čili suma sumarúm to co Cizinec prohlásí za lidský blábol či smyšlenky ním prostě je ;-), a co neprohlasí tak není :). |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 19:28:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Suma sumárum, Kjubiku, nech mi právo neodpovídat na dohady a smyšlenky vašich učení.
Pokud se budeš ptát na naše učení, na můj život, odpovím snad cokoliv. Pokud na život církve a lidí blízko okolo mne, odpovím co můžu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 04. květen 2012 @ 22:02:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víš Cizinče necháme ti to právo. A jsem i 100% přesvědčen, že kdybys odpověděl na otázku co byla pouze položená přímo na tebe, a neutekl od ní zajisté bych došel k jiné suma sumárum. Děkují ti tedy za tvojí odpověď i když to byl v podstatě byl útěk od ni. Hezký večer.
PS. Koho tím myslíš vás? Já zde diskutuje jako jednotlivec ne jako skupina. I když pravda občas v každodenním životě jako skupina lidi se projevují, ale především je to v situacích kdy mám chuť udělat ze sebe a chci pobavit své kamarády, spolužáky a jiné bližší osoby. Pokud, ti to vadí tak se omlouvám, ale netuším kdy se tě to mohlo dotknout když jsme nikdy nepotkali v tváří tvář. :). |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 04. květen 2012 @ 22:31:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | *ze sebe legraci |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. květen 2012 @ 02:00:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tím pojmem "Naše učení" myslím písmo svaté, Kjubiku. Společné učení všem křesťanům a kus dokonce i židům. Co budu vědět, mohu odpovědět.
Pokud se budeš ptát na učení a nápady jiných náboženství, mohu ti odpovědět jen z těch, co znám: to je komunismus (znám zběžně) a římský katolicismus. Za budhisty a muslimy pak mluvit nemůžu vůbec, protože jsem jejich učení nepoznal a nežil.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 08. květen 2012 @ 10:56:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinče, ale já se neptál na pojem naše učení. Proč mi ho ozřejmuješ? Je to z důvodu, že bys chtěl abych ti přesně seděl ve "škatulce římský katolík". Tak to vypadá,že odpovídáš na věci na které jsem otázku nepoložil. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 08:52:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Znovuzrodil jsi se Boží mocí ve křtu už v době, kdy tě do kostela tvoji rodiče přinesli jako miminko.
..."K čemu by vlastně bylo, kdybych k tématu argumentoval? "...
V našem reálném vesmíru, ve kterém žijeme, když se sejdou dva lidé s odlišnými názory, snaží se přiblížit pravdě právě argumentací - dokazováním, dokládáním, zdůvodňováním.
To je význam argumentace - najít pravdu - a proto se mezi lidmi argumentuje, k tomu je argumentace užitečná.
Pokud o pravdu nestojíš a jsi spokojený ve svém virtuálním nepravdivém světě a nechceš z něho ven, pak je opravdu argumentace jen ztrátou našeho času.
Takto zbytečně argumentoval hluchým uším i apoštol Pavel (Sk 17,22-31). V mnoha jiných případech však byla Pavlova argumentace naopak velmi užitečná.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 18:54:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | O tom jsem psal. Tušil jsem, že tě nezajímá, jak to je ze znovuzrozením, jen potřebuješ důvod spustit gramofon. Proto jsem ti neodpovídal, oko.
Kdyby tě někdy zajímalo, jak je to se znovuzrozením, zeptej se. Argumentovat nebudu, na tom nemám zájem, ale vydat svědectví o znovuzrození mohu a rád.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 04. květen 2012 @ 09:07:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku to jsi se už skutečně dostal do stádia, kdy jsi už zcela mimo realitu.
Vydávat svědectví o něčem znamená právě jenom argumentovat, svědčit o pravdě.
Svědek, který svědčí, pokládá důkazy (argumenty), že jeho svědectví je pravdivé. Svědek, který jen cosi tvrdí a neumí to věrohodně dokázat, je svědek nevěrohodný.
Maličký příklad Pavlovy argumentace:
Já i oni tedy takto kážeme a takto jste uvěřili.
Když se tedy o Kristu káže, že je vzkříšen z mrtvých, jak
mohou někteří mezi vámi říkat, že není zmrtvýchvstání?
Jestliže není zmrtvýchvstání, pak není vzkříšen ani Kristus!
A jestliže Kristus není vzkříšen, pak je naše kázání marné;
marná je i vaše víra!
My jsme pak navíc shledáni jako falešní Boží svědkové,
protože jsme vydali o Bohu svědectví, že vzkřísil Krista, jehož
nevzkřísil - pokud totiž mrtví nejsou kříšeni.
Vždyť jestliže mrtví nejsou kříšeni, pak nebyl vzkříšen ani
Kristus!
A jestliže Kristus nebyl vzkříšen, vaše víra je marná -
ještě jste ve svých hříších.
Pak tedy i ti, kteří zesnuli v Kristu, zahynuli.
Jestliže pak máme v Kristu naději pouze v tomto životě, jsme
nejpolitováníhodnější ze všech lidí.
Nyní je však Kristus vzkříšen; stal se prvotinou těch, kdo
zesnuli.
Poněvadž totiž skrze člověka přišla smrt, přišlo skrze
člověka také zmrtvýchvstání.
Neboť tak jako v Adamovi všichni umírají, tak také v Kristu
budou všichni obživeni.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. květen 2012 @ 09:26:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jak jsem ti psal mnohokrát: Podle sebe a své situace nesuď jiné.
K čemu by ti byla argumentace?
Hledáš pravdu v tom, co je znovuzrození, jak se pozná? Hledáš pravdu smlouvy s Bohem, jestli ji člověk může uzavřít sám a svobodně, nebo ho Bůh znásilní? Hledáš pravdu v tom, jestli moc Ducha svatého je skutečná moc, která uzdravuje, vysvobozuje, zachraňuje, nebo prázný náboženský úkon, jehož nositele poznáš jen podle podepsaného papíru, protože jejich "moc" se nijak neprojevuje?
Pokud chceš, můžu ti argumentovat jako Ježíš.
„Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a Ducha, nemůže vstoupit do Božího království. Co se narodilo z těla, je tělo, a co se narodilo z Ducha, je duch. Nediv se, že jsem ti řekl: Musíte se narodit znovu. 8Vítr vane, kam chce, a slyšíš jeho zvuk, ale nevíš, odkud přichází a kam jde. Tak je to s každým, kdo se narodil z Ducha.“ 9Nikodém mu odpověděl: „Jak se to může stát?“ 10Ježíš mu odpověděl: „Ty jsi učitel Izraele, a toto nevíš?
Amen, amen, pravím tobě, že mluvíme, co víme, a svědčíme o tom, co jsme viděli, a vy naše svědectví nepřijímáte. 12Když jsem vám pověděl věci pozemské, a nevěříte, jak uvěříte, povím-li vám věci nebeské? Nikdo nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe, Syna člověka, který je v nebi. A jako Mojžíš vyvýšil hada v pustině, tak musí být vyvýšen Syn člověka, 15aby každý, kdo v něho věří, měl život věčný.“
Jenže aby ti to k něčemu bylo, musel bys být jako Nikodém, který se zajímal o to, jak věci jsou, nepřišel pouštět gramofon.
Pro tebe se ale více hodí argumenty of našeho Jonáše:
"yygfhvvc c v vffdrtytggghgnv b b xc c xcx "
Budou ti stejně platné, jako jakékoliv jiné.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 04. květen 2012 @ 09:54:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vůbec zde nejde o to, co já hledám, ale o nesmysly, které ty zde veřejně tvrdíš.
Třeba jak jsi se tajemně znovuzrodil a křest k tomu vůbec nepotřeboval. Toto chci po tobě doložit argumenty - kterých ovšem nejsi schopen, protože Písmo z v tomto stojí proti tobě. Svědectví Písma proti tvému svědectví.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. květen 2012 @ 10:04:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nikde jsem nepsal, že jsem se znovuzrodil tajemně, jak jsi na to přišel? Proč si o mne vymýšlíš věci a pak proti nim směle argumentuješ?
Svědectví písma je proti mému svědectví jen v tvé hlavě: O moje svědectví ses zatím vůbec nezajímal, zjevně ho neznáš a vytváříš si nějaké svoje virtuální představy a svědectví písma o znovuzrození zjevně ignoruješ, případně s ním děláš totéž jako s tím, co napíšu já.
Když nerozumíš tomu, co ti píše člověk z jednadvacátého století, ze stejné kultury a jazyka, pár desítek kilometrů od tebe, jak se můžeš domnívat, že jsi schopen pochopit písmo jiné kultury, vzdálené tisíce let od tebe?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 04. květen 2012 @ 16:44:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec, oko len proste chce, aby si dolozil z Pisma, ako to, ze si sa znovuzrodil a krst si pritom vobec nepotreboval. Je tazke na to odpovedat?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. květen 2012 @ 18:14:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ne, pokud by oko takovouhle otázku položil a zajímala ho odpověď není na to těžké odpovědět.
Z písma jsem mu odpověď psal několikrát, naposled o kousek výše. Pokud mu nestačí to co jsem mu z písma napsal já či dalších mnoho míst písma, které jme mu o znovuzrození a smlouvě s Bohem psali dříve, může si o tomtéž přečíst katechezi podepsanou panem papežem. Pokud ani z katecheze prošpikované verši písma a podepsané papežem nepochopí, jak je možné znovuzrodit se, tak už mu ani já nepomohu.
Jinak nechápeš věci dobře, křest jsem samozřejmě potřeboval, jako každý jiný. Ale zase z jiného důvodu, který asi nejlépe popisuje apoštol.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 05. květen 2012 @ 08:23:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A víme, že náš starý člověk byl spolu s ním ukřižován, aby tělo hříchu bylo zbaveno sil a my už hříchu neotročili. 7Vždyť ten, kdo zemřel, je zproštěn hříchu."...
Toto je důkazem, že hříchy nám poprvé byly odpuštěny ve křtu (ukřižováni- zemřeli jsme spolu s Kristem - Kol 2,11-14), ve křtu jsme tedy byli ospravedlněni skrze Kristovy zásluhy. Ve křtu dostali dar věčného života (Ř 6,22) a mohli začít chodit v novosti života, jako znovuzrození (Ř 6,4).
Ve křtu jsme srostli spolu s Kristem, stali se křesťany (kristovci), údy církve a naše těla chrámy ducha svatého.
Já tedy chápu velice dobře, jak se člověk znovuzrodí do křesťana, kdy se stane kristovcem.
Ty ovšem tvrdíš pravý opak - sci-fi - o znovuzrození do Krista mimo křest.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 05. květen 2012 @ 09:09:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale kdepak oko,
všechno vedle. Nebyli jsme ospravedlnění ve křtu. Ospravedlnění je z víry. a děje se takto:
- Vždyť Kristus je konec zákona, aby spravedlnosti došel každý, kdo věří.
- 5Mojžíš píše o spravedlnosti založené na zákoně: ‚Člověk, který tak jedná, bude živ.‘
- 6Avšak spravedlnost založená na víře mluví takto: ‚Nezabývej se myšlenkou: kdo vystoupí na nebe?‘ – aby Krista přivedl dolů –
- 7‚ani neříkej: kdo sestoupí do propasti?‘ – aby Krista vyvedl z říše mrtvých.
- 8Co však praví? ‚Blízko tebe je slovo, v tvých ústech a ve tvém srdci‘; je to slovo víry, které zvěstujeme.
- 9Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.
- 10Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení,
- 11neboť Písmo praví: ‚Kdo v něho věří, nebude zahanben.‘
a Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista, 2neboť skrze něho jsme vírou získali přístup k této milosti. V ní stojíme a chlubíme se nadějí, že dosáhneme slávy Boží.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 05. květen 2012 @ 21:13:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víra je dar, který byl nabídnut mnohým. Někteří přijali, jiní odmítli.
Odmítnutí víry je lidským úkonem ve svobodě, přijetí víry je také lidským rozhodnutím ve svobodě (tedy už lidským činem, lidskou odpovědí Bohu).
Pokud by tě takováto víra už ospravedlnila, byl by jsi ospravedlněn na základě vlastního rozhodnutí, byl by jsi ospravedlněn vlastním skutkem. Což, jak jistě uznáš, je nesmysl.
Naše ospravedlnění, naše spasení je pouze z milosti, pouze z Kristových zásluh (aby se nikdo nemohl chlubit).
Naše vlastní uvěření, naše víra, naše odpověď Bohu, jistě podmiňuje tento Kristův dar. Bez víry nelze křtít. Ale k samotnému ospravedlnění (znovuzrození z vody a z Ducha) dochází až skutečně při našem ztotožnění se s Kristem - přímo ve křtu.
Proč toto někteří pořád ignorujete? Vždyť jsem to vysvětlil dopodrobna odkazy z Písma!
Žádná víra ti sama o sobě ještě neodpustí tvoje hříchy (neospravedlní tě). Jen tě nasměruje k pokání, k přijetí daru spasení ve křtu.
Nebo později, už jako křesťana, tě víra vede k pokání a vyznání hříchů bohu i církvi (J 20,21-23).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Neděle, 06. květen 2012 @ 12:35:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 1213 Svätý krst je základom celého
kresťanského života, vstupnou bránou do života v Duchu (vitae
spiritualis ianua), ako aj bránou, ktorá otvára prístup k ostatným
sviatostiam. krstom sme oslobodení od hriechu a
znovuzrodení ako Božie deti, stávame sa Kristovými údmi, sme začlenení
do Cirkvi a dostávame účasť na jej poslaní: „A tak sa krst správne a vhodne definuje ako sviatosť znovuzrodenia skrze vodu v slove.“Katechizmus katolickej cirkvi
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 06. květen 2012 @ 14:11:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, to máte betmo špatně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 04. květen 2012 @ 18:12:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Apoštolové i Písmo učí:
Nelze se znovuzrodit do Božího dítěte a stát se údem Kristovy putující církve jinak, než ve křtu.
Křest je ospravedlnění, spása z milosti, kde jsou nám poprvé pro Kristovy zásluhy odpuštěny hříchy.
Nelze se znovuzrodit, být ospravedlněn a zároveň si své hříchy ponechat!
To je logický nesmysl.
Proto je logickým nesmyslem znovuzrození bez křtu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. květen 2012 @ 19:14:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nelze se znovuzrodit do Božího dítěte a stát se údem Kristovy putující církve jinak, než ve křtu.
Když tedy Benedikt XVI říká, že: "Ježíš ví, že Jeho učedníci mají stále ještě velké
obavy. Proto učiní gesto, dechne na ně a obrodí je svým Duchem (srov. Jan
20,22). Toto gesto je znamením nového stvoření." tak se plete, nebo mluví o něčem jiném, než o znovuzrození do Božího dítěte?
Jak se znovuzrodila Maria, maminka Ježíše? Kdy a čím se stala Božím dítětem? Pokřtil jí Jan? Nebo Petr? Magdalena?
Je znovuzrození důležité v životě člověka?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 05. květen 2012 @ 08:13:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | J 20,22 je předání moci z Ducha svatého odpouštět hříchy. Je to pověření zvláštní službou, udělené už znovuzrozeným křesťanům (novému stvoření). Tuto službu nemůže vykonávat člověk neznovuzrozený (stvoření staré).
Křest do Pánova jména je v principu přijatým pozváním do života s Kristem, spojením svého osudu s osudem Kristovým. Nezrušitelně a navždy!. Toto je teprve skutečné znovuzrození, kdy se z člověka stává spojením s Kristem (obléknutím Krista - Gal 3,27) křesťan!
Maria se znovuzrodila svým přijetím Krista do života. Sama byla ponořena spolu s Kristem do jeho smrti, sama byla spolu s Kristem vzkříšena za nedělního úsvitu. Toto byl Mariin skutečný křest "in natura"!
Dokud žil Kristus na zemi, jeho učedníci sice už křtili (křtem Janovým, křtem pokání - J 4,2), ale Ježíš sám nekřtil. On sám hříchy odpouštěl přímo, on sám přímo vyzýval k jeho následování. Někteří už tehdy přijali, jiní odmítli.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 05. květen 2012 @ 21:05:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Díky za dlouhý monolog.
J 20,22 je předání moci z Ducha svatého odpouštět hříchy. Je to pověření zvláštní službou, udělené už znovuzrozeným křesťanům (novému stvoření).
Když tedy Benedikt XVI říká, že: "Ježíš ví, že Jeho učedníci mají stále ještě velké
obavy. Proto učiní gesto, dechne na ně a obrodí je svým Duchem (srov. Jan
20,22). Toto gesto je znamením nového stvoření." tak jak tomu rozumíš?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 05. květen 2012 @ 21:55:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."učiní gesto, dechne na ně a obrodí je svým Duchem."...
No, snad si tento můj "monolog" alespoň přečteš.
Ježíšův dech symbolizuje Ducha, jejž Pán posílá jako zdroj nového stvoření.
Není to však jen Duch svatý (třetí božská osoba), je to "ruach" - Božská trojice (Boží vítr) ve svém stvořitelském konání (Gn 1,2).
(Ez 37,9-10) Tu mi řekl:
„Prorokuj o duchu, lidský synu, prorokuj a řekni mu: Toto praví Panovník
Hospodin: Přijď, duchu, od čtyř větrů a zaduj na tyto povražděné, ať
ožijí!“
Když jsem prorokoval, jak mi přikázal, vešel do nich duch a oni ožili. Postavili se na nohy a bylo to převelmi veliké vojsko.
J 1,33 (Já jsem ho neznal, ale Ten, který mě poslal křtít vodou, mi
řekl: 'Na koho spatříš sestoupit Ducha a zůstat na něm, to je
ten, který křtí Duchem Svatým.'
) pak pokračuje ještě dál: Tento obrat už definuje základní Mesiášovo dílo, předpovězené již ve SZ - obrození lidstva v Duchu svatém (třetí božské osobě). Protože Duch na něm spočívá (Iz 11,2), bude ho Mesiáš moci dávat lidem (křest v Duchu - ale až po svém zmrtvýchvstání. Teprve poté, až bude povýšen a přejde k Otci, bude Ježíšovi v jeho oslaveném těle dána plná Boží moc oživovat; potom se bude Duch z tohoto těla jako z pramene rozlévat na svět. (Srv. Sk 2,33) Když byl tedy Boží pravicí vyvýšen, přijal od Otce zaslíbení
Ducha Svatého a vylil to, co nyní vidíte a slyšíte.
Taky J 14,26, nebo předobraz Ezechiel 47.
Obrození Duchem je tedy znamením nového stvoření - Božích dětí, znovuzrozených skrze Kristovu smrt a zmrtvýchvstání (pro učedníky přímo, pro nás právě ve křtu, kdy prožíváme spolu s Kristem to samé, co prožili Kristovi učedníci přímo - pokristění).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 06. květen 2012 @ 09:17:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, snad si tento můj "monolog" alespoň přečteš.
No, oko, přiznám se, že tvoje monology nečtu. Z toho co píšeš, odhaduju, že nejsou určené pro mne. Ty si něco sám sobě dokazuješ, měl by sis tedy svoje příspěvky pozorně přečíst, aby sis to dokázal.
Já spíše diskutuju, tak pokládám otázky a uprostřed tvého monologu hledám na ty celkem jednoduché a konkrétní otázky odpověď. Často marně.
Teď zpět k tématu, znovuzrození a tvému pojetí. Napsal jsi věty:
1. "Nelze se znovuzrodit do Božího dítěte a stát se údem Kristovy putující církve jinak, než ve křtu." 2. "Maria se znovuzrodila svým přijetím Krista do života. "
Tak se ptám: Tehdy se šlo znovuzrodit přijetím Krista do svého života, ale dnes už to nejde? Proč to dnes nejde?
Totiž všichni lidé, které znám a kteří se znovuzrodili, se znovuzrodili přijetím Ježíše Krista do svého života. Neznám ani jednoho člověka, který by se znovuzrodil křtem, proto se na to ptám.
Navíc je mi divné co píšeš, jako ŘK bys měl vědět, že Maria byla svatá, počatá bez hříchu: Proč se tedy znovuzrodila, až když přijala Krista do života, když už před tím byla svatá?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 06. květen 2012 @ 09:22:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | K tomu navíc máš článek papeže, který říká moc hezky: "Ježíš vchází dovnitř a rozdává radost a
pokoj, život a naději, tedy dary, které potřebujeme ke svému lidskému a
duchovnímu znovuzrození. Jenom On může odvalit ony náhrobní kameny,
kterými člověk zakrývá vlastní city, vztahy a svoje činy; kameny, které
označují smrt: rozdělení, nepřátelství, zášť, závist, nedůvěru a
lhostejnost. " či: "Mějme důvěru ve Vzkříšeného, který má moc
darovat život a umožnit nám, abychom se znovu narodili jako děti Boží a
byli schopni věřit a milovat. Víra v Něho náš život proměňuje,
vysvobozuje ho ze strachu, dává mu pevnou naději a oživuje ho tím, co
dává existenci plný smysl: láskou Boží."
To je i naše zkušenost. Všech lidí, kteří přijali Ježíše a s ním i spásu. Ať už jako miminka potkali faráře s konvičkou, nebo ne.
Tady mne zajímalo, jak to bereš. Jestli ti dobře rozumím.
V Janovi je napsáno:
Ježíš jim opět řekl: „Pokoj vám. Jako mne poslal Otec, i já posílám vás.“ Po těchto slovech na ně dechl a řekl jim: „Přijměte Ducha Svatého. Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je zadržíte, tomu jsou zadrženy.“
Papež tomu rozumí tak, že: "(Ježíš) proto učiní gesto, dechne na ně a obrodí je svým Duchem (srov. Jan
20,22). Toto gesto je znamením nového stvoření. Darem Ducha svatého,
jenž je od vzkříšeného Krista, začíná nový svět."
Já tomu
rozumím stejně, jako papež: Dva z učedníků se znovuzrodili v Emauzích,
ten zbytek učedníků pak někdy v téhle chvíli setkání s Kristem. Tomáš pak o osm dní později, úplně stejně, jako my, vyznáním Ježíše za Pána svého života.
Všichni bez křtu. Nebo alespoň není napsáno, že by je Ježíš křtil, nebo že by se křtili navzájem. A předpokládám, že na něco tak důležitého jako křest nezapoměli.
Ústy vyznáním se totiž děje spasení, ne křtem.
(Stačí ti takováhle argumentace? Nebo jakou argumentaci k tématu by sis představoval?)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 06. květen 2012 @ 13:32:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."No, oko, přiznám se, že tvoje monology nečtu."...
Pak pochopitelně nemůžeš ani sledovat tok mých myšlenek a to, co se ti snažím vysvětlit. Proto mívám kolikrát pocit, že mluvím jak "do duba".
..."ústy vyznáním se totiž děje spasení, ne křtem."...
Takto spojené je to protimluv. V důsledku tímto svým (upraveným) tvrzením upíráš němému člověku spasení.
Ke spasní přivádí popořadě: slyšení Božího slova o Kristu, z tohoto slova vyklíčí víra v Krista Spasitele (jako přijatý dar od Boha), uvěření Kristu jako lidská odpověď, jako vytvoření obousměrného vztahu lásky - vnitřnímu přilnutí srdce.
Vnitřnímu přilnutí srdce odpovídá pak vnější vyznání víry, tak, jak k němu dochází při křtu.
Vnitřním přisvědčením pravdám víry (vnitřním ztotožněním se s evangeliem) se přichází k ospravedlnění. Vnějším vyznáním víry a životem podle ní nabýváme vytrvalosti v přijaté spravedlnosti (v posvěcující milosti) až do smrti.
Samotné spasení ovšem nastává až naroubováním člověka na "ušlechtilou olivu" - naroubováním na Krista, na Kristovu církev ve křtu. Až ponořením ve křtu spolu s Kristem do jeho smrti a vzkříšením spolu s Kristem do života Božího dítěte a darem věčného života je z člověka opravdový křesťan.
To tvoje "spasení", co se děje vyznáním ústy (mimochodem toto samo je popisem spasení ze skutku člověka!) je jen tragickým neporozuměním Písmu. Svůj kořen má u proroka Joela 3,5 (Avšak každý, kdo vzývá Hospodinovo jméno, se zachrání. ) Ta slova se vztahují na ty, kdo se budou při soudu dovolávat Hospodina. Pavel jich užívá o věřících, kteří pro víru v Ježíše Krista dojdou spásy - samozřejmě skrze pokristění ve křtu (Gal 3,27).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 06. květen 2012 @ 13:40:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
..." Já tomu
rozumím stejně, jako papež: Dva z učedníků se znovuzrodili v Emauzích,
ten zbytek učedníků pak někdy v téhle chvíli setkání s Kristem."...
Kdybys tomu rozuměl stejně jako papež, nebylo by mezi námi rozporu. Papež totiž učí, že naroubováni na Krista jsme ve křtu.
Jestliže se měli učedníci znovuzrodit z vody a z Ducha jak popisuješ (“ Po těchto slovech na ně dechl a řekl jim: „Přijměte Ducha Svatého. Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je zadržíte, tomu jsou zadrženy.“), co to bylo za další křest Duchem o Letnicích?
..." Všichni bez křtu. "...
Tvé nepochopení, co je křest.
Křest je přijatým pozváním do života s Kristem - včetně jeho smrti a vzkříšení.
Všichni, Maria i apoštolové výslovně pozváni byli - a všichni pozvání přijali.
|
]
|
|