Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. květen 2012 @ 09:26:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Jak jsem ti psal mnohokrát: Podle sebe a své situace nesuď jiné.
K čemu by ti byla argumentace?
Hledáš pravdu v tom, co je znovuzrození, jak se pozná? Hledáš pravdu smlouvy s Bohem, jestli ji člověk může uzavřít sám a svobodně, nebo ho Bůh znásilní? Hledáš pravdu v tom, jestli moc Ducha svatého je skutečná moc, která uzdravuje, vysvobozuje, zachraňuje, nebo prázný náboženský úkon, jehož nositele poznáš jen podle podepsaného papíru, protože jejich "moc" se nijak neprojevuje?
Pokud chceš, můžu ti argumentovat jako Ježíš.
„Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a Ducha, nemůže vstoupit do Božího království. Co se narodilo z těla, je tělo, a co se narodilo z Ducha, je duch. Nediv se, že jsem ti řekl: Musíte se narodit znovu. 8Vítr vane, kam chce, a slyšíš jeho zvuk, ale nevíš, odkud přichází a kam jde. Tak je to s každým, kdo se narodil z Ducha.“ 9Nikodém mu odpověděl: „Jak se to může stát?“ 10Ježíš mu odpověděl: „Ty jsi učitel Izraele, a toto nevíš?
Amen, amen, pravím tobě, že mluvíme, co víme, a svědčíme o tom, co jsme viděli, a vy naše svědectví nepřijímáte. 12Když jsem vám pověděl věci pozemské, a nevěříte, jak uvěříte, povím-li vám věci nebeské? Nikdo nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe, Syna člověka, který je v nebi. A jako Mojžíš vyvýšil hada v pustině, tak musí být vyvýšen Syn člověka, 15aby každý, kdo v něho věří, měl život věčný.“
Jenže aby ti to k něčemu bylo, musel bys být jako Nikodém, který se zajímal o to, jak věci jsou, nepřišel pouštět gramofon.
Pro tebe se ale více hodí argumenty of našeho Jonáše:
"yygfhvvc c v vffdrtytggghgnv b b xc c xcx "
Budou ti stejně platné, jako jakékoliv jiné.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 04. květen 2012 @ 09:54:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vůbec zde nejde o to, co já hledám, ale o nesmysly, které ty zde veřejně tvrdíš.
Třeba jak jsi se tajemně znovuzrodil a křest k tomu vůbec nepotřeboval. Toto chci po tobě doložit argumenty - kterých ovšem nejsi schopen, protože Písmo z v tomto stojí proti tobě. Svědectví Písma proti tvému svědectví.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. květen 2012 @ 10:04:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nikde jsem nepsal, že jsem se znovuzrodil tajemně, jak jsi na to přišel? Proč si o mne vymýšlíš věci a pak proti nim směle argumentuješ?
Svědectví písma je proti mému svědectví jen v tvé hlavě: O moje svědectví ses zatím vůbec nezajímal, zjevně ho neznáš a vytváříš si nějaké svoje virtuální představy a svědectví písma o znovuzrození zjevně ignoruješ, případně s ním děláš totéž jako s tím, co napíšu já.
Když nerozumíš tomu, co ti píše člověk z jednadvacátého století, ze stejné kultury a jazyka, pár desítek kilometrů od tebe, jak se můžeš domnívat, že jsi schopen pochopit písmo jiné kultury, vzdálené tisíce let od tebe?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 04. květen 2012 @ 16:44:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec, oko len proste chce, aby si dolozil z Pisma, ako to, ze si sa znovuzrodil a krst si pritom vobec nepotreboval. Je tazke na to odpovedat?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. květen 2012 @ 18:14:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ne, pokud by oko takovouhle otázku položil a zajímala ho odpověď není na to těžké odpovědět.
Z písma jsem mu odpověď psal několikrát, naposled o kousek výše. Pokud mu nestačí to co jsem mu z písma napsal já či dalších mnoho míst písma, které jme mu o znovuzrození a smlouvě s Bohem psali dříve, může si o tomtéž přečíst katechezi podepsanou panem papežem. Pokud ani z katecheze prošpikované verši písma a podepsané papežem nepochopí, jak je možné znovuzrodit se, tak už mu ani já nepomohu.
Jinak nechápeš věci dobře, křest jsem samozřejmě potřeboval, jako každý jiný. Ale zase z jiného důvodu, který asi nejlépe popisuje apoštol.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 05. květen 2012 @ 08:23:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A víme, že náš starý člověk byl spolu s ním ukřižován, aby tělo hříchu bylo zbaveno sil a my už hříchu neotročili. 7Vždyť ten, kdo zemřel, je zproštěn hříchu."...
Toto je důkazem, že hříchy nám poprvé byly odpuštěny ve křtu (ukřižováni- zemřeli jsme spolu s Kristem - Kol 2,11-14), ve křtu jsme tedy byli ospravedlněni skrze Kristovy zásluhy. Ve křtu dostali dar věčného života (Ř 6,22) a mohli začít chodit v novosti života, jako znovuzrození (Ř 6,4).
Ve křtu jsme srostli spolu s Kristem, stali se křesťany (kristovci), údy církve a naše těla chrámy ducha svatého.
Já tedy chápu velice dobře, jak se člověk znovuzrodí do křesťana, kdy se stane kristovcem.
Ty ovšem tvrdíš pravý opak - sci-fi - o znovuzrození do Krista mimo křest.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 05. květen 2012 @ 09:09:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale kdepak oko,
všechno vedle. Nebyli jsme ospravedlnění ve křtu. Ospravedlnění je z víry. a děje se takto:
- Vždyť Kristus je konec zákona, aby spravedlnosti došel každý, kdo věří.
- 5Mojžíš píše o spravedlnosti založené na zákoně: ‚Člověk, který tak jedná, bude živ.‘
- 6Avšak spravedlnost založená na víře mluví takto: ‚Nezabývej se myšlenkou: kdo vystoupí na nebe?‘ – aby Krista přivedl dolů –
- 7‚ani neříkej: kdo sestoupí do propasti?‘ – aby Krista vyvedl z říše mrtvých.
- 8Co však praví? ‚Blízko tebe je slovo, v tvých ústech a ve tvém srdci‘; je to slovo víry, které zvěstujeme.
- 9Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.
- 10Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení,
- 11neboť Písmo praví: ‚Kdo v něho věří, nebude zahanben.‘
a Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista, 2neboť skrze něho jsme vírou získali přístup k této milosti. V ní stojíme a chlubíme se nadějí, že dosáhneme slávy Boží.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 05. květen 2012 @ 21:13:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víra je dar, který byl nabídnut mnohým. Někteří přijali, jiní odmítli.
Odmítnutí víry je lidským úkonem ve svobodě, přijetí víry je také lidským rozhodnutím ve svobodě (tedy už lidským činem, lidskou odpovědí Bohu).
Pokud by tě takováto víra už ospravedlnila, byl by jsi ospravedlněn na základě vlastního rozhodnutí, byl by jsi ospravedlněn vlastním skutkem. Což, jak jistě uznáš, je nesmysl.
Naše ospravedlnění, naše spasení je pouze z milosti, pouze z Kristových zásluh (aby se nikdo nemohl chlubit).
Naše vlastní uvěření, naše víra, naše odpověď Bohu, jistě podmiňuje tento Kristův dar. Bez víry nelze křtít. Ale k samotnému ospravedlnění (znovuzrození z vody a z Ducha) dochází až skutečně při našem ztotožnění se s Kristem - přímo ve křtu.
Proč toto někteří pořád ignorujete? Vždyť jsem to vysvětlil dopodrobna odkazy z Písma!
Žádná víra ti sama o sobě ještě neodpustí tvoje hříchy (neospravedlní tě). Jen tě nasměruje k pokání, k přijetí daru spasení ve křtu.
Nebo později, už jako křesťana, tě víra vede k pokání a vyznání hříchů bohu i církvi (J 20,21-23).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Neděle, 06. květen 2012 @ 12:35:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 1213 Svätý krst je základom celého
kresťanského života, vstupnou bránou do života v Duchu (vitae
spiritualis ianua), ako aj bránou, ktorá otvára prístup k ostatným
sviatostiam. krstom sme oslobodení od hriechu a
znovuzrodení ako Božie deti, stávame sa Kristovými údmi, sme začlenení
do Cirkvi a dostávame účasť na jej poslaní: „A tak sa krst správne a vhodne definuje ako sviatosť znovuzrodenia skrze vodu v slove.“Katechizmus katolickej cirkvi
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 06. květen 2012 @ 14:11:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, to máte betmo špatně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 04. květen 2012 @ 18:12:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Apoštolové i Písmo učí:
Nelze se znovuzrodit do Božího dítěte a stát se údem Kristovy putující církve jinak, než ve křtu.
Křest je ospravedlnění, spása z milosti, kde jsou nám poprvé pro Kristovy zásluhy odpuštěny hříchy.
Nelze se znovuzrodit, být ospravedlněn a zároveň si své hříchy ponechat!
To je logický nesmysl.
Proto je logickým nesmyslem znovuzrození bez křtu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 04. květen 2012 @ 19:14:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nelze se znovuzrodit do Božího dítěte a stát se údem Kristovy putující církve jinak, než ve křtu.
Když tedy Benedikt XVI říká, že: "Ježíš ví, že Jeho učedníci mají stále ještě velké
obavy. Proto učiní gesto, dechne na ně a obrodí je svým Duchem (srov. Jan
20,22). Toto gesto je znamením nového stvoření." tak se plete, nebo mluví o něčem jiném, než o znovuzrození do Božího dítěte?
Jak se znovuzrodila Maria, maminka Ježíše? Kdy a čím se stala Božím dítětem? Pokřtil jí Jan? Nebo Petr? Magdalena?
Je znovuzrození důležité v životě člověka?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 05. květen 2012 @ 08:13:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | J 20,22 je předání moci z Ducha svatého odpouštět hříchy. Je to pověření zvláštní službou, udělené už znovuzrozeným křesťanům (novému stvoření). Tuto službu nemůže vykonávat člověk neznovuzrozený (stvoření staré).
Křest do Pánova jména je v principu přijatým pozváním do života s Kristem, spojením svého osudu s osudem Kristovým. Nezrušitelně a navždy!. Toto je teprve skutečné znovuzrození, kdy se z člověka stává spojením s Kristem (obléknutím Krista - Gal 3,27) křesťan!
Maria se znovuzrodila svým přijetím Krista do života. Sama byla ponořena spolu s Kristem do jeho smrti, sama byla spolu s Kristem vzkříšena za nedělního úsvitu. Toto byl Mariin skutečný křest "in natura"!
Dokud žil Kristus na zemi, jeho učedníci sice už křtili (křtem Janovým, křtem pokání - J 4,2), ale Ježíš sám nekřtil. On sám hříchy odpouštěl přímo, on sám přímo vyzýval k jeho následování. Někteří už tehdy přijali, jiní odmítli.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 05. květen 2012 @ 21:05:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Díky za dlouhý monolog.
J 20,22 je předání moci z Ducha svatého odpouštět hříchy. Je to pověření zvláštní službou, udělené už znovuzrozeným křesťanům (novému stvoření).
Když tedy Benedikt XVI říká, že: "Ježíš ví, že Jeho učedníci mají stále ještě velké
obavy. Proto učiní gesto, dechne na ně a obrodí je svým Duchem (srov. Jan
20,22). Toto gesto je znamením nového stvoření." tak jak tomu rozumíš?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 05. květen 2012 @ 21:55:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."učiní gesto, dechne na ně a obrodí je svým Duchem."...
No, snad si tento můj "monolog" alespoň přečteš.
Ježíšův dech symbolizuje Ducha, jejž Pán posílá jako zdroj nového stvoření.
Není to však jen Duch svatý (třetí božská osoba), je to "ruach" - Božská trojice (Boží vítr) ve svém stvořitelském konání (Gn 1,2).
(Ez 37,9-10) Tu mi řekl:
„Prorokuj o duchu, lidský synu, prorokuj a řekni mu: Toto praví Panovník
Hospodin: Přijď, duchu, od čtyř větrů a zaduj na tyto povražděné, ať
ožijí!“
Když jsem prorokoval, jak mi přikázal, vešel do nich duch a oni ožili. Postavili se na nohy a bylo to převelmi veliké vojsko.
J 1,33 (Já jsem ho neznal, ale Ten, který mě poslal křtít vodou, mi
řekl: 'Na koho spatříš sestoupit Ducha a zůstat na něm, to je
ten, který křtí Duchem Svatým.'
) pak pokračuje ještě dál: Tento obrat už definuje základní Mesiášovo dílo, předpovězené již ve SZ - obrození lidstva v Duchu svatém (třetí božské osobě). Protože Duch na něm spočívá (Iz 11,2), bude ho Mesiáš moci dávat lidem (křest v Duchu - ale až po svém zmrtvýchvstání. Teprve poté, až bude povýšen a přejde k Otci, bude Ježíšovi v jeho oslaveném těle dána plná Boží moc oživovat; potom se bude Duch z tohoto těla jako z pramene rozlévat na svět. (Srv. Sk 2,33) Když byl tedy Boží pravicí vyvýšen, přijal od Otce zaslíbení
Ducha Svatého a vylil to, co nyní vidíte a slyšíte.
Taky J 14,26, nebo předobraz Ezechiel 47.
Obrození Duchem je tedy znamením nového stvoření - Božích dětí, znovuzrozených skrze Kristovu smrt a zmrtvýchvstání (pro učedníky přímo, pro nás právě ve křtu, kdy prožíváme spolu s Kristem to samé, co prožili Kristovi učedníci přímo - pokristění).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 06. květen 2012 @ 09:17:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, snad si tento můj "monolog" alespoň přečteš.
No, oko, přiznám se, že tvoje monology nečtu. Z toho co píšeš, odhaduju, že nejsou určené pro mne. Ty si něco sám sobě dokazuješ, měl by sis tedy svoje příspěvky pozorně přečíst, aby sis to dokázal.
Já spíše diskutuju, tak pokládám otázky a uprostřed tvého monologu hledám na ty celkem jednoduché a konkrétní otázky odpověď. Často marně.
Teď zpět k tématu, znovuzrození a tvému pojetí. Napsal jsi věty:
1. "Nelze se znovuzrodit do Božího dítěte a stát se údem Kristovy putující církve jinak, než ve křtu." 2. "Maria se znovuzrodila svým přijetím Krista do života. "
Tak se ptám: Tehdy se šlo znovuzrodit přijetím Krista do svého života, ale dnes už to nejde? Proč to dnes nejde?
Totiž všichni lidé, které znám a kteří se znovuzrodili, se znovuzrodili přijetím Ježíše Krista do svého života. Neznám ani jednoho člověka, který by se znovuzrodil křtem, proto se na to ptám.
Navíc je mi divné co píšeš, jako ŘK bys měl vědět, že Maria byla svatá, počatá bez hříchu: Proč se tedy znovuzrodila, až když přijala Krista do života, když už před tím byla svatá?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 06. květen 2012 @ 09:22:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | K tomu navíc máš článek papeže, který říká moc hezky: "Ježíš vchází dovnitř a rozdává radost a
pokoj, život a naději, tedy dary, které potřebujeme ke svému lidskému a
duchovnímu znovuzrození. Jenom On může odvalit ony náhrobní kameny,
kterými člověk zakrývá vlastní city, vztahy a svoje činy; kameny, které
označují smrt: rozdělení, nepřátelství, zášť, závist, nedůvěru a
lhostejnost. " či: "Mějme důvěru ve Vzkříšeného, který má moc
darovat život a umožnit nám, abychom se znovu narodili jako děti Boží a
byli schopni věřit a milovat. Víra v Něho náš život proměňuje,
vysvobozuje ho ze strachu, dává mu pevnou naději a oživuje ho tím, co
dává existenci plný smysl: láskou Boží."
To je i naše zkušenost. Všech lidí, kteří přijali Ježíše a s ním i spásu. Ať už jako miminka potkali faráře s konvičkou, nebo ne.
Tady mne zajímalo, jak to bereš. Jestli ti dobře rozumím.
V Janovi je napsáno:
Ježíš jim opět řekl: „Pokoj vám. Jako mne poslal Otec, i já posílám vás.“ Po těchto slovech na ně dechl a řekl jim: „Přijměte Ducha Svatého. Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je zadržíte, tomu jsou zadrženy.“
Papež tomu rozumí tak, že: "(Ježíš) proto učiní gesto, dechne na ně a obrodí je svým Duchem (srov. Jan
20,22). Toto gesto je znamením nového stvoření. Darem Ducha svatého,
jenž je od vzkříšeného Krista, začíná nový svět."
Já tomu
rozumím stejně, jako papež: Dva z učedníků se znovuzrodili v Emauzích,
ten zbytek učedníků pak někdy v téhle chvíli setkání s Kristem. Tomáš pak o osm dní později, úplně stejně, jako my, vyznáním Ježíše za Pána svého života.
Všichni bez křtu. Nebo alespoň není napsáno, že by je Ježíš křtil, nebo že by se křtili navzájem. A předpokládám, že na něco tak důležitého jako křest nezapoměli.
Ústy vyznáním se totiž děje spasení, ne křtem.
(Stačí ti takováhle argumentace? Nebo jakou argumentaci k tématu by sis představoval?)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 06. květen 2012 @ 13:32:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."No, oko, přiznám se, že tvoje monology nečtu."...
Pak pochopitelně nemůžeš ani sledovat tok mých myšlenek a to, co se ti snažím vysvětlit. Proto mívám kolikrát pocit, že mluvím jak "do duba".
..."ústy vyznáním se totiž děje spasení, ne křtem."...
Takto spojené je to protimluv. V důsledku tímto svým (upraveným) tvrzením upíráš němému člověku spasení.
Ke spasní přivádí popořadě: slyšení Božího slova o Kristu, z tohoto slova vyklíčí víra v Krista Spasitele (jako přijatý dar od Boha), uvěření Kristu jako lidská odpověď, jako vytvoření obousměrného vztahu lásky - vnitřnímu přilnutí srdce.
Vnitřnímu přilnutí srdce odpovídá pak vnější vyznání víry, tak, jak k němu dochází při křtu.
Vnitřním přisvědčením pravdám víry (vnitřním ztotožněním se s evangeliem) se přichází k ospravedlnění. Vnějším vyznáním víry a životem podle ní nabýváme vytrvalosti v přijaté spravedlnosti (v posvěcující milosti) až do smrti.
Samotné spasení ovšem nastává až naroubováním člověka na "ušlechtilou olivu" - naroubováním na Krista, na Kristovu církev ve křtu. Až ponořením ve křtu spolu s Kristem do jeho smrti a vzkříšením spolu s Kristem do života Božího dítěte a darem věčného života je z člověka opravdový křesťan.
To tvoje "spasení", co se děje vyznáním ústy (mimochodem toto samo je popisem spasení ze skutku člověka!) je jen tragickým neporozuměním Písmu. Svůj kořen má u proroka Joela 3,5 (Avšak každý, kdo vzývá Hospodinovo jméno, se zachrání. ) Ta slova se vztahují na ty, kdo se budou při soudu dovolávat Hospodina. Pavel jich užívá o věřících, kteří pro víru v Ježíše Krista dojdou spásy - samozřejmě skrze pokristění ve křtu (Gal 3,27).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 06. květen 2012 @ 13:40:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
..." Já tomu
rozumím stejně, jako papež: Dva z učedníků se znovuzrodili v Emauzích,
ten zbytek učedníků pak někdy v téhle chvíli setkání s Kristem."...
Kdybys tomu rozuměl stejně jako papež, nebylo by mezi námi rozporu. Papež totiž učí, že naroubováni na Krista jsme ve křtu.
Jestliže se měli učedníci znovuzrodit z vody a z Ducha jak popisuješ (“ Po těchto slovech na ně dechl a řekl jim: „Přijměte Ducha Svatého. Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je zadržíte, tomu jsou zadrženy.“), co to bylo za další křest Duchem o Letnicích?
..." Všichni bez křtu. "...
Tvé nepochopení, co je křest.
Křest je přijatým pozváním do života s Kristem - včetně jeho smrti a vzkříšení.
Všichni, Maria i apoštolové výslovně pozváni byli - a všichni pozvání přijali.
|
]
|
|