Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 320, komentářů celkem: 430003, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 589 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116710712
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Střety rozdílných ideí nejsou žádným soubojem mezi osobami. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 18. leden 2021 @ 08:09:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Připomínám Toníku, že autorem tohoto jsi právě ty.

  Určitě, Stando - to jsem psal. A tak to je.

V křesťanských pojmech má smysl, aby zloděj udělal pokání (změnil svůj životní postoj) dříve, než někomu něco ukradne. Když zloděj udělá pokání (změní postoj) před tím, než někomu něco ukradne, nemusí litovat.

  V křesťanských pojmech má smysl, aby vrah udělal pokání (změnil svůj životní postoj) dříve, než někoho zavraždí. Když vrah udělá pokání (změní postoj) před tím, než někoho zavraždí, nemusí litovat ani vrah, ani příbuzní oběti, ani nikdo jiný.

  Když zloděj změní smýšlení (μετάνοια) dříve, než něco ukradne a už pak není zlodějem, je to mnohem logičtější a užitečnější, než když zloděj krade a pak lituje toho, že kradl. Také je to správné, morální, dobré, užitečné .... Kdežto když zloděj krade a lituje toho, je to nemorální, nelogické, nesmyslné, zlé, hloupé, neužitečné, bezbožné, ...

  Když vrah změní smýšlení (μετάνοια) dříve, než někoho zavraždí a už pak není vrahem, je to mnohem logičtější a užitečnější, než když vrah vraždí a pak lituje toho, že vraždil. Také je to správné, morální, dobré, užitečné .... Kdežto když vrah vraždí a lituje toho, je to nemorální, nelogické, nesmyslné, zlé, hloupé, neužitečné, bezbožné, ...


Logický defekt to skutečně je - ale vymyslel jsi ho ty. Já na něj už jenom poukázal.....

  Ne Stando - já jsem nevymyslel logický defekt ve stylu "Je nespravedlivé nazvat zlodějem člověka, který nic neukradl. Je stejně nespravedlivé (a mimoběžné) nazvat vrahem člověka, který nikoho nezabil."



Nazval jsi  "zlodějem"  člověka, který dosud nic neukradl. Nazval jsi  "vrahem"  člověka, který nikoho nezavraždil. To je prostý fakt.

  Ano, to jsem nazval.

  Člověka, který vleze do obchodu a rozhoduje se, jestli bude nebo nebude krást, nazvu jednoznačně a jasně zlodějem, bez ohledu na to, jestli něco ukradne, nebo ne.

  Stalina a Hitlera nazvu jednoznačně a jasně vrahem, i kdyby nikdy nikoho v životě nezavraždili.

  Člověka který se bude chtít vyspat se svou sousedkou či kolegyní v práci nazvu jednoznačně cizoložníkem, i když se mu jeho záměr ne"povede".

  

  
Slovu "pokání" tak dáváš zcela jiný význam.

  Slovu "pokání" dávám ten význam, který mu dávají křesťané - to je "μετάνοια", změna smýšlení, změna životních postojů. Jiný, než lidé v náboženství, kdy si do slova "pokání" dali omylem nějaký pocit typu lítosti.



  K tomu, co jsem ti napsal k tématu článku, už nic nemáš?

  Toník


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.58 sekundy