Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 20. srpen 2019 @ 19:06:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | BA
|
| NadřazenýRe: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 21. srpen 2019 @ 08:52:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Vy toho neznáte z ŘKC poměrně hodně. Zkuste se podívat na základní literaturu k tématu [librinostri.catholica.cz]. Nedávno jste zde Oka v daném tématu opravoval, když nevěděl, co znamená "prostřednice všech milostí".
Namátkou pár citací římskokatolických nápadů:
"Co se týče duchovního prospěchu mariánské úcty pro lid praví Eadmer:(12) „Poněvadž přesvaté lůno Mariino bylo cestou k záchraně hříšníků, proto není možno, aby se hříšníci neobrátili a nespasili mariánskými kázáními.“ A je-li pravdivé mínění, (v hlavě V. této knihy dokáži, že vskutku je pravdivé), že všechny milosti jsou udíleny lidem jen rukama Mariinýma a že všichni, kdo docházejí spásy, dosahují jí jen skrze Matku Boží, nutně odtud plyne, že na kázání o Marii a na důvěře v její přímluvu závisí spása všech."
"Utíkejme se tedy, vždycky se utíkejme k nohám této nejsladší Královny, chceme-li se na jisto spasiti! A jestli nás děsí a ohromuje pohled na naše hříchy, vzpomeňme si, že se Maria stala královnou milosrdenství proto, aby spasila svou ochranou největší a nejzoufalejší hříšníky, když k ní volají o pomoc."
"Sv. Bonaventura říkával: „Byť by mne 1 zabila, budu v ni doufat; pln důvěry přeji si zemříti před jejím obrazem a dojdu spasení.“ A tak musí mluvit každý hříšník, jenž se utíká k této slitovné Matce: Paní a Matko má, za své hříchy zasluhuji, abys mě od sebe zapudila a abys mě sama trestala za mé proviny; ale i když mě zaženeš a mne zabiješ, nevzdám se důvěry v tebe, že mne spasíš. V tebe skládám všechnu naději a budu-li míti štěstí zemříti před některým tvým obrazem, doporoučeje se tvému milosrdenství, bezpečně doufám, že nezahynu, nýbrž že přijdu do nebe, abych tě chválil s tolika tvými služebníky, kteří tě v hodině smrtí vzývali o pomoc a tak došli spasení."
Sv. Bonaventura volá k těmto slovům: „Slyšte, kdo toužíte po království Božím: Ctěte Marií Pannu a naleznete život a věčnou spásu.“
"Maria nezapudí ani sebehorší hříšníky, když k ní přijdou, nýbrž že je přijme a zachrání před smrtí věčnou. Vstupme tedy do této archy, utecme se pod plášť Mariin; jistě nás nezapudí, ale zcela jistě nás spasí."
"Matko Boha mého, jediná-naděje moje, Maria! Viz u nohou svých ubohého hříšníka, jenž tě prosí o slitování. Celá Církev a všickni věřící tě velebí a nazývají tě útočištěm hříšníků. Tys tedy i mým útočištěm. Musíš se postarati o mou spásu"
„Bud pozdravena, naděje mé duše, obrací se sv. Efrém(4) k Matce Boží, buď pozdravena, jistá spáso křesťanů, bud pozdravena, pomocnice hříšníků, bud pozdravena, obrano věřících a spáso světa.“
A tak dále...
Cizinec. |
]
Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1) Vložil: martino v Středa, 21. srpen 2019 @ 09:57:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec jako odpadlík se diví. Já se nedivím neboť vše je v souladu s naukou Církve. Vždy je třeba rozlišovat Vykupitelskou oběť Krista a přímluvnou účast na spáse mnohých jeho Matky a mnohých svatých. Nebo snad Cizinec se domnívá, že Spasitel nesmí činit co sám chce? Může snad Spasitel odmítnout své Matce prosbu za záchranu např. odpadlíků od Církve=Krista, jako je Cizinec, Myslivec, Franta a další? Já říkám nemůže. Která matka se nepřimlouvá v životě za své děti a jak by mohla Matka mého Pána zapomenout a ignorovat své děti, když ji prosí? Marie je nejvzácnější květ lidstva. Žádná bohyně, jak piští sektáři, ale vzor lidské dokonalosti a svatosti. Každý kdo ji následuje nezabloudí, ona ho vede přímo ke Kristu. Kdo se drží Marie za ruku, ten nepadne do léčky sektářů a odpadlíků. Všechna první křesťanská vyobrazení viz. sv. Lukáš nebo římské katakomby je Maria znázorněna vždy s Ježíšem v náručí. Každý kdo se schová pod Mariin plášť je uchráněn před spravedlivým hněvem Božím. To je zkušenost Církve a svatých a sektáři a odpadlíci mají naději že trestající Spravedlnost Boha je nezasáhne, pokud budou prosit Matku Spasitele, aby ona se s nimi přimlouvala před Tváří Spravedlivého Soudce za jejich zločiny. |
]
Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 22. srpen 2019 @ 07:16:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Cizinec jako odpadlík se diví.
Cizinec se určitě nediví tak, jako vy. Proč taková diskuzní manipulace?
Nekoukal moc dlouho na hvězdné války náhodou vy?
Nebo snad Cizinec se domnívá, že Spasitel nesmí činit co sám chce?
Ne, vaše podivné nápady se Cizinec nedomnívá.
V tom zbytku díky za další ukázku klasického ŘKC sektářského myšlení. Za komentář k vašim pohádkám stojí jen jedna věc, kterou jste napsal dobře:
Marie je nejvzácnější květ lidstva. Žádná bohyně, jak piští sektáři, ale vzor lidské dokonalosti a svatosti.
To bych každému sektáři doporučil vědět: Marie určitě není žádná bohyně, ale obyčejný člověk z židovského národa, který žil podle písma svatého, stejně, jako její syn. Oba byli vzorem Božího lidu, nebyli ani namyšlení, ani pyšní, ani soběstřední, ani rouhaví, ani cokoliv podobného, co předvádí různé "zelené paní", "paní z růžového kříže", "královny" a "početí" a jejich "Synové", které se chystají přivést na svět pro větší záhubu těch, co jim slouží.
Hezký den
Cizinec. |
]
Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 21. srpen 2019 @ 11:54:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Toníku, V nynějším stavu odpadlíka jsi hlavně proto, že jsi v mládí nebyl v katolické víře dostatečně vzdělán a proto jsi později neukočíroval své životní situace.
Proto ani dosud nevíš, že existuje závazné učení katolické církve, které je v úplnosti uvedeno v katolickém katechismu (2865 článků víry, či bodů - paragrafů)
a že úplně cosi jiného jsou mystické zkušenosti světců, kterým věřit či nevěřit je dobrovolné - nikoli závazné - podle svobody svědomí každého křesťana.
A že "Prostřednice všech milostí" a chápání obsahu významu tohoto titulu nepatří do závazného učení katolické církve
- v katechismu tento mariánský titul budeš hledat marně!
|
]
Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 21. srpen 2019 @ 19:56:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | V nynějším stavu odpadlíka jsi hlavně proto, že jsi v mládí nebyl v katolické víře dostatečně vzdělán a proto jsi později neukočíroval své životní situace.
Stando, když takto místo psaní k tématu diskuze začneš vymýšlet lži o diskutujících, lhát a pomlouvat, tak se chováš jako hulvát (nebo po našem parchant). Že se tak chová ten římskokatolický troll bych čekal, ale i ty jsi uhnul od slušné diskuze brzo.
Do diskusí je možno obecně vstupovat dvěma způsoby:
Osobní způsob - začíná oslovením a vztahuje se tedy primárně k osobě přispěvatele názoru.
Tento způsob používá Myslivec, přestože jsem mu jasně řekl, že s hulvátem se bavit nechci!
Pokud dotyčný se mnou nechce diskutovat, je věcí slušnosti a elementární cti se necpat tam, kde o mě nestojí.
Neosobní způsob - Vyjadřuji se pouze věcně k obsahu příspěvku (v tomto případě věroučnému) bez ohledu na osobu autora.
Takto se může svobodně vyjadřovat kdokoli z diskutujících na tomto fóru k čemukoliv a nechat své názory na posouzení každého čtenáře - aniž by došlo k diskusi s autorem a aniž by to autora obtěžovalo...
Tuto možnost vyjádřit se neosobně k meritu probírané věci mají i Myslivec, i Wollek - ale nevyužívají ji, nýbrž oslovují mě osobně - a mě to obtěžuje. Chovají se jako vulgární a tupí otrapové.
Já ale nemám zájem o žádný dialog s vulgárními tupci.
Až tedy zase budeš mít zájem psát k tématu a ne lhát a pomlouvat diskutující, můžeme se bavit dále.
Toník |
]
Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 22. srpen 2019 @ 08:41:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jenže já psal k tématu - a vysvětlil jsem ti, že
titul "Prostřednice všech milostí" nepatří do obsahu závazného učení katolické církve
- že je chápán v docela jiné rovině (katolické mystiky).
Tvoje nynější obviňování mě ze lží je docela průhledným maskováním toho, že jsi nad tím zůstal (obrazně řečeno) stát s otevřenou pusou.
Že podobně jako Myslivec jsi neměl ani ponětí, že katolíka nelze obvinit z hereze jen proto, že má jiný postoj k obecně uznávanému mariánskému titulu.
Se vzděláním v katolické nauce jste na tom s Myslivcem velmi podobně - na nedostatečnou!
A právě toto je důkazem pravdivosti mého tvrzení.
|
]
Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 22. srpen 2019 @ 15:16:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | "V nynějším stavu odpadlíka jsi hlavně proto, že jsi v mládí nebyl v katolické víře dostatečně vzdělán a proto jsi později neukočíroval své životní situace. "
"Proto ani dosud nevíš, že existuje závazné učení katolické církve, které je v úplnosti uvedeno v katolickém katechismu (2865 článků víry, či bodů - paragrafů) a že úplně cosi jiného jsou mystické zkušenosti světců, kterým věřit či nevěřit je dobrovolné - nikoli závazné - podle svobody svědomí každého křesťana."
"Tvoje nynější obviňování mě ze lží je docela průhledným maskováním toho, že jsi nad tím zůstal (obrazně řečeno) stát s otevřenou pusou. Že podobně jako Myslivec jsi neměl ani ponětí, že katolíka nelze obvinit z hereze jen proto, že má jiný postoj k obecně uznávanému mariánskému titulu."
"Se vzděláním v katolické nauce jste na tom s Myslivcem velmi podobně - na nedostatečnou!"
Stando, 4 tvé výroky, 4 tvé pomluvy, hrubé lži, aby ses vyhnul diskuzi.
Chováš se jako parchant.
Já ale nemám zájem o diskuzi s člověkem, který se chová jako nevychovaný parchant. Až se zase někdy budeš chtít bavit k tématu diskuze, rád si s tebou podiskutuji.
Schováváš se zbaběle za lži o diskutujících, místo abys diskutoval k tématu. Zavádíš sem praxi podpásovek, nedůstojných slušného člověka - natož takového, co se o sobě domnívá, že následuje Krista!
Myslíš si, že jak jednáš - by jednal i Kristus?
Toník
P.S. To tě klávesnice nebolí, když zrovna ty píšeš o slušnosti a předvádíš tu hned vedle takovéto lživé sprosté urážlivé pomluvy? |
]
Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 23. srpen 2019 @ 08:30:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je možné, že moje včerejší odpověď odtud zmizela?
..."Se vzděláním v katolické nauce jste na tom s Myslivcem velmi podobně - na nedostatečnou!"...
Tuto skutečnost jsem přece věcně dokázal - nemůžeš to "spláchnout" pouhým tvrzením, že jsou to lži, když je to evidentní:
...."Proto ani dosud nevíš, že existuje závazné
učení katolické církve, které je v úplnosti uvedeno v katolickém
katechismu (2865 článků víry, či bodů - paragrafů) a že úplně cosi
jiného jsou mystické zkušenosti světců, kterým věřit či nevěřit je
dobrovolné - nikoli závazné - podle svobody svědomí každého křesťana."...
Vyčítáte mi tady postoje, které s učením katolické církve nesouvisí (patří do oblasti osobní mystické zkušenosti) a nemohou se tedy nikdy stát herezemi jen proto, že je vnímám odlišně od jiného katolíka.
|
]
Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 26. srpen 2019 @ 09:24:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Je možné, že moje včerejší odpověď odtud zmizela?
Nevím. Psal jsi tu konečně něco k tématu diskuze, nebo opět jen mimo téma osobní útoky, pomluvy a lži?
Tuto skutečnost jsem přece věcně dokázal - nemůžeš to "spláchnout" pouhým tvrzením, že jsou to lži, když je to evidentní:
?? To jsi dokázal kde? Nevšiml jsem si. Máš odkaz, nebo ten "důkaz" taky zmizel?
Někde jsem snad já něco z katolického katechismu neznal?
...."Proto ani dosud nevíš, že existuje závazné učení katolické církve, které je v úplnosti uvedeno v katolickém katechismu (2865 článků víry, či bodů - paragrafů) a že úplně cosi jiného jsou mystické zkušenosti světců, kterým věřit či nevěřit je dobrovolné - nikoli závazné - podle svobody svědomí každého křesťana."...
Zopakování tvých výmyslů a lží samozřejmě není žádný důkaz, Stando,. I když lež zopakuješ tučně a podtrženě, není lež důkaz, je to stále jen lež.
Navíc tvoje lži o mne vůbec nesouvisí s tématem.
Vyčítáte mi tady postoje, které s učením katolické církve nesouvisí (patří do oblasti osobní mystické zkušenosti) a nemohou se tedy nikdy stát herezemi jen proto, že je vnímám odlišně od jiného katolíka.
?? Nespletl sis mne s někým? Já ti vyčítám nějaké postoje, které s učením ŘKC nesouvisí?
Já jsem ti vyčetl to, že jsi místo jasného tématu diskuze začal opět lhát a pomlouvat diskutující.
Občas ti tedy připomenu, jak jsi kdysi psal [www.www.granosalis.cz], že katolický katechismus je "myšlení středověku". Ale to ti nijak nevyčítám: Spousta katolíků bylo takových, že v mládí se moc ŘKC víře nevěnovali a nevědí tak, co v ŘKC katechismu je či není a zjišťují to až v pozdním věku.
Toník |
]
Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 26. srpen 2019 @ 13:57:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...." Vyčítáte mi tady postoje, které s učením
katolické církve nesouvisí (patří do oblasti osobní mystické zkušenosti)
a nemohou se tedy nikdy stát herezemi jen proto, že je vnímám odlišně
od jiného katolíka.
??
Nespletl sis mne s někým? Já ti vyčítám nějaké postoje, které s učením ŘKC nesouvisí?
Není toto snad právě ze tvého komentáře?
Proč o mě tak zjevně lžeš? Z nevědomosti, z neznalosti tématu?
Já že nevěděl, co znamená "Prostřednice všech milostí?"
Ve skutečnosti jsem to věděl a argumentačně i dokázal, jak to myslím - jen moje verze byla odlišná od verze biskupa Alfonse z Liguori, kterou nastínil Martino.
Ani jednoho z nás nebylo třeba opravovat, protože v tomto (mystika prožívání víry) dává církev každému křesťanu volnou ruku podle jeho svědomí - a nepatří to vůbec do katechismu.
..." Občas ti tedy připomenu, jak jsi kdysi psal [www.www.granosalis.cz] [www.www.granosalis.cz], že katolický katechismus je "myšlení středověku". "...
Takhle napsané je to znovu nepravdou. Manipuluješ!
Ve skutečnosti jsme se tehdy bavili o konkrétním starém Tomáškově katechismu, nikoli o katechismu obecně jako takovému:
|
]
Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 27. srpen 2019 @ 06:38:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Není toto snad právě ze tvého komentáře?
To je samozřejmě z mého komentáře.
To jsem ale rozhodně nepsal tobě, nýbrž Martinovi k jeho neznalosti ŘKC prostředí, těžko jsem tím tedy mohl něco tobě vyčítat. A psal jsem o konkrétním Martinově příspěvku, kde tě správně opravil. A vyjádřil překvapení, že z katolického prostřední nezná lidi, se kterými se člověk v ŘKC potká na první dobrou.
Proč o mě tak zjevně lžeš? Z nevědomosti, z neznalosti tématu? Já že nevěděl, co znamená "Prostřednice všech milostí?"
Psal jsi v diskuzi " Maria je prostřednicí všech milostí - to znamená, že mi může vyprosit od Boha cokoli, co je v Božím plánu pro mne dobré. Neznamená to ale, že by snad všechny Boží milosti měly jít jen skrze Marii!" - tedy nějakou nepravdivou informaci, protože to ten titul neznamená. Martino tě pak opravil a ty jsi napsal: " Přiznám se, že takto hluboko jsem do tématu "mariologie" nepronikl. Jsou to pro mne některé nové věci, ke kterým se zatím nemohu odpovědně vyjádřit."
To byly tedy od tebe lži? Psal jsi sám o sobě lži?
To "nevěděl" jsem použil jako zkratku pro "nepronikl hluboko do mariologie". Správně jsem měl tedy Martinovi napsat:
Ve skutečnosti jsem to věděl a argumentačně i dokázal, jak to myslím - jen moje verze byla odlišná od verze biskupa Alfonse z Liguori, kterou nastínil Martino.
Takže ty jsi věděl, co "prostřednice všech milostí" znamená, ale Milce jsi psal nepravdivou informaci "Neznamená to ale, že by snad všechny Boží milosti měly jít jen skrze Marii!"???
No, to je hodně divná taktika.
Pokud jsi to věděl, a Milce jsi tak lhal účelově se znalostí toho, co je "prostřednice všech milostí", pak se ti dvakrát omlouvám za svou lež o tobě. Nečekal jsem, že budeš nějakou věc vědět a někomu záměrně lhát, když jsi psal, že nikdy záměrně nelžeš.
Ve skutečnosti jsme se tehdy bavili o konkrétním starém Tomáškově katechismu, nikoli o katechismu obecně jako takovému:
Bavili jsme se o očistci a učení katolické církve. Já ti citoval z katechismu KC ze kterého jsme se učili, uvedl jsem to jako "naší katolickou víru" a ty jsi na to napsal:
Což také vypadalo, že jsi nevěděl, že jsem citoval z katechismu.
Ale možná jsi to i tehdy věděl, že je to z katechismu, jako jsi teď věděl, co je prostřednice všech milostí, to nevím.
Toník |
]
]
Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 27. srpen 2019 @ 09:23:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Znovu opakuji, že katolická mystika mariánských ctitelů, které jsi citoval, nepatří do oficiální katolické věrouky - v katechismu ji nenajdeš.
Jedná se o způsob osobního prožívání víry a žádný katolík není ve svědomí vázán povinností mít v tomto stejné názory.
Není mojí povinností studovat názory každého mariánského ctitele a nebo mít na věci úplně stejný názor.
Já jasně vysvětlil, jak já rozumím výrazu "prostřednice všech milostí" - odlišně od Alfonse. Jestliže mám tedy takový názor, v čem jsem mohl Milce lhát?
Není mou povinností znát Alfonsovy názory, není mou povinností je sdílet stejně s Alfonsem!
|
]
Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 27. srpen 2019 @ 14:12:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko:Není mojí povinností studovat názory každého mariánského ctitele a nebo mít na věci úplně stejný názor. Není mou povinností znát Alfonsovy názory, není mou povinností je sdílet stejně s Alfonsem!
Myslivec: To skutečně tvoje povinnost není Oko! Pak si zde ale nehraj na mariánského znalce citujícího VŠ učivo!!!
Vykřikuješ zde hlouposti, že co apoštolové nezapsali to doplnila tradice.
A pak neznáš, neznáš STŘEDOBOD- PILÍŘ- mariánské tradice MARIA PROSTŘEDNICE VŠECH MILOSTÍ!!
A ani nevíš, že tento mariánský proces je již tak daleko, že se schyluje k přijetí pátého mariánského věroučného dogmatu!
Tento mariánský proces je dlouhodobý, stojí na mariánských mysticích, a každý znalý a ve víře vyučený katolík o něm ví Oko! Jenom ty ne!
JÁ O TOM VÍM OKO PŘES TŘICET LET!!
Nesetkat se v katolické praxi s pojmem "Maria prostřednice všech milostí" je nemožné! Tak jako je nemožné nesetkat se v katolickém prostředí s největším mariánským mystikem Alfonsem Máriem.
Tak snadno se z toho nevyzuješ Oko! Součástí řk věrouky dogmatické, je i výuka o životě řk světců, jejich odkazů a myšlenek, na kterých valná část dogmatické věrouky vznikla. Proto je přímo povinnost každého katolíka znát díla řk světců!
Tvoje neznalost řk nauky, tradic a mystiků mne u tebe Oko nepřekvapuje. Je to rozšířený jev u mnoha katolíků, kteří po celý život nekriticky nasávají všechno co se jim předkládá, a ono se jim to pak logiky neposkládá do smysluplného celku. PTo způsobí děsný chaos v hlavě, který zde ty přímo ukázkově presentuješ. V podstatě máš jenom dvě možnosti. Přiznat si sám sobě, že dodnes pořádně nerozumíš ani řk věrouce, anebo vzdorovat a podávat zde prachmizerné herecké výkony v roli samozvaného řk mudrce.
|
]
Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 28. srpen 2019 @ 08:14:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Maria je pro nás mocnou přímluvkyní - to je obecný postoj všech katolíků.
Kdybys byl v obraze - já dokonce ani nijak nezpochybňoval její (obecně přijímaný) titul "Prostřednice všech milostí".
V mém výkladu to ovšem znamenalo, že zatímco různí svatí v nebi mají své "specializace( (sv, Antonín je patronem věcí ztracených, sv. Kryštof je patronem poutníků, sv. Florián patronem hasičů a pod.) - na Marii se s důvěrou můžeme obrátit o přímluvu v jakékoli životní situaci. Poprosit o přímluvu o navrácení ztracené víry u někoho blízkého, o ochranu před nebezpečím cesty a pod.
..."Součástí řk věrouky dogmatické, je i výuka o
životě řk světců, jejich odkazů a myšlenek, na kterých valná část
dogmatické věrouky vznikla ...."...
Plácáš nesmysly!
Celá věrouka katolické církve je uvedena v katolickém katechismu v necelých 3000 bodech. Nic nad to!
Život ani životní postoje kteréhokoli světce nijak nesouvisí s učením církve! Církevní dogmata jsou o učení církve od počátku, nikoli o životě světců!
Životopisy světců, studium jejich odkazů a myšlenek slouží k napodobování vzorů pro život, slouží k osobnímu mystickému prožívání víry, který je u každého člověka jedinečný, originální a neopakovatelný.
|
]
Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 28. srpen 2019 @ 08:41:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, pro tebe je tradice všechno to co prožíváš v tom tvém kostelním divadle. Jenomže to je pouze místní tradice!
Poučím tě o tom co je to mariánská tradice. Řk m. tradice všeobecně je převážně o díle světců a lidové zbožnosti, a nově i o zjevení Marie a vizionářích! Ty vlastně ani pořádně nevíš co to tradice je, a jaké má ve věrouce řk postavení. Sám sobě odporuješ Oko. Tvrdíš že tradice je všechno to co apoštolové hlásali ale nezapsali, čím tradici stavíš na roveň božímu slovu. No a pak když tě upozorním, že valná část řk věrouky stojí na tradicích tak to vzdorovitě rozporuješ. Oko poučím tě. Nedílnou součástí tradic jsou řk mystici prohlášení za svaté. Alfons Maria je součást tradice, tradice kterou ty stavíš na roveň božímu slovu. Jeho myšlenky budou po vyhlášení pátého dogmatu pro tebe veroučné! Takže co Oko, stále chceš tvrdit že:
Oko: Život ani životní postoje kteréhokoli světce nijak nesouvisí s učením církve! Církevní dogmata jsou o učení církve od počátku, nikoli o životě světců!
To jsi tomu dal Oko, takhle pohřbít vliv ŽIVÉ tradice na vývoj řk věrouky! Musím tě opět poučit Oko. Církevní dogmata zde nejsou odpočátku. Mnoho církevních věroučných dogmat bylo v průběhu historie řkc vyhlášených papežem.
|
]
Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 29. srpen 2019 @ 07:23:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Znovu opakuji, že katolická mystika mariánských ctitelů, které jsi citoval, nepatří do oficiální katolické věrouky - v katechismu ji nenajdeš.
Já chápu, že se znovu snažíš utéci od tématu. Já ti zase opakuji, že tvé úkroky ke katechismům a věroukám nesouvisí s tématem. Klidně opakuj, ale taky se můžeš vyjádřit k tomu, co psal Martino.
Jedná se o způsob osobního prožívání víry a žádný katolík není ve svědomí vázán povinností mít v tomto stejné názory.
Určitě - katolíci mají rozdílné názory. A protože se o své víře katolíci téměř výhradně nesdílí, tak většinou ani nevědí, že mají rozdílné názory. Ani ty si s Martinem nepíšeš - jen vyjímečně, jako v tomto případě, kdy se ukázalo, že jsi nepronikl hluboko do tématu mariologie a Martino tě opravil.
Já jasně vysvětlil, jak já rozumím výrazu "prostřednice všech milostí" - odlišně od Alfonse. Jestliže mám tedy takový názor, v čem jsem mohl Milce lhát?
Stando, Milce jsi psal k tématu "Prostřednice všech milostí":
"Neznamená to ale, že by snad všechny Boží milosti měly jít jen skrze Marii!"
To má pouze dvě řešení:
1. Nepronikl jsi tak hluboko do tématu co znamená "Prostřednice všech milostí", z neproniknutí hluboko do daného tématu sis udělal svůj vlastní výklad daného termínu a psal jsi místo reality tvůj výklad. Pak jsi nelhal, to je jen neznalost.
2. Věděl jsi, co znamená "Prostřednice všech milostí", pak jsi lhal.
Ten BA je neskutečný náboženský magor a šílenec. Neznám jediného katolíka, který by tvrdil, že spása je v Marii! Proč taková diskusní manipulace? Tedy kromě klasického projevení svého charakteru také tentokrát projevil velmi zásadní neznalost ŘKC prostředí. Ty také neznáš žádného katolíka, který by tvrdil, že spása je v Marii, že Marie je skutečně prostřednice všech milostí? Toník |
]
]
Re: ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 27. srpen 2019 @ 07:11:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Dobrý den, Martino. Oko mě upozornil, že jsme o něm lhal, uvádím tedy na pravou míru
Vy toho neznáte z ŘKC poměrně hodně. Zkuste se podívat na základní literaturu k tématu [librinostri.catholica.cz] [librinostri.catholica.cz]. Nedávno jste zde Oka v daném tématu opravoval, když nepronikl tak hluboko do tématu "mariologie".
Namátkou pár citací římskokatolických nápadů:
"Co se týče duchovního prospěchu mariánské úcty pro lid praví Eadmer:(12) „Poněvadž přesvaté lůno Mariino bylo cestou k záchraně hříšníků, proto není možno, aby se hříšníci neobrátili a nespasili mariánskými kázáními.“ A je-li pravdivé mínění, (v hlavě V. této knihy dokáži, že vskutku je pravdivé), že všechny milosti jsou udíleny lidem jen rukama Mariinýma a že všichni, kdo docházejí spásy, dosahují jí jen skrze Matku Boží, nutně odtud plyne, že na kázání o Marii a na důvěře v její přímluvu závisí spása všech."
"Utíkejme se tedy, vždycky se utíkejme k nohám této nejsladší Královny, chceme-li se na jisto spasiti! A jestli nás děsí a ohromuje pohled na naše hříchy, vzpomeňme si, že se Maria stala královnou milosrdenství proto, aby spasila svou ochranou největší a nejzoufalejší hříšníky, když k ní volají o pomoc."
"Sv. Bonaventura říkával: „Byť by mne 1 zabila, budu v ni doufat; pln důvěry přeji si zemříti před jejím obrazem a dojdu spasení.“ A tak musí mluvit každý hříšník, jenž se utíká k této slitovné Matce: Paní a Matko má, za své hříchy zasluhuji, abys mě od sebe zapudila a abys mě sama trestala za mé proviny; ale i když mě zaženeš a mne zabiješ, nevzdám se důvěry v tebe, že mne spasíš. V tebe skládám všechnu naději a budu-li míti štěstí zemříti před některým tvým obrazem, doporoučeje se tvému milosrdenství, bezpečně doufám, že nezahynu, nýbrž že přijdu do nebe, abych tě chválil s tolika tvými služebníky, kteří tě v hodině smrtí vzývali o pomoc a tak došli spasení."
Sv. Bonaventura volá k těmto slovům: „Slyšte, kdo toužíte po království Božím: Ctěte Marií Pannu a naleznete život a věčnou spásu.“
"Maria nezapudí ani sebehorší hříšníky, když k ní přijdou, nýbrž že je přijme a zachrání před smrtí věčnou. Vstupme tedy do této archy, utecme se pod plášť Mariin; jistě nás nezapudí, ale zcela jistě nás spasí."
"Matko Boha mého, jediná-naděje moje, Maria! Viz u nohou svých ubohého hříšníka, jenž tě prosí o slitování. Celá Církev a všickni věřící tě velebí a nazývají tě útočištěm hříšníků. Tys tedy i mým útočištěm. Musíš se postarati o mou spásu"
„Bud pozdravena, naděje mé duše, obrací se sv. Efrém(4) k Matce Boží, buď pozdravena, jistá spáso křesťanů, bud pozdravena, pomocnice hříšníků, bud pozdravena, obrano věřících a spáso světa.“
A tak dále...
Cizinec. |
]
|
|