Re: Re: Re: Stejně záleží jen na milosti Boží!!! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 26. prosinec 2016 @ 10:38:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Znám věřící, kteří se chlubí tím, jak přijali Krista a nechali se pokřtít, ale není to vidět na jejich životě.
No, pokud někdo přijal jakéhosi Krista, nechal se pokřtít a na jeho životě to není vidět, tak ten Kristus byl asi porouchanej, nebo tak něco, že nefungoval.
Co ti ti lidi měli za Krista?
.. Uvěřit a pak se spoléhat na Boha.
Hezky napsané. To znamená i pro mne: Uvěřit Bohu a spoléhat se na něj. Vidět hodnoty jinde, než dosud, vidět je v těch Božích věcech.
Proč se radši nestýkáš s lidmi, kteří věří Bohu a nevidí hodnoty v těch všelijakých separacích a výlučnostech? |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Stejně záleží jen na milosti Boží!!! (Skóre: 1) Vložil: Sup v Pondělí, 26. prosinec 2016 @ 17:14:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jenom můj Kristus je ten správný. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Stejně záleží jen na milosti Boží!!! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 27. prosinec 2016 @ 15:23:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A funguje ti ten tvůj jediný správný kristus? Napiš nám něco o tom tvém kristu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Stejně záleží jen na milosti Boží!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 27. prosinec 2016 @ 08:51:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, i vy přece máte své ústředí. Reálně v Nymburce.
A kolik vás je? Kolik se vás schází, co opravdu patří do vašeho společenství? Třicet? Padesát? Nebo dokonce sto?
Ale jste (podle tebe právě vy) "normální křesťané" nemáte potřebu se nějak separovat - počkat, vy se snad nescházíte v uzavřené společnosti stejně smýšlejících? Neseparujete se ? A nezastáváte také výlučnost pouze u těch z vás, kteří "UVĚŘILI BOHU A NYNÍ NA NĚHO SPOLÉHAJÍ ?" Opravdu neberete jenom lidi s tímto životním postojem jako jediné správné a "znovuzrozené" křesťany??? (Takto ovšem splňujete všechny hlavní znaky obrazu sekty).
Doposud jsi tady totiž po celé roky tvrdil pravý opak - že jenom ten je znovuzrozeným křesťanem, kdo už Bohu uvěřil, spoléhá se na něho a podle toho už žije..Separováni v takovéto své výlučnosti jste tedy podle mě hodně.
..."A tak je to dodnes: Někdo Boží milost přijme a činí pokání a jiný zase Boží milost nepřijme..."...
Tak je to správně, s tímto se ztotožňuji. Na rozdíl od tebe ale tvrdím, že křesťanem se člověk stává jedině ve křtu a to výhradně z Boží milostí - vyvolením. Všichni tito lidé bez rozdílu byli pokristěni ve křtu - a ať Boží milost už osobně a bytostně přijali nebo zatím ještě nepřijali, jsou už křesťany. Však ti, kteří tuto Boží milost opravdu srdcem už přijali, jako křesťané také i žijí. Je však stále na světě i mnoho křesťanů, kteří dosud žijí způsobem života pohanů, kteří jsou zatím k Bohu hluší a slepí.
V tomto spočívá mezi námi rozdíl ve vidění světa, neber to tedy osobně - primární motivací u mě není snad útočit na tvé společenství za každou cenu. Snažím se jen rozdíly v našem chápání víry věcně pojmenovat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Stejně záleží jen na milosti Boží!!! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 27. prosinec 2016 @ 11:18:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Toníku, i vy přece máte své ústředí. Reálně v Nymburce.
A kolik vás je? Kolik se vás schází, co opravdu patří do vašeho společenství? Třicet? Padesát? Nebo dokonce sto? Ale jste (podle tebe právě vy) "normální křesťané" nemáte potřebu se nějak separovat - počkat, vy se snad nescházíte v uzavřené společnosti stejně smýšlejících? Neseparujete se ? A nezastáváte také výlučnost pouze u těch z vás, kteří "UVĚŘILI BOHU A NYNÍ NA NĚHO SPOLÉHAJÍ ?" Opravdu neberete jenom lidi s tímto životním postojem jako jediné správné a "znovuzrozené" křesťany??? (Takto ovšem splňujete všechny hlavní znaky obrazu sekty).
Já vím, Stando, zase ta tvoje projekce. Chápu, co žijete v ŘKC a že se zřejmě omylem domníváte, že to, co žijete vy ve vaší sektě musí žít všichni. Že když vy máte řím, další vám podobní mají new york, jiní zase soul, tak že my musíme mít taky ústředí. To je ale dané jenom tím, že máte zakázáno se zajímat o druhé, nesmíte navštěvovat bohoslužby křesťanských církví ani je nenavštěvujete. Cílená izolace, ve které žijete, a izolace od innfomací ve vás musí zákonitě vyvolávat dojem, že ostatní musí žít totéž, co vy.
Zajímá tě realita, když už se ptáš?
Nemáme potřebu se nijak separovat a ani se neseparujeme, jako to děláte vy.
Nescházíme se v uzavřené společnosti stejně smýšlejících, jako vy. Nemáme zakázáno navštěvovat bohoslužby jiných církví, jako vy. A taky je v klidu navštěvujeme, v průběhu roku jsou to určitě desítky církví, se kterými se scházíme.
Křesťanů, kteří uvěřili Bohu, věří Pánu Ježíši Kristu a nyní na něj spoléhají a patří do společenství církve je na světě poměrně hodně: Jen dnes je jich stovky milionů, v historii bylo miliardy lidí, kteří věřili Bohu a spoléhali na něj. V tom, že věříme Bohu a spoléháme na něj nejsme nijak výluční, to je pro nás docela normální, standardní věc, nepovažujeme víru Bohu a spoléhání na něj za nic výlučného.
Nedělíme křesťany na "znovuzrozené a "neznovuzrozené", jako to děláte vy. Neexistuje pro nás nic takového, jako "neznovuzrozený křesťan". Pokud je někdo křesťan, tak je znovuzrozený.
Za "křesťany" považujeme lidi, jejichž život patří Bohu skrze Ježíše Krista. Lidi, kteří žijí život pro Boha. Poznají se snadno podle našeho učení. Věřit Bohu a spoléhat se na něj je jen "podmnožina" vlastností křesťana. Věřit Bohu a spoléhat na něj z člověka křesťana nedělá: Je na světě mnoho lidí, kteří věří Bohu, spoléhají se na něj, ale křesťany se třeba ještě nestali. A možná ani nestanou.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně záleží jen na milosti Boží!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 27. prosinec 2016 @ 12:21:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Za "křesťany" považujeme lidi, jejichž život patří Bohu skrze Ježíše Krista. Lidi, kteří žijí život pro Boha."...
Přes všechno tvoje ujišťování že nikoli, stejně zase potvrzuješ jenom to, co jsem nahoře tvrdil.
Lidé, kteří žijí život pro Boha, jejichž život patří Bohu skrze Ježíše Krista - tak jenom tyhle lidi považuješ za křesťany. Nikoho jiného.
Zatímco já tvrdím, že spektrum křesťanů je daleko širší - křesťana nedělá samotná skutečnost, že někdo žije pro Boha, že odevzdal z vlastního svobodného rozhodnutí svůj život Bohu! Křesťana dělá společné ponoření s Kristem do jeho smrti a vzkříšení - ve křtu. Tehdy se člověk stane křesťanem vyvolením - výhradně z Boží milosti a bez jakékoliv své zásluhy - ve křtu se narodí znovu z vody a z Ducha svatého už jako dítě Boží (starý člověk předtím spolu s Kristem ve křtu zemře Ř 6,8 - to je ono "společné pohřbení s Kristem do jeho smrti" - Kol 2,12). I když takové dítě Boží během svého života víru ztratí a žije jako nevěrec, už nikdy nemůže přestat být křesťanem. Je to osobní tragédie takového křesťana, protože platí, že ten, kdo více dostal, od toho bude i více požadováno.
Jsou tedy na světě jak křesťané, kteří žijí své životy správně s Bohem, tak i křesťané, kteří žijí své životy špatně. Všichni dohromady však patří k církvi, všichni jsou z Boží milosti a Božím vyvolením údy Kristova těla. Jedni prospívají, zatímco jiní jsou údy nemocnými.
Podle křesťanského učení je možno poznat jen tu část křesťanů, kteří žijí s Bohem (tedy lze rozeznat pravé učedníky Krista, kteří následují příklad svého Mistra - Jidáš ve společenství apoštolů se chová jinak) - a to podle ovoce jejich života (Podle toho všichni poznají, že jste moji učedníci, budete-li mít lásku jedni k druhým.“ ). Však i nehodný Jidáš byl také Bohem vyvoleným učedníkem, apoštolem!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně záleží jen na milosti Boží!!! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 27. prosinec 2016 @ 15:22:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Přes všechno tvoje ujišťování že nikoli, stejně zase potvrzuješ jenom to, co jsem nahoře tvrdil.
Ujišťování čeho "že nikoli"? Co sis zase domyslel? Vaši "výlučnost" a styl vašeho uvažování?
Věřit Bohu a spoléhat se na něj není žádná extra výsada křesťanů. To dělají například i židé.
Dokonce i někteří římští katolíci někdy věří Bohu a spoléhají na něj. Nestalo se to někdy i tobě, že bys uvěřil Bohu a spoléhal na něj? Pokud ano, proč ty považuješ za nějakou výlučnost víru Bohu a spoléhání na něj?
Zatímco já tvrdím, že spektrum křesťanů je daleko širší - křesťana nedělá samotná skutečnost, že někdo žije pro Boha, že odevzdal z vlastního svobodného rozhodnutí svůj život Bohu!
Stando, chápu, že za "křesťana" považuješ Gottwalda, Stalina, Hitlera, Mussoliniho, a mnohé další "křesťany", celé to vaše "spektrum křesťanů".
A je dobře, že rozumíš a že jsi pochopil, že křesťana nedělá samotná skutečnost, že někdo žije pro Boha, že odevzdal z vlastního svobodného rozhodnutí svůj život Bohu. Samozřejmě, že křesťana nedělá člověk. Křesťana dělá to, když Bůh naplní svou novou smlouvu.
Křesťana dělá společné ponoření s Kristem do jeho smrti a vzkříšení - ve křtu.
Přesně tak. To je dobře, že už to po mnoha letech víš, že křesťana dělá ponoření. Samozřejmě, že křesťana nedělá polití.
Snad ještě časem zjistíš, že ve křtu se neumírá, že setkání s Kristem neznamená smrt. Alespoň ne s Ježíšem Kristem. Určitě jsou různí "kristové" a setkání s nimi znamená smrt.
Podle křesťanského učení je možno poznat jen tu část křesťanů, kteří žijí s Bohem (tedy lze rozeznat pravé učedníky Krista, kteří následují příklad svého Mistra - Jidáš ve společenství apoštolů se chová jinak) - a to podle ovoce jejich života (Podle toho všichni poznají, že jste moji učedníci, budete-li mít lásku jedni k druhým.“ ).
Samozřejmě, Stando, že podle křesťanského učení se poznají učedníci Pána Ježíše i z těch, které polil pan farář. Když totiž vydá život Pánu Ježíši ten, koho polil pan farář jako miminko, nijak se neliší od toho, koho pan farář jako miminko nepolil. Oba mají stejné znaky, které uvadí naše učení.
A do smrti a vzkříšení Pána Ježíše patří i lidé, kteří nikdy žádnou svátost nepotkali.
Vy máte nějaké "pravé" a "levé" učedníky? Ti "leví učedníci" to bude něco jako "neznovuzrozený křesťan", "nebiblický křesťan"?
Nejsou "praví" a "nepraví" učednící Krista, stejně jako nejsou znovuzrození a neznovuzrození křesťané.
Je pravý Kristus, to je Ježíš Kristus. Setkání s ním je život.
Pak je spousta nepravých "kristů", "namístokristů" a "antikristů". Setkání s nimi je zase smrt.
Však i nehodný Jidáš byl také Bohem vyvoleným učedníkem, apoštolem!
Já vím, Jidáš, co patří mezi vás, "křesťany". Jidáš, na kterého se tak často odvoláváš.
Ale Jidáš, ten syn záhuby, nebyl ponořen do smrti Pána Ježíše a do jeho vzkříšení.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně záleží jen na milosti Boží!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 28. prosinec 2016 @ 09:59:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Snad ještě časem zjistíš, že ve křtu se neumírá, že setkání s Kristem neznamená smrt. "...
Setkání s Kristem ve křtu znamená smrt toho starého hříšného člověka v nás a zrození dítěte Božího do novosti života. Tak tomu rozumím já.
(Ř 6,2-8) .... Jak bychom mohli ještě žít v hříchu my,
kdo jsme mu zemřeli?
Nevíte snad, že všichni, kteří jsme pokřtěni do Krista Ježíše,
jsme pokřtěni do jeho smrti?
Jsme s ním tedy skrze křest pohřbeni do smrti, abychom tak
jako byl Kristus vzkříšen z mrtvých Otcovou slávou, i my mohli
začít chodit v novotě života.
Jsme-li s ním tedy ztotožněni podobou ve smrti, jistě budeme
ztotožněni i podobou vzkříšení.
Víme přece, že náš starý člověk byl ukřižován s ním, aby
bylo umlčeno hříšné tělo, abychom již dále nesloužili hříchu.
Neboť kdo zemřel, je ospravedlněn od hříchu.
Jestliže jsme tedy s Kristem zemřeli, věříme, že s ním také
budeme žít.
..-..
Také Jidáš byl Pánem vyvolen mezi apoštoly, byl Pánem povolán (milostí bez vlastní zásluhy) - také Jidáš byl právoplatným apoštolem. Také Jidáš dostal dar uzdravovat všechny nemoci a vyhánět zlé duchy.
(Mt 10,1-4) Potom svolal svých dvanáct učedníků a dal jim moc nad
nečistými duchy, aby je vymítali a aby uzdravovali každou nemoc
a každý neduh.
Jména dvanácti apoštolů jsou pak tato: Nejprve Šimon zvaný
Petr a jeho bratr Ondřej, potom Jakub Zebedeův a jeho bratr
Jan,
Filip a Bartoloměj, Tomáš a celník Matouš, Jakub Alfeův a
Lebeus příjmením Tadeáš,
Šimon Kananita a Jidáš Iškariotský, ten, který ho pak zradil.
Třeba ty, nebo já, jsme tento konkrétní dar moci neobdrželi. Však i o Jidášovi platí, že kdo více dostal, od toho bude pak na konci i více požadováno.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně záleží jen na milosti Boží!!! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 01. leden 2017 @ 16:25:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Setkání s Kristem ve křtu znamená smrt toho starého hříšného člověka v nás a zrození dítěte Božího do novosti života. Tak tomu rozumím já.
Nejvýstižnější komentář k takovým příspěvkům jsi napsal zde.
Tato tragická neznalost i jen nejzákladnějších pojmů z křesťanství plodí pak celý tento tragikomický pohled na svět kolem nás . Jsou to jenom výplody zjitřelé náboženské fantazie zcela bez reálného základu. Povytrhávané věci z Bible z jejich souvislostí, z toho pak vlastní "závěry" - jako když si dítě hraje s břitvou!
Píšeš o něčem, co v reálu neznáš, proto si tomu "rozumíš" tak, jak se ti zachtělo. Já ti samozřejmě tvé porozumění neberu, klidně si ho měj. Jen ti navrhuji stále stejnou věc: Zeptej se někoho, kdo ty věci v reálu zažil, někoho, komu důvěřuješ, aby ti řekl ten reálný základ.
Pokud se tedy smíš zajímat o realitu.
Nebo se alespoň řiď tím, co jsi psal nedávno: " Vytrhnout a zacitovat nestačí k porozumění toho, co je napsáno! Písmu totiž nejde rozumět pouze tak, jak je napsáno, třeba mu rozumět v souvislostech celého křesťanského učení."
Já jsem kdysi žil bez Zákona; když však přišlo přikázání, hřích ožil, a já jsem zemřel. I ukázalo se, že přikázání, které mělo být k životu, bylo mi k smrti. Neboť hřích využil příležitosti, které se mu skrze přikázání dostalo, oklamal mě a skrze ně mě zabil.
Nebo alespoň používej logiku, takovou tu elementární logiku, selský rozum.
Není to tak složité.
Zákon + Hřích = smrt.
Ježíš = Vzkříšení a život.
Mrtvola už nemusí znovu umírat, to by ti snad logika mohla dát, pokud bys jí měl?
Ježíš zemřel za naše hříchy, nemoci, bolesti. Byl odsouzen namísto nás.
My jsme samozřejmě neměli žádnou moc "zemřít s Ježíšem". Ani to nebylo potřeba, když jsme byli mrtví díky Zákonu a Hříchu, abysme umírali ještě jednou díky křtu ve vodě či dokonce díky Ježíši. Ježíš zemřel na místě nás. On zemřel za nás. Protože on měl moc vzít náš hřích a naši smrt na sebe.
Pokud máš tedy nějakého krista, co tě ve svátosti křtu zabil (ale jen virtuálně ve tvé hlavě, jelikož ve skutečnosti, v realitě nezabil ani tvojí duši, ani tvoje tělo), bude to dost popletený kristus.
Třeba ty, nebo já, jsme tento konkrétní dar moci neobdrželi.
Stando, já jsem sice nobdržel ten konkrétní dar moci, ale zase jsem se na rozdíl od Jidáše stal křesťanem, věřím Bohu a spoléhám na něj. Stejně jako bezpočet lidí na světě, ať už křesťanů, nebo nekřesťanů.
Věřit Bohu a spoléhat se na něj není žádná extra výsada křesťanů. To dělají například i židé.
Dokonce i někteří římští katolíci někdy věří Bohu a spoléhají na něj. Nestalo se to někdy i tobě, že bys uvěřil Bohu a spoléhal na něj? Pokud ano, proč ty považuješ za nějakou výlučnost víru Bohu a spoléhání na něj? Psal jsi tu o tom, že věřit Bohu a spoléhat na něj je pro tebe jakási "výlučnost". Co je na tom pro tebe výlučného?
Toník |
]
|
|