Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde je to pop (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 18. srpen 2015 @ 22:54:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | No přál bych i Tobě, abys to viděl jako já ve světle Písma a zcela jasných veršů v něm, tu změnu v Tobě může ale udělat jen Bůh...já jsem malý pán a mohu jen napsat jak podle Písma věřím já...a tím netvrdím, že musíš změnit skupinu, církev do které chodíš, to vůbec ne...
No, právě - to já bych tobě nikdy nepřál, abys viděl něco jako já. Vidět ve Světle světlo znamená vidět Pánovýma očima, neboli mít Boží pohled. Píšeš, jak věříš podle Písma ty, ale to Písmo říká, že je jedna víra a Pán Ježíš řekl svým učedníkům: "Mějte víru Boží!" Mnozí podle Písma věří bludům, které jim nakukali lidé. Podle Písma lze stvořit naprosto neskutečné nauky. V USA jsou např. "sbory", kde mají při setkáních jedovaté hady a berou je do rukou! |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde je to (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 20. srpen 2015 @ 07:55:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj jmenovče. Reaguji zde nikoli proto, že bych měl snad potřebu být vždycky jen v opozici proti vidění světa, které zde předkládáš - předkládáš ty, nikoli Bůh - i když jsi přesvědčen o opaku, ale proto, že předkládáš věci špatně, v omylech víry..
...Pán Ježíš řekl svým učedníkům: "Mějte víru Boží!" ...
To je tak skutečně uvedeno v některých překladech Mk 11,22. Jak tomu ale rozumět? Vševědoucí Bůh s úplným poznáním má snad nějakou svou víru, On snad potřebuje něčemu věřit? Vždyť zná dokonce budoucnost každého z nás! Bůh nepotřebuje věřit, Bůh totiž ví!
Mk 11,22 je tedy určen pro lidi: "Mějte víru v Boha!" ... Takto to máme v překladech katolických. Tomuto místu je třeba rozumět ve smyslu Mt 17,20: To, co se zdá nemožným, působí taková víra nikoli vlastní silou, ale tím, že uvádí v pohyb Boží všemohoucnost. Proto je to víra Boží, víra v živého a konajícího Boha. (Srv. Mt 21,21 - zmizení hor patřilo zároveň k eschatologické naději - Iz 49,11; Lk 3,5;).
Srv. Mk 11,24: Proto vám pravím: Věřte, že jste všechno, za cokoliv se modlíte a oč žádáte, přijali, a budete to mít. Smysl je tento: Kdo v modlitbě o něco prosí, musí mít takovou jistotu, že se mu toho dostane, jako by mu to už bylo dáno. Podobně u Iz 65,24; "Dříve než budou volat, odpovím, ještě budou mluvit a já je už vyslyším."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde j (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 20. srpen 2015 @ 10:19:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neměli bychom ten příběh v Markovi brát i v tom kontextu, kdy Ježíš to říká učedníkům? Říká jim to proto, že chce ukázat na Boží moc. Bůh může vše. A když v tuto Boží moc budete pevně věřit a prosit ji o něco s vírou, že ono se to splní, tak se to splní. Ale pozor!! Je tu jedna podmínka. Nesmí v nás být žádný hněv a všem, kteří nám ublížili, jsme odpustili. Vlastně musíme být v tomto jako Bůh. Vždyť Bůh nám také odpustil. A to, o co prosíme, nesmí být sobecké. Vlastně bychom měli být naplnění láskou. Neprosíme pak o nic, co se týká jen nás nebo hlavně nás. Splňuje to vůbec nějaký člověk? Těžko. Jsme úplně čistí a bez hněvu? Já to neumím. Jaký význam pak mají moje prosby?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? K (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 21. srpen 2015 @ 07:50:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nikdo to neumí sám ze sebe.
Proto je tak důležité se pravidelně ze hříchů očišťovat službou církve (J 20,21-23), - žít neustále v milosti posvěcující, ve stavu bez hříchu ke smrti (1 J 5,17) - proto je tak důležité a nutné pro to mít neustálou posilu - pravidelně se sytit nikoli jen Božím slovem, ale i chlebem života (eucharistií) - přijímat totiž živého Ježíše do svého srdce a nést ho všude, kam přijdeme (do rodiny, mezi spolupracovníky a pod.). Jen v takovém stavu se naučíme poznávat a ochotně plnit Boží vůli - konat skutky, které pro nás nebeský Otec připravil, abychom v nich chodili (Ef 2,10).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelm (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Pátek, 21. srpen 2015 @ 09:11:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | pravidelně se sytit nikoli jen Božím slovem, ale i chlebem života (eucharistií)...
... to iste... ale tiež je treba sa sýtiť aj Kristovou krvou, nie len chlebom... lebo potom žiješ v sebaklame akože prijmaš eucharistiu a v skutočnosti ti dajú zajesť oplatku... polovičná eucharistia nie je eucharistia... miliony katolíkov tak žijú v podvode a príjmajú mrtvy skutok, ktorý nemá nič spoločné s Kristovými slovami...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 21. srpen 2015 @ 09:55:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Eucharistie je živý Kristus pod způsobami chleba a vína.
Živý Kristus je stále přítomen v obojím - neožívá až v člověku spojením chleba a vína.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je pa (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 21. srpen 2015 @ 10:41:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já tomu z tohoto pohledu moc nerozumím. Pán Ježíš jasně ustanovil chléb a víno. A každý se přijímá zvlášť s vědomím, co představuje chléb a co víno. Je to prostě vaše tradice, že to máte jinak, ale myslím, že první křesťané činili Památku Páně přesně podle Ježíše. Ale ať je to tak či jinak, je to houby platné, když člověk nemá otevřené srdce a nepůsobí na něj Duch Boží.
Bez toho je Památka jen neúčinný formální obřad, který nezasáhne duši člověka. Proto nemám nic ani proti tomu katolickému obřadu, který se někdy formoval církví tak, aby se mohl realizovat při tak velkém počtu lidí v chrámu, kde prostě obojí nešlo. Pokud k této památce a obřadu přicházeli lidé s touhou a vírou, že přijímají Krista do svého srdce a chtějí, aby v nich působil, pak je to věc víry. A hlavně, aby chápali, co Kristus pro ně udělala žili jak On a podle jeho rad a příkazů. Berme to jako prostředek k oživování Krista v naší duši. A na formě prostředku už tak nezáleží.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 21. srpen 2015 @ 13:47:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rozumět tomu snad ani nejde. To musí člověk zažít vlastní zkušeností života.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Pátek, 21. srpen 2015 @ 17:01:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | dnes ráno prijalo statisíce katolíkov oplatku a povedali im že príjmajú Krista, to jest chlieb a víno... je to podvod tisícročia... je to znehodnotenie, ignorácia a hrubé zneužitie Kristových slov ,,pite z neho všetci,,... láska k cirkvi je však omnoho silnejšia ako láska k pravde a s tým sa nedá nič spraviť...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. srpen 2015 @ 19:48:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak si to rozeberme:
Když Ježíš při poslední večeři vzal chléb, požehnal, lámal a dával učedníkům se slovy: "Vezměte a jezte, toto je mé tělo!"
-Tak se ve skutečnosti staly tyto možnosti (z nichž jen jediná je správná - vyber si).
1.) Chléb se stal úplným živým Kristem, pokrmem k věčnému životu (J 6,35). Kristova krev pod způsobou vína je plnohodnotným "exivalentem" chleba života - stejně živým Kristem, jako pod způsobou chleba.
2.) Chléb se stal mrtvým Kristem, polovičním Kristem - bylo by ještě potřeba ho "živit" krví. Kdyby se zde Kristus zastavil a kalich už nepozvedl, učedníci by vlastně neměli "chléb života" - živého Krista. Přijímali by jen mrtvé tělo bez krve.
Kde bude asi pravda?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Neděle, 23. srpen 2015 @ 22:26:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...tak si to rozoberme... miešaš dve veci dokopy. 6. kap. Jána nemá nič spoločné s večerou eucharistiou... je to polemika medzi telesnou mannou v starom zákone a duchovným pokrmom... ide o duchovné pravdy.... Ján 6:63 Reči, ktoré som vám hovoril, sú duch a život.... nie o telesné jedenie a pitie... jesť a piť Krista v ev. Jána znamená toto:Ján 6:35 Riekol im Ježiš: Ja som chlieb života; kto prichádza ku mne, nikdy nebude lačnieť, a kto verí vo mňa, nikdy nebude žízniť.... opakujem, nejde tu o telesné jedenie... prichádzať (nie zjesť oplatku) znamená sýtiť sa Kristom... veriť v Neho znamená uhasiť duchovný smäd (nie piť z kalicha)...
večeru Pánovu ustanovil Kristus slovami: ,,toto je moje telo,,.... a ,, toto je moja krv,,... v praxi potrebuješ zjesť telo a vypiť krv... ide o symbol jeho utrpenia a preliatia krvi... každopádne ide o poslušnosť Kristovým slovám... tak ako je príkaz jesť jeho telo, tak je aj príkaz piť jeho krv...
každý pomýlený bigotný katolík bude do bezvedomia trvať na na tom že treba jesť oplatku, ale už nie vypiť víno... je to pokrytectvo, démonské učenie... a slušný človek sa čuduje že ten katolík to nevidí, veď oboje jesť a piť patrí spolu...
... a tak miliony oblbnutých a oklamaných katolíkov zjedia v nedeľu ráno oplatku (kňaz vypije víno) a myslia si že prijali eucharistiu... myslím že takéto jednanie Krista uráža a veľmi potupuje... veď ,,vezmite a jedzte,,... a ,,pite z neho všetci,, je neoddelitelný Kristov príkaz... takých ľudí treba ľutovať, pretože láska k cirkvi (ako vždy) v katolicizme je dôležitejšia ako láska k pravde... ivanp |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 24. srpen 2015 @ 09:29:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."je to polemika medzi telesnou mannou v starom zákone a duchovným pokrmom..."...
Má to velmi společného - navazuje to totiž svým významem. Starozákonní mana je předobrazem opravdového "chleba s nebe" - Kristova těla, který je skutečnou duchovní posilou člověka na jehpo cestě ke spáse. Kristovo tělo se zde stává opravdovým pokrmem a opravdovým nápojem pro tělo i duši člověka (J 6,55).
Na přijímání eucharistie (chleba s nebe, Kristova těla) se podílí úplně celý člověk; je to pokrm pro tělo i duchovní pokrm pro lidského ducha.
..."veď oboje jesť a piť patrí spolu..."... To je letitý, uměle vyvolaný spor mezi katolíky a prvními protestanty, který má kořeny ve vzájemné nenávisti, v hledání uměle vytvořených rozdílů mezi námi.. Vždyť my proti tvému tvrzení v podstatě nic nenamítáme, sami také při slavnostních příležitostech přijímáme obojí.
Jen rozumíme tomu, že úplný celý Kristus je přítomen jak v té nejmenší částečce požehnaného chleba, tak i v jediné kapce požehnaného vína. Krista nejde dělit na část "chlebovou" a na část "vínovou" - jak to ve svém omylu dělají někteří z vás. Nebeský pokrm je jenom jeden - Kristus - a způsoba pokrmu není vůbec důležitá. Způsoba je pro tělo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Pondělí, 24. srpen 2015 @ 11:07:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Krista nejde dělit na část "chlebovou" a na část "vínovou" - jak to ve svém omylu dělají někteří z vás....
takže ten kto dodržiava Kristovo slovo: Pite všetci z neho ! Matúš 26:27 ... delí Krista na část "chlebovou" a na část "vínovou"...
ten kto jednoducho poslúchne Kristovo slovo a pije víno tak vlastne vyvoláva spor:,, To je letitý, uměle vyvolaný spor mezi katolíky a prvními protestanty,,... paráda.... protestanti vytvárajú spory, lebo jednoducho robia to čo prikázal Kristus aby všetci robili...
no veď hovorím že sa to nedá inak nazvať iba diabolské a démonské učenie katolíckej cirkvi...
ivanp |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 25. srpen 2015 @ 08:08:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dalo by se to taky z mé starny nazvat zabedněností, odmítáním pochopit pravou podstatu věcí.
A v takovém případě zde diskuse končí...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde j (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 21. srpen 2015 @ 10:47:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jak tomu ale rozumět? Vševědoucí Bůh s úplným poznáním má snad nějakou svou víru, On snad potřebuje něčemu věřit? Vždyť zná dokonce budoucnost každého z nás! Bůh nepotřebuje věřit, Bůh totiž ví!
Bůh nepotřebuje náboženskou víru, víru, kterou žijete, víru v to, že něco existuje nebo v to, že se něco stane. Víru, která roste samotnýmy skutky lidí, kteří věří.
Normální víru, kterou si lidi věří mezi sebou, má Bůh také. Lidi jí mají od Boha, jako součást jeho obrazu. Někdy jí mají narušenou hříchem.
Bůh je tedy normální a věří, má normální víru, i když náboženskou víru samozřejmě nepotřebuje.
Kdo v modlitbě o něco prosí, musí mít takovou jistotu, že se mu toho dostane, jako by mu to už bylo dáno.
Nepsal jsi tady při svých kličkách to, že kdo má jistotu, nemůže věřit, že víra je v rozporu s jistotou? Když říkáme, že Bůh jistě splní to, co slíbil, že v tom máme jistotu, nejsi náhodou ty první, kdo oponuje? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? K (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 21. srpen 2015 @ 13:44:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh jistě splní, co slíbil - a proti tomu bych nikdy neoponoval. Ale ty dobře neznáš, co Bůh vlastně slíbil, ani čím to podmínil. Mt 24,13; a Mk 13,13 je pro tebe bílé místo na mapě.
..." Víru, která roste samotnýmy skutky lidí, kteří věří."...
Ano, takovou mám víru, která roste skrze konání dobrých skutků, které pro mě nebeský Otec připravil (Ef 2,10). Tím se ta moje víra liší od tvého virtuálního náboženství, kde se všechno děje jenom virtuálně, jenom ve tvé hlavě..
A tuto samou víru, která rostla skrze skutky, měl i Abrahám.
(Jk 2,20-24) Chceš však poznat, ó marný člověče, že víra bez skutků je
mrtvá?
Nebyl snad náš otec Abraham ospravedlněn na základě skutků,
když přinesl na oltář svého syna Izáka?
Vidíš, že víra působila spolu s jeho skutky a že díky těm
skutkům došla víra k dokonalosti?
Tak se naplnilo Písmo, které říká: "Abraham uvěřil Bohu a
bylo mu to počteno za spravedlnost" a byl nazván Božím
přítelem.
Vidíte tedy, že člověk je ospravedlňován ze skutků a ne jen
z víry. ..." Bůh je tedy normální a věří, má normální víru,"... A v co vlastně věří Bůh konkrétně?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelm (Skóre: 1) Vložil: tele v Pátek, 21. srpen 2015 @ 22:59:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ad: A v co vlastně věří Bůh konkrétně?
Pěkný Stando. A ty to nevíš? Jistě. Podle tebe Bůh věřit nepotřebuje, protože to ví.
Takže tedy, když Bůh tvořil svět, proč je vlastně psáno, že řekl "budiž" a pak je konstatováno, že se tak stalo a nakonec poté, co se tak stalo, "viděl, že je to dobré". Proč vlastně viděl, že je to, co stvořil dobré, až poté, co se stalo, v důsledku toho, když promluvil "budiž (či "Ať"). Pokud věděl, že to bude dobré, proč je konstatováno, že po vzniku toho, co řekl, že se má stát, viděl, že je to dobré.
Nevím ani, jak si srovnáš také slova apoštola Pavla: "Děkuji našemu Pánu, který mi dal sílu, Kristu Ježíši, že mě uznal za spolehlivého a určil ke své službě.
Dobře, máme zde Boha nevěřícího, ale vidoucího (vědoucího). Takže ti prozradím další novinku: Bůh má svá zjevení. :o) A ptám se: míváš-li nějaká zjevení, víš že se stanou, nebo tomu věříš? A jestli to víš, že se stane, už tomu nepotřebuješ věřit?
Takže tedy, čemu věří konkrétně Bůh? No přeci všemu, co říká a činí. Věřil tedy i apoštolovi Pavlovi a proto ho uznal za spolehlivého a určil ho ke službě. A věří i Cizinci. Tobě Bůh nevěří?
tele.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 22. srpen 2015 @ 10:41:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Tobě Bůh nevěří?"...
Když to bereš takhle, tak se dá v určitých mantinelech říci, že Bůh člověku věří už tím, že ho vyvolí k nějakému úkolu. Ale je to jen hra se slovíčky! Podobnost slov s jinou vnitřní náplní. To s vírou, kterou mají věřící křesťané v Boha, která mocí Ducha přesunuje hory, nemá tato Boží "víra" v člověka nic společného. Vždyť kolik lidí i přes své vyvolení Boha zklamalo! (Typický příklad - král Saul).
..."Pokud věděl, že to bude dobré, proč je konstatováno, že po vzniku toho, co řekl, že se má stát, viděl, že je to dobré."...
Je to konstatováno kvůli nám, nikoli kvůli Bohu. Celé stvoření je dobré - o tom nás ujišťuje sám Bůh - a stvoření člověka je dokonce velmi dobré!
To ostatní (o tom, že Bůh mívá zjevení) ponechám raději bez komentáře.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je pa (Skóre: 1) Vložil: tele v Pondělí, 24. srpen 2015 @ 14:41:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando,
ad) To s vírou, kterou mají věřící křesťané v Boha, která mocí Ducha přesunuje hory, nemá tato Boží "víra" v člověka nic společného.
Jistěže, Stando, má. My věříme Bohu, co je schopen při nás učinit a ve své víře v plné jistotě naděje očekáváme, že to i učiní. A Bůh je schopen učinit vše, co říká že učiní. Neočekáváme nic z toho, co Bůh neřekl, že to učiní. A Bůh takto věří člověku, že učiní to, k čemu ho vyvolil a povolal. Neočekává od člověka nic, o čem by věděl, že by toho nebyl člověk bez jeho pomoci schopen. Ty věříš ve víru křesťanů, která má mocí Ducha schopnost přesouvat hory, já věřím v Boha, který mocí svého Ducha je schopen hory přesunout. Já Bohu důvěřuji, ne své víře v Něho či něco. Saul Boha nezklamal, ale přestal mu věřit a začal věřit v to, co může sám učinit, ačkoliv mu Bůh neřekl, že to má učinit.
Ad) Je to konstatováno kvůli nám, nikoli kvůli Bohu.
Samozřejmě, Stando, že vše co je v bibli napsáno, je napsáno kvůli nám. A tak je tam napsáno, že Bůh viděl, poté co něco stvořil, že to co stvořil je dobré. Víš, existuje jedna pasáž o stvoření, kde to Bůh dobrým neviděl (ale neřekl, že to dobré není). Že by výjimka potvrzující pravidlo? Bůh, Stando, není žádným přihlížitelem dějinných událostí. Bůh tvoří stále nové a ví, co se stane.
Ad) To ostatní (o tom, že Bůh mívá zjevení) ponechám raději bez komentáře.
To raději opravdu, Stando, nech bez komentáře. Nicméně Bůh naprosto přesně ví, co se stane, dříve než to učiní. A pak vidí, že to, co učinil, je dobré či velmi dobré, a pak řekne, co u toho velmi dobrého je ještě nedobré. :o)
tele
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 25. srpen 2015 @ 08:05:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Neočekáváme nic z toho, co Bůh neřekl, že to učiní."...
A proč to neočekáváte? Bůh nikde nestanovil pravidlo, že bude každý svůj čin už dopředu ohlašovat lidem. Bývá to spíš výjimkou, pokud Bůh něco dopředu oznámí.
Bůh naprosto ví, co učiní, protože vševědoucnost je jeden z aributů Boha. Kvůli tomu nepotřebuje mívat žádné další zjevení. Bůh totiž ví. Ví dopředu, protože stojí mimo běh času, Je nad časem. On stvořil čas a on ho ovládá. Bůh zná budoucnost z principu své přirozenosti, On nepotřebuje mívat o budoucnosti žádné zjevení. Také kdo jiný by mu takové zjevení mohl poskytnout?
..." Víš, existuje jedna pasáž o stvoření, kde to Bůh dobrým neviděl (ale neřekl, že to dobré není). "...
Nevím, co konkrétně máš na mysli. Snad výrok, že "Bůh litoval..."? I toto třeba nevytrhávat z kontextu. Lidská slova mají jenom omezující popisovací schopnost.
Všechno, co Bůh stvořil, je dobré.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Úterý, 25. srpen 2015 @ 08:50:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando,
opravuji se: Neočekávám nic z toho, co Bůh neřekl, že to učiní. Ano neočekávám nic z toho. Hledám Boží vůli v Jeho slově a v modlitbě. Nejde mi o nějaké dějinné události, ale o naplnění Boží vůle. Ano, vševědoucnost a všemohoucnost má jen Bůh. A právě proto ví dopředu, co se stane. Pro mne Bůh nestojí mimo běh času. On věky ustanovuje a tvoří. Vůči člověku však stojí v jeho čase. Pro mne Bůh není přihlížitelem dějinných událostí. Ví, co se stane, dříve než se to stane, a to rozhodně ne nadčasovým výletem do budoucnosti. Proto mluvím o Božím zjevení a víře, že Bůh ví, co chce učinit, učiní a ví, co se stane a také to že se to stane. Jemu zjevení opravdu nikdo poskytovat nemusí. :o) Stando, psal jsem o 2. dni stvoření. Zde není psáno, že Bůh viděl, že je to dobré (ale ani zlé). Vysvětlením by měl být příklad o stvoření člověka. Ačkoliv to bylo (velmi) dobré, přesto tu ještě nebylo něco dobré. Bůh stále tvoří. Jen v sedmém dni odpočinul od svého díla. tele |
]
Bůh věří - Re: Je papež šelm (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 21. srpen 2015 @ 23:13:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ale ty dobře neznáš, co Bůh vlastně slíbil, ani čím to podmínil. Mt 24,13; a Mk 13,13 je pro tebe bílé místo na mapě.
Stando, to už jsem si všimnul, že když ti dojdou "argumenty", tak si začneš vymýšlet nesmysly o diskutujících: Z toho, co ty sám žiješ usuzuješ omylem, že druzí musí žít totéž, co ty. A v tom se samozřejmě pleteš. To, že ty neznáš co Bůh slíbil a že ty sám nerozumíš písmu, jak píšeš, neznamená, že to tak mají i všichni ostatní.
Není tak složité si přečíst, co Bůh slíbil a věřit tomu.
A v co vlastně věří Bůh konkrétně?
Stando, to už jsem si všimnul, že moje příspěvky nečteš a o to více si domýšlíš, co není. Kdyby sis přečetl můj příspěvek, věděl bys, že Bůh nemá náboženskou víru a ani jí nepotřebuje. Bůh tedy nevěří v něco, tak jako vy a nepotřebuje to. Nevěří tedy ani v něco konkrétně.
Bůh věří normálně, tak jako si lidé věří mezi sebou, jeden druhému. Láska věří ne "v něco" jako je to v různých náboženstvích, ale láska věří někomu: Tomu, koho miluje. Nevěří v nějakou sestavu nápadů, které si lidé svou většinou odhlasovali a za chvíli už to bude "myšlení středověku" a odhlasují si něco jiného, jako to máte ve "víře" vy.
Normální víra mezi lidmi, víra, kterou mají lidé od Boha, není záležitost věcná, ale je to záležitost osobní.
Na mou otázku o tobě bys neodpověděl?
Po tom, co jsi napsal o víře a jistotě, rozumíš už, že když věříme Bohu to, co slíbil, že máme jistotu, že se stane to, co slíbil? Už tomu nebudeš oponovat? Nebo ta věta ve tvém příspěvku "Kdo v modlitbě o něco prosí, musí mít takovou jistotu, že se mu toho dostane, jako by mu to už bylo dáno." byla zase jen nějaká klička, do které ses snažil zamotat? |
]
Bůh věří - Re: Je papež šelm (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 22. srpen 2015 @ 11:00:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Bůh věří normálně, tak jako si lidé věří mezi sebou, jeden druhému."...
Takto ale věří vzájemně jeden druhému mezi sebou i pohané!
Já měl za to, že se bavíme o jiné víře - o víře nadpřirozené, o víře, která je Božím darem! O víře, kterou nemá každý, ale kterou dostávají jen vyvolení. Není víra, jako víra! Pokud nerozumíš, jaký je mezi tím rozdíl, je mi tě opravdu líto.
..."Po tom, co jsi napsal o víře a jistotě, rozumíš už, že když věříme Bohu to, co slíbil, že máme jistotu, že se stane to, co slíbil? Už tomu nebudeš oponovat? Nebo ta věta ve tvém příspěvku "Kdo v modlitbě o něco prosí, musí mít takovou jistotu, že se mu toho dostane, jako by mu to už bylo dáno." byla zase jen nějaká klička, do které ses snažil zamotat?"...
Toníku, ono zamotané je to jen ve tvé hlavě.
Křesťan, který věří Bohu (a víru v živém vztahu naplňuje dobrými skutky), má radostnou jistotu že bude účasten Božích zaslíbení - pokud ovšem v tomto dobrém životě vytrvá až do smrti těla.
Hřích ke smrti totiž všechna Boží zaslíbení neguje - takový člověk ztrácí podíl na Božích zaslíbeních - až do doby, kdy učiní pokání a hříchy jsou mu odpuštěny..
Pro normálního člověka pochopitelné, pro zmateného heretika s "jistotou věčného spasení" jen jakési kličky a "motání".
Už dávno jsme se bavili o tom, co je pro tebe stále nepochopitelné: Bůh svá zaslíbení podmiňuje našim dobrý životem (Mt 24,13; Mk 13,13) - podle tebe je ovšem nepodmiňuje ničím.
|
]
Bůh věří - Re: Je papež šelm (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 22. srpen 2015 @ 14:10:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takto ale věří vzájemně jeden druhému mezi sebou i pohané!
Sláva, pochopil. Ano, přesně tak.
A nejen pohané, ale i židé. Mnoha lidem zůstala z Božího obrazu Boží víra a hřích jim ji ještě nezničil. Samozřejmě, že jí nemá každý: Je na světě mnoho lidí, jejichž heslo je "nikdy nikomu nevěř". I tobě tato jednoduchá víra schází: Když ti tu lidé píší, co ve svém životě zažili a co žijí, nevěříš jim a vsouváš jim omylem to, co žiješ ty a jak uvažuješ ty. To je běžná věc, kterou dělá hřích, že krade Boží věci, Boží dary. A náboženství, náboženská víra, která nahrazuje vztahy, je v tomto mistrem
Já měl za to, že se bavíme o jiné víře - o víře nadpřirozené, o víře, která je Božím darem!
Pokud ses bavil o náboženské víře, víře "v něco", tak tu samozřejmě Bůh nemá a ani ji nepotřebuje. Pokud ses bavil o Boží víře, víře "někomu", tak tu samozřejmě Bůh má, mají ji i lidé. Bůh to, co má také rozdává. Tuto víru dal i nám: Věříme Bohu a věříme i lidem. Víra, kterou věříme Bohu, jeho slovu, je stejná víra, jakou si lidé věří navzájem. Také si věří slovo.
Pro normálního člověka pochopitelné, pro zmateného heretika s "jistotou věčného spasení" jen jakési kličky a "motání".
Stando, díky za sebereflexi. Je vidět, že alespoň když napíšeš něco upřímně o sobě z tvé vlastní zkušenosti, že se ti dá věřit.
Už dávno jsme se bavili o tom, co je pro tebe stále nepochopitelné: Bůh svá zaslíbení podmiňuje našim dobrý životem (Mt 24,13; Mk 13,13) - podle tebe je ovšem nepodmiňuje ničím.
Vím, že jste o tom vy s Toníkem bavili ve tvé hlavě, občas jsi tu z toho něco napsal a tvůj Toník psal hodně divné věci, jak sám sebe zamotával do kliček, které si na sebe upletl.
Pokud jde o mne, tak rozumím, že dar a milost je zadarmo, že to, co Bůh dává zdarma, dal zdarma: Což je například spasení v Pánu Ježíši. Stejně tak rozumím, že láska dává bezpodmínečně, první. Bezpodmínečně odpouští, bezpodmínečně přijímá, bezpodmínečně daruje.
Rozumím samozřejmě i vašemu myšlenkovému světu a tomu, co žijete vy, protože jsem to žil také. Světu, kde je "něco za něco", kde se vám i Boží zaslíbení převrací do podmínek ve stylu "něco za něco". K tomu jsem ti také psal článek, Zákon hříchu a smrti a zákon ducha života. Není tedy pro mne problém pochopit, co žijete a to, že si o mne vymyslíš v této věci nějakou lež jen svědčí o tom, že jsi v koncích s tvými "argumenty". To, že nežiji to, co vy neznamená, že by váš styl uvažování byl pro mne nepochopitelný: Zas tak složité ty tvoje kličky nejsou.
Na mou otázku bys neodpověděl?
Po tom, co jsi napsal o víře a jistotě, rozumíš už, že když věříme Bohu to, co slíbil, že máme jistotu, že se stane to, co slíbil? Už tomu nebudeš oponovat, až budeme psát o naší jistotě, kterou v Bohu máme? Až si zase budeš v této věci vymýšlet všelijaké nesmysly, mohu ti připomenout, že "Kdo v modlitbě o něco prosí, musí mít takovou jistotu, že se mu toho dostane, jako by mu to už bylo dáno?"
|
]
Bůh věří - Re: Je papež šelm (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 22. srpen 2015 @ 16:36:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Takto ale věří vzájemně jeden druhému mezi sebou i pohané!
Sláva, pochopil. Ano, přesně tak. ...Bůh to, co má také rozdává. Tuto víru dal i nám: Věříme
Bohu a věříme i lidem. Víra, kterou věříme Bohu, jeho slovu, je stejná
víra, jakou si lidé věří navzájem. "...
Toníku, trošku si kontroluj sled myšlenek.
Víra, kterou mají křesťané, je Božím darem a tuto víru pohané opravdu nemají. Je to tedy (logicky) jiná víra, než kterou mají pohané.
Já zde nehovořím o tvé víře - že si vsugeruješ, že věříš Bohu do té míry, že tomu sám uvěříš. To je oparvdu víra přirozená, víra, která se ničím neliší od té, kdy pohané si věří sobě navzájem.
Já zde hovořil o skutečné nadpřirozené víře křesťanů, kdy konají mocí Ducha svatého (Sk 3,6). To je ta opravdová víra v Boha, víra Boží!
Je tedy hodně věcí, o kterých jsi sice přesvědčen, že pro tebe není problémem je pochopit, ale které ve skutečnosti jsou pro tebe zatím nedosažitelné.
..." rozumíš už, že když věříme Bohu to, co slíbil, že máme jistotu, že se stane to, co slíbil? "...
Na tu tvou otázku jsem odpověděl už snad stokrát. A je to jedna z věcí, které se od tebe odráží, jako hrách od zdi.
Tedy ještě jednou: Bůh svá zaslíbení podmiňuje našimi zásluhami z našich správných rozhodnutí se v životě, našim správně prožitým křesťanským životem. Vykonáním dobrých skutků, které pro nás nebeský Otec připravil, abychom v nich chodili. Člověk se navzdory Božímu zaslíbení může Bohu vzdálit do stavu hříchu (toto nebezpečí trvá absolutně pro každého člověka až do smrti těla) a může tak ztratit účast na těchto Božích zaslíbeních věčného života v nebi.
|
]
Bůh věří - Re: Je papež šelm (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 23. srpen 2015 @ 20:50:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Aha. Existuje tedy nějaká "víra Boží"?
To jsi také hovořil o skutečné nadpřirozené víře?
To už teď neplatí? Nebo platí oboje zároveň, že Bůh nepotřebuje věřit a zároveň že existuje opravdová víra, víra Boží?
Stando, je zajímavé, když se zamotáš do svých klikiháků, jak ti pak nezbývá než že ty sám oponuješ tobě a místo diskuze nad tématem si začneš vymýšlet hlouposti z tvého "pokladu" o diskutujících ...
|
]
Bůh věří - Re: Je papež šelm (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. srpen 2015 @ 21:20:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, Ve svém opojení se stáváš čím dál nepozornějším a nechápavějším.
Prostě vniřní kolaps. kdy hereze ti už nedovolují ani zpracovávat psaný text..
Já to tam Willymu totiž hned vysvětlil: (Jak to podle svého zvyku dělám téměř vždycky).
...Mk 11,22 je tedy určen pro lidi: "Mějte víru v Boha!" ... Takto to máme v překladech katolických. Tomuto místu je třeba rozumět ve smyslu Mt 17,20: To, co se zdá nemožným, působí taková víra nikoli vlastní silou, ale tím, že uvádí v pohyb Boží všemohoucnost. Proto je to víra Boží, víra v živého a konajícího Boha. (Srv. Mt 21,21 - zmizení hor patřilo zároveň k eschatologické naději - Iz 49,11; Lk 3,5;).
Srv. Mk 11,24: Proto vám pravím: Věřte, že jste všechno, za cokoliv se modlíte a oč žádáte, přijali, a budete to mít. Smysl je tento: Kdo v modlitbě o něco prosí, musí mít takovou jistotu, že se mu toho dostane, jako by mu to už bylo dáno. Podobně u Iz 65,24; "Dříve než budou volat, odpovím, ještě budou mluvit a já je už vyslyším."...
Zjednodušeně:
"Víra Boží" je neochvějná víra člověka v Boží moc, v Boží pomoc plynoucí z vnitřního života s Bohem, z jistoty aktuálního živě prožívaného vztahu..
Takto nevěří Bůh - ale takto věří člověk v důvěrném spojení s Bohem - věří nad svoji lidskou přirozenost a tato víra je doprovázena projevy Boží moci, divy a zázraky.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelm (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 21. srpen 2015 @ 23:24:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tím se ta moje víra liší od tvého virtuálního náboženství, kde se všechno děje jenom virtuálně, jenom ve tvé hlavě..
Stando, tvoje víra = nevěra, takže se opravdu liší od naší víry, kde se všechno děje ve skutečnosti, nikoli v něčí hlavě. A mimochodem - opět lžeš o Toníkovi obviňujíc jej z "virtuálního náboženství" a vydáváš tím křivé svědectví o někom, za koho zemřel Kristus a kdo patří Bohu, a přitom ti to vůbec nevadí, tzn. že tvé svědomí je mrtvé, protože tvůj duch je mrtvý. Zajímalo by mě, co bys dělal, kdybys byl svědkem vzkříšení člověka z mrtvých. To by pro tebe také bylo "virtuální náboženství?!" |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež (Skóre: 1) Vložil: tele v Pátek, 21. srpen 2015 @ 23:48:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy, já si myslím, že i cizinec ti potvrdí, že Standa v tom, že Tonda žije jakési pro Standu virtuální náboženství, nelže. :o) 2Kr17,19. Ale možná ti už nepotvrdí, že má mrtvé svědomí. tele. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je pa (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 22. srpen 2015 @ 00:01:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, jenomže tady právě nejde o to, co se Standa domnívá, jak se to jeví Standovi, jaké je to pro Standu, co je v jeho hlavě, ale co je pravda o Toníkovi. A Toník tu nikdy o žádném virtuálním náboženství nepsal. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: tele v Sobota, 22. srpen 2015 @ 00:12:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No jistě, Willy. Vůbec nejde o to, co se Standa domnívá a jak se mu to Standovi jeví a jaké je to pro Standu, co je v jeho hlavě, a také nejde o to, co je pravda o Toníkovi. Jde o to, co se domnívá Willy, co se domnívá Willy, jak se to jeví Willymu a jaké je to pro Willyho a co je v jeho hlavě, a co je pravda o Standovi. :o) No a Standu jsi kritizoval a napsal, že má mrtvé svědomí, protože má mrtvého ducha. Takže fakt asi nejde o to, co si myslí Standa o Toníkovi. Sorry.
tele.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 22. srpen 2015 @ 03:09:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Skutečně nejde o to, co si kdo z lidí myslí, ale o to, co si myslí Bůh, o to, co je pravda podle Boha, co je pravda v Kristu Ježíši. A já tu nepsal, co se domnívám nebo co si myslím svou přirozenou myslí, nýbrž to, jak jsem posoudil duchem před Pánem celou tu situaci a to, co bylo napsáno. Nikoho jsem nekritizoval, ale napsal jsem pravý stav věcí. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 22. srpen 2015 @ 11:06:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jmenovče,
ty jsi prostě jen napsal, co si o mě myslí přímo Bůh, rozumím tomu tak dobře?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 22. srpen 2015 @ 13:14:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, rozumíš tomu dobře, Stando. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. srpen 2015 @ 15:52:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže jste spolu s tvým bohem o mě hodili řeč (ty máš totiž taky božskou přirozenost) a shodli jste se na tom, že já jsem neznaboh a nevěrec, viď?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 23. srpen 2015 @ 18:18:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, tak jako ty bych to neformuloval, ale v každém případě tvá "víra" je ve skutečnosti nevěra v Boha Bible, mého Boha; Boha Otce Pána Ježíše Krista opravdu neznáš a nejsi Jeho vlastnictvím, o čemž tu sám svědčíš, a faktem je, že ve skutečnosti tu odporuješ všemu Božímu, věcem Božího Ducha, tzn. že jsi Boží odpůrce. A to není jen mé vlastní posouzení, ale Boží spravedlivý soud. Nicméně, když tento Boží soud přijmeš a uznáš jako spravedlivý, stále ještě trvá čas milosti, kdy to může Bůh změnit, jestli se k Němu obrátíš a otevřeš se Mu, činíce pokání, což je změna smýšlení a jednání. Kéž se nad tebou Bůh smiluje a dá ti tuto milost - milost pokání. Amen. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. srpen 2015 @ 19:38:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já se ovšem ani náhodou nedomnívám, že je moje víra nevěrou - Bůh totiž v mém životě působí mocnými skutky - a už tato samotná skutečnost společně tebe i tvého "boha" usvědčuje z toho, že jste na omylu.
Obléknutím Krista ve křtu nás tento Bůh Bible vysvobodil z otroctví hříchu a smrti a učinil z nás svůj vyvolený národ, královké kněžstvo. Učinil z nás své vlastnictví a svůj svatý lid.
My sami přijímáním Krista v eucharistii se stáváme tím také obětí živou a svatou - jsme jedno tělo a jedna duše v Kristu, našem Pánu.
Rozumím, že pro vás je toto velmi tvrdá řeč - Kdo ji má poslouchat? (Srv. J 6,60).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 23. srpen 2015 @ 19:54:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ta řeč není tvrdá, ale LŽIVÁ! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. srpen 2015 @ 21:26:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Připouštím, že z pohledu virtuálního vidění světa to tak někomu může připadat.
Tam je totiž docela běžné, že lež se převléká za pravdu a naopak.
Opravdu vám není co závidět.
Jen Bůh vám může otevřít oči, abyste prohlédli. A na Něho spoléhám i v tomto.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Pondělí, 24. srpen 2015 @ 10:15:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mno, Stando, jen abys nebyl v té virtualitě světa sám nalezen, když tu druhé tím tak často častuješ. Tak dlouho to budeš opakovat, až budeš její součástí. Nejsi-li tedy už její součástí ... :o)
tele |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Pondělí, 24. srpen 2015 @ 09:55:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Amen, Willy.
Je to přesně tak, jak píšeš, a co jsem ti naznačoval: "... nýbrž to, jak jsem posoudil duchem před Pánem celou tu situaci a to, co bylo napsáno". No, a "skutečně nejde o to, co si kdo z lidí myslí, ale o to, co si myslí Bůh, o to, co je pravda podle Boha, co je pravda v Kristu Ježíši".
tele
|
]
|
|