Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 307, komentářů celkem: 429990, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 476 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116692125
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost?
Vloženo Pátek, 18. duben 2008 @ 20:55:47 CEST Vložil: Bolek

ULTRAS poslal Standa

Ačkoliv se Česká republika ráda chlubí vysokou mírou tolerance a otevřeností vůči LGBT (lesbickým, gay, bisexuálním a transgender) lidem, je evidentní, že rovné postavení je těmto lidem v rámci společnosti stále upíráno (např. odepření institutu manželství, rozdílné zacházení v oblasti rodičovství ad.). Historicky první queer pride, chystaný na poslední červnový víkend do Brna, je proto vítanou událostí, která má na toto přetrvávající nerovné postavení upozornit a znovu otevřít znovu potřebnou společenskou diskuzi.
Bohužel není asi příliš zarážející, že v této diskuzi jistě zazní i zcela nerelevantní a stereotypní názory. Překvapující, až skoro šokující, a rozhodně odsouzeníhodná, je však míra jejich homofobie. Exemplárním příkladem (obávám se, že nikoliv ojedinělým) mohou být fundamentalistické názory pravoslavného kněze Libor Halíka, zveřejněné v Brněnském deníku 14.4.2008.

Pan Halík zřejmě předpokládá, že diverzita ve společnosti vede k negativnímu myšlení. To, že opak je pravdou, dokazuje právě jeho přemýšlení. Jinak by nemohl směšovat homosexualitu s pedofilií, upírat stejnopohlavním párům právo na rodičovství z důvodu jejich nemorálnosti (jak může sexuální orientace zakládat morálku?) a přisuzovat LGBT lidem konec v pekle. Osobně vidím cestu do pekel spíše v neschopnosti pana Halíka akceptovat jinakost a v jeho chápání netolerance jakožto legitimního názoru. Podobně nebezpečný se mi jeví ovšem i přístup některých médií, která se snaží zachycením různých názorových spekter vyvolat zdání otevřené diskuze. Ve skutečnosti již samotný výběr zpovídaných lidí odráží spíše mediální tendenci k bulvarizaci či skandalizaci tématu, nikoliv k jeho vyváženosti.


Kristýna Ciprová,Gender Studies

..........................................................................................................................................................................................


Článek -
Pochod gayů a leseb vadí církvi i politikům


Lze souhlasit s názory Seraphima?



Jsou zvrhlí

Protestuje proti potratům u brněnské porodnice na Obilním trhu. Jako pravoslavný kněz má Libor Halík velké výhrady proti registrovanému partnerství i adopci dětí homosexuálními páry. Akce jako Queer parade má podle něj negativní vliv na myšlení dětí.

Co si myslíte o protestech sexuálních menšin a adopci dětí u stejnopohlavních párů?
Je to nesmysl a zvrhlost. Nabízí se nebezpečí pedofilie, protože pedofilové jsou většinou homosexuálně zaměření.

Myslíte si tedy, že z takového partnerství nemůže vyrůst plnohodnotný člověk?
V žádném případě. Neexistují důkazy o tom, že takový život dětem neškodí.

Není přece jen lepší, když dítě vyrůstá ve slušném homosexuálním soužití než bez rodičů nebo když je týráno?
Nemyslím si, že by byli slušní. Homosexualita je sociálně naučená nemorálnost. Proto těmto lidem nepatří děti. V dějinách lidstva existuje příběh Sodomy a Gomory, kde žili homosexuálně. Dodnes existuje na území Izraele vypálené město, kde turisté sbírají sirné koule, které tenkrát padaly z nebe.

Co si myslíte o lidech, kteří si z vnitřní nutnosti nechávají měnit pohlaví?

Tito lidé nemají vyřešenou identitu a nikdy mít nebudou. Některé orgány mají amputované a musí brát hormony, aby aspoň trochu změnu zamaskovali.

Myslíte si, že takové skupiny mají v demokratické společnosti právo na sebevyjádření třeba prostřednictvím průvodu?
Když někdo dělá něco zvrhlého a nenormálního, neměl by tím kazit celou společnost, zvlášť mládež a děti. Na veřejnost tyto věci nepatří. Je to kažení dětí, úsilí měnit jejich myšlení. Myšlení dospělých se většinou nemění, ale děti snadno uvěří nesmyslům, ve kterých vyrůstají. A co hůř, potom se tak chovají.

Měl by tedy magistrát Queer parade zakázat?
Určitě by se to mělo udělat, i když si nejsem jistý, že by to šlo. Každopádně by se průvod neměl podporovat penězi.

V Brně prý může žít až dvacet tisíc lidí s menšinovou sexuální orientací. Nemají tito lidé právo na plnohodnotný život?
Na plnohodnotný život má právo každý. Ale žít zvrhlým způsobem a kazit mládež, to není plnohodnotný život.

Jaký je obecně postoj pravoslavné církve k homosexualitě?
Jedná se o smrtelný hřích, který člověka vede automaticky do pekla. Pokud ho nelituje a nevzdá se ho před smrtí.



Podobná témata

ULTRAS

"Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 46 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pátek, 18. duben 2008 @ 21:39:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já se bojím, že nám Libora jednou seberou biologové - poslední žijící exemplář Raphus cucullatus ... česky blboun nejapný.



Hyperionovi (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Pátek, 18. duben 2008 @ 23:25:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hyperione,

jsi-li křesťan, pak je Libor tvým (naším) bratrem v Kristu. On je dokonce bratrem samotného Pána Ježíše Krista, který je naším prvorozeným bratrem. A myslíš si, že Pán Ježíš nebo dokonce ty jste "bl. nej."? Dej si pozor, aby tebe nesebral někdo úplně jiný! Tož tak.

SV


]


Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: Chess v Sobota, 19. duben 2008 @ 12:03:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toho bych se nebál, spíš bych ho zařadil na seznam chráněných druhů, aby se mu nic nestalo, protože počítám, že do 20ti let by se na něj mohli
jezdit dívat turisti, čímž by stoupnul turistický ruch, a pokuď by se mu něco stalo tak by asi hooodně utrpěl. :)


]


Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Sobota, 19. duben 2008 @ 22:43:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, byl bych opatrný s tím blbounem nejapným. Možná naplácá spoustu hloupostí, ale to neznamená, že nemůže mít v podstatném pravdu. Osobně sdílím jeho odpor k interupcím (byť ne zrovna jeho argumenty).

Mám zkušenost s tím, že jsem se (alespoň skrytě) vysmál 'hloupým' (a hloupě obhájeným) názorům a po několika letech mi docvaklo něco, od čehož ten 'hloupý' názor byl na dva kroky. Možná ten 'hlupý obhájce' neviděl do hloubky a jen přejal výsledek, ale stejně měl (podle mého nového vhledu) pravdu.

V otázce homosexuality si nejsem jist, na mě určitá místa Bible působí tak, že minimálně není homosexualita bezproblémová. Nejsem si v této otázce jist, ale zastánci homosexuality mě dost znervózňují tím, jak rezonují se 'současným oficiálním postojem'.

Malá spekulativní odbočka. Některé studie prý tvrdí, že inteligence stoupá. Co to může znamenat? Že testované osoby lépe zvládají zvolené inteligenční testy. To je měřitelné. Problém je však v těch testech - ony něco měří a něco ne. A 'růst inteligence' může taky znamenat 'specializaci' na určitý typ otázek. To znamená, že s tím 'stoupáním inteligence' se mohou jiné oblasti uzavírat.

Proto může některá argumentace působit směšně - ten 'Raphus cucullatus' to neumí třeba správně vyjádřit a i kdyby uměl, je otázka, zda pochopení nevyžaduje hlubší průhled z místa, které je nám uzavřenější. Jsou to jen spekulace - vím o tom. Ale s tím blbounem bych byl stejně opatrnější.


]


Re: Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Sobota, 19. duben 2008 @ 22:50:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě příklad konkrétní věci: 'Když někdo dělá něco zvrhlého a nenormálního, neměl by tím kazit celou společnost, zvlášť mládež a děti.' To samozřejmě nevíme, zda to kazí společnost, zvlášť mládež a děti, ale jak jsem psal - může. Jen to třeba půjde vidět jen zpětně...


]


Re: Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Sobota, 19. duben 2008 @ 23:00:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mně nešlo o to, že nesouhlasí s homosexulitou - mně šlo o formu, jakou to prezentuje. A o argumenty, které používá. Není to tak dlouho, co tu napsal:" Oni běžně olizují řitní otvor, vysávají fekálie, močí na sebe, používají pouta, bití, mrskání, fackování, kapání horkého vosku na kůži, ruku po zápěstí nebo i více zasunují do konečníku. Někdy zasunují malého živého hlodavce do řiti..." Není důvod nevěřit pravoslavnému duchovnímu Liboru Halíkovi, ba co víc po netu kolují svědectví o mnohem horších zvrácenostech buzen. ... Pokud se však dítě stane svědkem homosexuální zvrácenosti výše popsané Liborem Halíkem vyrovnává se s tím velice obtížně ba dokonce se může stát, že se s tímhle hnusným divadlem nevyrovná nikdy a ještě horší se stane pokud tohle dítě přijme jako normu a podobné praktiky sexu začne uplatňovat v pozdějším partnerském životě. Pokud bylo dítě alespoň částečně orientováno heterosexuálně, byly by tyhle praktiky totálním krachem jeho manželského života, protože těžko hledat ženu, která by byla ochotna si nechat zavádět do konečníku například živé hlodavce."

Když si projdeš debatu u tohoto článku, najdeš odkazy na texty na GS i jinde, které ukazují minimálně to, že s odsouzením homosexuality to v Bibli není tak jednoznačné, jak tu mnozí tvrdí. Ano, já jsem přesvědčen, že ji neodsuzuje.

A teď otázka: kde Bible zakazuje změnu pohlaví?


]


Re: Re: Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Neděle, 20. duben 2008 @ 00:05:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
'mně šlo o formu, jakou to prezentuje' - rozumím, mě taky příliš nesedí a uvítal bych jinou formu. Jenže já nejsem měřítko. Ani Míkal jím nebyla. A jestli bude ležet na boku, já to taky neposoudím.

's odsouzením homosexuality to v Bibli není tak jednoznačné, jak tu mnozí tvrdí' - souhlasím. Ale - jak jsem psal - nepůsobí to na mě bezproblémově.

'A teď otázka: kde Bible zakazuje změnu pohlaví?' Nevím, asi nezakazuje.


]


Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. duben 2008 @ 21:52:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opravdu jsou toto křesťanské stránky?

Homosexuální svazek je jalový, nepřináší plody. Je nediskriminuje společnost, ale sama příroda. Ať si klidně vychovávají děti, ale svoje vlastní.

Vy že jste evangelíci, kteří mají stavět na Bibli?

Držíte se evangelia vy, nebo Halík? Co myslíte?

Římanům
1,18 Boží hněv se zjevuje z nebe proti každé bezbožnosti a nepravosti lidí, kteří svou nepravostí potlačují pravdu.
1,19 Vždyť to, co lze o Bohu poznat, je jim přístupné, Bůh jim to přece odhalil.
1,20 Jeho věčnou moc a božství, které jsou neviditelné, lze totiž od stvoření světa vidět, když lidé přemýšlejí o jeho díle, takže nemají výmluvu.
1,21 Poznali Boha, ale nevzdali mu čest jako Bohu ani mu nebyli vděčni, nýbrž jejich myšlení je zavedlo do marnosti a jejich scestná mysl se ocitla ve tmě.
1,22 Tvrdí, že jsou moudří, ale upadli v bláznovství:
1,23 zaměnili slávu nepomíjitelného Boha za zobrazení podoby pomíjitelného člověka, ano i ptáků a čtvernožců a plazů.
1,24 Proto je Bůh nechal na pospas nečistým vášním jejích srdcí, takže zneuctívají svá vlastní těla;
1,25 vyměnili Boží pravdu za lež a klanějí se a slouží tvorstvu místo Stvořiteli - on budiž veleben na věky! Amen.
1,26 Proto je Bůh vydal v moc hanebných vášní. Jejich ženy zaměnily přirozený styk za nepřirozený
1,27 a stejně i muži zanechali přirozeného styku s ženami a vzplanuli žádostí jeden k druhému, muži s muži provádějí hanebnosti a tak sami na sobě dostávají zaslouženou odplatu za svou scestnost.


1,28 Protože si nedovedli vážit pravého poznání Boha, dal je Bůh na pospas jejich zvrácené mysli, aby dělali, co se nesluší.

1,29 Jsou plni nepravosti, podlosti, lakoty, špatnosti, jsou samá závist, vražda, svár, lest, zlomyslnost, jsou donašeči,
1,30 pomlouvači, Bohu odporní, zpupní, nadutí, chlubiví. Vymýšlejí zlé věci, neposlouchají rodiče,
1,31 nemají rozum, nedovedou se s nikým snést, neznají lásku ani slitování.
1,32 Vědí o spravedlivém rozhodnutí Božím, že ti, kteří tak jednají, jsou hodni smrti; a přece nejenže sami tak jednají, ale také jiným takové jednání schvalují.



Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Sobota, 19. duben 2008 @ 21:14:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Vy že jste evangelíci, kteří mají stavět na Bibli?

Ano. Jsme.

Držíte se evangelia vy, nebo Halík? Co myslíte?

Myslim, ze my. Ta pasaz z R1 je totiz podle me o necem jinem, jak se snazim vysvetlit zde.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Sobota, 19. duben 2008 @ 22:26:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moc pěkný výklad, Aviafe. Já nevím, proč lidé tak touží po tom, aby Bible homosexualitu odsuzovala. Ach jo.


]


Re: Re: Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Sobota, 19. duben 2008 @ 22:29:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Protoze je to jednodussi nez laska k bliznimu. A.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Sobota, 19. duben 2008 @ 23:06:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To se mi nezdá. Vždyť je to stejné jako s odsuzováním autoerotiky kvůli Onanovi. No, poslal jsem ti PM a třeba s tím něco uděláme:-)


]


Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. duben 2008 @ 22:13:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leviticus 18,22
Nebudeš obcovat s mužem jako s ženou. Je to ohavnost.

18,24 Ničím z toho všeho se neznečišťuj, neboť tím vším se znečišťují pronárody, které před vámi vyháním.
18,25 Jimi byla znečištěna země. Proto jsem ji ztrestal pro její nepravost a ona vyvrhla své obyvatele.
18,26 Vy tedy dbejte na má nařízení a na mé řády, ať se nedopustíte žádné z těchto ohavností, ani domorodec, ani ten, kdo přebývá mezi vámi jako host.
18,27 Všech těchto ohavností se totiž dopouštěli mužové této země, kteří byli před vámi, takže země byla znečištěna.
18,28 Nebo i vás země vyvrhne, kdybyste ji znečistili, jako vyvrhla pronárod, který byl před vámi.

Dt 18,9
Až vstoupíš do země, kterou ti dává Hospodin, tvůj Bůh, neuč se jednat podle ohavností oněch pronárodů.

Deuteronomium 18,12

Každého, kdo činí tyto věci, má Hospodin v ohavnosti. Právě pro tyto ohavnosti Hospodin, tvůj Bůh, před tebou vyhání ony pronárody.



Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 18. duben 2008 @ 22:57:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj oko,



Je dobře, že zde uvádíš biblické verše varující před homosexuálním chováním, se kterými jako konzervativní protestant samozřejmě souhlasím.


Měl by sis také všimnout, že v Tebou uváděných verších je jasná souvislost mezi modlářstvím a homosexuálním chováním:

Ř
1,25 vyměnili Boží pravdu za lež a klanějí se a slouží tvorstvu místo Stvořiteli - on budiž veleben na věky! Amen.
1,26 Proto je Bůh vydal v moc hanebných vášní. Jejich ženy zaměnily přirozený styk za nepřirozený
1,27 a stejně i muži zanechali přirozeného styku s ženami a vzplanuli žádostí jeden k druhému, muži s muži provádějí hanebnosti a tak sami na sobě dostávají zaslouženou odplatu za svou scestnost.


Nemyslíš, že by to mohlo vysvětlovat extrémní výskýt homosexuality mezi římskokatolickým kněžstvem?





r



Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 19. duben 2008 @ 12:22:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zřejmě máš k disposici statistické podklady, které já nemám.

Extrémní výskyt homosexuality se vyskytuje v každé rozkládající se civilizaci, od Sodomy, přes Římskou říši, až po vymírající současnou Evropu.

Modlářství je všechno, co člověk staví za nejdůležitější v životě, místo Boha. Může to být třeba nové auto, pohodlný život, kariéra. Svatí v ŘKC jsou pro nás pomocníky na cestě k Bohu. Neklademe je na první místo.


]


Re: Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 19. duben 2008 @ 12:42:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)



Souhlasil bych se Tebou v tom, že je obecně zlé jestliže má cokoliv v našem životě přednější místo než Bůh. Jestliže to zjistíme, tak z toho máme činit pokání.

Ovšem ještě zpět k tomu oddílu - tam se vysloveně mluví o zobrazování pomíjitelného člověka:

Ř 1, 23

zaměnili slávu nepomíjitelného Boha za zobrazení podoby pomíjitelného člověka, ano i ptáků a čtvernožců a plazů.


To problém ŘKC je a je zlé, že odmítá vůbec připustit, že je to zlé - tak nečiní pokání (pokání - změna smýšlení).


Ovšem alespoň v tom se shodnem, že homosexuální chování je v Písmu označováno za hřích. Osobně věřím, že se s ním nelze smiřovat v našich sborech. Na druhou stranu prosazovat biblické standarty do pohanské společnosti, jak to dělá Libor Halík je nešťastné. Je třeba hlásat evangelium a teprve obrácené lidi vést k tomu, aby žili tak je se líbí Bohu.


r


]


Re: Re: Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 19. duben 2008 @ 12:57:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
zaměnili slávu nepomíjitelného Boha za zobrazení podoby pomíjitelného člověka...


Toto není o zákazu zobrazování, ale o dávání takového předmětu na místo Boha. Dávno vyřešený problém ikonoborectví. Ale to mě tak netrápí. Pokud někdo nechce obrazy, ať je nemá, to je jeho věc. Komu to pomáhá na cestě k Bohu, to je také jeho věcí.

Ovšem pokud někdo jako křesťan omlouvá homosexualitu, to považuji za nehoráznost.

Homosexuálem se člověk nerodí, ale stává.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Stav padlého člověka – aneb – čekání na peklo (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 19. duben 2008 @ 18:05:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

O
Homosexuálem se člověk nerodí, ale stává.

R
Podle Bible je homosexuální chování každopádně ohavností. Je přitom úplně jedno, jestli se člověk homosexuálem rodí nebo stává. Neboť člověk je už od početí beznadějně hříšný. Někdo má sklony krást, někdo cizoložit, jiný samcoložit a jiný vraždit. Každopádně je každý člověk bez Boží milosti naprosto ztracen: Stav padlého člověka – aneb – čekání na peklo. Předurčení. P3



r



]


Re: Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Neděle, 20. duben 2008 @ 20:40:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Extrémní výskyt homosexuality se vyskytuje v každé rozkládající se civilizaci, od Sodomy, přes Římskou říši, až po vymírající současnou Evropu.--

Co to je ten extremní výskyt??-homosexualita byla v každé známé civilizaci,je také známá u celé řady  zvířat.   


]


Tak já jdu zase propagovat homosexualitu:-)) (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Sobota, 19. duben 2008 @ 14:06:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechce se mi znovu opakovat argumenty, takže jsem našel stránku, která se problematice podrobně věnuje. Je tam detailní pojednání o všech verších, které jsou zneužívány pro homofobní agitaci. Pokud tedy někoho zajímá, co Bible opravdu říká, nechť se tam podívá - pak si o tom rád promluvím. Dále se lze podívat na tuto stránku, kde jsou porovnány oba pohledy na homosexualitu v Bibli (váš i můj).

Těm, kteří neumějí anglicky, doporučuji knihu Co vlastně říká Bible o homosexualitě? od římskokatolického kněze D. A. Helminiaka.


Jen aby bylo zřejmé, že můj pohled není podmíněn tím, že bych hledal pro sebe ospravedlnění, zdůrazňuji, že nejsem homosexuál. Jsem ženatý - např. likvid a eleazar moji manželku znají. Jdem přesvědčen, že homosexuální soužití (za podmínek platných pro heterosexuální - tedy např. dobrovolnost, věrnost ...) není hřích.



Re: Tak v tomhle se naprosto neshodnem (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 19. duben 2008 @ 18:13:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Hyperion
Jdem přesvědčen, že homosexuální soužití (za podmínek platných pro heterosexuální - tedy např. dobrovolnost, věrnost ...) není hřích.

Reformovany
Tak v tomhle se naprosto neshodnem. Jsem přesvědčen, že Bible jasně říká, že to hřích je. Knihu od římskokatolického kněze bych nebral vážně - podle odhadů až třetinu ŘKC kněží tvoří homosexuálové.

Padlí lidé mají zlé sklony. Každý k něčemu jinému - někdo krást, někdo cizoložit, někdo k homosexualitě, jiný k vraždám. Taková je padlá lidská přirozenost. Řešením není jí omlouvat, ale činit pokání.



]


Re: Re: Tak v tomhle se naprosto neshodnem (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 19. duben 2008 @ 20:15:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh stvořil člověka jako muže a ženu (ne jako muže, nebo ženu), takže záměr boha je jasný. A je jasný pro každého, kdo má čisté srdce. Tu knihu jsem nečetl, tak se k obsahu nemohu vyjadřovat, jak je míněn. Pokud obhajuje  homosexualitu,  je heretikem, i kdyby byl stokrát knězem. I mezi kněžími se najdou špatní lidé.

Nechápu ale, kam až tě zavedla nenávist k ŘKC. "podle odhadů až třetinu ŘKC kněží tvoří homosexuálové" - větší blbost jsem nečetl.




]


Re: Re: Re: Se mnou nepolemizuj (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 19. duben 2008 @ 23:41:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Se mnou nepolemizuj. V zásadě jsme se výše v dané otázce shodli. A s tím, že římskokatolický kněz může být heretikem také nemám problém :-)


]


Re: Re: Tak v tomhle se naprosto neshodnem (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Sobota, 19. duben 2008 @ 20:16:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já tu snad napíšu sérii článků k tématu. Podívej, já se snažím mít k Písmu poctivý přístup - proto taky studuji nauku o předurčení a pokud zjistím, že máš pravdu (a upřímně doznávám, že zatím to tak vypadá), přijmu ji, i když se mi vůbec nelíbí a byl bych radši, kdyby to tak nebylo. Stejně jako ty jsem považoval za jisté, že homosexualitu Bible odsuzuje. Začal jsem to taky studovat a viděl jsem, že je to jinak. V otázce předurčení nejsem tak otevřený, protože se mě to týká. Otázka homosexuality se mě nijak osobně netýká (mám pár známých homosexuálů, ale žádný není mým blízkým přítelem, v příbuzenstvu také žádného nemám, sám jím nejsem). Rád o tom budu diskutovat. V nejhorším se může ukázat, že jsem se pletl, ale protože vím, že se pletu ve spoustě výkladů, nebude to pro mě žádný problém. Přiznat chybu umím.

Ten link na knihu jsem dal, protože je to asi jediná dostupná v češtině. Navíc se tu nejvíc "rozčiloval" oko a ten by měl mít zájem přečíst si názor katolického teologa. Přečetl jsem k tomu tématu i několik knih od nekatolíků, ale vše je v angličtině a pochybuju, že se tu někdo požene na amazon:-)


]


Re: Re: Re: Tak v tomhle se naprosto neshodnem (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Sobota, 19. duben 2008 @ 20:52:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Hyperione,

tady musím souhlasit s reformovaným i okem - homosexualní praktikované chování je ohavnost před Hospodinem. Ničím se to nedá vyvrátit, naopak, je to jasně řečeno v Bibli. Kdyby Bůh chtěl, aby spolu žily 2 ženy nebo 2 muži ,proč je tak rovnou nestvořil? "Jako muže a ženu stvořil je." Dost těžko by se navíc mohli rozmnožovat, ¨kdyby byli stejnopohlavní. To by museli být leda hermafroditi:-).

Možná se ti zdá, že Bible homosexualitu neodsuzuje - máš pravdu napůl: neodsuzuje homosexuály jako lidi, ale jejich chování - tedy praktikovaný homosex. Dalším krokem by byla adopce do těchto rodin a dalším - jako v Belgii - návrh, aby byla uznaná pedofilie jako normální - pravda, až s dětmi od 12 let:-((. Tyhle věci jasně naznačují, že jsme krůček před vytržením....

Irena


]


Re: Re: Re: Re: Tak v tomhle se naprosto neshodnem (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Sobota, 19. duben 2008 @ 22:54:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ireno, dívala jsi se na ty odkazy, co jsem tu dal? Přečti si Aviafa a nulu (včetně komentářů). Někde jsem tu psal podrobnější komentář k Sodomě než nula, ale nemohu to najít. Já jsem opravdu přesvědčen, že homosexualita není za stejných podmínek jako to bereme u heterosexualita (ne např. chrámová prostituce, sex jako součást modloslužby, ne promiskuita ...) není hřích. Zkus si prosím přečíst ty článečky a uvidíš sama.

>>>Kdyby Bůh chtěl, aby spolu žily 2 ženy nebo 2 muži ,proč je tak rovnou nestvořil? "Jako muže a ženu stvořil je."<<<

Víš, tomuhle argumentu moc nerozumím. Pokud vyjdeme z toho, že Bůh opravdu stvořil jen dva lidi, je logické, že patřili k nějaké "rase". Možná byli běloši, možná černoši, možná snědí jako arabové - to nevím. Ale Bůh stvořil Adama a z něj pak Evu. Máme spoustu odlišných "ras" - Bůh to tak chtěl, ale přesto je najednou nestvořil, ne? A jak si vysvětluješ prokázanou homosexualitu u zvířat? Nemyslím jen tu "nucenou" v době nedostatku partnera druhého pohlaví, ale skutečnou preferenci stejného pohlaví? Nechceš mi přece tvrdit, že všechny ty výzkumy jsou jen podplacené. To Bůh chtěl?

>>>Dalším krokem by byla adopce do těchto rodin a dalším - jako v Belgii - návrh, aby byla uznaná pedofilie jako normální - pravda, až s dětmi od 12 let:-((.<<<

Myslíš tím to, že v Belgii chtějí posunout možnost mít legálně pohlavní styk od 12 let? Já sám jsem pro, aby se to u nás (spolu s trestní odpovědností) posunulo na 14. To není ani tak otázka víry - to je otázka pro odborníky, kteří musí stanovit nějaký věk zodpovědnosti. Je otázkou každého rodiče, aby svě dítě vedl k tomu, aby se vyhnulo smilstvu. Neuvědomuji si, že by Bible nějak stanovovala věk, kdy už člověk "může" uzavřít sňatek a projevovat svoji sexualitu. Židé jsou povinováni dodržovat přikázání Tóry od 12 (dívky) a 13 (kluci) let, ale za zralé k manželství je považují od 18, i když Talmud uvádí jako ideální věk 16 - 24 let. Je někde v Bibli něco k tomuto tématu?

Já děti nemám. Kdybych měl, vedl bych je k tomu, aby o manželství uvažovaly podle okolností, ale ne před 18 rokem.


]


Re: Re: Re: Chybné předpoklady mohou vést k chybným závěrům (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 19. duben 2008 @ 23:39:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Hyperione,


Myslím, že bychom měli vzít v  úvahu, že pokud vyjdeme z chybných předpokladů pak, i když uvažujeme logicky, můžeme dospět k chybým závěrům. Myslím, že v diskutovaném tematu je nebezpečí špatných předpokladů značné. 

Většinou se vášnivě debatuje o otázce: "Jsou homosexuální sklony vrozené nebo získané?" Ale proč vlastně? Proto, že obě strany mají pocit, že odpověď na ní je klíčová pro obhájení jejich stanoviska. Ti pro které je homosexuální chování přípustné mají za to, že bude obhájeno, jestliže se prokáže, že hom. sklony jsou vrozené. Jaksi mylně předpokládají, že co je vrozené, tak nemůže být doopravdy špatné. Druhá strana to vidí vlastně stejně a proto nechce za žádnou cenu připustit, že by hom. sklony mohly být vrozené, protože předpokládá (podle mě chybně), že kdyby se prokázalo, že vrozené jsou, pak by člověk nenesl odpovědnost ani za homosex. chování.

Věřím naopak, že pro lidskou odpovědnost za homosex. jednání je zcela irelevantní, zda jsou homosex. sklony získané, či vrozené. Proč? Protože nevěřím tomu, že to co je vrozené je automaticky dobré. Člověk se rodí hříšný a se sklony k páchání nejrůznějšího zla: krádeže, podvádění, opilství, cizoložství, modlářství..........Přesto pokud podle těchto sklonů jedná, tak nese zodpovědnost. A homosexuální jednání není vyjímkou.

Tedy problém se redukuje na otázku, zda je podle Písma homosexuální chování hříšné. Já věřím, že jednoznačně ano.


r


]


Re: Re: Re: Re: Chybné předpoklady mohou vést k chybným závěrům (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Neděle, 20. duben 2008 @ 00:15:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naprosto souhlasím - podle mě je to tedy vrozené. Ale ne vše vrozené je správné - kleptomanie, pedofilie jsou taky vrozené a to z nich ještě nedělá něco, co je v pořádku. Člověk se opravdu rodí hříšný.

>>>Tedy problém se redukuje na otázku, zda je podle Písma homosexuální chování hříšné. Já věřím, že jednoznačně ano.<<<

Ja věřím, že není. Vrozenost by si měli ale odpůrci přiznat - minimálně jim to lépe pomůže homosexuály pochopit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Chybné předpoklady mohou vést k chybným závěrům (Skóre: 1)
Vložil: likvid v Neděle, 20. duben 2008 @ 18:13:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s Hyperionem,
základně jde o pochopení problému : k tomuto tématu poukazuji na článek Petra Vlčka

http://www.viktorie.atlasweb.cz/index_soubory/Page525.htm


likvid


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chybné předpoklady mohou vést k chybným závěrům (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 20. duben 2008 @ 20:26:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Petr,

Nechcem sa plies do diskusie, len tolko ze ten clanok na ktori odkazujes je velmi dobry. Vdaka.

g.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chybné předpoklady mohou vést k chybným závěrům (Skóre: 1)
Vložil: likvid v Pondělí, 21. duben 2008 @ 07:20:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky Robine,
ten článek se mi taky líbí ...
Ale vážně, mám osobní - letitou zkušenost se sourozenci v Kristu, kteří nedokáží oddělit homosexuálního člověka od jeho orientace. To je jádro problému. Je třeba vidět člověka / Božího tvora / a jeho homosexualitu odděleně. Křesťané se často neobtěžují, nezdržují s tímto a nešťastně podvědomně dopředu odsuzují. Prostě jseš homosexuál / lesba /, můžeš si za to sám a navíc jsi hříšník, fuj ... To mi připadá zrůdné a nehodné následovníků Krista. Tady nejde o to, zdali a nakolik je homosexualita vrozená či ne - tady jde o Kristovu lásku, o které se tito lidé musí dozvědět - ta jim pomůže. / Ne my křesťané / Bohužel na tomto poli je buď ultra tvrdé zákonické : Zbav se svého hříchu / vyznej jej, čiň pokání, polepši se a pak přijď a my křesťané Tě vezmem vážně a nebo "svobodný" postoj, který nic nevidí a nic neřeší. Nemám patent na rozum, ale myslím, že cesta vede přez láskyplné poukazování na Krista.
Petr


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chybné předpoklady mohou vést k chybným závěrům (Skóre: 1)
Vložil: ladenka (ladenka@seznam.cz) v Pondělí, 11. květen 2009 @ 19:35:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ladenkakozinova.albaniaweb.alb

Ano, ten článek je skvělý, vždyť jej napsal dnes již legendární pan Likvid.
Vím, že do jeho sboru ve Vršovicích chodí narkomané a homosexuálové i lesby. Minule přilšli i dva bezdomovci. To mi příjde lepší než prázdné tlachání a plané filozofování o problému. V Bohemia Victory / to je ten Likvidův sbor / se neřeší kdo je hříšník, ale to, jak Kristus naše hříchy na kříži vyřešil.
www.bohemiavictory.cz


Lada


]


Re: Tak já jdu zase propagovat homosexualitu:-)) (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Sobota, 19. duben 2008 @ 22:00:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hyperione,

přenáším sem možná nejen pro tebe můj komentář z 12. října 2007:

 Chci do této diskuze vnést jasno i z druhé strany ve formě svědectví. Před 14 léty jsem se účastnil jako jeden z 10 novinářů z různých novin, časopisů i čes. rozhlasu zájezdu pořádaném PRO BIO - svazem producentů a zpracovatelů biopotravin po eko a biofarmách v jižních Čechách, Rakousku, Německu a Švýcarsku, kde jsme byli nejdéle.

Jedním z účastníků byl také mladý muž z jakéhosi biozahradnictví ve Zlíně, s nímž jsëm se seznámil už v Praze v autobuse a pak jsme byli spolu ubytovaní ve Švýcarsku v jednom pokoji po 5 zvláštních nocí. Ten muž byl homosexuál. První dva večery se mě snažil přesvědčit, že způsob života, který vede je v pořádku, má své výhody a on vlastně ani žádným jiným způsobem žít nechce a nemůže. Nicméně protože věděl, že jsem křesťan, zajímalo ho, co na jeho způsob života říká Bůh. Když jsem mu to z Bible přečetl, jeho jistota o správnosti jím obhajovaného soužití byla rázem tatam a třetí večer přiznal, že si uvědomil, že je otrokem hříchu, z něhož nevidí cestu ven. Vydal jsem mu tedy svědectví o Cestě ven z jakéhokoliv hříchu, sdílel s ním evagelium, modlil a postil se za něho, jeho záchranu a vysvobození z moci tohoto hrozného hříchu. Jelikož však na tom zájezdu neuvěřil Pánu Ježíši a jako Pána a Spasitele Krista nepřijal, poručil jsem ho Boží milosti a nějakou dobu se za něho ještě přimlouval. Od té doby dodnes nevím, co s ním bylo a je - kontakt na sebe jsme si nedali, ale věřím, že s ním Pán dále pracoval a působil v jeho životě.

Snad tohle svědectví někomu pomůže lépe porozumět této "problematice". Amen.

SV


]


Oko-Co tak asi mohu chtít za svou dceru? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Sobota, 19. duben 2008 @ 18:56:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Dr. Laura Schlesingerova je rozhlasovou moderatorkou v USA a posluchacum, kteri ji zatelefonuji do jeji show, udeluje rady. Pred nedavnem prohlasila, ze se jako dbala krestanka nemuze za zadnych okolnosti priznive stavet k homosexualite, protoze ta je podle Treti knihy Mojzisovy (Leviticus 18,22) ohavnosti.
Nasledujici text je otevreny dopis jednoho obcana Spojenych statu dr. Schlesingerove, uverejneny na Internetu.
Draha pani doktorko!
Ze srdce Vam dekuji, ze vynakladate tolik obetaveho usili, abyste lidem priblizila Bozi zakony. Leccemus jsem se diky Vasemu vysilani naucil a o toto poznani se snazim podilet s co nejvetsim poctem lidi. Napriklad, když se nekdo pokousi obhajovat sve homosexualni chovani, pripomenu mu proste Treti nihu Mojzisovu (Leviticus 18,22), kde jasne stoji, ze jde o
ohavnost.
A basta fidli.
Jenze od Vas jeste potrebuji poradit ohledne nekolika specialnich zakonu a zpusobu, jak je dodrzovat.
Za prve: Kdyz u oltare obetuji byka jako zapalnou obet, vim, ze je to liba vune pro Hospodina (Leviticus 1,9). Problemem jsou moji sousede. Tvrdi, ze je to neliba vune pro ne. Mam je odrovnat?
Za druhe: Rad bych prodal svou dceru do otroctvi, jak to dovoluje Druha kniha Mojzisova (Exodus 21,7). Jakou primerenou cenu bych dnes podle Vaseho nazoru mel za ni chtit?
Za treti: Vim, ze se nesmim dotknout zadne zeny, je-li ve stavu
menstruacni necistoty (Leviticus 15,19-24). Problem je v tom, jak se to o ni dovedet. Zkousel jsem se ptat, ale vetsina zen reaguje na dotaz podrazdene.
Za ctvrte: Leviticus 24,44 ustanovuje, ze mohu vlastnit otroky, muze i zeny, ziskam-li si je ze sousednich narodu. Jeden pritel ma za to, ze se to vztahuje na Mexicany, ale na Kanadany ne. Proc nesmim vlastnit Kanadany?
Za pate: Mam souseda, ktery o sobotach vzdycky pracuje. Exodus 35,2 jasne stanovi, ze musi zemrit. Znamena to pro me moralni zavazek, abych ho vlastnorucne usmrtil?
Za seste: Jeden muj pritel si mysli, ze i kdyz pojidani vseho, co nemá ploutve a supiny, jako musli a humru (Leviticus 11,10) je prezentovano jako hodne opovrzeni, je to ohavnost mensi nez homosexualita. Mne se to ale tak nejevi. Muzete mi to nejak vic objasnit?
Za sedme: Leviticus 21,20 pravi, ze se nesmim priblizit k hospodinovu oltari, jsou-li me oci stizeny nejakou nemoci. Priznavam, ze nosim bryle na cteni. Musi muj zrak byt dokonaly, anebo se na tohle da pouzit nejaka obezlicka?
Za osme: Vetsina mych muzskych pratel si dava strihat vlasy i pristrihovat vousy, prestoze to Leviticus 19,27 jednoznacne zakazuje. Jakou smrti mají sejit?
Za devate: Podle Leviticu 11,6-8 vim, ze dotknu-li se kuze mrtveho vepre, budu necisty. Smim doufam hrat kopanou micem z veprovice, kdyz si navleknu rukavice?
Za desate: Stryc ma statek. Provinuje se proti Leviticu 19,19, protoze osiva totez pole dvojim druhem semene. Navic nosi jeho zena saty utkane z dvojiho druhu vlaken (bavlna + polyester). On nadto casto zloreci a rouha se. Je opravdu zapotrebi te namahy se svolanim cele vesnice, abychom je ukamenovali (viz Leviticus 24,10-16)? Nestaci, kdyz je formou drobneho rodinneho obradu upalime, jako se to dela s temi, kdo se vyspi s tchyni (Leviticus 20,14)?

Vim, ze jste se vsemi temito vecmi podrobne zabyvala a tak jsem pln duvery, ze nam budete moci byt napomocna. A jeste jednou mockrat dekujeme za to, jak nam pripominate nemenne a vecne Bozi slovo.

S obdivem Vas oddany ucednik a fanousek Jake



Re: Oko-Co tak asi mohu chtít za svou dceru? (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Sobota, 19. duben 2008 @ 20:18:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty máš dceru, nulo?:-) Ale chápu, co jsi tím chtěl říct.


]


Re: Re: Oko-Co tak asi mohu chtít za svou dceru? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Neděle, 20. duben 2008 @ 13:34:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemám


]


Homosexualita je vrozená a nelze ji naučit! Předkládám důkazy. (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Neděle, 20. duben 2008 @ 16:31:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Homosexualita je věc vrozená


Podle londýnských vědců není vůbec pochyb o tom, že je homosexualita dána člověku geneticky. Za naprostý nesmysl považují tamní odborníci tvrzení, že si lze sexuální orientaci snad volit, nebo že by se dokonce dala naučit.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Psychobiolog Qazi Rahman z University of East London a odbornice psychologii osobnosti Glenn Wilsonová z University of London srovnali dosud všechny známé studie z celého světa. V jejich studii byly zahrnuty mezinárodní výzkumy z oblastí psychologie, neurověd, genetiky, endokrinologie a evoluční biologie. Srovnáním a kritickým zhodnocením všech výzkumů došli Britové k přesvědčení, že sexuální orientace je dána ještě před narozením člověka. Je založena na kombinaci genů a hormonálního působení v děloze matky.
Podle doktora Rahmana již v roce 1990 odhalil psychobiolog Simon LeVay rozdíly mezi homosexuálními a heterosexuálními muži v malých oblastech mozku. Ve studii z roku 1993 zase odborníci zjistili, že gayové a heterosexuálové mají také rozdíly na chromozómech. Právě na počátku devadesátých let nastal podle doktora Rahmana opravdový boom ve výzkumu homosexuality a mnohé studie vznikaly bez toho, aniž by o sobě vědci tušili. Právě jeho práce a práce kolegyně Wilsonové poprvé analyzuje a sumarizuje všechny dosud vzniklé studie. „Neexistuje žádná studie, jež by prokázala, že se dá homosexualita naučit,“ prohlásil v listu The Guardian Qazi Rahman.
Zajímavý je také objev, že zvláště muži jsou buď gayové, nebo heterosexuálové se slabým počtem bisexuálů, ženy velmi často pociťují přitažlivost k oběma pohlavím.

Zdroj: TA Famous (Londýn)

………………………………………………………………………………………………….........................................................................................................



Vážený pane profesore,
rád bych se Vás zeptal, jak je to s těmi různými odchylkami od heterosexuální orientace (homosexualita,
pedofilie atd.) Jsou podle Vás vrozené nebo získané? A dají se změnit? Děkuji za odpověď,

Antonín Konečný
Brno


Odpovídá Prof. MUDr. Cyril Höschl, DrSc., FRCPsych. :


To je otázka, kterou donedávna měli jak laici tak odborníci pro sebe jasně vyřešenu. Zatímco laici většinou považovali člověka s odlišnou sexuální orientací za zvrhlíka, plně zodpovědného za své chování, odborníci měli mnoho poznatků o tom, že vloha k sexuálnímu chování včetně orientace a celé struktury komunikace s partnerem se utváří v určitém kritickém období ještě před narozením, tedy během těhotenství matky. Výsledný vzorec povstává ze střetu genetické výbavy, vlivu hormonů a dalších, ne zcela probádaných činitelů. „Pud“ v tomto smyslu je vrozen. Dotyčný za svou orientaci nemůže, ale za své sexuální chování rovněž více méně zodpovídá, ovšem jenom asi tak jako většina „normálních“ lidí (pozor – i u nich je s tím mnoho malérů od rozvodů a nechtěných těhotenství až po pohlavní choroby!). S určitou nadsázkou si lze představit, že takový pedofilní sadista-vrah je v naší společnosti na tom asi tak, jako bychom byli my ve společnosti, kde normální heterosexuální poměr se ženou se trestá doživotím nebo někde i smrtí: někteří by se ovládli, jiní ne. Z těch, co by se neovládli, by některé chytli, jiné ne. A z těch, co by chytli, by to některým dokázali, jiným nikoli. A z těch, kterým by to dokázali, by některé popravili, jiné nikoli. Tato řekněme konceptuální idyla byla nedávno narušena poslancem za KDH na Slovensku, Alojzem Rakúsem, který z křesťanských pozic snesl důkazy o tom, že to např. s homosexualitou není tak jednoduché a že ji lze během života korigovat. Vysloužil si tím posměch, protože odborníci jsou stále jednotni: sexuální deviace jsou vrozené; navíc homosexualita byla ze seznamu nemocí a poruch už dávno vyškrtnuta, takže to není deviace. Nejde o nemoc, ale o „gusto“. Problém je ale v tom, že Alojz Rakús je jedním z nejvdělanějších a nejvlídnějších psychiatrů, jaké jsem kdy poznal. Proto nelze jeho přístup jen tak smést se stolu. Jako zastánce většinového odborného proudu se však domnívám, že potíž může být i v rozdílu mezi deviantním chováním a deviací. Ne každý totiž, kdo se neobvykle sexuálně chová, je skutečně deviant. Slídič pozorující dírou po suku v kabinkách na plovárně převlékající se dívky může být buď skutečný voyeur anebo pouhý puberťáček, co mu to nedá. Tře-li se kdosi v mačkanici v tramvaji genitálem o cizí ženu, může to být vskutku froteur, ale také pouze odvážnější zájemce. A tak bychom mohli jít dál. I heterosexuálové se za určitých okolností (například po třech letech na ponorce nebo v katolickém semináři) mohou někdy chovat homosexuálně. Pak ovšem nejde o pravou homosexualitu. Tím vším se problém zamotává, takže každý z výše uvedených názorů má v něčem svou oporu. Opakuji však znovu, že pravá deviace je z velké části vrozená a v tomto smyslu nepřecvičitelná.

……………………………………………………………………………………………………………........................................................


Stanovisko  Americké  psychiatrické  společnosti
k  tzv.  léčení homosexuality

Dozorčí rada Americké psychiatrické asociace (APA) schválila v tomto roce následující stanovisko své komise pro psychoterapii prováděnou psychiatry (COPP):
Stanovisko COPP k terapii usilující o změnu sexuální orientace (reparativní či konverzní léčba)
Preambule:
V prosinci 1998 vydala Dozorčí rada stanovisko, že Americká psychiatrická asociace odmítá psychiatrické léčení, směřující k nápravě či změně sexuální orientace:
Americká psychiatrická asociace odstranila homosexualitu ze seznamu duševních chorob DSM již v roce 1973. V roce 1987 byla při další revizi DSM-III-R vyřazena také egodystonní homosexualita.

Dosud však APA neměla formální stanovisko k léčbě usilující o změnu sexuální orientace pacienta, tzv. reparativní či konverzní terapii. V roce 1997 vydala APA oficiální stránku k homosexuálnímu a bisexuálnímu tématu. Zde uvedla, že chybí jasný průkaz efektu reparativních terapií směřujících ke změně sexuální orientace.
Možná rizika reparativních terapií jsou velká a zahrnují depresi, úzkost a sebedestruktivní chování. Terapeutův souhlas se společenskými předsudky vůči homosexualitě totiž může posílit sebeodmítavé až nenávistné cítění pacienta. Mnoho pacientů, kteří podstoupili reparativní terapii, uvedlo, že byli nesprávně informováni, že homosexuálové jsou osamocení a nešťastní jedinci, kteří nemohou dosáhnout přijetí nebo spokojenosti. Byla opomenuta možnost, že i gay či lesbička může žít ve šťastném a uspokojivém partnerském vztahu a nebyly zmíněny jiné léčebné přístupy, jak se vyrovnat se společenskou stigmatizací. APA uznává, že během psychiatrické léčby mohou být přítomny klinické příznaky vedoucí lékaře k pokusům o změnu sexuálního chování.
Několik velkých odborných organizací, jako Americká asociace psychologů, Národní asociace sociálních pracovníků a Americká akademie pediatrů vydaly stanoviska proti reparativním terapiím, protože se obávají poškození pacienta. Také APA již v minulosti vyjádřila jasný postoj proti diskriminaci, předsudkům a neetickému léčení v mnoha případech včetně diskriminace na bázi sexuální orientace.
Proto APA odmítá jakékoli psychiatrické léčení, jako reparativní nebo konverzní terapii, které je založeno na předpokladu, že homosexualita je duševní poruchou sama o sobě a předpokladu, že pacient by měl(a) změnit svou homosexuální orientaci.
Proto se APA připojila k výše jmenovaným profesionálním organizacím, které oponují či jsou kritické k reparativnímu léčení.
Následující stanovisko COPP rozšiřuje a rozpracovává výše zmíněné stanovisko, aby dále oslovilo laickou a profesionální veřejnost v postojích k léčbě, která usiluje o změnu pacientovy sexuální orientace či pohlavní identity. Spíše rozšiřuje než nahrazuje stanovisko APA z roku 1998.
V minulosti byla homosexualita považována za nemoc. To podporovalo společenské morální odsuzování stejnopohlavních vztahů. V současnosti je považování homosexuality za duševní poruchu známkou snahy diskreditovat vzrůstající sociální přijímání homosexuality jako normální varianty lidské sexuality. Případná možnost změny sexuální orientace byla výrazně politizována. Plnoprávná integrace gayů a lesbiček do americké společnosti je bržděna těmi, kdo se jí obávají jako morálního zla a škodlivosti pro společnost. Politická a etická debata kolem tohoto problému opomíjí vědecké názory a upřednostňuje prosazování motivů a dokonce osobnostních zvláštností na obou stranách spektra. Tento dokument se pokouší vnést částečně světlo do tohoto ožehavého tématu.
Byla vyhodnocena validita, efektivita a etika klinických pokusů o změnu sexuální orientace jednotlivce. Dosud neexistují vědecky potvrzené studie, které by zřetelně potvrzovaly úspěšnost nebo naopak škodlivost reparativního léčení. Vědecké poznatky o výběrových kritériích, rizicích a výhodách léčby a její dlouhodobé výsledky jsou nedostatečné. Odborné písemnictví se skládá spíše z kasuistik jednotlivců, kterým se změna sexuální orientace podařila, dále těch, kteří ji hodnotili jako škodlivou a dalších, kteří se o léčbu nejprve pokusili a později své rozhodnutí změnili.
Při nedostatku klinických dat o pacientech je možné hodnotit teorie, které ospravedlňují provádění tzv. reparativních či konverzních terapií. Především nejsou v souladu s odborným postojem Americké psychiatrické asociace z roku 1973, který odmítl považovat homosexualitu jako takovou za duševní chorobu. Teorie reparativních terapeutů však definují homosexualitu jako narušení vývoje nebo jako závažný psychopatologický symptom, případně kombinaci obojího. V posledních letech někteří ze zastánců těchto teorií otevřeně integrovali starší psychoanalytické teorie, patologizující homosexualitu, s tradičními náboženskými odmítavými postoji.
První odborné kritické postoje k těmto názorům pocházely od sexuologů. Později se k těmto kritikům připojili i ostatní psychoanalytici. Vzrůstá rovněž počet teologů, kteří argumentují proti tradiční, biblické interpretaci odmítající homosexualitu, a jež je zdrojem religiózních typů reparativní léčby.
Doporučení Americké psychiatrické asociace:
1.    Americká psychiatrická asociace potvrzuje své stanovisko z roku 1973, že homosexualita jako taková není diagnostikovatelná duševní porucha. Současné snahy o obnovení patologického pohledu na homosexualitu a zároveň o její léčení často nejsou vedeny vědeckými nebo psychiatrickými poznatky, ale spíše náboženskými a politickými silami, které odmítají přiznat gayům a lesbičkám plná občanská práva.
APA dává včasné, jasné a odborné stanovisko, že prohlašování homosexuality za léčitelnou chorobu je výsledkem akcí politických a náboženských skupin.
2.   Z hlediska odborných principů by terapeuti neměli hodnotit výsledek své léčby pod tlakem či výrazným vnějším vlivem. Psychoterapeutické způsoby vedoucí k vyléčení homosexuality jsou založeny na vývojových teoriích, jejichž odborná hodnota je pochybná. Individuální případy vyléčení jsou vyvažovány kasuistikami psychologického poškození pacienta. V posledních čtyřiceti letech reparativní terapeuti neprovedli odborný výzkum, který by potvrdil jejich teorie o vyléčení. Pokud nebude takový výzkum předložen, pak APA doporučuje z etických důvodů odstoupit od pokusů změnit sexuální orientaci pacienta, protože je třeba mít na mysli základní etické medicínské pravidlo: Především nepoškodit.
3.   Literatura o reparativních terapiích užívá teorie, které jen obtížně umožňují přijmout vědecká výběrová kritéria pro způsoby léčení. Tato literatura nejenže ignoruje vliv sociální stigmatizace gayů a lesbiček na vytváření motivace k léčení homosexuality, ale sama literatura k této stigmatizaci dále přispívá. Tyto zdroje rovněž zdůrazňují přednosti léčení a zároveň opomíjejí možná rizika pro pacienta. APA doporučuje provedení seriózního výzkumu Národním institutem pro duševní zdraví a akademickými výzkumníky, který by upřesnil rizika a výhody reparativních terapií.
Přeložili: MUDr. Ivo Procházka a PhDr. Petr Weiss
…………………………………………………………………………………………………………………..............................................................................................


dokument o homosexualitě:   
Problematika homosexuálních vztahů


sympozium o homosexualitě:   Záznam přednášek Dr. Michaela Pearsona





Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: Hosamen v Neděle, 10. květen 2009 @ 16:18:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pan Hynie tvrdil, že homosexuálové jsou pedofilové. Tímto tvrzením se snažili komunisté naučit děti k odporu k homosexuálům a je to tu zas.
Homosexuál je s touto genetickou vadou narozený, vyskytuje se v přírodě běžně. Jinak mi potvrdí genetik, že čím vyšší stupeň vývoje, tím je vzácnější, brouci asi 50%, lvi 5%, lidé 4%.



Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Pondělí, 11. květen 2009 @ 16:13:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hosamene, i laikům je zcela jasné, že že odborníci se snaží zase jednou podvádět veřejnost. To odborníci dělají často. V různých oborech. Ve finančnictví, jímž se živím, je to dnes evergreenem. 
 5% lvů je ještě více xmíchu, než ty 4% lidí.


]


Re: Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pondělí, 11. květen 2009 @ 20:01:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Pirmine,
 jsem laik ale jasné mi to zdaleka není, tak se raději vzdám odsuzování.
H.


]


Re: Re: Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Pondělí, 11. květen 2009 @ 20:21:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mluvím o počtech.

A nejde mi o odsuzování někoho třetího, ale o korupci mezi odborníky. Kdo vyrůstal v době, kdy celé zástupy odborníků vrkaly co se jim nakázalo, pokud strana a vláda měly na něčem zájem, a odbornost přišla eventuelně ke slovu teprve když je blahosklonně nechali bádat, ten může mít na toto chování alegorii.


]


Re: Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 11. květen 2009 @ 22:29:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Pokud nekdo veri na celosvetove spiknuti sexuologu, tak by se mel nechat vysetrit na paranoiu.

I to financnictvi je naprosto tendencni priklad, protoze proti kazdymu Madoffovi existuje bezpocet celkem solidnich, zkusenych a poctivych makleru a investicnich poradcu.

A.


]


Re: Re: Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Pondělí, 11. květen 2009 @ 23:16:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já nevěřím na spiknutí. Taky není žádný potřeba. Nastav podmínky tak aby byl dobře zaplacen ten výzkum, který potvrdí globální oteplování - a "přirozený výběr" charakterů už zařídí zbytek. Nejen že se najde dost těch, kteří ho potvrdí, ale oni i vytvoří takovou atmosféru v oboru, že se znemožní každý, kdo přinese odlišné výsledky. V tomto případě totiž ohrožuje obchod a to jde všechna sranda stranou. Náš prezident by mohl psát na toto téma na poračování.

Ve své branži nezpochybňuji existenci mnoha solidních a kvalifikovaných kolegů poradců. Ale jako z udělání se najednou zjistí, že v určitém segmentu to kolektivně neplatilo - aniž by byli všichni podvodníci. Mám na mysli ratingové ohodnocení subprime úvěrů v USA. Nikdo najednou neví, jak dalece je jimi nakažen nejen sektor Hedge funds, ale také standardní banky ve světě. Proč? pro neprůhlednost balíčků s desetkrát prodanými (a pojištěnými) úvěry. Ty tomu jistě jako učitel ekonomie nějak rozumíš, já ne. Já zírám. Hlavně na to, kolik lidí to najednou vždycky říkalo, ale odborné mínění v oboru nevědělo...a netvrdím že podváděli, jen podlehli tomu, co bylo žádoucí. Allan Greenspan prý před cca 10 lety řekl, že to světový trh vsákne - a tak bylo "in" předpokládat, že vsákne - a kdo chce z odborníků malovat čerta na zeď a předčasně se znemožnit? Na to, aby byl odborník v tomto případě, kdy na něj tlačí jisté očekávání, schopen vydat kvalifikovaný soud - času dost, ne?

Pokládám za axiom, že vědeckému výzkumu se může dařit jen tam, kde je odstíněn od společenských, obchodních nebo dokonce politických tlaků na jisté výsledky žádoucí a jisté nežádoucí. Bohužel v sexuologii tato situace není. Kde jsou jací odborníci, kteří by vůbec za spiknutí stáli - ptáme se? Mají to snad být ti šarlatáni, co ještě v minulé generaci "léčili" homosexualitu lobotomií?! Nebo to mají být jejich dědicové, kteří ji "neléčí", protože zjistili, co je to za skvělý kšeft pro soukromou praxi?! V tomto oboru dám do značné míry na antropology, kteří se s tímto fenoménem setkávají v rámci výzkumu něčeho jiného, ale sexuolog si u mne ještě nevysloužil zařazení do oblasti zvané věda.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 13. květen 2009 @ 00:21:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Nejen že se najde dost těch, kteří ho potvrdí, ale oni i vytvoří takovou atmosféru v oboru, že se znemožní každý, kdo přinese odlišné výsledky.

Ale vzdyt tak to prece neni. Treba Richard Lindzen je v oblasti globalniho oteplovani skeptik a uci na MIT. To se, myslim, neda povazovat za "znemozneni" ve vedecke obci. Naopak, kdyz IPCC podlehl politickemu tlaku a vydal tenkrat svou skandalni zpravu v roce 1996, tak se pomerne rychle prislo na to, ze si tam hrajou s datama. Proste ten system funguje.

Pokud nekdo v cele veci globalniho oteplovani magori, tak je to samozrejme verejnost a lidi typu Al Gora, kteri za ty svoje kampane sbiraj Nobelovy ceny. Je pravda, ze je tezsi protlacit do publikace clanek, kterej ukazuje, ze zadne globalni otepleni neprobiha, ale to je proste obecne proto, ze jakekoli clanky, ktere ukazuji, ze se neco nedeje, se proste spatne publikujou (zkus publikovat Cimrmanuv objev, ze vydechovanim cigaretoveho dymu do vody zlato nevznika). To je dlouho znama vec a nema to nic spolecnyho  konkretne s globalnim oteplovanim.

Ad subprime mortgages: byl to novej financni produkt, kterej nikdo nedokazal sprave ocenit, no. To se deje s kazdou financni inovaci. Navic to nema s vedou nic splecnyho, uprimne receno mi ani neni jasny, jak bys chtel cenovani uveru oddelit od obchodnich tlaku.

Mysli si, co chces, ale moje zkusenost s vedeckou obci je ta, ze tech zabejcenejch hysterickejch levicaku se skrytou agendou je tam minimum. A uz vubec si klepu na celo, kdyz slysim argumenty typu: "vedci, ktery to zkoumaj celej zivot, nemaj pravdu, protoze jsou koupeny, zatimco ja, kterej jsem se danym tematem nikdy ani vzdalene nezabyval, to vim vsechno iip, protoze ziju mezi lidma". Z takovejch rozumbradu se mi votevira kudla v kapse.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Středa, 13. květen 2009 @ 07:45:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vidíš, jak se nám to pěkně otvírá: kolektivní selhání bankéřů (a moje taky) coby expertů na poli úvěrů vlastně nepatří přísně vzato do vědy. Úkolem vědy je snad terpve vysvětlit, co se to vlastně při všeobecném půjčování levných peněz děje. A slyšel jsi někdy Andrease Clause? Asi ne, v Americe. Slyšel bys o něm, kdybys žil v Německu. To by ses pobavil. Prvotřídní protofašista, kejklíř, který omámí publikum "vědeckými argumenty". "Fyzický ekonom" - jak si říká. A co je mým úkolem - úkolem naprostýho laika, který se v daném oboru náhodou živí? Nenaletět na to, na jeho odbornost, nenechat se obalamutit zjevným faktem, že má v mém oboru vzdělání a já ho nemám. A proč? Protože to co dělá není věda. A taky proto, že to o čem mluví, se týká každého z nás. Všichni totiž vedeme ekonomiku: domácnost.

A jaký to má vztah ke čtyřprocentní menšině? Jsou snad sexuologové vědci? Ne, nejsou. Jsou to praktici z byznysu. Můj zubař taky není vědec, je to prostě dobrej zubař. A máme snad čtyřprocentní menšinu jako potvrzený výsledek nějaké vědy? Ne, máme ji z médií, které to neustále opakují stejně jako evidentní úlety o Bibli - "vědci zjistili". No já věřím tomu, že to někteří zjistili, když praktici to potřebují zrovna takto zjistit. A tyto známé efekty ještě neusvědčují ze selhání samu vědu. A co to má společného s tou domácností? Všichni se ženíme a vdáváme. Sex patří mezi ty nejveřejnější věci, které na světě existují. Po celé generace se v menších komunitách ví, kdo s kým. Takže si to každý laik, když nevěří, může spočítat, A tyhle počty ještě z nikoho vědce neudělají, dokonce ani experta, ale zato dají člověku minimální schopnost nezbaštit všechno co se do nešťastné vědy zabalilo.


]


Re: Re: Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: Hosamen v Úterý, 26. květen 2009 @ 18:52:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já mluvím o kombinaci genů na několika chromozómech. Pokud chceš míchat peníze a genetiku, jsi vedle. Pokud u lidí jsou to 4% tak viditelná pro veřejnost jsou ty 2% u mužů. Sexuolog je psychiatr, který jenom může potvrdit, že se ten muž takto postižený je. Trochu mi připomínáš tu metodistickou příručku, co je magie a co lze modlitbou změnit ale nic víc.


]


Stránka vygenerována za: 0.40 sekundy