poslal ferda
Zajímavosti
Kampaň proti Bohu
Od ledna mají jezdit londýnské
městské autobusy s propagačními hesly proti Bohu:
„Bůh pravděpodobně vůbec neexistuje. Nedělejte si starosti a
užívejte si života.“ Profesor R. Dawkins, autor knihy „Bůh
je přelud“, věnuje na tuto kampaň 14200 €. Kampaň má
být odpovědí na propagandu evangelíků, kteří
vyzývají na plakátech k víře v Krista,
neboť jinak hrozí věčné zatracení. Metodisté
jsou však toho názoru, že i Dawkinsova kampaň upozorňuje
na Boha, a jsou mu za ni dokonce vděční.
400 milionů
Na 400 milionů se odhaduje počet
lidí, kteří se setkali s Janem Pavlem II. během 27
let jeho pontifikátu v Římě a na jeho apoštolských
cestách po celém světě. Dokumentace o jeho písemném
díle a výkonu pastýřského úřadu
má 80 tisíc stran. Těch, kteří ho sledovali v
jeho utrpení a umírání prostřednictvím
televize, jsou miliardy a miliony byly v Římě při jeho
smrti a pohřbu
.*
Kath-net
Přátelé,
nedá mi to, musím se s vámi podělit o radost z
jedné věty, která je nádherným opisem
slova zázrak. Autorem je novinář Zdeněk
Švácha.
„Židovský
stát vznikl mezerou v čase, která se jen na krátko
otevřela mezi 1947-1948.“
*
„Židé
čekají první příchod Mesiáše a
křesťané druhý. To vše uprostřed světa, který
už na nic a na nikoho nečeká.“
(polský
katolický kněz Michal Czajkowski)
*
Katolický
kněz o Židech
„Dnes
si nevystačíme s předkoncilní teologií,
tvrdošíjně tvrdící, že role Izraele byla
vymezena pouze na přípravu světa na příchod Mesiáše.
Kdybychom byli důslední, pak bychom museli učit, že po
zrealizování své mise by muselo židovské
náboženství skončit. Dnes je ale judaismus živý,
dynamický a jeho vyznavači vzdávají čest
jedinému Bohu po celém světě.
Katolíci
přehodnotili svůj pohled na judaismus v době II.vatikánského
koncilu. Koncilní text sice nerozvíjí vztah mezi
křesťanstvím a judaismem, ale jejich rozbor umožňuje
vyvodit pozitivní závěr. Dokument Nostra Aetate
opisuje Církev jako nový Boží lid (ačkoli to
nemá v NZ oporu) a varuje před názory, že Bůh židy
proklel nebo zavrhl.
Koncilní text tím vyznačil standardy pro další studia a odmítl minulé učení církve, které stavělo židy výlučně do špatného světla. V roce 1975 katolická církev varovalo, že se nemá pohlížet na židy jako na národ Bohem potrestaný, jak to prezentovala stará teologie. Kardinál Jen-Marir Lustiger si posteskl, že ani všechny výroky Jana Pavla II. o židech mnoho ve vzájemných vztazích nezměnily. Přitom Jan Pavel II. tvrdil, že Židé jsou „našimi staršími bratry.“
Současná katolická teologie není schopná navrhnout uspokojivé relace vztahů mezi judaismem a křesťanstvím.“ (Grzegorz Ignatowski (48), ThDr.z polských Katovic) *
Arcibiskup S. Gądecki o Bibli
Vazba církve a judaismu existovala od samého počátku. Díky naší omezenosti a omezenému vidění jen pomalu odkrýváme to, co bylo v dějinách a v teologii církve přítomno od počátku. Církev se může učit od synagogy ohromného respektu ke svatým písmům, zejména k Tóře.
Mnoho lidí nejen nevlastní Písmo svaté a vůbec ho nečte. Proto Písmo nezná a v praxi podle něho nežije, přestože jsou v Písmu slova spásy. Slyšíme-li od rabínů, že se židovské děti učí Tóru zpaměti, a my máme problémy s přečtením několika veršů, pak je to pro nás výstraha, že nejdeme správným směrem. (10.12.08, ko)
Syn židovských rodičů knězem
Romuald Jakub Weksler-Waškinel se narodil v 1943 v ghettě nedaleko Vilna. Život mu zachránil polský manželský pár Waškinelů. Celou jeho rodinu nacisté vyvraždili. O svých židovských rodičích se dověděl až ve věku 35 let. To už byl 12 let katolickým knězem. Židovský svět se mu stal vzácný, ale ještě více se mu stala drahou Bible.
„Ještě v době mého studia se učilo, že mimo katolickou církev není spásy. Dnes bych řekl, ve světle pokoncilního učení, že mimo Krista není církve. Dnes víme, že křesťanství tvoří mnoho církví a já se neztotožňuji se vším, co činilo křesťanství ve svých dějinách. Za některé církevní činy prosím Boha o odpuštění a nechci s nimi mít nic společného.
Francouzský filosof Bergson, nositel Nobelovy ceny za literaturu, odmítl křest v katolické církvi, přestože byl hluboce přesvědčen o pravdě evangelií, jak to vyplývá z jeho díla O dvou pramenech morálky a náboženství.Důvodem odmítnutí křtu byl antijudaismus v katolické církvi.“ (10.12.08, ko)
***Ferda***