poslal Gregorios777
V poslední době se tu hodně mluví o tradici.
Mnozí liberálové tvrdí, že sám Pán Ježíš
porušoval biblické příkazy, aby ukázal farizeům, že On je Pánem i nad svým Slovem.
Podívejme se však blíže, co vlastně Pán Ježíš za své pozemské služby porušoval.
Když to učiníme, zjistíme, že Pán nikdy neporušil Boží Slovo ani Boží Zákon.
Dokonce řekl, že ze Zákona nepomine ani jediný puntík, dokud nepomine nebe a země.
Sám pak Boží Slovo jen v záznamech evangelií citoval asi 400x.
To, co Pán porušoval a odmítal byla TRADICE
STARŠÍCH Izraelských - zákonníků a farizeů,
kteří k čistému Božímu Slovu přidali stovky svých vlastních nesmyslných ustanovení.
Nejvíce pak k předpisům o sobotě.
Písmo nám ukazuje, že právě farizeové a zákonníci vytvářejí TRADICI.
Zde jsou hlavní příklady střetu Pána Ježíše s farizeji a zákonníky a jejich tradicí:
Mt 9 - nepochopení Kristova Božství
- jezení s celnými a hříšníky
Mt 12 - vymínání klasů učedníků v sobotu
- uzdravení v sobotu
- obvinění z vymítání skrze Belzebula
- farizeové a zák. chtěli vidět znamení
Mt 15 - jezení učedníků neumytýma rukama
- odmítnutí farizeů pomoci rodičům pod záminkou daru Bohu
Mt 19 - Ježíš napadl tradici starších ohledně rozvodu
Mt 21 - vyhnání kupců z chrámu
- farizeové se hněvali na pocty zástupu Kristu
- ptali se jakou mocí činí ty věci
Mt 22 - pokušení ohledně daně císaři
- spor saduceů o ženě se sedmi muži po vzkříšení
- otázka zákoníka o velikém přikázání v Zákoně
- otázka Páně na Krista jako syna Davidova
Mt 23 - dokonale výstižná pasáž o farizeích a zákonnících
Zde jsou nápadně shodné rysy s novodobými
farizeji.
Chtěji být viděni, milují přední místa a respekt
veřejnosti, pozdravy na veřejnosti, titulování
jako "důstojný otče", pane faráři, kazateli,>
pastore, reverende, sami nevcházejí do království nebeského a brání ostatním ( svým ovečkám), aby tam vešly, vyžírají domy pod záminkou modliteb či pastýřské péče, obchází moře a zemi aby učinili jednoho novověrce
stejného jako jsou oni, chrámového zlata si cení více než chrámu samotného.
Daru na oltáři si cení více než oltáře samotného.
Tím dokazují, že stojí o pozemské věci a nikoli o nebeské.
Berou plat od státu za své "duchovní služby"
a přijímají tak Balámovu mzdu. Stali se nepřáteli kříže Kristova ( Fil 3, 18-20 ) a jako Ezau prodali Boží požehnání za mísu čočky.
Dávají desátky a hlavně je vyžadují na ovečkách,
ale opouštějí důležitější věci. Na povrchu jsou čistí,
uvnitř plni loupení a nezdrženlivosti, zbílené hroby, zdají se spravedliví, uvnitř jsou plni pokrytectví a nepravosti.
Vkládají nesnesitelná břemena na lid, která nelze unést jinak než skrze KŘÍŽ a skutečné následování Pána Ježíše formou učednictví.
Sami ten KŘÍŽ nenesou a ostatním brání.
Pečují o hroby proroků ( obrazně řečeno, např. káží z proroků ) a tvrdí, že na místě otců by proroky nevraždili. Běda však, když se někdo postaví proti nim, pak dělají to samé.
Vraždí ( obrazně) ty, skrze které příchází Pán Ježíš - znova Ho křižují.
Lpí na nich veškerá spravedlivá krev.
Jejich dům je pustý, NEVIDÍ Pána jako Diotrefes
( 3 Jan 9-11 )
Vzali klíč poznání, sami nevešli a zabránili těm, kteří skrze ně chtěli vejít.
Někteří z novodobých farizeů a zákonníků však nejsou daleko od Království Božího.
Jiní jsou velmi daleko a nevstoupí do něj.
( Mk 12,34// Mt 23,15 )
Je třeba podotknout, že kdykoli jsme v těle
a nebereme svůj kříž neseme také mnohé z těchto farizejských znaků i my.