Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Květoslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 307, komentářů celkem: 430057, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 578 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Syntezator
gregorios777
Frantisek100
cizinec

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116807898
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BEZPEČÍ, JISTOTA a RADOST (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 25. srpen 2009 @ 20:21:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, to je dobrá otázka. Samozřejmě nejkatoličtější je ta ravá a jediná katolická církev, tak jak jí znám ta je to takový mix někde mezi Martinem a Jaelou.

  Samozřejmě že ŘKC se sestava různých uskupení, komunit, sdružení a sekt, které mají společný ten prapor, který táhnou - to je papež. Na druhou stranu tu je oficiální stránka - a tam jak víš, je mraky automatických exkomunikací. Takže podle práva mnozí katolíci pro svojí víru už dávno katolíci nejsou.

  Už jsem psal: ŘKC nauka je mix všemožného - základem je pro lidi často katechismus, uznávány jsou ale výsledky některých koncilů (podle toho, jak se to zrovna hodí) a někteří se dokonce řídí kanonickým právem nebo ho alespoň trochu znají. Ale zatímco katechismus bude znát možná i 10% katolíků, tak církevní právo nebo výsledky koncilů tak maximálně jeden z tisíce.

  K tomu všemu učení ale nastupujou lidi a mocnosti - různí myslitelé braní jako norma, ať už historičtí nebo aktuální, silné osobnosti, pak taky lidi v hierarchii. A do toho přichází různá zjevení "Marií", ať už soukromá (kterých je obrovské množství) nebo veřejná (kterých je stovky jen těch nejznámějších). A na konci toho všeho stojí obyčejný laik a nějak si to přebere. Často se zaměří na některý z těch zdrojů, jak jsem tu popisoval - někdo má katechismus, jiný poslouchá kněze, další zkoumá Akvinského a ještě jiný si libuje v koncilech a právu.

  A to všechno je ta Jediná, Jednotná a Pravá Víra.


  Já jsem vyrůstal uprostřed těch, kterým Olin říká "ultras". Náš pan farář se narodil snad v předminulém století, v naší farnosti sloužil ještě za první republiky a jaksi si nevšiml, že v šedesátých letech probíhal nějaký koncil a něco nového a převratného vymyslel. Na druhou stranu to byl docela znalec bible a jejích poměrů. Jediné, co chudák neznal, bylo spasení - měl jsem možnost ho navštěvovat před smrtí a vidět ten strach před soudem, strach z toho, jak to dopadne, strach, který jsem znal velmi dobře sám.

  Že neznal spasení nebylo moc divu, protože to tam v našem okolí neznal nikdo. Zato jsme velmi dobře znali všechna zjevení Neposkvrněné v celém širokém okolí, zvláště se tradovala různá zjevení o konci světa, hrozném soudu, o tom, že už to brzo ten soud přijde a že máme svoje srdce věnovat tomu zjevení, abychom tomu hroznému a příšernému soudu unikli. Jezdili jsme po všelijakých kopečcích, kde ta zjevení proběhla, kopírovali co bylo zjeveno.

  Katechismus a všechno ostatní ten byl tak trochu stranou, protože ta zjevení byla tak sugestivní a silná, že jim podlehli mnozí. No, a když mi bylo šestnáct, podlehl jsem jednomu z těch zjevení taky - aby ne, byl jsem tak vychován a duchovní rozeznání jsem měl nulové.

  Jinak jsem samozřejmě o pár let později na VŠ potkal i různé jiné komunity - třeba Saleziány, se kterými jsem pracoval, potkával lidi z "podzemní církve" která byla hodně jiná, než ta oficiální (zmiňoval jsem ženaté kněze či mše v obýváku), několik různých společenství mladých jak doma, tak na kolejích, dostal jsem se i mezi katolické charismatiky a podobně.


  Takže jsem nežil jen uprostřed té zjevovací sekty a řekl bych, že když tu něco zevšeobecňuju, píšu o tom, co bylo těm mnoha skupinám společné a výrazné - to je spoléhání na člověka (ať už ty zemřelé, nebo sama sebe) pokud jde o spasení. Pak to byla neznalost základů křesťanství - spravedlnost z víry, spasení z milosti, vykoupení života krví Krista, osvobození od soudu, život ve vlastnictví věčné krevní smlouvy, křest v Duchu svatém a duchovní dary další věci, které se běžně mezi křesťany učí a které křesťané prožívají.

  Taky se mě za celá ta léta v ŘKC nikdo nezeptal, jestli jsem s Bohem tu smlouvu uzavřel. Což je logické - všichni jaksi počítali, že to rodiče udělali kdysi za mě tím rituálem v kostele.

  A pak jsou ještě další věci, o kterých tu píšu.

 


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy