|
Právě je 578 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116743569 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 22. březen 2021 @ 08:55:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Pořád stejná upjatost na něco co křtem není a nikdy nebylo. Pořád se snažíš dokazovat kouzelnou moc vody, cituješ slovo boží, a jsi přitom zahleděný pouze na slova která chceš vidět. Slova jako "SPOLU S NÍM" nebo "PROTOŽE JSTE UVĚŘILI V BOHA". Tak nějak zcela ignoruješ, jelikož se tam stále snažíš vecpat něco co křtem nikdy nebylo.
Oko, ve křtu se neděje vůbec nic. To co se děje se děje v nás. Už to jak přenášíš niterně duchovní děje na externí obřad ukazuje na to, jak moc se v případě křti mýlíš. |
| Nadřazený |
|
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 22. březen 2021 @ 12:01:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
/Kristus ustanovil, že člověk se stane jeho učedníkem pokřtěním ve vodě (Mt 28,19). Takže ty říkáš už cosi úplně jiného./
Ne, nic takového Kristus neustanovil. "Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého"
Kristus ustanovil : 1.Čiňte učedníky 2. a ty učedníky křtěte
Já samozřejmě říkám něco jiného než je ta vaše lživá, nelogická a falešná interpretace. Říkám to, co učí Boží slovo, co učí apoštolové.
(Tit 3,5) on nehleděl na skutky spravedlnosti, které jsme snad vykonali, ale z pouhého svého milosrdenství nás spasil koupelí znovuzrození a obnovy v Duchu Svatém. A onoho Ducha na nás v hojnosti vylil skrze Ježíše Krista, našeho Spasitele,
Tak. A přesně toto se stalo u Kornelia tehdy, když byl na ně vylít Duch svatý a oni začali mluvit jazyky a velebit Boha. Bůh v hojnosti vylil skrze Ježíše Krista svého Ducha a oni zažili v tom vylitém Duchu koupel znovuzrození a obnovy. Proto jazyky chvály a vděčnosti, proto velebení Boha. Stali se z nich noví lidé. Měli, obdrželi nového ducha.
Není nejmenších pochyb, že křesťanem se dnešní člověk může stát pouze tím způsobem, jak to učí apoštolové - že do života člověka vstoupí Duch svatý. Jedině tak se člověk stává Kristovým. Kristovcem - křesťanem.
Ř 8:9 [www.obohu.cz]:Vy však nejste v těle, ale v Duchu, pokud ve vás vskutku Duch Boží přebývá. Jestliže však někdo nemá Kristova ducha, ten není jeho.
Bez vstoupení Ducha svatého do života, člověk není křesťanem - nepatří Kristu. I kdyby byl pokřtěn ve vodě, ať už jako miminko nebo dospělý.
A Duch svatý vstupuje do života člověka takto : Ef 1:13 [www.obohu.cz]:V něm i vy, když jste uslyšeli slovo pravdy, evangelium své záchrany, a když jste uvěřili, v něm jste byli zapečetěni zaslíbeným Duchem Svatým, Ani slova o křtu ve vodě. Křest ve vodě následuje až později a nemá účinky, které mu připisujete. Ty už nastaly před křtem. U těch, u kterých opravdu nastaly. 1K 12:13 [www.obohu.cz]:Neboť v jednom Duchu jsme my všichni byli pokřtěni v jedno tělo, ať Židé nebo Řekové, ať otroci nebo svobodní, a všichni jsme z jednoho Ducha dostali napít. A přesně takto z jednoho Ducha dostali napít i všichni v domě Kornélia. Když Duch svatý sestoupil, byl na ně vylít a oni začali mluvit v jazycích a velebit Boha. Tehdy pili z Ducha svatého. Přesně tehdy byli pokřtěni v jedno tělo, stali se účastníky Ducha svatého. Stali se Kristovými - Kristovci - křesťany.
Proto také ap. Petr říká: "A Bůh, jenž zná lidská srdce, jim vydal svědectví, když jim dal Ducha Svatého tak jako i nám a neučinil žádného rozdílu mezi námi a jimi, když vírou očistil jejich srdce."
A také: „Může někdo odepřít vodu, aby nebyli pokřtěni ti, kteří přijali Ducha Svatého tak jako my?“
Nejdřív přijali Ducha svatého, Bůh vírou očistil jejich srdce. A neučinil mezi nimi a již existujícími křesťany žádného rozdílu.
A až potom byli pokřtěni ve vodě. Až toto Petr poznal a uvědomil si, až potom je pokřtil. Už jako Kristovy (křesťany), plné Jeho Ducha, s očištěným vírou srdcem.
|
| NadřazenýRe: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 23. březen 2021 @ 09:12:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdyby to bylo, jak ty říkáš, nebylo by třeba křtu vůbec. Na co by byl ještě dobrý?
Však evidentně neznáš dobře ani svůj mateřský jazyk;
..."Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého ...."...
První část je věta hlavní (souřadicí), druhá část je věta vedlejší (podřadící - doplňuje ve významu větu hlavní). (Možná jsi tehdy chyběl ve škole).
Kdyby to byly dvě na sobě naprosto nezávislé věty hlavní, byla by mezi nimi místo čárky spojka souřadicí.
Nějak takto: "Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů a křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého "
Pak by se smysl tohoto souvětí mohl vykládat i podle tebe: 1.) samostatně učinit učedníka a 2.) později ho pokřtít. Ale k čemu vlastně ještě křtít, když učedníkem by už byl?
... "Přesně tehdy byli pokřtěni v jedno tělo, stali se účastníky Ducha svatého. Stali se Kristovými - Kristovci - křesťany."...
Když byl na pohany u Kornélia vylit Duch svatý, nemělo to s Kristem mnoho společného. Bylo to samostatné dílo Ducha svatého - podobně jako se to stalo už mnohokrát před Kristem.
(1 S 10,16) - Uchvátí tě Duch Hospodinův, budeš prorokovat s nimi a budeš změněn v jiného muže....
(1 S 16,13) - Od onoho dne i nadále Davida uchvacoval Duch Hospodinův.... (Ez 11,5) - I padl na mě Duch Hospodinův a on mi řekl: Promluv: Toto praví Hospodin: ...
Ty vůbec nerozlišuješ úlohu jednotlivých Božských osob v lidském životě!
Kristovými učedníky se můžeme stát jediným možným způsobem: Být společně s Kristem ve křtu pohřbeni a spolu s ním rovněž i vzkříšeni - do nového života Božích dětí (Ř 6,3-4).
Křtem se stáváme údy Kristova tajemného těla - údy jeho pozemské církve putující. Křtem se stáváme cizinci na této zemi a získáváme nebeskou vlast v nebi. Křtem se stáváme Kristu bratry v jeho lidství. Kristus ve křtu posvěcuje - my jsme jím posvěceni. (Žd 2,11) Neboť ten, který posvěcuje, i ti, kdo jsou posvěcováni, jsou všichni z jednoho. Z toho důvodu se nestydí nazývat je bratry ...
Existuje jediná výjimka, kdy platí, že Kristovým učedníkem se člověk i v dnešní době může stát i bez křtu: Je to v okamžiku smrti, když člověk učiní pokání z celého života.
Ale bez křtu se nestává údem pozemské církve, ale stává se hned údem církve vítězné v nebi.
Pro pozemský život platí: Bez křtu člověk není žádným křesťanem - nepatří ke Kristově pozemské církvi apoštolů. I kdyby žil svatě - i kdyby na něj byl vylit Duch svatý.
Ani Eliáš, ani Ezechiel, ani David, ani Samson nebyli nikdy žádnými křesťany - i když Duch svatý v nich mocně působil.
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 23. březen 2021 @ 10:32:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Oko oko :-), proč ze sebe děláš hlupáčka ? :-) Nikdo to po tobě nechce, a ty zcela dobrovolně něco takového, hlavu do oprátky :-)
/ Však evidentně neznáš dobře ani svůj mateřský jazyk;..."Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého ...."...
První část je věta hlavní (souřadicí), druhá část je věta vedlejší (podřadící - doplňuje ve významu větu hlavní). (Možná jsi tehdy chyběl ve škole). Kdyby to byly dvě na sobě naprosto nezávislé věty hlavní, byla by mezi nimi místo čárky spojka souřadicí./
Dokázal jsi tím, že evidentně neznáš svůj mateřský jazyk. A ta neznalost tě vede k bludům a bludným závěrům. Asi je to dávno, co jsi navštěvoval školu a věci jsi zapomněl. Anebo jsi nebyl zrovna ve škole.
/První část je věta hlavní (souřadicí), druhá část je věta vedlejší (podřadící - doplňuje ve významu větu hlavní)./
Ne oko. Je to souvětí souřadné. Obě části jsou věty hlavní, jde o 2 věty hlavní. (asi dokonce o 3 věty hlavní, jsem si teď uvědomil?) Věta vedlejší - mluvnicky závislá na jiné větě (zastupuje větný člen věty řídící) - se připojuje spojkou podřadicí (ale, že, když aj.) - anebo vztažným zájmenem nebo vztažným příslovcem
Což není tento případ. Čárka nebo spojka souřadící mají stejný význam.
Věty:
"Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů , křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého" "Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů a křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého "
jsou významově zcela totožné.
(PS. Můj mateřský jazyk je polština. Ale český jazyk jsem na polské základní škole i na polském gymplu měl rád a gramatiku jsem ovládal dobře a něco si ještě pamatuji :-) )
/Když byl na pohany u Kornélia vylit Duch svatý, nemělo to s Kristem mnoho společného./
Ne ? :-)) Opravdu ? A na to jsi přišel jak ? :-)
Naopak. To bylo zcela odvislé od Krista. Byla to Boží reakce na víru v Ježíše Krista v srdcích shromážděných, kterým Petr zrovna Krista (nikoho jiného) zvěstoval. A kdo tedy křtí Duchem svatým oko ? Napovím ti : Mt 3:11 [www.obohu.cz]:Já vás křtím ve vodě k pokání; ale ten, který přichází za mnou, je silnější než já; jemu nejsem hoden ani nést sandály. On vás bude křtít v Duchu Svatém a ohni.
/Kristovými učedníky se můžeme stát jediným možným způsobem: Být společně s Kristem ve křtu pohřbeni a spolu s ním rovněž i vzkříšeni - do nového života Božích dětí (Ř 6,3-4)./
Ne. To jsou vaše falešné báchorky. (ten text Ř 6 vůbec nemluví o tom co tvrdíš).
Křesťanem, Kristovým učedníkem, Kristovým vlastnictvím, se dnešní člověk může stát pouze tím způsobem, jak to učí apoštolové - že do života člověka vstoupí Duch svatý. Jedině tak se člověk stává Kristovým. Kristovcem - křesťanem.
Ř 8:9 [www.obohu.cz] [www.obohu.cz]:Vy však nejste v těle, ale v Duchu, pokud ve vás vskutku Duch Boží přebývá. Jestliže však někdo nemá Kristova ducha, ten není jeho.
Bez vstoupení Ducha svatého do života, člověk není křesťanem - nepatří Kristu. I kdyby byl pokřtěn ve vodě, ať už jako miminko nebo dospělý.
A Duch svatý vstupuje do života člověka takto : Ef 1:13 [www.obohu.cz] [www.obohu.cz]:V něm i vy, když jste uslyšeli slovo pravdy, evangelium své záchrany, a když jste uvěřili, v něm jste byli zapečetěni zaslíbeným Duchem Svatým,
A koná v člověku toto : 1K 12:13 [www.obohu.cz] [www.obohu.cz]:Neboť v jednom Duchu jsme my všichni byli pokřtěni v jedno tělo, ať Židé nebo Řekové, ať otroci nebo svobodní, a všichni jsme z jednoho Ducha dostali napít.
A přesně toto prožili shromáždění u Kornélia. Tak se stali Kristovými. Nebyl žádný rozdíl mezi nimi a Petrem a bratry, kteří ho doprovázeli.
A proto, že nebyl mezi nimi žádný rozdíl, že Bůh neudělal žádný rozdíl, když uvěřili v Pána Ježíše Krista a obdrželi stejný dar, jako i apoštolové na počátku, proto je Petr pokřtil ve vodě.
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 23. březen 2021 @ 17:19:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
..."Ne. To jsou vaše falešné báchorky. (ten text Ř 6 vůbec nemluví o tom co tvrdíš)."...
Jak vidíš, právě toto tvrdí:
(Ř 6,3-5) Což nevíte, že my všichni, kteří jsme byli pokřtěni v Krista Ježíše, jsme byli pokřtěni v jeho smrt? Skrze křest jsme byli spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom i my, tak jako byl Kristus skrze slávu Otce vzkříšen z mrtvých, vstoupili na cestu nového života. Neboť jestliže jsme se stali s ním srostlými tím, že jsme mu byli podobni ve smrti, jistě mu budeme podobni i v zmrtvýchvstání.
(Kol 2,11-13) V něm jste byli také obřezáni obřízkou, která nebyla udělána lidskou rukou, nýbrž spočívala ve svlečení těla hříchů, v obřízce Kristově, když jste byli spolu s ním ve křtu pohřbeni a v něm jste byli spolu i vzkříšeni skrze víru v působení Boha, který ho vzkřísil z mrtvých. I vás, když jste byli mrtvi v proviněních a neobřízce svého těla, spolu s ním obživil, když nám všechna provinění odpustil ...
Jistěže se vždycky jedná o působení Kristova Ducha (který volá Abba Otče), - a žádná z božských osob nic nemůže dělat samostatně bez dalších dvou - ale my bychom měli umět rozlišovat jeho různá působení ve Starém zákoně - i v Novém zákoně. Křest je také dílem Ducha svatého - je novým narozením z vody a z Ducha (koupel znovuzrození) - ale křest je pro zásluhy Krista!
Kristem ustanoven - Kristovým utrpením a smrtí vyzískán.
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 23. březen 2021 @ 18:42:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne oko. Nic takového netvrdí.
Ty verše Řím 6, 3-5 hovoří ne o novém narození, jak se mylně domníváš, ale o problému hříchu v životě křesťana, o vítězství nad hříchem, o životě svobodném od hříchu. ( Co ty mimochodem kategoricky popíráš, že něco takového je vůbec možné :-) ) A to vítězství nad hříchem je možné právě sjednocením se s Kristem v jeho smrti. Čehož vyjádřením je křest. Stačí si přečíst pozorně celý kontext, a to už od 4. kapitoly, 5. kapitolu a 6. kapitolu (a třeba i dále). Pavel psal v kuse v logickém sledu.
Ta 6. kapitola, ty předcházející verše hovoří toto: " 1 [www.obohu.cz] Co tedy řekneme? Máme zůstávat v hříchu, aby se rozhojnila milost? Naprosto ne! Jak bychom my, kteří jsme hříchu zemřeli, v něm ještě mohli žít? Což nevíte, že my všichni, kteří jsme byli pokřtěni v Krista Ježíše, jsme byli pokřtěni v jeho smrt? "
Je jasné, že Pavel hovoří o vítězství nad hříchem. O chození v novotě života. Nikoliv o novém narození.
(Kol 2,11-13) V něm jste byli také obřezáni obřízkou, která nebyla udělána lidskou rukou, nýbrž spočívala ve svlečení těla hříchů, v obřízce Kristově, když jste byli spolu s ním ve křtu pohřbeni a v něm jste byli spolu i vzkříšeni skrze víru v působení Boha, který ho vzkřísil z mrtvých. I vás, když jste byli mrtvi v proviněních a neobřízce svého těla, spolu s ním obživil, když nám všechna provinění odpustil ...
Ten verš není o KŘTU. Jak tady falešně už po x-té podsouváš. Ten verš je o KRISTU.
1) V Kristu jsme byli obřezáni obřízkou (svlečením těla hříchu) - když jsme byli spolu s Ním ve křtu pohřbeni (byli jsme pokřtěni v Jeho smrt - viz Ř6)
2) V Kristu, v Něm, jsme byli i vzkříšení (viz Ef2 - Také vás vzkřísil, když jste byli mrtví pro svá provinění a pro své hříchy, ... 5 [www.obohu.cz]i když jsme byli mrtvi pro svá provinění, obživil nás spolu s Kristem — milostí jste zachráněni — 6 [www.obohu.cz]a spolu s ním nás probudil k životu...)
/Křest je také dílem Ducha svatého - je novým narozením z vody a z Ducha (koupel znovuzrození)/
Ne, není.
Koupel znovuzrození z Ducha jsem ti zřetelně popisoval u Kornélia. Kdy a jak se to stalo. To nové narození z Ducha, napití se z jednoho Ducha, se událo při vylití Ducha svatého na ně jako Boží odpověď na víru v Ježíše.
Křest následoval až potom. Jako ztotožnění se s Kristem v Jeho smrti, slavnostní pohřbeni starého člověka.
Btw: k tvému dřívějšímu tvrzení /Když byl na pohany u Kornélia vylit Duch svatý, nemělo to s Kristem mnoho společného./
se už nevyjádříš ? Dál trváš na této hlouposti ?
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 24. březen 2021 @ 08:43:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."
(Kol 2,11-13) V
něm jste byli také obřezáni obřízkou, která nebyla udělána lidskou
rukou, nýbrž spočívala ve svlečení těla hříchů, v obřízce Kristově, když jste byli spolu s ním ve křtu pohřbeni a v něm jste byli spolu i vzkříšeni skrze víru v působení Boha, který ho vzkřísil z mrtvých. I vás, když jste byli mrtvi v proviněních a neobřízce svého těla, spolu s ním obživil, když nám všechna provinění odpustil ...
Ten verš není o KŘTU. Jak tady falešně už po x-té podsouváš. Ten verš je o KRISTU. "...
Ten verš je konkrétně o záchraně Bohem - o doživotním napojení člověka na Krista - a to se děje ve křtu. (když jste byli spolu s ním ve křtu pohřbeni a v něm jste byli spolu i vzkříšeni )....
... zachránil nás ne na základě skutků, které jsme my učinili ve spravedlnosti, nýbrž podle svého milosrdenství skrze koupel znovuzrození a obnovou Ducha Svatého,...
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 24. březen 2021 @ 08:56:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne oko.
Tak ještě jednou:
(Kol 2,11-13) V něm jste byli také obřezáni obřízkou, která nebyla udělána lidskou rukou, nýbrž spočívala ve svlečení těla hříchů, v obřízce Kristově, když jste byli spolu s ním ve křtu pohřbeni a v něm jste byli spolu i vzkříšeni skrze víru v působení Boha, který ho vzkřísil z mrtvých. I vás, když jste byli mrtvi v proviněních a neobřízce svého těla, spolu s ním obživil, když nám všechna provinění odpustil ...
Ten verš není o KŘTU. Jak tady falešně už po x-té podsouváš. Ten verš je o KRISTU.
1) V Kristu jsme byli obřezáni obřízkou (svlečením těla hříchu) - když jsme byli spolu s Ním ve křtu pohřbeni (byli jsme pokřtěni v Jeho smrt - viz Ř6)
2) V Kristu, v Něm, jsme byli i vzkříšení (viz Ef2 - Také vás vzkřísil, když jste byli mrtví pro svá provinění a pro své hříchy, ... 5 [www.obohu.cz] [www.obohu.cz]i když jsme byli mrtvi pro svá provinění, obživil nás spolu s Kristem — milostí jste zachráněni — 6 [www.obohu.cz] [www.obohu.cz]a spolu s ním nás probudil k životu...)
Napojení na Krista se děje před křtem. To je záchrana Bohem. V NĚM , V KRISTU jsme byli vzkříšeni. PŘED KŘTEM. Nikoliv ve křtu.
(když jste byli spolu S NÍM ve křtu pohřbeni a V NĚM (v Kristu, nikoliv ve křtu) jste byli spolu i vzkříšeni )....
/... zachránil nás ne na základě skutků, které jsme my učinili ve spravedlnosti, nýbrž podle svého milosrdenství skrze koupel znovuzrození a obnovou Ducha Svatého, A onoho Ducha na nás v hojnosti vylil skrze Ježíše Krista, našeho Spasitele,.../
Ano, přesně. A přesně toto se stalo u Kornelia tehdy, když byl na ně vylít Duch svatý a oni začali mluvit jazyky a velebit Boha. Bůh v hojnosti vylil skrze Ježíše Krista svého Ducha a oni zažili v tom vylitém Duchu koupel znovuzrození a obnovy. Proto jazyky chvály a vděčnosti, proto velebení Boha. Stali se z nich noví lidé. Měli, obdrželi nového ducha.
PŘED KŘTEM VE VODĚ OKO, PŘED KŘTEM. |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 24. březen 2021 @ 18:23:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
- Ovšem to bylo také ve křtu!
Nikoli v Kristu - ale spolu s Kristem ve křtu! Ohýbáš si slova podle své pokřivené mysli!
..."když jste byli spolu s ním (s Kristem) ve křtu pohřbeni a v něm (ve křtu) jste byli spolu (s Kristem) i vzkříšeni"...
|
]
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 24. březen 2021 @ 19:28:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Když tedy čeština není tvůj rodný jazyk, měl bys trochu ubrat páry. Píšeš zde z jazykového pohledu nesmysly.
Kdyby bylo pravdou, že v Kristu jsme byli spolu s Kristem i vzkříšeni, - významově by to znamenalo, že i Kristus byl v Kristu spolu s tebou vzkříšen!
Kristus také vzkříšen v Kristu?
Trošičku jsi to překombinoval, nemyslíš?
Proto nepřestane platit to, co je skutečně česky mluvnicky správně:
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 24. březen 2021 @ 18:58:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
- Ovšem to bylo také ve křtu! Nikoli v Kristu - ale spolu s Kristem ve křtu! Ohýbáš si slova podle své pokřivené mysli!/
Ne, to nebylo ve křtu. Ohýbáš si slova podle římských katolických herezí.
A bylo to v Kristu. V NĚM, ZNAMENÁ V NĚM - V KRISTU. Také spolu s Kristem.
Mluví o tom ap. Pavel v Ef 2:
1 [www.obohu.cz]Také vás vzkřísil, když jste byli mrtví pro svá provinění a pro své hříchy, 2 [www.obohu.cz]v nichž jste kdysi žili podle věku tohoto světa, podle vládce mocnosti vzduchu, ducha, který nyní působí v synech neposlušnosti. 3 [www.obohu.cz]Mezi nimi jsme kdysi i my všichni žili v žádostech svého těla, dělali jsme to, co se líbilo tělu a mysli, a tak jsme byli svou přirozeností děti hněvu tak jako ostatní. Ale Bůh, bohatý v milosrdenství, pro svou velikou lásku, kterou nás miloval, i když jsme byli mrtvi pro svá provinění, obživil nás spolu s Kristem — milostí jste zachráněni — a spolu s ním nás probudil k životu a spolu posadil na nebeských místech v Kristu Ježíši, aby ukázal v budoucích dobách oplývající bohatství své milosti v dobrotě k nám v Kristu Ježíši. Neboť jste zachráněni MILOSTÍ SKRZE VÍRU (ne skrze křest); a ta záchrana není z vás — je to Boží dar; není na základě skutků, aby se nikdo nechlubil.
Bůh nás vzkřísil, obživil spolu s Kristem, tím nás zachránil. A stalo se to MILOSTÍ SKRZE VÍRU. Nikoliv skrze křest. Ani slovo o křtu.
A to se stalo s Domovníky Kornélia, když uvěřili Petrovu zvěstování o Ježíši. Vírou Bůh očistil jejich srdce a vylil na ně svého Ducha. A tak je zachránil. Obživil, vzkřísil jejich ducha, takže začali mluvit jazyky a velebit Boha.
/.."když jste byli spolu s ním (s Kristem) ve křtu pohřbeni a v něm (ve křtu) jste byli spolu (s Kristem) i vzkříšeni".../
Ne oko, tak to není.
Je to takto: .."když jste byli spolu s ním (s Kristem) ve křtu pohřbeni A V NĚM (V KRISTU) jste byli spolu i vzkříšeni"..
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 24. březen 2021 @ 19:15:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To asi nepomůže Rosmano. Čím více pravdivých argumentů, tím více jeho vzdoru. Hrozné co udělá katolicismus a modlářství s myslí člověka. Když pomyslím, že jsem takto mohl skončit. Hrůza. Byl jsem jako modlář se svou myslí taky hodně dole, plácal jsem podobné hlouposti jako Oko, ale nikdy jsem neplácal hlouposti o řk učení. To jsem jako řk fanatik dobře znal a znám. Ale jít proti řk učení a hlásat přitom řk učení? Hm. To je síla. Už asi mele z posledního. Není to dobré. Ten jeho vzdor ke všemu co přichází od Boha přerostl již i ve vzdor vůči jeho vlastnímu učení. Nazval bych to vzdorem diktátora. Tak se přece chovají diktátoři, kteří mění zákony dle potřeby a za pochodu. Velká pýcha a vzdor. Anebo demence způsobená stářím či nemocí. Co myslíš? |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 27. březen 2021 @ 07:26:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Takže i Kristus byl podle tebe vlastně vzkříšen spolu se mnou v Kristu?
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 27. březen 2021 @ 11:41:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Kristus byl vzkříšen mocí Boha.
A my, jelikož nás Bůh "vložil" do Krista, ztotožnil s Ním, tak jsme byli spolu s Ním vzkříšeni. |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 28. březen 2021 @ 11:20:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Bůh nás do Krista nijak nevložil.
Kde o tom máš něco v Písmu?
V době, kdy byl Kristus vzkříšen, tak jsme my dva reálně ještě vůbec neexistovali. Jak nás tedy mohl Bůh "vložit do Krista".
Máš to, jako správný heretik, zas zcela převrácené: To naopak my musíme ve svém životě "otěhotnět Kristem" - mít Krista v sobě
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 28. březen 2021 @ 11:42:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano to dal do úvozovek. Jestlipak víš proč Oko? Správný heretik? A to je zase co? Přidáváš další výrok do tvé sbírky hloupostí. Namátkou. Svoboda hřešit, pokřtěný pohan, správný heretik. Oko, tvůj vzdor v mnohém připomíná vzdor pubescentů. Ale ve tvém věku Oko, ve tvém věku?.
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 28. březen 2021 @ 11:48:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh vložil na Krista všechny moje hříchy. I KDYŽ JSEM JEŠTĚ NEŽIL.
Ř 6:6 [www.obohu.cz]:A víme, že náš starý člověk byl spolu s ním ukřižován, aby tělo hříchu bylo zbaveno sil a my už hříchu neotročili. Můj starý člověk byl spolu s Kristem ukřižován - I KDYŽ JSEM JEŠTĚ NEŽIL. Ef 2:5 [www.obohu.cz]:i když jsme byli mrtvi pro svá provinění, obživil nás spolu s Kristem — milostí jste zachráněni — Bůh nás obživil spolu s Kristem - když obživil Krista, obživil spolu s Ním i nás. I KDYŽ JSME JEŠTĚ NEŽILI. Ef 2:6 [www.obohu.cz]: a spolu s ním nás probudil k životu a spolu posadil na nebeských místech v Kristu Ježíši, Bůh nás probudil k životu spolu s Kristem. Když probudil k životu Krista, probudil k životu spolu s Ním zároveň i nás. I KDYŽ JSME JEŠTĚ NEŽILI.
To je dobrá zpráva - Evangelium. Toto je Evangelium naší záchrany. Ef 1:13 [www.obohu.cz]:V něm i vy, když jste uslyšeli slovo pravdy, evangelium své záchrany, a když jste uvěřili, v něm jste byli zapečetěni zaslíbeným Duchem Svatým,
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 29. březen 2021 @ 07:46:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Bůh nás do Krista nijak nevložil.
Stando, ty o vás píšeš, že vás Bůh do Krista nijak nevložil a ostatní okolo označuješ heretiky?
To už jsi ztratil soudnost docela?
Kde o tom máš něco v Písmu?
|
]
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 24. březen 2021 @ 10:18:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/A nezapomněl jsi na něco? Na vzkříšení spolu s Kristem ve křtu, na vzkříšení do nového života Božího dítěte? Ř 6,3-4)/
Ne, nezapomněl. Tu tvou báchorku znám dobře.
Už jsem ti také na ni mnohokrát odpovídal mnohými texty Božího slova.
/Na nové narození z vody a z Ducha svatého (J 2,5)?/
I o tom jsme zde už mnohokrát mluvili. O vodě Božího slova a Duchu svatém.
Přesně jako u Kornélia: Petr zvěstoval o Ježíši - to byla ta voda Božího slova, kterou přijímali, pili posluchači. Ef 5:26 [www.obohu.cz]:aby ji posvětil, když ji očistil vodní koupelí v slovu,
Skrze tu vodní koupel ve slovu posluchači získali víru, vírou byla očištěna jejich srdce a mohli přijmout dar Ducha svatého. A tak byli domovníci Kornélia nově narozeni z vody a z Ducha. Bůh neučinil žádného rozdílu mezi nimi a apoštoly, apoštolem Petrem i jeho doprovázejícími bratry. Před křtem ve vodě . / Kde ty máš tu vodu u pohanů u Kornélia před křtem?/ Tam, kde ji měl Ježíš, když rozmlouval se ženou Samaritánkou u studny. |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 24. březen 2021 @ 18:16:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." /A nezapomněl jsi na něco? Na vzkříšení spolu s Kristem ve křtu, na vzkříšení do nového života Božího dítěte? Ř 6,3-4)/
Ne, nezapomněl. Tu tvou báchorku znám dobře. "...
Báchorku?
Kol 2 kapitola je pro tebe báchorka?
... když jste byli spolu s ním ve křtu pohřbeni a v něm jste byli spolu i vzkříšeni ... (Ve křtu jste byli spolu s Kristem i vzkříšeni).
..."/Kde ty máš tu vodu u pohanů u Kornélia před křtem?/
Tam, kde ji měl Ježíš, když rozmlouval se ženou Samaritánkou u studny."...
Ježíš zde však hovořil o "živé vodě" - hovořil o Duchu svatém - nikoli o H2O.
Když však hovořil s Nikodémem o nutnosti nového narození z vody a z Ducha, mělo by z toho být přece jasné, že hovoří o vodě (H2O) a o Duchu svatém v jedné součinnosti - ve křtu.
(Ef 5,26) ... aby ji posvětil tím, že ji očistil koupelí ve vodě, kterou doprovází slovo;
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 24. březen 2021 @ 20:29:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/Báchorku? Kol 2 kapitola je pro tebe báchorka?
... když jste byli spolu s ním ve křtu pohřbeni a v něm jste byli spolu i vzkříšeni ... (Ve křtu jste byli spolu s Kristem i vzkříšeni)./
Ne, báchorka je pro mne tvé převyprávění Kol 2.
To tvé: a v něm jste byli spolu i vzkříšeni ... (Ve křtu jste byli spolu s Kristem i vzkříšeni)
TO JE BÁCHORKA
Ne ve křtu. V Něm (v Kristu) jsme byli spolu s Ním vzkříšení...
EP: - 12 [www.biblenet.cz]S Kristem jste byli ve křtu pohřbeni a spolu s ním také vzkříšeni vírou v Boha, jenž ho svou mocí vzkřísil z mrtvých.
B21 : Křtem jste spolu s ním pohřbeni; vírou v moc Boha, který ho vzkřísil z mrtvých, jste spolu s ním vzkříšeni.
BK 2006: Křtem jste spolu s ním pohřbeni; vírou v moc Boha, který ho vzkřísil z mrtvých, jste spolu s ním vzkříšeni.
Vzkříšení nemá se křtem nic. Má ale s Kristem a VÍROU v moc Boha. |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 25. březen 2021 @ 18:29:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Takže Kristus byl (spolu s tebou) také vzkříšen v sobě samém?
Protože právě toto říkáš! :-)
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 27. březen 2021 @ 11:38:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne.
Bůh nás "vložil" do Krista, ztotožnil s Kristem. Krista nevložil do Krista. To nebylo třeba.
A tak když Kristus zemřel - zemřeli jsme v Něm i my. (Kristus sám v sobě nezemřel.)
Když byl vzkříšen - byli jsme v Něm vzkříšeni i my. |
]
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 28. březen 2021 @ 12:07:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh vložil na Krista všechny moje hříchy. I KDYŽ JSEM JEŠTĚ NEŽIL.
Ř 6:6 [www.obohu.cz] [www.obohu.cz]:A víme, že náš starý člověk byl spolu s ním ukřižován, aby tělo hříchu bylo zbaveno sil a my už hříchu neotročili. Můj starý člověk byl spolu s Kristem ukřižován - I KDYŽ JSEM JEŠTĚ NEŽIL. Ef 2:5 [www.obohu.cz] [www.obohu.cz]:i když jsme byli mrtvi pro svá provinění, obživil nás spolu s Kristem — milostí jste zachráněni — Bůh nás obživil spolu s Kristem - když obživil Krista, obživil spolu s Ním i nás. I KDYŽ JSME JEŠTĚ NEŽILI. Ef 2:6 [www.obohu.cz] [www.obohu.cz]: a spolu s ním nás probudil k životu a spolu posadil na nebeských místech v Kristu Ježíši, Bůh nás probudil k životu spolu s Kristem. Když probudil k životu Krista, probudil k životu spolu s Ním zároveň i nás. I KDYŽ JSME JEŠTĚ NEŽILI.
To je dobrá zpráva - Evangelium. Toto je Evangelium naší záchrany. Ef 1:13 [www.obohu.cz] [www.obohu.cz]:V něm i vy, když jste uslyšeli slovo pravdy, evangelium své záchrany, a když jste uvěřili, v něm jste byli zapečetěni zaslíbeným Duchem Svatým,
/Na Kristově smrti a vzkříšení získává každý člověk svůj osobní podíl až milostí - darem od Boha ve svém křtu./
Nikoliv. Užitek z toho, co se stalo před mnoha stoletími, získáváme milostí od Boha SKRZE VÍRU. Ef 2:8 [www.obohu.cz]:Neboť jste zachráněni milostí skrze víru; a ta záchrana není z vás — je to Boží dar; / Jestliže jsme spolu s Kristem byli vzkříšeni - tak to nebylo v Kristu. To je mluvnicky naprosto špatně - (překombinované) - jakoby Kristus byl vzkříšen v Kristu spolu s námi./ To jsou jenom tvé spekulace. Kristus byl mocí Boha vzkříšen. A my, tím že jsme byli v Něm (Bůh nás do Krista obrazně řečeno "vložil", ztotožnil), tak jsme byli spolu s Ním vzkříšeni, probuzeni k životu. |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 29. březen 2021 @ 15:54:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Je to jediný způsob, jak i v dnešní době můžeme každý samostatně získat osobní účast na Kristově smrti a vzkříšení - stát se nejenom Kristu učedníky, ale přímo také bratry v jeho neposkvrněném lidství (proto jsou ve křtu odpuštěny křtěnci i hříchy).
..."Bůh nás probudil k životu spolu s Kristem. Když probudil k životu Krista, probudil k životu spolu s Ním zároveň i nás. I KDYŽ JSME JEŠTĚ NEŽILI."...
Nikoli když jsme ještě nežili - vždyť to je naprosto nelogická blbost! Ale stalo se tak až jsme my žili - stalo se tak milostí Boží v našem křtu.
..."Kristus byl mocí Boha vzkříšen. A my, tím že jsme
byli v Něm (Bůh nás do Krista obrazně řečeno "vložil", ztotožnil), tak
jsme byli spolu s Ním vzkříšeni, probuzeni k životu."...
Když jsme neexistovali, Bůh nás nemohl do Krista ani nijak vložit - je to obráceně: Až jsme už existovali, Bůh ve křtu vložil Krista do nás - do našich srdcí.
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 29. březen 2021 @ 19:33:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A zase ty báchorky o křtu :-)
Ve křtu jsme s Kristem pohřbeni v jeho smrt, nikoliv spolu s ním ukřižováni.
Kristus v žádném křtu žádného člověka nebývá ukřižován. Ukřižován byl před 2000 lety. Takže ani žádný člověk nemůže ve křtu být spolu sním u křižován.
/Když jsme neexistovali, Bůh nás nemohl do Krista ani nijak vložit/
A mohl Bůh vložit tvé hříchy na Krista, když šel na Golgotu a umíral na kříži ? I když jsi neexistoval ?
/Bůh ve křtu vložil Krista do nás - do našich srdcí./
To řekl kdo ? Odkud to máš ?
Bůh vložil Krista do srdcí domovníků Kornélia bezpochybně před křtem. A nejen jich.
Apoštol Pavel se modlí za efezské, aby Ef 3:17 [www.obohu.cz]:aby Kristus skrze víru přebýval ve vašich srdcích a abyste byli zakořeněni a založeni v lásce,.. tedy nikoliv křtem, ale SKRZE VÍRU.
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 30. březen 2021 @ 08:24:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To snad není možné. Nikdo nemůže být tak blbej. Oko, vždyť ty podmiňuješ existenci, smysl a funkčnost oběti Krista existencí lidskou. Uvědomuješ si ty pseudokatolíku, že pokud bys milost Krista omezoval životní existencí v budoucnosti, tak bys vymazal všechny Krista očekávající lidi do Krista spící v prachu země ? To budeš namísto mimin křtít prach?? A co teprve vzkříšení? To jsi fakt tak natvrdlý že projev boží moci omezuješ na abraka dabra obřad který křtem ani není? Trapáku!
Otřesné co zde píšeš za blbosti!
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 23. březen 2021 @ 17:34:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů - toto je věta hlavní, věta řídící.
křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého
a učte je zachovávat všechno, co jsem vám přikázal. "...
Toto jsou dvě vedlejší věty příslovečné způsobové.
Ptáme se na ně otázkou: "Jak učiníme Kristu učedníky?)
Odpověď pak je: "Pokřtíme je a vyučíme všemu ve víře.")
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 23. březen 2021 @ 17:55:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
:-)))
Oko, měl bys vrátit vysvědčení. :-)
Plaveš v tom mateřském jazyce teda bravúrně :-)
/Ptáme se na ně otázkou: "Jak učiníme Kristu učedníky?)
Odpověď pak je: "Pokřtíme je a vyučíme všemu ve víře.")/
Vůbec ne ! To jen ve vašich katolických fantaziích.
Učinit Kristu učedníky je přivést lidi ke Kristu takovým způsobem, aby se v nich zrodila víra a přijali Kristova Ducha. Stali se Kristovými - křesťany. Jako u Kornélia.
A ty učedníky se následně pokřtí.
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 24. březen 2021 @ 08:19:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Učinit Kristu učedníky je přivést lidi ke
Kristu takovým způsobem, aby se v nich zrodila víra a přijali Kristova
Ducha. Stali se Kristovými - křesťany. Jako u Kornélia.
A ty učedníky se následně pokřtí. "...
A z jakého vlastně důvodu bys chtěl ještě křtít už hotové Kristovy učedníky? V čem u nich křtem nastane ještě nějaká změna, co před křtem ještě neměli? (pokud by tedy už před křtem byli Kristovými učedníky?).
Přiznávám, že i ve tvém případě moje vysvětlovací schopnosti jakož i moje trpělivost už naráží na své meze.
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 24. březen 2021 @ 09:01:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Oko,
odpověz na otázku, zda dle Mat 28 má se křtít
a)učedníky b) nebo neučedníky |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 25. březen 2021 @ 18:26:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Křtíme uvěřivší pohany.
Učedníka netřeba křtít - učedník se už ve křtu narodil znovu z vody a z Ducha svatého. Tímto se stal učedníkem.
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 25. březen 2021 @ 18:48:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Takže bys Ježíše opravil ?
"Čiňte učedníky ze všech národů. Křtít už je nemusíte, tím, že jsou učedníci, už jsou pokřtěni"
Muhehehe :-)))))) |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 26. březen 2021 @ 07:26:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je - li člověk Už Ježíšovým učedníkem, k čemu je pak dobrý ještě křest?
Co se tím u člověka kvalitativně změní? Cožpak může existovat i nepokřtěný křesťan?
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 26. březen 2021 @ 07:29:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Křtít už je nemusíte, tím, že jsou učedníci, už jsou pokřtěni""...
Toto je ale právě to tvoje hloupé tvrzení o pohanech u Kornélia, kteří se prý stali učedníky Krista i bez křtu vodou - tím, že byli prý "pokřtěni" Duchem svatým.
Když už byli tedy podle tebe jednou pokřtěni (a křest prý není o vodě), proč je nechával Petr pokřtít ještě znovu?.
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 26. březen 2021 @ 08:17:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Všichni učedníci Krista se stali učedníky před křtem vodou. Skrze víru v Krista, očištění srdce a vstup Ducha svatého do srdce, do života.
Až už byli učedníky Krista, tehdy byli pokřtěni.
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 27. březen 2021 @ 07:24:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | K čemu by bylo ještě třeba učedníka křtít a spojovat ho tak ve křtu s Kristem?
Uveď důvod!
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 27. březen 2021 @ 11:56:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Protože to je znamení pro svět i pro nadzemské mocnosti, že patřím Kristu, veřejné přiznání se ke Kristu. Svědectví o tom, že jsem uvěřil Bohu a že patřím Jemu.
Křest je pohřbení s Kristem v Jeho smrt. Ztotožnění se s Ním v Jeho smrti. Pohřbívá se náš starý, hříšný člověk. To je třeba přijímat vírou. Není to "ex opere operato". Abychom mohli žít ve vítězství nad hříchem. A nezůstali otroky hříchu.
Je to také odpověď dobrého svědomí Bohu, skrze zmrtvýchvstání Ježíše Krista, jak říká Petr. |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 28. březen 2021 @ 11:04:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Křest je pohřbení s Kristem v Jeho smrt. Ztotožnění se s Ním v Jeho smrti."...
To jistě také je. A s ním umřel i ten starý člověk v nás (spolu s Kristem ve křtu (Ř 6,8) a spolu s Kristem ve křtu byl také hned vzkříšen člověk nový - ztotožněn s Kristem v jeho dalším životě ( a v něm (ve křtu) jste byli spolu (s Kristem) i vzkříšeni - Kol 2,12) - ztotožnění s Kristem v životě v novosti Božího dítěte.
Proto se křtu také říká "nové narození z vody a z Ducha" (J 3,5).
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 28. březen 2021 @ 11:16:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/a spolu s Kristem ve křtu byl také hned vzkříšen člověk nový - ztotožněn s Kristem v jeho dalším životě ( a v něm (ve křtu) jste byli spolu (s Kristem) i vzkříšeni - Kol 2,12) - ztotožnění s Kristem v životě v novosti Božího dítěte./
Ne. Spolu s Kristem byl vzkříšen nový člověk při vzkříšení Krista. V Něm, v Kristu, jsme byli spolu s Ním vzkříšeni.
Ef2: "Také vás vzkřísil, když jste byli mrtví pro svá provinění a pro své hříchy,......Ale Bůh, bohatý v milosrdenství, pro svou velikou lásku, kterou nás miloval, 5 [www.obohu.cz]i když jsme byli mrtvi pro svá provinění, obživil nás spolu s Kristem — milostí jste zachráněni"
/Proto se křtu také říká "nové narození z vody a z Ducha" (J 3,5)./
To ne. Leda snad v nějakých sektách.
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 26. březen 2021 @ 06:43:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, a ty jsi někdy pokřtil uvěřivšího pohana?
Jak často jsi tak takového uvěřivšího pohana pokřtil nebo kolik uvěřivších pohanů jsi pokřtil?
Nebo je to podobné, jako když jsi psal že "Bůh nám odpustil všechna naše hříchy ve křtu" a pak se zjistilo, že "všechny hříchy" = "žádné hříchy" a že vám Bůh ve křtu žádné vaše hříchy neodpustil, tedy že "odpuštění tvých hříchů ve křtu" je jen virtuální?
Není to náhodou tak, že udílíte svátost křtu miminkům (a to ještě ne ty), o kterých jsi psal, že ani nemohou mít tu vaši víru?
Toník |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 23. březen 2021 @ 19:19:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Tak jak to děláte ?
Pokřtíte učedníky, aby se stali učedníky ??
Před tím pokřtěním ti učedníci nebyli učedníky ?? :-)) |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 24. březen 2021 @ 08:36:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Před křtem byli pohané u Kornélia pořád jen pohany, kteří však už uvěřili evangeliu o Kristu. Uvěření ovšem není ještě už zároveň i novým narozením z vody a z Ducha! (J 3,5).
Křesťany (navěky osobně svázanými s osobou Krista) se tito uvěřivší pohané u Kornélia stali až skrze křest. A to mocí Ducha svatého - společným ponořením s Kristem do jeho smrti a vzkříšení ....
Proto je Petr nechal pokřtít!
Křest je novým narozením z vody a z Ducha - onou důležitou Kristova obřízkou lidského srdce:
(Kol 11-13) V něm jste byli také obřezáni obřízkou, která nebyla udělána lidskou rukou, nýbrž spočívala ve svlečení těla hříchů, v obřízce Kristově, když jste byli spolu s ním ve křtu pohřbeni a v něm jste byli spolu i vzkříšeni skrze víru v působení Boha, který ho vzkřísil z mrtvých. I vás, když jste byli mrtvi v proviněních a neobřízce svého těla, spolu s ním obživil, když nám všechna provinění odpustil ....
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 24. březen 2021 @ 09:06:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
NE OKO.
Vzkříšení s Kristem se děje před křtem. Tam člověk dostává nový život, nového, svatého Ducha. Viz příběh Kornélia. Křest je pohřbením starého člověka.
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 24. březen 2021 @ 09:12:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Já se ptám ale na něco jiného. na Mat 28
"Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého"
To "křtěte je" se vztahuje ke komu ? Koho se má křtít ? Kdo to jsou ti "JE" ?
Jsou to učedníci ? Nebo jsou to neučedníci ?
Má se křtít UČEDNÍKY ? Nebo se má křtít NEUČEDNÍKY ?
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 24. březen 2021 @ 18:05:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Musíš přece křtít "neučedníka", aby se skrze křest stal Kristovým učedníkem. Co na tom nechápeš?
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 24. březen 2021 @ 18:22:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No vidíš to. A ta věta (souvětí) jasně říká, že máme křtít učedníky.
"Jděte tedy a čiňte UČEDNÍKY ze všech národů, křtěte JE (ty UČEDNÍKY) ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého "
To "JE" je zájmeno nahrazující jméno z předchozí věty, a sice "UČEDNÍKY".
Takže s tvým tvrzením, že se má křtít učedníky, jsi vedle jak ta jedle.
Nemá. Má se křtít učedníky. Oni se křtem nestávají učedníky. Stali se učedníky už před křtem. |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 24. březen 2021 @ 18:25:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | opr: Takže s tvým tvrzením, že se má křtít neučedníky, jsi vedle jak ta jedle. |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 25. březen 2021 @ 09:59:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 25. březen 2021 @ 10:22:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 25. březen 2021 @ 18:24:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A jakým postupem se činí učedník? Kolik učedníků jsi ty osobně už učinil?
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 25. březen 2021 @ 19:12:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 26. březen 2021 @ 07:24:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pořád nejsi schopen vysvětlit, jakým způsobem se Kristu "činí noví učedníci".
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 26. březen 2021 @ 07:44:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vysvětli si to sám.
Přečti si o tom v Písmu, jak to dělal ap. Petr, jak to dělal ap. Pavel...
Já jsem ti to už vysvětloval. |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 23. březen 2021 @ 12:34:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | .."Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého ...."...
První část je věta hlavní (souřadicí), druhá část je věta vedlejší (podřadící - doplňuje ve významu větu hlavní). (Možná jsi tehdy chyběl ve škole).
A to píšeš jen sám za sebe, z tvého života, viď, Stando.
Zkus se na dané téma zeptat češtinářky, jak to s těmi větami v tomto případě je.
Toník |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Milka v Úterý, 23. březen 2021 @ 18:03:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 23. březen 2021 @ 18:33:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milko,
kritériem pro rozpoznání věty hlavní a vedlejší není to, že mají samostatný podmět a přísudek, ale
že na hlavní větu se nelze zeptat!
Já dal názorný příklad, jak se lze na ty další dvě věty zeptat otázkou Jak.
Tyto dvě věty jsou významově už závislé na první větě hlavní. Nemohou tedy stát samostatně bez své řídící věty!
Na vedlejší větu se můžeme zeptat - jak jsem názorně předvedl. Jak? Jakým způsobem činíme učedníky? |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Milka v Úterý, 23. březen 2021 @ 18:53:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko Jak vidět, tak mi nevěříš. Zeptej se nějaké češtinářky, ať ti to vysvětlí.
Kdyby skutečně ta třetí věta byla vedlejší a mělo by se na ní ptát "Jak?" ,musela by být mluvnicky česky správně takto:
Ale tak, jak je toto souvětí zapsáno, tedy je tam čárka, mluvnicky se skutečně jedná o souvětí vět hlavních. |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Milka v Úterý, 23. březen 2021 @ 18:58:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | teda....ne přívlastek, příslovečné určení:))
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Milka v Úterý, 23. březen 2021 @ 18:58:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | teda....ne přívlastek, příslovečné určení:))
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 24. březen 2021 @ 08:14:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Tato věta nemůže stát samostatně. (jako může stát samostatně každá věta hlavní). Nedává tak žádný smysl.
Významem se totiž pořád vztahuje na větu předchozí: "dělejte mi učedníky".
Další dvě věty, významově závislé na té větě první, už jenom podrobněji popisují, jakým způsobem se učedníci vlastně dělají:
Mocí Ducha svatého skrze křest - společným ponořením křtěnce spolu s Kristem do Kristovy smrti a vzkříšení dochází k novému narození učedníka - křesťana - do nového života Božího dítěte.
(Ř 6,3-4) Což nevíte, že my všichni, kteří jsme byli pokřtěni v Krista Ježíše, jsme byli pokřtěni v jeho smrt? Skrze křest jsme byli spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom i my, tak jako byl Kristus skrze slávu Otce vzkříšen z mrtvých, vstoupili na cestu nového života. ...
(Tit 3,5) ... zachránil nás ne na základě skutků, které jsme my učinili ve spravedlnosti, nýbrž podle svého milosrdenství skrze koupel znovuzrození a obnovou Ducha Svatého,...
Ve křtu jsme spolu s Kristem zemřeli tomuto světu a narodili se znovu pro život s Bohem - jako Bohem přijaté děti, jako dědici věčného života.
(Srov. Ř 6,8).
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 24. březen 2021 @ 08:44:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Tato věta nemůže stát samostatně. (jako může stát samostatně každá věta hlavní). Nedává tak žádný smysl./
Proč by nemohla stát samostatně ? Dává zcela jasný smysl. S tou češtinou jsi oko opravdu hodně na štíru. "Křtěte učedníky ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého"
Klasická, logická, smysluplná věta.
To ostatní ? Zase jenom falešné římské povídačky o křtu.
Ty verše Řím 6, 3-5 hovoří ne o novém narození, jak se mylně domníváš, ale o problému hříchu v životě křesťana, o vítězství nad hříchem, o životě svobodném od hříchu. ( Co ty mimochodem kategoricky popíráš, že něco takového je vůbec možné :-) ) A to vítězství nad hříchem je možné právě sjednocením se s Kristem v jeho smrti. Čehož vyjádřením je křest. Stačí si přečíst pozorně celý kontext, a to už od 4. kapitoly, 5. kapitolu a 6. kapitolu (a třeba i dále). Pavel psal v kuse v logickém sledu.
Ta 6. kapitola, ty předcházející verše hovoří toto: " 1 [www.obohu.cz] [www.obohu.cz] Co tedy řekneme? Máme zůstávat v hříchu, aby se rozhojnila milost? Naprosto ne! Jak bychom my, kteří jsme hříchu zemřeli, v něm ještě mohli žít? Což nevíte, že my všichni, kteří jsme byli pokřtěni v Krista Ježíše, jsme byli pokřtěni v jeho smrt? "
Je jasné, že Pavel hovoří o vítězství nad hříchem. O chození v novotě života. Nikoliv o novém narození.
(Tit 3,5) on nehleděl na skutky spravedlnosti, které jsme snad vykonali, ale z pouhého svého milosrdenství nás spasil koupelí znovuzrození a obnovy v Duchu Svatém. A onoho Ducha na nás v hojnosti vylil skrze Ježíše Krista, našeho Spasitele,
Tak. A přesně toto se stalo u Kornelia tehdy, když byl na ně vylít Duch svatý a oni začali mluvit jazyky a velebit Boha. Bůh v hojnosti vylil skrze Ježíše Krista svého Ducha a oni zažili v tom vylitém Duchu koupel znovuzrození a obnovy. Proto jazyky chvály a vděčnosti, proto velebení Boha. Stali se z nich noví lidé. Měli, obdrželi nového ducha.
PŘED KŘTEM VE VODĚ OKO, PŘED KŘTEM.
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Milka v Středa, 24. březen 2021 @ 17:01:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rosmano Moje maminka taky říkávala, že když někdo nechce, tak je to horší, než když nemůže:))
Samozřejmě, že ta věta: " Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého .." je takhle srozumitelná a dává smysl. Z kontextu pak lze pochopit, že pokřtít mají učedníky.
Jenže to prostě okovi nesedí do jeho přesvědčení, že křest ty učedníky vyrobí:) Systém pokřtít mimino a pak z něj učedníka vychovat je dobrý pro výrobu velkého počtu členů. To jo. K tomu je to užitečný systém.
Díky za ty "pieczky":))
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 24. březen 2021 @ 17:22:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jo, to kdysi maminka dělávala na Štědrý večer výborný kompot z "pieczek" :-) Bývalo to hlavně ze sušených hrušek a švestek. |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 24. březen 2021 @ 19:16:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Křtěte učedníky ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého"
Klasická, logická, smysluplná věta. "...
Jenže takto ta věta nezní:
Zní nějak takto: "Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého".
Takto ta věta nemůže stát samostatně, poněvadž není vůbec jasné, koho by měli křtít.
Takto položená věta nutně musí mít svoji předcházející větu řídící, (je na ní závislá!) která určuje, o koho se to vlastně jedná.
Proto to není věta hlavní, ale věta vedlejší. která upřesňuje význam věty hlavní.
Když tedy čeština není tvůj hlavní jazyk, nijak ti tuto neznalost nevyčítám.
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Milka v Středa, 24. březen 2021 @ 19:33:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko Mýlíš se. Toto jsou dvě věty hlavní. Rozdíl je v tom, že se njedná se o slučovací souvětí, nýbrž stupňovací, ale taky potřebuješ zjistit z první věty o koho se jedná - v tomto příkladu o Pavlíka.
Otřesený Pavlík se brzy posadil, a dokonce se trochu usmál.
Abys mi mohl důvěřovat, že si nevymýšlím, podívej se tady, odtud to mám: https://zcsol.cz/index.php?s=stranky_predmetu/e_learning/ucebnice_cj/cj9_souveti_souradne_1 Je to příklad významového poměru mezi větami hlavními.
Zeptej se někoho, kdo opravdu umí mluvnici. Fakt se pleteš. |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 24. březen 2021 @ 19:54:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko a plést se? No to snad ne!
Když čtu ty jeho protonové nepřestanoucí novoplatnosti citované v duchu býkovykleštěnovství, začínám to již brát jako dobrý humor.
:-)))))) |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Milka v Středa, 24. březen 2021 @ 20:04:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Není nic špatného na tom udělat chybu. Mezi rodiči koluje taková jedna nástěnka, jedna dobrá učitelka, tam napsala dětem. (a měla to i s obrázky ) Jmenuje se to "chyba je naše kamarádka:)) Tady je to: https://www.jenzeny.cz/rodina/laska-a-vztahy/chybovat-je-lidske-a-chyba-je-nase-kamaradka-ceska-ucitelka-denisa-rozvirila-svou-originalni-nastenkou-vody-internetu
A má pravdu, paní učitelka. :) Najít chybu, poučit se, něco změnit, nebát se jí,...Vědět, že jen ten, kdo nic nedělá, nic nezkazí. Být aktivní při hledání "kamarádky":) Nebrat to jako zdrcující kritiku, selhání ... Takovou školu bych přála všem dětem. Hodně je to naučí do života. Víc než dril a strach z chyby. |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 24. březen 2021 @ 20:16:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Špatné je se z chyb nepoučit. Zlé je v chybách pokračovat. Trestuhodné vlastní chyby, hříchy připisovat jiným. Zatracující dělat z pohoršujícího hříchu přednost. |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 24. březen 2021 @ 19:56:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Oko, faktem je, že čeština není můj hlavní jazyk, ale orientuji se v ni lépe než ty. Prokazatelně. Já ti tedy tvou neznalost a zesměšnění se vyčítám :-)
To co tu povídáš o tvém chápání "češtiny" za poslední den - myslím, že žáci 6. nebo 7.třídy by ti omlátili o hlavu !! :-))
Povídáš tady nesmysly !!
"Křtěte učedníky ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého"
a "Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého"
Významově ty věty jsou úplně stejné. S drobným rozdílem, že podmět je v té 2. vyjádřen zájmenem "JE", a není vyjádřen celým jménem (UČEDNÍKY), jelikož to není třeba - z předchozí věty je jasné o koho se jedná - O UČEDNÍKY.
A JE TO VĚTA HLAVNÍ. Bez jakýchkoliv pochyb.
Klidně se s tebou vsadím o cokoliv. Protože vím, že vyhraji.
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 25. březen 2021 @ 06:42:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Rosmano, rozumíš češtině dobře. Já jsem blíž Prahy, tak to dokážu posoudit.
To s tím koho křtít - nebo také přesněji ponořit - to je zjevné, že se mají ponořit učedníci a ne nikdo jiný.
Ale kdyby byl někdo dobrý překrucovač, tak by mohl říci, že to "je" jsou národy, že křtít se mají národy. A tím se z těch národů nadělají učedníci. A on to ten překrucovač jednou domyslí, když nezná ŘKC učení a praxi v této věci.
Důležitější v tom verši ale je v co se ti učedníci mají ponořit.
Ježíš říká: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého.
To si někdo omylem plete s tím, že by se měli pokřtít ve vodě nebo si někdo dokonce omylem myslí, že by se měli polít ve vodě. O vodě ale na tom místě není ani zmíňka. A to místo taky není o vodě.
Toník |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 25. březen 2021 @ 08:15:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Toto je docela komický argument.
Snad ani není hroznějšího dialektu, který by více prznil češtinu, než právě ten pražský!
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 25. březen 2021 @ 08:18:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To jsi asi ještě neposlouchal nějaký projev českého premiéra, Stando ;-)
Toník |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 25. březen 2021 @ 10:39:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ahoj Toníku,
no vidíš to, a to jsem si ani neuvědomil. Díky za ten pohled.
/Ale kdyby byl někdo dobrý překrucovač, tak by mohl říci, že to "je" jsou národy, že křtít se mají národy. A tím se z těch národů nadělají učedníci. A on to ten překrucovač jednou domyslí, když nezná ŘKC učení a praxi v této věci./
Jo, už to náš dobrý překrucovač tím směrem domyslel :-))
A tak se to i v dějinách dělávalo. Křtilo se národy. Ne učedníky.
Před časem jsem to tu psal:
Například "pokřtění litevského národa", přivedení "ke křtu" Litevců (Litvínů). (ale hodně podobné to bylo i s jinými národy, asi Litevci vtom nebyli nějakou výjimkou). Ke křtu je "přivedla víra cizího národa", Poláků a politické hry mocných.Litevský král Vladislav Jagiello z politických důvodů uzavřel s Polským královstvím unii v roce 1386. Podmínkou bylo mezi jinými přijetí křesťanství toho posledního v Evropě pohanského národa. A tak se nechal Jagiello v Krakově pokřtít.
A celý jeho pohanský litevský národ byl přiveden ke křtu. Trvalo to týden. Nejdřív polští rytíři zbořili na návrších pohanské háje a sochy, pak šli od domu k domu a vyhledávali a zabíjeli zmije, které si každá domácnost pěstovala jako ochránce před zlým. No a pak během 3 - 5 dnů všechny ve velkých skupinách nahnali do vody a křtili. Asi u toho i říkali nějakou , možná i správnou, formulku. Na víru těch lidí se neptali. Proč taky ? Oni věřili za ně. Do vody museli všichni. A tak z vody vycházely velké skupiny např. 100 Františků (dostávali nová křesťanská jména), 100 Janů, 50 Pavlů,... No a rázem byla Litva "křesťanská".
Tak se křtí NEUČEDNÍKY, dle okových teorií.
I sami ti osvícenější polští katolíci v dnešní době tomu rozumí tak, že to nebyla evangelizace a přijetí křesťanství, ale byla to tzv "christianizace", což ovšem neznamená, že by se ti jednotliví Litevci stáli učedníky, křesťany. Někteří možná jo.
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 26. březen 2021 @ 06:23:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ano, tak se to místo písma v ŘKC chápalo.
Že se křtí ty národy.
A ještě omylem tak, že je křtí ve vodě.
Přitom o křtění národů či o křtění ve vodě, v tom místu písma není ani slovo.
Zato se tam píše o křtění učedníku ve jméno Otce, i Syna i Ducha svatého.
Problém je, že
1. v sektách to jméno neznají a ani poznat nemohou 2. ani nevědí, že existuje taková činnost "křtít ve jméno",
V sektách tedy neví, jak by to udělali, pokřtít někoho ve jméno a neznají to jméno. Tak si to předělali tak, že národy polévají vodou, místo toho, aby křtili učedníky ve jméno Otce, i Syna, i Ducha svatého.
A pak v diskuzi píší o překrucování Bible - a to píší ze svého vlastního života.
Toník |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 25. březen 2021 @ 18:21:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To máš ale špatný překlad: Nelze křtít ani ve jméno, ani nelze křtít do jména.
Ježíš říká: "Křtěte je ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého."
To znamená, že Ježíš pověřil sbor apoštolů, aby křtili (jako vyslanci ve jménu toho, kdo je poslal). Apoštolé tedy nejednají za sebe samé - jednají ve jménu Ježíše Krista, který je křtít a učit poslal.
..."To si někdo omylem plete s tím, že by se měli
pokřtít ve vodě nebo si někdo dokonce omylem myslí, že by se měli polít
ve vodě. O vodě ale na tom místě není ani zmíňka. A to místo taky není o
vodě."...
Že si tu někdo něco omylem myslí, to je i můj názor.
Však bez vody nelze křtít!
Tu Filip otevřel svá ústa, začal od tohoto místa Písma a zvěstoval mu Ježíše. Jak pokračovali v cestě, přišli k jakési vodě. Eunuch řekl: „Hle, voda. Co brání, abych byl pokřtěn?“ Filip řekl: „Jestliže věříš z celého srdce, je to dovoleno.“ Odpověděl: „Věřím, že Ježíš Kristus je Syn Boží.“ Rozkázal zastavit vůz a oba, Filip i eunuch, sestoupili do vody, a Filip ho pokřtil.
Filip tedy pokřtil komorníka vodou - jak to Kristus apoštolům přikázal.
Nepokřtil ho ani ve jméno, ani ho do žádného jména neponořil. Pokřtil ho vodou ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého. Pokřtil ho nikoli za svou osobu, ale ve jménu Ježíše, který ho křtít poslal.
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 25. březen 2021 @ 08:49:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Klidně se s tebou vsadím o cokoliv. Protože vím, že vyhraji."... - prohrál bys i boty!
Tak abychom si v tom udělali, Josefe, trochu jasno, jaké tu "trepeš" nesmysly:
"Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého"
Vy - (myšleno tím apoštoly). Toto je podmět v této větě - nevyjádřený podmět . (není to žádné - JE!).
křtěte - to je přísudek.
Je (nové křesťany ze všech národů) - toto je nevyjádřený předmět. (- předmět vyjadřuje osobu, zvíře nebo věc, kterých se slovesný děj týká, na co přechází, co jím vzniká. )....
Na předmět se ptáme všemi pádovými otázkami mimo 1. a 5. pádu. Základním předmětovým pádem je 4. pád (akuzativ).
Věta v tomto znění nutně vyžaduje předcházející větu řídící - jinak by se ani nevědělo, o kom se tu vlastně mluví.
..."Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů , křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého a učte je zachovávat všechno, co jsem vám přikázal. ..."...
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 25. březen 2021 @ 08:56:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jo, "JE" je předmět, to jo.
Ale ostatní tvá tvrzení o větě vedlejší a koho že to mají křtít jsou
JSOU TVÉ ÚLETY
Takže klidně se vsadím a vyhraji.
O boty přijdeš ty. |
]
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 25. březen 2021 @ 09:11:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Za úlet považuji tvá tvrzení o tom, že "mají křtít neučedníky".
A tím křtem z nich dělat učedníky.
Když ze smyslu toho souřadného souvětí, mluvnicky, je nad slunce jasné, že MAJÍ KŘTÍT UČEDNÍKY.
ČIŇTE UČEDNÍKY, A TY UČEDNÍKY KŘTĚTE. |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 25. březen 2021 @ 18:07:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jakýmpak postupem člověk vyrobí Kristu učedníka?
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 25. březen 2021 @ 18:40:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Zkus hádat.
Ponořením do vody, ani do kyseliny, ani do jakékoliv jiné tekutiny, to rozhodně není.
Nemá to s materiálními, fyzikálními pokusy nic společného. |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 26. březen 2021 @ 07:11:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč bych měl hádat? Konfrontuji tě s tvými názory a nějak se v nich nechytáš!
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 26. březen 2021 @ 07:35:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A já tě konfrontuji s tvými názory. A zjišťuji velmi žalostnou věc: Přesto, že máš Bibli, nikdo ti nebrání ji číst, máš za sebou tisíce mši, eucharistii,.. tak za ta léta jsi nepochopil, jakým způsobem se Kristu "činí noví učedníci".
A přitom stačí se do Písma podívat, jak to dělal ap. Petr (např. u toho Kornélia, a jinde). Nebo ap. Pavel. A je v Písmu těch příběhů, příkladů hodně.
Ap. Pavel byl pořád na cestách a neustále činil Kristu učedníky. A ty učedníky nekřtil (až na nějaké malé výjimky). Ty učedníky po něm křtili druzí.
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 27. březen 2021 @ 07:21:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Moc jsi mě toho nevysvětlil, jak dělat Kristu učedníky! Odvoláváš se obecně na Písmo - nic konkrétního.
Apoštol Pavel sám většinou nekřtil z více dobrých důvodů. Vysvětluje to "
... neboť jste stále ještě tělesní. Vždyť pokud je mezi vámi žárlivost, svár a rozdělení, zdali nejste tělesní a nežijete jen po lidsku? Když jeden říká: ‚Já jsem Pavlův‘ a druhý: ‚Já Apollův‘, nejste jako jiní lidé?
Kdo je Apollos? A kdo je Pavel? Služebníci, skrze něž jste uvěřili, jak každému dal Pán.
Já jsem zasadil, Apollos zalil, ale Bůh dával růst. Tedy ani ten, kdo sází, ani ten, kdo zalévá, nejsou něčím zvláštním, ale Bůh, který dává růst.
Ten, kdo sází, i ten, kdo zalévá, jsou jedno, každý však dostane svou vlastní mzdu podle své námahy.
Neboť jsme Boží spolupracovníci; vy jste Boží pole, Boží stavba. Podle Boží milosti, která mi byla dána, jsem jako moudrý stavitel položil základ a jiný na něm staví .....
Hlásáním Božího slova neděláš ještě Kristu nové učedníky (vždyť více je těch, co si poslechnou a zůstanou stále stejní - nezmění se!) - hlásáním evangelia jenom připravuješ půdu pro setbu.
Je to Bůh, který člověka ochotného přijmout Boží pozvání do společného života ve křtu bytostně "ztotožní" s osobou Krista - společným ponořením křtěnce s Kristem (ve křtu - Kol 2,8-13) do Kristovy smrti a vzkříšení dochází k novému narození z vody a z Ducha svatého (J 3,5). Ve křtu se rodí noví křesťané - Bohem přijaté děti. Ve křtu jsme se mocí Ducha svatého stali Kristu bratry v jeho lidství. Ve křtu získává křtěnec od Krista křestní nevinnost - jsou mu odpuštěny jeho hříchy (pokud je má).
(Ef 5,26) ... aby ji posvětil, když ji očistil vodní koupelí v slovu, ....
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 27. březen 2021 @ 10:34:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/Hlásáním Božího slova neděláš ještě Kristu nové učedníky (vždyť více je těch, co si poslechnou a zůstanou stále stejní - nezmění se!) - hlásáním evangelia jenom připravuješ půdu pro setbu./
Ne oko. To je tvůj omyl.
Hlásání Božího slova je samotná setba. Není to příprava půdy pro setbu. Vždyť Pavel jasně říká : "Já jsem zasadil". (jinými slovy : já jsem zasel) Neříká "Já jsem připravil půdu pro zasazení, pro setbu" A to vzklíčení toho semínka, dělá Bůh, samozřejmě.
Představa, že Pavel cestoval s námahou, v nebezpečích, s vypětím sil po světě a zvěstoval Krista mnoha lidem, oni to slovo přijali - a on jim neučedníkům řekl - tak papá, musím spěchat dále, uvidí se, jestli z vás budou učedníci, jestli vás po mém odjezdu někdo pokřtí - je zcestná a falešná.
Vždyť Pavel zřetelně, mnoha způsoby, ve svých listech vyjadřuje jak to bylo, když uvěřili (ne když byli pokřtěni, u toho ve většině případů ani nebyl) Co to pro ty lidi znamenalo.
Např Tesalonickým:
"Víme, bratři Bohem milovaní, o vašem vyvolení, neboť naše evangelium k vám nepřišlo jen ve slovu, ale i v moci a v Duchu Svatém a v plné přesvědčivosti; vždyť sami víte, jací jsme byli mezi vámi kvůli vám. A vy jste se stali těmi, kdo napodobují nás i Pána, když jste přijali Slovo v mnohém soužení s radostí Ducha Svatého. Tím jste se stali vzorem všem věřícím v Makedonii a v Achaji. Neboť od vás se rozeznělo Pánovo slovo nejen v Makedonii a v Achaji, ale i vaše víra, která směřuje k Bohu, se rozšířila všude, takže není třeba, abychom o tom vůbec mluvili. "
Anebo: Ef 1:13 [www.obohu.cz]:V něm i vy, když jste uslyšeli slovo pravdy, evangelium své záchrany, a když jste uvěřili, v něm jste byli zapečetěni zaslíbeným Duchem Svatým,
1K 15:1 [www.obohu.cz]:Připomínám vám, bratři, evangelium, které jsem vám zvěstoval, které jste přijali, v němž stojíte a skrze něž jste i zachraňováni, držíte-li se ho tak, jak jsem vám je zvěstoval — ledaže byste uvěřili nadarmo. Ef 3:8 [www.obohu.cz]:Mně, nejmenšímu ze všech svatých, byla dána tato milost, abych zvěstoval pohanům Kristovo nevystižitelné bohatství Ř 1:16 [www.obohu.cz]:Nestydím se za evangelium, neboť je to Boží moc k záchraně pro každého, kdo věří, předně pro Žida, ale i pro Řeka.
To ostatní o tom křtu to už jsou zase jen ty vaše báchorky.
(Ef 5,26) ... aby ji posvětil, když ji očistil vodní koupelí v slovu, ....
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 28. březen 2021 @ 10:57:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže Ef 5,26 je podle tebe jen báchorka?
|
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 28. březen 2021 @ 11:02:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne.
Báchorka je to, co jsi psal před tím citátem Ef 5. |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 25. březen 2021 @ 09:25:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, takže už jsi porozuměl, že to "je" znamená, že mají "křtít nové křesťany ze všech národů", nebo ses jen zase zamotal, spletl?
Rozumíš, že křtít se mají křesťané, ne nekřesťané?
Toník |
]
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 26. březen 2021 @ 06:24:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Díky, Stando. Myslel jsem si, že ses jenom spletl a špatně to napsal.
Toník |
]
Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Středa, 24. březen 2021 @ 20:46:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jakého máš Ty ducha? Myslím, že satanského. To je vaše letniční sekta a ta má za cíl. Zničit víru v Pána Ježíše. |
]
|
|
|
|