Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 21. únor 2020 @ 07:46:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Když někdo děkuje Bohu za to, že ho prý učinil lepším, než jiné lidi zde - není to pokora, ale pýcha.
Milka říká: "Jsme spravedliví, protože nám byla milostí darovaná!"
A já se tedy ptám: "Proč Bůh neučinil takto spravedlivými už všechny lidi?"
To by zde potom byl přece už hotový ráj na zemi!
Já říkám, že zatím nejsme spravedliví dokonale - pokud jsme totiž na dobré cestě, zatím po spravedlnosti jenom žízníme - Mt 5,6 (a už to je dobře, už to je pro nás malým vítězstvím). Když takto v dobrém vytrváme, koruna spravedlnosti nám bude dána v okamžiku naší smrti těla.
Když tedy člověk děkuje Bohu už za věci, které ve skutečném životě skutečné ještě doopravdy nejsou, které si jen vsugeroval ve vztahu ke svojí osobě vlastním sebeohlupováním z učení sekty svého virtuálního světa - je pak snad už jenom politování hodný.
|
| NadřazenýRe: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 22. únor 2020 @ 10:28:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Když někdo děkuje Bohu za to, že ho prý učinil lepším, než jiné lidi zde - není to pokora, ale pýcha.
To chápu, Stando. Souhlas. Jistě.
A to někdo dělá u vás v ŘKC? Máš takové svědectví, zažil jsi to, že by u vás v ŘKC někdo děkoval, že ho Bůh učinil lepším, než jiné lidi?
Napiš, z jaké vaší zkušenosti to píšeš, o čem to píšeš. Nějaký průmět vašich postojů?
Myslím, že ani v ŘKC jsem takové chování nezažil, nemám tu zkušenost, že by někdo děkoval, že ho Bůh učinil lepším, než jiné lidi. Musíš tedy žít v dost divném prostředí, kde jsou lidé ještě trošku více namyšlení a nadřazení, než jsme tehdy v ŘKC byli my.
Předpokládám, Stando, že sis zase do Milky promítl vaše postoje ve stylu "my jsme v ŘKC, takže jsme lepší, než ostatní".
Zkus se milky zeptat, jestli uvažuje tak nesmyslně, jako vy, jestli by jí napadl postoj "Bůh mne učinil lepším, než jiné lidi zde".
Milka říká: "Jsme spravedliví, protože nám byla milostí darovaná!"
Ano, to říká. A říká to dobře. Díky Bohu za ten dar.
A taky psala "A za to děkujeme a jsme vděčni Bohu a tomu, kdo nám ten život v milosti a z milosti dal."
A ty jsi napsal "velmi dobrý postřeh" na komentář k Milce "Tedy dost špatná pokora a poníženost.".
Tak mne zajímá:
Proč jsi psal na ten velmi zlý a převrácený postoj slova "Velmi dobrý postřeh"? Když někdo děkuje za milost v Ježíši, je za to vděčný Bohu, je to pro tebe "dost špatná pokora a poníženost"?
Proč?
A teď k tomu nejdůležitějšímu, Stando.
Jak by se řeklo docela kardinálnímu. Ke tvé otázce.
A já se tedy ptám: "Proč Bůh neučinil takto spravedlivými už všechny lidi?"
Když už se ptáš, tak já se tě tedy taky ptám:
Jak jsi ty, Stando, přišel na to, že Bůh neučinil takto spravedlivými už všechny lidi?
Stando, tohle je extrémně důležité.
Zkus dát stranou všelijaké půtky a lidská učení, výklady, sugesce, a přečíst si, co k tomu tématu říká apoštol, co k tomu říká křesťanské učení [obohu.cz], popis reality života a základní postoj křesťana k tomu, co se stalo s Adamem a co udělal Ježíš:
Když jsme ještě byli bezmocní, zemřel Kristus v určený čas za bezbožné. Sotva kdo podstoupí smrt za spravedlivého, i když za dobrého by se snad někdo i odvážil zemřít. Bůh však projevuje svou lásku k nám tím, že Kristus za nás zemřel, když jsme ještě byli hříšní.
Tím spíše tedy nyní, když jsme byli ospravedlněni jeho krví, budeme skrze něho zachráněni od Božího hněvu. Jestliže jsme jako nepřátelé byli usmířeni s Bohem smrtí jeho Syna, tím spíše jako usmíření budeme zachráněni jeho životem.
A nejen to, chlubíme se také Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista, skrze něhož jsme nyní přijali usmíření.
Proto jako skrze jednoho člověka vešel do světa hřích a skrze hřích smrt, tak se také smrt rozšířila na všechny lidi, protože všichni zhřešili.
Do Zákona hřích byl ve světě, ale nezapočítává se, když není Zákon. Přesto smrt vládla od Adama až po Mojžíše i nad těmi, kdo nezhřešili podobným přestoupením jako Adam; ten je předobrazem toho budoucího.
Avšak s darem milosti tomu není tak jako s proviněním. Jestliže proviněním jednoho člověka mnozí zemřeli, mnohem více se na mnohé rozhojnila Boží milost a dar spravedlnosti v milosti toho jednoho člověka, Ježíše Krista.
A s darem tomu není tak jako s tím, co přišlo skrze jednoho člověka, který zhřešil.
Rozsudek nad jedním proviněním přinesl odsouzení, kdežto dar milosti z mnohých provinění vedl k ospravedlnění. Jestliže proviněním jednoho člověka smrt vládla skrze toho jednoho, tím spíše ti, kteří přijímají hojnost milosti a dar spravedlnosti, budou vládnout v životě skrze toho jednoho, Ježíše Krista.
A tak tedy: jako skrze provinění jednoho člověka přišlo na všechny lidi odsouzení, tak i skrze spravedlivý čin jednoho člověka přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu.
Jako se skrze neposlušnost jednoho člověka mnozí stali hříšnými, tak se také skrze poslušnost jednoho stanou mnozí spravedlivými.
Tomu, že srze Adama přešel do světa hřích a smrt, na všechny lidi, tomu snad věříš - psal jsi to tu vícekrát. Je to tak? To je i reálná zkušenost života, stačí se rozhlédnout.
Ale to nebylo všechno, co se stalo.
Jako skrze provinění jednoho člověka přišlo na všechny lidi odsouzení, tak i skrze spravedlivý čin jednoho člověka přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu.
A to "všechny lidi", to jsou skutečně všichni lidé. Tedy i Milka, Cizinec, Oko, Willy, ...
Ten rozdíl není v tom, že by některé lidi učinil Bůh "lepšími" a jiné "horšími".
Ten rozdíl je v tom, že někteří lidé přijali, co Bůh v Kristu udělal (udělal pro všechny) a žijí to, Bohu za tu milost děkují, jsou vděční a pro jiné je to "sugesce", "dost špatná pokora a poníženost" či co dalšího.
Ještě jednou: Ten rozdíl tedy není v tom, co Bůh pro všechny lidi udělal.
Ten rozdíl je v tom, jak se lidé staví k tomu, co Bůh v Kristu udělal, zda přijímají spravedlnost, která v Kristu přešla na všechny lidi.
A ta spravedlnost v Kristu, kterou lidé přijímají, to není nějaká virtuální teoretická záležitost, ale veskrze praktická, reálná věc do života.
Ale to už je zase na jinou diskuzi. Teď jde o to, abys porozuměl, že "Jako skrze provinění jednoho člověka přišlo na všechny lidi odsouzení, tak i skrze spravedlivý čin jednoho člověka přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu. "
Toník
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. únor 2020 @ 10:48:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Já říkám, že zatím nejsme spravedliví dokonale - pokud jsme totiž na dobré cestě, zatím po spravedlnosti jenom žízníme - Mt 5,6 (a už to je dobře, už to je pro nás malým vítězstvím). Když takto v dobrém vytrváme, koruna spravedlnosti nám bude dána v okamžiku naší smrti těla."...
Dá se tomuto rozumět, dá se toto pochopit?
..."Jako skrze provinění jednoho člověka přišlo na všechny lidi odsouzení, tak i skrze spravedlivý čin jednoho člověka přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu. "...
Nikoli všichni lidé jsou ve skutečnosti ospravedlněni - všichni lidé jen mají tuto možnost. Záleží i na člověku, zda se této možnosti chopí, zda ji využije. Tvrdit na základě tohoto, že snad všichni lidé jsou spravedliví (protože je Kristus ospravedlnil) by bylo nepochopením tohoto místa v Písmu. Na to máme snad shodný názor. Rozdíl nastává až potom, kdy ty tvrdíš, že jsi byl ospravedlněn v jednom okamžiku už navěky, kdežto já říkám, že jsem byl sice Kristem ospravedlněn, ale že potřebuji být stále znovu Kristem ospravedlňován, protože neumím žít svůj pozemský život dokonale a spravedlivě a stále jsem hříšníkem.
Věřím, že žádný z lidí žijících není zatím dokonale spravedlivý - že všichni potřebujeme neustále Boží milost, jsme stále hříšníci.
Ježíš přece říká spravedlivým Židům, usilujícím o naplnění Zákona: "Kdo z vás je bez hříchu, ať první hodí kamenem!"
Spravedlnost nám takto milostí byla Bohem darována opakovaně už mnohokrát (vždycky, když jsme učinili pokání ze svých hříchů) - ale my zatím nejsme sto si ji už nastálo udržet - nedokážeme to - zatím se k tomuto stavu spravedlnosti neustálým životem s Bohem jen více přibližujeme.
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 24. únor 2020 @ 07:52:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Plané naděje na to, že Bůh dá korunu spravedlnosti po smrti hříšníkovi, není tak těžké pochopit.
Jen je dobré ty naděje konfrontovat s Božím slovem [obohu.cz] a rozmyslet si, že to, co říkal Ježíš je pravda a že tedy není moc rozumné, logické si planou naději pěstovat a spoléhat na ni.
Zpět ale k tématu, Stando.
Psal jsi tu:
"Když někdo děkuje Bohu za to, že ho prý učinil lepším, než jiné lidi zde - není to pokora, ale pýcha."
A psal jsi to tučně.
O kom jsi to psal? Čí je to postoj? Kdo takto Bohu děkuje?
Ano, správně. A to je skutečné biblické.
Nikoli všichni lidé věří Bohu to, co udělal v Ježíši Kristu.
Nikoli všichni lidé přijali to, co Bůh udělal.
Jsou lidi, co nevěří Bohu a jeho dílu, nevěří slovům apoštola, nepřijali Boží spravedlnost.
Ti, kdo nevěří, stále žijí Adamovu náklonnost ke zlému. I když Bůh v Ježíši Kristu přešla spravedlnost na všechny lidi, tak ti, co ten Boží skutek nepřijali, ho nežijí.
No, já nevím, zda to bylo "v jednom okamžiku". Jak jsi na to přišel?
Ale spíše k tématu jestli je někdo nějak "lepší" a jiný nějak "horší".
Porozuměl jsi tomu, že "Jako skrze provinění jednoho člověka přišlo na všechny lidi odsouzení, tak i skrze spravedlivý čin jednoho člověka přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu"?
Že v tomto na tom není jinak ani Oko, ani Cizinec, ani Marie ani nikdo další?
Toník |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 25. únor 2020 @ 07:48:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." No, já nevím, zda to bylo "v jednom okamžiku". Jak jsi na to přišel?
"...
Fakt jsi nepochopil, že já nepsal, jak časově dlouho trvalo Ježíšovo utrpení, ale psal o té tvé chvíli, kdy jsi poznal, že jsi "znovuzrozen" a jistojistě už spasen?
..."Porozuměl jsi tomu, že "Jako skrze provinění jednoho člověka přišlo na všechny lidi odsouzení, tak i skrze spravedlivý čin jednoho člověka přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu"?
Že v tomto na tom není jinak ani Oko, ani Cizinec, ani Marie ani nikdo další?"...
Míra spravedlnosti je u každého člověka objektivně různá - podle toho, jak opravdově dokáže žít svůj život s Bohem....
...""Když někdo děkuje Bohu za to, že ho prý učinil lepším, než jiné lidi zde - není to pokora, ale pýcha."
A psal jsi to tučně.
O kom jsi to psal? Čí je to postoj? Kdo takto Bohu děkuje?"...
Třeba luteran: "Když hříšník koná dobré skutky, není jimi ospravedlněn, nestává se spravedlivým. Naopak, když my, coby ospravedlněni, spácháme hřích, upadneme do hříchu, nevypadli jsme z kategorie Spravedlivý."... .
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 28. únor 2020 @ 06:14:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Fakt jsi nepochopil, že já nepsal, jak časově dlouho trvalo Ježíšovo utrpení, ale psal o té tvé chvíli, kdy jsi poznal, že jsi "znovuzrozen" a jistojistě už spasen?
Ahoj Stando.
Psal jsi v diskuzi o jednom okamžiku, kdy jsme byli ospravedlněn v už navěky. Nepochopil jsem, že jsi psal o něčem jiném, než jsi psal.
Pro zajímavost: Víš, kdy, jak a čím jsme byli ospravedlněni?
..""Když někdo děkuje Bohu za to, že ho prý učinil lepším, než jiné lidi zde - není to pokora, ale pýcha."
A psal jsi to tučně.
O kom jsi to psal? Čí je to postoj? Kdo takto Bohu děkuje?"...
Pokud vím, Luterán bude nejspíš Luterán, nemá postoje jako římští katolíci, těžko by ho napadlo taková modlitba, jako tebe - ale zkus se ho zeptat, jestli tak Bohu děkuje, ať zbytečně nežiješ v omylech, kdyby to nebylo pravda.
Toník |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 28. únor 2020 @ 15:32:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Pro zajímavost: Víš, kdy, jak a čím jsme byli ospravedlněni?"...
Jednotliví lidé jsou ospravedlňováni pro Kristovy zásluhy. Poprvé ve křtu, následně vždycky službou církve (J 20,21-23) při učiněném pokání a vyznání hříchů.
..."A ty ses Luterana ptal, zda takto Bohu děkuje? "...
Já přece Luterána přímo ocitoval.
..."Když hříšník koná dobré skutky, není jimi ospravedlněn, nestává se spravedlivým. Naopak, když my, coby ospravedlněni, spácháme hřích, upadneme do hříchu, nevypadli jsme z kategorie Spravedlivý. Vykonali jsme něco, co k nám už nepatří, co patří našemu starému já, které zemřelo spolu s Kristem."...
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: Milka v Pondělí, 24. únor 2020 @ 20:53:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko Když někdo děkuje Bohu za to, že ho prý učinil lepším, než jiné lidi zde - není to pokora, ale pýcha.
To souhlasím že takové uvažování je pyšné. Je v tom i pohrdání jinými.
Kdo tady psal, že byl učiněn lepším než jiní lidé zde? |
]
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: Milka v Středa, 26. únor 2020 @ 20:10:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko To je zvláštní, co vidíš v té luteránově větě. Není tam nic o tom, že by se považoval za lepšího člověka než někdo jiný, že by se s někým srovnával. Pro luterana j edůležité co udělal Bůh : když někdo žije v milosti, pak už není před Bohem hříšník, protože je ospravedlněný. Protože to není zásluha toho člověka, jeho skutků, tak se ani nemá čím chlubit. |
]
]
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 29. únor 2020 @ 08:51:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
..."když my, coby ospravedlněni, spácháme hřích, upadneme do hříchu, nevypadli jsme z kategorie Spravedlivý."......
- zatímco když spáchají hřích jiní, kteří nejsou v naší kategorii, tak ti jsou vlastně v kategorii hříšníci.
Opravdu zde netvrdí, že je lepší (spravedlivý), než jiní lidé, kteří při úplně stejném hříšném skutku jsou hříšníky? |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 29. únor 2020 @ 12:26:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zajímavé, jak jsi oko choulostivý na to, co Písmo, Evangelia a učení apoštolů jednoznačně bez kamuflováni a přikrašlování zjevují :
že jsou 2 cesty - úzká a široká, že jsou ti, co jdou po široké a ti, co jdou po úzké, že jsou nespaseni a spaseni, že jsou nespravedliví a spravedliví, že jsou hříšníci a ospravedlnění, že jsou ti, co jsou ve smrti, a ti, co přešli ze smrti do života, že jsou ti, co jsou ve tmě, a ti, co přešli do světla že jsou ti, kteří nepřijali a ti, kteří přijali
Písmo říká o těch druhých, že jsou lepší ? Že jsou pyšní ? To jako vážně ?
A co s vaší pýchou a dělání ze sebe lepších oko ?
Oko, vy katolíci opravdu netvrdíte, že pouze vy... ? Že pouze u vás v řkc... ? Opravdu tím netvrdíte, že jste lepší ?
Že pouze váš učitelský úřad má schopnosti a právo vykládat Písmo ? V čem jsou lepší ti, co ty výklady vymýšlejí u vás od ostatních, kteří údajně nemohou ?
Chce to trochu soudnosti oko a objektivity. |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: Milka v Sobota, 29. únor 2020 @ 13:41:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko Opravdu netvrdí, že je lepší než jiní lidé.
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. březen 2020 @ 17:28:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já mu porozuměl v tom smyslu, že i když on třeba okrade bližního - pořád zůstává v kategorii "spravedlivý" - zatímco já, kdybych úplně stejným skutkem okradl bližního, jsem v kategoriii "hříšník". |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: Milka v Neděle, 01. březen 2020 @ 18:13:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | okoJá mu porozuměl v tom smyslu, že i když on třeba okrade bližního - pořád zůstává v kategorii "spravedlivý"
To ale není o tom, že by ten spravedlivý v Kristu byl lepší než nevěřící = hříšník.
Skutek neovlivní, kým jsi.
Pokud je někdo Božím dítětem, ospravedlněným v Kristu, milostí, pak, když někoho okrade, přesto zůstává tím Božím dítětem, v Kristově spravedlnosti. Pokud je někdo hříšník, co nevěří Kristu, zůstává tím hříšníkem, ať krade nebo ne.
To, že je někdo tím věřícím v Kristu, nedělá z něj lepšího člověka. Teda - pokud ve víře roste, projeví se, že Boha poznává a jedná s tím v souladu, chová se tak, že je vidět to ovoce ducha. Krádež je skutek, který nejde dohromady s láskou k bližnímu, takže pokud se toho dopouštěl, brzy dojde k tomu, že krást nemá. Za předpokladu, že je tím Božím dítětem, Bůh ho k tomu brzy dovede a vyučí ho. Bůh své dítě naučí, jak se projevuje opravdová láska. Mnozí lidé nevěřící mohou být slušní, pracovití, čestní, poctiví, empatičtí, laskaví - protože tak byli vychováni, protože v tomhle vyrostli, protože takoví zkrátka jsou.
Z morálního hlediska může být lepší ten nevěřící a mnozí asi i jsou. Přesto k Boží spravedlnosti vede jen jedna cesta, a to nejsou skutky. Tou je Ježíš. Milost a ospravedlnění v Kristu.
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 01. březen 2020 @ 19:59:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Z morálního hlediska může být lepší ten nevěřící a mnozí asi i jsou. Přesto k Boží spravedlnosti vede jen jedna cesta, a to nejsou skutky. Tou je Ježíš. Milost a ospravedlnění v Kristu. >>
Tak to sd Vám, Milko, vážně povedlo. Lépe bych tu kristoveckou morálku v pohledu na jimi vnímanou spravedlnost B-ží vyjádřit nedokázal.
Dobře, že tak otevřeně o tom píšete. Snad si tento Váš komentář přečte a zapamatuje co nejvíce lidí! :) |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: Milka v Neděle, 01. březen 2020 @ 20:19:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak ještě kousek z písma. Aby si to přečetlo a zapamatovalo co nejvíce lidí.
- Nyní však je zjevena Boží spravedlnost bez zákona, dosvědčovaná zákonem i proroky,
- 22 [www.biblenet.cz]Boží spravedlnost skrze víru v Ježíše Krista pro všecky, kdo věří. Není totiž rozdílu:
- 23 [www.biblenet.cz]všichni zhřešili a jsou daleko od Boží slávy;
- 24 [www.biblenet.cz]jsou ospravedlňováni zadarmo jeho milostí vykoupením v Kristu Ježíši.
- 25 [www.biblenet.cz]Jeho ustanovil Bůh, aby svou vlastní smrtí se stal smírnou obětí pro ty, kdo věří. Tak prokázal, že byl spravedlivý, když již dříve trpělivě promíjel hříchy.
- 26 [www.biblenet.cz]Svou spravedlnost prokázal i v nynějším čase, aby bylo zjevné, že je spravedlivý a ospravedlňuje toho, kdo žije z víry v Ježíše.
(Řím. 3)
|
]
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: Milka v Neděle, 01. březen 2020 @ 21:05:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevynechávej zlomyslně , voto:
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 02. březen 2020 @ 04:02:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A hned po těch vynechaných Vašich slovech následují tato závěrečná, který Váš příspěvek tak krásnê shrnují:>> Mnozí lidé nevěřící mohou být slušní, pracovití, čestní, poctiví, empatičtí, laskaví - protože tak byli vychováni, protože v tomhle vyrostli, protože takoví zkrátka jsou.
Z morálního hlediska může být lepší ten nevěřící a mnozí asi i jsou. Přesto k Boží spravedlnosti vede jen jedna cesta, a to nejsou skutky. Tou je Ježíš. Milost a ospravedlnění v Kristu. >>
A že prý jsem já zlomyslný, bajó, Milko ... Hlavně že Vás snad trklo, že zde není něco v pořádku s takovou Vaší kristovskou spravedlností, že. Anebo se mýlím, že Vás na tom cosi trklo? To druhé, viďte.
Jen ať takové křesťanské kristovecké myšlenky co nejvíce lidí čte!
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 02. březen 2020 @ 09:28:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milost a Boží ospravedlnění je skutečně tou jedinou cestou do nebe.
I kdybychom vůbec nikdy nezhřešili a žili celý život jenom podle Boha, nevykonali jsme nic nad to, co jsme povinní udělat. Pořád bychom byli jenom v situaci nehodného služebníka (otroka), který vykonal jenom to, co byla jeho povinnost. Nic nad to.
A otrok nemá podíl na dědictví - to jenom syn. Božími syny a dcerami se však stáváme pouze Božím darem, milostí, bez vlastních zásluh.
(L 17,7-10) „Kdo z vás, kdo má otroka, který oře nebo pase stádo, mu řekne, když se vrátí z pole: ‚Pojď hned a ulehni ke stolu‘? Neřekne mu spíše: ‚Připrav něco k jídlu, opaš se a obsluhuj mne, dokud se nenajím a nenapiji; pak budeš jíst a pít ty‘? Děkuje snad tomu otroku, že udělal, co mu bylo přikázáno? Nemyslím.
Tak i vy, když uděláte všechno, co vám bylo přikázáno, řekněte: ‚Jsme nehodní otroci; udělali jsme, co jsme byli povinni udělat.‘" |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 02. březen 2020 @ 13:09:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ::Milost a Boží ospravedlnění je skutečně tou jedinou cestou do nebe. :: A právě voto m to je ta křesťanská sebestřednost … jak, kterou cestičkou do nebíčka … :) Kéž takové myšlenky čte, co nejvíce lidí! |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 04. březen 2020 @ 08:03:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tady jsi evidentně v rychlosti naprosto pominul skutečný smysl toho, co jsem vysvětloval.
Není žádná zásluha, nemůžeš vůbec nic udělat proto, abys snad za to získal nárok na nebe. Nebe je od Boha darem, který nevyvážíš žádným skutkem, je z milosti - je darem lidstvu. |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 04. březen 2020 @ 09:24:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale vůbec ne, Stando Oko, nepominul jsem nic. Křesťanství je voto m, jak se dostat do nebíčka, a vyhnout se peklu :) Skrze milost, darem, prostě jak to nebíčko získat. Voto m to křesťanství je. |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. březen 2020 @ 05:25:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Votom tedy bylo vaše křesťanství, když jste byl tele?
sebestřednost … jak, kterou cestičkou do nebíčka?
Takto jste uvažoval?
Hezký den Cizinec |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 09. březen 2020 @ 10:24:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tzv. "Cizincovo přehazování horké brambory" :) Ne, Cizinče. Kudy tudy do nebíčka a nedostat se do peklíčka je křesťanská věc. Kdo uvěří a neuvěří. |
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 02. březen 2020 @ 09:17:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Přesto k Boží spravedlnosti vede jen jedna cesta, a to nejsou skutky. Tou je Ježíš. Milost a ospravedlnění v Kristu."...
Já rozumím podstatě prožívání víry poněkud odlišně - tedy právě i skrze skutky.
Bůh přece každého z nás poslal do světa s určitým svým záměrem - určil nám určitý životní úkol, který bychom měli vykonat a příslušně nás pro tento úkol i vybavil schopnostmi. Měli bychom se tedy svého úkolu dobře zhostit a naplnit tak Boží plán se světem - a to určitě nepůjde bez skutků! Skutky jsou stejně důležité jako naše motivace, proč je děláme. Nelze oddělovat jedno od druhého!
Každý náš skutek ovlivňuje naše směřování, to, čím se postupně stáváme. Proto je pro život tak důležité konat každý den skutky, které pro nás nebeský Otec připravil (Ef 2,10). Vykonání těchto skutků proměňuje naši osobnost - zrajeme jimi pro nebe. (Naopak, každý náš hřích se stává překážkou mezi námi a Bohem). Podobně právě skrze vykonané skutky došla i Abrahámova víra dokonalosti ( "Vidíš, že víra působila spolu s jeho skutky a že v těch skutcích se stala víra dokonalou. - "Jk 2,22).
Pokud se jednou někdo stane ve křtu Božím dítětem, je jím už napořád. Bůh je věrný. Nikde ovšem není psáno, že každé Boží dítě bude po smrti i spaseno - pokud totiž v dobrém nevytrvá a zemře ve smrtelném hříchu.
Bůh své dítě vychovává a učí tehdy, když o to to dítě stojí, když samo má zájem, prosí a také děkuje za dary. Když se takové dítě proti Bohu postaví, Bůh jeho vzdor zpravidla respektuje. (Jsou výjimky, že mimořádně zasáhne svou milostí, pokud za takového člověka prosí jiní - zvláště jeho rodiče).
Výraz: "spravedlivý dosud žijící člověk" znamená, že míra jeho spravedlnosti je vyšší, než míra spravedlnosti lidí kolem něho - že obecně sám touží konat spravedlivě a odmítá křivdu. Vůbec to ale ještě neznamená, že je spravedlivý už dokonale a nebo že už vůbec nehřeší.
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: Milka v Pondělí, 02. březen 2020 @ 19:48:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko Nejsem proti skutkům. Víra se skutky projeví.
Vykonání těchto skutků proměňuje naši osobnost - zrajeme jimi A není to i tak, že když k něčemu dozrajeme, tak se podle toho skutky udělají? Osobnost se promění - a pak je to i vidět?
Do soudů a určování, kdo je Božím dítětem se Bohu nepletu. Pán ví, kdo je jeho.
- A Bůh pokoje, který pro krev stvrzující věčnou smlouvu vyvedl z mrtvých velikého pastýře ovcí, našeho Pána Ježíše,
- nechť vás posílí ve všem dobrém, abyste plnili jeho vůli; on v nás působí to, co se mu líbí, skrze Ježíše Krista. Jemu buď sláva na věky věků! Amen.
|
]
Re: Jsem pořád ještě hříšníkem, nebo už nejsem? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 03. březen 2020 @ 08:03:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pán ví, kdo je jeho. Ale dá se to na člověku i poznat, kdo je jeho.
I když podle mého vidění (promiň mi moji přímost) stojíš ještě mimo skutečné společenství Kristovy církve, evidentně máš křesťanskou cnost mírnosti - nejsi vůbec daleko od Pána.
..."A není to i tak, že když k něčemu dozrajeme, tak se podle toho skutky udělají? "....
Je tomu přesně tak. Ale nikdy nejsme "přezrálí", vždycky máme ještě co zlepšovat, zdokonalovat.
Když si vezmeme třeba Abraháma - pokud by po něm chtěl Hospodin už na počátku jeho cesty jeho jediného syna - kdo ví, jak by to dopadlo!
Bůh nám přidává na náročnosti podle naší duchovní vyspělosti - u Abraháma nejdříve vyjít z pohodlí města Uru (z bezpečí kamenných zdí) a to pod stany, vydán neustále dravé zvěří i lupičům. Učil Abraháma svěřovat se do Boží ochrany. Bůh po nikom nežádá úkoly nad jeho síly! Až léty životem s Hospodinem Abrahámova víra skrze jeho skutky vzrostla - přišel teprve požadavek zkoušky obětovat Izáka.... |
]
|
|