|
Právě je 555 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116793772 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mně b (Skóre: 1) Vložil: tele v Pátek, 05. červen 2015 @ 11:34:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj, Karle,
pokusil jsem se vysvětlit, čemu
rozumím. Je to citlivé téma. Nevím, jestli ses někdy bavil s těmi, kteří
přijdou s žádostí o křest dítěte.
Mám za to, že křest prospívá jen
těm, kdo věří a z víry (vírou) také žijí. Tak stejně tomu, kdo byl pokřtěn
jako nemluvně, tak i tomu, kdo byl pokřtěn jako dospělý, křest prospívá, žijí-li
z víry. Jestli vírou nežijí, křest jim nijak neprospívá, ať byl kdo z nich
pokřtěn jako nemluvně nebo jako dospělý. Žádný rozdíl v tomto nevidím. Tak
se v mých očích ukazuje, že křest je platný jen tehdy, žije-li křtěnec
vírou v Krista. Přirovnání k sobotě se mi líbí. Ano, křest je
služebná věc tomu, kdo věří. Beze křtu mohou být lidé spaseni, jak svědčí
Písmo. Písmo také svědčí, že i osobní přítomností Ježíšovou povolaný a pověřený
člověk, pro svou nepravost z tohoto pověření může vypadnout. Jidášovo
srdce nebylo čisté, ačkoliv Slovo viděl, slyšel a dotýkal se Ho. Boží Slovo ho
nezasáhlo, nevěřil a zradil. Ach jo, srdce člověka bývá zrádné a naše úsudky
bývají klamné. Proto nežijeme tím, co vidíme, ale vírou.
Křest vodou je samozřejmě
viditelným znamením. Ale já skálopevně věřím, že by byl jen prázdným lidským
obřadem bez Boha, kdyby nebyl při něm (v něm) účastem Bůh svým Duchem a také
ten, v jehož jméno je člověk křtěn. Teprve Boží působení ve (při) křtu,
dle mé víry, činí křest platným. Nevěřím, že Bůh je svým Duchem při křtu účasten
a omezen jaksi ve vodě, (ačkoliv nezapomínejme, že vše je z Boha a Bůh je
ve všem!), ale že je ho účasten. Protože vírou nežiji tím, co vidím, mám za to,
že ačkoliv i projde člověk křtem jako dospělý, i kdyby si pamatoval a
připomínal, že byl křtěn, bez víry mu zůstane jen to viditelné a pocity. Možná
si bude pamatovat i nauku o tom, co křest znamená a v co ta daná církev či
společenství křesťanské věří či vyznává o působení Ducha při křtu, ale jeho
srdce zůstane kamenné a nevěří. Takovému křest neslouží k posile a k životu,
k utvrzení víry a nabývání přejisté důvěry v Boha, k povzbuzení a
vzbuzení, k útěše, ani k pokání… Ale ten, kdo byl křtěn jako nemluvně, pakli ve
věku nabytí moudrosti a rozumnosti k osamocení osobní víry v Boha, se
k Bohu zná a věří v něho, a ke křtu, kterým jako nemluvně byl pokřtěn
ve Jméno Kristovo pro víru rodičů, se přiznává, jako by dospělý jím prošel, ten
ač nemůže říci: viděl jsem a prožil, jedná z víry, která není založena na
tom, co viděl nebo prožil, ale co slyšel, že se při něm stalo. Takový má v mých
očích víru přepevnější, než ten, kdo jako dospělý jím prošel, viděl a prožil. Dětem
patří Boží království. Dětem věřících náleží zaslíbení stejná jako nám. A z víry
nejen činíme, ale svým vyznáním víry i potvrzujeme to, co při nás učinil Bůh.
Proto jsem pro křest nemluvňat. Ale vždy platí, že kdo přináší své batole ke
křtu, musí sám věřit, k víře vést, křest dítěti připomínat i to čím je, a
že byl pokřtěn k vyznání víry a vírou ke křtu sám musí se přiznávat. Tak
jako i člověk při křtu v dospělém věku, stále se ke křtu přiznává vírou,
věří-li však.
Karle, není tajemstvím, že jsem
členem ČCE. Mým velkokapacitním teletníkem je ČCE. Dříve jsem to tu psal.
Příliš nepátrám, kdo z které církve je či společenství. Ale jistě, jsme
ovlivňováni společenstvím, ve kterém žijeme, a lidmi se kterými se stýkáme.
Otázkou pro tebe je, proč tě to docela zajímá. Ale odpověď mi neposílej. V ČCE
jsem rád. Stejné „názory“ na vše nemám jako mí sourozenci. Oponujeme si, přeme
se, někdy jsou mraky nejen nad námi, ale nad naším obočím; ale víme, že jsme
sourozenci a Bůh nás má rád a přijímá nás, jak jsme.
Na vše nemám stejný pohled. Já
mám také za to, že je pro člověka snad lepší prožít křest jako dospělý, nebo
aspoň v dospívajícím věku. Jsme slabí a viditelné a cítěné prožitky nám
také slouží k posílení víry, pakliže věříme. O to však více si vážím těch,
kdo svůj křest neviděli a neprožili, ale věří, a Bůh mi to na jejich životech
dokazuje, že byl Bůh přítomný při křtu a od dětství je k osobnímu vyznání
víry vedl a stál vždy při nich.
Je-li pro mnohé obrazem křtu viditelná
obřízka, která byla vykonávána na dětech, a přesto písmo praví, že pravým židem
není ten, kdo má obřízku napsanou na těle, ale v těle na (v) srdci, pak
stejně je to se křtem vodou. Pravý křesťan není ten, kdo podstoupil křest
viditelně, ale uvnitř svého srdce.
Pán s Tebou. Tele |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 05. červen 2015 @ 13:28:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevím, jestli ses někdy bavil s těmi, kteří přijdou s žádostí o křest dítěte.
Jelikož už třicet let nejsem v ČCE, tak za mnou s žádostí o křest dítěte ještě nikdo nepřišel. Jen jednou jsem pokřtil desetiletého kluka, s kterým za mnou přišli jeho věřící rodiče a s kterými jsem se dobře znal. Tvrdili, že má živou víru. No, nakonec se ukázalo, že to bylo předčasné. Od té doby křtím už jen dospělé u nichž vnímám živou víru a změnu vnímání Boha, sebe i lidí okolo.
Otázkou pro tebe je, proč tě to docela zajímá. Ale odpověď mi neposílej. V ČCE jsem rád.
Je mi jedno v jaké jsi církvi, pokud víš, že tam máš být. Jen jsem si chtěl ověřit určité tušení, které jsem měl. Učím se používat dar rozpoznávání duchů. :)
Pravý křesťan není ten, kdo podstoupil křest viditelně, ale uvnitř svého srdce.
Amen. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Pátek, 05. červen 2015 @ 14:43:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ad) Učím se používat dar rozpoznávání duchů. :) :)) no já myslel, že se tomuto daru, ani jak ho používat, naučit nedá. Ale užil jsi ho snad ve správnou chvíli. A jaký je ten duch ČCE? ;o) Jasně - vtípek.
Ad) Od té doby křtím už jen dospělé u nichž vnímám živou víru a změnu vnímání Boha, sebe i lidí okolo.
Za jakou dobu poté, co víru vyznali? Znám případ, kdy byl bratr pokřtěn jako dítě ve 14, pak byl mimo církev, prý Boha zavrhoval, a nyní je mi potěšením v Bohu. Těžko kaštulkovat. Ale znám i případ, kdy se dítě přiznalo, že se nechává konfirmovat, protože má přislíbeno, že bude babičkou obdarováno. Farářům tu situaci nezávidím.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 05. červen 2015 @ 20:40:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | no já myslel, že se tomuto daru, ani jak ho používat, naučit nedá
Naučit se ten dar nedá, ale rozvíjet ano. Tu ČCE jsem trefil. Už se dovedu podle akcentů docela trefovat. Všechny známé denominace vždy k evangeliu něco přidávají a tím znečišťují duchovní projevy svých členů.
Za jakou dobu poté, co víru vyznali?
To je různé, ale já to vždy nechávám na jejich rozhodnutí, kdy chtějí být pokřtěni. Ale snažím se jim ukazovat, že není dobré to odkládat. Ale já jsem křtil jen lidi které jsem už před tím znal. Třeba naše (dospělé) děti a naše přátele, kteří uvěřili. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Pátek, 05. červen 2015 @ 21:48:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj, Karle.
píšeš: Všechny známé denominace vždy k evangeliu něco přidávají a tím znečišťují duchovní projevy svých členů.
ptám se: V čem jsem znečištěn? Co přidávám k evangeliu.
pokud znáš ČCE, v čem jsem stejný?
píšeš: Ale já jsem křtil jen lidi které jsem už před tím znal. Třeba naše (dospělé) děti a naše přátele, kteří uvěřili.
ptám se: souhlasí to s evangeliem podle písma? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 05. červen 2015 @ 22:08:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ptám se: V čem jsem znečištěn? Co přidávám k evangeliu.
pokud znáš ČCE, v čem jsem stejný?
Z toho, co jsi psal, jsem pochopil, že jsi uvěřil v nějaké odnoži hnutí víry. Takže máš podobné, charizmatické základy jako já. To je na Tobě poznat, protože takovéhle poznání jaké máš, jsi nemohl získat v ČCE. Ale zase na druhou stranu jsi v hnutí víry nemohl přijít ke schvalování křtu miminek. Vycítil jsem(skrze ten dar), že je to Tvá úlitba, abys mohl v ČCE existovat. A každou úlitbu se člověk snaží nějak ospravedlnit. Ale cítil jsem to především z těch začátečních příspěvků na téma křtu. Také byly takové jakoby na obě strany, abys snad někoho neurazil, nebo co. To jsem v ČCE zažil taky. Ale ty poslední se mi už zdály čisté a jasné. Ale ono se to těžko popisuje. Je to vždy takový těžko popsatelný dojem, který někdy vykrystalizuje v určitou věc. Proto jsem se Tě ptal, abych věděl, jestli se nemýlím. Učím se ty dojmy konkretizovat. Ale buď dobré mysli. Všichni jsme nějak něčím poznamenaní a já věřím, že pokud se budem věrně a poctivě držet jen Pána a jeho slova, on nás ze všeho vyvede a uzdraví. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Pátek, 05. červen 2015 @ 23:06:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Karle,
píšeš: Také byly takové jakoby na obě strany, abys snad někoho neurazil, nebo co.
odpovídám: Jasně. Je to sice hloupost v mých očích, protože oponuji tu a těm, takže vlastně proti všem, a stejné to bylo i v ROFC, ale mám také všechny rád. Snažím se získat všechny. Jenže lidé milují ty, co se jim neprotiví. Když zjistí, že ten, o kom si mysleli, že bude vždy na jejich straně, odporuje i jim, ihned jej zařadí na stranu nepřátel, že?
Nelétám ze strany na stranu, nevšiml sis? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Sobota, 06. červen 2015 @ 10:00:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Z čeho usuzuješ, že jsem Tě zařadil na stranu nepřátel? Jsi stále mou oblíbenou duší, i když s tebou v něčem nesouhlasím. Jen jsem ti napsal, co jsem prožíval při čtení Tvých příspěvků. Můžeš se nad tím zamyslet a nemusíš. Co s tím uděláš je Tvá věc. Přeji Ti pokoj a požehnání. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Pátek, 05. červen 2015 @ 21:52:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Křest nemluvňat spolu s tvým tvrzením Křest vodou je samozřejmě viditelným znamením. Ale já skálopevně věřím, že by byl jen prázdným lidským obřadem bez Boha, kdyby nebyl při něm (v něm) účastem Bůh svým Duchem a také ten, v jehož jméno je člověk křtěn. Teprve Boží působení ve (při) křtu, dle mé víry, činí křest platným. je dokonalá hereze. Křtem nemluvněte člověk donutí Boha jej spasit. V podstatě říkáš jinými slovy to co má ČCE jako oficiální učení a ve smluvě s Vatikánem: Jako důvody, hovořící pro křest dětí, je třeba uvést:
– předcházející Boží spásné jednání, jehož je křest znamením,
– souvislost osobního příběhu víry, jenž byl započat Bohem ve křtu,
– víra, jež je darem Ducha svatého – v
jakémkoli věku. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Pátek, 05. červen 2015 @ 22:08:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jirko,
ach jak já věděl, že když napíšu, že jsem z ČCE, že mi to budete do tváře vmetat!
Nevadí, že nečteš mé příspěvky k tomuto tématu všechny. Ale vytrháváš a vsázíš do mých slov svou předpojatost!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Sobota, 06. červen 2015 @ 10:08:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já myslím, že nikomu nevadí, že jsi z ČCE. Máš-li tam být, tak tam buď. Jirka Tě chtěl jen upozornit na to, že křtění dětí, tak jak ho učí a praktikuje ŘKC a ČCE je nebiblické a Božímu dílu neprospívá. Naše bojování není přece proti lidem, ale proti falešným myšlenkám. Křest přece tomu miminku nepomůže k víře. A víra je ze slyšení a slyšení je pak skrze slovo Boží. A víra je podmínkou spásy, ne křest. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Pondělí, 08. červen 2015 @ 14:03:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Karle, jsi poněkud vztahovačný, na to reagovat nebudu.
Samozřejmě, to co vím o hnutí
víry, vím proto, že jsem tam uvěřil a tedy si ještě pamatuji, čemu jsem byl
učen. O došlém poznání bych však nemluvil. Na toto nepotřebuješ dar rozeznání
duchů. Stačí číst.
O došlém schvalování miminek
z ČCE: Hloupost. O křtění miminek jsem věděl ještě dříve, než jsem uvěřil.
Je to veřejně známé, že ŘKC křtí miminka. O ČCE jsem nevěděl, ale četl jsem o
Jednotě bratrské, i obnovené. Ti věřili, že křest dětí má biblické základy a
děti křtili. České vyznání víry i bratrské také toto obsahuje. Ještě dříve než
jsem kdy o ČCE věděl, věřil jsem, že křtít děti rozhodně není nebiblické učení
a hřích. Já věřil rozdílně v dosti věcech oproti ROFC už když jsem tam
byl. Jsem z nevěřící komunistické rodiny. Nikdy jsem pokřtěn nebyl před
tím, než jsem uvěřil, do církví jsem nechodil.
To, co jsi vycítil o nějaké
úlitbě, je v mých očích hloupost. Četl jsi, jak jsi chtěl. Doporučuji číst
znovu, co jsem napsal.
Jestli křest dětí je nebiblický a
neprospívá Božímu dílu? Zase jsi vůbec nepochopil, co jsem psal. Křest
neprospívá ani dospělým, když nevěří. Ani těm, kdo vyznávali, že věří, Ježíše
za svého Pána prohlásili, že Bůh Ho z mrtvých vzkřísil, a nyní žijí tak,
jako by Krista nikdy nepoznali. Tak je to i s těmi, kdo byli křtěni jako
batolata. Na prožitku při křtu nezáleží. Nežijeme vírou z toho, co vidíme.
Já byl křtěn velice záhy poté, co jsem uvěřil. Nebyl jsem učen tomu, co křest
znamená a co ne. Věděl jsem jen, že když jsem uvěřil, jsem křtěn na odpuštění
hříchů ve Jméno Toho, v koho věřím. Až později jsem z Písma (za učení
v ROFC) poznával, co křest znamená. Z Písma jsem poznával a dodnes
stále poznávám. A věřím tomu. Tak jsem nebyl v ničem popředu jako ta
nemluvňátka. Byl jsem v poznání ohledně křtu, spásy, Bohu, …, ale také
víry, jako ona. A důvěra Bohu ve mne vzrůstala… Znám ty, kdo uvěřili podobně
jako já, na stejném místě, ve stejný čas vyznávali stejného Pána Ježíše, a jen
některé z nich ještě znám a vím, jak žijí a svými ústy mluví proti Němu.
Odmítám, že křtít děti, věřících
rodičů, ve Jméno Ježíšovo, je hříchem, že mu má být snad i bráněno, a že je
nebiblický, proti učení Písma. Neshodneme se.
Neshodneme se ani v tom, že
co jsi o mně vytušil, je dar rozlišování duchů. Tvůj náhled na víru - v to, co věříme, vnímám jako pouhé nabývání
a naučení se převzatých informací. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Sobota, 06. červen 2015 @ 14:38:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Tele? přiznám se, že ti nerozumím, co ti vmetám do tváře? Já jsem jenom uvedl dokument organizace ČCE, který je ve shodě s tvými příspěvky výše. Dokument ČCE hovoří stejně jako ty, ovšem používá jiná slova. Já je jsem uvedl, aby bylo zřejmé, že nejde o tvé osobní pomýlení, ale falešné evangelium celé organizace. nyní budu citovat tvá vlastní slova:
Milé Tele, aplikuj svoje vlastní slova na ateistu, jak organizace ČCE běžně aplikuje a výsledkem je falešné evangelium. Křivdíš mi, je mi úplně z které organizace jsi, jelikož to nyní vím, tak je mi jen více jasné proč některé věci píšeš. Byl jsi to první ty, kdo je psal, jsi to ty kdo obhajuje křest nemluvňat, tak proč vnímáš metání do tváře v tom, když se zveřejní dokument tvé církve? Nikdo tě nenutí obhajovat křest nemluvňat, nikdo tě nenutí souhlasit s oficiálními dokumenty ČCE na téma křtu. ty sám jsi si vybral učitele a členství, vždyť jsi to ty, kdo obhajuje nebiblický křest ateistů, nevěrců na víru cizích lidí. To ti tady ukazuji a pak ostatním i tobě také to, že to plyne z falešného učení organizace ČCE. Kdyby jsi věřil jinak ohledně křtu, tak bych tobě nikdy necitoval dokumenty ČCE, i kdyby jsi členem byl a psal jsi to v každém příspěvku. Za členství v ČCE se nemusíš stydět. Pokud se stydíš, tak přeci nemusíš být. Kdybych to chtěl vmést do tváře tvoje členství v ČCE, tak mám dost dlouhý seznam nebiblických praktik jmenované organizace. To by bylo vmetení do tváře, jelikož bych uhnul z tématu a zneužil bych tvoje členství ke kydání hnoje mimo probíhající diskuzi. Já zůstal u tématu a na nikoho hnůj nekydám. Ukázal jsem jenom obraz tvých slov v oficiálních dokumentech. Jsou v souladu. Přeji ti Tele pokoj od našeho Pána, více ti ovšem přeji, aby jsi pro lásku k Pánu vyšel z místa, kde se kazí dobré mravy, jednou se budeš muset rozhodnout, jestli následovat Pána nebo náboženskou organizaci. Čas ovšem není na mně, ale na Pánu. Buď na sebe opatrný ať nezahyneš. Ohledně falešné nauky křtu nemluvňat tě již ďábel dostal... Nepromarni milost, kterou to Pán dal, když tě vytáhl z rukou falešného evangelia v ROFC, ...
Je to zajímavé, naše místní Církev je maličkatá, 5 lidí a přitom tam máme sestru co vyšla z ČCE, co si pro víru v Krista musela vytrpět ze strany rodiny a ze strany "starších", to bych nepřál nikomu. Pak máme sestru a bratra vyjité z ROFC. Uběhlo od odchodu cca 10let, ale evangelium prosperity nechává v jejich myšlení a srdci rány. Pán je hojí, ale stopy zůstávají.
Mimochodem, uvažuj o tom, proč jsi psal, že je těžké odmítnou rodiče, když chtějí křtít nemluvně? Proč jsi to vůbec psal? Jsou to zase jen a jen tvoje slova. Pokud je křest nemluvňat biblický, jak se snažíš obhajovat ty osobně, tak proč by jsi odmítal křtít nemluvňata? Pak by byl Diotrefeský hřích jejich křest odmítnout. Pokud křest nemluvňat je nebiblický, tedy hříchem, tak je přece úplně jedno jak je těžké hřích nečinit, protože nečinit hřích můžeme v Pánově moci a kdo je Jeho nehřeší. Ano je těžké bojovat se svým hříchem, je těžké si jej někdy přiznat.... ale sám dobře víš, že Pán to na kříži neměl zrovna jednoduché. Ale protože je to těžké, tak budeme hřešit? Pokaždé, když si vzpomenu na Getsemane, na prosbu Pána, jak prosí Otce, aby od Něj odňal ten kalich a Otec nic... kalich nešel odejmout, nebylo to možné, Otec miloval Syna, Syn Otce a kalich nebylo možné odejmout...nikdo z nás to neměl tak těžké. Pán s tebou Jirka
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Pondělí, 08. červen 2015 @ 13:42:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj,
já fakt na smyšlenky a lži odpovídat nechci. Vytrhuješ má slova z kontextu, odpovídáš sám sobě na své vlastní zvrácené úvahy o víře druhých. A děláš to velice dobře. Zase tak moc příspěvků jsem k danému tématu nepsal, a byly psány ještě než jsi vůbec zareagoval. Ne, křtít děti věřících, fakt za hřích nepovažuji. Ne já nikdy neobhajoval křest ateistů, nevěrců na víru cizích lidí. Ne nikdy jsem se s tím v ČCE nesetkal. Ne, v ČCE neplatí, že kdo je křtěn, má zajištěnou účast v nebi. Ano, je těžké odmítnou pokřtít děti těch, které neznáme, ač prokážou, že byli křtěni, a zjišťujeme, že v Boha nevěří. Ano, takto dáváme lidem vědět, že křest sám o sobě spásu nikomu nezajistí. Ne, fakticky ti nekřivdím.
|
]
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mně b (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 05. červen 2015 @ 10:51:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Není lepší počkat si na osobní víru toho dítěte, aby ono samo zažilo své vědomé oddělení se od světa a přijetí Krista?"...
Celá Anglie nedávno prožívala narození budoucí královny. Nebylo by lepší s tím počkat až do doby, kdy se správnou výchovou osvědčí, že z ní bude dobrá královna? Proč se vlastně rodí princezny? Nebylo by lepší vybrat neurozenou vlastenku, která se už osvědčila vzděláním, osobní morálkou i schopnostmi a byla by lepší královnou Anglie?
Stále nerozlišuješ mezi stavem člověka a vztahem.
Také my, jako miminka, jsme se narodili ve křtu z vody a z Ducha svatého do královské rodiny. Narodili jsme se jako královské kněžstvo, jako sourozenci toho, kdo má veškerou moc na nebi i na zemi. Máme stejného Otce!
A jako ta malá anglická princezna jsme si svůj vznešený stav vůbec neuvědomovali. A mnozí si ho neuvědomují dodnes a svými skutky dělají naší rodině hanbu.
Opilý princ, ležící ve vlastních zvratcích ve stoce je k nerozeznání od kmána.
Přesto svým stavem (původem), na kterém nemá žádnou svou zásluhu, je stále právoplatným dědicem království.
Ale my se narodili pro vztah!
Byli jsme Bohem vyvoleni k proměně světa k lepšímu.
Stali jsme se pokristěním ve křtu učedníky Krista (Mt 28,19) - z vody a z Ducha.
"Ne vy jste si vyvolili mě, ale já si vyvolil vás ...! (J 15,16)
To je novým stavem člověka, který je nyní uznaným Božím dítětem a i jeho tělo hostí Boha (s odpuštěnými hříchy ve křtu) - tělo se stalo chrámem Ducha svatého.
Je snad zde u Božího vyvolení nějaká podmínka osobní víry, požadavek se strany Boha, že pozvaný musí už mít osobní víru?
Je snad osobní víra podmínkou pro vyvolení?
Nebo je osobní víra až důsledkem vyvolení, správnou lidskou odpovědí na Boží vyvolení, na Boží pozvání?
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 05. červen 2015 @ 13:07:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže kalvinismus. Nechápu tedy, proč jsi se nedávno proti němu vymezoval. Jinak jenom stále víc potvrzuješ, že vůbec nevíš, co se děje při znovuzrození. Při znovuzrození dostává člověk nového ducha v němž bydlí Duch svatý a skrze něj Otec a Syn. Člověk, který má nového ducha narozeného z Boha, má i živou víru. Není možné se narodit z Boha a přitom nevěřit a žít jako ateista. Teda je to možné, ale jen tam u vás, kde jste jakoby znovuzrozeni křtem, ale kdyby vám to neřekli, tak to nevíte. Mícháš, jako obvykle, hrušky s jablky. Mícháš narození z královny s narozením z Boha. Z královny se rodí tělo, z Boha se rodí duch. Nikde v Písmu není napsáno, že pouhým křtem, ponořením do vody, se dostává nový duch. Už Ti to tu vysvětloval i Tele, ale Ty stále jen meleš ten svůj naučený kolovrátek. Už vím, proč to děláš. Ale i kdyby jsi si to tisíckrát vsugerovával, stejně to bude stále lež. A lež Ti ke spasení nikdy nepomůže. Přitom stačí tak málo. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 05. červen 2015 @ 14:16:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Nikde v Písmu není napsáno, že pouhým křtem, ponořením do vody, se dostává nový duch."...
Co je to za výraz "pouhý křest"?
To byl možná tak křest Janův! Křest pokání ze hříchů.
Křest do Pánova jména je ale čímsi daleko vyšším. Je přímo pokristěním člověka, které je dílem Ducha svatého. Tak to Kristus ustanovil: Dělejte mi učedníky, křtěte je ... (Mt 28,19).
Jestliže sám Ježíš říká: "Ježíš odpověděl: „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a Ducha, nemůže vstoupit do Božího království. Co se narodilo z těla, je tělo, a co se narodilo z Ducha, je duch. (J 3,5-6)"
Jak tedy ty v rozporu s Ježíšovými slovy můžeš tvrdit, že jsi se narodil pouze z Ducha?
Kde bereš tu odvahu činit z Krista lháře či prázdného mluvku?
My jsme se poprvé narodili z těla, jako lidé tělesní (- či duševní). Podruhé jsme se narodili z Ducha (ve křtu) a stali se lidmi duchovními. Narodili jsme se tak darem a bez vlastních zásluh. V obou případech.
Ani ta největší víra na světě tě neopravňuje k tomu, aby tě Bůh znovuzrodil. Bůh znovuzrozuje jenom ty, které si sám k tomu vybral - vyvolil. A může to být jak skrze dar víry člověku mentálně zralému, tak i skrze věřící křesťanské rodiče, kteří svou vírou posvěcují i své mentálně nezralé děti.
Žádný kalvinismus! (J 15,16) Ne vy jste si vybrali mne, ale já jsem si vybral vás a ustanovil jsem vás, abyste vyšli a nesli ovoce a vaše ovoce aby zůstávalo ... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 05. červen 2015 @ 21:17:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To nemá cenu. To je furt dokola jak u blbejch na dvorečku.
Průběhový čas vylučuje, že by měl Ježíš na mysli jednorázový akt křtu ve vodě.
Pokud stále ignoruješ toto uvedení na pravou míru, překrucuješ Boží slovo, jen abys obhájil své falešné učení. A diskuze s Tebou pak nemá smysl.
Jinak, jestli jsi si nevšiml, tak v NZ je křest vždy spojován s pokáním a odpuštěním hříchů, nikdy ne se znovuzrozením z Ducha.Nikde není napsáno, že jsme se znovuzrodili Duchem ve křtu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Pátek, 05. červen 2015 @ 21:43:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Drahý Oko, prosím čti pozorněji, Pán říkal: Čiňte mi učedníky A křtěte je. On neříkal dělejte mi učedníky křtem. Křtem se nikdo nestane učedníkem, sám jsi přiznal, že jsou případy kdy se pokřtění ateisté nestanou nikdy věřícími, učedníky Pána. Jirka |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 07. červen 2015 @ 14:50:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kéž by Ti Pán otevřel oči a protesal uši, abys vidíce viděl a slyšíce slyšel. Jinak nemá vůbec smysl Ti předkládat nějaké argumenty, protože je naprosto ignoruješ a stále dokola jen opakuješ bez argumentů to samé. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 08. červen 2015 @ 08:13:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bez argumentů?
Nedokládám snad všechno své tvrzení Písmem? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 08. červen 2015 @ 09:41:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Argumentovat stále dokola dvěma špatně pochopenými verši z Písma není argumentace Písmem. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M (Skóre: 1) Vložil: tele v Pátek, 05. červen 2015 @ 14:25:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando,
můj absolutní a striktní nesouhlas s tímto: Přesto
svým stavem (původem), na kterém nemá žádnou svou zásluhu, je stále právoplatným
dědicem království.
Ačkoliv oba souhlasíme se křtem dětí. Je mezi námi
strašlivě rozdílné pojetí!
Uvádíš příklad královského dítěte. Ale ono je jedno,
jestli královského nebo prostě dítěte nějakých rodičů. Vždy totiž platí, že se
dítě narodí, není si vědomo toho, že se těm dvěma rodičům narodilo. Když
dospěje, může čerpat tuto informaci od samotných rodičů, prarodičů, známých
rodičů, z rodného listu, a podobně. Ale nemůže říci: viděl jsem to a
zažil, když jsem se jim rodil. Byl jsem přitom, když mně zplodili a byl jsem
při tom, když jsem se dral z matčina lůna. Jenom to, že žiji s dvěma dospělýma,
kteří mne vychovávají, ještě neznamená, že jsem jejich synem! Jsou lidé, kteří
své rodiče nikdy neviděli. Někteří z nich po nich pátrali jen na základě
zápisu v matrice. Ale co když ten zápis je chybný? Hledali na základě
víry. Vlastně každý, kdo žije a představuje své rodiče za své, věří, že jsou
jeho rodiči! A stejně jako ti neurození, tak ten urozený podle světa, musí
věřit, že jím je. Syn se také může zříci svého nástupnictví po královském otci.
Kdo hledal své rodiče, nemusí uvěřit zápisu z matriky. Ač zůstávají dětmi
svých rodičů, nemusí věřit tomu, že jimi jsou.
No a my věřící, jsme synové a dědicové z víry.
Písmo svědčí o tom, že ne každý z židů, kdo byl obřezán, je pravý žid. Ač
tělem židem zůstává a znamením obřízky byl viditelným způsobem odlišen od
jiných (okolních) národů a Bohu rodiči zasvěcen, nemůže říci, že jeho otcem je
Abraham , nečiní-li skutky, které činil Abraham! Synové Abrahamovi jsou lidé (vztahem)
víry nikoliv stavem, do kterého se narodili!
Ty zcela popíráš učení Pavlovo!
v Řím 4: Blahoslavení jsou ti,
jejichž nepravosti byly odpuštěny a jejichž hříchy byly přikryty. Blahoslavený je muž, jemuž Pán vůbec
nepřipočte hřích.‘ Vztahuje se toto
blahoslavenství jen na obřezané, nebo také na neobřezané?
Říkáme totiž: ‚Abrahamovi byla víra počtena za spravedlnost.‘ Jak mu tedy
byla počtena? Byl už obřezán, či ještě ne?
Nebyl
obřezán, ale byl
ještě
před obřízkou a znamení obřízky přijal jako pečeť
spravedlnosti z
víry, kterou měl
ještě
před obřízkou, aby byl otcem všech věřících mezi neobřezanými, aby tak také
jim byla připočtena spravedlnost a aby byl
otcem těch obřezaných, kteří nejsou
jen obřezáni, ale kráčejí také ve šlépějích víry, kterou měl
náš otec Abraham ještě před obřízkou. Zaslíbení, že bude dědicem světa, se
Abrahamovi a jeho potomstvu nedostalo skrze Zákon, nýbrž
skrze spravedlnost z víry. Neboť jsou-li dědici ti, kteří jsou jimi
ze Zákona, je víra zbytečná a zaslíbení je zrušeno.
V Řím 2: Obřízka prospívá,
jestliže děláš to, co přikazuje Zákon. Jsi-li však
přestupníkem Zákona, tvá obřízka se stala neobřízkou. Jestliže tedy neobřezaný člověk zachovává
ustanovení Zákona, nebude mu jeho neobřízka
počítána za obřízku? A když člověk od
přirozenosti neobřezaný plní Zákon, bude soudit tebe, který jsi
skrze literu a obřízku přestupníkem Zákona. Neboť pravý
Žid není ten, kdo je jím navenek, a pravá
obřízka není ta, která je
zjevná na těle; ale pravý Žid je
ten, kdo je Židem
uvnitř, a pravá obřízka je obřízka srdce
Duchem, nikoli literou. Ten má chválu ne od lidí, nýbrž od
Boha.
Kdy pochopíš, že stav nic neznamená, ale
vztah ano! Všichni lidé jsou z Boha, celé tvorstvo stvořil Bůh, a všemu co
se na zemi hýbe, vdechl Bůh svůj život. Tak tedy všichni lidé bez rozdílu jsou
děti Boží podle Božího slova. Avšak dětmi víry jsou pouze ti, kteří žijí z víry
v to Slovo.
Tak pravými (právoplatnými) dětmi Božími nejsou ti, kdo se narodili
věřícím rodičům (jako ti, kdo pocházejí z věřícího Abrahama), ale ti, kteří
věří v Boha! Stejně jako Ježíš říkal farizeům, že jejich otcem není Bůh,
ač se narodili do pokolení Abrahamova, a jsou dětmi obřízky; tak stejně nejsou
dětmi Božími děti křesťanů, ač byly i pokřtěny, pokud nežijí z víry v Boha!
Dospějí-li, osobní vírou musí se k Bohu přiznat! Víra pak není prázdné slovo na
papíře, či vyřčené z úst, ale je jednáním, které z věřícího srdce vychází
a víru potvrzuje. Nejsou dětmi Božími lidé podle stavu, ale vztahu ano!
Jak zbloudilé je tvé uvažování v této věci! Křtěme tedy všechny
lidi ihned po narození, a bude celý svět spasen! Nevadí, že nám budou činit
ostudu, vše je zajištěno! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 07. červen 2015 @ 13:38:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jak zbloudilé je tvé uvažování v této věci! "...
"Zbloudilé" je ale jen pro tvé nepochopení:
Starozákonní obřízka těla byla předobrazem Kristovy obřízky srdce ve křtu.
Obojí učiní z pohana člena vyvoleného národa, potomka Abrahámova. Svým stavem v Božích očích. Mocí Boha nás On vyzvedl z naší padlé lidské důstojnosti a milostí nás zařadil do zástupů svých vyvolených. Bez našich zásluh - klidně zatím i bez opětování vztahu z naší strany. Třeba z důvodu, že jsme takového vztahu sami ještě pro svůj věk nebyli mentálně schopni.
Ovšem být učedníkem Krista vyžaduje nejenom tento nový stav, ale i vztah víry, doprovázený praktickým žitím.
Čiňte mi učedníky, křtěte je (nový stav) a učte je všechno (vztah víry), co jsem vám přikázal....
Když je tedy někdo Božím dítětem z milosti a později žije bez víry, jeho statut Božího dítěte mu Bůh nesebere (ani nehodným židům Hospodin nezrušil jejich obřízku) - ovšem je mu prakticky k ničemu. Je v situaci královského potomka, ležícího mezi ostatními opilci někde v příkopu ve vlastních zvratcích a od nich k nerozpoznání.
Třeba se tedy naučit rozlišovat mezi vztahem víry a co ten způsobuje a mezi stavem vyvoleného Božího dítěte a co v docela jiné rovině způsobuje zase ten. |
]
|
|
|
|