Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Květoslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 299, komentářů celkem: 430049, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 555 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116793772
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mně b (Skóre: 1)
Vložil: tele v Pátek, 05. červen 2015 @ 11:34:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, Karle,

pokusil jsem se vysvětlit, čemu rozumím. Je to citlivé téma. Nevím, jestli ses někdy bavil s těmi, kteří přijdou s žádostí o křest dítěte.

Mám za to, že křest prospívá jen těm, kdo věří a z víry (vírou) také žijí. Tak stejně tomu, kdo byl pokřtěn jako nemluvně, tak i tomu, kdo byl pokřtěn jako dospělý, křest prospívá, žijí-li z víry. Jestli vírou nežijí, křest jim nijak neprospívá, ať byl kdo z nich pokřtěn jako nemluvně nebo jako dospělý. Žádný rozdíl v tomto nevidím. Tak se v mých očích ukazuje, že křest je platný jen tehdy, žije-li křtěnec vírou v Krista. Přirovnání k sobotě se mi líbí. Ano, křest je služebná věc tomu, kdo věří. Beze křtu mohou být lidé spaseni, jak svědčí Písmo. Písmo také svědčí, že i osobní přítomností Ježíšovou povolaný a pověřený člověk, pro svou nepravost z tohoto pověření může vypadnout. Jidášovo srdce nebylo čisté, ačkoliv Slovo viděl, slyšel a dotýkal se Ho. Boží Slovo ho nezasáhlo, nevěřil a zradil. Ach jo, srdce člověka bývá zrádné a naše úsudky bývají klamné. Proto nežijeme tím, co vidíme, ale vírou.

Křest vodou je samozřejmě viditelným znamením. Ale já skálopevně věřím, že by byl jen prázdným lidským obřadem bez Boha, kdyby nebyl při něm (v něm) účastem Bůh svým Duchem a také ten, v jehož jméno je člověk křtěn. Teprve Boží působení ve (při) křtu, dle mé víry, činí křest platným. Nevěřím, že Bůh je svým Duchem při křtu účasten a omezen jaksi ve vodě, (ačkoliv nezapomínejme, že vše je z Boha a Bůh je ve všem!), ale že je ho účasten. Protože vírou nežiji tím, co vidím, mám za to, že ačkoliv i projde člověk křtem jako dospělý, i kdyby si pamatoval a připomínal, že byl křtěn, bez víry mu zůstane jen to viditelné a pocity. Možná si bude pamatovat i nauku o tom, co křest znamená a v co ta daná církev či společenství křesťanské věří či vyznává o působení Ducha při křtu, ale jeho srdce zůstane kamenné a nevěří. Takovému křest neslouží k posile a k životu, k utvrzení víry a nabývání přejisté důvěry v Boha, k povzbuzení a vzbuzení, k útěše, ani k pokání…  Ale ten, kdo byl křtěn jako nemluvně, pakli ve věku nabytí moudrosti a rozumnosti k osamocení osobní víry v Boha, se k Bohu zná a věří v něho, a ke křtu, kterým jako nemluvně byl pokřtěn ve Jméno Kristovo pro víru rodičů, se přiznává, jako by dospělý jím prošel, ten ač nemůže říci: viděl jsem a prožil, jedná z víry, která není založena na tom, co viděl nebo prožil, ale co slyšel, že se při něm stalo. Takový má v mých očích víru přepevnější, než ten, kdo jako dospělý jím prošel, viděl a prožil. Dětem patří Boží království. Dětem věřících náleží zaslíbení stejná jako nám. A z víry nejen činíme, ale svým vyznáním víry i potvrzujeme to, co při nás učinil Bůh. Proto jsem pro křest nemluvňat. Ale vždy platí, že kdo přináší své batole ke křtu, musí sám věřit, k víře vést, křest dítěti připomínat i to čím je, a že byl pokřtěn k vyznání víry a vírou ke křtu sám musí se přiznávat. Tak jako i člověk při křtu v dospělém věku, stále se ke křtu přiznává vírou, věří-li však.

Karle, není tajemstvím, že jsem členem ČCE. Mým velkokapacitním teletníkem je ČCE. Dříve jsem to tu psal. Příliš nepátrám, kdo z které církve je či společenství. Ale jistě, jsme ovlivňováni společenstvím, ve kterém žijeme, a lidmi se kterými se stýkáme. Otázkou pro tebe je, proč tě to docela zajímá. Ale odpověď mi neposílej. V ČCE jsem rád. Stejné „názory“ na vše nemám jako mí sourozenci. Oponujeme si, přeme se, někdy jsou mraky nejen nad námi, ale nad naším obočím; ale víme, že jsme sourozenci a Bůh nás má rád a přijímá nás, jak jsme.

Na vše nemám stejný pohled. Já mám také za to, že je pro člověka snad lepší prožít křest jako dospělý, nebo aspoň v dospívajícím věku. Jsme slabí a viditelné a cítěné prožitky nám také slouží k posílení víry, pakliže věříme. O to však více si vážím těch, kdo svůj křest neviděli a neprožili, ale věří, a Bůh mi to na jejich životech dokazuje, že byl Bůh přítomný při křtu a od dětství je k osobnímu vyznání víry vedl a stál vždy při nich.

Je-li pro mnohé obrazem křtu viditelná obřízka, která byla vykonávána na dětech, a přesto písmo praví, že pravým židem není ten, kdo má obřízku napsanou na těle, ale v těle na (v) srdci, pak stejně je to se křtem vodou. Pravý křesťan není ten, kdo podstoupil křest viditelně, ale uvnitř svého srdce.

Pán s Tebou. Tele


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mně b (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 05. červen 2015 @ 10:51:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Není lepší počkat si na osobní víru toho dítěte, aby ono samo zažilo své vědomé oddělení se od světa a přijetí Krista?"...


Celá Anglie nedávno prožívala narození budoucí královny. Nebylo by lepší s tím počkat až do doby, kdy se správnou výchovou osvědčí, že z ní bude dobrá královna?  
Proč se vlastně rodí princezny? Nebylo by lepší vybrat neurozenou vlastenku, která se už osvědčila vzděláním, osobní morálkou i schopnostmi a byla by lepší královnou Anglie?


Stále nerozlišuješ mezi stavem člověka a vztahem.

Také my, jako miminka, jsme se narodili ve křtu z vody a z Ducha svatého do královské rodiny. Narodili jsme se jako královské kněžstvo, jako sourozenci toho, kdo má veškerou moc na nebi i na zemi. Máme stejného Otce!


A jako ta malá anglická princezna jsme si svůj vznešený stav vůbec neuvědomovali. A mnozí si ho neuvědomují dodnes a svými skutky dělají naší rodině hanbu.  

Opilý princ, ležící ve vlastních zvratcích ve stoce je k nerozeznání od kmána. 

Přesto svým stavem (původem), na kterém nemá žádnou svou zásluhu, je stále právoplatným dědicem království.





Ale my se narodili pro vztah!

Byli jsme Bohem vyvoleni k proměně světa k lepšímu.

Stali jsme se pokristěním ve křtu  učedníky Krista (Mt 28,19) - z vody a z Ducha.

"Ne vy jste si vyvolili mě, ale já si vyvolil vás ...!   (J 15,16)

To je novým stavem člověka, který je nyní uznaným Božím dítětem a i jeho tělo hostí Boha (s odpuštěnými hříchy ve křtu) - tělo se stalo  chrámem Ducha svatého.


Je snad zde u Božího vyvolení nějaká podmínka  osobní víry, požadavek se strany Boha, že pozvaný musí už mít osobní víru? 

Je snad osobní víra podmínkou pro vyvolení?

Nebo je osobní víra až důsledkem vyvolení, správnou lidskou odpovědí na Boží vyvolení, na Boží pozvání?




| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy