Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 341, komentářů celkem: 430044, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 550 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
gregorios777

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116780176
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický duch, duch antikrista. (Skóre: 1)
Vložil: Bumerang v Neděle, 24. listopad 2013 @ 09:43:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický duch, duch antikrista. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 24. listopad 2013 @ 12:04:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Já nevím, jak to máš ve zvyku ty,..

  No, já se ptám, abych se dověděl názor člověka, nebo nějakou informaci, většinou. Když pokládám otázku, kterou chci člověka někam dovést, tak se to snažím označit.



  Ale naopak, znovuzrození ve křtu bez postoje pokání není možné, pokání je pro znovuzrození postojem naprosto podmiňujícím, nezbytným.
  
  Rozumím ti dobře, že pokud u svátosti křtu miminka chybí pokání, že ke "znovuzrození" nedojde, když "znovuzrození" není možné? Nebo ke "znovuzrození" miminka dojde, i když to není možné?

  Pokud se miminko při svátosti křtu neznovuzrodí, když chybí víra, tak to by vysvětlovalo, proč se to znovuzrozování miminek svátostí křtu tak často nepovede a po světě běhá stamiliony lidí po svátosti křtu, u kterých znovuzrození není možné. 

  Tento tvůj názor je jen tvůj názor, nebo je to teď nějaké oficiální učení ŘKC? Nás ještě učili, že "svátost působí prostým udělením", t.j. že například svátost křtu miminka působí 100% bez ohledu na kvality vysluhujících či postoje rodičů a kmotrů, o miminku ani nemluvě.


Pochopil jsi tento rozdíl?

  Rozdíl mezi čím?

  ŘKC učení chápu, ale to z 80. let minulého tisíciletí a nevím, jestli už to dnes není "myšlení středověku". Tebe mohu pochopit jen když vysvětlíš, co vlastně vysvětluješ, tak nějak totiž stále předpokládám, že učení ŘKC je skoro stejné, alespoň v tom, co bylo za nás důležité (např. svátosti), ale ty a další diskutující zde mne z toho omylu postupně vyvádíte. Pokud vysvětluješ tvoje nějaké myšlenky a nová vymyšlená učení, chvilku trvá, než napíšeš, co vlastně vysvětluješ a do čeho se zrovna zamotáváš.



V tomto křtu má každý jistotu, že se stává učedníkem Krista. Protože Kristus to takto stanovil. Znovuzrození se tedy děje ponořením do Krista ve křtu.

  Ano, to jsi popsal hezky.

  A v tom je klíčový, zásadní rozdíl v "jistotě", kterou má každý z vás po svátosti křtu miminka oproti skutečné jistotě věčného života, kterou mají křesťané, když Bůh potvrdí svoji smlouvu a dá člověku nové srdce a nového ducha, napíše své zákony na to srdce, dá člověku dar pokání a způsobí, že člověk ty Boží zákony dodržuje. 

  U jistoty je totiiž velký rozdíl v tom, co si vymyslí a udělá člověk a co nemá dlouhého trvání proti tomu, co dělá Bůh a co je pro věčnost.


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický duch, duch antikrista. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 24. listopad 2013 @ 16:40:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ty mě vyčítáš, že tě často neposlouchám, ale mně to připadá zrovna tak i od tebe. Já si přece nic takového nevykládám, kde jsi na to přišel?
Už jsem ti přece svůj pohled na toto vysvětloval podrobně.
My nevíme, zda tebou výše uvedení byli pokřtěni vodou do Kristova jména (Mt 28,19), Písmo se o tom nijak nezmiňuje. V jejich případě to přece není vůbec důležité. 


  Ještě k této věci. Jestli se ptáš, kde jsem na to přišel, tak pokud tě to zajímá, zkus si přečíst tuto diskuzi. Když jsem ti tehdy napsal, že učedníci byli docela normálně pokřtěni a že představa křes´tana, který nepotřebuje křest je pro mne mimo realitu, napsal jsi mi:

Můžeš zde snad uvést místa v Písmu, která svědčí, že Petr, Kleofáš, Marie a Jan a další učedníci byli pokřtěni? Pokud ne, tak zde hájíš jen výplody vlastní fantazie, zjitřené svým virtuálním náboženstvím.

  Na jasnou jednoduchou otázku, jestli učedníci byli pokřtěni nebo ne, jsi neodpověděl a kličkoval jsi jak zajíc. 

  Ještě před tím jsi tvrdil, že: "Všichni ti, kteří měli za Kristova života s ním účast na jeho životě (byli Kristem dokonce osobně pozváni), se stali křesťany Kristovým ukřižováním. Měli účast na Kristově smrti, měli účast na Kristově vzkříšení. Tím byli znovuzrozeni."

  A dnes zase tvrdíš, že "My nevíme, zda tebou výše uvedení byli pokřtěni vodou do Kristova jména".

  Těžko ti rozumět. 


  Jestli ale dnes opravdu konečně chápeš, že se písmo o křtu Jakuba, Jana, Marie, Marty, Magdaleny, Tomáše a dalších nijak nezmiňuje, tak to je dobře, protože k tomuto poznání jsem tě chtěl dovést a snad se mi to konečně povedlo. Tu otázku na jejich křest jsem ti totiž dával právě proto, abych ti ukázal, že písmo se o tomto nezmiňuje

  Pisatelé písma (Matouš, Marek, Lukáš, Jan, Petr ...) nepovažovali za důležité zmínit, kdy byli učedníci pokřtěni. Kdy se setkali s Ježíšem Kristem a dostali od něj pozvání do života, to si pomatovali velmi přesně a s několika podrobnostmi. Když si člověk dál pročítá písmo, tak si učedníci velmi přesně pomatovali zjevení Boží moci v jejich životech. Pak si ještě velmi přesně pomatovali chvíli, kdy se vzdali všeho a šli za Ježíšem. A pomatovali si další události a to jednoznačně a podrobně. A když svědčili a psali písmo, dopodrobna tyto události vypsali.



  V životě to tak bývá, že člověk si důležité události života pomatuje až do největších podrobností a ty méně důležité zapomíná.


  Nejsou a nebyli dva druhy křesťanů. Dnes jsou křesťané stejní, jako tehdy. Když poslouchám jejich svědectví, je stejné, jako svědectví Petra, Magdaleny, Marty, Kleofáše či Tomáše.

  Já si dodnes pomatuju, kdy jsem potkal Ježíše a dostal to pozvání k věčnému životu. Pomatuju si to jako by to bylo dnes, včetně tak deseti detailů, přesto, že to je přes třiadvacet let. A stejně tak si dodnes pomatuju chvíli, kdy jsem se stal křesťanem a Bůh mi daroval život a opět včetně mnoha detailů, jako například který to byl den v týdnu, co jsem přesně dělal před tím a potom a to přes to, že už to brzo bude třiadvacet let.




| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický duch, duch antikrista. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 24. listopad 2013 @ 16:50:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
..."3. Dar pokání je až součást té smlouvy"...

Není pravda. Na příkladu Davida vidíme, že dar pokání může obdržet nezávisle kdokoli z lidí (i nekřesťanů), protože Duch si vane, kam sám chce.



  Opět tvoje principielní opozice.

  Samozřejmě, že Bůh může odpustit hříchy komukoliv a kdykoliv a jakkoliv si vzpomene i mimo smlouvu v Ježíši Kristu. Bůh je svrchovaný a svobodný. I Ježíš odpouštěl hříchy před tím, než šel na kříž a než se na zemi vůbec objevili první křesťané.


  Samozřejmě že Bůh může dávat pokání (t.j. skutečnou změnu života, ne nějaký prchavý pocit) i komukoliv mimo smlouvu v Ježíši a také to dělá, když k němu lidé volají.


  V křesťanství je ale pokání zákonité, neoddělitelné. Když Bůh člověku ukáže výsledek soudu nad jeho životem, když člověk ten výsledek přijme a poddá se Bohu, když Bůh dá člověku nové srdce, na kterém jsou napsané Boží zákony a způsobí, že člověk podle těch zákonů žije, tak je to zákonitě změna životních postojů.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.50 sekundy