Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budes exorcista. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 10. květen 2012 @ 22:42:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | No, já se narodil v jediném okamžiku. Mám ho napsaný v rodném listě. Porod obvykle trvá okamžik. A když trvá dlouho, stane se z porodu potrat.
Znovuzrodil jsem se také v jediném okamžiku.
První učedníci také: Magdalena v zahradě u hrobu, dva učedníci později v Emauzech, apoštolové a ostatní učedníci o kus později večer a Tomáš týden na to.
A co když je člověk natolik dementní, že není
vůbec schopen chápat - natož uvěřit Kristu? Nezdá se ti tvé náboženství
kruté, když ho pro jeho stav vylučuješ ze spásy?
Opět lživě návodná otázka.
Jestli je tvé náboženství kruté, nesuď podle sebe a své víry druhé.
Intelekt a pocity pleteš do víry ty. Pro tebe je důležitý ve víře lidský rozum, když odpouštíš, pouštíš "z hlavy". Ty tu píšeš, že když lidský rozum chybí, není člověk schopen uvědomělého vztahu k Bohu. Ty tu píšeš o intelektuální podobě víry. Tvé náboženství je kruté, protože lidi s nedostatkem rozumu vylučuješ ze vztahů. Obludnost, nesmysl.
Já nic takového nepsal, naopak jsem tu několikrát psal přesný opak.
Křesťanská víra není primárně o rozumu, hodnotě intelektu či o pocitech, ale je o srdci. Lidem říkáme: Blízko tebe je to slovo, ve tvých ústech a ve tvém srdci;‘ je to slovo víry, které hlásáme: Vyznáš-li svými ústy Pána Ježíše a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš zachráněn.
Stejně tak, když odpouštíme, odpouštíme ze srdce, ne z hlavy (odpuštění z hlavy je k ničemu, podobně jako intelektuální "víra"). Pokud milujeme, máme s někým vztah, máme ho srdcem, ne intelektem - intelektuální vztah je kalkul, ne láska.
Když Bůh zachraňuje, zachraňuje první srdce člověka. Při znovuzrození vezme kamenné srdce a dává srdce masité, měkké, hořící. Ne rozum - ten zůstává znovuzrozenému člověku stejný. Kdyby měl totiž člověk hořící a měkký rozum, moc by mu to do Božího království nepomohlo. Když má ale soucitné, měkké, poddajné a hořící srdce, je to vzácné.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budes exorcista. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 11. květen 2012 @ 12:30:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Porod obvykle trvá okamžik. "...
Zeptej se na toto své ženy - jesti s tebou bude v tomto také souhlasit. :-)
Své znovuzrození z vody a z Ducha - přitom prý mimo křest, jsi zde zatím nedokázal ani srozumitelně vysvětlit ani obhájit Písmem.
Tvrdíš, že ty jsi nic nenapsal o nutnosti rozumu ke znovuzrození, že si to na tebe vymýšlím. A pak jsi to dost neohrabaně obrátil proti mě.
Tvoje slova:"...Opravdu si myslíš, že může být Boží dítě někdo, kdo nevěří, že Ježíš byl
vzkříšen ...Lidem říkáme: Blízko tebe je to slovo, ve tvých ústech a ve tvém srdci;‘ je to slovo víry, které hlásáme: Vyznáš-li svými ústy Pána Ježíše a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš zachráněn."
so
Osobní víra v Ježíše vzkříšeného není bez vládnutí svým rozumem (bez intelektu) vůbec možná.
Co to máš za divné myšlení, když nepochopíš tak jednoduchou věc? Nemáš - li schopnost uvažovat, nepochopíš ani kdo je Ježíš, nepochopíš ani co znamená "být vzkříšen!" Ani kdyby ti to hlásal sám apoštol.
Když nevládneš svým rozumem, nedokážeš totiž ani rozumět co kdo říká, ani mluvit - natož vyznat ústy víru v Krista vzkříšeného!
Na to na všechno je potřeba obyčejný lidský rozum.
Podle tvého tvrzení jak být spasen: každý, kdo není schopen sám uvěřit a sám vyznat víru v Krista vzkříšeného, spasen být nemůže! Proto říkám, že lidem bez rozumu upíráš možnost spasení v Kristu.
Skutečnost je ale jiná. My v ŘKC tvoříme živé polečenství a kde je u jednoho nějaký nedostatek (třeba neschopnost pro naprostou absenci rozumu sám získat osobní víru v Krista, pochopitelně také neschopnost ji vyznat), tam si za něj "stoupne" někdo jiný, který ho v tomto zastoupí. Proto je možno křtít i miminka (která sama ještě nemluví) - podobně jako i těžce mentálně postižené lidi, neschopné vědomého vztahu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budes exorcista. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 11. květen 2012 @ 13:03:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Podle tvého tvrzení jak být spasen: každý, kdo
není schopen sám uvěřit a sám vyznat víru v Krista vzkříšeného, spasen
být nemůže! Proto říkám, že lidem bez rozumu upíráš možnost spasení v
Kristu.
No, oko, to mi připisuješ příliš mnoho zásluh. Nejsem autorem toho tvrzení "jak být spasen".
Vím, že máš těžké problémy s logikou. Pokud víme, jak být spasen, řešíme, aby lidi byli spaseni. Toť vše.
Vy jste zase experti na to, jak člověk být spasen nemůže a na to, abyste lidem spasení upírali - já nic takového nepsal ani vzdáleně, není to moje uvažování, to sis všechno domyslel z převrácenosti tvého srdce.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budes exorcista. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 11. květen 2012 @ 19:09:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nejsem autorem toho tvrzení "jak být spasen""... Tvoje slova:"...Opravdu si myslíš, že může být Boží dítě někdo, kdo nevěří, že Ježíš byl
vzkříšen ...Lidem říkáme: Blízko tebe je to slovo, ve tvých ústech a ve tvém srdci;‘ je to slovo víry, které hlásáme: Vyznáš-li svými ústy Pána Ježíše a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš zachráněn."
Toníku, Opravdu to mám být já, kdo má těžké problémy s logikou? Kdo z nás se tu vydává za experta, jak člověk spasen být nemůže? - ( tvrdíš, že nemůže být Boží dítě někdo, kdo nevěří, že Ježíš byl
vzkříšen ).
Já naopak tvrdím, že může být Božím dítětem i ten, kdo nevěří, že Ježíš byl vzkříšen (protože takové víry z rozumových důvodů není schopen).
Komu tedy já upírám spasení, jak tvrdíš?
Čí srdce je převrácené?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budes exorcista. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 11. květen 2012 @ 19:37:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | tvrdíš, že nemůže být Boží dítě někdo, kdo nevěří, že Ježíš byl
vzkříšen
Oko,
Fakta k apoštolům večer, když přišli ti dva s hořícím srdcem z Emauz:
1. Nejsou pokřtěni 2. Slyší zprávu o vzkříšení Ježíše Krista, ale nevěří jí 3. Ta zpráva o vzkříšení Ježíše jim navíc připadá jako bláznovství.
Nevěřím, že člověk který nebyl pokřtěn, nevěří ve vzkříšení Ježíše a ta zpráva mu připadá jako bláznovství, je křesťan.
Není.
Křesťané věří ve vzkříšení Ježíše Krista a ta zpráva jim nepřipadá jako blázovství.
Na druhou stranu mi ani nenapadne jim upírat spásu: Přišel Ježíš, obrodil je svým duchem a v té chvili u nich nastala změna, o pár minut později. Pak už byli věřící křesťané.
Když si vezmu Tomáše:
Tomáš zvaný Didymos, jeden z Dvanácti, však nebyl s nimi, když Ježíš přišel. Ostatní
učedníci mu říkali: „Viděli jsme Pána.“ On jim však řekl: „Pokud
neuvidím stopu hřebů v jeho rukou a nevložím svůj prst na místo hřebů a
svou ruku do jeho boku, neuvěřím.“
To, že Tomáš nebyl v té chvíli křesťan, nevěřil ve vzkříšení Ježíše a nepřijal Pána pro mne vůbec neznamená, že bych mu upíral spásu: Týden na to Tomaš uvěřil a vyznal Ježíše Pánem svého života.
Pokud ty si domýšlíš cokoliv jiného, je to tvoje věc. Já ve svých myšlenkách žádné upření spásy nemám. Pokud tam nějaké upření spásy vidíš, jsou to myšlenky tvoje, musí pocházet od tebe, já nic takového ani nenaznačil
Převrácené srdce je to, které čte o spasení ale místo svědectví o spáse vidí upírání spásy. Které ví o možnosti přijmout spásu, ale neustále vymýšlí způsoby jak spásu nepřijmout či ji odmítnout.
To není můj případ, oko. Já ve svých příspěvcích nepsal o tom, kdo spasen být nemůže (to sis domyslel ty), já psal pouze o tom, kdo spasen bude.
Já v těch událostech vidím spásu, poznání Pána, víru Ježíši, hořící srdce, proměnu života, znovuzrození, porozumění písmu, vysvobození z otroctví hříchu.
To, co jsme při spasení zažili i my.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budes exorcista. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 13. květen 2012 @ 11:22:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nevěřím, že člověk který nebyl pokřtěn, nevěří ve vzkříšení Ježíše a ta zpráva mu připadá jako bláznovství, je křesťan.
Není. "...
Převrátil jsi smysl diskuse docela jinam.
Tvrdil jsi ve smyslu, že pokřtěný člověk, pokud sám nevěří, že Ježíš byl vzkříšen (protože takové víry z rozumových důvodů není schopen), není křesťanem. Že třeba křest miminek neplatí, že z člověka neznovuzrodí, neudělá z něj křesťana.
Tímto svým tvrzením v důsledku tedy upíráš spasení všem, kteří samostatného vztahu s Bohem sami nejsou schopni (miminkám, těžce mentálně postiženým lidem).
Mýlíš se v tomto. Oni totiž jsou schopni vnímat vztah k Bohu mimosmyslově přes vztahy lásky k lidem kolem sebe, kteří se o ně v jejich bezmocnosti starají.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budes exorcista. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 14. květen 2012 @ 20:07:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To sis zas něco popletl, oko. Nejspíše si asi nepochopil smysl diskuze, zkusím ti ho vysvětlit.
Smysl této diskuze je v tom, že jsi se zeptal, jak jsem se znovuzrodil. Mně přišlo příhodné ukázat ti na to, jak se znovuzrodila Marie, Magdalena, Petr či Tomáš a ostatní křesťané na počátku. Kdybys to pochopil, měl bys šanci pochopit, jak jsme se znovuzrodili my: Znovuzrodili jsme se totiž úplně stejně, jako oni.
K apoštolům, učedníkům a ženám po vzkříšení jsem psal svůj komentář. Pokud se snažíš převracet diskuzi jinam, sorry, nesváděj to na mne.
Když už chceš odbíhat od tématu:
Tvrdil jsi ve smyslu, že pokřtěný člověk, pokud sám nevěří, že Ježíš byl vzkříšen (protože takové víry z rozumových důvodů není schopen), není křesťanem. Že třeba křest miminek neplatí, že z člověka neznovuzrodí, neudělá z něj křesťana.
O tom, že by křest miminek neplatil nevím, že bych tvrdil. Nepohybuju se v kategoriích "platnost" a "neplatnost", nežiju ve fromalitách a virtualitách.
Já jsem především tvrdil, že "křest" miminek je zbytečný, protože rodiče VE VŠEM zastupují až do určitého věku svoje děti. Snad jsi na to vzpomeneš. A měl jsem pocit, že alespoň an tomto jsme se shodli.
Tímto svým tvrzením v důsledku tedy upíráš spasení všem, kteří samostatného vztahu s Bohem sami nejsou schopni (miminkám, těžce mentálně postiženým lidem).
Pominuli to, že jsem žádné takové tvrzení které jsi mi přimyslel nedával, tak sis zase vytvořil nějakou virtualitu.
Jestli tě chápu dobře, tak pro tebe platí: "Vztah" = "Rozum" "Absence rozumu" = "absence vztahu"
Jinak si tvou logiku nedokážu vysvětlit. Navíc to odpovídá tomu co znám ŘKC, kde je víra pro mnohé intelektuálním souhlasem s fakty (věřímvjedhohobohaotcevšemohoucíhostvořitele....) Pokud máš vztah se svým Bohem založený na rozumu, tak samozřejmě pokud ti bude chybět rozum, nebudeš mít vztah.
Takže tobě bych asi tvůj vztahu s tvým intelektuálním virtuáním bohem upřel.
Já se na věci dívám jinak a už jsem ti to vysvětloval výše. To "mimosmyslově" má totiž své jméno: "Vztah" = "Srdce" "Absence srce" = "Absence vztahu" "Absence rozumu" = "Žádný velký problém pro vztah"
Možná jsi to nikdy neslyšel, ale i mentálně postižení lidé mohou mít vztahy srdcem. Dokonce lidé v komatu svědčí o tom, že vnímali své blízké, kteří je měli rádi. Stejně tak mohou mentálně postižení mít vztah s Bohem a mít čisté srdce. Nebo srdce kamenné.
Vztah s Bohem, který máme, je v srdci. Náš Bůh totiž nekomunikuje s lidským rozumem (obvykle), ale komunikuje s lidským duchem. Se znovuzrozeným duchem. Když věříme, nevěříme mozkem, ale srdcem. Víra mozkem je ke spasení dost málo platná. Stejně, jako je málo platné pustit nějakou křivdu z hlavy.
Že bych upíral spasení všem, kteří nejsou samoztatného vztahu s Bohem schopni je jen tvoje domyšlenka. Nepravdivá.
|
]
|
|