Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: JMK v Úterý, 30. listopad 2010 @ 16:47:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Tak to je otázka spíše pro oka, já se o tyhle věci moc nezajímám.
Jinak mi ty okovo výroky připadají rozumné, zkusil bych podat následující spekulaci, jak to mohlo být míněno.
Zemřeš. "Jdeš" k soudu. U soudu začne tvůj proces, který se týká tvé duše. Ta v závěru procesu buď prošla očistcem, nebo skončila v pekle. Pak dostáváš oslavené tělo a raduješ se z věčné spásy v nebi.
Očistec je konfrontace sebe sama se svým hříchem. A k tomu dochází podle mě u soudu. Připodobnil bych to k obrazu Doriana Greye. Když nahlídneme bez obalu svou vlastní hříšnost, bude to bolestivé. Těžko říkat, jak velký a jak dlouhý je očistec. Očistec není místo, ale stav. Takže vlastně říkat o duši, že "jde" do očistce je velice nepřesné.
A něco jiného je "být spasen" ve smyslu Spasitelského díla a něco jiného myslí oko "věčnou spásou" jako už tím finálním "produktem" té spásy.
|
| NadřazenýSmlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 30. listopad 2010 @ 18:42:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ano, jsem zvědavý, jak oko odpoví. Já se o ně taky nezajímám, jen chci pochopit, co vlastně myslí tím slovem "spasení", protože doteď není jasné co tím přesně myslí, kdy a proč to "spasení" očekává.
Když nás učili věci v ŘKC, tak nás učili +/- tento postup:
Smrt ->soud ->očistec (nebo peklo) ->nebe (kde jsou duše
zemřelých) ->vzkříšení těla.
Tomu rozdělování spásy na dvě odtržené spásy rozumím, měl jsem to takto také léta rozdělené, než se mi to před lety spojilo do jednoho.
Můžeš mi prosím nějak rozumně vysvětlit, proč k celému procesu, který popisuješ, dochází u římských katolíků nutně až po smrti těla, když křesťané prožívají ten proces přesně jak popisuješ už za života? Ten popis je velmi výstižný: Konfrontace se hříchem a nahlédnutí vlastní hříšnosti, velmi bolestivé a často velmi ponižující, pak zjevení Boží milosti, přijetí spasení - dalo by se to nazvat "soud a spasení" a Ježíš to tak v písmu také nazývá.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 30. listopad 2010 @ 20:34:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku. Apoštol nic nepopletl, popletené to máš ty. Nevytrhávej jednotlivé věty, ale přečti si je v kontextu s ostatními.
Začněme veršem 45, protikladem Adam - Kristus. Adam byl stvořen na zemi a jeho tělo bylo vzato z hlíny. Ježíš však už před vtělením byl u Boha, jako Boží Syn. Když pak přijal tělo, měl ihned právo na nebeskou slávu. Je tedy nebeský svým původem.
Adam dal celému svému potomstvu pozemské tělo, určené k smrti. Kristus však dá svým věřícím tělo nové, nesmrtelné. Jako tedy neseme ve smrtelném těle podobu člověka pozemského, podobu svého praotce - prvního Adama, tak poneseme v těle oslaveném podobu člověka nebeského - druhého Adama, vzkříšeného Krista.
I vy všichni, kteří se honosíte, že jste už spaseni, máte pořád staré tělo pozemské. I když u znovuzrozeného člověka z vody a z Ducha dostává i toto přirozené tělo novou důstojnost a stává se údem církve, chrámem Ducha svatého, pořád je to tělo Adamovo, které jednou podlehne smrti.. Nikdo z vás ještě nemá tělo duchovní, nesmrtelné - podobu vzkříšeného Krista. Smrt těla pozemského je pro většinu lidí předělem, kdy dostává místo něho tělo duchovní. Tento proces výměny těla pozemského za tělo duchovní za života zakusí jen ti křesťané, kteří se dožijí druhého příchodu Krista.
Do věčné blaženosti (do "Božího království" v jeho dokonalém vyvrcholení v nebi) se nehodí tělo nedokonalé a slabé, podrobené utrpení a smrti, člověk, jakým je nyní (doslova "tělo a krev"). Může tam vstoupit jen tělo zduchovnělé, proměněné.
Z vyjádření tohoto verše by však hned mohla plynout obtíž: Některé lidi zastihne Kristův příchod ještě naživu s tělem smrtelným. Co bude s nimi, odpovídá apoštol v následujícím verši (51). V den druhého příchodu Páně už nezemřou ti spravedliví, kteří se ho dočkají na světě živí, ale jejich tělo bude v okamžiku proměněno a zúčastní se slávy (porovnej 1 Tes 4,15)..
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 30. listopad 2010 @ 23:14:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, když to mám já popletené, tak mi to prosím vysvětli a neuhýbej.
Když tedy vyznáváš: "Věřím v těla vzkříšení a život věčný" čemu vlastně věříš? Když už nevěříš tomu co napsal apoštol, budeš věřit alespoň kontextu katechismu a tradici církve?
Křesťanské Krédo — vyznání naší víry v Boha Otce,
Syna a Ducha svatého a v činnost Boha Stvořitele, Spasitele a
Posvětitele — vrcholí vyznáním víry ve vzkříšení mrtvých na konci časů a
ve věčný život. Pevně věříme a pevně doufáme, že jako Kristus opravdu vstal z mrtvých a
žije navěky, tak také spravedliví po své smrti budou žít navěky se
vzkříšeným Kristem, a že on je v poslední den vzkřísí. „A když sídlí ve vás Duch toho, který z mrtvých vzkřísil Ježíše, pak
ten, který z mrtvých vzkřísil Krista Ježíše, probudí k životu i vaše
smrtelná těla svým Duchem, který sídlí ve vás“ ... Sám Ježíš vzkřísí v poslední den ty, kteří v něho uvěří a kteří budou jíst jeho tělo a pít jeho krev. ... Co to znamená „vzkřísit“? Při smrti, odloučení duše a těla, propadá tělo
rozkladu, kdežto duše jde vstříc Bohu, i když zůstává v očekávání, až
bude znovu spojena se svým oslaveným tělem. Bůh ve své všemohoucnosti
definitivně vrátí neporušitelný život našim tělům tím, že je spojí s
našimi dušemi mocí Ježíšova zmrtvýchvstání. ... Vzkříšení z mrtvých je totiž úzce spojeno s Kristovým druhým příchodem:
„Až totiž bude dán rozkaz, až zazní archandělův hlas a Boží polnice, sám
Bůh sestoupí z nebe. Napřed vstanou zemřelí křesťané …“ Ke vzkříšení s Kristem je třeba nejprve zemřít s Kristem, je třeba
„opustit domov tělesný a odebrat se do domova k Pánu“ (2 Kor 5,8). Při
tomto obchodu, jímž je smrt, se duše oddělí od těla. Znovu se spojí se
svým tělem v den vzkříšení mrtvých.
Takže se znovu vrátíme ke tvým výrokům.
1. Oko: Věčná spása je přímé patření na Boha v oslaveném nesmrtelném těle.
3. Oko: Svatí v nebi ... už jsou spaseni a ta "druhá smrt" (věčné zavržení) se jich netýká ( nemá nad nimi moc).
Jsou tedy svatí v nebi spasení? Jejich "poslední den" už nastal? Mají vzkříšená a oslavená těla? Nebo těch pár tisíc lidí mělo extra-order vzkříšení těla, soukromě a zvlášť a zbytek lidí bude mít vzkříšení těla v poslední den?
K čemu tě chci přivést a v čem si popleten: To je tvoje soukromá definice slova "spasení" ve stylu: "Věčná spása je přímé patření na Boha v oslaveném nesmrtelném těle" a argumentace ve stylu: "nemáte oslavená těla tedy nejste spaseni". Pokud si předěláváš pojmy jak se ti to hodí, tak sis sám sobě dokázal, že nemáme oslavená těla, to je tak všechno.
Jenže spasení je něco poněkud jiného: To je záchrana od hříchu, soudu a věčné smrti, záchrana v Kristu Ježíši a spasení lidé přijímají, protože to je dar z milosti, aby se nikdo nechlubil.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: ssns v Středa, 01. prosinec 2010 @ 07:53:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zdar Toníku a Stando,
snad nevadí, že se takto vměšuji do debaty. Jeden z vás je katolík, druhý je bývalý dlouholetý katolík, takže vám neřeknu nic nového, ale snad něco připomenu.
ŘKC učí o dvou soudech, které se týkají všech kromě toho nepatrného zlomku lidí, kteří kdy žili - lidí, kteří se dožijí druhého příchodu. První soud je soukromý a následuje hned po smrti. Tam mají být lidé rozděleni na spasené a nespasené. Ti spasení se pak dělí na dvě kategorie - hned (maličké procento) a s odkladem, tj. očišťováním v očistci. Druhý soud je pak ten konečný pro všechny lidi pohromadě. Řekl bych, že se předpokládá, že rozhodnutí při osobním soudu je definitivní a nestane se tak např. to, že by někdo z očistce nakonec skončil v pekle.
Svatí jsou ti, u kterých církev rozpoznala, že jsou už v přítomnosti Boha. Jde tedy o ty, kteří se do očistce vůbec nepodívali, nebo tam jejich pobyt už skončil. Dříve v církvi platilo nepsané pravidlo o lhůtě mezi blaho/svatořečením a smrtí a bylo to myslím právě kvůli tomu očistci.
První Okova věta je tak nepřesná. Věčnou (konečnou, celou) spásou je opravdu to, co popisuje (oslavené tělo atd.), ale o každém zemřelém by bylo možné tvrdit, že je již spasen/nespasen. Církev tvrdí, že u pár jedinců rozpoznala, že spaseni byli. Rozhodujícím okamžikem je podle ŘKC právě smrt člověka. Do té doby má i ten absolutně nejhorší z lidí, co kdy žili, šanci obrátit se a v konečném důsledku spásu získat. Naopak i ten nejsvatější může padnout a spásu ztratit. A právě proto přijde katolíkům nemístné vyznávat jistotu spásy/zatracení, dokud je člověk ještě v tomto těle.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 01. prosinec 2010 @ 08:19:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ano, takhle mne to učili, popsal jsi to velmi hezky.
Čili lidé v očistci a v nebi "byli spaseni", "mají jistotu spasení", "mají věčný život" přesto, že nemají ještě oslavená těla, že ještě nenastalo vzkříšení těla, ve které má apoštol naději že přijde.
Snad to oko pochopí, když mu to napíše ještě někdo kromě mne.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: ssns v Středa, 01. prosinec 2010 @ 10:46:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne zcela. Oslavené tělo má podle ŘKC Marie - byla vzata na nebesa i s tělem. Pak mám takový pocit, že se říká, že na tom jsou stejně i ti, o jejichž vzkříšení se v NZ mluví v souvislosti s ukřižováním (Mt 27,51nn). Ale jinak ano, všeobecné vzkříšení nenastalo a jsou-li svatí spaseni, tj. mají-li jistotu spásy, pak většinově bez oslaveného těla.
Oko by měl trvat na tom, že ten, kdo je ještě ve smrtelném těle, nemá jistotu spasení - s vyjímkou Marie. To je to, co podle mě ŘKC učí. Tím oslaveným tělem se do toho pěkně zamotal.
Když jsem toho tady přečetl o té jistotě tolik, zjistil jsem, že já také věřím, že ji mám, i když jsem si původně myslel, že nemám. Asi to bylo tím poněkud divným slovem "jistota". :-)) |
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 01. prosinec 2010 @ 11:09:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Slávku I já mám jistotu spásy v Kristu, v jeho přislíbení. Vím, že když vytrvám ve společenství s ním po zbytek života, budu jistojistě spasen. V tomto není žádná nejistota.
Nejistota nastává až na mé straně - zda skutečně vytrvám. V to mohu pouze doufat, mohu o to usilovat ze všech sil - a Bůh mi v takovém případě bude v tom pomáhat, že určitě nepadnu. Ale ta zpropadená lidská svoboda, kterou nám Bůh ponechal (protože bez svobody ho není možno milovat), ta nás nutí být ostražitými vůči zlu až do posledního vydechnutí. Protože možnost padnout ještě stále trvá.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 01. prosinec 2010 @ 12:05:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rotože možnost padnout ještě stále trvá.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 01. prosinec 2010 @ 12:21:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | omlouvám se: omylem odesláno nedopsáno.
w.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 01. prosinec 2010 @ 12:13:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Protože možnost padnout ještě stále trvá. To je "A", ale "B" je jistota v Pánu Ježíši Kristu a v Jeho moci bratra v pádu pozvednout! A "C" je vzkříšení v poslední den. Jde jen o to, jestli člověk věří a důvěřuje té Pánově láskyplné moci, která má moc zachovat věřící bez klopýtnutí a postavit je s jásotem/radostá/veselím před tváří Pánovy slávy (Ju 24). Tož tak.
w.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 02. prosinec 2010 @ 15:57:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jde jen o to, jestli člověk věří a důvěřuje Kristu!"...
Přesně tak - a v tom právě spočívá nejistota každého znás. Zda naše víra vytrvá...
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Willy v Čtvrtek, 02. prosinec 2010 @ 20:52:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No a právě proto řekl Pán Ježíš učedníkům: "Mějte víru Boží." Boží víra vytrvá vždy. Víra je v Kristu Ježíši (1Tm 1:14, 2Tm 1:13, 3:15). Proto, abys měl víru, musíš být a zůstávat v Kristu Ježíši. Není to nejistota, je to boj - boj Ducha proti tělu, ale Bůh ho bojuje s tebou, když jsi v Kristu. Tož tak.
w.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 03. prosinec 2010 @ 08:09:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Willy. Sám říkáš, že je to boj, který bojuje člověk, duch proti tělu. Duch Boží pomáhá, jen když o to člověk sám stojí.
A takový boj nemá nikdy dopředu docela jasného vítěze, vždycky je zde možnost nevyhrát. Pro tuto možnost tento boj nevyhrát, nelze mít jistotu, ale jen naději v Kristu, jak Písmo správně rozlišuje (2 Kor 1,7; 1 Kor 13,13; Ř 15,4-13; Ř 8,24).
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 03. prosinec 2010 @ 08:18:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, náš boj má předem jasného vítěze. Nebo dozadu jasného vítěze? Těžko říci, protože je to vítěz na věčnosti, a jeho vítězství se zpřítomňuje v čase tady na zemi.
"Hle, zvítězil lev
z pokolení Judova, kořen Davidův..."
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 09:02:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku. Zcela mimo mísu!
Ty mluvíš o Kristově vítězství, já mluvím o vítězství, či prohře každého z nás. To nedokážeš rozlišit?
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 09:10:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Kristovo vítězství není tvoje vítězství, oko?
Máš nějaké vítězství zvlášť, které musíš odlišit od Kristova vítězství?
V boji, který bojuješ ty sám?
To se pak tvé nejistotě nedivím. Je správná, bylo by divné, kdybys měl ve svém boji odděleném, rozlišeném od toho Kristova někde nějakou jistotu.
Je tvůj boj spojen alespoň s Marií? Psal jsi, že v ní máš jistotu.... Nebo i jistota přítomnosti Marie ve tvé smrti těla je vlastně nejistota?
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 09:26:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Boj na kříži byl bojem Krista.
Náš boj, náš závod běžíme my sami a my se rozhodujeme, koho si zvolíme za "trenéra", v koho vložíme důvěru.
Nezlob se, ale to mi připadá tak prázdné, frázovité. Kristus zvítězil, tak jsme spaseni! Vždyť to není pravda!
Kristovým vítězstvím se pro nás otevřela teprve možnost být vůbec spasen. Tento nabízený dar spásy musíme teprve dokázat přijmout celým svým životem. Toto přijmutí je naším osobním závodem, našim bojem o věčnost. To jsme schopni dokázat jen tak, že vpustíme Krista do svého života a vytrváme s ním až do konce života.
To vytrvání v dobrém musíme teprve dokázat svým životem - až to rozhodne o naší spáse.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 14:44:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To vytrvání v dobrém musíme teprve dokázat svým životem - až to rozhodne o naší spáse. Tato věta je svým způsobem pravdivá, ale v tom smyslu, že to, že věřící vytrvá v dobrém, je důkazem/svědčí o tom, že BYL SPASEN, nikoli předpokladem k tomu, aby byl spasen! Spása je přece z milosti, nikoli ze skutků. Dobré skutky, které Bůh předem připravil, mohou konat jen znovuzrození věřící lidé, jako byli svatí v Efezu, nikoli nevěřící člověk, aby byl spasen.
Tož tak.
willy
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 15:06:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Znovuzrozený člověk je člověk věřící, který již přijal dar věčného života (být spolu s Bohem). Toto společenství však je člověk schopen zničit hříchem ke smrti. Proto se nazývá hříchem ke smrti.
Přijetí daru věčného života je však jen prvním krokem ke spáse, nikoli dokonáním spásy.
Dobré skutky, které Bůh předem připravil, mohou konat všichni lidé, i nevěřící. I pohané jsou schopni žít podle hlasu svého svědomí (Ř 2,15).
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Fera v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 18:40:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko,
Zkusils říci tvojí manželce,"která tě nikdy neopustí", hned po svatbě, že nevíš, jestli s ní vydržíš, protože je to jen na tobě, tvá láska k ní je přece tak nejistá, ohrožená, neboť jsou i jiné ženy a že jestli vytrváš odolávat, ukáže až vaše smrt? Říkáš jí to každý den vašeho manželství a myslíš si, že to je to správné milování, jak říkáš, ve svobodě? Nebo to není zase až tak silná láska, pochybujíc, zda vydrží?
A toto s tebou zažívá dnes a denně On, který ti nabídl nesobeckou, sebeobětující lásku, ztratíc kvůli tobě na kříži svou svobodu?
Takto mu odplácíš, snažíc si zachovat svou svobodu. Co tak láska, která je schopna se zříci svého svobodného sobeckého Já ve prospěch milované osoby, a získat My? |
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 15:17:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Fero, neznám tvé životní poměry.
Patříš mezi ty, kteří stále žijí s první ženou? Jestli ne, neslibovali jste si při svatbě, že se nikdy neopustíte?
Kolik je i zde takových lidí, kteří dneska docela klidně žijí s další ženou a svědomí si ohloupili, otupili. Věřili by tomu po své první svatbě? Kde zůstala jejich tehdejší jistota?
Kde vychladne láska, otevírají se dveře pro nepravost.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Fera v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 16:27:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dle tvých příspěvků nepřemýšlíš ani v manželství ani ve víře jako " dvě těla v jednom", D/duch v jednom, ale zůstal jsi stát před spojením, kvůli nějaké pochybné svobodě - Já/v sobě /ve svobodě.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 07. prosinec 2010 @ 10:59:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | fero reaguješ od věci, vůbec nerozumím. Zjevně jedeme každý po zcela jiné koleji.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 18:50:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ježíš přišel spasit koho? Sama sebe, když to byl jeho boj? Proč bojoval? Omylem sešel na zem, tak musel bojovat o svůj život aby se dostal zpátky do nebe? Jeho vítězství s vámi a vaším bojem nesouvisí, musí se odlišit? To máte fakt dost blbé, oko, nezávidím vám to.
Je to škoda že to tak máte.
Užij si své jistotu v Marii, my si zase budeme užívat ty naše v Ježíši Kristu, Záchranáři světa.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 15:22:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pán Ježíš nám otevřel dveře do nebe. Otevřel, ale nikoho do nich natláčet nebude. Zdá se ti to málo?
Taky si užívám jistoty v Kristu. Ale znám také podmínky smlouvy. Ty je evidentně stále neznáš a domýšlíš si nereálné věci, zaštiťuješ se iluzí už spaseného, aniž bys počkal na "uzávěrku", na konečné vyúčtování.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 06. prosinec 2010 @ 09:19:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, a kdopak ti řekl, že jsem nečekal na uzávěrku? A že neznám podmínky? Ty ani nevíš, že se v písmu píše o spasení v Ježíši Kristu, sebejistě tvrdíš, že tam nic takového není, ani nevíš, že se v písmu píše o nové smlouvě která spočívá ve výměně srdce, vyznání Krista jako Pána života považuješ za hrozný omyl a prázdnou frázi a ani nevíš spoustu dalších věcí, které se dovídáš až tady a konkordancí a troufáš si tvrdit, že si druhý domýšlí nereálné věci?
Legrační. By to bylo, kdyby nešlo o život.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 07. prosinec 2010 @ 10:48:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stále jsi nepochopil, že uzávěrka (konečné zúčtování) teprve nastane, že nemůže být už za života (Ř 14,12; Žd 9,27).
Tak, jako se dělá uzávěrka až na konci roku a ne snad už dopředu, o prázdninách.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 07. prosinec 2010 @ 10:56:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, bavíme se tu o věčném životě, o životě a smrti. Tahle uzávěrka dávno, dávno proběhla. Ty jsi stále nepochopil, že naše uzávěrka, naše konečné zůčtování, už nastalo.
Uzávěrku je dobré respektovat. Dozadu, ne dopředu.
Ty tuhle uzávěrku nerespektuješ. Pořád se držíš té skutkařské představy, že za dobré chování bude nějaká jiná uzávěrka, která bude lepší, než ta předchozí. Ale to je omyl falešného náboženství: Písmo svědčí jasně, že pak už přijde jen jedna jediná uzávěrka, a tou je soud mrtvých.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 07. prosinec 2010 @ 11:04:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Tahle uzávěrka dávno, dávno proběhla."...
Zjevně ti mé odkazy z Písma nic neříkají, jinak bys nemluvil proti Písmu.
To, co proběhlo, se nazývá smlouva (řekněme o pracovním poměru). Ta je začátkem. Až vyprší, až skončí tato smlouva pro pozemský život, přijde konečné vyúčtování a výpočet nebeského "důchodu".
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 07. prosinec 2010 @ 11:29:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, odkazům na písmo, které jsi dal, rozumím dobře. Popsal jsi to hezky s tím důchodem. Já bych to tedy spíš nazval odměnou.
Popsal jsi to hezky až na jednu věc docela mimo: "Až smlouva vyprší...". Nevím, co sis vymyslel ve své hlavě ty za smlouvu, která "vyprší". Smlouva v Kristu Ježíši, do které jsme vstoupili my, a na jejímž začátku stálo to nejdůležitější vyúčtování našeho života, je věčná. Netýká se jen pozemského života.
Nevím, proč se tak zarytě držíš svého omylu, té římské slepoty a překrucování křesťanských svatých písem. Napíšeš příspěvek, kde cituješ písmo, ale jako bys byl slepý: To písmo, krásné úryvky o křesťanech, není o tobě, ale o nějakém zemřelém chlápku z prvního století. Jinde klidně napíšeš, že bojuješ nějaký rozlišený boj od Krista. Zmatek z tvých příspěvků přímo křičí.
To ti opravdu nedochází, že Ježíš zemřel za tebe? Že jeho krev tekla za tvoje viny, hříchy? Že jeho tělo trpělo, neslo následky tvého hříchu? Že všechen tvůj hřích byl vložen na něj? Že Ježíš je to konečné zůčtování s tvým hříšným životem?
Pokud ti tenhle nejzákladovější základ křesťanství nedochází, není divu, že sem stále píšeš ten svůj zmatek a snažíš se druhé lidi ujistit ve stejné nejistotě, ve které sám žiješ.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Úterý, 07. prosinec 2010 @ 17:40:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec Pro mě z výše uvedené diskuze vyplývá, že katolík si velmi váží toho, že za něj zemřel Pán Ježíš a snaží se žít svůj život ve vztahu s Bohem a v milosti posvěcující. Pro mě konkrétně to znamená, že jsem si vědoma toho, že hřeším, vyznávám svůj hřích, lituji ho a prosím o odpuštění. Mám naději, že když budu žít ve vztahu s Bohem, že i jednou na věčnosti s ním budu žít v Nejsvětější Trojici v nebi. Toto je má jistota, že jestli já budu s Hospodinem,On mě nikdy neopustí a nikdy se mě nezřekne, protože to řekl. Hospodin bude se mnou, když já budu s ním.
Nejde však sloužit dvěma pánům - nemohu sloužit Bohu i hříchu.
Jistota, o které píše Cizinec mě děsí, protože to je jistota v hříchu. Pro mě to znamená pýchu. Já mohu hřešit, protože jsem spasena.
Mohu si být ve svém hříchu jista, že jsem spasena. |
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 07. prosinec 2010 @ 20:16:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | ...Já mohu hřešit, protože jsem spasena. Mohu si být ve svém hříchu jista, že jsem spasena.
Ano, svůj pohled jsi na spasení a hřích psala mnohokrát. Lidé s názory jako ty se vyskytovali od začátku - takoví vyměnili milost našeho Boha za nestydatost, jak to popisuje Juda. Co bys Jaelo dělala kdybys prošla tím soudem do nebe a měla tu jistotu, to bys v nebi taky hřešila, když už bys měla jistotu?
Do toho bezcitného a nestydatého uvažovaní, které popisuješ, vede přesně to římské náboženství. Vlastně jsem nikoho jiného než lidi z ŘKC a od nich odpadlých církví neslyšel uvažovat stylem "když budu mít jistotu, mohu si hřešit jak chci".
Z tohoto stavu je ale jednoduchá cesta: říká se jí změna smýšlení. Zamyslíš se nad tím, jak velkou cenu zaplatil Bůh za to, aby byl člověk spasen. Normálního člověka, když se podívá na kříž kde visí Spasitel světa, nenapadne že si může hřešit jak chce.
A jestli tě při slově "spasení v Ježíši Kristu" napadá jenom "můžu si hřešit jak chci" tak honem, honem rychle volej ze vší své síly k Bohu, ať tě z tak hrozné situace zachrání dokud není pozdě.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 07. prosinec 2010 @ 19:13:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Aby opravdu pro mě Ježíš nezemřel nadarmo, chce, abych i já pro to cosi udělal. To proto ustanovil novou smlouvu, která stanoví podmínky pro obě strany. Jinak by smlouvy nebylo vůbec potřeba - Ježíš mohl prostě vykoupit a následně spasit všechny lidi automaticky - ale tak to není.
Smlouva o zaměstnání (o pozemském životě každého z nás) jednou vyprší a až pak se logicky zpětně vypočítá "nebeský důchod". Každý důchod je vlastně takovou odměnou, která se počítá z výše výdělku - má to být (disktabilní) ukazatel užitečnosti toho kterého z nás pro společnost.
|
]
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 11. prosinec 2010 @ 16:33:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I těm dlníkům na vinici smlouva vypršela večerem a obdrželi mzdu.
Smrtí končí náš pracovní den a přicházíme účtovat.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 06. prosinec 2010 @ 09:43:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
už nějakou dobu mne zajímá jedna věc - tedy odpověď na otázku. Proč tu ve svých článcích a komentářích v poslední době píšeš tak, jako bys věděl, co to znamená být spasen ba dokonce jako bys byl (mometálně) spasen a přitom pro znalé dáváš zároveň najevo, že spasen nejsi a že ani nevíš, co to doopravdy znamená být spasen a narozen znovu z vody a z Ducha?
Popíráš existenci lidského ducha, jehož se spása/záchrana/obnova týká jako prrvní složky člověka, čímž zároveň - doufám nevědomě - upíráš Bohu je příbytek v člověku, neboť tím je právě lidský duch, čímž svědčíš o tom, že v tobě Bůh, který je Duch, nepřebývá - vždyť nemá kde!
Vždyť tím klameš (jsa zřejmě oklamán) nejen sám sebe, ale i ty, kteří tě čtou! Myslíš, že to Bůh nechá bez povšimnutí?! Já si to nemyslím. Tož tak.
willy
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 06. prosinec 2010 @ 20:11:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oprava: - upíráš Bohu Jeho příbytek ...
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 07. prosinec 2010 @ 10:56:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy, Willy!
Tak málo znáš Písmo?
Člověk je duše v těle - nefeš (Gn 2,7), nic víc, a nic míň. Je to jediná stvořená bytost, která svým bytím zasahuje do obou světů, světa viditelného i světa duchovního.
Bůh přebývá v lidské duši (která je oním lidským duchem), ale Bůh má
příbytek v celém člověku (J 14,23), i v jeho těle, které je přece
chrámem Ducha svatého a údem Kristova mystického těla - církve.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Willy v Úterý, 07. prosinec 2010 @ 15:35:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
prosím o odpověď na mou otázku. Proč tu ve svých článcích a komentářích v poslední době píšeš tak, jako
bys věděl, co to znamená být spasen ba dokonce jako bys byl (mometálně)
spasen a přitom pro znalé dáváš zároveň najevo, že spasen nejsi a že ani
nevíš, co to doopravdy znamená být spasen a narozen znovu z vody a z
Ducha? Děkuji za odpověď.
willy
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 07. prosinec 2010 @ 19:28:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy Domnívám se, že problém neleží ve mě, ale kdesi jinde. Asi nebudeš zas až tak moc "znalý". Máš totiž zjevně obrovské mezery ve znalosti evangelia, které překlenuješ zjednodušujícími pomůckami a výklady, které jsou však někdy úplně mimo.
Ke znovuzrození z vody a z Ducha (J 3,5) dochází ve křtu, kdy se z člověka stává křesťan. Nesmazatelně a navěky. Tím ale ještě ani zdaleka není "za vodou", se svěřenými hřivnami je třeba dobře hospodařit. Jinak přijde nakonec i o to, co má.
Ve křtu člověk dostává dar věčného života - je mu umožňován život ve společenství s Bohem.
Člověk bude spasen až po své smrti, kdy získá plné patření na Boha a oslavené tělo, nepodléhající smrti. Až to je konečná záchrana člověka.
Už za života jsme zachránění (spaseni) od způsobu života člověka tělesného - právě tím, že jsme se stali křesťany a žijeme duchovní život. Už teď za života žijeme začátek svého věčného života. Zatím jen nedokonale, ve skrytosti a ohrožováni zlem. Tato záchrana je tedy podmíněna naší odpovědí - a můžeme ji i ztratit, můžeme o ni přijít nelitovaným hříchem ke smrti.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Willy v Úterý, 07. prosinec 2010 @ 21:26:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
to není odppověď na mou otázku! Kromě toho jako neznalý věci přece nemůžeš poučovat znalé - vypadá vskutku hloupě a nepatřičně!
Ty navíc vůbec duchovní život žít nemůžeš, poněvadž přece nemáš ducha!! A ztratit záchranu také nemůžeš, poněvadž ji ke své vlastní škodě (zatím? Kéž by.) nemáš!!!
Takže dobrá zpráva pro oka: Nemáš co ztratit, ale můžeš získat - záchranu skrze Krista a v Kristu Ježíši tím, že přijmeš Ježíše Krista jako svého osobního Zachránce a Pána z Boží milosti skrze víru, která je Božím darem. Můžeš se narodit znovu z Ducha, takže Duch bude svědčit spolu s tvým duchem, že jsi Boží dítě. Amen.
Když to uděláš, poznáš, o čem tu píšeme. Do té doby nevíš, co píšeš/říkáš!
Tož tak.
willy
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 09:30:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Není pitomostí se ptát závodníka na dráze, zdali už zvítězil ???? |
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Fera v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 18:53:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Není pitomostí se ptát závodníka na dráze, zdali už zvítězil ????
Oko, ono někdy není zase tak důležité být první, ale spíše se toho závodu zůčastnit a být na trati. Zeptej se takových tělesně handicapovaných, kteří nemohli chodit jako třeba já po úraze, zdali je pro ně výhrou být první v cíli, či je pro ně vítězstvím to, že vůbec běží krokem. Ale to si musí člověk uvědomit, že už běžet ten závod je vítězství, když si uvědomíš, že jsi byl mrzák. |
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 15:10:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Opravdu ti stále uniká ten nesmysl, ta komičnost - vykřikovat na trati, v průběhu závodu, že už jsi zvítězil?
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 08:26:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, máš svoje přirovnání, já také. Pokud běžíš svůj závod, oddělený od Krista, bojuješ svůj boj, odlišený od boje Krista, pak musíš fakt běžet ze všech sil.
O tomhle už jsme si psali:
Je rozdíl, jestli člověk běží závod na olypiádě, kde doběhne první nebo pátý a čeká ho odměna. Už jen sám závod je totiž pro člověka odměna.
A je rozdíl, jestli člověk běží závod v koncetráku o život, kde přežijí jen ti nejsilnější, jelikož ti poslední a ti slabí půjdou do plynu.
Na tobě je, který závod poběžíš. Ještě pořád je tu Záchranář, který tě může z toho koncentráku vytáhnout do života, do opravdového závodu.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 15:36:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Dobrý boj jsem bojoval, běh jsem dokončil, víru jsem zachoval. "...
Co z toho plyne? Běžel Pavel, který se dobrovolně svěřil Kristu, běžel Pavlův běh, Pavlův boj, nebo to byl snad závod Kristův, Kristův boj? Jakou roli pak v něm vlastně hrál samotný Pavel?
A kdo bude tedy po spravedlnosti odměněn, nebo potrestán? Pavel, nebo snad podle tebe Kristus?
Cožpak nevidíš, jak zmateně zde argumentuješ, jak snadno gžongluješ s výrazy a zaměňuješ jejich smysl?
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 06. prosinec 2010 @ 09:29:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zmateně?
To, že závod, který člověk běží pro Krista protože ho Kristus vykoupil ze hříchu, soudu a smrti a považuje za čest už jen bežet ten závot je pro tebe "zmatené"? A to že ty "věříš v boha" a běžíš závod na život a nasmrt hodně podobně gulagu či koncentráku ti připadá "logické"?
Máš poněkud zmatený obsah pojmů "logický" a "zmatený"
Ano, Pavel bojoval Kristův boj. Kdyby bojoval svůj boj a Bůh ho násilím nezastavil, nepovolal a nespasil, bojoval by Pavel dál svůj boj proti církvi, proti Kristu. Že ho ale Bůh zachránil, bojoval pak Pavel Kristův boj.
Ono je to logické: Ježíš Kristus na kříži a v hrobě bojoval totiž Pavlův boj, ne svůj boj. Ježíš sám za sebe žádný boj bojovat nepotřeboval, byl Bohem, neměl důvod sám za sebe bojovat.
A co více: Ten boj, který Ježíš Kristus bojoval na kříži, byl i můj boj, byl to také boj Fery, Willyho, ssns a mnoha dalších.
Ve skutečnosti byl ten boj Ježíše Krista v Getsemane, na kříži a v hrobě i tvůj boj, oko. Jednou přijde čas a poznáš to a bude ti to připadat hodně, hodně logické. Jen jestli nebude pozdě.
|
]
Chromý běžec oko chce předběhnout zdravého satana (Skóre: 1) Vložil: Fera v Pondělí, 06. prosinec 2010 @ 10:09:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinče, amen, jenže oko bude chtít medaili zaslouženou, ne darovanou, takže bude ve své neschopnosti toto pochopit sám běžet dále a dále prohrávat, neboť chce porazit sám silné soupeře, satanem satanusem počínaje a sebou ve své podstatě konče. Jenže neví, že když bude bojovat sám za sebe, že cílovou pásku protrhne vždy první ten před ním. |
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 07. prosinec 2010 @ 10:40:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ani na okamžik nepochybuji, že toto je verze vašeho "evangelia". V podstatě není až tak moc "ujetá", jen v podstatných "maličkostech".
Jistěže Kristus zemřel i za mne, za mé hříchy. Ale já přece nikdy netvrdil opak. To je nošením dříví do lesa!
Je třeba se naučit rozlišovat. Nelze dát křesťanství do mixéru a rozmixovat. Pak vycházejí zmatenosti typu: "Pavel bojoval Kristův boj" a pod. Ono to zní sice velmi zbožně a vznešeně, ale v jádru je to pitomost.
Správně je to tak: Pavel bojoval svůj boj.(2 Tim 4,7) Bojoval jsem dobrý boj; běh jsem dokončil, víru jsem zachoval. To Pavel bojoval boj, to Pavel dokončil běh, to Pavel víru zachoval ... a přikazuje to i Timoteovi( 1 Tim 1,18; 1 Tim 6,12;).
Pavel svůj boj bojoval dobře, protože v něm jako správný křesťan nespoléhal na sebe, ale na Krista. Prosil ho o pomoc, neustával žít svůj život s Kristem. A Kristus mu odpověděl: "Má milost ti stačí"( 2 Kor 12,9-10).
Náš osobní boj, který nás vychovává k přijetí spasení, tedy my křesťané musíme bojovat v Kristově milosti - jen tak ho dovedeme do vítězného konce. Když jsme slabí a spoléháme na Krista, tedy jsme silní.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 03. prosinec 2010 @ 09:40:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj oko,
tak si přečti, co napsal apoštol Pavel Timoteovi (2Tm 4:7-8, 18): Dobrý boj jsem bojoval, běh jsem dokončil, víru jsem zachoval. Nakonec je pro mne připraven/odložen věnec spravedlnosti, který mi v onen den předá Pán, spravedlivý soudce. A nejen mně, nýbrž i všem, kteří milují Jeho zjevení. Pán mě vysvobodí od každého nepřátelského/zlého činu a zachová pro své nebeské království. Jemu buď sláva na věky věků! Amen.
Jak to mohl Pavel napsat, když nebyl po smrti a podle tebe nevěděl, jak dopadne na tvém tzv. "Kristově soudu", jestli nepadne nebo nezhřeší hříchem k smrti a nezemře náhlou smrtí, což se mu přece mohlo snadno stát?! Jaktože Pavel věděl to, co napsal? Jakto, že to napsal nejen o sobě, ale i o jiných - milujících Pána a Jeho zjevení/příchod? Jestli on to nějak nepřehnal s tou svou jistotou? Co?
Pokud si počkáš na onen den, kdy Pán předá Pavlovi a nejen jemu věnec spravedlnosti, můžeš se ho pak zeptat, jak to věděl. Ale můžeš se zeptat už i teď Pána Ježíše Krista, jestli s Ním muvíš nebo těch, kteří vědí stejně jako Pavel, totiž to, že je Pán zachová pro své nebeské království!
Tož tak.
willy
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 09:15:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pavel to napsal na sklonku života. Je přesvědčen, že už splnil své poslání. Spolu s ním se dostane věnce všem, kdo přijali evangelium tak, že ho již neopustili (Fp 4,1; 2 Tes 1,7-10). Má to platnost jen pro toho, kdo skutečně vytrvá. Takovou jistotu já přece nezpochybňuji. Ta leží na přislíbení, na platnosti Božího slova.
Abys mohl zhřešit hříchem ke smrti, musíš nejdřív k němu dozrát, musíš se nejdřív pustit Krista. Až láska vychladne, teprve pak má nepravost šanci uspět.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 11:28:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
já vím, že to Pavel napsal na sklonku života. Ty ale tvrdíš, že něco takového člověk před smrtí prohlásit nemůže! Do toho sklonku Pavlova života ještě nějaký čas zbýval a Pavel si přece podle tebe nemohl být jistý tím, že během toho času neodpadne i on. Vždyť před císařovým soudem mohl nakonec - podle tebe - třeba zapřít Krista, aby si zachránil život. Takže moje otázka trvá: jaktože Pavel něco takového prohlásil a tvrdil svému dítěti ve víře před svou smrtí a dokonce to neřekl jen o sobě, ale i o těch, kteří milují Pána a Jeho příchod?!
Tož tak.
willy
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 13:03:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Věnec sparavedlnosti je označením pro věčnou spásu. A jak vidíš, Pavel sám říká, že ho ještě nemá, že je pro něho připraven. Aby o něj mohl přijít, musel by nejdříve opustit společenství s Kristem a následně zhřešit hříchem ke smrti. Pavel předpokládá (a natolik se zná, utrpení pro Krista ho zocelilo), že se mu to nestane.
Ovšem jestli jsi na tom také tak dobře jako Pavel ???
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 14:11:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Věnec spravedlnosti není označení pro věčnou spásu!
Veněc spravedlnosti je odměna/cena (viz kázání na hoře v Mt 5:12,46 a dále v 6.k. a v L 6.k.), po níž Pavel toužil a kvůli níž běžel svůj běh/závod - Fp 3:14 běžím k cíli pro cenu Božího povolání vzhůru v Kristu Ježíši. Touto cenou byl pro Pavla věnec spravedlnosti a účast na Království Nebes.
Pavel říká jasně: Nakonec je pro mne připraven/odložen věnec spravedlnosti (nikoli věčná spása), který mi v onen den předá Pán, spravedlivý soudce. A nejen mně, nýbrž i všem, kteří milují Jeho zjevení. Věnec spravedlnosti je pro Pavla připraven/odložen a Pavel ví před svou smrtí, že mu jej Pán předá v onen den, tj. v den Páně - srovnej s Mt 7:22 Mnozí mi v onen den řeknou: ‚Pane, Pane, což jsme tvým jménem neprorokovali a tvým jménem nevyháněli démony a tvým jménem neučinili mnoho mocných činů?‘
Pavel se nedomníval, nedoufal, PAVEL VĚDĚL! Věděl, že ač někteří uslyší z Pánových úst: "odejděte ode Mne, pachatelé nepravosti!", on od Pána přijme věnec/korunu spravedlnosti. A věděl, že se tak stane nejen jemu, ale i těm, kteří milují Pánův příchod a věděl to před svou smrtí. Je pravda, že věnec ještě neměl/nemá, ale věděl, že mu ho v onen den od sám Pán předá. A nejen to, ale věděl i to, že ho Pán zachová pro své nebeské království. To znamená, že se spoléhal na Pána, nikoli na sebe a na to, jestli vytrvá až do konce. Jeho spolehnutí se bylo na Pána, na Boží milosrdenství a milost.
Tož tak.
willy
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 15:29:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Věnec spravedlnosti je označením pro věčnou spásu (Mt 5,6; 10; L 1,74-75;).
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 16:22:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mt 5:6, 10 Blahoslavení ti, kdo hladovějí a žízní po spravedlnosti, neboť oni budou nasyceni. Blahoslavení ti, kdo jsou pronásledováni pro spravedlnost, neboť jejich je království Nebes.
L 1:74-75 abychom vysvobozeni z rukou [našich] nepřátel Mu beze strachu sloužili ve svatosti a spravedlnosti před Ním po všechny naše dny.
oko, ať čtu, jak čtu, potvrzení pro tvé tvrzení v těchto verších nenacházím. Ostatně já jsem po tobě ani žádné takové potvrzení nechtěl, poněvadž vím, že v Bibli není!
Tož tak.
willy
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 06. prosinec 2010 @ 20:19:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (Ř 14,17) Vždyť Boží království není pokrm a nápoj, ale spravedlnost,
pokoj a radost v Duchu Svatém. |
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 02. prosinec 2010 @ 16:49:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."v Jeho moci bratra v pádu pozvednout!"...
Já o této moci nepochybuji ani náhodou. Ale Pán tuto moc nepoužije, pokud leže po pádu ho nezavoláš o pomoc.
Když si zamiluješ bláto a budeš si v něm dokonce libovat, Pán tě mocí a silou nevytrhne proti tvému přání. V tom tkví riziko, v tom tkví nejistota. Je mnoho lidí kolem nás, kteří si v blátě přímo libují!
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 01. prosinec 2010 @ 11:02:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Slávku i Toníku. Snad nevadí, že odpovídám oběma najednou.
Toník mně neustále vyčítá, že kladu přílišný důraz na okamžik mnaší smrti. Ale ta je skutečně významným mezníkem - jak jsi správně pouznamenal, i nejhorší hříšník má až do své smrti šanci se obrátit a i ten nejsvatější může až do své smrti padnout.
Až do naší smrti jsou naše těla přirozená (po prvním Adamovi), s hříšnou přirozeností a naprostá většina lidí zemře (jen některé zastihne druhý Kristův příchod). To je ono "rozsívání v hanbě, v pomíjivosti" (1 Kor 15,43-44) - odumření těla přirozeného.
To někteří zde (v přesvědčení, že už jsou spaseni) stále nechápou a domnívají se, že již mají těla duchovní. Ale to je hrubý omyl. Tělo duchovní se křísí do nepomíjivosti (1 Kor 15,42) až po naší smrti.
Ohledně věcí eschatologických se více věcí domníváme, než skutečně víme. Tento pohled však není neměnný, protože Duch svatý nás stále učí další věci, které by naši předchůdci neunesli.
(J 16,12-13) Ještě vám mám mnoho co říci, ale teď to nemůžete unést.
Až však přijde on, Duch pravdy, uvede vás do veškeré pravdy.
Nebude totiž mluvit sám od sebe, ale cokoli uslyší, to bude
mluvit; bude vám oznamovat i věci, které mají přijít. Učení ŘKC o dvou soudech vysvětlovalo podle dobového poznání eschatologické věci předchozím generacím. Dá se říct, že dneska jsme v poznání o cosi dále. Člověk smrtí těla přirozeného přechází z běhu času do věčnosti. Naše lidské představy však i nadále zanášejí plynutí času do věčnosti. A to asi neodpovídá skutečnosti. Vypadá to, že věčnost nebude pro její přímé účastníky jakýmkoli čekáním, že to tak jen vypadá pro nezúčastnělé pozorovatele "zvenku". Že tedy náš osobní soud už bude zároveň také soudem "na konci věků", že na něm budeme stát současně s Adamem, Mojžíšem i našimi předky. I přesto, že taková představa je nad možnosti našeho rozumu si něco takového prakticky představit. Věčnost však prvek času zřejmě vůbec nemá, nebo ho prožívá docela jinak. Tyto představy o posmrtném žiovtě ovšem nejsou žádná dogmata. Musíme přijat to, že budoucnost je pro nás zahalena tajemstvím. Tedy i ten odklad v očistci je poznamenán lidskými představami běhu času, zanášenými do věčnosti. Podstatné je přece naprosté očištění od všeho, co je jakkoli spojeno s hříšností, nikoli jak dlouho to bude trvat. Měli bysme si uvědomit, že tyto věci nejsou ani zdaleka pro nás jasné. Víme o nich jen to, co nám o nich bylo Bohem zjeveno. Co je nad to, není dogmatem věrouky..
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: ssns v Středa, 01. prosinec 2010 @ 17:41:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Staňo,
já myslím, že tu stále dochází k totálnímu matení pojmů (a výrazů, aby se JMK nečertil). Především se domnívám, že nemáš pravdu, že jistotu spasení (myslím tím objektivní, tj. takovou, že dotyčný má spásu "v kapse") mají pouze ti, kdo mají oslavené tělo. Na to Toník podle mě správně upozorňoval. Svatí mají tuto jistotu a většina z nich (nezapomínej, že sama církev jasně říká, že seznam svatých není ani zdaleka úplný a ve skutečnosti jich je u Boha mnohem víc) žádné oslavené tělo nemá.
Ano, smrt člověk je velmi závažný okamžik. Jak je tu všeobecně známo, jsem v otázce spásy univerzalista. Kdybych měl být tedy důsledný, musel bych tvrdit, že jistotu spásy (objektivní) má naprosto každý člověk, ba celý vesmír. Když čtu např. Kol 1,15-20, mám tři možnosti? 1) Pavel tomu nerozuměl, 2) Kristus ve svém poslání selhal, 3) všechno, co jest, jak na zemi tak nebesích najde v Kristu usmíření s Bohem, čemuž říkáme spása. Nemá cenu opakovat vše, co jsem tu k tématu napsal v článcích, ale zmínit to musím:-)
Rozečetl jsem jednu moc povedenou a zajímavou knihu: Dogmatika pro studium i pastoraci (G. H. Muller). Je to katolická dogmatika a mám takový pocit, že by si ji měli nastudovat všichni, kteří se chtějí o učení katolické církve bavit - včetně katolíků. Zatím jsem přečetl jen málo, ale už teď vidím, jak často je katolické učení špatně interpretováno a možná i cíleně překrucováno. I já vidím, že jsem často vůbec nerozuměl věcem, o kterých jsem si myslel, že jim rozumím.
K tomu soukromému soudu jsem se ještě nedostal, takže musím jen ocitovat katechismu s vědomím, že to možná zase chápu špatně:
Každý člověk dostává ve své smrtelné duši svou věčnou odplatu hned po své smrti, při soukromém soudu, od Krista, soudce živých i mrtvých. (1051)
Smrt ukončuje život člověka, to znamená, ukončuje čas otevřený k přijetí nebo odmítnutí božské milosti projevené v Kristu. Nový zákon mluví o soudu hlavně ve výhledu na konečné setkání s Kristem při jeho druhém příchodu, ale mluví také na více místech o bezprostřední odplatě, kterou po smrti dostane každý podle svých skutků a své víry. Podobenství o chudém Lazarovi a Kristova slova na kříži pronesená ke kajícímu zločinci, stejně jako další texty Nového zákona, mluví o konečném osudu duše, který může být pro každého jiný. Každý člověk hned po smrti obdrží ve své nesmrtelné duši při soukromém soudu, který hodnotí jeho život ve vztahu ke Kristu, svou věčnou odplatu: buď projde očišťováním, nebo ihned vchází do nebeské blaženosti, nebo je ihned navždy zavržen. „Až nastane večer života, budeme souzeni podle toho, jak jsme milovali.“ (1021+1022)
Nebudu se vracet k otázce možnosti přijetí milosti po smrti - o tom jsme se už bavili v souvislosti s tím univerzalismem. Přesto svatí v přítomnosti Boha nějak rozeznávají minulost - přítomnost - budoucnost. Jak jinak by mohli reagovat na v čase pronesené a časem určené prosby o přímluvu? Rovněž očistec přece vyžaduje nějaké plynutí času. Člověk rozlišuje časově následné jevy/stavy: smrt - soukromý soud - pobyt v očistci - výstup do Boží přítomnosti.
Jinak souhlasím, že o eschatologii toho víc nevíme než víme. |
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 02. prosinec 2010 @ 16:39:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." seznam svatých není ani zdaleka úplný a ve skutečnosti jich je u Boha mnohem víc) žádné oslavené tělo nemá."...
Ahoj Slávku. Omlouvám se za zpoždění, můj správce sítě měl nějakou poruchu. Jak víš, že svatí v nebi nemají oslavená těla?
Je to jen rozumová spekulace, postavená "na vodě". Člověk bez těla přece není úplný! Jak by mohl být v nebi dokonale šťasten bez těla? Zážitky lidí, kteří prožili klinickou smrt, shodně popisují pocit dokonale zdravého těla. O tom nám však nebylo nic zjeveno, jen že dostaneme těla oslavená po Kristově soudu na konci věků.
To se vám pořád snažím vysvětlit.
Z našeho pohledu leží událost posledního soudu v budoucnosti.
Z pohledu věčnosti jde však už o přítomnost, čas na věčnosti nehraje roli.
Tady to odmítáte, ale už docela klidně to přijímáte třeba ve sci-fi. Sedneš do rakety a doženeš čas, cestování do minulosti, do budoucnosti ...
..."Přesto svatí v přítomnosti Boha nějak rozeznávají minulost - přítomnost - budoucnost. "...
V tom máš naprostou pravdu. Ale zase neznáme mechanismus. Domníváme se, že kdo je u Boha, vidí dění na zemi tak nějak "jeho očima". Jako když jsi ve slunci a můžeš vidět každičké místečko, kam dopadnou sluneční paprsky. Veškerá moc, veškerá síla svatých pramení jenom z Boha.
Ani ohledně očistce nejsme schopni říci, jak dlouho to trvá. Ten přechod ze života do smrti nebývá běžně náhlý ani za života (mimo výjimek náhlé smrti). Člověk cítí, že umírá, setkává se pomalu s Kristem - a odchází. Duše se někdy obtížně loučí s tělem. Může to trvat celé dny. Podobně ten přechod do věčnosti i tam na "druhé straně" může být pozvolný, i s očistcem.
..."jak často je katolické učení špatně interpretováno a možná i cíleně překrucováno."... Nerozumím kým překrucováno. Teologům bych nepodsouval boční úmysly, chybí motiv. Spíš omyly. Papežské encykliky jsou zcela jasné, zaměřené na určité téma a papežové vydávají spoustu kvalitní literatury. Současný papež vydal knihu "Eschatologie", kde se těmito věcmi zabývá, včetně náčrtu postupného vývoje názorů různých teologů, - ovšem také včetně rozborů, co z toho nemůže platit, v čem se mýlili.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: ssns v Čtvrtek, 02. prosinec 2010 @ 17:45:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zdravím, Staňo.
Tím překrucováním a špatnou interpretací jsem nemyslel ani tak nějaké teology ale běžné lidi. Vidím to stále častěji i tady na GS. Eschatologii od Ratzingera (když to napsal a vydal, nebyl ještě papež) jsem pochopitelně četl.
Jak už jsem psal, začal jsem důkladně studovat katolickou nauku a konečně mi dávají smysl aspoň některé věci, které jsem moc nechápal.
Oslavené tělo je něco, co se získá vzkříšením. Jak už asi víš, věřím v souladu s nejstarší tradicí, že Marie před svým nanebevzetím zemřela (můžeme tedy používat eufemismus "usnula v touze po svém Synu). Zmínil jsem i ten případ zaznamenaný v NZ (Mt 27,52), ale u ostatních svatých jaksi víme, že k jejich vzkříšení nedošlo.
Nějak jsem nepochopil, co že se nám to všem (komu všem vlastně) snažíš vysvětlit. Já si opravdu myslím, že čas (ne jako projev entropie ale jako posloupnost ve stylu bylo-je-bude) má na věčnosti roli. Nemá cenu spekulovat o Bohu, ale mluvme o lidech. Předpokládám, že jsi již někdy požádal nějakého svatého o přímluvu. Z jeho pohledu existuje sled událostí: Standa se ještě nenarodil - Standa se narodil - Standa byl pokřtěn jako úd církve - Standa požádal o přímluvu - předložil jsem přímluvu (modlil jsem se) Bohu - Bůh vyslyšel - Standa poděkoval Bohu za pomoc a mně za přímluvu. Když se podíváš na očistec, můžeš vycházet třeba z dokumentů Tridentského koncilu: "Duše ve stavu očišťování mají účast na společenství svatých. Samy však nemohou udělat nic pro svůj vlastní pokrok. Živí jim však mohou pomoci svou přímluvou: slavením mešní oběti, modlitbou, skutky činné lásky ..." Pokud má nějaký sled událostí postupné účinky na duše v očistci, pak i tam musí existovat nějaká postupnost, tj. čas.
Pokud bychom měli mluvit o čase na věčnosti na konci věků, pak už to není až tak zřejmé. I když budeš cestovat tak, jak jsi popsal, tvoje paměť (součást osobnosti) bude vnímat čas. Budeš vědět, že napřed jsi nasedl do rakety, pak jsi se vrátil do středověku, pak jsi se vrátil do starověku, pak zase jinam. Nebude to o tom, že budeš žít mimo čas, pouze tvoje plynutí času bude jiné. Ono je cestování do minulosti fyzikálně zmatečné. Ale vezmi si reálnou věc. Když se budeš pohybovat vysokou rychlostí (ono to platí u všech rychlostí, ale v těch našich malých jev nepozorujeme), tj. třeba 90 % rychlosti světla, bude pro tebe platit "jiný" čas. Nechce se mi to teď počítat a tak jen plácnu - tady na Zemi já zestárnu o 20 let a ty třeba jen o rok. |
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 02. prosinec 2010 @ 19:32:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lidé obecně jsou "výslednicemi" svého vzdělání. Říká se, že i dobrému kazateli se "podaří" v hodinovém kázání pronést jednu, dvě hereze - myšleno očima přísného teologa. Naštěstí to nebývá žádné neštěstí, to nejpodstatnější na životě víry je vztah.
Bylo - je- bude zřejmě má na věčnosti z hlediska sledu událostí nějaký význam. Těm co jsou už na věčnosti sled událostí nesplývá, poněvadž vnímají běh světa "Božím pohledem".
Mě se jednalo o dva základní pohledy. Pro nás v církvi putující je Kristův poslední soud v daleké budoucnosti.
Pro svaté v nebi pohledem z věčnosti však tento soud už vlastně probíhá!
Jedná se o jejich stav věčné blaženosti (po soudu), ve které oni už žijí, nikoli o neschopnost vnímat sled událostí na zemi. Proto to rozum nebere - nemáme na to žádné adekvátní srovnání. Nemáme zkušenost s věčností.
Ohledně sledu časové posloupnosti v modlitbách za zemřelé to roli nehraje. Bůh ve své vševědoucnosti je schopen zahrnout i modlitby budoucí. Tuším, že včera se sloužila zádušní mše na Karlštejně za Karla IV.
I za svou věčnou spásu se můžeme modlit už nyní i my sami.
To, o čem se bavíme, je spíš praxí církve a věcí otevřenou. Slova "neznám přesně" jsou zde zcela na místě.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Čtvrtek, 02. prosinec 2010 @ 18:12:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dovolíš oko?
---Z našeho pohledu leží událost posledního soudu v budoucnosti.
Z pohledu věčnosti jde však už o přítomnost, čas na věčnosti nehraje roli.--
Pak tedy oko nepochopím ,jak může někdo tak zarputile ODMÍTAT Kristovu jistotu spasení/záchrany/???... (DNES JE DEN SPÁSY)
Pak to má fatální následky pro věčnost! A když bude mít kdo, třeba náhlou auto-nehodu? Nesmířen s Bohem?
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 02. prosinec 2010 @ 19:09:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | My zatím nejsme ještě na věčnosti, pro nás platí běh času a Kristův soud v budoucnosti. Svou spásu začínáme přijetím věčného života skrze znovuzrození z vody a z Ducha (J 3,5), skrze křest. Naše spása bude dovršena a zpečetěna na Kristově soudu po naší smrti. Dokud člověk žije, ještě není pozdě, je však už nejvyšší čas začít žít svůj věčný život (já a Bůh ve společenství církve). Každého okamžiku, kdy člověk žije jinak než s Bohem, je škoda, takové chvíle jsou pro člověka ztrátou.
Aby se nám to nestávalo, proto se modlíme: "A neuveď nás v pokušení, ale zbav nás od zlého..." Dokud člověk žije, nebezpečí odklonu od Boha stále trvá a protiřečí jistotě.
..." třeba náhlou auto-nehodu? Nesmířen s Bohem?"...
Proto nás Písmo vyzývá k bělosti, být připraveni. Kdyby hospodář věděl, v kterou hodinu přijde zloděj, bděl by a nenechal ho prokopat do domu.
Když zemřeš náhle ve hříchu ke smrti, nesmířen s Bohem a lidmi, jsi mrtev navěky. Proto se to nazývá hříchem ke smrti (Jk 1,15; 1 j 5,16).
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Čtvrtek, 02. prosinec 2010 @ 21:27:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko, JISTOTA SPÁSY ,nám byla darována s vírou Ježíšovou,skrze znovuzrození z vody a Ducha - skrze křest.
/Izaiáš 46,12-13/ Naslouchejte mi, vy zarputilci, vzdálení od spravedlnosti: Přiblížil jsem svoji spravedlnost, daleko už není, nebude už prodlévat má spása. Obdařím Sijón spásou, oslavím se v Izraeli.“
To vše Bůh splnil s prvním příchodem. Sijón obdařen spásou byl a Bůh se v Izraeli oslavil.
SOUVISLOST:
/Lukáš 2,29-32/ : 29 „Nyní propouštíš v pokoji svého služebníka, Pane, podle svého slova, 30 neboť mé oči viděly tvé spasení, 31 které jsi připravil přede všemi národy – 32 světlo, jež bude zjevením pohanům, slávu pro tvůj lid Izrael.“
Proč Tvé oko nechce vidět spasení? |
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 03. prosinec 2010 @ 07:57:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mé oko spasení vidí. Ale vím, že záleží na správném postoji člověka, zda dar spasení přijme. A tento lidský postoj jistotu nezaručuje.
Jen lidské srdce, které je neustále obnovováno Kristem, dokáže dar spasení nakonec přijmout. Ale to naše lidské srdce máme ve svých rukách my a pak už jen ten, komu to my sami dovolíme.
My máme své srdce v rukách, to my za jeho stav neseme odpovědnost. Proto můžeme právem jednou (po smrti těla) očekávat věčnou odměnu, nebo věčný trest.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 03. prosinec 2010 @ 08:21:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Hezky popsané a dobře vyjádřené. Pokud má člověk srdce ve svých rukách, nikdy si nemůže být ničím jistý, moc hezky to popisuješ a výstižně.
Proto také křesťanský život začíná tím, že člověk svoje srdce, svůj život, sám sebe svěří Ježíši Kristu.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 03. prosinec 2010 @ 09:55:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A tím a díky tomu, že člověk svěří svůj život, své srdce a všechno Pánu Ježíši Kristu, pak je to Pán Ježíš Kristus, Kdo před Bohem nese zodpovědnost za spásu toho člověka vůči Bohu Otci, který ho Pánu svěřil, aby mu dal věčný život! Tím se človělk sice nezbaví své zodpovědnosti za to, co dělal v těle, ale jeho věčná spása je díky tomu jistá, poněvadž se o ni postaral a postará Někdo jiný nežli on.
Člověk může ovlivnit toliko spásu své duše, jestli ji ztratí pro Pána, aby ji získal v budoucím věku nebo ji zachová a pak ji v budoucím věku ztratí. Jestli dovolí Pánu, aby jeho duši proměnil a přetvořil ke své podobě, pak ji získá takovou, jakou ji chce mít Pán pro sebe. Jestli to Pánu nedovolí tím, že ji nezapře/neztratí, pak bude muset v budoucím věku podstoupit dlouhou nucenou nepříjemnou proměnu, které se mohl vyhnout, kdyby s Pánem na spáse své duše spolupracoval a ochotně ji zapřel a ztratil pro Pána a Jeho Království v tomto věku.
Pán prostě musí člověka přetvořit ke své podobě a je lepší, je-li to dobrovolně a z lásky v tomto věku, než nedobrovolně a kvůli spravedlnosti v budoucím věku! Je lepší být moudrou pannou nebo pošetilou? Tož tak.
willy
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 08:59:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy Máš v tom zatím neskutečný zmatek. Pán Ježíš mluví zcela jasně o spáse či zavržení lidské duše spolu s tělem.
..."Tím se človělk sice nezbaví své zodpovědnosti za to, co dělal v těle, ale jeho věčná spása je díky tomu jistá"...
Vždyť si tvá věta ve významu protiřečí! Pokud se máš zodpovídat, nemůže být výsledek dán dopředu. Musí být minimálně dvě varianty, jinak je to všechno fraška.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 14:24:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
ztráta duše v budoucím věku je ztráta duše v budoucím věku, nikoli věčné zatracení!!! Jedná se o dočasnou nikoli věčnou ztrátu, jelikož se vztahuje "pouze" na budoucí věk, nikoli na věčnost.
Má tebou citovaná věta si neprotiřečí. Mluví na jedné straně o Pánově zodpovědnosti před Bohem Otcem a na druhé straně o mé zodpovědnosti před Pánem. Pánova zodpovědnost před Otcem spočívá na tom, že mi dá věčný život a vzkřísí mne v poslední den - a to můžeš věřit, že v této věci Pán Ježíš Otce nezklame. Moje zodpovědnost je v tom, abych chodil, jak se patří a sluší na Božího syna/služebníka podle Božího povolání v Kristu Ježíši tak, abych nesl ovoce, které ode mne požádá.
Pokud se máš zodpovídat, nemůže být výsledek dán dopředu. Znovu tatáž otázka, na kterou jsi ještě neodpověděl - jaktože to apoštol Pavel věděl dopředu?! Jsem si vědom, že je to pro tebe těžké odpovědět, neboť to odporuje tvojí teologii, ale vypořádat se s tím musíš!
Tož tak.
willy
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 14:48:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jedná se o dočasnou nikoli věčnou ztrátu,"...
To je tvůj omyl, nedokazatelný argument.
"Budoucí věk" = věčnost
Věněc spravedlnosti je odměna/cena (viz kázání na hoře v Mt 5:12,46 a
dále v 6.k. a v L 6.k.), po níž Pavel toužil a kvůli níž běžel svůj
běh/závod - Fp 3:14 běžím k cíli pro cenu Božího povolání vzhůru v Kristu Ježíši. - tedy se v důsledku jedná o věčné spasení v Kristu.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 16:27:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
ale to je tvůj omyl!
w.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 06. prosinec 2010 @ 20:17:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To by musel ten omyl být také v kázání na hoře v Mt 5:12,46; Mt 6,33;
(Ř 14,17) Vždyť Boží království není pokrm a nápoj, ale spravedlnost,
pokoj a radost v Duchu Svatém.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 06. prosinec 2010 @ 20:27:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V žádném v tebou uvedených veršů není řeč o odměně, o níž mluvil Pavel a já, takže mi uniká důvod, proč jsi je sem vypisoval!
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 07. prosinec 2010 @ 10:16:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tuto souvislost ti musí zjevit Duch svatý, mé svědectví evidentně nestačí.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 08:52:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Proto také křesťanský život začíná tím, že člověk svoje srdce, svůj život, sám sebe svěří Ježíši Kristu."...
Srdce musí být obnovováno Kristem neustále, nestačí ho jen jednou odevzdat. To je vyprázdněná fráze! I když se svěříš Kristu, nepřestáváš být svéprávným. Stále se rozhoduješ, stále máš poslední slovo ve volbě svého srdce ty. Bůh nám ukazuje cestu, pomáhá nám, ale to my musíme vykročit. A každý den, každý okamžik znovu a znovu. To za nás Bůh neudělá.
Proto se jedná o průběžný vztah, o vytrvání v dobrém, na jehož konci čeká odměna nebeská, ale nepřehlédnutelně už nyní také vysoká kvalita života pozemského.
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 09:44:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Srdce musí být obnovováno Kristem neustále, nestačí ho jen jednou odevzdat. To je vyprázdněná fráze!
To, co je PRO TEBE vyprázdněná fráze či dokonce hrozný omyl je pro křesťany počátek věčného života oko a často i první opravdový zážitek s živým Bohem.
Mám pro tebe ještě pár příběhů
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 05. prosinec 2010 @ 14:53:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bylo už na světě spousta lidí, kteří o sobě prohlašovali, že dali své životy Kristu a jejichž konec byl přesto nakonec horší, než počátek (Mt 12,45).
|
]
Smlouva a láska - Re: Eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 03. prosinec 2010 @ 10:06:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
teď mi zrovna přišel e-mail s tzv. e-mannou, která nese nadpis: "Být svatým je náš osud" (To Be Holy is Our Destiny)
Osud určený Bohem před založením světa! Tož tak
w.
|
]
|
|