Svoboda volby dobra a zla - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 28. červenec 2010 @ 15:49:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Odporuje Písmu? Kterému místu přesně???
I učení o svobodě má biblický základ: "Duch Pánův je nade mnou, protože mne pomazal kázat
evangelium chudým; poslal mne uzdravit zdrcené v srdci,
vyhlásit propuštění zajatým a prohlédnutí slepým, propustit
zdeptané na svobodu
a vyhlásit Pánovo milostivé léto."
Ten Pán je Duch, a kde je Pánův Duch, tam je svoboda.
Každý křesťan má svobodu v Kristu Ježíši, to je ta slavná svoboda Božích dětí.
Vy jste přece povoláni do svobody, bratři; jenom tu svobodu
nemějte za záminku pro tělo, ale v lásce služte jedni druhým.
Jednejte jako svobodní, ne však jako ti, kdo mají svobodu
za pláštík špatnosti, ale jako Boží služebníci.
Realita života je taková, že někteří lidé jednají jako svobodní, ale mají svobodu za pláštík špatnosti. A Bůh se na to dívá... I takové miluje, i takové volá ke spáse. Však nikoho nespasí proti jeho vůli.
|
| NadřazenýSvoboda volby dobra a zla - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 28. červenec 2010 @ 18:23:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Svoboda v Kristu, o které mluví bible, je svoboda od hříchu a nepřítele, svoboda od všelijakých skutků náboženství, svoboda od soudu a smrti, svoboda od strachu ze smrti, svoboda být s Bohem a Bohu sloužit, není to svoboda "vybrat si mezi dobrem a zlem", o které píšeš ty či jakákoliv bezúčelná svoboda ke kdejaké kravině a už vůbec ne svoboda k tomu volit si zlo. To v bibli nenajdeš.
Můžeš nějak odpovědět na otázku? Psal jsi ve smyslu, že existuje svoboda vybrat si dobro nebo zlo a že "jen v téhle svobodě může být láska". Kde tohle učení vzniklo, kdo na to přišel, máš o tom trochu představu?
Bible učí, že stvoření je poddané otroctví hříchu. U nábožných lidí, jako jsem byl já, je to vidět nejvíc - i když se snaží o dobro seč mají síly, ovoce snažení je pak neradostné. Mají sice horlivost pro Boha, ale ne podle pravého poznání.
Ježíš tedy řekl těm Židům, kteří mu uvěřili: "Jestliže
zůstanete v mém slově, jste opravdu mými učedníky. A poznáte pravdu a pravda vás vysvobodí." Odpověděli mu tedy: "Jsme símě Abrahamovo a nikdy jsme
nikomu neotročili. Jak můžeš říkat: 'Budete svobodní'?" A otrok nezůstává v domě navěky, syn zůstává navěky. Jestliže vás tedy Syn vysvobodí, budete opravdu svobodní."
Ježíš jim odpověděl: "Amen, amen, říkám vám, že každý, kdo
dělá hřích, je otrokem hříchu.
Tohle jsem přesně zažil: neměl jsem polovinu života žádnou svobodu vybrat si dobro nebo zlo. Ježíš popisuje tu realitu precizně - a vysvětluje to lidem, kteří mu uvěřili.
Když však přišla plnost času, poslal Bůh svého Syna,
narozeného z ženy, narozeného pod Zákonem, aby vykoupil ty, kteří byli pod Zákonem, abychom přijali
právo synovství. A protože jste synové, Bůh poslal do vašich srdcí Ducha svého
Syna, volajícího: "Abba, Otče!" A tak už nejsi otrok, ale syn, a když syn, pak také Boží
dědic skrze Krista. Tehdy, když jste neznali Boha, otročili jste těm, kdo
přirozeností nejsou bohové. Avšak nyní, když jste Boha poznali (spíše jste však byli
poznáni Bohem), jak to, že se znovu obracíte k těm chabým a
ubohým principům a chcete jim znovu začít
otročit?
Vykoupit nepotřebují svobodní, kteří se mohou rozhovovat jak chtějí pro dobro a zlo, ale otroci, kteří jsou nuceni poslouchat toho, kdo není od přirozenosti Bůh, svého pána (v mém případě tzv. paní). Ti, kteří nemají svobodu a nemohou si vybírat, ti, kteří nepatří sami sobě, musí být nejdřív z otroctví vykoupeni. A my jsme nebyli vykoupeni do možnosti volit dobro a zlo, ale byli jsme vykoupeni pro službu Bohu.
Požehnaný Pán, Bůh Izraele, neboť navštívil a vykoupil svůj
lid! Vyzdvihl nám roh spasení v domě svého služebníka Davida, jak mluvil ústy svých svatých proroků, kteří byli od věků, o vysvobození od našich nepřátel a z ruky všech, kteří nás
nenávidí, aby prokázal milosrdenství našim otcům a vzpomenul na svou
svatou smlouvu - na přísahu, kterou přísahal našemu otci Abrahamovi, - že nám
dá, abychom vysvobozeni z ruky svých nepřátel beze strachu
sloužili jemu ve svatosti a spravedlnosti před jeho tváří po všechny dny
svého života.
Tohle je skutečná svoboda, do které jsme byli vykoupeni Kristem. Neznám jinou svobodu.
|
]
Svoboda volby dobra a zla - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 29. červenec 2010 @ 13:43:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."svoboda být s Bohem a Bohu sloužit, není to svoboda "vybrat si mezi dobrem a zlem,"...
Být s Bohem a jemu sloužit je jedna z možností svobodné volby mezi dobrem a zlem. Existuje svoboda vybrat si dobro, nebo zlo, jak potvrzuje třeba tento verš:
..."Vy jste přece povoláni do svobody, bratři; jenom tu svobodu
nemějte za záminku pro tělo(zlo), ale v lásce služte jedni druhým (dobro)."...
Pletou se ti tu dohromady dvě věci: 1.) svoboda v rozhodování - volit dobro a zlo, kterou má každý člověk po celý život a 2.) kvalita života, která je důsledkem tohoto rozhodování: život buď v otroctví hříchu, nebo ve svobodě Božího dítěte.
Jistě nepopřeš, že i když jsi byl v otroctví hříchu, měl jsi možnost se rozhodnout pro život s Bohem (jinak by nemohl být zachráněn žádný hříšník). Zrovna tak ten, kdo žije s Bohem, má možnost volit zlo. Jiná věc je, že ho většinou nezvolí, protože by byl sám proti sobě, proti svému štěstí. Ale ta možnost tady pořád existuje.
Láska může existovat jen mezi bytostmi svobodnými. Lásku můžeš dávat i přijímat jen jako svobodná bytost. Nikoho nelze mocí a násilím donutit milovat, koho sám nechce. |
]
Svoboda volby dobra a zla - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: JMK v Čtvrtek, 29. červenec 2010 @ 13:50:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hlavně - dobré je to, co je z Boží vůle.
Když chceme Bohu sloužit, těžko mu budeme sloužit navzdory Jeho Vůli, to bychom byli služebníci nehodní a špatní. Bohu sloužíme tím, že plníme Jeho Vůli.
Zlé je to, co se staví proti Boží vůli.
Když chceme být s Bohem a Bohu sloužit, automaticky to jinými slovy znamená, že si vybíráme dobro. Takže Oko má opět bod.
|
]
Svoboda volby dobra a zla - Re: Paul Washer - O jistotě spasení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 29. červenec 2010 @ 15:43:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | svoboda v rozhodování - volit dobro a zlo, kterou má každý člověk po celý život
O svobodě vybrat dobro a zlo už jsem ti psal: To co píšeš, není pravdivá informace. Život a svědectví lidí i písmo říká jasně něco jiného.
Jistě nepopřeš, že i když jsi byl v otroctví hříchu, měl jsi možnost se
rozhodnout pro život s Bohem (jinak by nemohl být zachráněn žádný
hříšník).
Ne, to jsem teda neměl, to je tvůj omyl. Kromě toho, že jsem byl od mala nějak vychováván a manipulován k určitému postoji (že opravdový život s Bohem bude až po smrti těla, čili jsem žádný život s Bohem tady na zemi nečekal a nehledal) tak jsem také svůj život zasvětil někomu, kdo ho pak i ovládal, té, kterou nazýváte Prostřednice.
Jakouž takouž svobodu jsem získal po vyhnání toho nečistého ducha, ale stejně pak ještě zůstávalo to, co popisuju Jaele, pýcha a nadřazenost. Byl jsem vychován ve stylu "my víme všechno nejlíp, jsme ti jediní praví". Bylo pro mne nemyslitelné, že by mi něco vysvětloval "nějaký evangelík" (za které jsem považoval všechny nekatolíky).
Ještě když jsem přijal věčný život a narodil se znovu, jsem několik dlouhých měsíců zoufale hledal nějakého katolického kněze, který by mi vysvětlil, co se to se mnou vlastně stalo, protože jsem nebyl ochoten připusit, že by mne měl vyučovat "nějaký protestant". Celé jsem to už kdysi popisoval v článku Čím víc pruhů, tím víc Adidas.
|
]
|
|