Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 308, komentářů celkem: 429991, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 587 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

cizinec
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116701788
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 02. listopad 2014 @ 14:48:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Pěkně vysvětleno, souhlasím. 


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozdní lítost po pozdní konverzi (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Neděle, 02. listopad 2014 @ 15:45:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty jsi naprosto nehorázně přirovnal fungování ŘKC k fungování předlistopadové KSČ. Dovolím si předpokládat, že jsi tu petici četl. Svým obsahem vzhledem k ŘKC je podstatně radikálnější než "Několik vět" a "Prohlášení Charty77." Porovnej si reakce Vatikánu a KSČ a uvidíš, že jsi zaslepený. Uvedl jsem jména biblistů a teologů - četl jsi od nich něco? 

 Když mluvíš o těch svých přátelích.

Pojďme se bavit o mé rodině. Znám je lépe než přátele. :-)

Je některý z nich třeba toho názoru, že například manžel žijící ve druhém
spořádaném manželství by mohl přijímat eucharistii? 

Ano. Moje sestra měla první sňatek církevně anulovaný, druhý skončil rozvodem a nyní žije "spořádaně na hromádce" (tuším, že se hodlají někdy v blízké budoucnosti brát) s dalším mužem. V její farnosti to vědí všichni, ví o tom spousta kněží a jeden biskup. Eucharistii přijímá. Některým lidem se to nelíbí, jiným ne. Nikdo nikoho nevylučuje, neoznačuje za nepřítele. Většinový pohled je takový, že všechna pravidla je nutno aplikovat vzhledem k okolnostem, tj. že např. pro její děti z předchozích manželství je lepší mít (nevlastního) tátu a mámu než lpět na nějakém paragrafu katechismu či kanonického práva. O nějaké kritice od druhých katolíků jsem slyšel jen jednou (asi potkala Martina:-) ), jinak jsem spíš kritikem já, protože říkám, že by se měla znovu vdát.

První sňatek byl anulován kvůli zatajené homosexualitě manžela. Ten je rovněž katolík, i když "má chlapa". Ani v jedné z farností, kde od té doby byl, neměl problém s přístupem ke svátostem, i když se svou orientací a přítelem netají. On se tedy setkává s nějakou kritikou častěji, ale spíš ve formě normální debaty. Jeho stav je znám kněžím a minimálně dvěma biskupům.

Takže tady máš v praxi dva příklady aplikace toho bodu 4 z petice. Ani jeden z nich není nějaký nepřítel na druhé straně. 

 Uvědomuje si některý z těch přátel nespravedlnost tzv. "restitucí" a jejich
souvislosti a zmíní se o tom v ŘKC? Pokud ano, jak se na něj dívají? Diskutují
s ním, nebo je okamžitě třídní nepřítel, jako pro Martina, Poutnicka a další tady?

Ano. K restitucím se kriticky vyjadřuje většina z nich. Např. moje mamka má větší výhrady než já a její farář je s ní sdílí. Ne že by to bylo něco, o čem se v těch farnostech, které znám osobně či zprostředkovaně přes rodinu a známé, moc diskutovalo. Někdo je rád, že církev bude mít prostředky, jiný to kritizuje jako mamon. Pokud v této otázce dám na jednu stranu Martina a na druhou tebe, pak já jsem podstatně blíže Martinovi než katolíci kolem mě.

K tomu si připočti kněze, který k nemalému šoku mé mamky při kázání pronesl, že současná nauka církve o očistci je chybná a měla by se znovu promyslet. Nikdo ho nepotrestal, nikdo ho nepřeložil, nikdo ho nevyhodil. Lidé v rámci ŘKC vyjadřují svobodně své názory, i když ty jsou často v rozporu s postojem církve. Církev chápou jako Kristem vytvořený dům, kde se ve společenství, modlitbách a svátostech setkávají s Bohem. Pokud já se svými současnými názory přijmu "pozvání papeže k jednotě", budu patřit k těm hodně konzervativním jak v oblasti biblistiky, tak teologie a morálky. A to jsem poznal katolické farnosti v několika různých zemích. Z hlediska ČR mluvím zejména o Praze, středních Čechách (včetně Kolína), jižních a západních Čechách. Nevím, jak to vypadá na Moravě.

  Ale jsem zvyklý, že lidé tvého typu takhle porůznu převrací 
co píšu a vnucují mi věci, které si sami představujete z toho, co žijete.

Myslím, že jsem ti už říkal, jak ti katolíci kolem mě vnímali popis tvých zkušeností. Když jsem tu kdysi popsal svou zkušenost s kvakery, víš co bylo ukázkou mé hodnověrnosti? Reakce místního kvakera a těch, kteří se s nimi také setkali. Přispěl tomu i fakt, že jsem správně přeložil anglické termíny. 

Já vím, že v ŘKC jsou lidé jako Martino (toho bych viděl někde u Opus Dei), ale je to obrovská a pestrá škála lidí s velmi rozdílnými pohledy prakticky na vše. Nevím, proč to odmítáš vidět. Chápu, že máš na očích klapky nějakého toho podivného učení (něco ve stylu hnutí víry). Odhadl bych, že ve svém sborečku patříš ke starším - ať už formálně či jako neformální autorita. Předpokládám, že asi budeš i místní znalec přes katolicismus. Docela mě už nebaví tvé stále se opakující osobní útoky, ale je-li můj odhad správný, pak jim rozumím. Podobných malých papežů jsem už poznal dost. Je to podobné s chováním mnoha šéfů a majitelů malých firem. 10 zaměstnanců a už je z něj Baťa. :-)) Mimochodem, předpokládám správně, že nemáte nic společného s církví Nová naděje?


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.41 sekundy