Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mnozí neposloucháte Boha, ale jen svou pýchu. (Skóre: 1) Vložil: lydia7 v Úterý, 26. srpen 2008 @ 15:04:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Začala som Vám tykať ako všetkým, hneď v prvom komentári k Vám, Vy ste mi odpovedal vykaním, tak to rešpektujem :o) a nemám problém zase to zmeniť.
Mrzí ma, že sa tie odkazy nepreniesli - fungovali. Moje otázky nájdete v článkoch: 1. "Úcta k Matke Božej má biblický základ z 20.4.2008 2. "Boh a jezuiti" z 2.5.2008 3. "Poznámka k papežství" z 8.6.2008
Kopírujem ich sem, kontext musíte hľadať v uvedených článkoch - neriskujem nefungujúce prepojenia, radšej:
Znamená podľa Vás, Oko, termín "plná
milosti" skutočnosť, že Mária, Ježišova matka, bola počatá rovnako ako On
sám, z Ducha Svätého?
Nerozumiem Oko, ak svoju modlitbu adresujete priamo k
Márii a prosíte ju, aby sa prihovárala za Vás k Bohu, modlíte sa k nej, nie k
Bohu – lebo Vaše srdce je nasmerované na ňu a spoliehate sa na to, čo o jej
moci veríte. Ak však táto „Mária“ je prejavom zlého ducha, Vaša modlitba k Bohu
NIKDY nedorazí, lebo Vy prosíte ju a veríte, že ona sa za Vás
prihovorí k Bohu... ibaže ak za ňou stojí anjel svetla... Inak nerozumiem
vôbec nutnosti jej príhovoru za Vás. Boh predsa nehľadí na osobu, miluje nás
ako svoje deti, nie? Nemôžete Vy ako Jeho dieťa za Ním prísť v modlitbe osobne
sám za seba? To, keď sa za niekoho prihovorí „Mária“, má pre Boha väčšiu váhu?
Tí, za ktorých prosí ona, sú Bohu milší? Tých vypočuje skôr? Nerozumiem tomu.
Viete mi to vysvetliť?
Vůbec
jsem nevěřil ve zjevení v Medžugorii. Říkal jsem si: Proč zrovna tady? Dostal
jsem odpověď. Akú odpoveď ste dostal?
Oko, ako z posolstva, ktoré ste vybral, vyplýva, že Bytosť, ktorá sa vydáva za Máriu, matku Ježišovu, oslavuje Boha? Ako v tomto konkrétnom posolstve vyvyšuje Pána Ježiša? Myslíte vetu: "Já jsem s vámi a přimlouvám se za vás před mým Synem"??? Ak sa to z neho
dokázať nedá (čo nedá, a preto sa vyhýbate odpovedi, zrejme), dokážte mi z
hociktorého iného, ako velebí Pána Ježiša a Boha Otca na nebesiach v
priamej reči, v nejakom priamom posolstve, ako nabáda, aby sme sa riadili Božím
Slovom a boli poslušní učeniu Kristovmu. Ďakujem.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mnozí neposloucháte Boha, ale jen svou pýchu. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 27. srpen 2008 @ 13:26:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Znamená podľa Vás, Oko, termín "plná
milosti" skutočnosť, že Mária, Ježišova matka, bola počatá rovnako ako On
sám, z Ducha Svätého?
V žádném případě! Maria byla počata přirozenou cestou, jako každý jiný člověk. Dle historicky nepodložené tradice byli jejími rodiči Jáchym a Anna. My věříme pouze v to, že ji Bůh už před věky zahrnul do plánu spásy, vyvolil jako matku svého syna a z tohoto důvodu jí ponechal nevinnost, podobnou jakou měli před svým pádem Adam a Eva. Dědičný hřích nesouvisí se sexuálním spojením manželů, to není nic nečistého. Naopak manželé, kteří se takto setkávají v lásce se navzájem posvěcují. Jejich láska roste. Dědičný hřích je náklonnost ke zlému, se kterou se rodíme (v důsledku pádu prvních lidí), ale kterého se můžeme zbavit křtem a vytrvalým životem v přátelství s Bohem. Dědičného hříchu byla Marie díky Boží milosti uchráněna a stala se tak důstojnou matkou Božího syna. Proto "Plná milosti". Neznamená to ale, že byla imunní vůči svodům, ale měla dostatek síly "to jablko neutrhnout". Proto je nazývána druhou Evou. Ta první uvedla lidstvo do prokletí hříchu, ta druhá ukazuje cestu jak se zkrze jejího syna z tohoto prokletí dostat. ("Udělejte všechno, co vám řekne" (svatba v Káni)).
Ak však táto „Mária“ je prejavom zlého ducha, Vaša modlitba k Bohu
NIKDY nedorazí
Nemyslím si, že Bůh dopustí, aby upřímná modlitba přišla nazmar. Kdo hledá, najde, kdo tluče, tomu bude otevřeno.
Inak nerozumiem
vôbec nutnosti jej príhovoru za Vás. Boh predsa nehľadí na osobu, miluje nás
ako svoje deti, nie? Nemôžete Vy ako Jeho dieťa za Ním prísť v modlitbe osobne
sám za seba? To, keď sa za niekoho prihovorí „Mária“, má pre Boha väčšiu váhu?
Tí, za ktorých prosí ona, sú Bohu milší? Tých vypočuje skôr?
Není jenom vztah Člověk - Bůh. Máme přece milovat Boha a bližní. Neusilujeme o spásu jen jako jednotlivci, ale i jako společenství církve. Samozřejmě, že mně nic nebrání hovořit se svým nebeským Otcem. A taky to dělám. Ale budu - li prosit sám za sebe, posiluji svůj egoismus. Pravá láska se vyznačuje tím, že pomáháme jiným. Opravdu milující matka nemyslí ani tak na své blaho, jako na blaho svých dětí. Když tedy v modlitbě prosím za jiného, tento projev nezištné lásky je Bohu milejší, než když se zaobírám jenom sám sebou. Už první křesťané si říkali "lidé na cestě". Zrovna tak vidím společenství církve "na cestě", kde si lidé pomáhají navzájem, aby došli všichni. Nesnažíme se jen každý za sebe, ale máme zájem i o ostatní. Tento postoj vychází ze správného vztahu lásky k Bohu. Čím více člověk lásky rozdá, tím jí má více. Stěžejní bod, ve kterém se budeme asi vždy rozcházet, je pohled na možnosti pomáhat u svatých zemřelých (včetně Marie), kteří už jsou u Boha. Zatímco část protestantů tvrdí, že tuto možnost pomáhat nemají, my tvrdíme, že jejich možnosti jsou větší, než dokud byli naživu. Kvalita jejich bytí se v nebi zvýšila, zvětšila se tedy i schopnost rozdávat lásku. Bereme církev Kristovu komplexně, živé i zemřelé. Všichni jsme přece živi a ve vztahu lásky. Bůh je láska nejvyšší a není v jeho přirozenosti bránit lidem v projevech lásky.
Takže Marie pro nás opravdu není nezbytnou nutností přiblížení se k Bohu, ale zkušenost generací osvědčila mocné účinky její přímluvy. Přímluvy svatých fungují podobně jako při zázračném nasycení. Skrze Pána Ježíše byly nasyceny zástupy, ale ti, ci jídlo roznášeli, byli apoštolé, ne Pán Ježíš. A zrovna tak se za mě může přimlouvat i člověk dosud žijící.
Vůbec
jsem nevěřil ve zjevení v Medžugorii. Říkal jsem si: Proč zrovna tady? Dostal
jsem odpověď.
Když se rozhořela v tom kraji válka a genocida, začalo mi to dávat smysl. Tam, kde se rozmohl hřích, tam se nadmíru rozhojnila milost. Nevím, zda to někdy bude církevně uznáno, ale skutečností je, že se tam děje mnoho dobrých i špatných věcí. Turistický byznis, záplava kýčů, ujeté pobožnůstkaření. Ale na druhé straně probuzení mnohých, odvykací středisko grogově závislých, kde je Ježíš jediným lékem, živé a žité společenství věřících. Boj dobra se zlem tu hoří na plné čáře.
Oko, ako z posolstva, ktoré ste vybral, vyplýva,
že Bytosť, ktorá sa vydáva za Máriu, matku Ježišovu, oslavuje Boha? Ako
v tomto konkrétnom posolstve vyvyšuje Pána Ježiša? Myslíte vetu: "Já jsem s vámi a přimlouvám se za vás před mým Synem"??? Ak sa to z neho
dokázať nedá (čo nedá, a preto sa vyhýbate odpovedi, zrejme), dokážte mi z
hociktorého iného, ako velebí Pána Ježiša a Boha Otca na nebesiach v
priamej reči, v nejakom priamom posolstve, ako nabáda, aby sme sa riadili Božím
Slovom a boli poslušní učeniu Kristovmu.
Já osobně ve svém životě necítím potřebu hltat každé poselství z Medžugorje. Není pro mě ústředním bodem náboženského života. Ale pokud se k nějakému dostanu, je charakteristické několika věcmi:
1.) Vyzývá k modlitbě a půstu
2.) Vyzývá k pokání a obrácení
3.) Povzbuzuje malověrné příslibem své přímluvy.
Žádný zlý duch by nevyzýval k modlitbě a půstu, či k pokání. To je ta nejsilnější zbraň proti Zlému. Pokud ti to nestačí a chceš, aby v přímé řeči velebila Boha, věz, že takto činí v nebi všichni svatí. Opravdu neznám všechna poselství (musel bych to někde shánět), ale pokud vyzývá k pokání a obrácení, je jen jinými slovy řečeno, abychom se řídili Božím slovem a jeho učením.
Asi je důležitější co říká, než co neříká. A to je ve shodě s učením evangelia i církve.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mnozí neposloucháte Boha, ale jen svou pýchu. (Skóre: 1) Vložil: lydia7 v Pátek, 29. srpen 2008 @ 13:34:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ďakujem Oko. Nepresvedčil si ma o tom, že sa mýlim - nedá sa. S Pravdou sa naozaj nedá pohnúť ani vpravo ani vľavo. Pravda je môj Pán, ktorého nenasledujem tak, ako si zaslúži, ale vyznávam svoju lenivosť, svoju pohodlnosť, svoju pýchu, nepoddajnosť, ktoré ma ovládajú stále rovnako. Vyznávam svoju úbohosť v tele, svoju povýšeneckosť, miešanie sa do záležitostí, do ktorých nemám vstupovať - Boží súd na moju adresu je spravodlivý a chvála Bohu, že je, lebo len Kristus Ježiš a Jeho víťazstvo je mojou nádejou v tom všetkom. Preto prosím Jeho - Teba, Bože, spáľ všetko telesné, čo som napísala, nezachovaj v mysliach a srdciach tých, ktorí sa toho dotkli nič z tela, ktoré je mŕtve. Priťahuj, Pane, mocne k Tvojmu Synovi, k živému Slovu, ktoré je dostatočne ostrým mečom na rozdelenie ducha a duše. Nech sa deje Tvoja vôľa, Pane. Amen.
A Tebe Oko som dlžná už len jednu poznámku: Po zmŕtvychvstaní Pána Ježiša Krista, diabol už vie, že prehral a zmenil taktiku - tvári sa ako anjel svetla. Vieš, kto je svetlom sveta? Takže ako sa bude tváriť anjel svetla? Nie práve tak, že je poslom od svetla, že privádza k nemu? Uvažuj Oko. A skúmaj. Nech Boh podľa svojej ľúbosti a vôle vykoná v Tvojom srdci a mysli zázrak obnovy, ktorý Ťa vráti späť do starostlivých rúk Pána Ježiša Krista. Amen.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mnozí neposloucháte Boha, ale jen svou pýchu. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 29. srpen 2008 @ 18:00:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Není mým úkolem někoho přesvědčovat. Člověk se lehko nemění.
Šlo mně spíš o vzájemné otevření, o sdílení našich pohledů na svět. To také patří ke křesťanskému společenství. I když se různíme a můžeme spolu nesouhlasit, snáze teď alespoň pochopíme toho druhého. Z nepochopení, nedorozumnění roste podsouvání zlých úmyslů, rozdělení a nenávist.
Takže se dál snaž žít v Pravdě a budeš tak na dobré cestě. Je to jen jiná cesta, než moje. Ale já věřím, že obě vedou ke stejnému cíli.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mnozí neposloucháte Boha, ale jen svou pýchu. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 29. srpen 2008 @ 18:02:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | p.s. Přemýšlelas, jak je to vlastně s tím očistcem o kousek níž?
|
]
|
|