Re: Činí hříchy hříšníka, nebo hříšník hříchy? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 25. únor 2020 @ 07:00:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Rosmano napsal, že i když zhřeší, nevypadne z kategorie "spravedlivý".
Což je hereze jak vyšitá.
Když se spravedlivý odvrátí od své spravedlnosti a dopouští se zlého a umírá, umírá kvůli zlu, jehož se dopustil .... |
| NadřazenýRe: Činí hříchy hříšníka, nebo hříšník hříchy? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 26. únor 2020 @ 06:38:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Rosmano napsal, že i když zhřeší, nevypadne z kategorie "spravedlivý". Což je hereze jak vyšitá.
Stando, když svatý Josef někdy zhřešil, vypadl z kategorie "spravedlivý"? Když o svatém Josefu svědčí písmo, že byl spravedlivý [obohu.cz], je to pro tebe taky "hereze jak vyšitá"? A to není jediný Josef, o kterém by písmo svědčilo, že je spravedlivý [obohu.cz]. A to ani jeden z nich neměl Ježíše Krista. Ten seznam hříchů ještě nebyl přibit na kříž.
Toník |
]
Re: Činí hříchy hříšníka, nebo hříšník hříchy? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 26. únor 2020 @ 15:59:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Svatý Josef je označován za spravedlivého proto, že úroveň jeho spravedlnosti převyšovala běžný tehdejší průměr. Toužil po spravedlnosti a jednal v životě podle toho. Však myslet si, že nikdy nezhřešil, je iluzorní.
Korunu spravedlnosti obdržel také až před Kristovou soudnou stolicí.
..."A to ani jeden z nich neměl Ježíše Krista."...
Josef ale měl už v životě Ježíše Krista! |
]
Re: Činí hříchy hříšníka, nebo hříšník hříchy? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 27. únor 2020 @ 06:21:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Svatý Josef je označován za spravedlivého proto, že úroveň jeho spravedlnosti převyšovala běžný tehdejší průměr.
Ne, to ne.
Stando, všiml sis, jak moc si musíš stále znovu a znovu dokola předělávat písmo, měnit významy slov, aby ses vešel do toho učení, co sis vyrobil v hlavě?
Korunu spravedlnosti obdržel také až před Kristovou soudnou stolicí.
Určitě, Stando.
Spravedliví dostávají korunu spravedlnosti.
Logicky. Jak by to mělo být jinak?
Nemylte se, Stando.
Ani smilníci ani modláři, cizoložníci, rozkošníci ani lidé praktikující homosexualitu, zloději ani chamtivci, opilci, utrhači ani lupiči nebudou dědici Božího království.
Josef ale měl už v životě Ježíše Krista!
To ano.
I on tedy nevypadl z kategorie "spravedlivý", byť jistě udělal alespoň jeden hřích. Takto nesmyslně totiž hříchy nefungují - kdyby se stal jedním hříchem člověk hříšníkem, bylo by už po dávno světě. Ale to už je zase jiná diskuze.
Teď jde o to, abys porozuměl, že
1. Písmo některé lidi jasně označuje za spravedlivé, i když zcela zjevně zhřešili, udělali nějaký hřích. Že tedy definice slova "spravedlivý" není daná hříchem. Je daná něčím jiným. Čím, můžeme se někdy pobavit.
2. Nespravedliví lidé (hříšníci) neobdrží za dědictví nebeské království. Aby mohli obdržet nebeské království, musí se hříšník terminovat, ukončit. A ne až po Smrti, po smrti těla - to už je pozdě.
Toník |
]
Re: Činí hříchy hříšníka, nebo hříšník hříchy? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 27. únor 2020 @ 08:44:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevím, proč do toho taháš Josefa z Arimatie.
Svatý Josef byl údem přirozeného společenství svaté rodiny, tvořené Ježíšem, Josefem a Marií. Je tedy docela úsměvné říkat, že on snad neměl v životě Ježíše.
..."Že tedy definice slova "spravedlivý" není daná hříchem."...
Jak rozumět významu "spravedlivý" u dosud žijícího člověka, jsem ti přece už vysvětlil. Žízeň po spravedlnosti je cosi jiného, než dar koruny spravedlnosti, který můžeme obdržet až ve chvíli smrti těla.
Dokud člověk upadá opakovaně do hříchů, dokud páchá hříchy - je stále jenom hříšníkem. Popírat tuto zjevnou skutečnost je docela iracionální.
Definice hříšníka není daná zatvrzelostí a neochotou se obrátit a přijmout od Boha odpuštění hříchů (není ani vyhrazená pouze pro modláře, cizoložníky, lupiče atd...), ale je daná prostou skutečností, že i lidé toužící po spravedlnosti nejsou schopni zcela nehřešit a jsou tedy také pořád hříšníky, odkázanými na Boží milosrdenství..
|
]
Re: Činí hříchy hříšníka, nebo hříšník hříchy? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 28. únor 2020 @ 05:34:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nevím, proč do toho taháš Josefa z Arimatie.
Píšu k tématu diskuze k tomu, kdo je či není spravedlivý.
K lidem, kteří byli v kategorii "spravedlivý" a nevypadli hříchem z kategorie "spravedlivý".
A to nejsou jediní lidé, o kterých písmo jasně svědčí, že byli lidé spravedliví.
Žízeň po spravedlnosti je cosi jiného, než dar koruny spravedlnosti, který můžeme obdržet až ve chvíli smrti těla.
Určitě.
Ale ten, kdo má opravdu žízeň po spravedlnosti, nemusí čekat na smrt těla, aby Boží spravedlnost přijal a nevyráběl si místo toho nějakou svojí spravedlnost, jako už to v historii dělali lidé nejednou [obohu.cz].
Dokud člověk upadá opakovaně do hříchů, dokud páchá hříchy - je stále jenom hříšníkem.
Přesně tak, Stando. Tohle je přesně znak hříšníka. A ještě k tomu to, že musí všechno dělat sám - sám se musí zbavovat hříchů (a to se jich obvykle "zbaví" tak, že jsou za chvilku zpátky).
Proto hříšník, nespravedlivý, potřebuje přijmout tu Boží spravedlnost, vysvobození z otroctví hříchu, Boží otcovskou výchovu.
Potřebuje přijmout lék, který vytvoří imunitu proti hříchu. A tím lékem určitě není kouzelná kulatá materie, jak o tom sami a pravdivě svědčí ti, kdo jí přijímají či přijímali.
Pokud hříšník čeká na Smrt, že dostane korunu spravedlnosti, žije v děsném omylu. A nemylte se: Toník
|
]
Re: Činí hříchy hříšníka, nebo hříšník hříchy? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 28. únor 2020 @ 07:57:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pokud hříšník čeká na Smrt, že dostane korunu spravedlnosti, žije v děsném omylu. "...
Pokud je to hříšník, který nedokáže zcela nehřešit, ale svoji nespravedlnost uznává jako David (Žl 51) a činí ze svých hříchů pokání, zcela jistě nebude zavržen navěky...."Ale ten, kdo má opravdu žízeň po spravedlnosti, nemusí čekat na smrt těla, aby Boží spravedlnost přijal a nevyráběl si místo toho nějakou svojí spravedlnost"... |
]
]
Re: Činí hříchy hříšníka, nebo hříšník hříchy? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 29. únor 2020 @ 06:49:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ahoj Stando.
Pokud hříšník uznává svůj hřích, jedná spravedlivě, je spravedlivý. Protože to je jeden z důležitých prvků pokání: Změna. A změna není změna, pokud se nic nezměnilo. A hříšník, který uznává spravedlnost a činí pokání, činí spravedlnost, zcela jistě nebude zavržen navěky. Protože už není hříšník.
U hříšníka, který dále hřeší a zůstává hříšníkem, nespravedlivým, nepřijme Boží pokání a Boží spravedlnost je to naopak.
Nespravedliví nedostanou do dědictví Boží království.
Nemylte se!
Ani smilníci ani modláři, cizoložníci, rozkošníci ani lidé praktikující homosexualitu, zloději ani chamtivci, opilci, utrhači ani lupiči nebudou dědici Božího království.
Takoví jste někteří byli.
Ale dali jste se omýt, byli jste posvěceni, byli jste ospravedlněni ve jménu našeho Pána Ježíše Krista a v Duchu našeho Boha.
Někteří jsme takoví byli - třeba jsme někteří byli zloději a modláři.
Byli, Stando.
Měli jsme například krádež v srdci - i když jsme nekradli, protože nám haňba a slušné vychování před krádeží bránilo, tak jsme byli zloději. Když přišla příležitost a "nebylo vidět", tak jsme si vzali z toho, "co bylo všech". Měli jsme například modly v srdci, spoléhání na člověka a jeho prokletí [obohu.cz]. Pobíhali jsme po kdejakém posvátném kopci, klekali před kdejakou sochou, nosili v kapse kusy plechu na ochranu života a za dveře dávali zkřížená dřívka, za bouřky zapalovali svíčku, a ne ledajakou... Byli jsme takoví.
Měli jsme hřích hluboko v sobě. V srdci člověka, v nitru. Hřích, který nás charakterizoval: "modláři, zloději". Ten hřích byl problém.
Do doby, než přišla Boží milost, znovuzrození, Boží výchova a pokání z toho hříchu. Skutečné pokání, které nás zbavilo toho "zloděj" a "modlář".
A tak to měl i apoštol Pavel a lidé, kterým píše.
Apoštol Pavel byl pomahač vrahů, náboženský fanatik. Ale když se setkal s Ježíšem, přestal mít vraždu v srdci. Poté, co se stal křesťanem, nikde není jediná zmíňka o tom, že by vzal do ruky kámen nebo hlídal pláště. A taky nic takového nedělal, protože nic takového už v srdci neměl.
Tak tedy znovu, Stando, základní Boží pravdu k tématu:
Nespravedliví nedostanou do dědictví Boží království.
Nemylte se!
Ani smilníci ani modláři, cizoložníci, rozkošníci ani lidé praktikující homosexualitu, zloději ani chamtivci, opilci, utrhači ani lupiči nebudou dědici Božího království.
Díky za upřímnost a obrat v diskuzi. Dobré poznání pro tebe.
Takže už jsi porozuměl, jaký nesmysl je tvoje očekávání, že přijmeš v jednom okamžiku smrti spravedlnost, kterou teď nemáš, když jsi teď hříšník?
Rozumíš tedy, že tvoje naděje jsou plané?
Že je hloupé, nesmyslné, nemoudré, neužitečné čekat s přijetím Boží spravedlnosti až na jeden okamžik smrti a prožít tak zbytečně celý život tady na zemi jako hříšník?
Z toho si Stando nic nedělej - to neumí nikdo z lidí.
Právě proto je tu Boží milost v Ježíši Kristu, Boží výchova, stejná pro všechny lidi, všichni ji potřebujeme.
Pokud vám to nikdo nezakazuje, je to jednoduché - přijmi spasení teď, přijmi Ježíše, dej mu život a dej mu prostor, aby on dokázal, co umí v mnoha životech lidí.
Toník |
]
Re: Činí hříchy hříšníka, nebo hříšník hříchy? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 29. únor 2020 @ 08:16:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Protože to je jeden z důležitých prvků pokání: Změna. A změna není změna, pokud se nic nezměnilo. "...
Lítost je neodmyslitelnou součástí pokání, Bez lítosti není pokání. Naopak, lítost, ta může být i bez pokání.
Pokání je zásadní změna vztahu k Bohu i lidem - a tento nový vztah nemůže nebýt doprovázen lítostí nad dřívějším životem ve hříchu. Protože o cosi vzácného jsme tehdy byli hříchem okradeni. A to člověku přece musí být líto - a tato lítost je také motorem pro změnu dalšího života.
..."A hříšník, který uznává spravedlnost a činí pokání, činí spravedlnost, zcela jistě nebude zavržen navěky. Protože už není hříšník."...
Ale stále je hříšníkem - znovu zhřeší! Třeba ve chvíli slabosti stejně jako dřív, nebo třeba už v méně závažné věci (to v tom lepším případě).. Nedokážeme zcela nezhřešit.
..."Takže už jsi porozuměl, jaký nesmysl je tvoje očekávání, že přijmeš v jednom okamžiku smrti spravedlnost, kterou teď nemáš, když jsi teď hříšník?
Rozumíš tedy, že tvoje naděje jsou plané? "...
Ale mé naděje vůbec nejsou plané! Naděje je jednou z křesťanských cností. Já se přece na ty své "housle spravedlnosti" stále učím hrát - a jde mi to čím dál lépe! Vlastní úsilí a píle spolu s nezbytným talentem (milostmi) od Boha nemohou nepřinášet výsledky!
Věřím, že jednou, před soudnou stolicí Krista nebudu hrát falešně.
..."je hloupé, nesmyslné, nemoudré, neužitečné čekat s přijetím Boží spravedlnosti až na jeden okamžik smrti"...
Bůh tě může vyhlásit jako navěky spravedlivého až v okamžik tvé smrti. Dříve by to bylo předčasné.
Apoštol Pavel toto očekávání nepovažoval za nemoudré či nesmyslné.
(2 Tim 4,8) Nakonec je pro mne připraven věnec spravedlnosti, který mi v onen den předá Pán, spravedlivý soudce.
Shodně to vidí i Jakub s Petrem:
(Jk 1,12) Blahoslavený muž, který snáší zkoušku, neboť když se osvědčí, dostane věnec života, jejž Pán zaslíbil těm, kdo ho milují.
(1 Pt 5,4) A když se ukáže nejvyšší pastýř, dostanete nevadnoucí věnec slávy.
Farizeové a zákoníci se domnívali, že Bůh miluje pouze lidi spravedlivé, žijící podle Zákona. Ježíš nám ale říká, že Bůh miluje ještě více hříšníky - protože oni tu Boží lásku nejvíce potřebují.
Uvědomovat si, že jsem stále slabý hříšník a žít podle toho v pokání a v závislosti na Bohu je jedinou cestou ze hříchu ke svatosti života, ke spravedlnosti. Ona dokonalost svatosti života a dokonalost spravedlnosti nepřijde hned, ale stačí, když se k ní s pomocí Boha budeme životem neustále přibližovat.
|
]
Re: Činí hříchy hříšníka, nebo hříšník hříchy? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 05. březen 2020 @ 07:48:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Lítost je neodmyslitelnou součástí pokání, Bez lítosti není pokání. Naopak, lítost, ta může být i bez pokání.
Tuhle diskuzi už jsme vedli. Máš jiný obsah slova "pokání" [granosalis.cz]. Zbytečné řešit, slovíčkaření.
Ale mé naděje vůbec nejsou plané!
???
Boží dar se nepřijímá v jednom okamžiku jako balíček, jako "černá skříńka", ve které nevíš, co vlastně doopravdy je.
Platí to, nebo ne?
Pokud to ještě platí, zkus se zamyslet: Pokud celý život prožiješ jako hříšník, nespravedlivý, až do okamžiku smrti, tak Boží dar spravedlnosti se nepřijímá v jednom okamžiku smrti jako balíček, jako "černá skříńka", ve které nevíš, co vlastně doopravdy je.
Člověk v okamžiku smrti předstupuje před Kristovu soudnou stolici a je mu zjevena skutečnost o Kristu - Spasiteli lidí - pokud žil svůj život spravedlivě, nemá problém přijmout Krista za svého pána a je Kristem po smrti spasen.
Hříšníci ale do věčného života nepůjdou - zvláště tehdy, pokud jim byla zjevena skutečnost o Kristu a oni Ho nepřijali, odmítli ho a dál chtěli zůstat hříšníky a hříšníky i zůstali.
Nemylte se! Což nevíte, že nespravedliví nedostanou do dědictví Boží království?
Toník
|
]
Re: Činí hříchy hříšníka, nebo hříšník hříchy? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 05. březen 2020 @ 09:19:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pokud hříšník činí skutečné změní smýšlení a přijme Boží spravedlnost (ne, že "činí" lítost) [granosalis.cz], zbaví se hříchu."...
Při odpuštění hříchů na základě našeho pokání nepřijímáme Boží spravedlnost, nýbrž Boží milost . Spravedlnost by totiž požadovala trest za hříchy.
..."Pokud celý život prožiješ jako hříšník, nespravedlivý, až do okamžiku smrti,...."...
Musím tě poopravit: Jako kající hříšník, vědom si své hříšnosti a z ní plynoucí potřeby Boží milosti a pomoci. Neschopen zcela nehřešit - však toužící jednat jen spravedlivě, toužící po dokonalosti. A tou dokonalostí nás korunuje Kristus před jeho soudnou stolicí. V onen den....
|
]
|
|