|
Právě je 530 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116886417 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 06. únor 2017 @ 08:11:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Nějakou konstrukcí si také dovodil, že bůh schvaluje zlo. "...
Bůh není zastáncem zla - ale zlo přesto dopouští, protože je absolutním pánem nade vším děním ve vesmíru. Kdyby zlo nedopouštěl, nebyly by žádné války ani katastrofy, žádné dítě by se nenarodilo postižené a pod..
Kain by neměl svobodu, nemohl by ani zabít svého bratra, Bůh by mu totiž násilím zadržel ruku..
Je však evidentní, že Bůh zpravidla takto nejedná.
(Jer 18,11) Teď tedy řekni judským mužům a obyvatelům Jeruzaléma: Toto praví Hospodin: Hle, já proti vám tvořím zlo a vymýšlím proti vám plán. Odvraťte se každý od své zlé cesty a dejte do pořádku své cesty a své činy.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 07. únor 2017 @ 10:26:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, psal jsem, že sis nějakou konstrukcí vymyslel, že Bůh dovoluje či schvaluje zlo a hřích. Psal jsi tu tvou konstrukci vícekrát. Dokonce sis na to našel úryvek z bible, aby sis potvrdil tvoje myšlenky (najednou ti naše učení nevadí a není to pro tebe "blok", když si potřebuješ potvrdit nějaký tvůj nápad...). Však pozorovatelnik si taky v písmu najde verše na potvrzení svého boha, co mu dělá nachytávky, a komunisti si zase najdou verše pro svou třídní nenávist.
To, že Bůh (zpravidla) násilím nikoho nezadrží neznamená, že by lidem dovoloval hřešit a že by schvaloval zlo, Stando. Ani to, když Bůh brání svoje lidi, jako je to popsané v Jeremijáši,neznamená, že Bůh souhlasí se zlem. Kdyby sis prošel naše učení podrobně, poctivě, našel bys v něm stovky a stovky míst, ve kterém Bůh hřích a zlo jasně zakazuje, odsuzuje a varuje před ním. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 07. únor 2017 @ 11:19:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."(najednou ti naše učení nevadí "...
Toníku, je to úsměvné. Jakým právem si přisvojuješ Bibli jako jakési "vaše učení"?
Ujišťuji tě, že Bible je neméně i "našim učením".
Texty Bible jsou neoddiskutovatelně jednou dány. Však porozumět jim, správně je interpretovat ve smyslu, jak byly zamýšleny, je ovšem potíž.
Když ty správně nerozumíš ani mým textům současným, ale převracíš si jejich sdělení podle své fantazie, jak chceš správně rozumět textům starým několik tisíc let?
..."To, že Bůh (zpravidla) násilím nikoho nezadrží neznamená, že by lidem dovoloval hřešit a že by schvaloval zlo"...
Slovům třeba ale rozumět tak, jak byly míněny - konfrontovat je s realitou v životě: Bůh má moc nedovolit člověku zhřešit, má moc zadržet ruku, páchající zločin. A někdy to i udělá. Zpravidla tehdy, když srdce hříšníka má naději na záchranu, kdy není ve stavu, odpovídající obludnosti páchaného skutku. Bůh ale také zlo dopouští! Nezadržel ruku Kaina, když zabíjel Ábela. A mohl to klidně udělat!
Na světě se žádná událost, žádný skutek nestane bez toho, aby ho Bůh dovolil člověku udělat. I zlo musí takto Bůh schválit, dovolit, dopustit. Třeba tak, jak Bůh dovolil satanovi zlo na Jobovi.
Jistěže Bůh lidem ukázal cestu správného jednání a zlo se mu protiví. Zlo jasně zakazuje, odsuzuje a varuje před ním. To je pravda.
Ale pokud se člověk ve svobodě volby přesto pro zlo rozhodne, Bůh i toto mnohdy respektuje a nechá hříšníka zhřešit. Mohl by klidně vychovávat člověka způsobem, že zlodějovi zchromne ruka, když sáhne na cizí. Mohl by dokonce cizoložníka už dopředu vychovávat třeba malomocenstvím. Ale takto Bůh nejedná. Respektuje volbu člověka, chce, aby si ho člověk zvolil sám, z vlastního rozhodnutí, z vlastní volby srdce a bez jakéhokoli nátlaku.
Vztah lásky sebou vždycky nese rizika selhání, rizika zrady.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 08. únor 2017 @ 07:12:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jakým právem si přisvojuješ Bibli jako jakési "vaše učení"?
To je tím, že jsme křesťané. Bible je naše učení. Žijeme podle ní, věříme jí, řídíme se tím, co je v ní napsáno.
Je to hodně podobné, jako když vy si přisvojujete katechismus. Můžu se tě zeptat podobně:
Jakým právem si ty přisvojuješ katechismus jako jakési "vaše učení"?
Ujišťuji tě, že Bible je neméně i "našim učením".
A od kdy, Stando? Kdy se to změnilo?
Není to tak dávno, kdy jsi tu psal, že vaše učení je v úplnosti obsažené v katechismu. Nebo katechismus už není v úplnosti vaším učením? Kdy se stalo, že bible je i vaším učením, že už katechismus není vaše učení v úplnosti?
Texty Bible jsou neoddiskutovatelně jednou dány. Však porozumět jim, správně je interpretovat ve smyslu, jak byly zamýšleny, je ovšem potíž.
To chápu, že máte potíž. To tu s tvými "podmínkami" předvádíš stále. Do "podmínek" se ti dokonce převrací i místa povzbuzení k vytrvalosti a Boží zaslíbení. Když píšeš tvou zkušenost, je vidět, že píšeš pravdivě.
Když ty správně nerozumíš ani mým textům současným, ale převracíš si jejich sdělení podle své fantazie, jak chceš správně rozumět textům starým několik tisíc let?
A které tvé sdělení převracím podle své fantazie? Proč nepíšeš konkrétně?
Stando, proto se tě ptám, abych ti porozuměl, co to vlastně žiješ.
Na světě se žádná událost, žádný skutek nestane bez toho, aby ho Bůh dovolil člověku udělat. I zlo musí takto Bůh schválit, dovolit, dopustit. Třeba tak, jak Bůh dovolil satanovi zlo na Jobovi.
Ano, a tom jsem psal. Vyrobil sis konstrukci, ve které ten tvůj bůh zlo a hřích dovoluje, schvaluje. Pozorovatelnik si zase vyrobil konstrukci, ve které ho jeho bůh nachytává nachytávkami a pozoruje ho, co dělá v ložnici. A oba dva si tyhle vaše podivné myšlenky budete podkládat biblí, protože tušíte, že bible má autoritu: Dokonce sis k tomu našel místo písma, kde apoštol píše "všechno je mi dovoleno" a pochopil sis ho jako že Bůh dovoluje hřešit. Když všechno, tak všechno.
Stovek míst v písmu, ve kterých Bůh jasně zlo a hřích odsuzuje, zakazuje, nedovoluje, kde Bůh jasně říká, že zlo a hřích nenávidí, si při tom asi nevšimnete?
Jak si tak asi představuješ, že ten tvůj bůh dovoluje a schvaluje zlo a hřích? Jak to tak prakticky vypadá, to dovolení a schválení, když se ve tvé "svobodě hřešit" rozhodneš pro nějaké zlo? Jakou máš představu, jak bůh to "dovolení a schválení" hříchu a zla dělá? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 08. únor 2017 @ 10:11:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Jak to tak prakticky vypadá, to dovolení a schválení, když se ve tvé "svobodě hřešit" rozhodneš pro nějaké zlo? "...
Nikde jsem v těchto tvých odkazech na Bibli nenašel konkrétní vysvětlení toho, proč i ty občas zhřešíš.
Kdo tě donutí zhřešit, když ty se prý pro hřích sám dobrovolně nerozhoduješ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 09. únor 2017 @ 07:29:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, tohle už taky známe od pozorovatelnika, že nečte příspěvky a odpovědi, ignoruje otázky a uhýbá od toho, aby odpověděl, co skutečně žije a kopíruje svoje příspěvky. Pokud tě zajímá odpověď na tvoje otázky, tak si jí přečti.
Ty mi asi na moje otázky neodpovíš, když takhle uhýbáš? |
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Pondělí, 06. únor 2017 @ 09:12:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Cizinče,
díky. Díval jsem se na ten Tvůj první článek. Především mne zaujalo, že svůj spor s okem vedete více jak 5 let. Ono je to vždy i o samotné definici slova Svoboda. Máte třeba jeden jak druhý svobodu od toho se s tím druhým nepřít? Když to trvá více jak půl desetiletí.
Jedna věc je svoboda, a druhá věc je pravá svoboda. Co to znamená? Ježíš to třeba chápal takto:
Jan 8:31 Ježíš řekl Židům, kteří mu uvěřili: "Zůstanete-li v mém slovu, jste opravdu mými učedníky. 32 Poznáte pravdu a pravda vás učiní svobodnými." 33 Odpověděli mu: "Jsme potomci Abrahamovi a nikdy jsme nikomu neotročili. Jak můžeš říkat: stanete se svobodnými?" 34 Ježíš jim odpověděl: "Amen, amen, pravím vám, že každý, kdo hřeší, je otrokem hříchu.
Jenže běžní lidé mu samozřejmě nerozuměli (v.33).
Ta nejvyšší forma svobody je tedy svoboda od hříchu. A dosáhneme ji tak, že poznáme Pravdu. Nicméně je snad jasné, že i křesťan někdy zhřeší, nedosáhli jsme přece úplné dokonalosti zde na Zemi - ostatní není třeba hledat pouze verše z Písma, stačí se podívat na realitu kolem nás.
Jsem přesvědčený, že opravdu potřebuješ určitou míru "svobody", což by šlo nazvat svobodnou vůlí, nezávislostí rozhodování, možností volby, mít jistou mírou autonomnosti, apod., aby člověk, či jiná bytost mohla milovat druhého. Zkusím nastínit za chvíli proč to tak vnímám.
Opravdu nemám potřebu ani časové možnosti studovat váš spor i stanoviska do detailu, zatím mám však obavy, že se možná každý bavíte o něčem jiném, o jiné formě 'svobody'. Pochopitelně, křesťan nemá svobodu v tom, aby hřešil, konal zlo a zároveň to nebylo zlé před Bohem - ale to si snad nemyslí nikdo z věřících.
Na druhou stranu považuji to, co jsem nazval třeba svobodnou vůlí, které obsahuje možnost Boha následovat, nebo zamítnout, milovat nebo ignorovat, poslouchat nebo jít si svou cestou, toto všechno považuji za podmínku nutnou k vysvětlení zla v současném světě. Nevím, zda to mám rozebírat nějak hlouběji, nicméně, jak si třeba vysvětluješ, že je na světě tolik zla, že Bůh nestvořil už na počátku svět 'dokonalý' (jsem velmi opatrný na používání tohoto bezobsažného slova), kde by nebyla smrt, ani pláč, ani utrpení, ani skřípění zubů. A proč toto Bůh mohl slíbit až pro své druhé stvoření Nové Země a Nového Nebe? Kdyby to šlo udělat hned napoprvé, proč by to Bůh neudělal hned? A když to nešlo, jak může Bůh nyní slíbit, že na Nové Zemi už žádné zlo nebude?
Toto jsou podle mne dost zásadní otázky, které, zdá se, silně souvisí se svobodou. Otázky, na které jsem si pochopitelně musel časem nějak odpovědět. Mohou vést k lepšímu pochopení role člověka v celém kontextu stvoření Božího, lepšímu pochopení svobody, jejích různých forem, i Boží lásky k člověku. |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 06. únor 2017 @ 20:01:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj.
Dík za dotaz.
Určitě mám svobodu se s okem nepřít, ani se s ním nijak zvlášť nepřu. Klidně mu jeho svobodu nechám, jen se ho ptám na jeho přístup, na jeho život. Teď mne jen zaujalo, že se naváží do života druhého člověka a směřuje článek na něj, když on sám má velmi podobné postoje. Tak jsem chtěl vědět, jak se s tím srovná.
Svobodu vnímám stejně, jako ty. Svobodu člověk od Boha dostal proto, aby miloval druhé lidi, aby žil život, ne proto, aby hřešil nebo aby dělal zlo. Určitě chápu člověka jako nezávislého a samostatného v rozhodování. Rozumím tomu tak, že člověk má svobodu se rozhodout, zda bude nebo nebude s Bohem žít, zda bude ve svém životě s Bohem či bez Boha.
Zlu a hříchu nerozumím jako svobodě, která je od Boha, ne jako něco, co Bůh lidem dovolil, ale jako zneužití svobody, jako vzpouru proti Bohu. Bůh zlo a hřích neschvaluje, ale jasně a přímočaře odsuzuje. Zlo na světě tedy nevnímám jako to, co dal lidem Bůh, ale jako otevřenou vzpouru proti Bohu.
Toník |
]
|
|
|
|