Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 08. únor 2016 @ 09:59:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."kteří obdrželi od Boha jakýsi mimořádný dar Ducha, který je podstatně kvalitativně změnil,"...
Toníku s tímto mým tvrzením evidentně nesouhlasíš, nelíbí se ti.
Jedním dechem a těmi samými ústy ale tvrdíš: "Psal jsem mu, že jsem od Boha mnohokrát dostal dar pokání, který člověka zbaví hříchu. ".
A nejenom to! Psal jsi mi, že tě Bůh zbavil hříchu natrvalo, že se tě tento hřích už netýká.
Buď tedy správně nerozumíš, co všechno by to ve smyslu znamenalo a jaký je plný dosah takového opovážlivého tvrzení, nebo pokud by to měla být pravda, tak by to skutečně musel být naprosto mimořádný dar od Boha. Ten by ovšem na tobě byl vidět i na způsobu tvého chování tady.
Všichni ostatní křesťané to totiž mají tak, že Bůh jim skrze jimi přijatý dar pokání odpustí hříchy. Aby své hříchy už neopakovali a nepodlehli znovu steným pokušením, musejí změnit své smýšlení - setrvávat ve stavu obrácení. Obrácení není jednorázová záležitost, jak sis chybně představoval ty (že kdyby ses obrátíl vícekrát, točil by ses jako vrtule).
Aby své hříchy neopakovali, musí křesťané setrvávat v nepřetržitém společenství s Kristem. Tím se budují vnitřně a mění postupně i své smýšlení - začnou se dívat na svody světa Kristovýma očima - rostou ve víře a dobrých skutcích. V této době, dokud setrvávají v tomto stavu s Kristem, neopakují své hříchy. Takový stav života s Bohem ovšem klade na člověka velké nároky - plné nasazení i vlastních sil, pevný řád v životě. Když člověk poleví, pokřivenost mysli začne pozvolna znovu narůstat a pokud člověk svátostně pokáním pravidelně neobnovuje svůh vztah s Kristem, je jen otázkou času, kdy se ho jeho již odpuštěné hříchy začnou znovu týkat a kdy znovu zhřeší.
Není v lidských silách nezhřešit! Jen obnovované napojení na Krista nás chrání od opakování našich hříchů.
Ovšem my lidé máme všichni neustálý sklon k lenosti, k usínání na vavřínech. A kdo přestane růst, upadá!
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 08. únor 2016 @ 15:56:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, nalepíš nám nálepku která je pouze tvým výmyslem, vůči tomuto tvému výmyslu jsme se oba dva ohradili, že není pravdou, a ty zde stále na svém výmyslu trváš a buduješ další nepravdivé konstrukty. Ty považuješ pokání za mimořádný dar? Pro tebe je pokání něčím mimořádným? Pro tebe je asi působení Ducha vždy něčím mimořádným, co nedokážeš vnímat přímo, a potřebuješ k tomu prostředníka- člověka. Jenže ať už se ti to líbí nebo ne, lidé mimo řk dokážou vnímat Ducha dobře, a ty s tím nic neuděláš.
Tvrdil zde někdo že je bez hříchu? To tvrdíš jedině ty.
Oko: Takový stav života s Bohem ovšem klade na člověka velké nároky - plné nasazení i vlastních sil, pevný řád v životě.
Vlastní slaboulinkou silou si chceš udržet Pána? A co třeba odevzdání se Pánu do Jeho vůle jednou provždy? Takové odevzdání na tebe činí velké nároky? A kolikrát se potom musíš odevzdávat? 1x 10x 100x 1000x, co? Když se nebudeš spoléhat na vlastní slabou sílu, a odevzdáš se Pánu v Jeho síle, odevzdáš se mu jenom 1x. Jenže toto ty neznáš, musíš se odevzdávat stále dokola a dokola. Proto nejsi v Pánu silný, jelikož si slabý ve své vlastní síle při odevzdání!
A kde se berou naše pevné životní postoje? V pravdě Ducha, nebo v náboženském řádu, který se každých pár desítek let změní?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 08. únor 2016 @ 17:50:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Toníku s tímto mým tvrzením evidentně nesouhlasíš, nelíbí se ti.
Samozřejmě, Stando. Lži se mi nelíbí, to jsi pochopil dobře.
Buď tedy správně nerozumíš, co všechno by to ve smyslu znamenalo a jaký je plný dosah takového opovážlivého tvrzení, nebo pokud by to měla být pravda, tak by to skutečně musel být naprosto mimořádný dar od Boha.
A nebo se vyjadřuješ k něčemu, co nezáš.
To, že pro tebe je svědectví o Božím jednání v životě křesťanů "opovážlivé" a dar pokání je pro tebe "mimořádný" ukazuje jen na to, co žiješ ty a co vidíš okolo sebe. S tím, co píšeme my, to nesouvisí. Pro mne není na daru pokání nic mimořádného: Je to řádný dar, který zažil každý křesťan, kterého znám.
Všichni ostatní křesťané to totiž mají tak, že Bůh jim skrze jimi přijatý dar pokání odpustí hříchy.
Obrácení není jednorázová záležitost, jak sis chybně představoval ty (že kdyby ses obrátíl vícekrát, točil by ses jako vrtule).
Je dobře, že takto otevřeně dáváš najevo, co žijete, že napíšeš něco z tvé reality života. Za to jsem rád. To už jsi psal, že se jednou obracíš k Bohu, jindy zas od Boha, jak se ti to zrovna hodí, při tvém "vybírání si dobra a zla" a "svobodě hřešit".
Já ti vaši realitu neberu, klidně se obracej kolikrát chceš, tak, jak ti to vyhovuje.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostatky svatých. Co s nimi? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 09. únor 2016 @ 10:48:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Obrácení je proces trvající po celý lidský život. V neustálých bojích, vítězstvích i prohrách.
Je to neustálé lidsky nedokonalé úsilí o vytrvání v dobrém.
..."Všichni ostatní křesťané to totiž mají tak, že Bůh jim skrze jimi přijatý dar pokání odpustí hříchy"...
Netvrdil jsi tady, že k odpuštění hříchů pokání netřeba? Netvrdil jsi dokonce, že nejdříve jako první Bůh hříchy odpustí a pak teprve přide pokání?
A najednou vidím: "skrze jimi přijatý dar pokání "
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ostatky svatých. Co s nim (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 09. únor 2016 @ 17:43:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Obrácení je proces trvající po celý lidský život. V neustálých bojích, vítězstvích i prohrách.
Jak u koho, Stando. Pokud to tak máte, tak je to vaše škoda: Pokud ti bude obrácení trvat celý život, nikdy tady na zemi nezažiješ jaké to je, když se člověk obrátí. A je vůbec otázka, jestli to obrácení stihneš.
Mě obrácení netrvalo celý život, trvalo necelý rok od chvíle, kdy jsem se setkal s evangeliem do doby, kdy jsem přijal Pána. A znám lidi, kterým trvalo necelý den. Takže podle vaší zkušenosti se, díky Bohu, neřídí svět.
Netvrdil jsi tady, že k odpuštění hříchů pokání netřeba? Netvrdil jsi dokonce, že nejdříve jako první Bůh hříchy odpustí a pak teprve přide pokání?
Ano, tvrdil. Samozřejmě, že k odpuštění hříchů není potřeba pokání. Samozřejmě, že jsem tvrdil, že Bůh jde v odpuštění příkladem lidem. Samozřejmě, že pokání je ovoce milosti, že k pokání vede milost a víra a ne že by milost byla výplata za pocity, které člověka popadnou či za lidskou snahu.
A najednou vidím: "skrze jimi přijatý dar pokání "
To je tak, Stando.
Když reaguji na nějaký příspěvek, uvádím část příspěvku, na kterou reaguji, jako citaci. Uvádím ji kurzívou, jak jsem zvyklý z techniky. Někdy se mi to nepovede, ale to nebyl tento případ. |
]
|
|