Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK OSOBNĚ ROZUMÍM SOUČASNÉ IMIGRACI? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 21. září 2015 @ 08:32:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..." Ten duch je má nová identita a ne tělo a krev. "...
Tvá identita je zatím neoddělitelně spjata s tělem a krví. I tělo a krev je zatím neoddělenou součástí lidskéhos rdce. Pokud zhřeší tělo, zhřešil celý člověk - zhřešil jsi ty sám jako osoba a neseš jako osoba důsledky svých hříchů. Jako osoba budeš za hříchy potrestán. S tělem i krví - ale také s duchem. Protože nejenom z těla a krve pochází hřích, ale hříchy vycházejí i z lidského srdce jako celku. A hříchy člověka znečišťují - takže člověk je hříšník.
Pokud by člověk měl od Boha dostat nějaký dar (nového ducha), který by ho automaticky ochránil od možnosti se stát hříšníkem - znamenalo by to, že Bůh určité lidi zvýhodňuje, znamenalo by to, že Bůh není ke všem stejně spravedlivý. A to je hereze.
Ty tak tvrdíš naprostou hloupost proti zdravému rozumu: člověk, který zrovna zhřešil, stejně není hříšníkem, - protože od Boha prý dostal nového ducha!
Případ sektářské ujetosti ze zdravého rozumu přímy typický!
Pokud zrovna páchám hřích, je ze mě hříšník - toto je logickým a neoddiskutovatelným závěrem - faktem pro každého, komu zbyla alespoň špetka zdravého rozumu!
I Kristovo spasení znovuzrozením člověka ve křtu (identita Božího syna) je právě takovouto hřivnou, kterou třeba křesťanským životem teprve zúročit.
Dokonce i apoštol Pavel připouští možnost, že znovuzrozený může být pro svůj špatně prožitý život nakonec i zavržen: "Raději své tělo tužím a podrobuji do služby, abych snad,
když kážu druhým, nebyl sám vyřazen." - 1 Kor 9,27).
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK OSOBNĚ ROZUMÍM SOUČASNÉ IMIGRACI? (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 21. září 2015 @ 09:59:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud by člověk měl od Boha dostat nějaký dar (nového ducha), který by ho automaticky ochránil od možnosti se stát hříšníkem - znamenalo by to, že Bůh určité lidi zvýhodňuje, znamenalo by to, že Bůh není ke všem stejně spravedlivý. A to je hereze.
Člověče, Stando, četl Ty jsi vůbec někdy Nový zákon?! Samozřejmě že Bůh je spravedlivý, protože spásu v Ježíši Kristu, v Kristově duchu pro člověka, nabízí každému. O tom je evangelium, které je hlásáno: můžeš se znovu narodit a z hříšníka se stát před Bohem spravedlivým. Můžeš mít nové srdce, které miluje spravedlnost a je mu odporný hřích. To, že to někteří lidé odmítají, včetně Tebe, je jejich hřích a ne Boží nespravedlnost. Jejich hřích je to proto, že Ježíš říká: hřích je v tom, že mi nevěří. Místo abys věřil Ježíšovi, vymýšlíš si takovéhle nesmysly: Tvá identita je zatím neoddělitelně spjata s tělem a krví. I tělo a krev je zatím neoddělenou součástí lidského srdce. Pokud zhřeší tělo, zhřešil celý člověk - zhřešil jsi ty sám jako osoba a neseš jako osoba důsledky svých hříchů. Jako osoba budeš za hříchy potrestán. S tělem i krví - ale také s duchem. Protože nejenom z těla a krve pochází hřích, ale hříchy vycházejí i z lidského srdce jako celku.
Kde jsi takovouhle blbost v NZ četl? Jakým slovem Písma to podložíš? Že Ty jsi nedal na mou dobrou radu a nepřečetl si ještě tu 8.kap. Římanům? No, po tom co tu píšeš : I tělo a krev je zatím neoddělenou součástí lidského srdce. Pokud zhřeší tělo, zhřešil celý člověk, by sis měl přečíst i 7.kapitolu. Pavel, na rozdíl od Tebe, nebyl heretik a tak by jsi se měl držet spíše jeho slov a ne nesmyslů, které jsi kdovíkde sebral a věříš jim. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK OSOBNĚ ROZUMÍM SOUČASNÉ IMIGRACI? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 22. září 2015 @ 08:23:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Tvá identita je zatím
neoddělitelně spjata s tělem a krví. I tělo a krev je zatím neoddělenou
součástí lidského srdce. Pokud zhřeší tělo, zhřešil celý člověk -
zhřešil jsi ty sám jako osoba a neseš jako osoba důsledky svých hříchů.
Jako osoba budeš za hříchy potrestán. S tělem i krví - ale také s
duchem. Protože nejenom z těla a krve pochází hřích, ale hříchy
vycházejí i z lidského srdce jako celku.
Kde jsi takovouhle blbost v NZ četl? Jakým slovem Písma to podložíš?"...
Tak zkusme třeba něco přímo od Krista:
(Mt 15,19-20) Ze srdce totiž vycházejí špatné myšlenky, vraždy,
cizoložství, smilnění, krádeže, křivá svědectví,
urážky.
Tyto věci špiní člověka....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK OSOBNĚ ROZUMÍM SOUČASNÉ IMIGRACI? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 22. září 2015 @ 12:13:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hele Oko, ty modloslužebníku! A co to tvoje křivé svědectví o Brusličce?! Na to už jsi zapomněl?! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK OSOBNĚ ROZUMÍM SOUČASNÉ IMIGRACI? (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 22. září 2015 @ 12:25:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | co dela tve telo pouze posloucha přikazy tvého srdce. Tělo je něco jako hardvare počítače samo o sobě nemůže dělat nic ani hřešit, pokud mu k tomu srdce nedá pokyn. Hřích je usazen ve tvem srdci (myšlení člověka) vždy je první myšlenka a teprve potom čin. tělo neumí myslet pokud bys neměl hříšne myšlení tak telo nebude vykonávat hříšne věci. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK OSOBNĚ ROZUMÍM SOUČASNÉ IMIGRACI? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 23. září 2015 @ 08:36:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tělo umí myslet - alespoň u většiny z nás určitě. :-)
Dokonce i těla zvířat umí myslet. Jinak by se liška nedokázala vyhnout pasti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK OSOBNĚ ROZUMÍM SOUČASNÉ IMIGRACI? (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 22. září 2015 @ 15:32:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tímhle : Ze srdce totiž vycházejí špatné myšlenky, vraždy, cizoložství, smilnění, krádeže, křivá svědectví, urážky. Tyto věci špiní člověka....
Chceš dokazovat tohle? : Tvá identita je zatím neoddělitelně spjata s tělem a krví. I tělo a krev je zatím neoddělenou součástí lidského srdce. Pokud zhřeší tělo, zhřešil celý člověk - zhřešil jsi ty sám jako osoba a neseš jako osoba důsledky svých hříchů. Jako osoba budeš za hříchy potrestán. S tělem i krví - ale také s duchem. Protože nejenom z těla a krve pochází hřích, ale hříchy vycházejí i z lidského srdce jako celku.
Nezlob se Stando, ale Ty buď vůbec neumíš číst a nebo jsi ty kapitoly 7. a 8. Římanům nečetl. Až si je přečteš, tak mi na základě nich můžeš vysvětlit ten Tvůj nebiblický nesmysl, který tady propaguješ. Jinak nemá smysl pokračovat. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK OSOBNĚ ROZUMÍM SOUČASNÉ IMIGRACI? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 23. září 2015 @ 08:40:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestliže nejsi ty sám schopen ve stručnosti vysvětlit svůj postoj, pak opravdu nemá smysl pokračovat.
Když mě odkazuješ na pochopení celých pasáží Písma, pak ti mohu sdělit, že jsi je zjevně sám jenom mylně pochopil. Ale nikdo tu ani netuší, jak vlastně doopravdy.
Protože ses o tom nevyjádřil.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK OSOBNĚ ROZUMÍM SOUČASNÉ IMIGRACI? (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 23. září 2015 @ 13:01:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Teď jsi mě rozesmál.
Píšeš: pak ti mohu sdělit, že jsi je zjevně sám jenom mylně pochopil. Ale nikdo tu ani netuší, jak vlastně doopravdy.
Zjevně jsi líný si ty kapitoly přečíst, nebo se toho bojíš.
Stando vidíš, jakou jsi napsal hloupost? Píšeš, že jsem je zjevně špatně pochopil a přitom netušíš, jak jsem je pochopil. Zajímavé, že? Ty jsi si jistý, že jsem je špatně pochopil a přitom nevíš, jak jsem je vlastně pochopil. A neříkej nikdo, ale mluv sám za sebe. Jak je to s duchem, duší, tělem a znovuzrozením jsem Ti vysvětloval několikrát. Nemůžu za to, že to buď nechápeš a nebo jsi to ani pořádně nečetl a hned odsoudil. Ale že jsi to Ty, tak Ti to napíšu ještě jednou. Ale moc stručně se to vysvětlit nedá. Vyjdu od stvoření Adama.
Adama Bůh stvořil z prvků země a vdechl do jeho chřípí dech života a člověk se stal duší živou. To je důležité, protože, jak je napsáno v1.Kor.15,44-48: zasévá se tělo duševní, vstává tělo duchovní. Je-li tělo duševní, je i tělo duchovní. Tak je i napsáno: První člověk, Adam, se stal duší živou, poslední Adam se stal duchem obživujícím. Ale ne nejprve duchovní, nýbrž duševní a potom teprve duchovní. První člověk je z prvků země, druhý člověk Pán z nebe. jaký je ten pozemský, takoví jsou ti pozemští a jaký je ten nebeský, takoví jsou i ti nebeští.
Z toho je jasně vidět, že Adam ještě neměl Božího ducha, ducha narozeného z Boha. Ještě nenesl plně obraz Boha. K tomu, aby se dostal do podoby Boží, musel podstoupit zkoušku: vybrat si ze dvou stromů: ze stromu života, jenž znázorňuje život z Božího ducha, ducha Kristova a nebo ze stromu poznání dobrého a zlého, který znázorňuje duševní život bez Boha v kterém si sám člověk rozhoduje o tom co je pro něj dobré a co zlé. Jeho bohem je jeho já. Přitom byl Bohem varován, že zvolí-li ten druhý strom, zemře. A Adam si ho zvolil. Proto je duševní člověk smrtelný, Jeho duše i tělo spěje k smrti, protože nemá ducha obživujícího věčným životem. A proto i my, potomci Adama jsme od narození jen duševní a žijeme jen podle našich představ. To se v Bibli nazývá hříchem ve smyslu hříšné podstaty. Není to hřích skutkový, ale podstata, stav padlého člověka. Do toho se všichni rodíme a proto dřív nebo později začneme páchat skutky hříšné podstaty - hříchy. A Boží zákon stvoření říká: odměnou hříšné podstaty je smrt. Ale Bůh připravil pro člověka vysvobození, záchranu ze hříšné podstaty a tím i smrti. Poslal svého Syna v podobě těla hříšného člověka na zem mezi lidi, aby jim zjevil sebe v pravdě a pak ho učinil smírčí obětí za naše hříchy, aby ten, kdo přijme Ježíše jako pravdu pro svůj život a zapře, odmítne svůj hříšný život, diktát své duše, svého ega, dostal od Boha do nitra ducha obživujícího, Ducha Kristova, který ho osvobozuje od hříšné podstaty a skrze kterého překoná smrt a bude vzkříšen. Tento duch nás činí v Božích očích svatými a tento duch je nesmrtelný. Tohoto ducha hřích nemůže zabít a člověk se ho může zbavit jen tím, že tak, jak ho přijal, tak ho také odmítne jako falešného - rouhání se proti Duchu svatému. Toto vše, co jsem napsal, potvrzuje a hlouběji rozvádí Pavel ve zmíněných kapitolách Římanům. Ty už sem opisovat nebudu, máš Bibli, tak nebuď líný a čti. Tímto jsem se pokusil Ti vysvětlit, že Tvé úvahy nejsou založeny na Písmu. Jsou to konstrukce člověka, který dosud žije jen z duše, čili ze svých představ, nějakou formu náboženství, ale ve skutečnosti nepřijal od Boha ducha obživujícího, Ducha Kristova, čili se ve skutečnosti dosud neznovuzrodil. Protože tento duch je dáván jen tomu, kdo se vědomě rozhodne žít Kristův život. Což křest mimina nesplňuje. Když si konečně přečteš ty kapitoly Římanům 7-8, tak se tam od Pavla dozvíš, že jeho nová identita - duch Kristův - není neoddělitelně spjata s duší a tělem ale naopak svádí s nimi boj. Jsou ve vzájemném nepřátelství a rozporu: tělo žádá proti duchu a duch proti tělu - Galatským.Tato nová identita také nezemře s duší a tělem, ale odejde k Bohu a pak skrze ni budeme vzkříšeni. Také se tam můžeš od Pavla dozvědět, že kdo nemá ducha Kristova, ten není jeho. A to je Tvůj problém. Ty žiješ dosud jen z duše a proto docházíš k takovým mylným závěrům. Ano Tvá hříšná duše je neoddělitelně spjata s tělem a je to Tvá nynější identita, ale kdybys přijal skrze víru Ježíšovu Kristova ducha, tak bys měl novou identitu právě v tom duchu - pojedl bys ze stromu života- a byl bys živ na věky. O tom je znovuzrození: o nové identitě zrozené z Boha. Ale protože jsi to ještě neprožil, tak říkáš věci duševní, jako třeba, že máš svobodu hřešit. Ano duše hříšného člověka má svobodu hřešit, ale nový duch narozený z Boha už tu svobodu nemá, zrovna tak, jako ji nemá Bůh sám, protože nemůže zapřít sám sebe. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK OSOBNĚ ROZUMÍM SOUČASNÉ IMIGR (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 24. září 2015 @ 10:04:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Z toho je jasně vidět, že Adam ještě neměl Božího ducha, ducha narozeného z Boha. Ještě nenesl plně obraz Boha."...
Právě to takováto "učení" vás nazývám sektáři. Nemáte nejmenších zábran protiřečit Božímu slovu.
(Gn 1,26-27) I řekl Bůh:
Učiňme člověka k našemu obrazu, jako naši podobu, aby panovali nad
mořskými rybami, nad nebeským ptactvem, nad dobytkem a nad celou zemí i
nad všemi plazy pohybujícími se na zemi. Bůh stvořil člověka ke svému obrazu, stvořil ho k obrazu Božímu, stvořil je muže a ženu.
Jestliže já tě rozesmál, nemohu o tobě říci totéž. Opak je pravdou. Já ony tebou doporučované kapitoly znám, ale ty evidentně jsi daleko k jejich chápání.
Vystřízlivějte, jak se sluší, a nehřešte. Vždyť někteří z vás nemají ani ponětí o Bohu. Říkám to k vašemu zahanbení. 35Někdo však řekne: ‚Jak vstanou mrtví?‘ ‚V jakém těle přijdou? ‘ 36Pošetilý člověče! To, co zaséváš, neobživne, jestliže to neumře. 37A co zaséváš, není to tělo, které má vzniknout, nýbrž holé zrno, například pšeničné nebo nějaké jiné. 38 Bůh mu však dává tělo, jak to sám chtěl: každému semeni jeho vlastní tělo. 39Není každé tělo stejné, nýbrž jiné je tělo lidské, jiné je tělo dobytka, jiné tělo ptáků a jiné tělo ryb. 40A jsou těla nebeská a těla pozemská, ale jiná je sláva nebeských a jiná pozemských. 41Jiná je sláva slunce, jiná je sláva měsíce a jiná je sláva hvězd. Neboť hvězda od hvězdy se liší ve slávě. 42Tak je tomu i při vzkříšení mrtvých: Zasévá se v porušitelnosti, vstává v neporušitelnosti; 43zasévá se v potupě, vstává ve slávě; zasévá se v slabosti, vstává v moci. 44Zasévá se tělo duševní, vstává tělo duchovní. Je-li tělo duševní, je také tělo duchovní.
Když se zaseje do země semínko, vzejde rostlina. Ale jen proto, že zrnko napřed odumře (tj. ztratí svůj původní tvar (J 12,24)). Rozsévač zasévá ne už tu rostlinu, nýbrž jen semeno a z něho pak vyroste stonek (dosl. "tělo"), jak to určil Bůh při stvoření. Onen stonek má jiné vlatsnosti, než zrnko, z něhož vypučel. Podobně i mrtvé tělo projde nejdříve rpozkladem a pak je boží moc promění v tělo oslavené. To bude mít jiný vzhled, než ono tělo mrtvé, ačkoli je to tělo téhož člověka. Tělo pozemské - je na zemi podrobeno živočišnému řádu: zrození, živení, růst a pod. a často je na překážku duchovnímu životu. Tyto nedokonalosti všechny po smrti přestanou, až Bůh dá našemu tělu věčnou slávu - vstane tělo duchovní! Pak je bude plně ovládat Duch svatý; bude "zduchovnělé". Tělu se tak dostane vlastností ducha a nebude už podrobeno zákonům hmoty.
Jak vidíš, ona místa Písma, ze kterých odvozuješ své hereze, mluví tedy ve skutečnosti úplně o něčem jiném.
..."tak se tam od Pavla dozvíš, že
jeho nová identita - duch Kristův - není neoddělitelně spjata s duší a
tělem ale naopak svádí s nimi boj. Jsou ve vzájemném nepřátelství a
rozporu: tělo žádá proti duchu a duch proti tělu - Galatským."...
Je to právě naopak; nový duch Kristův podřizuje touhy těla touhám ducha a člověk se tak konečně dostává do harmonie, do souladu a teprve v této jednotě těla a ducha s Duchem svatým se stává důstojným obrazem Boha ve viditelném světě, ve stavu, jak to Bůh od prvopočátku stvoření zamýšlel.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK OSOBNĚ ROZUMÍM SOUČASNÉ I (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Čtvrtek, 24. září 2015 @ 11:07:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando, to, že Ty mne nazýváš sektářem, je pro mě pochvalou a nevadí mi to. Takto hovořili všichni Tví soukmenovci o všech znovuzrozených křesťanech a říkali, že jsou zrozeni z ďábla, čímž se rouhali Duchu svatému. Ty tak daleko ještě nejseš, ale už se k tomu výrazně blížíš.
Jen pár poznámek, protože znova Ti vše podrobně vysvětlovat by asi nemělo smysl. Těm, kterým by to mohlo pomoci, stačí to, co jsem napsal.
Jestli podle Tebe byl už Adam před pádem tím dokonalým obrazem Božím, proč se musel ještě rozhodovat mezi stromem života stromem poznání dobrého a zlého? A jestliže byl dokonalým obrazem Božím, jak to, že se rozhodl špatně?
Ještě k tomu stvoření: Na konci první zprávy o stvoření je v Gn.2,1 řečeno: Tak byla dokončena nebesa a země, se všemi jejich zástupy. Ty vidíš, že jsou dokončeny všechny lidské zástupy? Ty vidíš, že všichni lidé nesou obraz Boha? Pokud ano, tak Boha dost urážíš. Pozemské zástupy budou dokončeny až při vzkříšení a soudu. Pak teprve bude Bůh všechno ve všech. Pak teprve nastane sedmý den, kdy bude dokončeno všechno dílo. Tebe, jako mnohé, mate ten minulý čas. Ale ta zpráva je psána z pohledu Boha, který nepřebývá v našem čase a u něj je už vše hotové. Ve verši tři se říká: Bůh sedmý den požehnal a posvětil ho, protože v něm přestal s veškerým svým dílem, které Bůh stvořil, aby ho učinil. To je v rozporu s Ježíšovým slovem, že Otec stále ještě pracuje. A Ježíš přece nelhal. To znamená, že Boží dílo ještě nebylo dokončeno a trvá ještě šestý den. V našem čase je pak zpráva druhá o stvoření Adama - Gn.2,4-9.
Schválně jsi v citaci 1. Kor. 15 neuvedl pokračování do verše 48, kde je jasně prohlášeno, že první Adam byl jen duší živou, ale Ježíš, dokonalý člověk podle obrazu Božího, je duchem obživujícím. Z toho jasně plyne (aspoň pro nezaujaté), že Adam ducha Kristova, obživujícího k věčnému životu, neměl. Toho mohl získat ze stromu života, ale nezískal. Proto se člověk rodí do hříšné duševní přirozenosti.
Schválně ses také vyhnul citacím z 8. kap. Římanům, protože se jí zřejmě bojíš jak čert kříže. Ta totiž je v naprostém protikladu ke tvým teoriím. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK OSOBNĚ ROZUMÍM SOUČAS (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 25. září 2015 @ 08:28:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdybych si o tobě myslel, že jsi zrozen z ďábla, zdaleka bych se ti vyhnul a vůbec bych s tebou nekomunikoval. Však nic takového si o tobě nemyslím ani vzdáleně.
A vůbec nikomu tady ani neupírám, že může mít vnitřní duchovní vztah s Kristem třeba ještě daleko intenzívněji prožívaný, než je ten můj. Držím se pragmaticky hlavně témat, které se dají vysvětlit, které se dají osvětlit, které souvisí s pravdivým učením Krista a apoštolů. O tobě si myslím (aniž bych jakkoli hodnotil tvůj duchovní stav před Bohem), že zastáváš přehršel omylů ve víře. A na tomto poli se chci s tebou o tomto bavit.
Každý tvrdošíjně zastávaný omyl totiž člověka v důsledku vzdaluje od Pravdy, vzdaluje od Boha a tím snižuje kvalitu prožívaného života. Posunuje život do zdání, do nepravdivé virtuality..
Pokud se ovšem máme dostat v diskusi na podstatu věcí, třeba neodkazovat na žádné "kapitoly" Písma, ale nebát se z něj sám konkrétní kousek ocitovat a rozebrat smysl, vysvětlit.
O Adamovi: Stvořený Adam a stvořená Eva nesli každý na sobě plně obraz Boha: - " Bůh stvořil člověka ke svému obrazu, stvořil ho k obrazu Božímu, stvořil je muže a ženu."
Jestliže popíráš tuto skutečnost, v důsledku prohlašuješ Boha za lháře.
Prvotním hříchem však lidé v sobě tento Boží obraz pokřivili - realitou se člověku stala hříšná náklonnost ke zlému. Tato hříšná přiorzenost křiví Boží obraz v nás (Bůh nemá náklonnost ke zlému, je absolutně dobrý).
..."Jestli podle Tebe byl už Adam
před pádem tím dokonalým obrazem Božím, proč se musel ještě rozhodovat
mezi stromem života stromem poznání dobrého a zlého?"...
Bůh není žádný fušer. Pokud něco dělá, dělá to pořádně. Bůh stvořil Adama (a Evu) ke svému obrazu. Bůh sám je společenstvím a stvořil lidi k prožívání společenství, k prožívání vztahů ve svobodě vlastní volby. Proto musel dát Adamovi také variantu rozhodnout se špatně - zrovna tak, jako rozhodnout se dobře. "Strom života" neber naturalisticky (nejedná se zde o žádné kouzelné ovoce nesmrtelnosti) - Jen sám Bůh je zdrojem všeho života a "strom života" znamená účast na Bohu skrze prožívané společenství. Lidé se stali smrtelnými, protože tuto svoji účast na Bohu hříchem ztratili. Není totiž žádného společenství světla s temnotou - to se ti snažím vysvětlit! Pokud jsi ve hříchu ke smrti, nemáš život, nemáš společenství s Bohem. I přesto, že jsi byl milostí od Boha už dříve znovuzrozen a Bůh už přebýval ve tvém srdci ( a opět zhřešil - podobně jako Adam).
Do počtu dní se nebudu ani pouštět, protože je to na samostatné rozsáhlé téma. Bůh však hovoří i o osmém dni, což si jaksi ve svých konstrukcích evidentně zatím neuvědomuješ.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK OSOBNĚ ROZUMÍM SO (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 25. září 2015 @ 10:14:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh není žádný fušer. Pokud něco dělá, dělá to pořádně.
Naprostý souhlas. Jenže Bůh stále ještě dělá. Zřejmě Ti unikla má poznámka o tom minulém čase v první zprávě o stvoření. To nemám ze sebe, ale od hebraistů. Stando, škoda že se neumíš podívat na sebe z venku. Víš co , bys viděl? Člověka, který jedná s druhými, jako by jen oni se vždy mýlili a on byl majitelem jediné pravdy. Už pro tuto Tvou nadutost je velmi těžké s Tebou diskutovat.Člověk to musí přehlížet. Druhý problém diskuzí s Tebou je, že nepodáváš relevantní argumenty. Bůh není fušer, není žádný věcný argument. Evidentně jsi vůbec nepřemýšlel o tom, co píšu a předem jsi to šmahem odsoudil. Jinak bys nemohl argumentovat tím, že Bůh není žádný fušer, na to, když píšu že Bůh stále ještě na svém stvoření člověka pracuje a dokládám to argumenty z Písma.
Pokud se ovšem máme dostat v diskusi na podstatu věcí, třeba neodkazovat na žádné "kapitoly" Písma, ale nebát se z něj sám konkrétní kousek ocitovat a rozebrat smysl, vysvětlit.
Stando, začínáš se chovat opravdu nechutně. Já jsem Tě neodkazoval na žádné "kapitoly", ale na konkrétní kapitoly. Jestli považuješ 7. a 8. kapitolu Římanům za "kapitoly", pak to svědčí o Tvém postoji k Božímu slovu. Proč bych sem měl přepisovat celé kapitoly Písma, když Ty máš Bibli doma? Jestli jsi líný to číst a přemýšlet o tom, tak o Božích věcech ani nediskutuj. Odcitoval jsem Ti verše z 1.Kor. 15, 42-48 rozebral smysl a vysvětlil. Ty jsi to celé překroutil a argumentoval jen vytrženými verši 42-44. A takhle to děláš vždycky. Takže jestli chceš někomu radit, jak má diskutovat, tak mu napřed buď příkladem. Ty jen vykřikuješ, jak jsme pomýlení, v bludech, sektáři a jiné invektivy a relevantní argumenty, rozbor konkrétní části Písma a vysvětlení žádné. Jen Tvé filozofie a domněnky. To dokazuje, že ve skutečnosti nehledáš pravdu, ale jen prosazuješ svou"pravdu". O osmém dni vím. Podle mého názoru jde o nové nebe a novou zem. Ale nebudu se o tom přít.
Víš, řeknu Ti to na rovinu. Po tom, co jsem si uvědomil, o co Ti vlastně jde, už s Tebou diskutuju jen kvůli návštěvníkům GS. Aby měli možnost porovnat to, jak argumentuje a chová se k druhým kovaný římský katolík, který kvůli sobě obhajuje římské učení, a jak argumentuje a chová se k druhým člověk, který hledá pravdu v Božím slově. To nejsem jen já, ale mnozí jiní, s kterými vedeš své pře. Pro Tebe je už všechno jasné a jen Ty máš pravdu. Já ji postupně odhaluji a pomáhají mi k tomu i zdejší diskuze. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK OSOBNĚ ROZUMÍ (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 25. září 2015 @ 14:43:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vidíš - a já spatřuji nadutost na tvé straně - neochotu uznat cokoli snad jen proto, že to tvrdím já .
I když je to očividné:
Stvořený Adam a stvořená Eva nesli každý na sobě plně obraz Boha: - Protože: " Bůh stvořil člověka ke svému obrazu, stvořil ho k obrazu Božímu, stvořil je muže a ženu."
Jestliže popíráš tuto skutečnost, v důsledku prohlašuješ Boha za lháře.
Prvotním hříchem však lidé v sobě tento Boží obraz pokřivili
- realitou se člověku stala hříšná náklonnost ke zlému. Tato hříšná
přiorzenost křiví Boží obraz v nás (Bůh nemá náklonnost ke zlému, je
absolutně dobrý).
..."když píšu že Bůh stále ještě na svém stvoření člověka pracuje"...
Argumentuješ jako krátkozraký hlupák. Je to snad má vina, má "nadutost"?
Bůh stvořil člověka na počátku věků. Na stvoření člověka už Bůh nepracuje - člověk byl stvořen Bohem dokonale už na počátku.
Bůh nyní pracuje na VYKOUPENÍ člověka, nikoli na jeho stvoření.
..."Ty jen vykřikuješ, jak jsme
pomýlení, v bludech, sektáři a jiné invektivy a relevantní argumenty,
rozbor konkrétní části Písma a vysvětlení žádné.Jen Tvé filozofie a domněnky."...
Snad žádný z účastníků Grana nedokládá častěji relevantní verše z Písma i s patřičným výkladem, než právě já. Ve všech svých komentářích. Kdybys byl spravedlivý, takovou nehoráznost bys neříkal.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK OSOBNĚ RO (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 25. září 2015 @ 15:57:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stvořený Adam a stvořená Eva nesli každý na sobě plně obraz Boha: - Protože: " Bůh stvořil člověka ke svému obrazu, stvořil ho k obrazu Božímu,stvořil je muže a ženu."
Jestliže popíráš tuto skutečnost, v důsledku prohlašuješ Boha za lháře.
Prvotním hříchem však lidé v sobě tento Boží obraz pokřivili - realitou se člověku stala hříšná náklonnost ke zlému. Tato hříšná přiorzenost křiví Boží obraz v nás (Bůh nemá náklonnost ke zlému, je absolutně dobrý).
Tohle je typická Standovina. Zcela ignoruješ mé argumenty, nevyvrátíš je, jen meleš to své a pak mě ještě obviňuješ, že dělám z Boha lháře. Neustálé obviňování z něčeho, to je přesně duch řkc. Doufám, že víš, kdo je v Bibli nazýván žalobníkem bratří.
Jestliže chceš dokázat, že se mýlím, tak mi odpověz na otázky:
1. Jak to, že dokonalý člověk k obrazu Božímu - Adam s Evou, udělali něco, co by Bůh neučinil? Podle mě to dokládá, že ten obraz nebyl ještě hotov.
2. Jak to, že v Gn.2,1 se píše: Tak byla dokončena nebesa a země i všechny jejich zástupy, když lidé se stále rodí?
3. Jak to, že Pavel píše o prvním Adamovi jako o duševním člověku(který se zasévá) a druhém Adamovi - Ježíši Kristu jako o duchovním člověku?
4. Jak to, že o Adamovi nikde, kromě Gn.1 není v celém Písmu nic o tom, že Adam byl dokonalým obrazem Božím, ale naopak je v celém NZ dokládáno, že jen Ježíš se stal dokonalým obrazem Božím?
5. Uvědomuješ si, že v hebrejštině není slovo adam jméno jednoho konkrétního člověka, ale slovo člověk, doslovně zemák?
Víš, Bible není čítanka pro malé děti, aby stačilo říct: Bůh stvořil Adama a Evu ke svému obrazu a tím je vše hotovo a dokonalé. Kdyby to bylo dokonalé, tak by se to nemohlo zvrhnout. Dokonalý je jen Bůh. A v něm plně budem až po vzkříšení Ježíšem Kristem. Takhle jednoduše, jako Ty, to chápu tělesní lidé. Takhle infantilně chápou některé sekty knihu Zjevení a vymýšlejí hereze.
Bůh nyní pracuje na VYKOUPENÍ člověka, nikoli na jeho stvoření.
Podle mě se mýlíš. Vykoupení je hotovo. Ježíš zaplatil a řekl: Dokonáno jest(vykoupení). Teď Bůh pracuje na tom, aby toto vykoupení spojené s darem ducha narozeného z Boha, přijalo co nejvíce lidí. Až vejdou všichni, kteří jsou schopní přijmout spásu, pak Bůh dílo dokončí vzkříšením a soudem. Pak teprve bude hotovo. Jak by mohl být Adam stejně dokonalý jako Ježíš, když zhřešil a Ježíš ne? Teprve v Kristu člověk přijímá dokonalý obraz Boží.O tom je celý NZ.
Stando, jestli nechceš odpovědět na těch pět otázek a pokud Tvé odpovědi nebudou založeny na relevantních verších z Písma, tak se ani nenámáhej odpovídat, protože na ty Tvoje standovské kličky a domněnky já nejsem zvědavej. Já hledám pravdu a ne Tvé domněnky. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK OSOBN (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 25. září 2015 @ 17:20:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 1. Jak to, že dokonalý člověk k obrazu Božímu -
Adam s Evou, udělali něco, co by Bůh neučinil? Podle mě to dokládá, že
ten obraz nebyl ještě hotov.
Ale já ti na to už odpovídal. Navidíš? Nemyslíš? Bůh sám je společenstvím.
Otec plodí v Duchu svatém Syna a Syn se ve stejném Duchu vydává Otci. Zosobněná láska mezi Otcem a Synem je Duch svatý, kterého Bůh následně posílá k lidem. V Duchu svatém komunikujeme s Bohem. Bůh stvořil člověka pro prožívání vztahů ve svobodě volby. Podobně stvořil i anděly a také ti dostali svobodu volby si vybrat - a vybrali si. Někteří tak, jiní onak.
Člověk je obrazem (společenství tří) Boha ve více rovinách: a.) pod vlivem daru Ducha svatého se touhy těla podřizují touhám lidského ducha po Bohu a v člověku nastává jednota prožívání života s Bohem. Života charakteristického plodností duchovní.. b.) Darem Ducha svatého se muž a žena stávají jedním tělem, - toto společenství je charakteristická plodností tělesnou i plodností duchovní. c.) Také společenství církve (ve které působí Duch svatý) je v další rovině obrazem jednoty Boha ve stvoření.
Člověk svůj stvořený obraz zpackal hříchem - bez Boha je nejednota mezi touhami těla a touhami ducha. Proto přišel Mesiáš, aby tuto věc napravil a umožnil lidem z Boží milosti (darem) se zachránit pro věčnost s Bohem. Cílem Božího působení u člověka duchovního není nejednota mezi tělem a duchem (jak jsi nedávno argumentoval "Písmem"), ale naopak jednota lidského těla i ducha v Bohu.
..."2. Jak to, že v Gn.2,1 se píše: Tak byla dokončena nebesa a země i všechny jejich zástupy, když lidé se stále rodí?"... V Božím záměru, v Božím plánu je už všechno stvoření dokončeno. Bůh ti takto dal jméno dříve, než jsi byl počat v životě matky.
..."3. Jak to, že Pavel píše o prvním Adamovi jako o
duševním člověku (který se zasévá) a druhém Adamovi - Ježíši Kristu jako o
duchovním člověku?"... I to jsem ti už podrobně zdůvodňoval, že se jedná o smrt těla (zasévání) a o vzkříšení. Čteš mé odpovědi vůbec?
..."4. Jak to, že o Adamovi nikde, kromě Gn.1 není v
celém Písmu nic o tom, že Adam byl dokonalým obrazem Božím, ale naopak
je v celém NZ dokládáno, že jen Ježíš se stal dokonalým obrazem Božím?"... To je pochopitelné a logické. Adam nkde kromě Genesis nebyl už bez hříchu - byl už pokřiveným obrazem Božím. Jen krátkou dobu od stvoření do svého pádu byl Adam Božím obrazem dokonalým - charakterizovaným společenstvím s Bohem a jednotou mezi tělem a vlastním duchem. Ježíš je obrazem Otce v ještě daleko vyšší rovině, než stvořený Adam. Sám je zdrojem světla i světlo Otce zároveň odráží. Je totiž člověk a zároveň je i Bůh. Adam je jenom člověk a ten není sám zdrojem světla. Může však světlo Kristovo (obraz Kristův v zrcadle) odrážet směrem k ostatnímu stvoření.
..."5. Uvědomuješ si, že v hebrejštině není slovo adam jméno jednoho konkrétního člověka, ale slovo člověk, doslovně zemák?"... To je mi také známo. Ale na výše probírané záležitosti to nemá absolutně žádný vliv. Adam je docela určitě také jenom jeden samotný člověk - protože jenom takový může zhřešit, nést odpovědnost za své jednání, být potrestán i být zachráněn.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 25. září 2015 @ 20:29:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Karle, něco podobného jsem tu už několikrát se Standou zkoušel a vždy marně, takže jsem to vzdal a kvůli čtenářům v té jeho "hře" tu a tam pokračuji. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK OSOBN (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 25. září 2015 @ 17:25:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Kdyby to bylo dokonalé, tak by se to nemohlo zvrhnout."...
Také satan byl stvořen jako dokonalý - a přece se to zvrtlo. V tom spočívá tajemství svobodné volby tvora.
..."Podle mě se mýlíš. Vykoupení je hotovo. Ježíš zaplatil a řekl: Dokonáno jest (vykoupení). "... Souhlasím. Ze strany Ježíše je vykoupení hotovo. Není však ani zdaleka ještě hotova účast všech lidí na tomto vykoupení. A Bůh přece chce, aby všichni lidé byli spaseni ...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAK O (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 25. září 2015 @ 17:57:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Trochu se vám namontuji do diskuse. Nikoliv z důvodu, že
bych se chtěl nějak povyšovat, ale s tím, co mne napadlo, když jsem si dnes, vámi inspirován, otevřel Bibli. Je zde psáno,
že Bůh prohlásil na konci šestého dne, když vše dokončil včetně člověka, že to
bylo velmi dobré. Zvláštní stupeň vyjádření kvality. Ne dokonalé, ale velmi
dobré. Jakoby tomu ještě něco chybělo k dokonalosti. Lidé žijí v ráji a až do
dne, kdy se Eva setká s hadem, nenapadne
je porušit Boží příkaz ohledně plodů stromu poznání dobrého i zlého. Jsou poslušní
Bohu. A najednou sem do zahrady Eden pronikne had. Nejzchytralejší zvíře. Kde
získalo tu chytrost? Kdo to sem zamaskovaný pronikl? Had jako zvíře je
potrestán ale Bůh už k němu nemluví jako ke zvířeti, protože říká: "Mezi
tebe a ženu položím nepřátelství..." Jasně z toho vyplývá, že už nejde o
hada, ale o někoho úplně jiného. Toto nepřátelství je duchovního rázu a může nad ním zvítězit jen símě ženy. Zajímavé,
že ne símě muže. Pán Ježíš se narodil z vajíčka, ale oplodnění pochází z Boha. Pán
Ježíš je símě ženy.
Víme, že pak musel asi Bůh provést ve stvoření určité změny.
Je tu smrt jako nový jev a rození v
bolesti. Podrobnosti nevíme. Smrt všeho mění však i celý svět.
Možná si položíme otázku, proč Bůh dovolil, aby Satan
pronikl do rajské zahrady a sváděl Evu.
Jak chytře si počíná? Svádí je, když jsou od sebe odděleni.
A kacířská otázka?
Nepřipustil Bůh působení Satana z toho důvodu, aby člověka vyzkoušel? Proto jen
vše velmi dobré a nikoliv dokonalé? Dokonalý by spíše nehřešil_??!!
A učinil pak Bůh opatření, kterými musí lidstvo a člověk
projít . K nim patří i smrt. Jedině Ježíš, símě ženy, porazí a porazil Satana,
který se snaží člověka postavit proti Bohu, a tím i smrt.
Tak mne to napadlo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 26. září 2015 @ 08:52:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Osobně si myslím, že stupeň "velmi dobré" je už tím nejvyšším stupněm kvality pro tvora, který má za úkol zjevovat Boha ve stvoření, být jeho obrazem.
Slovo "dokonalé" je vyhrazeno pouze pro Boha.
Jen Bůh je naprosto dokonalý ve všem.
|
]
|
|