Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež kriticky v ŘKC jako naděje reforem a návratu ke Kri (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 29. leden 2015 @ 21:48:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Stando, souhlasím s tím, že ten hulvátský příspěvek je sprosťárna a divím se Janovi, že ho nebolí klávesnice když takovou věc kopíruje. Nevím, jak je to u vás při zpovědi, ale to, co si vymyslel Myslivec v mnoha detailech neodpovídá tomu, co jsme žili a co jsem zažil v ŘKC já.
Celá jeho myšlenka ale odpovídá tomu, co jsem zažil.
V ŘKC mi ublížilo několik lidí, a to hodně a vícekrát. Nikdy jsem jim to neměl zazlé. To, co bolelo jsem navíc dávno odpustil. Ale také jsem nikdy nezažil, že by za mnou některý z těch římských katolíků přišel a řekl: Promiň, omlouvám se, odpusť mi, že jsem ti ublížil, mrzí mne to. A to vím, že ti ŘK normálně chodí ke svátostem.
I u tebe jsem tu mnohokrát zažil, že sis ty sám o mne vymyslel podobnou lež jako myslivec o tobě, stejně nestoudnou (však se o konkrétních věcech bavíme v jiných diskuzích) a když jsem tě na ten tvůj výmysl upozornil, nezažil jsem, že bys napsal "aha, promiň, špatně jsem tě pochopil, co teda žiješ, jak to myslíš?" Naopak, vždy si dál a dál drze a neomalene opakoval ten nesmysl, co sis vymyslel. A taky zřejmě chodíš ke svátostem? A taky ti asi pan farář ani nikdo jiný neřekl, že těm, kterým jsi ublížil, by ses měl omluvit?
Vzpomínám si, že jsem chodil ke zpovědi k farářům a vypadalo to hodně jinak, než popisuje myslivec. Teda když šlo o "prefabrikovanou zpověď v bedně", tak ta lhostejnost kněží k mým těžkostem byla očividná a zvláště na konci "starého života" už byla tak bolavá, že zrovna i tohle jsem si musel řešit. Ale zažil jsem i mnoho zpovědí mimo "bednu", kde se nám kněží věnovali. Ale ani jednou si nevzpomínám, že by mně kněz při/po zpovědi poslal za někým se omluvit. Uložené "Pokání" bylo vždy zhruba stejné.
V naší farní obci žilo mnoho lidí, kteří chodili ke svátostem, ale zároveň se k smrti nenáviděli, nemohli se vystát a s tím také žili až do smrti. Nevzpomínám si, že bych omluvu či odpuštění zažil doma, naopak: Zažil jsem fóbii z toho, že člověk něco pokazí a už to díky "tvrdým vesnickým palicím" (mimochodem 100% římskokatolickým) nepůjde nikdy napravit. Buď tedy naše rodina byla naprosto svatá a nikomu neublížila stejně jako nikdo nám, nebo spíš také ne ;-)
V křesťanském prostředí je naproti tomu docela běžné, že když Bůh " zkoumá moje srdce i ledví", tak mne úplně v klidu pošle za tím, komu jsem ublížil, abych se mu omluvil nebo mi ukáže, co konkrétně mám dělat v nějakém provinění, jak napravit škodu. Stejně tak je běžné, že za mnou přijde člověk a řekne "hele, promiň, tenkrát .... jsem udělal to a to, vím, že se tě to dotklo, odpusť mi to". Což už se obvykle dávno stalo a často už jsem na tu věc zapoměl, byť ze začátku bolela.
Jak to teda máte vy?
Stalo se ti, že pokud ses zpovídal z toho, žes někomu ublížil, že by se kněz ptal na to, zda jsi s dotyčným dal vztah zpět dohromady? Že by tě poslal za tím člověkem aby ses mu omluvil? Že by za tebou někdo přišel a omluvil se ti takto? Všichni lidé, kteří u vás chodí ke svátostem nemají problémy s odpuštěním, chodí za sebou, omlouvají se navzájem mezi sebou, odpouští si?
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež kriticky v ŘKC jako naděje reforem a návratu ke (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 30. leden 2015 @ 08:18:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neznám, jak to chodí
v katolické církvi, ale pokud to, co jsi popsal jako
správné, neexistuje, tak k čemu je zpověď. Kněz by
měl své ovečky vést k tomu, aby si odpouštěli vzájemnou komunikaci, kdy
každý projeví pokání, lítost a omluví se tomu druhému. Jaký
význam má takový kněz ? Nechce se mi věřit, že to tam takhle se praktikuje.
Otázkou je, jak je zpověď upřímná. Vždycky jsem si myslel, že kněz je i dobrý
psycholog.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež kriticky v ŘKC jako naděje reforem a návratu ke (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 30. leden 2015 @ 08:29:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nevzpomínám si, že bych omluvu či odpuštění zažil
doma, naopak: Zažil jsem fóbii z toho, že člověk něco pokazí a už to
díky "tvrdým vesnickým palicím" (mimochodem 100% římskokatolickým)
nepůjde nikdy napravit ... Stejně tak je běžné, že za mnou přijde člověk a
řekne "hele, promiň, tenkrát .... jsem udělal to a to, vím, že se tě to
dotklo, odpusť mi to".."...
Nejdříve obecně: Tak tohle je ale naprosto běžné nejenom v křesťanském prostředí, ale naprosto všude mezi slušnými lidmi, i když jsou to třeba jinověrci nebo ateisté. Neznám žádnou 100% římskokatolickou vesnici, zřejmě ta vaše bude jedinou výjimkou ve střední Evropě. Nebo jsi to myslel tak, že výhradně římskokatolíci to doma ubližovali, zatímco ti ostatní u vás byli suprovní? Už ses mohl za ta léta upozorňování z mé strany naučit zásadně rozlišovat mezi tím, co římskokatolická církev učí a mezi chováním jednotlivých lidí, kteří se považují za římskokatolíky. Stále je u tebe stejná šablona: ti a ti římskokatolíci udělali to a to špatně - a proto je římskokatolická církev ta špatná...
A teď osobně: ..." I u tebe jsem tu mnohokrát zažil, že sis ty sám o
mne vymyslel podobnou lež jako myslivec o tobě, stejně nestoudnou (však
se o konkrétních věcech bavíme v jiných diskuzích) a když jsem tě na
ten tvůj výmysl upozornil, nezažil jsem, že bys napsal "aha, promiň,
špatně jsem tě pochopil, co teda žiješ, jak to myslíš?" Naopak, vždy si
dál a dál drze a neomalene opakoval ten nesmysl, co sis vymyslel. "...
Jestliže zkopíruji tvoje dva autentické výroky, které si podle mého nejlepšího svědomí ve smyslu odporují, položím je pro srovnání vedle sebe a opatřím je vlastním komentářem, kde vysvětluji absurditu těchto výroků, opravdu necítím žádnou potřebu se ti omlouvat.
Když bych poznal, že jsem někomu v něčem ukřivdil, určitě bych se omluvil. Samozřejmě je ti někdy těžko správně porozumět, protože člověk tak jaksi předpokládá, že se alespoň v těch zcela zásadních pilířích křesťanské víry shodujeme. Ale jak jsem z diskusí poznal, není tomu tak. Pokud jsem tedy předpokládal, že stejně jako já vycházíš z toho, že bez vody nelze křtít a učinil o tobě nějaké nesprávné závěry ze tvých výroků, které jsi označil lží, tak se ti omlouvám, že jsem nebyl dost bystrý a nepochopil tě dříve. Vždycky jsem se ale snažil dopodrobna popsat nit svého uvažování i to, v čem tvé představy o víře nesouhlasí s logikou.
Příklad tvých rozporných výroků:
1.) ...
Neznovuzrodil jsem se, když jsem byl polit jako miminko -......... A neznovuzrodil jsem se ani když jsem byl ponořen
do vody na odpuštění hříchů díky svojí víře Ježíši." ...
2.) ..."Samozřejmě žádnými svými spekulacemi nevyvozuji jakýsi dar "znovuzrození" bez křtu. "......
Já jsem schopen z toho sice nakonec pochopit, že podle tebe tvůj "křest znovuzrození" se odehrál jaksi bez vody, ale ve světle křesťanského učení (J 3,5) nejsem schopen ani ochoten toto akceptovat. Boží slovo totiž není voda křtu, ale Boží slovo je působením samotného Ducha svatého.
Ale ke znovuzrození je potřeba i obyčejná voda křtu i živá voda (Duch svatý).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež kriticky v ŘKC jako naděje reforem a návrat (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 30. leden 2015 @ 10:45:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stále je u tebe stejná šablona: ti a ti římskokatolíci udělali to a to špatně - a proto je římskokatolická církev ta špatná...
Stando, díky za ukázku toho, o čem jsem psal. Ano: Přesně tohle děláš pořád. Když se ti nehodí téma a otázky, tak si vždycky vymyslíš nějaký nesmysl, který máš ve tvé hlavě, který vás v ŘKC učí a přiřkneš ho mně (nebo jinému v diskuzi). Přitom jsem ti mnohokrát psal, že neuvažuji jako vy, že tyhle vaše způsoby uvažování jsou mi cizí. Pokud tako ty uvažuješ, tak si klidně piš, že to je tvoje šablona uvažování a já ti tvou šablonu uvažování nebudu brát.
Pro to tvé vymýšlení nesmyslů o mne sis ani nevšiml, o čem jsem psal já ze své zkušenosti a že jsem se na něco zeptal.
Když bych poznal, že jsem někomu v něčem ukřivdil, určitě bych se omluvil.
Jasně, chápu.
Nedokážeš poznat, že tvoje myšlení a omyly, co o mne veřejně píšeš do diskuze, jsou jen tvoje a v tvé hlavě.
Tím že zpytuješ jen sám sebe, tak ani nejsi schopen na tenhle hřích přijít. Tím pádem se z něj asi ani nezpovídáš. Tím pádem ti kněz, který (na rozdíl od Boha) nemůže znát co jsi mu neřekl, ti nemůže uložit aby ses došel omluvit někomu, komu křivdíš.
To je logické.
Už ses mohl za ta léta upozorňování z mé strany naučit zásadně rozlišovat mezi tím, co římskokatolická církev učí a mezi chováním jednotlivých lidí, kteří se považují za římskokatolíky.
To jsem si všiml.
Nevím, jestli rozumíš tomu, že to, jak se chovají jednotliví římští katolíci přímo souvisí s tím, co je v ŘKC učí. Podobně to, jak se chovají muslimové přímo souvisí s tím, co je učí Islám. Stejně tak komunisté se chovají tak, jak je učí komunismus. I křesťané se chovají podle svého učení.
Lidé totiž kupodivu dělají a poslouchají vzory, kterým jsou vyučeni.
Neznám žádnou 100% římskokatolickou vesnici, zřejmě ta vaše bude jedinou výjimkou ve střední Evropě.
No, to je škoda. Možná proto máš tak omezené obzory a nedokážeš do důsledků pochopit, co učení ŘKC znamená v praxi, ve společnosti, která 100% pod tím učením žije. Kdybys tuhle zkušenost měl, asi bys více rouměl tomu a o čem já píšu a nepřevracel by sis to do nesmyslů a podivných představ, které máš ve své hlavě.
A chtěl bys takovou vesnici poznat?
Pokud ano, vezmi si výsledky voleb v ČR, seřaď si je podle procentuelního výsledku KDU-ČSL a TOP09 a hned navrchu jich pár najdeš. Vesnice, kde jsem se narodil, není rozhodně vyjímkou ve střední evropě, ale najdeš jí v tom seznamu dost navrchu, v Čechách bude v první pětce. A najdeš tu naší vesnici o pořádný kus výše, než tu vaši vesnici.
Nebo jsi to myslel tak, že výhradně římskokatolíci to doma ubližovali, zatímco ti ostatní u vás byli suprovní?
Ne, neuvažuji tak, jako vy.
Myslel jsem to přesně tak, jak jsem to napsal. Pokud by tě zajímalo, jak jsem to myslel, přečti si můj příspěvek znovu, píšu to v něm. Čti si, co v něm je napsané a nečti v něm, co sis do něj domyslel ze tvého způsobu uvažování.
Pokud by ti nebylo něco jasné z toho, jak si nečteš co píšu a domýšlíš co není, tak se zeptej.
Ke tvé otázce: U nás ve vesnici nebyli kromě římskokatolíků nějací "ostatní". Množina "ostatní" byla prázdná množina. To už jsem tu psal vícekrát. Asi sis toho nevšimnul. Snad pochopíš, že prázdná množina lidí se těžko popisuje, proto také "ostatní co nejsou ŘK" nepopisuji.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež kriticky v ŘKC jako naděje reforem a ná (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. únor 2015 @ 09:17:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nevím, jestli rozumíš tomu, že to, jak se chovají jednotliví římští katolíci přímo souvisí s tím, co je v ŘKC učí.
Podobně to, jak se chovají muslimové přímo souvisí s tím, co je učí
Islám. Stejně tak komunisté se chovají tak, jak je učí komunismus. I
křesťané se chovají podle svého učení.
Lidé totiž kupodivu dělají a poslouchají vzory, kterým jsou vyučeni."...
Opravdu tomu tak ve skutečném životě je? Jsi o tom přesvědčen, nebo jen nemyslíš, neuvažuješ?
Jidáš byl po tři roky Ježíšem vyučován, Po tři roky mu byl Ježíš vzorem....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež kriticky v ŘKC jako naděje reforem a návrat (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 30. leden 2015 @ 10:45:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, hezky ses vyhnul otázkám, které jsem ti položil a spustil sis zase nějaké tvoje spory co máš sám se sebou. Kdybys třeba někdy chtěl odpovědět k tématu, tak ti otázky znovu zopakuju a pro jistotu bobledm, co máš rád, aby sis jich všiml.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež kriticky v ŘKC jako naděje reforem a ná (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. únor 2015 @ 09:27:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, snad by sis ještě mohl pamatovat, že zpověď je pro římskokatolíka věcí velmi osobní, intimní, soukromou - a že ptát se kohokoliv na konkrétní věci v této oblasti je (mírně řečeno) projevem neslušnosti a nevychovanosti!
Zda tedy naprosto všichni římskokatolíci nemají problémy si navzájem odpouštět - to opravdu vědět nemohu. Ale myslílm si, že v naprosto každém lidském společenství jsou problémy dosti podobné - a že problémy jsou všude, i mezi římskokatolíky.. Ale zrovna tak vím, že obecně si navzájem dokážeme svá provinění odpouštět - i když u některých jedinců může i v tomto být výjimka.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež kriticky v ŘKC jako naděje reforem (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 01. únor 2015 @ 21:50:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | snad by sis ještě mohl pamatovat, že zpověď je pro římskokatolíka věcí velmi osobní, intimní, soukromou - a že ptát se kohokoliv na konkrétní věci v této oblasti je (mírně řečeno) projevem neslušnosti a nevychovanosti!
Samozřejmě, Stando.
Proto se tě také neptám na konkrétní věci v této oblasti, ale ptám se tě na obecnou zkušenost.
Asi sis nevšiml otázek, nebo sis je nepřečetl, nebo nepochopil.
Tak to zkusím ještě jednou.
Brusle ty otázky pochopila (nejsou tak složité, natož intimní nebo soukromé) a odpověděla, má stejnou zkušenost jako já.
Já si teda myslím, že Myslivec "vařil z vody", že se sice tvářil jako římský katolík, ale že to byla jedna z jeho póz, lží, protože moc neměl páru o tom, co to je být ŘK. A že žádné takové nařízení že by člověk při zpovědi musel dojít za tím komu ublížil pro odpuštění v ŘKC učení neexistuje. A pokud ano, tak jsem neslyšel o tom, že by ho někdo dodržoval.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež kriticky v ŘKC jako naděje reforem a ná (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 01. únor 2015 @ 20:04:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Toníku, potvrzuji svědectvím i Tvou zkušenost o odpouštění v ŘKC. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež kriticky v ŘKC jako naděje reforem (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 01. únor 2015 @ 20:07:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Tedy spíš o "neodpouštění".
(V rámci svátosti smíření a "pokání" ani mne nikdy nic takového také nebylo uloženo.) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež kriticky v ŘKC jako naděje refo (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 01. únor 2015 @ 21:52:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Díky za odpověď. Tedy máš stejnou zkušenost. Nikdy jsem od nějakého ŘK neslyšel, že by takto řešil odpuštění.
Myslivec tu vzhledem k Martinovi psal o nějakém nařízení tohoto typu, neslyšel jsem nikdy, že by takové v ŘKC učení bylo. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež kriticky v ŘKC jako naděje (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 02. únor 2015 @ 12:20:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pleteš si můj návrh určený F100 s nařízením římské nevěstky. O žádném takovém "nějakém" nařízení jsem nepsal. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež kriticky v ŘKC jako nad (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 02. únor 2015 @ 19:57:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ano, myslel jsem ten návrh: "Když mu řekneš, že mu tu šelmu neodpouštíš, tak on je povinný to svému zpovědníku oznámit." a "a černokněžníkovi by nezbylo nic jiného, než poslat *****tinu za Frantou aby mu jeho hřích odpustil."
O ničem takovém v ŘKC nevím a nezažil jsem to.
Pokud jsem se nevyjádřil naprosto přesně, tak se omlouvám.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Papež kriticky v ŘKC jako (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 03. únor 2015 @ 19:27:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hledáš neexistující nařízení a pointa návrhu ti uniká. |
]
|
|