Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Květoslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 315, komentářů celkem: 430065, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 587 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116818548
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slávek, Toník a Standa jdou z vězení:-) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 08. červen 2014 @ 16:43:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Každou chvilku vyrukuješ s tím, že si o tobě něco vymýšlíme, že překrucujeme to, co říkáš.

  No, samozřejmě. Standa to dělá systematicky, ty ses k němu s hurtem přidal.

  Typickým příkladem je tvůj příspěvek vedle, kdes mi vymyslel tvůj postoj, který je mi naprosto cizí: "Až jednou vás dva někdo potká v nebi a zeptá, jak jste se tam dostali, budete se oba "chlubit". Standa svým úspěšným celoživotním bojem a ty svým naprosto geniálním rozhodnutím." a některé další nesmysl, na které tě pak upozorňuji. 

  Pokud by se mně v nebi někdo zeptal a já bych se chubil tím, jak sis to vymyslel ty, musel bych se buď pominout na rozumu, nebo začít uvažovat jako ty. To první je mi doufám vzdálené a to druhé určitě.


  Druhým příkladem je tvá diskuze o očistci a odpustcích: Do své diskuze s Martinem (které jsem se žádným tvrzením neúčastnil) jsi mi vložil nějaké domnívání, které máš ty v hlavě a pak jsi to domnívání označil za můj omyl. 

  Když se pak ptám co vlastně byl ten můj omyl, nějak se nejsi schopen (či ochoten) vyjádřit. Zajímalo by mne, v čem byl tedy můj omyl a bydu rád, když mi to vysvětlíš.


Rozhodnutí Boha o Standově spáse je podmíněno jeho životem, v tvém případě pak tím jedním rozhodnutím, které jednou popíráš a jednou ne.

  A tohle sis prosím tě, vymyslel z čeho? 

  Abych Slávku něco musel rozetnout, musel bych vědět co máš ty v hlavě, abych to mohl rozetnout. jSem schopen rozpoznat podmínku od zaslíbení. Jsem schopen rozpoznat příčinu (něco, co bylo nejdříve) a následek (něco, co se stalo na základě předchozí události).

  Zkusím ti zopakovat moji situaci, popořadě.


  1. Boží rozhodnutí

  Bůh rozhodl, že odplata za hřích je smrt a že nás zachrání v Ježíši Kristu. Ježíš vzal na sebe náš hřích, náš rozsudek a naši smrt. To je Boží rozhodnutí a v něm je naše záchrana. Tím se chlubíme a budeme chlubit. Toto Boží rozhodnutí nebylo podmíněné mým rozhodnutím, neboť jsem tehdy ještě chodil po houbách, z principu jsem tedy ani toto rozhodnutí nemohl nijak podmínit a ovlivnit. 


  2. Moje rozhodnutí

  My jsme respektovali Boží rozsudek nad naším životem (rozsudek, který nám Bůh dal poznat) a přijali Ježíše. Naše rozhodnutí bylo podmíněné tím Božím. Kdyby to Boží rozhodnutí nebylo, neměli bychom v této věci co rozhodovat (byli bychom otroci hříchu, předurčeni smrti).


  Je to nějak pochopitelné, nebo je to příliš složité?


  Pokud je to srozumitelné, tak nejdříve tedy bylo jedno Boží rozhodnutí, které přineslo svobodu nám. Žádné jiné Boží rozhodnutí není třeba a ani ho neočekávám a o žádném jiném rozhodnutí jsem tedy nepsal a ani nevím.



  Pokud si ty myslíš, že je potřeba či bude potřeba nějaké jiné, třetí (čtvrté, páté, ..?) Boží rozhodnutí, tak jaké jiné, další Boží rozhodnutí, které by záviselo na tom mém rozhodnutí sis tedy ty prosím tě vymyslel? 


  Bude nějaké jiné, druhé Boží rozhodnutí, závislé na mém rozhodnutí, o kterém nevím a o kterém jsem tedy nikdy nepsal, protože těžko mohu psát o něčem, co nevím? A pokud takové rozhodnutí bude, k čemu bude potřeba? Musí Bůh zrevidovat to, co už rozhodl, změnit názor, aby rozhodl jinak?

  A pokud bude takové další rozhodnutí, bude tedy takových dalších rozhodnutí dokonce více?



Já Standu beru jako svého bratra a tak mi vůbec nevadí, pokud mnohé vidím jako on. Nehraju si tu na nějaké my a oni. Standa mi nejednou poskytl nový, přínosný a dobrý pohled na Písmo. 
  
  Já Standu neberu jako svého bratra a i tak mi vůbec nevadí, pokud mnohé vidím stejně jako on. Nehraju si na nějaké "my" a "oni", ale také se nenechám vmanipulovat do situace, která je mi cizí a kterou nežiji a do uvažování, které mají "oni" (tedy lidé, co mají "svobodu hřešit", pro které je Ježíš, který uzdravuje nemoci, "cukerinovým božstvem", kteří nebudou mít už o co bojovat až budou jistě spaseni, kteří nemají svobodu v tom, kolik budou mít dětí atd.)


To je zapeklitá otázka. Vezmeme-li v úvahu, že Bůh již před stvořením věděl naprosto o všem, co se odehraje (v tom se snad shodneme), pak lze opravdu tvrdit, že tím, že stvořil tak, jak stvořil, vše předurčil. 

  Díky za odpověď. Takto tomu rozumím i já.

  Je to, že Bůh ví, jak se kdo rozhodne pro mne neznamená, že by člověk neměl schopnost/možnost se rozhodnout nebo že by to rozhodnutí bylo jen nějak zdánlivé.

  Toník



| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.44 sekundy