Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 14:42:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Uzavření smlouvy je zjevným viditelným faktem, lhostejno na formě.
Aha.
Takže není pravda, že "Nelze žít ve smlouvě, která ještě nebyla uzavřena a podepsána. Taková smlouva nemá platnost." Chápeš tedy, že smlouva, která byla uzavřena slovem i bez podpisu, má zcela stejnou platnost jako uzavřená smlouva stvrzená podpisem?
I pokud se podíváš do českého občanskáho práva, je mnoho smluv, které připouští ústní formu a nepotřebují formu písemnou a podpis.
Například k manželské smlouvě není a nikdy nebyl žádný podpis potřeba. Manželé složí svatební slib (slovem) a tím je jejich manželství uzavřeno. Pan farář a svědci pouze přihlíží. Stát, církev či jiní lidé okolo pak potřebuje nějaké papíry, ale podpis či zápis v těch papírech nemění nic na platnosti smlouvy uzavřené slovem. Ani český právní řád k manželství podpis nepotřebuje, ale manželství se uzavírá SLOVEM.
Většinu smluv v životě uzavírá člověk slovem bez podpisu a normálního člověka by snad nenapadlo, že taková smlouva "nemá platnost".
Slovo či podání ruky má v tomto případě stejnou vážnost, jako smlouva psaná, jenom formou se liší. Vždy je to však zjevný úkon formou, ustálenou pro uzavírání smluv v té které kultuře.
Je to docela podobné, jako v manželství: Mladí lidé k sobě probudí city (vztah), rozhodnou se (svobodnou vůlí) pro společný život. Když vztah dozraje, manželským slibem stvrdí svůj vztah lásky - vstoupí do smlouvy. Většinou slavnostně a veřejně, ale vždycky zjevně.
Není
to tak, že by se jednou ráno probudili a zjistili, že jejich láska už
dozrála natolik, že jsou manželé. Pouhým "uvědoměním" si něčeho se ještě
manžely nestanou nikdy!
Bez svatby, bez uzavření smlouvy manžely nejsou - i kdyby spolu prožili třeba třicet let.
Ano. Přesně tak. Podpis k tomu vůbec není potřeba. Ani to, že smlouva je uzavřena veřejně k tomu není potřeba, to je jen forma, na které nezáleží. (Já osobně jsem pro tuhle formu a každého k ní vedu).
To, co je důležité k uzavření smlouvy je svoboda a smluvní slovo, ne forma.
Takže jsi to snad pochopil.
Protože stejně to funguje s Bohem. Ani ta nepotřebuje k uzavření "papír" a "podpis", ale slovo, stejně jako v manželství.
A to slovo je blízko některých lidí, v jejich srdci. Ale mnozí jsou od toho Slova hooodně vzdáleni.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 17:44:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Nelze žít ve smlouvě, která ještě nebyla uzavřena a podepsána."...
Aha, takže slovíčkaříš. Měl jsem tedy místo podepsána napsat STVRZENA. V naší kultuře je to totiž obvykle to samé, smlouvy se stvrzují podpisem.
Samotný svatební slib je už stvrzením smlouvy, nikoli až podpisy v matrice - abysme si tedy rozuměli.
Ale na to jsi mohl dojít i sám - pokud bys tedy o to stál. Protože já se tímto vyjadřoval k soužití mladých "na hromádce." Ovšem ty musíš stát v opozici zřejmě za každou cenu. Ale tím jen drobíš diskusi a odvádíš pozornost od toho hlavního - života ve smlouvě versus a života "na hromádce" těch, kteří se zatím jen "milují."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 23:19:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, já tím diskuzi nedrobím. Tys začal nějakou svojí ujetou představou (Naprosto nerozlišujete věci podstatné.) pokračoval svou další ujetou představou (... že si člověk jednoho dne uvědomí, že je znovuzrozený, že má vyměněné kamenné srdce za srdce masité ...) a proti tomu nastavil opozici.
Když jsem ti před nějakou dobou vysvětloval, že smlova se uzavírá SLOVEM a že obřad k tomu není potřeba, neustále jsi oponoval, že to tak není a že se smlouva uzavírá OBŘADEM či PODPISEM. Tak jsem se snažil zjistit, jestli stále trváš na to nesmyslu uzavírání smlouvy obřadem, nebo jestli už jsi pochopil, že smlouvy se uzavírají slovem.
Pokud už chápeš, že smlouva se uzavírá slovem, že manželství je uzavřeno slovem, je to dobrý pokrok v naší diskuzi. Pak máš šanci i pochopit, jak se uzavírá smlouva s Bohem v Kristu, že se také uzavírá slovem, slovem s velkým "S".
Ale jde to ztuha něco ti vysvětlit, povím ti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádc (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 31. prosinec 2011 @ 12:41:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." smlova se uzavírá SLOVEM a že obřad k tomu není potřeba"...
Už samo uzavření smlouvy (jakýmkoli způsobem podle kultury národa - slovem, podpisem, roztržením smlouvy atd. ) je obřadem!
Uzavření smlouvy v Kristu se podle Kristova ustanovení (Mt 28,19) koná právě obřadem křtu. Ponořením do Kristovy smrti se stáváme jeho bratry - Božími dětmi s darem věčného života a odpuštěnými hříchy (Kol 2,10-14).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hro (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 31. prosinec 2011 @ 15:18:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Už samo uzavření smlouvy (jakýmkoli způsobem podle kultury národa - slovem, podpisem, roztržením smlouvy atd. ) je obřadem!
No, zajímavá argumentace, oko.
Rozumíš trochu manželské smlouvě?
Když u manželské smlouvy budou chybět družičky, rozbitý talíř, slavnostní hudba, pan farář, kostel, kytice, prsteny, ... bude to pořád ještě svatba a smlouva, pokud tam bude slovo, slib, který si manželé dávají. Pokud u manželské smlouvy bude chybět slovo, které si dávají manžel a manželka, slib, žádná svatba to nebude.
Matematicky říkáme: Slovo, svobodně složený slib je podmínka nutná a postačující pro to, aby se muž a žena stali manželé.
Samotným slibem se stávají manželé manželi.
Obřad není podmínka nutná. Podpis také není podmínka nutná.
Český právní řád si klade další podmínky pro právoplatnost svatby (přítomná kompetentní úřední osoba + svědci atd.) ale to je pouze aktuální forma svatby, která se může lišit podle společnosti, jejích zákonů.
Chápeš tedy alespoň tuhle jednoduchou věc, abychom se mohli odpíchnout pro další diskuzi?
(Chce se mi napsat: To tě maměnka či pan farář neučili, když jsi šel ke svatbě? ;-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 31. prosinec 2011 @ 15:50:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Už samo uzavření smlouvy (jakýmkoli způsobem podle kultury národa - slovem, podpisem, roztržením smlouvy atd. ) je obřadem!...
Toníku co ti z tohoto není jasné, že argumentuješ zcela od věci jakýmisi "družičkami, hudbou a rozbitým talířem?"
Ještě jednou jednodušeji: Samo uzavření smlouvy slovem je obřad! Obřad nutný pro uzavření manželství, pro uzavření smlouvy. Bez vzájemného manželského slibu nelze uzavřít manželství.
Stejně jako voda křtu je obřadem, viditelnou formou uzavření smlouvy. Je znamením neviditelné proměny Duchem svatým.
Bez vody úplně stejně nelze pokřtít (znovuzrodit se do Krista) pro následující život pozemský.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužit (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 01. leden 2012 @ 11:02:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Toníku co ti z tohoto není jasné, že argumentuješ zcela od věci jakýmisi "družičkami, hudbou a rozbitým talířem?"
No, mě je jasné, jak se uzavírají smlouvy. Uzavřel jsem manželskou smlouvu, od té doby jistě desítky smluv. Dělám ve vedení několika firem, návrh smluv, příprava podkladů pro smlouvy, kontrola smluv, přistupování na smlouvy, dohadování či navrhování podmínek smlouvy, hledání příslušných právních předpisů, je pro mne denní chleba.
Představa, že se dohodnou podmínky nějaké smlouvy, smlouva se uzavře (obvykle po telefonu nebo mailu) a když přijde na podpis na papíře tak jedna ze stran řekne: "Tato smlouva není podepsaná a neproběhl obřad podpisu, takže smlouva neplatí a my jí nebudeme dodržovat" je poněkud iracionální a v životě jsem se s něčím takovým nesetkal.
Neptám se tedy jak to je, ale ptám se na tvé poznání.
Není mi jasné, jestli už rozumíš tomu, že smlouvy se obvykle neuzavírají ani obřadem, ani podpisem, ale slovem.
Že když uprostřed svatebního obřadu zazní slovo "ne", tak přes celý kvalitně provedený svatební obřad smlouva nebyla uzavřena.
Rozumíš tedy tomu, že smlouva se uzavírá slovem? Že svatební smlouva se uzavírá slovem, které si vzájemně dávají manželé?
Pokud je ti tohle už jasné, můžeme se od toho odpíchnout a bavit se z písma svatého, z učení proroků, Ježíše a apoštolů o tom, jak se uzavírá smlouva s Bohem v Kristu Ježíši.
I když ještě pak bude zbývat abys pochopil lidskou svobodu, kterou Bůh člověku dal, a moc rozhodnutí, za kterým stojí Bůh a věděl, co znamená "smlouva v krvi".
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´so (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 02. leden 2012 @ 11:31:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Že svatební smlouva se uzavírá slovem, které si vzájemně dávají manželé? Pokud je ti tohle už jasné, můžeme se od toho odpíchnout"...
Opravdu se vážně ptáš na mé poznání? Neznáš ho z mých předešlých vyjádření? Objevil jsi Ameriku?
9. října 2011 jsem to vyjádřil <u><i><a href="http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&thold=-1&mode=flat&order=1&sid=11922#178207">takto</a></i></u>: "Je pravdou, že svátost manželství se neuděluje službou církve, ale udělují si ji manželé navzájem manželským slibem před Bohem. "
A teď ze mě děláš hlupáka a chceš mi cosi vysvětlovat?
Už 30. listopadu 2008 jsem se zde vyjadřoval, jak je to s uzavíráním <u><i><a href="http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&thold=-1&mode=flat&order=1&sid=8982#79186">manželské smlouvy</a></i></u>.
Pokud tedy děláš smlouvy, měl bys znát také rozdíl mezi uzavřením smlouvy a začátkem její platnosti, který může nastat později, než samotné uzavření smlouvy.
Na druhé straně, pokud už smlouva získala platnost, nelze ji jednostraně zrušit. V případě manželství jsou zde tři účastníci smlouvy (muž- žena - Bůh) a smlouva nabývá platnosti (závaznosti) nikoli už slibem, jak tvrdíš "slovem", ale až "naplněním" manželství - sexuálním stykem manželů.
Smlouva s Bohem se uzavírá podle podmínek, které Bůh stanovil - tedy viditelně a zjevně ve křtu obléknutím Krista (Gal 3,27). Ovšem jsou lidé i tak zatvrzelí, kterým je zbytečné to opakovat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´so (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 02. leden 2012 @ 11:31:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Že svatební smlouva se uzavírá slovem, které si vzájemně dávají manželé? Pokud je ti tohle už jasné, můžeme se od toho odpíchnout"...
Opravdu se vážně ptáš na mé poznání? Neznáš ho z mých předešlých vyjádření? Objevil jsi Ameriku?
9. října 2011 jsem to vyjádřil takto: "Je pravdou, že svátost manželství se neuděluje službou církve, ale udělují si ji manželé navzájem manželským slibem před Bohem. "
A teď ze mě děláš hlupáka a chceš mi cosi vysvětlovat?
Už 30. listopadu 2008 jsem se zde vyjadřoval, jak je to s uzavíráním manželské smlouvy.
Pokud tedy děláš smlouvy, měl bys znát také rozdíl mezi uzavřením smlouvy a začátkem její platnosti, který může nastat později, než samotné uzavření smlouvy.
Na druhé straně, pokud už smlouva získala platnost, nelze ji jednostraně zrušit. V případě manželství jsou zde tři účastníci smlouvy (muž- žena - Bůh) a smlouva nabývá platnosti (závaznosti) nikoli už slibem, jak tvrdíš "slovem", ale až "naplněním" manželství - sexuálním stykem manželů.
Smlouva s Bohem se uzavírá podle podmínek, které Bůh stanovil - tedy viditelně a zjevně ve křtu obléknutím Krista (Gal 3,27). Ovšem jsou lidé i tak zatvrzelí, kterým je zbytečné to opakovat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 02. leden 2012 @ 23:20:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, já z tebe nedělám hlupáka, toho děláš sám tím, jak jsi neustále v opozici. Když jsem o uzavření smlouvy slovem psal, tak jsi mi mnohokrát oponoval. Jen se tedy ptám, jestli budeš oponovat nadále?
Jen se ptám, jestli chápeš, že manželská smlouva se uzavírá slovem. Buď tak, že snoubenci vysloví svatební slib (Já xxx odevzdávám se tobě yyy a přijímám tě za manžela...) nebo na dotaz "bereš si za manžela..." odpoví oba "ano". Jestli chápeš, že to slovo, ten slib je uzavření smlouvy a tan zbytek je tam jaksi "navíc", napodstatný.
Já samozřejmě chápu, že okamžik uzavření smlouvy se může více či méně lišit od začátku její platnosti a může se také lišit od doby potvrzení uzavřené smlouvy. I když obvykle to tak nebývá a ani u manželství to tak není.
Smlouvy s Bohem se uzavírají úplně stejně, jako jakékoliv jiné smlouvy. Ovšem jsou i lidé tak zatvrzelí, kterým je zbytečné to opakovat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překážky Ř (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 03. leden 2012 @ 17:50:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Manželská smlouva se sice uzavírá slovem, ale nikoli slovem, které odezní a už není!
To si pleteš! I manželská smlouva se stává platnou, až se vyřčená slova naplní. Tedy nikoli v okamžiku vyřčeného slibu, ale až se slova naplní skutkem. Když vezmeme extrémní případ - muž není fyzicky schopen styku a zatajil to. Manželství se nenaplnilo. Nebo v případě jakéhokoli podvodu, protože manželství nemůže vzniknout na lži, i když slova manželského sliu byla vyřčena. Manželství se v takových případech prohlašuje za neplatné od samého počátku.
Jen vyřčená slova manželského slibu nejsou to, na čem manželství opravdu stojí.
Podobně smlouva s Bohem má k uzavření svá Bohem určená pravidla. Vyznání víry - koná člověk, křest vodou do Pánova jména - koná člověk, znovuzrození Duchem, obléknutí do Krista - koná Bůh.
Nemohl ses tedy znovuzrodit pouhými slovy, i když nahlas vyřčenými! To není pohřeb spolu s Kristem, to není vzkříšení do života nového spolu s Kristem!
Slova ožijí a stávají se pravdivými až tehdy, když jsou naplněna skutky. Jak u slibu manželského, tak u slibu křestního.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, překáž (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 03. leden 2012 @ 23:24:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Manželská smlouva se sice uzavírá slovem, ale nikoli slovem, které odezní a už není! To si pleteš! Jen vyřčená slova manželského slibu nejsou to, na čem manželství opravdu stojí.
Co sis to zase vymyslel za bláboly? Kdo tady psal něco o "slově které odezní a není"? Kdo tu psal něco o tom, že "manželství stojí jen na slovech"? Musíš neustále něco vymýšlet, abys mohl oponovat?
Nemůžeš jednoduše odpovědět, jestli už rozumíš tomu, že manželská smlouva se uzavírá slovem, svatebním slibem? Je ta odpověď složitá?
Samozřejmě, že k uzavření manželské smlouvy je třeba, aby nebyla uzavřena podvodem a že jsou lidé, kteří se podvodem tuto smlouvu snaží uzavřít. Samozřejmě, že převrácení lidé myslí jen a jen na převrácené věci a norma jim je cizí.
Já tu píšu o normě, o chvíli, kdy se dva snoubenci dobrovolně chtějí vzít a uzavírají sňatek, kdy uzavřou manželství. Manželská smlouva se stává platnou ve chvíli, kdy je vysloven slib. Od té chvíle jsou manželé manželé a od té chvíle za slibem stojí Bůh.
Proto také i pan farář říká po svatebním slibu: „Prohlašuji Vás mužem a ženou. Co Bůh spojil, člověk nerozděluj!“ a neříká to až potom, co se přesvědčí, že dotyční skončili v posteli a udělali to, co mají podle tebe udělat aby byli manželé.
Tvé uvažování je nesmysl, nějak ses tu do svých opozic zacyklil a už zřejmě nejsi schopen uvažovat reálně.
Teď zpět ke smlouvě s Bohem.
Nemohl ses tedy znovuzrodit pouhými slovy, i když nahlas vyřčenými! To není pohřeb spolu s Kristem, to není vzkříšení do života nového spolu s Kristem!
Co sis to zase vymyslel abys mohl oponovat?
Samozřejmě, že znovuzrození není pohřeb, to už jsem ti vysvětloval mockrát. Rození normálně není pohřeb, leda by se porod nepovedl. Samozřejmě, že se člověk nenarodí pouhými slovy.
Tvoje antimyšlenky, které sis dialekticky vytvořil ke svým smyšlenkám, tedy potvrzuji. Nemohl jsem se narodit pouhým slovem. Slova nejsou pohřeb ani vzkříšení.
Ale opět zpět ke smlouvě s Bohem.
Smlouvy s Bohem se normálně uzavírají slovem, tak jako jiné smlouvy. Slovem uzavřel Bůh smlouvu s Noem, slovem uzavřel smlouvu s Abrahamem (a stvrdil ji tak, jak bylo v té době zvykem), slovem vstoupil do smlouvy s Izraelem skrze Mojžíše, a stejně mluví písmo o tom Slově, skrze které máme uzavřenou smlouvu s Bohem my: "Blízko nás je slovo; v našich ústech a v našem srdci."
Problém je, že vy jste od toho slova daleko: Daleko za hradbami a bránami vnějších, povrchních věcí, za výmysly a povýšenostmi, které se pozdvihuje proti
poznání Boha. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, př (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 04. leden 2012 @ 08:49:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Kdo tady psal něco o "slově které odezní a není"? Kdo tu psal něco o tom, že "manželství stojí jen na slovech"?"...
Kdo? Nějaký Toník!
..." Rozumíš tedy tomu, že smlouva se uzavírá slovem? Že svatební smlouva se uzavírá slovem, které si vzájemně dávají manželé?
Pokud je ti tohle už jasné, můžeme se od toho odpíchnout a bavit se z
písma svatého, z učení proroků, Ježíše a apoštolů o tom, jak se uzavírá
smlouva s Bohem v Kristu Ježíši."...
Smlouva se sice uzavírá slovem, ale potvrzuje se skutkem. Až potvrzením skutkem slovo pravdivě ožívá do vlastního života.
..."„Prohlašuji Vás mužem a ženou. Co Bůh spojil,
člověk nerozděluj!“ a neříká to až potom, co se přesvědčí, že dotyční
skončili v posteli"...
To je právě rozdíl mezi dobou uzavření smlouvy a jejím potvrzením - začátkem "právní platnosti" smlouvy.
..."že znovuzrození není pohřeb,"...
Logicky nejdříve je pohřeb starého člověka do Kristovy smrti, pak logicky následuje vzkříšení spolu s Kristem do života nového (Ř 6,3-4; Kol 2 10-14), do života znovuzrozených dětí Božích.
Slovy Bůh uzavřel smlouvu s Noem - potvrdil ji zjevně skutkem (duhou - Gn 9,13). Slovy Bůh uzavřel smlouvu s Abrahámem - potvrdil ji zjevně skutkem (dýmající pec a ohnivá pochodeň - Gn 15,17) Slovy Bůh uzavřel smlouvu s vyvoleným národem skrze Mojžíše - a byla potvrzena Bohem na hoře Sinaj - zjevně za hromu a blesku vytesáním kamenných desek - i zjevným skutkem Mojžíše (skropením krví - Ex 24,8)
Slovem Bůh uzavírá smlouvu i s každým novým křesťanem - je zjevně potvrzena vodou křtu ve jméno Otce, Syna a Ducha svatého a duchovně znovuzrozením z Ducha svatého do Božího dítěte..
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 04. leden 2012 @ 19:15:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Aha. Takže jsi nenašel, že bych napsal cokoliv ve smyslu že "manželství stojí jen na slovech". Opět se ti v hlavě převrátilo něco, co jsem napsal.
Já jsem psal o uzavírání manželství.
Začátkem právní platnosti manželství je svatební slib. Od chvíle slibu jsou manželé manželi.
Ale zatím jsem se od tebe nedověděl, jestli už to chápeš. Na moje otázky píšeš kdejaké povídačky okolo, ale abys odpověděl: "Ano, chápu, že manželství je uzavřeno manželským slibem" nebo "ne, podle mne se manželství uzavírá sexem/podpisem/obřadem..." to asi ne.
Budiž. Snad se nad tím někdy zamyslíš.
Bůh uzavírá s lidmi různé smlouvy, nebo smlouvy odmítá uzavřít. Některé vymyslí a navrhne Bůh jiné vymyslí a navrhnou lidé.
Smlouva v Ježíši Kristu se uzavírá slovem a zjevně je potvrzena znovuzrozením (které dělá Bůh) a pohřbem (kdy se člověk pokřtí, křest dělá církev). Proto také když se člověk znovuzrodí, pozná, že tu smlouvu s Bohem uzavřel a nikdo mu to nemusí vysvětlovat tak pracně, jako člověku, který tu změnu srdce nezná.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čis (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 05. leden 2012 @ 12:49:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Už se mne neptej, zda jsem věci pochopil. Mně totiž byly jasné dříve, než jsi je začal chápat ty.
Manželství se uzavírá sice slovem a stvrzuje se podpisem a je tedy platné hned po samotném uzavření - ale podmíněně.
Předpokládá
se totiž čistota úmyslů, pozdější naplnění manželství a pod. Vzájemný
manželský slib je tedy už uzavřením manželství.
Když je však něco špatně, slova manželského sliby zůstanou nenaplněná - vyprázdněná a manželství je zneplatněno od samotného počátku, jako by se vůbec neuzavřelo.
Slib - neslib. Slib není kouzelná formule. Až naplněním slibu správným obsahem se stává opravdu skutečností.
Pokud si spolu uzavřeme smlouvu, že mně do dvou dnů přivezeš třeba kamión cihel, je smlouva také platná hned od začátku. Ale pokud cihelna zkrachuje, kamión se ti rozbije a ty smlouvu nemůžeš naplnit, i smlouva platně uzavřená se zpětně stává stejně neplatnou.
Nebyla potvrzena právě tím kamiónem cihel, které jsem nutně potřeboval. Chápeš už ty, že se smlouvama to není zas až tak jednoduché?
Znovuzrození je naší záchranou, ale dělá je Bůh mocí Ducha svatého ve křtu.
... za Noémových dnů Boží
trpělivost vyčkávala, zatímco se stavěla archa, v níž bylo jen
několik (to jest osm) duší zachráněno skrze vodu.
Podobným způsobem také nás nyní zachraňuje křest - nikoli
odstranění tělesné špíny, ale odvolání dobrého svědomí k Bohu -
skrze vzkříšení Ježíše Krista,
jenž odešel do nebe a je po Boží pravici, neboť mu byli
poddáni andělé, vlády i moci. Naše dobré svědomí před Bohem získáváme až ve křtu do Pánova jména (Mt 28,19) kdy jsou nám naše hříchy odpuštěny pro naše ztotožnění se Kristem (obléknutí do Krista - Gal 3,27) právě ve křtu (Sk 22,16).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 05. leden 2012 @ 22:08:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pokud ti byly věci jasné, tak moc nechápu, proč jsi mi oponoval, když jsem ti vysvětloval, že smlouvy se uzavírají slovem a že manželská smlouva se uzavírá slovem. Ta smlouva se stáva skutečností od jejího uzavření a od té chvíle nemá právo nikdo ji zrušit. Nestává se skutečností až od smrti jednoho z parnerů či jak si to představuješ to "naplnění".
Pokud si spolu uzavřeme smlouvu, že mně do dvou
dnů přivezeš třeba kamión cihel, je smlouva také platná hned od začátku.
Ale pokud cihelna zkrachuje, kamión se ti rozbije a ty smlouvu nemůžeš
naplnit, i smlouva platně uzavřená se zpětně stává stejně neplatnou.
Samozřejmě, že naplnění smlouvy je něco jiného, než uzavření smlouvy.
Pokud ale máš tako zcestný přístup ke smlouvě, není divu, že nerozumíš smlouvě v Ježíši Kristu, záchraně či manželství. Zajímalo by mne, jestli se takto chováš i v reálném životě, nebo jestli se do těhle amorálních postojů motáš jen proto, abys tady oponoval spasení ve smlouvě v Kristu Ježíši? Nedivím se, že pak tolik oponuješ, když tu píší lidé o jistotě v Ježíši Kristu, o odpovědnosti, o věčné smlouvě a jejím dodržování a podobně.
Ano, křest nás zachraňuje podobným způsobem, jako voda zachránila Noeho. Všichni, kdo byli uvnitř archy, byli zachráněni. Protože byli spravedliví. To OKOLO bylo smeteno. Protože do života těch lidí nepatřilo, aby je Bůh mohl zachránit.
Na křest narazí dřív nebo později každý, kdo je ospravedlněn vírou a zachráněn uzavřením té smlouvy UVNITŘ ústy vyznáním (té víry v Ježíše Krista, kterou měl v srdci).
Nic proti křtu ve vodě, abys to zase nepochopil blbě. To, co je okolo člověka je jistě problém a je nezdravé, když člověk, který uzavřel s Bohem smlouvu otálí se křtem ve vodě. Ale mnohem důležitější je to, co je uvnitř člověka, tam, kde nesahá tělo a krev.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharist (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 06. leden 2012 @ 09:25:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." je nezdravé, když člověk, který uzavřel s Bohem smlouvu otálí se křtem ve vodě."...
Pořád stejná písnička.
Nač jsem ti dával všechny ty příklady uzavření smluv Hospodinem?
Kde máš onu "dýmající pec a ohnivou pochodeň" Hospodinovu jako znamení uzavření smlouvy?
Jak si to představuješ uzavřít smlouvu "uvnitř"? Jednostranně?
Křest je viditelné uzavření smlouvy s Bohem, Boží zárukou, že smlouva je uzavřena (Mt 28,19).
Vždyť je toho plné Písmo!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucha (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 07. leden 2012 @ 21:21:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Kde máš onu "dýmající pec a ohnivou pochodeň" Hospodinovu jako znamení uzavření smlouvy?
To píšeš o křtu miminek, jestli dobře rozumím? Nevím, to by sis měl odpovědět pokud se nad tím zamýšlíš.
Jak si to představuješ uzavřít smlouvu "uvnitř"? Jednostranně?
Jako manželství, oko.
Jako manželství.
Proto se tě také ptám, jestli už rozumíš, jak se uzavírá manželská smlouva. Protože smlouva s Bohem v Ježíši Kristu se uzavírá stejně, jako manželství.
Neuzavírá se jednostranně, jsou potřeba dvě strany. Bůh otevřel svoji stranu smlouvy Slovem a člověk uzavírá svoji stranu smlouvy také slovem.
A jak si představuji uzavřít smlouvu "uvnitř"? Když se něco v mém životě stalo, nemusím si to už představovat, mohu si vzpomenout na to, jak to probíhalo. Těm, kteří tu zkušenost s uzavřením smlouvy v životě nemají, hezky popisuje třeba apoštol Pavel co ta smlouva znamená pro to "uvnitř". Apoštol Pavel ten popis z velké části opisuje z písma, tak jak svou stranu smlouvy v Ježíší Kristu popsal Bůh.
Znamení té smlouvy je to, co říká Bůh že je znamením té smlouvy.
Já vím, že se ty rád soustředíš na vnější věci, pocity, "efekty". Jste zaměření na vnější věci.
Ta proměna srdce uvnitř člověka kterou popisuje Bůh je ta hlavní změna při uzavření smlouvy. Ale není vždy jediná: Mnoha lidem dá Bůh už při znovuzrození Ducha svatého ke službě dalším lidem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: E (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 08. leden 2012 @ 19:07:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Bůh otevřel svoji stranu smlouvy Slovem a člověk uzavírá svoji stranu smlouvy také slovem."...
Slovem Bůh i člověk (tedy obě smluvní strany) smlouvu teprve otevírají.
Smlouva se pak dále ještě viditelně (fyzicky) potvrzuje (jako v případě každé Hospodinovy smlouvy) - v případě křtu se potvrzuje viditelně (fyzicky) vodou. Až teď je smlouva uzavřena.
Nakonec se smlouva dál naplňuje (lidským životem).
Po smrti se ze smlouvy vydává počet - skládá účet (Ř 14,12).
|
]
|
|