|
Právě je 559 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: Dzehenuti Mikim rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116732700 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Strk rohu berana
Vloženo Sobota, 04. únor 2012 @ 11:51:00 CET Vložil: Olda |
poslal baraba Zdá se, že je zde většina takových, co slovo zákon chápou z různých důvodů výrazně negativně. Nechci se s nimi přít a vyvracet jim jejich postoj jako to dělají oni biblickými texty k podpoře svého názoru. A čím víc jich je, tím je jejich pravda pravdovatější. Chci jen za sebe říci, že bibli chápu jako slovo Boha, které je zákonem a harmonický a kompaktní celek duchovní podstaty, který nejde jen tak bez následků překrucovat.
Jistě se shodnu s těmi, kteří ji četli poctivě a celou bez jakékoli předpojatosti, že těžko v ní mohli shledat takto jednostranné pojetí zákona - spíše naopak: celý Starý zákon jej vyvyšuje a zvelebuje od Mojžíše, přes soudce, krále a proroky a nikoho neponouká, aby se jím neřídil. Ani v Novém zákoně ze slov samotného Ježíše, listů Jana a Jakuba ale i samotného Pavla nevyplývá, že by zákon jako takový byl zrušen: Myslím tím boží zákon, nikoli zákon a moc hříchu, jenž Ježíšovým triumfem vzaly za své.
Ano, judaismus a vlastně již prvopočátek lidstva, jak čteme o Adamovi a
Evě a zvláště o Kainovi se svými snahami zachránit sama sebe nebo božímu
způsobu záchrany značně napomáhat, zablokovaly a znepřístupnily cestu,
kterou jedině člověk může být spasen.
Tak onen staronový zákon je
lidmi dodneška natolik zpotvořen, že je vnímán jako bdělý hlídač, který s
radostí vždy přestupníka praští přes prsty nebo přinejmenším
jako strašák do zelí a nutné zlo, které tady sice, když už je tu hřích,
musí být, ne však pro mě, neb mým zákonem je Kristus! Boží zákon
lásky není v žádném případě něco špatného, ale naopak: je jen a jen
dobro, jak to ani v ničem co od Boha přichází nemůže být jinak!
Problém
není v zákoně, ale v odvěkém lidském snažení POMOCI SI SÁM, nebo ještě
lépe řečeno v prvopočáteční snaze Světlonoše být jako Bůh, zaujmout
místo jeho prvorozeného, rozpoznávat dobré a zlé... A odtud je
problém o zákon, respektive Zákonodárce, který těmito zákony údajně
omezuje své stvoření, zatímco on sám se jimi neřídí a nemusí je
respektovat. Proto spor o boží zákon je sporem o Boha jako takového, o
jeho identitu, o jeho podstatu.
Je Bůh spravedlivý?
Jak by mohl
být, když chce po druhých, co sám nečiní a jakým právem je omezuje, aby
nemohli být jako on? A jestli je spravedlivý, musí věčnou smrtí ztrestat
všechny přestupníky! Tak argumentuje boží odpůrce až na svou stranu
svými triky získává množství dalších.
Ve svém odboji neustává - dále
svádí a ponouká k neposlušnosti i lidi: Tak ty toto nesmíš, a proč bys
nemohl - podívejme, ten zlý Bůh tě omezuje a brání plnosti poznání - a
důvod? On nechce, aby někdo mohl být jako on!
Někdy mi připadá, že
křesťané podobně jako antisemité jakoby natruc židům proto, že odmítli
jejich Ježíše, zavrhují všechno dobré co judaismus přináší a z čeho
vycházel a na čem stavěl i samotný Ježíš.
Dobře tedy - přijmu-li
dikci těchto novoapoštolů, že zákon je mrtev, at' žije Ježíš - tedy, že
zákon nepotřebuji, neb zákonem je mi Kristus. Nejde však v důsledku o
totéž, kdy slovo zákona lásky se stává tělem. Pořád tu jde o tutéž
poslušnost těchže principů, kdy Ježíš zjevuje svým životem jaký je Bůh a
zmocňuje k tomu všechny ty, kdo ho přijímají. Kde je chvála, kde jsou
skutky zákona, když tak činím vědouce, že se tak neděje z mých sil,
nýbrž z moci boží?
A mimoto, kdo skutečně důsledně a zodpovědně
zkoumá zákon a proniká více do jeho hloubky a podstaty, nemůže než se v
úctě a pokoře sklonit před nezměrností majestátu božího vyjevovaného
zákonem a zvolat s Petrem: Odejdi ode mě, Pane, neb jsem jen hříšný
člověk (sarx)! V tomto smyslu můžou plně platit slova o tom, že když
říkám: Jsem bez hříchu, lžu a pravda ve mně není!
Promiňte, že s Vámi
nemohu volat: zákon je mrtev, at' žije Ježíš, jelikož bezhříšný Ježíš,
beroucí na sebe hříchy všech, svou smrtí vyvýšil zákon, naplniv jeho
požadavky stejně jako židé na poušti vyvýšili bronzového hada.
A stejně tak i ten, kdo skutečně přijímá Ježíše za svého spasitele.
|
Re: Strk rohu berana (Skóre: 1) Vložil: sedyvlas v Neděle, 05. únor 2012 @ 15:32:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Udělal jsi mi velkou radost.Vždycky jsem miloval Bibli celou a SZ byl pro mě vždycky radostí i bolesti.Prostě Duch skrze něj mluvil stejně ,jako skrze NZ.Nikdy jsem nechápal ten negativní postoj ke SZ.Asi je dán některými výroky z NZ,ale je to nepochopení.Někteří se utíkají k NZ,protože se jim líbí představa Boha dobráka.Bůh je dobrý,ne dobrák.I ve SZ ho ti,kdo jej milovali ,poznávali jako Boha plného milosrdenství. Bůh je stejný včera ,dnes i navěky.Nemůže být krutý Bůh SZ a dobrý Bůh NZ.Ve SZ je mnoho míst,která nás matou.Kdy Bůh usmrcuje mnoho lidí a někdy za drobné přestoupení(syn Arona).Je to tentýž Bůh a člověk stále celý život hledá jeho tvář(hledejte mou tvář Ž 27...)Pokud otevře svého ducha Duchu Božímu,tak stále poznává nové věci o sobě i o světě kolem sebe.Duch ale učí z celé Bible.Nikdy ho nepoznáme cele. Zavržením SZ,či zákona si můžeme stvořit svého Boha,který se nám bude líbit.Takového si stvořili přátelé Jobovi.Boha,který odměňuje spravedlivé a trestá hříšníky a tak Joba trápili,že musel zhřešit.Kdyby se za ně Job nepřimluvil,tak je Bůh usmrtil. Cos tu napsal ,mi mluví ze srdce.Lépe bych to nenapsal.
|
Re: Re: Strk rohu berana (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Neděle, 05. únor 2012 @ 23:38:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Nemůžeš neumřít zákonu a patřit Kristu. To je protimluv, jako např. dívat se zavřenýma očima. Na začátku 7.kapitoly listu Římanům je podobenství o manželství. Jenom pokud je první manžel po smrti, může se žena plně oddat druhému muži, jinak smilní. |
]
Re: Re: Re: Strk rohu berana (Skóre: 1) Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 06. únor 2012 @ 19:47:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jenomže ten první manžel je nesmrtelný (neboť nepomine ani čárka ze Zákona), tudíž musí zemřít ta žena:-) To my se máme skrze tělo Kristovo považovat za umrtvené Zákonu (prvnímu muži), abychom se mohli oddat Tomu druhému. V listu Galatským se píše, že "skrze Zákon jsem zemřel Zákonu". 9 Já jsem pak kdysi žil bez Zákona, ale když přišlo přikázání, hřích ožil 10 a já jsem zemřel. A ukázalo se, že přikázání, které mělo být k životu, je mi ke smrti. 11 Neboť hřích, který se skrze to přikázání chopil příležitosti, mne oklamal a skrze ně mne zabil. 12 Zákon je tedy jistě svatý a přikázání je svaté, spravedlivé a dobré. 13 Stalo se mi tedy to dobré smrtí? V žádném případě! Avšak hřích, aby se ukázal hříchem, mi skrze to dobré působí smrt, aby se hřích skrze přikázání stal nadmíru hříšným.
Apoštol Pavel to zkrátka vystihl perfektně. |
]
|
|
Re: Strk rohu berana (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Neděle, 05. únor 2012 @ 22:49:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ----Promiňte, že s Vámi nemohu volat: zákon je mrtev, at' žije Ježíš, jelikož bezhříšný Ježíš, beroucí na sebe hříchy všech, svou smrtí vyvýšil zákon, naplniv jeho požadavky stejně jako židé na poušti vyvýšili bronzového hada.----
Nám se za to neomlouvej. To víš, my jsme zemřeli tomu, čím jsme byli spoutáni, byli jsme zproštěni zákona, takže sloužíme Bohu v novém životě Ducha, ne pod starou literou zákona. |
Re: Re: Strk rohu berana (Skóre: 1) Vložil: baraba (vavicek@seznam.cz) v Čtvrtek, 19. duben 2012 @ 11:24:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | To je moc dobře - pochválen buď Pán Ježíš Kristus
|
]
|
|
|
|