Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 168, komentářů celkem: 429709, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 577 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Mikim
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116612654
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Ježíš a hříšnice v domě farizeově
Vloženo Pondělí, 14. červen 2010 @ 09:43:48 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal Jaela

Lukáš 7,36-50


Ježíš a hříšnice ve farizeově domě

Jeden z farizeů pozval Ježíše k jídlu. Vešel tedy do domu toho farizea a posadil se ke stolu.

37  V tom městě byla žena hříšnice. Jakmile se dověděla, že Ježíš je u stolu v domě farizeově, přišla s alabastrovou nádobkou vzácného oleje,
38  s pláčem přistoupila zezadu k jeho nohám, začala mu je smáčet slzami a otírat svými vlasy, líbala je a mazala vzácným olejem.
39  Když to spatřil farizeus, který ho pozval, řekl si v duchu: „Kdyby to byl prorok, musel by poznat, co to je za ženu, která se ho dotýká, že je to hříšnice.“
40  Ježíš mu na to řekl: „Šimone, chci ti něco povědět.“ On řekl: „Pověz, Mistře!“ –
41  “Jeden věřitel měl dva dlužníky. První byl dlužen pět set denárů, druhý padesát.
42  Když neměli čím splatit dluh, odpustil oběma. Který z nich ho bude mít raději?“
43  Šimon mu odpověděl: „Mám za to, že ten, kterému odpustil víc.“ Řekl mu: „Správně jsi usoudil!“
44  Pak se obrátil k ženě a řekl Šimonovi: „Pohleď na tu ženu! Vešel jsem do tvého domu, ale vodu na nohy jsi mi nepodal, ona však skropila mé nohy slzami a otřela je svými vlasy.
45  Nepolíbil jsi mne, ale ona od té chvíle, co jsem vešel, nepřestala líbat mé nohy.
46  Nepomazal jsi mou hlavu olejem, ona však vzácným olejem pomazala mé nohy.
47  Proto ti pravím: Její mnohé hříchy jsou jí odpuštěny, protože projevila velikou lásku. Komu se málo odpouští, málo miluje.“
48  Řekl jí: „Jsou ti odpuštěny hříchy.“
49  Ti, kteří s ním byli u stolu, začali si říkat: „Kdo to jen je, že dokonce odpouští hříchy?“
50  A řekl ženě: „Tvá víra tě zachránila, jdi v pokoji!“



Zvu vás k zamyšlení nad láskou, kterou dala najevo žena - hříšnice. Přišla do domu farizea s alabastrovou nádobkou vzácného oleje a pomazala Ježíšovi nohy vzácným olejem, smáčela je slzami a otírala mu je svými vlasy.

Musela prožít něco silného, co způsobilo, že ač si byla vědoma toho že je hříšná a může způsobit skandál riskovala a šla za Pánem Ježíšem.  PROČ? Přijala odpuštění a jeho důsledkem byla vděčnost a láska.
Odpuštění zřejmě přijala již dlouho před tím, než za Pánem Ježíšem přišla. Její láska tedy pramenila z hluboké vděčnosti. Pán Ježíš ji oznámil, že je ji odpuštěno.

Tak je to ve svátosti smíření. Ústy kněze je nám oznámeno, že je nám odpuštěno.

Podobná témata

Zamyšlení

"Ježíš a hříšnice v domě farizeově" | Přihlásit/Vytvořit účet | 76 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 14. červen 2010 @ 11:40:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ústy kněze je nám oznámeno, že je nám odpuštěno."...

A protože je nám odpouštěno mnoho, více milujeme Boha.  :-))



Vůbec nezávidím všem těm, kteří zde o sobě tvrdí, že už jsou jistojistě spaseni a že už nehřeší.

Komu se málo odpouští, málo miluje.





Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 14. červen 2010 @ 11:54:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Vůbec nezávidím všem těm, kteří zde o sobě tvrdí, že už jsou jistojistě spaseni a že už nehřeší.

  A ty někoho takového znáš? To tam u vás v ŘKC máte divné ptáčky ...


]


Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 14. červen 2010 @ 12:00:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
cizinec
Je třeba neustále se klanět Hospodinu našemu Otci a vyprošovat obrácení lidem na celém světě a vyprošovat požehnání pro naší zem, kterou nám svěřil do užívání. Prosme, ať se obrátíme, jako hříšná žena.


]


Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 15. červen 2010 @ 06:41:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jednoho takového znám - tebe.


Článek "Smíření", Pátek 12. února; 21:17

..."Změnit smýšlení a začít poslouchat Boha, poddat se Slovu a vzepřít se ďáblu - to je jistě základní postoj. Nechceš snad tvrdit, že od toho okamžiku jsi už přestal úplně hřešit?  (oko se ptá ...)

Toník odpovídá:

  Ano, chci to tvrdit. Když se člověk poddá Bohu a vzepře ďáblu (naopak to nefunguje), od toho okamžiku přestane hřešit. V poslušnosti Slova je celý ten klíč k moci od hříchu."...


Toto jsou tvá slova. I když jsi pak začal kličkovat, že jsi to myslel jinak, přesně tak jsi to řekl.



I to, že jsi už spasen jsou znovu tvá slova. Jak vidno, nevidíš si do huby.

Článek "Ať je proklet" úterý, 18. května; 8:54;
"Když jsme vydali Kristu svůj život, byli jsme spaseni. Ne nějakým dočasným spasením, ale věčným spasením.

Na to ti JMK odpovídá: Když už jsi spasen, proč nespácháš sebevraždu? Hřích už tě spásy nezbaví a copak se netěšíš do nebe, abys tam mohl hledět na našeho nebeského Otce a vzdávat mu chválu?


]


Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 15. červen 2010 @ 09:04:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, jednu věc ti poradím. Už umíš docela hezky psát, ale pro diskuzi a pro život si se ještě nenaučil tomu nejdůležitějšímu, co by měl člověk umět: Číst, poslouchat a rozumět druhým. Že umíš hezky domyslet, co není, chytit se za to, co jsi nepochopil a odmítáš si věci nechat vysvětlit a věřit lidem.

  Vlastně o tom je skutečné věření: Že věříš lidem a Bohu, co říkají a píší. O tom je i společenství lidí - a i společenství svatých.


  Ano, já jsem byl spasen. To tu tvrdím od začátku v mnoha příspěvcích. Nikdy jsem však neřekl a nenapsal, "že už nehřeším". To sis do mého příspěvku domyslel. Člověk je spasen právě proto, že hřeší. I já jsem byl spasen proto, že hřeším. Právě proto, že má slabosti. To je hlavní důvod, pro který se uzavírá smlouva s Bohem. Kdyby nehřešil, spasení nepotřebuje.


  Argument JMK ohledně sebevraždy má logiku v ŘKC systému, mezi křesťany je to totální nesmysl. Asi jako" "kdybych byl spasen, mohu si hřešit jak chci a přesto půjdu do nebe?" Jen vypovídá o tom, že ten člověk spasení nezná. Lze na něj odpovědět: Když si dojdeš ke zpovědi a přijímání, jsi pak v milosti posvěcující, proč nespácháš sebevraždu, abys měl spasení jisté? Já vím, těžký hřích. Tak proč si po zpovědi a přijímání neobjednat vlastní vraždu? Objednávka vraždy mezi těžkými hříchy jmenována není, to by mohlo projít, ne?

  Doporučuji k podobným argumentům přečíst si Judův list, krátký a poučný k tématu lidí, "kteří milost našeho Boha zaměňují za nestydatost".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 15. červen 2010 @ 15:38:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku
Nauč se tedy vyjadřovat jasněji. Pokud něco řekneš a myslíš tím opak, mateš ostatní. Chce to být opatrnější při formulaci.

Proto tě na to upozorňuji.
Na moji otázku:. Nechceš snad tvrdit, že od toho okamžiku jsi už přestal úplně hřešit? 

Jsi odpověděl:
Ano, chci to tvrdit. Když se člověk poddá Bohu a vzepře ďáblu (naopak to nefunguje), od toho okamžiku přestane hřešit.


A pak napíšeš: Nikdy jsem však neřekl a nenapsal, "že už nehřeším". To sis do mého příspěvku domyslel.


Uznej, že jsem si nic nedomyslel, že tvá formulace byla v tomhle spojení nešťastná..
Já znám problematiku do hloubky a vím, že člověk s takovými výroky musí opatrně, aby nebyl příčinou zmatení mnohých.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 15. červen 2010 @ 17:35:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, samozřejmě že uznávám, že jsem použil špatnou formulaci, kterou sis pak vyložil po svém aby ses po mne mohl "vozit". Pak jsem ti to vysvětlil, ale tobě to asi stejně nedá ;-)

  Jsi technik. Představ si, logicky: Když někdo napíše "od toho okamžiku přestane hřešit" znamená to nutně, že "zase nezačne"?


  Zpět k věci, ať neodbíhíáme do tvých odboček: Spasen jsem nebyl kvůli tomu, že nehřeším, ale pokud v něčem nehřeším, tak je to kvůli tomu, že jsem byl spasen. Pořád je tam ta příčina a následek: Spasen jsem kvůli Ježíši Kristu, kvůli Jeho skutku, ne kvůli svým hříchům nebo dobrým skutkům.

  To je jiné, než v ŘKC, kde jsi spasen za to, že uděláš málo hříchů a mnoho dobrých skutků. Proto ti to tolik nesedí. Zkus tenhle základ už pochopit, ať se netočíme stále dokola nad ŘKC domyšlenkami, které vkládáš do mých příspěvků, kde nejsou.

  Pokud napíšu: "Jsem spasen", znamená to : "přijal jsem spasení od Ježíše Krista. Ježíš mne spasil, to byla jeho práce" a neznamená to: "Nikdy v životě jsem nezhřešil a jsem čistý jak ta panna Maria".

  Spasení v Ježíši Kristu je z milosti, navzdory skutkům člověka (at už těm dobrým, nebo špatným). Proč jsme spaseni a jak to udělat, aby byl člověk spasen k věčnému životu jsem ti vysvětloval na mnoha jiných místech a v tom rozhovoru můžeme klidně pokračovat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 15. červen 2010 @ 18:10:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku,
mně nejde o to se po komukoli vozit! Ale čte to tu spousta lidí, nepřipusťme nejednoznačnost výkladu.


..." ale pokud v něčem nehřeším, tak je to kvůli tomu, že jsem byl spasen."...

To se mi líbí, to je přesné (Když pominu samotný výraz "byl spasen", které, bez dalšího výkladu je nejednoznačné - neříkám chybné!)

Hřešíme - nehřešíme jsem vyjádřil dole:
Ohledně toho, že se v Písmu píše, že (1 j 3,5-6) A víte, že on se ukázal, aby sňal naše hříchy, a žádný hřích v něm není. Žádný, kdo v něm zůstává, tedy nehřeší; žádný, kdo hřeší, ho neviděl ani nepoznal.

Zdánlivě v rozporu je (1 j 1,10) Řekneme-li, že jsme nehřešili, děláme z něj lháře a jeho slovo v nás není.

Ale rozpor je pouze na první pohled. Je třeba vnímat rozdílný obsah slova "nehřešit". Když Pán Ježíš řekl cizoložné ženě "Jdi a už nehřeš", bylo mu jasné, že i ona bude znovu hřešit. myslel tím cosi jiného. Chtěl tím vyjádřit, aby přestala s tímto životem v cizoložství, protože to je hřích ke smrti.

Není hřích, jako hřích.
Důležité je nesetrvávat ve smrtelném hříchu, protože ten přetrhává naše intimní pouto s Bohem, náš život v milosti posvěcující, život v Duchu svatém. Ale nikdy se nám nepodaří být úplně bez hříchu, naše padlá lidská přirozenost je opakem dokonalosti.


Kdo tedy zůstává v Kristu, nehřešívá hříchem ke smrti. Toto živé společenství mu v tom brání, jeho mysl se ubírá zcela jinými cestami, než mysl člověka ze světa. Ovšem každý hřích toto živé společenství narušuje, i hříchy lehké. A pokud se jich člověk pokáním pravidelně nezbavuje, může být toto společenství s Bohem narušeno do té míry, že člověk pak upadne do hříchu, který vede skutečně do duchovní smrti.

(Jk 1,14-15)
Každý, kdo je pokoušen, je vlečen a váben svou vlastní žádostivostí.
Potom, když žádostivost počne, porodí hřích a hřích, když dospěje, plodí smrt.



..." To je jiné, než v ŘKC, kde jsi spasen za to, že uděláš málo hříchů a mnoho dobrých skutků."...
Možná je to tvá zkušenost, tvá podoba víry, kdy jsi byl v ŘKC. Ale tak ŘKC nikde neučí a ani nemůže. Tak je to špatně. Komu se odpouští málo, málo miluje...

Pro život křesťana je vůbec nejdůležitější vztah. Živý, žitý vztah s Bohem v milosti posvěcující (bez smrtelného hříchu). To učí ŘKC. Všechno ostatní plyne z tohoto vztahu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 15. červen 2010 @ 23:49:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
..." To je jiné, než v ŘKC, kde jsi spasen za to, že uděláš málo hříchů a mnoho dobrých skutků."...

Možná je to tvá zkušenost, tvá podoba víry, kdy jsi byl v ŘKC.

???

  Možná jen má. A možná taky podoba víry několika set milionů lidí, kteří v té víře byli se mnou. Podle příspěvků tady na fóru (i těch tvých) ať každý posoudí sám.


Ale nikdy se nám nepodaří být úplně bez hříchu, naše padlá lidská přirozenost je opakem dokonalosti. ... Pro život křesťana je vůbec nejdůležitější vztah. Živý, žitý vztah s Bohem v milosti posvěcující (bez smrtelného hříchu). To učí ŘKC. Všechno ostatní plyne z tohoto vztahu.

  To jsi napsal hezky. To je to, co píšu jako svědectví: Dokud jsem nebyl nové stvoření, nebyl Boží dítě a neměl Božího ducha, neměl vztah s Bohem, jen se pachtil za "skutky", bylo to jen prázdné pachtění za větrem, naprosto k ničemu. Teprve když mi křesťané řekli, že jsem mrtvý ve svých hříších (to jsem věděl) a že se k Bohu vlastními skutky nedostanu a přijal jsem tu Boží milost ke spasení každému, kdo věří, se moje situace změnila. Pak, když jsem slyšel Boží hlas a mohl přímo vidět Boží jednání, jsem mohl začít žít vztah. Do té doby nebylo co žít.

  A podle mnoha svědectví lidí tady, oko, jsem nebyl sám. V těch adoracích, kontemplacích, meditacích, poutích a novénách, zpovědích a pokáních, korunkách a růžencích, májových a žampionových vězeli mnozí a vězí dodnes. Znám jich pár takových osobně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 16. červen 2010 @ 08:57:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Určitě to není jen tvá zkušenost, vždyť je vás zde víc, kteří jste odešli z ŘKC.

ŘKC není žádné ideální společenství, ale společenství hříšníků. To, co nás posvěcuje, je Kristus. Ale to se člověk musí nechat posvěcovat. Určitě se mezi námi najde i dost takových, kteří vztah s Kristem nemají a podle toho se pak chovají.

To je skutečnost.
Je však třeba odlišovat zkušenosti s katolíkem a to, co učí církev. Nemůžeš vzít špatného katolíka a dávat ho jako příklad učení církve.

Katolická církev neučí pachtění za skutky.

Katechismus §44
Člověk je svou přirozeností i svým povoláním náboženská bytost. Protože člověk pochází od Boha a jde k Bohu, nežije plně lidským životem, neprožívá-li svobodně svůj vztah k Bohu.

§154
Není možné věřit bez milosti a vnitřní pomoci Ducha svatého. Není ovšem méně pravdivé, řekneme-li, že věřit je ryze lidský úkon. Není totiž v rozporu ani s lidskou svobodou, ani s rozumem, věnuje-li člověk důvěru Bohu a přijme-li pravdy, které zjevil. I v mezilidských vztazích neodporuje naší důstojnosti věřit tomu, co nám druzí říkají o sobě a o svých úmyslech, a důvěřovat jejich slibům (jako např. když muž a žena uzavírají sňatek), aby se tak navázaly vzájemné vztahy. Tím méně tedy odporuje naší důstojnosti „s vírou plně podřídit svůj rozum a svou vůli Bohu, když se zjevuje“, a tak s ním navázat důvěrný vztah.

§177
„Věřit“ se proto vztahuje ke dvěma věcem: k osobě a k pravdě; k pravdě pro důvěru, kterou má člověk k osobě, jež ji dosvědčuje.

§239
Nazývá-li jazyk víry Boha jménem „Otec“, vyzdvihuje především dvě hlediska: že Bůh je prvotní zdroj všeho a transcendentní autorita a že je zároveň dobrotivý ke všem svým dětem a že se s láskou o ně stará. Tato něžná Boží starostlivost může být vyjádřena i obrazem mateřství, který ukazuje více, jak je Bůh přítomen ve stvoření a jak důvěrný je vztah mezi Bohem a jeho tvorem. Jazyk víry tak čerpá z lidské zkušenosti rodičů, kteří jsou pro člověka jistým způsobem první zástupci Boha. Taková zkušenost však také ukazuje, že rodiče mohou chybovat a znetvořit tvář otcovství i mateřství. Je tedy vhodné připomínat, že Bůh přesahuje lidské rozlišování na pohlaví. Není ani muž ani žena, je Bůh. Přestože je zdrojem a vzorem lidského otcovství a mateřství, přece je přesahuje: Nikdo není otcem tak jako Bůh.


Adorace, meditace , kontemplace, poutě ....
To všechno je samo o sobě dobré, ovšem bez opravdového vztahu je to jen prázdná bublina. To platí nakonec pro cokoli.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 16. červen 2010 @ 22:07:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Je však třeba odlišovat zkušenosti s katolíkem a to, co učí církev. Nemůžeš vzít špatného katolíka a dávat ho jako příklad učení církve.

  Myslíš, že všichni ti faráři, řeholníci a vzorní katolíci, kteří nás učili, byli "špatní katolíci"? Kdo je potom ten "Dobrý katolík"? To je něco jako "Vzorný budovatel komunismu"?  ;-)

  Oko, mě v ŘKC učili totéž, co tebe, podle toho, co sem píšeš. Alespoň v tom základu.

  Že křest slouží jako smazání dědičného hříchu. Že to moje polití v kostele je to nové narození, o kterém mluvil Ježíš Nikodémovi. Že už mne žádná radikální změna života nečeká: Až ve smrti se pak opravdu setkám se svým Spasitelem. A pak bude záležet na tom, jestli jsem zrovna v milosti posvěcující, jestli mám na kontě dost dobrých skutků a jestli se za mne Marie přimluví.

  Pokud o něčem mluvili, tak mluvili jako kafemlýnek dokola o Jediné Pravé Církvi, o plnosti prostředků pro spásu, které nikdo jiný nemá a které musí ŘK užívat, o samospasitelnosti Církve, o svátostech a svátostinách a o tom, že "nikdy nebylo slýcháno, abys opustila toho, kdo se utíkal pod tvou ochranu ...". A tak jsem jim věřil, utíkal pod ochranu a dělal, co mne učili. Velmi, velmi poctivě.

  O spasení z milosti, zadarmo a bez skutků mi neřekli nic. O ospravedlnění od hříchu a volném přístupu k trůnu milosti také nic. O tom, že mne Bůh nespasí bez toho, že bych já chtěl, také ne (měl stačit ten tzv. "křest"). Neřekli mi o moci nového stvoření, o krevní smlouvě a o rozhodnutí pro Krista a vydání svého života jemu. Neřekli mi evangelium.

Teda, vlastně mi řekli jen půlku z evangelia:

"Lidem je uloženo jednou zemřít, a potom přijde soud"

  na tu druhou, na tu zapoměli:

"Kristus byl jednou obětován, aby vzal na sebe hříchy mnohých, a těm, kdo ho očekávají, se podruhé ukáže bez hříchu, aby je spasil."

  Dnes vím, že mi to evangelium, tu Boží moc ke spasení každému kdo věří, nezatajili úmyslně, takže se na ně nezlobím. Ani na to, že se křesťanům a jejich názorům vysmívali a považovali je za heretiky, odpadlíky, nevěrce, kacíře a já nevím co všechno.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 08:31:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."
  O spasení z milosti, zadarmo a bez skutků mi neřekli nic. O ospravedlnění od hříchu a volném přístupu k trůnu milosti také nic. O tom, že mne Bůh nespasí bez toho, že bych já chtěl, také ne (měl stačit ten tzv. "křest"). Neřekli mi o moci nového stvoření, o krevní smlouvě a o rozhodnutí pro Krista a vydání svého života jemu."...


Mně to teda řekli, je to součástí evangelia, které katolická církev učí. Je s podivem, že ty jsi o tom nevěděl. Já myslím, že dokonce věděl(minimálně ze slyšení evangelia při mších), jen ti nekatolíci ti to porozumění posunuli do trochu jiné roviny. Otázka, nakolik je jejich pohled odtržený od reality. Ale to jde poznat jen nekompromisním hlubokým rozborem. Ty si to už neuvědomuješ, ale máš zažité ve vyjadřování určité fráze, jejichž hranice nedokážeš porušit. Jsou pro tebe tabu a přitom jsou mnohoznačné. Nejdou na kořen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 15. červen 2010 @ 16:00:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec
Docela sleduji tvou diskuzi o tom, jestli hřešíš nebo nehřešíš, když už máš jistotu spasení a nevysvětluješ to tak aby to bylo přehledné a dalo se to pochopit.

Napíšeš jednu větu a druhou ji popřeš. Ale už jsem tě i já pochopila - věřící jde do nebe a hříchy do pekla :O)))).
Již se neptám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 15. červen 2010 @ 17:26:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, vidíš, Jaelo. Nečetla's ty náhodou bibli?

  Co myslíš, je Hřích zapsán v knize života? Jestli ne, tak dopadne nakonec špatně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 15. červen 2010 @ 17:32:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec
Již jsem úplně klidná :O)))) Chápu tě.


]


Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pondělí, 14. červen 2010 @ 16:07:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
řekni že hřešíš a nemáš jistotu a já ti řeknu že nejsi spasen!


]


Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 14. červen 2010 @ 16:19:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Didymos
Bůh je to, kdo odpouští hříchy. Mě zajímá, jak to dělají znovuzrození, když hřeší. Proč si vlastně nepřiznávají své hříchy. To je pýcha ne? Ještě mi nikdo neodpověděl na tuto otázku. Nerozumím tomu.

Protože Didyme ty nemůžeš vědět, kdo z lidí bude spasen a kdo ne.


]


Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Pondělí, 14. červen 2010 @ 17:19:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vím, že jsem spasen, protože mé spasení nezáleží na mě, ale na Bohu, který mě se sebou v Kristu usmířil a dal mi ze své milosti spásu jako dar skrze víru v Ježíše. Jen když ztratím tuto víru hledící ke Kristu a začnu hledět na sebe a své zásluhy, ztratím tuto jistotu a s ní i svou spásu. Ten, kterému jsem uvěřil, má však moc mě podepřít a uchránit před tímto pádem. Jemu sláva navěky!

luterán
www.luterani.cz



]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 14. červen 2010 @ 17:34:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
luterán
ano, Pán Ježíš za nás zemřel a vykoupil nás svou smrtí na kříži. Jenomže co děláš s těmi hříchy? Přece i když víš, že jsi vykoupený, přesto hřešíš. Já hřeším. Já nevím, o tobě jestli budeš spasen, a ty nevíš, jestli já budu spasena, protože nevíme, jak to bude. Nikdo nemá tu jistotu, že neztratíme víru. Ke své spáse musím ve své svobodě říci své ano já. Jsem svobodné Boží dítě. Bez lítosti nad mými hříchy a bez prosby o odpuštění to nejde.

Proto prosím Hospodina, aby byl stále se mnou a neopouštěl mě. Je psáno, že své věrné bude nosit na rukou do šedin, tak mu věřím. Prosím ho, aby mi odpustil mé hříchy a lituji jich. Já tu stále kladu otázku a nedostávám odpověď, jak řeší hříchy ti, kteří věří, že spásu mají jako dar skrze víru v Ježíše. Tvé spasení záleží na Bohu a co tvé hříchy?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 14. červen 2010 @ 19:55:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1 Januv 3:2  Milovaní, teď jsme Boží synové, ale ještě se neukázalo, co budeme. Víme však, že až se ukáže, budeme podobní jemu, neboť ho uvidíme tak, jak je.
3  A každý, kdo v něm má tuto naději, očišťuje se, jako je čistý on.
4  Každý, kdo páchá hřích, páchá i bezzákonnost; a hřích je bezzákonnost.
5  A víte, že on se ukázal, aby sňal naše hříchy, a žádný hřích v něm není.
6  A tak nikdo, kdo zůstává v něm, nehřeší
, ale nikdo, kdo hřeší, ho neviděl ani ho nepoznal.
7  Synáčkové, ať vás nikdo nesvádí. Kdo působí spravedlnost, je spravedlivý, jako je spravedlivý on.
8  Kdo páchá hřích, je z ďábla, neboť ďábel od počátku hřeší. Na to je zjeven Boží Syn, aby zrušil skutky ďábla.
9  Nikdo, kdo se narodil z Boha, nepáchá hřích, neboť v něm zůstává jeho símě a nemůže hřešit, neboť je narozen z Boha.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 15. červen 2010 @ 06:44:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.."Jen když ztratím tuto víru hledící ke Kristu a začnu hledět na sebe a své zásluhy, ztratím tuto jistotu a s ní i svou spásu."...


No a o tomto je celá naše debata. Připustit, že jistotu své spásy můžeme ohrozit my sami.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Úterý, 15. červen 2010 @ 09:06:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svou spásu ohrozíme, když začneme o ní pochybovat.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Revival v Úterý, 15. červen 2010 @ 09:49:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Luteráne. Trochu jsem se podíval na web vaší církve. Pokud tomu dobře rozumím, máte asi celkem 4 sbory a konzervativní pohled na Písmo. Nepodařilo se mi dohledat nějakou hsitorii. Je zdě nějaká návaznost na LECAV nebo CCE?

Dík


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Úterý, 15. červen 2010 @ 11:01:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Návaznost na LECAV tu není, i když máme jistě mnoho společného. Naše sbory vznikly působením amerických misionářů až po revoluci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 15. červen 2010 @ 16:10:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj lutheráne.

Celé Písmo vyzývá k bdělosti, k ostražitosti vůči zlému. Svou spásu ohrozíme hříchem ke smrti, protože v tom okamžiku ztrácíme společenství s Bohem. Přestáváme spolupracovat na skutcích, které pro nás Otec připravil. Není v nás Život až do té chvíle, kdy se pokáním a vyznáním takového hříchu zbavíme..

Pokud nejsi v takovém hříchu a máš živé společenství s Bohem (milost posvěcující), o své spáse pochybovat nemusíš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Úterý, 15. červen 2010 @ 19:54:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen bych doplnil, že ztráta společenství s Bohem předchází a následně se projevuje "hříchem ke smrti", ustáním spolupráce na skutcích lásky, pochybnostmi o své spáse atd. Nikoli naopak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 16. červen 2010 @ 08:37:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tím souhlasím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Středa, 16. červen 2010 @ 08:52:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane oko, bdělý, ostražitý, vůči zlému můžete být, to vám nikdo nebere.
Avšak naskýtá se otázka, jestli tuto ochranu před tím zlým raději nesvěřit do rukou povolanějšího!



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 08:20:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ovšem ten "povolanější" vyžaduje naši plnou spolupráci, naši námahu a úsilí a vnitřní boje, nikoli trpnou pasivitu - opovážlivé spoléhání na Boha.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 08:55:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To máte pravdu příteli, smím li vás tak nazvat, protože vidím, že jste velice komunikativní v odvětví spolupráce na Boží vinici jako já?
Avšak o spolupráci můžeme hovořit pouze v případě, že jsou partneři určení ke spolupráci:
1.rovnoceni, což nepřipadá v úvahu,
2.nerovnoceni, tudíž ten silnější podpírá toho slabšího
Vpřípadě 2.- pomoc ze strany Boží připadá v úvahu, pomoc ze strany člověka Bohu je popření Boží nezávislosti na řešení problému a stavění se do role rovnocenného partnera.
Přeji vám hodně sil v podepření Boží slabosti příteli.




]


Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pondělí, 14. červen 2010 @ 20:36:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelko,
znovuzrození nehřeší! Hřeší hřích a ne my.
Jaktože nemůžu vědět kdo bude spasen a kdo ne? Naopak! Vím a také že máme vědět kdo je spasen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 14. červen 2010 @ 20:44:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Didymos
No, tomu ale nerozumím, co to je že nehřešíš, že hřeší hřích. To máš pak dobré, pak se nedivím, že nepoznáváte svůj hřích.To se mi docela líbí. Tak já nehřeším, hřeší jakýsi ošklivý hřích jeden protivný. Didymek nehřeší, hřeší hřích To je fain.

No, myslím si, že nevíš, kdo bude spasen a kdo ne. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Úterý, 15. červen 2010 @ 20:00:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelko,
I ty můžeš nehřešit. Vždyť je psáno:Nepoznávám se ve svých skutcích; vždyť nedělám to, co chci, nýbrž to, co nenávidím.
Jestliže však to, co dělám, je proti mé vůli, pak souhlasím se zákonem a uznávám, že je dobrý. Pak to vlastně nejsem já, kdo jedná špatně, ale hřích, který je ve mně.

Vím totiž, že ve mně, to jest v mé lidské přirozenosti, nepřebývá dobro. Chtít dobro, to dokážu, ale vykonat už ne.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 15. červen 2010 @ 06:46:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže Didymos půjde do nebe a jeho hřích do pekla?


Ať bereš co chceš, už s tím přestaň!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 15. červen 2010 @ 13:20:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko
Ano, už jsem to konečně i já pochopila. Měla jsem v tom nejasnost. Stále hloubám a hloubám v Písmu. Děkuji za vysvětlení. Asi po roce jsem to konečně pochopila.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 15. červen 2010 @ 16:03:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj komentář byl reakcí na Didymose, ne na tebe.

Ohledně toho, že se v Písmu píše, že (1 j 3,5-6) A víte, že on se ukázal, aby sňal naše hříchy, a žádný hřích v něm není.
Žádný, kdo v něm zůstává, tedy nehřeší; žádný, kdo hřeší, ho neviděl ani nepoznal.

Zdánlivě v rozporu je (1 j 1,10) Řekneme-li, že jsme nehřešili, děláme z něj lháře a jeho slovo v nás není.

Ale rozpor je pouze na první pohled. Je třeba vnímat rozdílný obsah slova "nehřešit". Když Pán Ježíš řekl cizoložné ženě "Jdi a už nehřeš", bylo mu jasné, že i ona bude znovu hřešit. myslel tím cosi jiného. Chtěl tím vyjádřit, aby přestala s tímto životem v cizoložství, protože to je hřích ke smrti.

Není hřích, jako hřích.
Důležité je nesetrvávat ve smrtelném hříchu, protože ten přetrhává naše intimní pouto s Bohem, náš život v milosti posvěcující, život v Duchu svatém. Ale nikdy se nám nepodaří být úplně bez hříchu, naše padlá lidská přirozenost je opakem dokonalosti.


Kdo tedy zůstává v Kristu, nehřešívá hříchem ke smrti. Toto živé společenství mu v tom brání, jeho mysl se ubírá zcela jinými cestami, než mysl člověka ze světa. Ovšem každý hřích toto živé společenství narušuje, i hříchy lehké. A pokud se jich člověk pokáním pravidelně nezbavuje, může být toto společenství s Bohem narušeno do té míry, že člověk pak upadne do hříchu, který vede skutečně do duchovní smrti.

(Jk 1,14-15)
Každý, kdo je pokoušen, je vlečen a váben svou vlastní žádostivostí.
Potom, když žádostivost počne, porodí hřích a hřích, když dospěje, plodí smrt.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 15. červen 2010 @ 16:15:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko
To nevadí, že komentář nepatřil mi. Už se nebudu ptát. Chápu. Dobře to vysvětluješ.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 15. červen 2010 @ 17:53:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nenech se odradit :-))

Nebojme se.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 15. červen 2010 @ 17:57:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko
jj :O)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 16. červen 2010 @ 11:52:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelko, boj se, to ti má vysvětlovat Duch svatý, ne Staňa.    :-)))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 16. červen 2010 @ 11:58:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poslouchat člověka místo Ds je smrtelný hřích! Pozor!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 16. červen 2010 @ 12:37:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero,
Hospodin je můj Otec, ještě jsi to nečetl? Píšu to nevím po kolikáte, co? Hříchy mi neurčuj. Neznáš je. Já neznám tvoje, co?:O)))))))
Přeji ti hezké a požehnané odpoledne.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 16. červen 2010 @ 12:34:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero
Dostáváme různé dary od Ducha svatého a Oko má dar vysvětlit.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 16. červen 2010 @ 14:22:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak promiň, já zapomněl že máš vlivného otce, když jsem četl tvé příspěvky.
Ještě jednou se omlouvám, že ruším váš společný růst.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě fariz (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 16. červen 2010 @ 14:56:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ferdíku,
chodíš i ostříháný na Ferdu?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě f (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 16. červen 2010 @ 19:37:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nějak jsem neporozuměl otázce.
Doufám, že se nesnažíš ze mne vytáhnout nějaké intimnosti, protože u slova Ferda se manželka vždycky červená.
To se ti nepodaří.
Zkus se radši modlit.  :-))



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v do (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 16. červen 2010 @ 19:44:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero,
no vidím, že z tebe nic, ale opravdu nic nevytáhnu.To je název krásného pánského účesu. Takže ho asi nenosíš, protože bys ho znal.:O))))) Nevím, do jaké míry je typ účesu intimní záležitost:O)))))
Jdu se modlit do svých komnat:O))))))))



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 16. červen 2010 @ 20:27:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V kolika komnatách se modlíš naráz, že jsem tak smělý?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšn (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 12:49:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fera
v mnoha komnatách


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Úterý, 15. červen 2010 @ 18:16:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
Pravdu neumlčíš, synu podsvětí.


]


Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: caspar v Pondělí, 14. červen 2010 @ 17:19:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo, představ si že někdo zaplatil za vše co budeš v životě potřebovat a to u všech prodejců. Ty si přijdeš někam něco koupit a prodávající ti řekne, když budeš chtít platit, to je dobrý, už je zaplaceno. Pak se ti stane, že nebudeš mít u sebe žádnou hotovost, nač by ti ostatně byla, ale o to větší žízeň. Budeš se potřebovat napít a tak si bez toho, že by jsi měla v úmyslu platit, vezmeš cizí nápoj a vypiješ ho. Uvidí tě majitel nápoje a obviní tě ze hříchů krádeže. Skutečně jsi se toho přece dopustila. Ale na štěstí se ukáže, že i za tento nápoj bylo už zaplaceno. Tak jak je to teď? Hřešila jsi, ale ve skutečnosti nehřešila. O tom kdo bude spasen a kdo ne bude rozhodovat připravenost dotyčné duše spasení přijmout. Očistění od hříchu jsme všichni i když se to zdá být nespravedlivé.  Mzdu však vyplácí Majitel vinice za svých zdrojů, nedává z našeho! …Pán Ježíš ji oznámil, že je ji odpuštěno… a tím to oznámil i nám. Hříchy jsou odstraněné. Proto jde v křesťanství o radostnou zvěst. Jasně, těžko se tomu věří, proto uvěřit není snadné.



Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 14. červen 2010 @ 17:46:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Caspare,
ano, všichni jsme vykoupeni. Pán Ježíš nás vykoupil všechny lidi bez nás, ať chceme nebo nechceme.  No, a ty říkáš, že víš jistě, že jsi spasen a hřešíš. Mě zajímá a tomu nerozumím a ještě mi na tuto otázku nikdo neodpověděl. Ano, to vím, Pán Ježíš zemřel  za tvé hříchy, ale co ty s těmi hříchy? Vesele jdeš životem a hřešíš? Žádné pokání, žádná náprava života? To by mi hodně vysvětlovalo. Římskokatolík vyznává své hříchy, lituje jich a dělá pokání a nahrazuje škodu. To vy neznáte? Nevím, jestli se dobře vyjadřuji a nechci se tě dotknout, ale toto mi pak mnoho objasňuje.

V římskokatolické církvi věřím, že jsem povolána ke spáse a prosím, abych neztratila dar víry, ale jsem svobodný člověk a nikdy nemohu vědět, jestli o tu víru nepřijdu. Rozhodující je umřít s vírou a ve svobodě se rozhodnout pro život s Bohem v Nejsvětější Trojici na věčnosti. Teď v časném životě s ním žiji život na zemi a po smrti s ním chci žít život v nebi.

Neupírám ale nikomu právo na život s Bohem v nebi, a tak jako lotr na kříži dostal šanci, tak může v umírání dostat šanci kterýkoliv jiný člověk, i když celý život nežil s Bohem. On se v časném životě tady na světě ochudil o život s Bohem, ale na věčnosti s Bohem bude žít. Tak věřím.


]


Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: caspar v Pondělí, 14. červen 2010 @ 18:47:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo, já jsem jakýsi divný samorost, takové hřbitovní strašidlo, které se ale samo na hřbitově bojí a tak utíká k lidem. Tím chci říct, že sám sebe neumím zařadit. Určitě nejsem katolík a mám k tomu konkrétní důvody. Neznamená to však, že katolíky obecně  vnímám pouze negativně. Abych se přiznal, ucházím se o členství v nejmenovaném společenství a má zdejší účast má vlastně  tak trochu potvrdit nebo zpochybnit mé případné přijetí. Z již uvedeného plyne, že nemohu hovořit za nikoho jiného, nežli za sebe. Píšu–li tedy něco, co se vydává za názor i jiných lidí, je to způsobené mou  aroganci a drzosti. Máš pravdu v tom, že by jsem moc chtěl jít životem vesele. Trvale se mi to však nedaří, asi podobně jako všem ostatním. A hřeším! To se mi daří téměř trvale. Mým dialogem s Bohem jsou mé modlitby.  Dávají mi dostatek prostoru pro důvěrný vztah, a obsahují snad vše potřebné, tedy i pokání. Jistě namítneš, že to je něco úplně jiného než u katolíků. Můj kontakt s Bohem však nebude o nic méně osobní, než vztah kohokoliv jiného věřícího člověka, bez rozdílu vyznání. A teď trochu již avizované arogance a drzosti. Já se domnívám, že jsme na tom všichni velmi podobně.


]


Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 14. červen 2010 @ 20:27:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Caspare
:O))))Hezky jsi to napsal o tom strašidle. No, já jsem římskokatolička a také nevnímám negativně protestanty.:O))))))))

Nemyslala jsem konkrétně tebe, že hřešíš. Myslela jsem všeobecně znovuzrozené lidi, kteří stále píší, že mají jisté spasení, jak řeší to že stále hřeší, i když už spasení mají jisté. Nešlo o tebe.

Já přiznávám, že hřeším, uznávám svůj hřích, vyznávám ho, prosím o odpuštění a lituji ho. Nechápu právě, jak to mají znovuzrození, když už mají jisté spasení. To oni mohou vesele hřešit? Tak jsem to myslela.






]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: caspar v Pondělí, 14. červen 2010 @ 21:25:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale mě jsi se Jaelo nijak, ani v nejmenším, ve zlém nedotkla, nemáš se proč omlouvat. Oba se snažíme druhému, potažmo druhým, přiblížit svůj možný způsob zamyšlení se nad danými problémy. Nejsou to na vysvětlování snadné otázky, na které si vzájemně odpovídáme, měli bychom se tedy v zájmu věci snažit číst to, co nám druha strana napsat chtěla a ne to co mnohdy píše , bez nějakých hysterických pohoršení. Já to tak beru a ty doufám také. Není tedy důvod, abys měla v diskuzích se mnou pocit provinění. Dopouštím se skutku, které by se daly s velikou rezervou hodnotit jako hříšné, ale mám smlouvu, ve které stojí, že jsem očištěn. Protože mě však Bůh nezbavil svědomí a morálky, mám s tím svým konáním problém, který se snažím, pro svou potřebu utišovat nejrůznějšími způsoby, třeba projevy lítosti a podobně. Vším tímto svým tlacháním ti chci naznačit, že i člověk věřící ve své uskutečněné  očistění, ale v nemožnost dosažení vlastními skutky spásy, může mít plnohodnotný vztah k Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 15. červen 2010 @ 16:30:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Caspare,
Samozřejmě, že beru vše co píšeš a nechci se tě nijak dotknout tím, co píšu já.

, že i člověk věřící ve své uskutečněné  očistění, ale v nemožnost dosažení vlastními skutky spásy, může mít plnohodnotný vztah k Bohu.


No, já se setkám s Pánem Ježíšem a vím, že jsem nedokonalá, protože moje přirozenost umí jenom hřešit. Všechno je Hospodinovo, jenom hřích je můj, protože ho dělám z vlastního rozhodnutí, ze své svobodné vůle, protože mě k němu táhne vlastní přirozenost. Neumím nehřešit.

Denně si musím srovnávat před Bohem skutečnost, že jsem ve své svobodě hřešila a lituji toho - prosím ho o odpuštění. Je mi to moc líto.
Myslím si, že až se setkám s Pánem Ježíšem, že tam budu jako ta hříšná žena - přesně tak. Nikdo mě nezastaví. Nebo jako ten slepec, kterého odháněli a on stále volal, Ježíši, Synu Davidův, smiluj se nade mnou. Nebude nic kolem mne, jenom Ježíš přede mnou. Nemám jinou vizi. Nebude pýcha, ale lítost nad tím, že mě moje svoboda táhla k hříchům. Toužím po životě s Bohem na věčnosti v Nejsvětější Trojici.


]


Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 14. červen 2010 @ 20:32:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Caspare,
ať se ti daří ve společenství, které sis vybral. Bůh ti žehnej.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: caspar v Pondělí, 14. červen 2010 @ 21:25:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dik


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 15. červen 2010 @ 16:03:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Caspar
jj



]


Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: caspar v Pondělí, 14. červen 2010 @ 18:48:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Málem by jsem přehlédl ještě jeden tebou uvedený omyl, který je nutné objasnit. Já opravdu nevím zda jsem spasen! Vím, že jsem očištěn, to je něco jiného než spasen, vím že mám tedy všechny předpoklady být spasením obdarován, bude-li Boží vůle udělit mi milost. Bůh už dnes ví, jestli je mé jméno v knize života, já to nevím. Když budeš ve vytahané teplákové soupravě, budeš se asi  studem zdráhat přijmout pozvání v tomto oděvu do vybraného podniku. Budu –li špinavý od mnohých hříchu, prostě do ráje nevstoupím. Budu se stydět, neunesl by jsem to.


]


Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 14. červen 2010 @ 20:31:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Caspare,
Ano, Bůh ve své Prozřetelnosti ví všechno, ale já se ve své svobodě rozhoduji jestli přijmu nabídku žít s život v Nejsvětější Trojici v nebi.

No, nevím, jestli je to stud, který brání vstoupit do nebe. Myslím, že je to pýcha, zloba a tvrdost srdce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: caspar v Pondělí, 14. červen 2010 @ 21:35:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo. svobodně se můžeš rozhodnout v tom co píšeš? Opravdu? Zamysli se tedy jestli by šlo, že jsi se teď rozhodla být ateistkou. Máš přece svobodu! Šlo by to? A to jsem ti pro tento teoretický pokus ponechal dar víry. Tak si teď představ že patříš do té části populace, které dar víry nebyl přiznán, takže ho nemáš. O čem se teď můžeš rozhodnout?
Pýcha, zloba a tvrdost srdce by to být mohly, ale jen pokud jsme ještě zde, na zemi. Tam, kde to bude probíhat už zůstane jen stud, možná děs a podobné věci. Ale připouštím, že se mohu plést.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 15. červen 2010 @ 06:11:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemusíš se rozhodnout být zrovna ateistou.
Stačí když dáš zelenou hříšné žádosti svého těla, smilstvu, obžerství, touze po majetku, hněvu, lenosti, závisti. Do hříchu ke smrti se upadá nenápadně a pozvolna.
Stačí trochu polevit a už v tom lítáš!
Proto máme být opatrní, jak holubice, pamatopvat, že ďábel obchází jako řvoucí lev ... - a pravidelně se očišťovat pokáním.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 15. červen 2010 @ 13:47:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko
Ano, člověk v tom lítá, i když nechce. Vždycky se něco najde, kde je člověk slabý a upadne.
Sv. Terezie od Dítěte Ježíše řekla:
"Být malý znamená vůbec nepozbývat odvahu kvůli svým svým chybám, protože děti často upadnou, ale jsou příliš malé, než aby si ublížily."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 15. červen 2010 @ 15:39:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je hezké přirovnání.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 15. červen 2010 @ 13:40:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Caspare,
no, já ateistkou nemůžu být, protože Hospodin mi ukázal svou moc hmatatelným a viditelným způsobem. Já se ho nikdy nepůstím, jsem v jeho náručí. Nezajímá mě co, kdo vlevo vpravo, jsem opřena o Hospodina, o jeho MOC. Hospodin rozhodl.
Takže já nikdy nebudu přemýšlet o tom, že bych byla ateistkou, to nejde.

Snažím se žít tak, jak chce Bůh, abych žila, ale také ulítávám a hřeším - hřeším JÁ ve své svobodě a je mi to pak líto. Neumím přemýšlet z opačné strany o mém hříchu.

Myslím, že mě Hospodin velmi zvýhodnil tím, že mě oslovil. Tak jdu. Rozhoduji se svobodně. Nevím, jestli jsem to napsala srozumitelně. Pro mě je prostě na prvním místě Hospodin.

Myslím si, že v umírání, když se člověk setká s Láskou, s Pánem Ježíšem, tak i tam lidé z velké zloby a pýchy řeknou ne, a pak jdou do pekla.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 16. červen 2010 @ 09:20:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Caspare, paní Jaela zcela jistě pochopí (možná až bude pozdě), že svobodně se může rozhodnout pouze pro to, co ji říká srdce, z kterého vycházejí naše myšlenky. Pokud by se rozhodla jít proti svému srdci, nebude to už svobodné rozhodnutí, ale násilné. Čímž by ztratila onu deklarovanou svobodu. Jít proti svému srdci, znamená nebýt svoboden.


Pán vám žehnej.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 16. červen 2010 @ 09:34:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Caspare, omlouvám se za toho pána, ale zřejmě se tu začíná rozšiřovat zdvořilostní bitva, dle komentářů FADa, tak jsem si to taky zkusil, ale nějak je mi v tom těsno. Jako bych mluvil v kongresu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: FAD v Středa, 16. červen 2010 @ 09:39:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Fero, je mi líto, že je vám těsná blůzka zdvořilosti. Já jsem ze staré školy a úcta k člověku je jedním ze základních kamenů naší výchovy. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 16. červen 2010 @ 12:38:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero,
Hospodin, je můj Otec.


]


Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: caspar v Pondělí, 14. červen 2010 @ 18:59:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A tak tam stojím a zdráhám se vstoupit. Ale tak tam postáváme všichni. Nikdo nenajde při setkání s Pravdou tolik kuráže, aby šel dále bez pocitu a vědomí svých selhání. Do toho přichází Bohem nám udělená Milost. Je to obrovská síla, ale někteří ani tak vejít nemohou. Nepočítali s tímto obřadem. Nejsou na něj vůbec připravení.  Tak nějak si to představuji, lidský naivně já. 


]


Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 14. červen 2010 @ 20:38:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Caspare,
ale do toho přijde Láska a to je síla. Obejme nás Láska Kristova.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 16. červen 2010 @ 20:25:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A někteří pak tu lásku objímající Kristovu nezištnou degradují na lásku z povinnosti, zaslouženou.

Ale to už je jiná pohádka.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 16. červen 2010 @ 20:27:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero
a představ si, že já to vidím na tobě, že ty si tu lásku zasloužíš. Myslím jako tvé náboženství. Ty jsi ten vyvolený. Tak to vysvětluješ.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 16. červen 2010 @ 20:57:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelko, moje víra mi brání myslet si, že bych si zasloužil nějak Jeho lásku.
Přišel jsem k ní jako slepý k houslím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíš a hříšnice v domě farizeově (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 17. červen 2010 @ 12:51:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fera
Tak tak to vysvětluješ, aha.


]


Stránka vygenerována za: 1.12 sekundy