Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 190, komentářů celkem: 429731, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 552 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116623067
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Kdy je možné přijít o spasení?
Vloženo Čtvrtek, 25. listopad 2010 @ 21:02:30 CET Vložil: Stepan

Dotazy čtenářů poslal Nepřihlášený

Toto je jen malá část veršů, které ukazují, že je možné ztratit spasení. Je možné mít jistotu spásy, ale je možné také o spásu přijít.

Je možné být vymazán z knihy života

Ex 32,33 Ale Hospodin Mojžíšovi odpověděl: "Vymažu ze své knihy toho, kdo proti mně zhřešil.“


Je možné přestat být Božím synem


Dt 32,5 Pokolení pokřivené a potměšilé do zkázy se vrhlo. Pro svá poskvrnění přestalo být jeho syny.


Je možné ztratit naději


Žd 3,6 Kristus však jako Syn je nad celým Božím domem. A tímto Božím domem jsme my, pokud si až do konce zachováme smělou jistotu a radostnou naději.


Je možné propadnout ohnivému peklu pro špatný postoj k bratru ve víře


Mt 5,22 Já však pravím, že již ten, kdo se hněvá na svého bratra, bude vydán soudu; kdo snižuje svého bratra, bude vydán radě; kdo svého bratra zatracuje, propadne ohnivému peklu.


Je možné zhřešit neodpustitelným hříchem


Mk 3,29 Kdo by se však rouhal proti Duchu svatému, nemá odpuštění na věky, ale je vinen věčným hříchem."


Je možné pro Boží dítě zemřít v Božím neodpuštění


Mt 6,15 jestliže však neodpustíte lidem, ani váš Otec vám neodpustí vaše přestoupení.



Je možné odpadnout od živého Boha

Žd 3,12 Dejte si pozor, bratří, aby někdo z vás neměl srdce zlé a nevěrné, takže by odpadl od živého Boha.


Je možné pro setrvavávání v hříchu skončit v pekle

Mt 18,9 Jestliže tě tvé oko svádí k hříchu, vyrvi je a odhoď pryč; lépe je pro tebe, vejdeš-li do života jednooký, než abys byl s oběma očima uvržen do ohnivého pekla.


Je možné ztratit víru

Žd 10,38 Avšak můj spravedlivý - říká Bůh - bude žít, protože uvěřil. Kdo by však odpadl, v tom nenajdu zalíbení.'


Podobná témata

Dotazy čtenářů

"Kdy je možné přijít o spasení?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 46 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdy je možné přijít o spasení? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 26. listopad 2010 @ 07:43:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, je to všechno naprosto správně.

Je možné mít jistotu spásy, pokud žiji bez hříchu ke smrti, v milosti posvěcující, pokud žiji svůj žiovt s Bohem. Tehdy si mohu být jist, že pokud v tomto vytrvám, budu určitě po smrti spasen.


Pokud ovšem v tomto stavu nevytrvám, mohu o svou věčnou spásu přijít. Ono není tak snadné od Boha odpadnout, pokud člověk upřímně usiluje o to žít dobrým životem. Většinou u těch, kdo odpadli, předcházela dlouhá "příprava" ve vlažnosti víry, v pokrytectví, v odkolonu od Boha, v upřednostňování svých vlastních představ o životě.


Docela by mě potěšilo, kdyby ti tradiční "už spasení" zde chlapsky připustili, že se mýlili, že vytrvat v dobrém životě až do konce je nezbytnou podmínkou naší věčné spásy.
A že tuto podmínku nám nezajistí Kristus automaticky, ale zajistí nám ji jen naše spolupráce s Kristem, naše snaha usilovat o spravedlivý dobrý život v konání dobrých skutků, které pro nás nebeský Otec připravil..



Re: Kdy je možné přijít o spasení? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 27. listopad 2010 @ 00:19:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chlapi,
řešte jak spásu ZÍSKAT, ne jak o ni přijít !



Re: Kdy je možné přijít o spasení? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 27. listopad 2010 @ 07:52:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naprosto nesouhlasím, pokusím se ukázat jiný pohled

1. Ex 32,33 Ale Hospodin Mojžíšovi odpověděl: "Vymažu ze své knihy toho, kdo proti mně zhřešil.“

V Knize života je zapsán každý člověk. Ten, kdo za celý svůj život nepřijme Kristovu oběť za jeho hřích a hříchy, nebude spasen a bude z této knihy vymazán až v okamžiku fyzické smrti. Vycházím z konce Zjevení Janova. Na toto téma je celé kázání s vysvětlením jak to s těmi knihami vlastně je. To, že někdo proti Bohu "zhřešil" je ten Adamovský hřích neposlušnosti vůči zjevené Boží vůli a tou je spása v Kristu pro každého. Kdyby se to týkalo věřících, znovuzrozených lidím, pak Bůh není spravedlivý protože by nás nechal žít ve falešné představě naší spásy a přitom bychom již ávno ztratili šanci na spasení .....te je přeci nesmysl, který odporuje charakteru Boha jako takového

2.Dt 32,5 Pokolení pokřivené a potměšilé do zkázy se vrhlo. Pro svá poskvrnění přestalo být jeho syny.

Nemůžeš sčítat hrušky a jablka dohromady. Jsou to dvě odlišné množiny. Zde se jedná o Izrael a jeho syny, nejde o Boží dítka spasené ve víře v krev Beránka. Těhle výroku je ve SZ více a týká se situací, kdy Hospodin ztratil trpělivost a vyjadřuje se ( obrazně), že Izrael už není jeho synem ( pokolení pokřivené přestalo být jeho syny). Tady nemůže použít výklad, že se to týká znovuzrozených lidí, to je úplně mimo. Tělo Kristovo - Církev není žádný "duchovní Izrael" jak učí mnozí charismatici, ale jde o úplně nový subjekt, kde právě Židé a pohané jsou "jednotělní" ( Kral. př. ) spojeni s Hlavou - Kristem

3. Žd 3,6 Kristus však jako Syn je nad celým Božím domem. A tímto Božím domem jsme my, pokud si až do konce zachováme smělou jistotu a radostnou naději.

Zase, nevíš ke komu to asi ap.Pavel psal. Tohle psal znovuzrozeným Židům, kteří uvěřili a stali se objektem neskutečného pronásledování  od rodiny, od pospolitosti, byli vyhnání z chrámu a .....stáli tváři tvář obrovské zkoušce zda vydrží ve víře nebo se vrátí zpět do rituálního judaismu ! Takhle je potřeba se dívat v ep.Židům na všechny podobné verše k tomuto témat včetně Žid. 6 kap.

4.Mt 5,22 Já však pravím, že již ten, kdo se hněvá na svého bratra, bude vydán soudu; kdo snižuje svého bratra, bude vydán radě; kdo svého bratra zatracuje, propadne ohnivému peklu.

To je podobné slovo jako je v 1 Janův 3:15Kdo nenávidí bratra, je vrah; a víte, že žádný vrah v sobě nemá věčný život." U obou nejde o odosouzení do pekla, ale, v prvnm případě :  Takový člověk si prožije " ohnivé peklo" ve smyslu, že se " soud začíná od domu Božího" , tedy bude mít co do činění s Božími tresty, rozuměj, výchovou, která někdy bolí. A bolí ty, kdo narušují vztahy mezi židovkou pospolitostí nebo, dnes, v místní církvi. V druhém případě : Kdo "vraždí" vztahy mezi bratřími v Kristu, ten neztratil život věčný, ale nemá ho v sobě. Věčný život je poznávání a poznání Boha už tady na zemi s přechodem do věčnost. Jinými slovy : Nezná Boha, neprožívá ten " věčný život", nemá ho v sobě, nežije podle Božího srdce. Dobře to vystihuje list
Jakubův 4:1  - 2 " Odkud pocházejí boje a sváry mezi vámi? Nepůsobí je snad vaše choutky, které se ve vás perou?  Dychtíte, ale nemáte, vraždíte a závidíte, ale nemůžete dosáhnout, bojujete a válčíte, ale nemáte, protože neprosíte"

5.Mk 3,29 Kdo by se však rouhal proti Duchu svatému, nemá odpuštění na věky, ale je vinen věčným hříchem."

Rouhání znamená přehlížení Kristovi oběti a zejména působení Ducha sv. na duši nevěřícího, který ho ponouká k přijetí Kristovi oběti. Pokud jí nepřijme, bude vymazán z Knihy života. Proto rouhání proti Duchu sv. nemůže být odpuštěno

6.Mt 6,15 jestliže však neodpustíte lidem, ani váš Otec vám neodpustí vaše přestoupení.

Ano, v nebi bude po vtržení Církve "soudná nebo-li odměnná stolice Kristova". Tam bude vyčištěo to, co zůstalo svázáno na zemi nebo bylo vykonáno špatně, co nepěkného jsme tady natropili. To, co nemá věčnou hodnotu ( seno, sláma a strniště) shoří a zůstane jen to ryzí ( zlato, stříbro). To není soud k odsouzení věřích do Geheny, ale souzení našich špatných skutků. Teprve potom, až bude Církev očištěna tímto soudem, nastane Svatba Beránkova

7. Žd 3,12 Dejte si pozor, bratří, aby někdo z vás neměl srdce zlé a nevěrné, takže by odpadl od živého Boha.

Viz. bod č.3 výše. Srdce zlé a nevěrné vůči Kristu....tím by mohli odpadnout od živého Boha a vrátit se k nábožným skutkům rituálního židovského zákona, který Kristovou obětí byl naplněn a každý se má aměřovat na Krista, živého a mocného Boha 

8. Mt 18,9 Jestliže tě tvé oko svádí k hříchu, vyrvi je a odhoď pryč; lépe je pro tebe, vejdeš-li do života jednooký, než abys byl s oběma očima uvržen do ohnivého pekla.

Podobné jako v bodě č.4 výše. Z tohodle verše je vidět, že Ježíš myslel uvržení do pekla obrazně resp. viz. poznámku č.4 výše. Myslím, že by nebylo jednoho křesťana, který by měl ještě obě oči .....kdybychom to brali doslova. Jde o jasnou alegorii

9.Žd 10,38 Avšak můj spravedlivý - říká Bůh - bude žít, protože uvěřil. Kdo by však odpadl, v tom nenajdu zalíbení.'

Víru lze ztratit, ale nelze ztrati přirozenost do které byl věřící již uveden v okamžiku znovuzrození. Jinak výklad opět viz. bod.č.3 výše. Kdo z Židů se vrátil  zpět k rizuálnímu náboženství vlivem nátlaku okolností, rodiny apod. v tom Bůh nenajde zalíbení protože Ho zklamal návratem, odklonem od Něj zpět, tam, odkud již požehnání bylo přeneseno na Círev Boží

Závěrem chci říci, že nikomu nevnucuji to, zda má nebo nemá jistotu spasení. Já jí, z Boží milosti, mám a to neochvějnou. Pokud je problematický výklad nebo aplikace jednotlivých veršů, je potřeba se obrátit na Boží charakter, na to, jaké má osobnostní vlastnosti. Když se podíváš na to, že Bůh je spravedlivý pak nás nemůže nechat v rejži tím, že v jedu chvíli řekne : Tak dost, tohle byl už poslední hřích kterej Krispus udělal a odřezávám ho od spasení, půjde do pekla. Bylo by to dejme tomu v mých 30 letech a já bych tady třeba ještě žil do 80 let, věrně sloužil Pánu, kázal, svědčil, pomáhal lidem k víže a spasení, chválil a uctvíval Ho z celého srdce. To by Bůh nebyl spravedlivý, protože ON, kdyby tak u mě rozhodl, by mě to musel nějak říct. Osobně, ne v písmenech Bible ! Protože je spravedlivý a neklame. Neusmívá se potutelně pod vousy a neříká : Jen se snaž, jen si dělej, beztak už jsem rozhodl, že půjdeš do Geheny ! ON své dítka miluje a nevydědí nás.

Věřím tomu, že mnoho upřimných lidí, kteří nemají "jistotu spasení" bude samozřejmě spaseno. Ale tady na zemi žijí v neustálém neklidu, aby o to spasení nepřišli. Kraličtí takové křesťany charakterizovali přesně  1 Korintským 15:19  "Jestližeť pak v tomto životě toliko naději máme v Kristu, nejbídnější jsme ze všech lidí". Rozumíš ? Nevěřícímu je všechno jedno, ten se nějakou morálkou moc netrápí. Ale u křesťana, který nevstoupil do svobody Božích dětí je to docela hnusnej život. Nechtěl bych ho ani náhodou. Takže já v Kristu nemám "toliko naději", ale jistotu, že mě neklame a nehraje si se mnou jako kočka s myší . Co takhle se spíš spolehnout na Boží věrnost vůči padlému stvoření a vzít Boha za slovo z té strany jistoty spásy !
Jan.5: 24 " Amen, amen, říkám vám: Kdo slyší mé slovo a věří Tomu, který mě poslal, má věčný život a nepřijde na soud, ale již přešel ze smrti do života.

Hele, já du raději házet sníh.....














Re: Kdy je možné přijít o spasení? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 27. listopad 2010 @ 08:47:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak mne to zase trochu vyprovokovalo do diskuse.  Ano, je dobře mít jistotu spásy, ale to je něco, co je slíbeno, co teprve obdržíme, až  nastane čas. Při vzkříšení to obdržíme skutečně s novým tělem i novou zemí. Zatím je to Boží slib daru.


A protože nám to slíbil Bůh, máme důvod se radovat a také důvod být Bohu vděčni. Vděčnost se projevuje v našem jednání a konání, v našem okolí vůči lidem, kteří nějak trpí  a potřebují a hledají pomoc.


Spasení je dar z víry. Z víry, která je živá.


Víra bez skutků je mrtvá. Může být člověk spasen z mrtvé víry ?


Kdyby to fungovalo tak, jak píše Willi či Fero, pak by se přece nemělo stát to, co se stává. že lidé tvrdící, že jsou spaseni, nechodí v dobrých skutcích. Nebo je dobrým skutkem něco, co my neumíme ohodnotit a mylně to považujeme za špatný skutek? Když věřící americký plukovník se chválil svou vírou a chlubil spasením a považoval za hrdinství shazovat ve Vietnamu bomby, pak tedy takové jednání Bůh nejen schvaloval, ale ho do také role poslal. Že?

To je přece hnusné !! Tak to být nemohlo. Ale tenhle spasený člověk neměl žádné výčitky nějaké viny. On je spasen a on už nehřeší. Kolik Američanů takhle asi uvažuje?


To je výsledek víry o tom, že už jsme spaseni a že už v nás jedná Duch Boží. A všechno, co dělám, je tudíž dobré  a v souladu s Boží vůlí. Já nic, já za nic nenesu odpovědnost.

V takovém případě přestáváme být lidmi, ale  stáváme  se jen jakýmisi automaty něčí vůle. A pokud vlivem této vůle  a moci pášeme i zlo, pak to není z Ducha Božího a nemůže být!!!



Lidí, kteří už tvrdí, že jsou spaseni a že nehřeší, že v nich je Kristus, a ten  už řídí jejich vůli a připravuje jim i činy, tak takových lidí se děsím. !!!!!!!  Proč?  Protože bohužel jejich činy ukazují na jiné ovoce než to, které je z Ducha Božího.  Zde něco nesouhlasí!!!!

Jistě, že to neplatí obecně o všech věřících. Znám i jiné lidi, ale je tu velké nebezpečí zvrácenosti celé víry někam, kde se z toho raduje nepřítel Boží.


Nechlubme se vírou a jistotou, ale dokazujme svými činy, životem  a jednáním, svým ovocem. komu patříme, odkud čerpáme sílu a pokoj i naději.   


Jinak tomu nerozumím a bohužel nemohu být spasen. Ale spasení je dar z víry. Já v něj věřím. Bůh nás miluje. Ale víra bez  skutků je mrtvá. Může být člověk spasen z mrtvé víry ?Ale On rozhodne nakonec sám. On má svoje měřítko. My máme jen to lidské, které není zcela objektivní. On vidí do našeho srdce. On si může promítnout každou vteřinu našeho života se všemi okolnostmi, protože vše je zaznamenáno i v nebi. Jde přece také o to, abychom se nechovali jako ten kněz nebo levita, ale jako Samařan, který jediný se zastavil u zraněného a poskytl nezištně veškerou péči  a pomoc. To je to, co máme dělat, abychom dosáhli věčného života, tedy spasení. Živá víra!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skutky lásky k Bohu  a člověku.  

Proč se tedy tady o to hádáme. Kde je pravda ?  Vždyť Boží Slovo se vyjadřuje i takto, co popsal Lukáš a co řekl Pán Ježíš.
Jak praktičtěji a názorněji to mohl lidem přiblížit.




   František.













Boží spravedlivý bude žít,protože uvěřil. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 27. listopad 2010 @ 11:09:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
anonyme,
dovol mi prosím doplnit kontext posledního verše v článku:

39  Ale my přece nepatříme k těm, kdo odpadají a zahynou, nýbrž k těm, kdo věří a dosáhnou života.

Věčný život je Boží vůle i přikázání.
Proč strácet odvahu a potřebujeme vytrvalost , abychom splnili Boží vůli a dosáhli toho, co bylo zaslíbeno.

 A jistě také víš,že svést vyvolené Boží,je z hola nemožné,natož je posílat do pekel..





Stránka vygenerována za: 0.98 sekundy