 |
Zaznamenali jsme 114717302 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
poslal brusle7 Odpuštění - druhy, pojmy, kdo, komu, jak, kdy, podmínky
Opakovaně na GS narážíme v diskusích na nedorozumění ohledně odpuštění především z důvodu, že slovo odpuštění zahrnuje více pojmů a druhů (kdo, komu, jak, kdy, podmínky).
Určitě by bylo lepší, kdyby vysvětlující článek napsal někdo v tomto tématu povolanější (např. Willy nebo Cizinec), přesto se vzhledem k předchozím diskusí s mnoha otazníky do tohoto tématu pouštím já - na základě nepochopení pojmu odpuštění a nutného vymezení více různých pojmů odpuštění , aby šlo dále diskutovat o jednotlivých pojmech odděleně a nevznikala další nedorozumění (minulé diskuse byly často v promíchání jablka, hrušky, švestky, třešně apod., kdy jsme často každý vnímali odpuštění jinak z hlediska pojmu a druhu odpuštění).
1/ Odpuštění Bohem nám lidem (jablka) - základní diskutované téma: Kdo: Bůh / Ježíš Komu: lidem, hříšníkům Jak: láskou, smazáním vin Kdy: Ježíš na Kříži + průběžně dodnes (?) Podmínky odpuštění: Nejvíce podmínek k odpuštění v diskusích mají římskokatolíci, žádné podmínky nevidí znovuzrození mimo ŘKC, já jako Boží podmínku neurčitě a intuitivně vnímám ve svědomí tuto jedinou - a to v Božím požadavku "Jdi a už nehřeš" - tj. že Bůh chce, aby zlo v okamžiku jeho odpouštění již netrvalo, bylo smazáno
2/ Naše odpouštění lidem (hrušky): Kdo: Já - my lidé Komu: lidem - bližním Jak: láskou, smírem, smazáním vin Kdy: průběžně celý život Podmínky odpouštění: Zde se naopak římskokatolíci a znovuzrození mimo ŘKC (pro mne paradoxně) shodují a nemají žádné podmínky - a já osobně mám o této shodě ve svědomí pochybnost a vnímám tak jako v bodu 1 u Boha stejnou podmínku, že nelze odpustit zlo, které stále trvá - protože nemůže být smazáno, pokud trvá
3a/ Přijímání odpuštění od Boha námi lidmi (švestky): projevy radosti, vděku, štěstí, svobody, osvobození, nový začátek
3b/ - nepřijímání tohoto odpuštění (nezralé švestky)?
4a/ Přijímání odpuštění od druhých námi lidmi (třešně): úleva a radost z nápravy vztahů, nový začátek
4b/ - nepřijímání tohoto odpuštění (nezralé třešně)?
A nyní můžeme začít diskusi o odpuštění znovu, za sebe prosím ideálně s dosazováním konkrétních názvů, o jakém (druhu či pojmu) odpuštění diskutujeme. Navazuji tím na mnoho předchozích diskusí na GS na téma odpuštění a mnohá vzniklá nedorozumění.
Předem díky! Těším se na upřesňující diskusi.
Brusle7
|
poslal gregorios777
Na příkladu Evy a Pána Ježíše vidíme, jak správně a nesprávně zacházet s pokušením.
|
poslal gregorios777
Bůh je extravagantní Láska, ale také i tomu odpovídající hněv...
|
poslal Mikim CEP Ekumenický překlad, 1979 Gal 4:1-11: "Chci říci: Pokud je dědic nezletilý, ničím se neliší od otroka, ač je pánem všeho. Je podřízen poručníkům a správcům až do doby, kterou otec předem stanovil. Tak i my, když jsme byli nedospělí, byli jsme otroky vesmírných mocí. Když se však naplnil stanovený čas, poslal Bůh svého Syna, narozeného z ženy, podrobeného zákonu, aby vykoupil ty, kteří jsou zákonu podrobeni, tak abychom byli přijati za syny. Protože jste synové, poslal Bůh do našich srdcí Ducha svého Syna, Ducha volajícího Abba, Otče. A tak už nejsi otrok, nýbrž syn, a když syn, tedy z moci Boží i dědic. Dříve jste však neznali Boha a byli jste otroky bohů, kteří ve skutečnosti bohy nejsou. Nyní jste však Boha poznali; lépe řečeno: byli jste od Boha poznáni. Jak to, že se zase navracíte k těm bezmocným a ubohým mocnostem a chcete se jim dát znovu do otroctví? Dodržujete ustanovení pro dny a měsíce, období a roky! Bojím se, aby úsilí, které jsem vám věnoval, nebylo nakonec nadarmo."
Poznámka: Zdroj kázání: https://www.youtube.com/watch?v=D95HAyQGgJw
|
poslal brusle7 „Když seděl na Olivové hoře naproti chrámu a byli sami, zeptali se ho Petr, Jakub, Jan a Ondřej: „Pověz nám, kdy to nastane a jaké bude znamení, až se začne všechno schylovat ke konci! “Ježíš jim odpověděl: „Mějte se na pozoru, aby vás někdo nesvedl. Mnozí přijdou v mém jménu a budou říkat: ‚Já jsem to‘ a svedou mnohé. Až uslyšíte válečný hluk a zvěsti o válkách, nelekejte se! Musí to být, ale to ještě nebude konec. Povstane národ proti národu a království proti království, v mnohých krajinách budou zemětřesení, bude hlad. To bude teprve začátek bolestí. Vy sami se mějte na pozoru! Budou vás vydávat soudům, budete biti v synagógách, budete stát před vládci a králi kvůli mně, abyste před nimi vydali svědectví. Ale dříve musí být evangelium kázáno všem národům. Až vás povedou před soud, nemějte předem starost, co budete mluvit; ale co vám bude v té hodině dáno, to mluvte. Nejste to vy, kdo mluví, ale Duch svatý. Vydá na smrt bratr bratra a otec dítě, povstanou děti proti rodičům a připraví je o život. Budou vás všichni nenávidět pro mé jméno; ale kdo vytrvá až do konce, bude spasen. Když pak uvidíte ‚znesvěcující ohavnost‘ stát tam, kde být nemá – kdo čte, rozuměj – tehdy ti, kdo jsou v Judsku, ať uprchnou do hor; kdo je na střeše, ať nesestupuje a nevchází do domu, aby si odtud něco vzal; a kdo je na poli, ať se nevrací domů, aby si vzal plášť. Běda těhotným a kojícím v oněch dnech! Modlete se, aby to nebylo v zimě. S těmi dny přijde takové soužení, jaké nebylo od počátku světa, který stvořil Bůh, až do dneška a nikdy nebude. A kdyby Pán nezkrátil ty dny, nebyl by spasen žádný člověk. Ale kvůli svým vyvoleným zkrátí ty dny. A tehdy, řekne-li vám někdo:‚Hle, tu je Mesiáš, hle tam,‘ nevěřte! Vyvstanou lžimesiášové a lžiproroci a budou předvádět znamení a zázraky, aby svedli vyvolené, kdyby to bylo možné. Vy však se mějte na pozoru! Všecko jsem vám řekl předem.“ Bible, Marek 13,3-23
Poslední doba je tady od Ježíše!??„Drazí, je tu poslední hodina. Slyšeli jste, že přijde Antikrist? Teď se objevila spousta antikristů, a tak víme, že je poslední hodina.“ Bible, 1.Jan 2,18 „Mnohokrát a mnoha způsoby mluvil kdysi Bůh k otcům skrze proroky, ale v těchto posledních dnech mluvil k nám skrze svého Syna, jehož ustanovil dědicem všeho a skrze něhož stvořil celý svět.“ Bible, Židům 1,1-2 „Ten byl jako beránek bez vady a poskvrny předem vybrán už před stvořením světa, ale teď na konci časů byl zjeven kvůli vám.“ Bible, 1.Petr 1,19-20 Jak bude vypadat konec světa (příchod Ježíše)?Všichni lidé, kteří odmítali evangelium, budou zabiti. „Uviděl jsem otevřené nebe, a hle, bílý kůň, a ten, který na něm seděl, se jmenoval Věrný a Pravý, jenž spravedlivě soudí i bojuje. Jeho oči byly jako plamen ohně, na hlavě měl množství korun a měl napsané jméno, které nezná nikdo kromě něj. Byl oblečen rouchem nasáklým krví a jeho jméno je Slovo Boží. Za ním jela nebeská vojska na bílých koních, oblečená bílým a čistým kmentem. Z jeho úst vycházel ostrý meč, aby jím bil národy. On sám je bude pást železnou holí; on sám bude šlapat vinný lis planoucího hněvu Všemohoucího Boha. Na svém rouchu a na boku má napsané jméno: KRÁL KRÁLŮ A PÁN PÁNŮ.“ Bible, Zjevení 19,11-16
|
poslal brusle7 Evangelium podle Lukáše:
Potom Pán určil dalších 70 učedníků a po dvou je vyslal před sebou do každého města a místa, kam se sám chystal jít. Řekl jim: „Žeň je veliká, ale dělníků je málo. Proste proto Pána žně, aby vyslal dělníky na svou žeň. Jděte. Posílám vás jako beránky mezi vlky. Neberte si měšec ani mošnu s jídlem ani sandály a s nikým se po cestě nezdravte. Když vejdete do nějakého domu, nejdřív řekněte: ‚Pokoj tomuto domu.‘ Pokud je tam přítel pokoje, váš pokoj zůstane na něm. Ale pokud tam není, váš pokoj se vrátí k vám. Zůstaňte v tom domě a jezte a pijte, co vám dají protože dělník si zaslouží svou mzdu. Nepřecházejte z domu do domu. Když vejdete do nějakého města a přijmou vás tam, jezte, co vám nabídnou, uzdravujte v něm nemocné a říkejte: ‚Přiblížilo se k vám Boží království.‘ Ale když vejdete do nějakého města a nepřijmou vás tam, vyjděte na jeho hlavní ulice a řekněte: Stíráme proti vám i prach z vašeho města, který nám ulpěl na nohou. Ale vězte, že se přiblížilo Boží království.‘ Říkám vám, že pro Sodomu to bude v ten den snesitelnější než pro to město.
K rozjímání... Radujme se...
|
poslal gregorios777 Většina tzv. "křesťanů" ukradla Bohu Jeho Svrchovanost.
|
poslal gregorios777
Arminianismus je antropocentrický humanismus, panteismus NEW Age
|
poslal gregorios777 Pro většinu věřících v Krista je následující článek asi
nepochopitelný…
|
poslal gregorios777 Současné bohoslužby křesťanstva vůbec neodpovídají novozákonní praxi.
|
poslal gregorios777 Brzo po smrti apoštola Jana odpadly církve hromadně od apoštolského učení.
|
poslal gregorios777
Světská náboženství, včetně Bohem iniciovaného židovství mají své "světské svatyně."
|
poslal gregorios777 Je
pouze jeden základ pro přístup k Bohu.
|
poslal gregorios777 Vysvobození věřících z otroctví hříchu je důležité a nezbytné.
|
poslal Nepřihlášený - 1. Korintským 6, 19Či snad nevíte, že vaše tělo je chrámem Ducha svatého, který ve vás přebývá a jejž máte od Boha? Nepatříte sami sobě!
- 2. Tesalonickým 2, 4Ten se postaví na odpor a ‚povýší se nade všecko, co má jméno Boží‘ nebo čemu se vzdává božská pocta. Dokonce ‚usedne v chrámu Božím‘ a bude se vydávat za Boha.
|
poslal Nepřihlášený Empatie a duchovní rozlišování je schopnost živých bytostí vnímat toho druhého jinak než tělesnými smysly. Empatické vnímání umožňují smysly duchovní. Kristus pravil, že Jemu věrní slyší Jeho hlas. Čím pak asi slyší? Ušima? Těžko. Víra je ze slyšení, ale kolik lidí slyšelo a slyší a přesto neuvěřili. Duchovní slyšení je o schopnosti slyšet pravdu, a to je duchovní schopnost kterou kristovcům otvírá Duch svatý. Kristus je krom jiného Pravda a Bohu jinak než v pravdě naslouchat nejde. To je ten metajazyk všech jazyků- PRAVDA. Bez pravdy nelze s Bohem smysluplně komunikovat a nejenom s Bohem, ale i s lidmi a třeba i výpočetním strojem. Láska k pravdě, život v pravdě umožňuje kontakt s Bohem a zatvrzelost je vyloučení z komunikace, zatracení. To je krutá a velmi ostrá diference zřetelná na lidech již od dob příchodu Spasitele.
K čemu je dobrá pravda v komunikaci?
K tomu aby se jazyky (a týká se to i jazyku které používají výpočetní stroje) daly překládat či třeba komprimovat, musí být jejich pojmy a vzorce vyjadřovány v pravdě. Slunce je prostě slunce a byť vyjádřeno jiným slovem je to stále slunce, nula je stále nula a z těchto neměnných pravd se v komunikaci a překladech vychází.
|
poslal Nepřihlášený Bůh nerozřezal ten strom napůl od shora dolů motorovou pilou, aby tak do jedné půlky dál dobré a do druhé půlky zlé. Bůh dal vyrůst stromů poznání dobrého a zlého a stromů života uprostřed zahrady. Zahrada znázorňuje lidské srdce. A právě díky tomu, že lidské srdce ví, že zlé je zlé a dobré je dobré, a dobré se člověku líbí, tak proto si člověk sám vytvořil systém motorové pily, ve kterém ten strom rozřezal a sám sebe dominoval a posadil svou myslí do té půlky toho stromů, kde je dobré a sám sebe vymanil z té druhé půlky, kde zlé. Toto udělal člověk proto, aby podle svého myšlení a svých rozhodnutí mohl mít účast s Bohem, když přístup ke stromu života mu byl Bohem odepřen. A tak se celé lidstvo snaží žít s Bohem skrze tu půlku toho stromů ve víře, že to je jediné možné, jak být s Bohem. Jsou to všechna náboženství, která v součastnosti vládnou v lidských srdcích, křesťanství nevyjímaje. Všichni v tomto systému náboženství zapomněli na to, že už zhruba dva tisíce let je Bohem otevřený přístup ke stromu života, ale především si neuvědomují, že ten strom poznání Bůh nikdy nerozpůlil, že stále zůstává pouze jedním stromem, a tak každý, kdo z něho jí a vybírá si jen to dobré, ji nevědomky i to zlé, protože ten strom neplodní dva druhy ovoce, ale jenom jeden druh ovoce, který nese název DOBRÉ A ZLÉ. Kdo z toho stromů trhá dobré, a následně jí, ten utrhl i zlé a spolu s tím dobrým ji i to zlé, což se projeví v jeho životě na jeho skutcích, koná pak dobré i zlé, a i kdyby se ve své snaze konat jenom dobré třeba i rozkrajel, tak mu to nic nepomůže, protože tou snahou a úsilím konat jen dobré má v sobě i zlé, což se projeví na jeho myšlení i na jeho skutcích. Pokud se však člověk zříká sám sebe ze své svobodné vůle pro Ježíše, tak ho Bůh svou mocí odtína od toho stromů dobrého a zlého a naroubuje na ten strom života jímž je Ježíš. Čeho se vlastně člověk zříkající se sám sebe pro Ježíše zříká? Zříká se své touhy vykonávat dobré a nekonat zlé, protože jedině tak ho Bůh z toho stromů poznání může vytnout a teprve potom ho může naroubovat na strom života. A tak lidé věřící v Ježíše ještě automaticky nemusejí být tou vírou v Něho na Něho naroubování, ale stále se svým snažením konat dobré a nekonat zlé připojují ke stromu poznání dobrého a zlého, čímž se sytí, sytí tím své duše. Kdo však uvěří a věří, že jenom Ježíš je schopný konat dobré a nekonat zlé, a tak ho o to prosím a věří Mu, že on to udělá, tak ti jsou již naroubování na strom života, i když na venek, skrze jejich těla nemusí být zatím nic z toho vidět. A to je to zlistu Židům 11:1 ,,Věřit Bohu znamená plně se spolehnout na to v co doufáme a být si jist tím, co nevidíme. K takové víře našich předků se Bůh přiznal svým svědectvím." To svědectví nemusí být viditelný skutek, viz Židům 11:5, ale skryté uvnitř srdce, a vede k něčemu viditelnému, popsaném také v tom Židům 11:5 ,,Henoch věřil, a proto nespatřil smrt, ale Bůh ho vzal k sobě. 'Nebyl nalezen, protože ho Bůh přijal.' Ještě než ho přijal, dostalo se Henochovi svědectví, že v něm Bůh našel zalíbení." Také se mně dostalo tohoto svědectví od Otce, když jsem tak jednou v pod večer poslouchal na YouTube kázání a po jeho zhlédnutí jsem měl takový smíšený pocit, ani naplnění, ale ani ne prázdnoty. A tak jsem si povzdechl a řekl jsem Bohu: ,,A co teď?" Hned jsem dostal odpověď: ,,Budeš milovat Boha svého nadevsecko a budeš milovat bližního svého jako sebe samého." Povzdechl jsem si opět z otázkou: ,,Kdy to bude?" Najednou jsem uviděl v dálce na nebi Otce, je sedí na trůnu a kousek od něho Ježíše na Kříži, a Bůh mně říkal: ,,Víc už mně milovat nemůžeš, víc už to nejde, věříš v Něho", a pokynul svou hlavou směrem ke kříži a Ježíši na něm, ,,a žiješ z této víry."
|
poslal Nepřihlášený
Daniel 10:12 ČSP A B21
,,Promluvil ke mně: Neboj se, Danieli, neboť od prvního dne, kdys přiložil své srdce, abys pochopil i aby ses pokořoval před svým Bohem, jsou tvá slova vyslyšena a kvůli tvým slovům jsem přišel také já." ,,Tehdy pokračoval: "Neboj se, Danieli. Už od prvního dne, kdy ses ke svému Bohu začal modlit za porozumění a pokořovat se před ním v postu, byly tvé prosby vyslyšeny a já přicházím s odpovědí na ně." Tak učinil i Bůh se mnou, dal mně poznat Pána Ježíše, přitáhl mně k Němu skrze svou milost a své milosrdenství, a tak Ježíš hned od prvopočátku ve mně působí touhu poznat Pravdu, poznat a porozumět Otcovu dílu, a tak to, co píšu je z toho pochopení Otcova myšlení, což je myšlení Ducha.
Většina denominací, jejich představitelé (církev má jednoho jediného představitele) učí, jak máme následovat Ježíše, přitom ho nenásledoval zatím ani jeden z nich, protože oni učí, jak máme Ježíše kopírovat v tom, co On dělal v těle na zemi. Vůbec jim přitom nevadí, že Ježíš stále žije ve svém těle zde na zemi a rozhoduje jako jediná hlava svého těla o všem, co se v Jeho těle děje. Kdo je tělem Ježíše Krista? Každý, kdo NÁSLEDOVAL Ježíše jedním jediným aktem, a tak nyní již nikoho jiného a nic nenásleduje, protože NEMŮŽE, protože to pro něho již NENÍ MOŽNÉ, to proto, že jeho tělo bylo zbaveno moci skrze ponoření ve Jméno Ježíš. Všichni následují Ježíše svými skutky skrze své úsilí ve svých rozhodnutích. To však není Pravé následování Ježíše, protože Ježíš šel se svým Křížem na Golgotu a tam za nás zemřel. Každý, kdo Ho opravdu následuje, ten ho následuje se svým křížem tam, kde šel On, na Golgotu, a tam spolu s Ním zemřel na Kříži. Golgota a smrt na Kříži je KONEČNÁ NÁSLEDOVÁNÍ Ježíše. Každý, kdo zemřel spolu s Ježíšem na Kříži Ho již nenásleduje, protože tam se s Ním SJEDNOTIL NA VĚKY. Tam se stalo, že již nejsem já a Ježíš, ale že Ježíš a já jsme jedno. A jak můžeš NÁSLEDOVAT Ježíše, když už jsi s Ním JEDNO? Každý, kdo tvrdí, že následuje Ježíše, ten s Ním zatím jedno není, a to proto, že zatím nedošel se svým křížem na Golgotu a nezemřel tam spolu s Ním na Kříži. (Pud sebezáchovy DENOMINACE) Je to OTÁZKA MYŠLENÍ. Každý, kdo chce dělat to, co dělal Ježíš v těle z Marie, ten zapomněl, nebo mu to Satan svou Lží ukradl, že to, co Ježíš udělal, pro co skutečně přišel na zem, byla Jeho smrt na Kříži za naše hříchy, a každý, kdo v Něm zůstává NEHŘEŠÍ, protože ZŮSTÁVÁ v Jeho smrti, a Ježíšův ŽIVOT tak může a ZŮSTÁVÁ V NĚM. Každý, kdo zůstává v Ježíšově smrti, už Ježíše NENÁSLEDUJE, protože již NEMÁ jak, protože vším, čím by ho mohl následovat již ZEMŘELO SPOLU S JEŽÍŠEM NA KŘÍŽI. Čím tedy může člověk NÁSLEDOVAT Ježíše? No přece svým tělem a skrze své tělo, nic jiného totiž NEMÁ, čím by mohl NÁSLEDOVAT Ježíše. A tak každý člověk, který NÁSLEDUJE Ježíše Ho NÁSLEDUJE svým tělesným rozhodnutím SPOLU S NÍM ZEMŘÍT NA KŘÍŽI. Tou spolu SMRTÍ NA KŘÍŽI JEŽÍŠE KRISTA, SMRTÍ JEŽÍŠE KRISTA, každý člověk DOKONČIL SVÉ NÁSLEDOVÁNÍ JEŽÍŠE. To, co se potom děje již NENÍ NÁSLEDOVÁNÍ JEŽÍŠE, ale JEŽÍŠŮV ŽIVOT SAMOTNÝ, PROJEVUJÍCÍ SE SKRZE TO TĚLO, KTERÉ ZEMŘELO SPOLU S NÍM NA KŘÍŽI, KTERÉ BŮH SPOLU S NÍM VZKŘÍSIL, A TAK PATŘÍ CELE A CELÉ JEŽÍŠI, a ne tomu člověku, který ZEMŘEL. A tak vy, kteří říkáte a UČÍTE TO, že máme NÁSLEDOVAT Ježíše svými skutky ve své zodpovědnosti za ně, jste zatím NEZEMŘELI SPOLU S NÍM NA KŘÍŽI, a tak NÁSLEDUJETE POUZE SAMI SEBE, NÁSLEDUJETE LIDSKÉ NAUKY A NE KRISTA JEŽÍŠE.
|
poslal lutrik První čtení: Jóel 2,12 - 18: „Nyní tedy, je výrok Hospodinův, navraťte se ke mně celým srdcem, v postu, pláči a nářku. Roztrhněte svá srdce, ne oděv, navraťte se k Hospodinu, svému Bohu, neboť je milostivý a plný slitování, shovívavý a nejvýš milosrdný. Jímá ho lítost nad každým zlem. Kdo ví, nepojme-li ho opět lítost a nezanechá-li za sebou požehnání, a zase budou obětní dary a úlitby pro Hospodina, vašeho Boha. Trubte na polnici na Sijónu, uložte půst, svolejte slavnostní shromáždění! Shromážděte lid, posvěťte sbor, sezvěte starce, shromážděte pacholátka i kojence od prsů, ať vyjde ženich ze svého pokojíku a nevěsta ze své komůrky. Ať mezi chrámovou předsíní a oltářem pláčou kněží, sluhové Hospodinovi, ať prosí: "Ušetři, Hospodine, svůj lid, nevydávej své dědictví potupě, ať nad nimi nevládnou pronárody. Proč se má mezi národy říkat: »Kde je jejich Bůh?«" Horlivě se ujme Hospodin své země a se svým lidem bude mít soucit.“ Druhé čtení: Matouš 4,1 - 11: „Tehdy byl Ježíš Duchem vyveden na poušť, aby byl pokoušen od ďábla. Postil se čtyřicet dní a čtyřicet nocí, až nakonec vyhladověl. Tu přistoupil pokušitel a řekl mu: "Jsi-li Syn Boží, řekni, ať z těchto kamenů jsou chleby." On však odpověděl: "Je psáno: `Ne jenom chlebem bude člověk živ, ale každým slovem, které vychází z Božích úst.´" Tu ho vezme ďábel na do svatého města, postaví ho na vrcholek chrámu a řekne mu: "Jsi-li Syn Boží, vrhni se dolů; vždyť je psáno: `Svým andělům dá příkaz a na ruce tě vezmou, abys nenarazil nohou na kámen´!" Ježíš mu pravil: "Je také psáno: `Nebudeš pokoušet Hospodina, Boha svého.´" Pak ho ďábel vezme na velmi vysokou horu, ukáže mu všechna království světa i jejich slávu a řekne mu: "Toto všechno ti dám, padneš-li přede mnou a budeš se mi klanět." Tu mu Ježíš odpoví: "Jdi z cesty, satane; neboť je psáno: `Hospodinu, Bohu svému, se budeš klanět a jeho jediného uctívat.´ V té chvíli ho ďábel opustil, a hle, andělé přistoupili a obsluhovali ho.“
|
|
|