Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 425 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116473743
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Musíme pracovat pro království Boží?
Vloženo Pátek, 23. říjen 2009 @ 09:43:06 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Z mnoha kazatelen i při modlitbách je často slyšet o povinností věřících pracovat pro království Boží. I v diskusích se až příliš často setkávám se slovy Ježíše: „Hledejte nejprve království Božího a jeho spravedlnosti, a toto vše bude vám přidáno.“ Mnozí se i dnes modlí: „Přijď království Tvé,“ a přitom nevědí o jaké království jde, ani jak začne.

Mnoho misijních pracovníků je přesvědčeno o tom, že zvěstováním evangelia uspíší obrácení světa a příchod království Božího. Jiní se domnívají, že kázaní na hoře a přikázání tam uvedena jsou pro ně závazná. Tak bych mohl pokračovat uváděním dalších příkladů, s kterými jsem se setkal i na těchto stránkách. Nejdříve uvedu několik skutečností: Bůh se nikdy nevzdal vlády nad zemí. Jeho úmyslem je uvést celou zemi pod svou vládu. A to viditelně a hmatatelně, aby byl uznáván a ctěn všemi obyvateli země. V době vyvedení Izraele z Egypta byl králem Izraele Hospodin a to až do doby, než Izrael zavrhl Boha jako svého krále. Mnoho starozákonních proroků v dobách krizí dávalo Izraeli Boží poselství o Mesiáši - Králi a jeho království. Všichni věrní Izraelité žili v naději, že přijde Mesiáš, který vysvobodí lid Izraele z rukou nepřátel a zřídí království. (Luk. 1,30-33; Žalm 3; 45; 72; Iz. 2,1-4; Iz. 52,13-15; Iz. 53,11-12; Jer. 23,3-8; Dan. 2,44; Dan. 7,13-14; Mat. 25,31; Luk. 21,29-31) Není to vyčerpávající výčet všech míst v Písmu, ale přesto dostatečně dokazují, že jde o skutečnou vládu na zemi. Toto království bylo zaslíbeno Davidovi a následně potvrzeno i jeho synu  Šalamounovi. (2S 7,8-17; Ž 89,20-38) Jediný král Davidovy dynastie, který byl od té doby korunován v Jeruzalémě, byl ten s trnovou korunou. Podívejme se, co povídal anděl Gabriel Marii v Lukáši 1,30-33: …porodíš syna a nazveš jeho jméno Ježíš. Ten bude veliký a bude nazván Syn Nejvyššího a jemu dá Pán Bůh trůn Davida jeho otce. A bude kralovat v domě Jákobově na věky, a jeho království nebude konce. Každý židovský prorok, který hovořil o slávě Mesiáše, ji vždy spojoval se zemí. A jestliže někdo chce spojovat přítomnou slávu Ježíše Krista v nebesích se slávou Mesiáše v prorockých knihách, dopouští se hrubého omylu. Mnozí říkají, že tato proroctví byla vyplněna jeho návratem do nebes, když se posadil na královský trůn. A tak se prý církev stala jeho královstvím, které bude postupně hlásáním evangelia království rozšířeno na celý svět. Neuvědomují se, že tím prohlásili Boží smlouvu s Davidem za zrušenou, nebo již v dnešní době duchovně naplňovanou. Jenže mnoho starozákonních proroctví a mnoha místa Nového zákona je usvědčují z omylu. Proč jsem toto vše psal? Abych poukázal na omyl těch, kteří nerozdělují správně Písmo, když spojují evangelium království a evangelium milostí do jedné množiny. A přitom Písma jasně rozdělují tyto dvě evangelia, neboť jsou neslučitelná! Nelze spojit plnění skutků s odměnou a nezaslouženou milost.


Podobná témata

Zamyšlení

"Musíme pracovat pro království Boží?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 121 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Musíme pracovat pro království Boží? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 23. říjen 2009 @ 17:47:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nějakým mým nedopatřením jsem odeslal tento článek jako nepřihlášený!



Re: Musíme pracovat pro království Boží? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 26. říjen 2009 @ 07:04:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán Ježíš nás zve k tomu abychom vzali každý svůj kříž a šli za ním. V Bibli i v dnešních časech. Máme se (ne musíme) modlit a pracovat, vydávat užitek z hřiven které nám byly dány. Stejně ale potřebujeme každý v první řadě Jeho Milosrdenství. Kdy se ujme svého Království a zničí hřích, utrpení i smrt a obnoví pokažené stvoření bych ponechal na Něm. Stejně jako to kdya  k čemu použije těch pár nepatrných zrnek která vyprodukujeme.



Re: Musíme pracovat pro království Boží? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 04. říjen 2012 @ 22:20:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Leonete,

ptáš se víckrát v diskusi: "Co říkáte na článek. Vyložil jsem ta místa z Písma dobře? Anebo to, co tam vidím, tak vidím jen já?"


Co říkám na článek? :

No, trochu kompilát a trochu plagiátorství z knihy L.P. Křesiny Boží správy věků, strana 167 - 171.


Typické bludné Křesinovo myšlení, dané mylným předpokladem, že "nelze spojovat evangelium království a evangelium milostí do jedné množiny. Písma jasně rozdělují tyto dvě evangelia, neboť jsou neslučitelná!."

On na rozdíl od tebe uvádí ten první odstavec, aby bylo jasné, jak se na to dívá, výraznými a nikoho na pochybách nenechávajícími slovy:

"Je až zarážející, jak učení o Království je odstrčeno na periferii theologického světa, přesto že v křesťanstvu se o nem neustále užívají otřepané fráze!
Z mnoha kazatelen i při modlitbách je často slyšet o povinností věřících pracovat pro království Boží. I v diskusích se až příliš často setkávám se slovy Ježíše: „Hledejte nejprve království Božího a jeho spravedlnosti, a toto vše bude vám přidáno.“ Mnozí se i dnes modlí: „Přijď království Tvé,“ a přitom nevědí o jaké království jde, ani jak začne....... "


Milý Křesina ale nezná dobře Písmo, už apoštol Pavel, určitě i ostatní apoštolové, pracovali pro království Boží. Měli také další spolupracovníky, bratry, kteří s nimi pracovali pro království Boží.
Kol 4,11:
"Také vás zdraví Ježíš zvaný Justus. Jsou to jediní židé, kteří s námi pracují pro království Boží a jsou také mou útěchou. "

Takže není nic divného ( i když Křesina se diví), že i v dnešní době křesťané pracují pro království Boží.


Křesina se také mylně domnívá, že slovo „Hledejte nejprve království Božího a jeho spravedlnosti, a toto vše bude vám přidáno.“ se týká fyzického pozemského 1000 letého Království Ježíše a proto je nepatřičné, aby se křesťané povzbuzovali či napomínali slovy "Hledejte nejprv..."




Re: Musíme pracovat pro království Boží? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 06. říjen 2012 @ 22:12:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady v těch diskusích je zajímavé, jak lidé, kteří jsou přesvědčeni, že vycházejí z Písma, vlastně jen pokračují v učení svých učitelů. Prosím, berte níže uvedené charakteristiky s nadhledem a humorem.
_______________________________________________________________________________________________________________

 - Jsou zde "Watchmanisté", kteří jsou moudří a hlubocí. Jdou na hlubinu a jsou přesvědčeni, že mohou poučovat druhé. Sami pro církev nepracují, jen se nechají používat Pánem. Neznají organizovanou církev a často žijí v domnění, že žijí v jakési městské církvi, kterou tvoří křesťané z daného místa. Nemohou se ovšem spolu sejít, protože to už by bylo organizované, a tak obvykle ve svém sólo-postoji ostatním vysvětlují to pravé a ryzí biblické učení.

 - Jim podobní jsou "Křesinisté". Dělí evangelium na různá jiná evangelia a různá království a vytvářejí komplikovanou nauku, Podobně husité kdysi dělili Ducha na Ducha Kristova, Božího a svatého (tak vlastně měli tři Duchy). Jejich bibličnost spočívá v reprodukci Křesinova učení. Stačí, když se od nich občas ostatní odlišují jen o trochu, a je to špatně.

- Další nepočetnou skupinou jsou "Zodisté". Jsou vyvoleni a spaseni proti své vůli a nemohou již od Boha odpadnout. Kdo by přijal svobodně evangelium, ten by si ho vlastně zasloužil, což chápou jako spásu ze skutků. Svoji věrouku čerpají ze Zodu v domnění, že jsou bliblisty nejbibličtějšími.

- No a pak jsou tu katolíci, kteří mají zřejmě za úkol komentovat články. Obhajují ekumenismus, restituce, Evropskou unii a další katolická témata. Být křesťanem pro ně znamená být polit vodou a věřit všemu přesně tak, jak jim to k věření předkládá církev. Jsou asi nejaktivnější a lze těžko uvěřit, že svou činností zde nesledují vyšší cíle, případně sem nejsou (možní i) někým nasazeni.

- Zcela minoritní skupinou jsou adventisté, kteří Grano vidí jako prostředek k šíření učení své prorokyně, protože i ostatní musí přijmout sobotní pravdu, aby mohli být v budoucnu spaseni. Jejich záměrem je zde vystupovat proti kritice adventismu, případně ho šířit.

- Již neexistující skupinou jsou charismatici. Ti zde vysvětlovali, že každý, kdo je kritizuje, je zřejmě nepřítelem evangelia a odpůrce duchovních darů. Často pak zde obhajovali své autority nebo uváděli na pravou míru "lži, pomluvy a citáty vytrhané z kontextu". Několik let však už zde nediskutují.

- No a pak jsou zde kverulanti, kteří se tím vším baví, studují to a občas si "rýpnou". Provokují, případně se zapojí do některé debaty.
______________________________________________________________________________________________________________

Samozřejmě těch skupin je více a nechtěl jsem tím na nikoho konkrétně poukázat, protože vím, že nechci snižovat bratra. Existuje jistě asi i nejširší skupina pouhých čtenářů a snad i upřímných hledačů.

Měl bych ale pro Watchmanisty, Křesinisty, Zodisty ad. upřímný návrh. Napište příště třeba upřímně, namísto dohledávání a citování veršíků již pro vaše hotové konstrukce například: Toto říká Nee, toto Křesina, zde vycházím ze Zodu nebo "katechismus to vidí takto". V situacích, kdy používáte veršíčky jen k důkazu vašeho předporozumění, můžete Boží slovo zlěhčovat.

S vědomím svých chyb a toho, že se toho jistě také občas dopouštím,

Pastýř



Stránka vygenerována za: 0.70 sekundy