Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 481 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116462328
přístupů od 17. 10. 2001

S úsměvem: Obhajoba klanění se výtvorům lidských rukou
Vloženo Pátek, 14. srpen 2009 @ 20:18:25 CEST Vložil: Stepan

Humor poslal Nepřihlášený

Klaním se člověku, ale uctívám božstvo!

Jako čistokrevný pohan, ctitel Přírody, duchů a zemřelých se silně ohrazuji výpadům proti katolíkům. Já také klekám a uctívám obrazy předků. Avšak neznamená to, že uctívám tyto obrazy, ale duchy, které tyto obrazy představují. Stejně tak katolíci neuctívají samotnou hmotu obrazů, ale duchy zemřelých svatých a tím božstvo, které obrazy zpřítomňují. Tito mrtví totiž jsou již u božstva a mají moc ovlivnit jeho rozhodování. Obrazy, sošky, amulety, růžence, křížky jsou jen prostředkem, nikoliv cílem!

A souhlasím s tím, že klekat ještě neznamená uctívat. Já se také klaním a klekám před našimi stařešiny, šamany a strokery, ale uctívám Přírodu a božstvo, které je v ní  manifestováno. Proto se důrazně ohrazuji, pokud někdo znevažuje tyto prostředky vedoucí ke kontaktu s božstvem.


Podobná témata

Humor

"Obhajoba klanění se výtvorům lidských rukou" | Přihlásit/Vytvořit účet | 153 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Obhajoba klanění se výtvorům lidských rukou (Skóre: 1)
Vložil: PiusXXII v Pátek, 14. srpen 2009 @ 20:30:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
... A BEZ KONTAKTU S TYM BOZSTVOM SA NEDA ZABEZPECIT KRVACANIE RUK, OCI A NOH, NEDA SA UROBIT BILOKACIA, ANI ZJAVENIE TEJ KRASNEJ ZENY CO O SEBE TVRDI ZE JE MARIA A KOPEC INYCH MYSTICKYCH VECI. PRETO HOR SA VYPNUT VEDOMIE S RUZENCOM V RUKE A RYCHLO TANTROVAT :-(((



Re: Obhajoba klanění se výtvorům lidských rukou (Skóre: 1)
Vložil: Rosman v Pátek, 14. srpen 2009 @ 21:12:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne



Re: Obhajoba klanění se výtvorům lidských rukou (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 14. srpen 2009 @ 21:28:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Mt 5,11-12)
Blaze vám, když vás budou tupit a pronásledovat a lživě mluvit proti vám všecko zlé kvůli mně.  Radujte se a jásejte, protože máte hojnou odměnu v nebesích; stejně pronásledovali i proroky, kteří byli před vámi.



Re: Obhajoba klanění se výtvorům lidských rukou (Skóre: 1)
Vložil: KatolikRimsky v Sobota, 15. srpen 2009 @ 07:21:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hm, myslím, že ten anonymní posměváček nechtěně uhodil hřebíček na hlavičku: jasně ukázal, že vlastně katolíci, pokud klekají např. před sochou Krista ap., tak vlastně uctívají Boha, což je správné, a potvrdil tak učení katolíků, že úcta před zobrazením patří tomu, kdo je zobrazován, a nikoliv zobrazení samotnému. A také krásně ukázal rozdíl mezi pohanem a křesťanem (katolíkem): pohan uctívá pohanská božstva, kdežto křesťan (katolík) uctívá samotného nejvyššího Boha - Boha bohů, Stvořitele všehomíra a Otce našeho Spasitele. Takže, posměváčku, díky za tuto trefně podanou distinkci, kterou jsi ukázal oprávněnost a správnost katolické nauky! Skutečně dík!



Re: Obhajoba klanění se výtvorům lidských rukou (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 16. srpen 2009 @ 09:50:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Učíte, že právě tak, jako Kristus byl bez hříchu, tak to bylo i s Marií. Učíte také, že i když milost přichází od Krista, Marie je matkou milosti. Právě tak, jako Pán zachraňuje svůj lid od hříchů, také je vyučováno, že i Marie může způsobit tuto záchranu. Přestože Bible zřetelně uvádí, že je jen jediný prostředník mezi Bohem a člověkem, překvapivě váš katechismus  vyučuje, že Marie je prostředníkem. Právě tak, jako Ježíš Kristus vstoupil do nebe a je Králem králů, ŘKC učí, že Marie také vstoupila na nebesa tělem i duší a je Královnou nebes."...

Rosmane, zkoušíš mou trpělivost a výdrž?

Stokrát jsem tyto věci už tady vysvětloval. Je to opravdu jen zarytá neznalost katolického učení?  Tedy bod po bodu ještě jednou:

Ano, učíme, že Maria byla nejen bez hřích osobního, ale že Boží milostí byla uchráněna i dědičné viny. Bůh si ji vyhlédl už před věky a připravil pro svého syna důstojnou matku. My všichni ostatní jsme se narodili pod hříchem, s náklonností k němu. Tedy jako otroci satana. Ježíš přišel, aby nás tohoto otroctví (které si dobrovolně zvolili první lidé v ráji) zbavil.
Připadá vám snad důstojné Boha, aby matka Božího Syna byla otrokyní satana? Právě proto, že Maria byla bez hříchu, označil ji anděl jako plnou milosti! Kdyby byla pod hříchem,jak by ji mohl takto titulovat? Ve Starém zákoně nebylo druhého takového člověka. Kristovým zmrtvýchvstáním dostává tuto možnost každý křesťan,který koná pokání a jsou mu odpuštěny hříchy.

Jak je to s prostředníky milosti, jsem ti snad už také vysvětloval vyčerpávajícím způsobem. Domníval jsem se, že alespoň to jsi už pochopil, ale tváříš se zase jako zabedněný ignorant.
Kristus je jediným prostředníkem naší spásy, ne jediným prostředníkem vůbec čehokoli. Každý totiž bude podroben jeho soudu. On je dveře do nebe, on je cesta. Jsou ale i prostředníci jiných věcí, než je spása - i když se spásou nepřímo souvisí, kteří někde nabrali, aby to předali dál. Apoštolové a evangelisté nám zprostředkovali zprávu o Kristu. Kdyby nebylo těchto prostředníků, kdo by dneska věděl něco o Kristu? Anděl Gabriel byl také prostředníkem, který předal poselství od Boha Marii. Starý zákon nazývá i Mojžíše prostředníkem, který předal Zákon národu izraelskému. Podobně Maria i ostatní svatí zprostředkovávají svými přímluvami pomoc nám žijícím zde na zemi.

ŘKC neučí, že Maria vstoupila na nebesa ani s tělem, ani s duší, ale učí, že byla na nebesa vzata. Tedy Boží mocí, nikoli svou! A to je podstatný rozdíl! Ale v tomto snad ani nemá prvenství, takové případy už Písmo zná i z dřívějška, že?



Re: Obhajoba klanění se výtvorům lidských rukou (Skóre: 1)
Vložil: Rosman v Neděle, 16. srpen 2009 @ 11:35:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katolíku římský,

Předně ti chci říct, že se vůbec nejedná o můj výsměch a naparování. Jde o můj úžas a téměř šok z vašich logicko-nelogických kotrmelců, které pro mne jsou tím větší, že ačkoli následuji Pána téměř 40 let a sytím se jeho slovem mne nikdy z kontextu Písma nenapadly a ani nenapadnou,  vy přitom suverénně, bez uzardění tvrdíte, že to máte podloženo Písmem.  

Řekl jsi mimo jiné:
"ŘKC stran Marie předkládá paralelu nikoliv k Ježíší, ale k Evě: jako je Ježíš nový Adam, tak Maria je nová Eva - jako skrze ženu vešel do světa hřích a smrt, tak nyní skrze ženu vešla do světa milost a život."
Na to jsem t odpověděl:
To opravdu myslíš vážně? Tak je to v katechizmu? Tak to si dovolím tvrdit, že jde o čirou herezi.

A víš proč? Protože:
"Skrze jednoho člověka totiž vešel do světa hřích a skrze hčích smrt, a tak smrt zasáhla všechny, protože všichni zhřešili....Smrt však vládla os Adama až po Mojžíše i nad těmi, kdo hřešili jiným způsobem než Adam. On je protějšek toho, který měl přijít. S milostí tomu však není tak jako s proviněním. Proviněním toho jediného, totiž Adama,mnozí propadli smrti; oč spíše zahrnula mnohé Boží milost, milost darovaná v jediném člověku, Ježíši Kristu.....Jestliže proviněním Adamovým smrt se zmocnila vlády skrze jednoho člověka, tím spíše ti,kteří přijímají hojnost milosti a darované spravedlnosti, budou vládnout v životě věčném skrze jednoho jediného, Ježíše Krista"
Kde tedy to vaše tvrzení jako skrze ženu vešel do světa hřích a smrt, tak nyní skrze ženu vešla do světa milost a život."
máte podložené Písmem? Je to jen váš folklór, který žel zneuctívá a zmenšuje roli a význam Ježíše.



Re: Obhajoba klanění se výtvorům lidských rukou (Skóre: 1)
Vložil: Rosman v Neděle, 16. srpen 2009 @ 13:20:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"A co se týká těch smýšlenek nepodložených z Písma stran Marie ("Maria byla z milosti Boží počata bez poskvrny hříchu, aby mohla v sobě nosit toho, který je jenom Svatý a proto nemůže spočívat tam, kde je byť jediný hřích."), pak je také logické, že žena, která neposkvrněně počala a porodila Marii, tedy babička Pána Ježíše, také musela být svatá, bez hříchu. Možná byla také neposkvrněně počata. A určitě by si zasloužila alespoň titul Kněžny nebes. Vždyť jaká je to milost přivést na svět Bohorodičku. Pamatuje ŘKC na ní dostatečně? Jo, a to neposkvrněné početí Marie znamená, že byla také počata z Ducha svatého? Měla Marie fyzického otce či nikoliv? Jestli měla, nezasloužil by si také mimořádné uctívání? Jako otec bohorodičky by mu slušelo místo třeba knížete nebes? Pamatujete na to?
A co jejich prarodiče? Také by se našly důvody je uctívat. A určitě by Řkc našla způsob, jak to doložit z Písma."

Oko,
říkáš: "Rosmane, zkoušíš mou trpělivost a výdrž? Stokrát jsem tyto věci už tady vysvětloval."
Je to možné, ale já jsem vše od tebe nečetl. A i to, co jsem četl, mi vůbec nepřišlo že bys nějak věrohodně doložil či obhájil, takže můj údiv a překvapení trvá nadále a odtud mé otázky.

"Bůh si ji vyhlédl už před věky a připravil pro svého syna důstojnou matku."
Proč se mermomocí snažíte do příběhu o narození Krista vpašovat důstojnost, když to ani Písmo nedělá?
"Maria byla nejen bez hříchu osobního, ale že Boží milostí byla uchráněna i dědičné viny. Připadá vám snad důstojné Boha, aby matka Božího Syna byla otrokyní satana?" A z té důstojnosti vymýšlíte takovéto závěry, které Písmo nikde netvrdí?

"Právě proto, že Maria byla bez hříchu, označil ji anděl jako plnou milosti! "
Ta spojka "právě proto" je vycucaná z prstu a posouvá smysl věty dál než by bylo zdrávo.
Označit někoho, že je plný milosti vůbec neznamená, že byl doposud bez hříchu, ba dokonce byl neposkvrněně počat.
Štěpán, plný milosti a moci, činil mezi lidem veliké divy a znamení. Aniž by byl předtím bez hříchu či dokonce neposkvrněně počat. Být plný milosti znamená, že tomu dotyčnému byla dána vrchovatě milost, v momentě, kdy se to Bohu zlíbilo. Tehdy, když jej Bůh navštívil nebo k němu promluvil. Pro Marii to byla milost, že si ji Bůh vybral a sdělil ji, že bude matkou Spasitele. Když ji to prostřednictvím anděla sdělil, tak ji také řekl, že je to pro ni velká milost a zároveň že dostala k tomu úkolu plnost milosti. Obdobně jako Pán Ježíš říká farizeům, že Bůh ty, které došlo Boží slovo, nazývá bohy. Tím, že je došlo Boží slovo. Ne tím, že by byli od narození bohy.

"Jak je to s prostředníky milosti, jsem ti snad už také vysvětloval vyčerpávajícím způsobem. Domníval jsem se, že alespoň to jsi už pochopil, ale tváříš se zase jako zabedněný ignorant."
Oko, to je trochu nepochopení. Ty se nevím odkud domníváš, že když něco vysvětluješ, že je to prokázána pravda. Vysvětlovals ale nevysvětlil a nedoložil z Písma. Jasně, že prostředníkem může být můj soused, když mi předá vzkaz od někoho. Anebo poštovní doručovatel, když mi předá dopis. Ale prostředníkem milosti ke spasení hodným uctívání je pouze Boží Syn.

Katechismus říká:
 
Par.969: Proto je blahoslavená Panna vzývána v církvi jako přímluvkyně, pomocnice, ochránkyně a prostřednice

A Bible říká:

1 Timoteovi 2:5  Je přece jediný Bůh a jediný prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš.
1 Janův 2:1  A kdyby někdo zhřešil, máme u Otce přímluvce, Ježíše Krista, toho Spravedlivého.
Židům 13:6 "Pán je můj pomocník, nebudu se bát. Co mi může udělat člověk?"

Mnoho zmatku je obsaženo v oficiálním učení katolické církve, že velmi zřetelné a důležité vlastnosti Boha, Ducha svatého a Jeho Syna Ježíše Krista, jsou připisovány římskokatolické Marii.

"ŘKC neučí, že Maria vstoupila na nebesa ani s tělem, ani s duší, ale učí, že byla na nebesa vzata. Tedy Boží mocí, nikoli svou! A to je podstatný rozdíl!"

Proč cítíš nutnost tyto věci oddělit a zdůraznit rozdíl, když to ani Písmo nedělá. I o Ježíši je řečeno, že byl vzat vzhůru. Skutky 1,2




 




Re: Obhajoba klanění se výtvorům lidských rukou (Skóre: 1)
Vložil: Rosman v Neděle, 16. srpen 2009 @ 19:36:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregorii,

jsi tu někde?
Ozvi se mi, rád bych si s tebou trochu popovídal. Kdysi jsme se už dost nadiskutovali (i dost tvrdě), ještě na kshk. Měl jsem nick Josef. Možná, že si už nevzpomínáš? Ty hereze oka už nejsem schopen číst, musím si odpočinout.



monstrance (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 16. srpen 2009 @ 23:38:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teda mě už ty debaty s katolíky (Okem) dost unavují, ale přece ještě.....

Jako katolík jsem cestou z "lodě" kostela do zákristie poklekl před svatostánkem, který ukrýval monstranci a ta ukrývala hostii a pokřižoval jsem se. Cestou zpět ze zákristie do kostela jsem opět poklekl.

Vždyť to bylo jasné modlářství ! Jasně, není to žádná hostie, chleba, ale tělo Kristovo, sám Kristus. A není právě toto strašné modlářství, naproměňovat si Krista do "zásoby" ?



Re: Obhajoba klanění se výtvorům lidských rukou (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 17. srpen 2009 @ 10:56:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ač o sobě tvrdíte že jste pohan tak máte svatou pravdu. Sám Ježíš nacházel u spravedlivých pohanů mnohé co postrádal u Vyvoleného národa. Upřímnost i víru a odvahu za ní jít. Pro úplnost bych dodal jedno malé přirovnání. Toho z nás kdo má děti by asi pěkně naštvalo kdyby prohlásily že není jejich otcem či matkou a uplácaly si nějakou náhradu. Nebo začaly jako rodiče ctít nějaké nebeské těleso nebo zvířecího mazlíčka. Pokud ale nosí u sebe fotku svých rodičů nebo obrázek neuměle nakreslený s obličejem jako sluníčko a rukama jako hrábě tak se tím obvykle cítíme nanejvýš poctěni. Málokomu z nás by vadilo kdyby takovému výtvoru daly pusinku na dobrou noc. Zvlášť když jsme z dopuštění Božího na čas odloučení. Jednoho Boha míti máme neboť je Bůh žárlivě milující. Nemyslím si že by žárlil na svoje vlastní neuměle vytvořené obrázky, místa pozemského pobytu a zjevení a lidi které zvlášť miloval a do jejichž křehkých rukou svěřil dílo spásy. Ani králové tohoto světa nežárlili na pocty prokazované jejich služebníkům. Dodneška má velvyslanec nárok na stejné pocty jako vláda kterou zastupuje.
Jestli chcete pomoct svým předkům tak se za ně modlete. Třeba Otče náš, Pozdravení andělské (Zdrávas Maria) nebo krátkou a věcnou modlitbu Odpočinutí věčné dej jim ó Pane a světlo věčné ať jim svítí. Ať odpočívají ve svatém pokoji. Amen. Dejte za ně sloužit mši. Dozví se to a budou rádi. Po ničem jiném tolik netouží, ať už měli zaživa na podobné věci jakýkoliv názor. Na to nemusíte být ani pokřtěný, s tím můžete začít hned. Sám pouvažujte o tom jestli by nebylo lepší se dát pokřtít a uctívat samotného Tvůrce který nám dal celý vesmír abychom měli kde bydlet a krásy přírody stvořil pro naši potěchu. Život nám dal vše. Těm co tu jsme, byli a těm co teprve přijdou. Proč by měl člověk jako jste Vy sbírat ze země za dveřmi odpadky když může vejít ke slavnostně prostřenému stolu ? Krmný dobytek je pobit a vína plné poháry. Sám Hospodář netrpělivě vyhlíží přede dveřmi.



Re: Obhajoba klanění se výtvorům lidských rukou (Skóre: 1)
Vložil: Munstdorp v Pátek, 21. srpen 2009 @ 18:18:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
des toto, katolicke kostoly brr ..



Stránka vygenerována za: 0.72 sekundy