Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 408 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116464020
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Dvě otázky pro katolíky
Vloženo Úterý, 24. březen 2009 @ 13:25:16 CET Vložil: Olda

Dotazy čtenářů poslal ssns

Poctivě jsem se tu snažil najít odpověď na níže uvedené dva problémy, ale neuspěl jsem. Omlouvám se tedy, kladu-li již někde zodpovězené otázky, ale není v lidských silách propátrat tu spoustu článků a komentářů, nemluvě o tom, že se často pod článkem diskutuje o něčem, co s ním souvisí jen okrajově nebo dokonce vůbec.

Problém první - Očistec, odpustky a křesťané, kteří v to nevěří

Téma očistce je pěkně zpracováno v článku od Lukina a za přečtení stojí i jakýsi dodatek od nepřihlášeného. O možnosti získat odpustek tu bylo napsáno mnohé, pro můj problém je ale nejdůležitější jedna z podmínek pro získání odpustku - nutnost v odpustky věřit a vědomě jej chtít získat. Vzhledem k tomu, že většina protestantů nevěří v očistec a tím pádem ani v odpustky, nesnaží se je vědomě získat. Pokud to správně chápu a je-li katolické učení o očistci a odpustcích správné (pravdivé), jsou křesťané, kteří v danou katolickou nauku nevěří, "odsouzeni" k hodně dlouhému pobytu v očistci. Jinými slovy řečeno, zbožný evangelík na tom bude s očistou duše před Bohem vždy hůře než stejně zbožný katolík, který odpustky získával po celý život. Je tomu tak, bratři katolíci?

Problém druhý - reálná přítomnost Krista v darech

Osobně věřím, že Písmo učí, že chléb se stává tělem a víno krví. Nevím, jak se to děje, a upřímně se domnívám, že to můžeme popsat jen velmi převelmi přibližně pomocí nějakých filozofických úvah, mezi které patří nauka o transsubstanciaci. Otázkou je, jaké jsou nutné podmínky, aby k výše uvedené proměně došlo. Zejména mi jde o to, je-li nutná přítomnost kněze, resp. někoho, kdo se může vykázat apoštolskou posloupností, nebo stačí-li, že se sejde nějakých pár křesťanů ve jménu Krista, kteří v reálnou přítomnost věří, a společně slaví památku Poslední večeře. Pokud těch pár bratrů a sester ve víře podle katolického učení nestačí (termínem "nějakých" myslím prostě libovolné věřící z libovolné denominace nebo nedenominačních), pak bych chtěl slyšet nějaý důvod PROČ.

Předem děkuji za odpovědi


"Dvě otázky pro katolíky" | Přihlásit/Vytvořit účet | 112 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dvě otázky pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 24. březen 2009 @ 16:43:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re... Nevím, jak se to děje

Osobne si myslim, ze ani nemusime vedet, jak se to deje...



Re: Dvě otázky pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 24. březen 2009 @ 16:45:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jeste druha poznamka:
 je-li nutná přítomnost kněze, resp. někoho, kdo se může vykázat apoštolskou posloupností, nebo stačí-li, že se sejde nějakých pár křesťanů ve jménu Krista¨

Osobne si myslim :-), ze klicova je vira toho, kdo prijima...
Podle Vasi viry se Vam stan...



Re: Dvě otázky pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Úterý, 24. březen 2009 @ 17:53:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možno by pomohlo pozrieť si vcelku výstižné vyjadrenia na:






    /transsubstanciácia a konsubstanciácia/

Moje poznámky:

- Ohľadom odpustkov:
1.Na jednej strane mi vadí tá "kvantifikácia" celého procesu, ale chápem to, lebo ľudia potrebujú čosi určité...
 druhej strany tým, že jednou z podstatných podmienoko pre získanie odpustkov je nebyť naviazaný k žiadnemu hriechu, prakticky aj tak vie naozaj len Boh, kto aké odpustky získa. Ak teda nezíska úplné, tak snád nejaké čiastočné, ak celkom nesplnil uvedenú podmienku, hoci by ostatné splnil /odpustkový skutok + sv. prijímanie, spoveď, modlitba na úmysel pápeža/.
2.Duchovné skutočnosti jednoducho nie je možné vnímať s matematickou sxaktnosťou a domnievať sa, že ich mám pod kontrolou. Celý tento proces odpustkov je aktom viery a ak sa odpustky týkajú iných /teda a za zosnulých a pod./, tak je to na spôsob príhovoru, a tiež len za náklade aktu viery. Bohu nikto nič nemôže predpísať/ja som vykonal to a to, a tak teda.../
3. Tento "akt odpustkový" , resp. "zmazávanie" následkov našich hriechov, aby sme boli tedacelkom "svätí, čistí", a mohli / vojsť do neba"/podľa Zjavenia sv. Jána/ sa nekoná lenb formálnym úkonom odpustkov, ale celkovým kresťanským životom.

Odpustky sú jednou z foriem pokánia, ktoré v Cirkvi sa praktizuje, a odporúča. Prakticky každý môže konať pokánie nekonečným množstvom spôsobov. Skutočná účinnosť, sila tohto pokánia v súvislosti s týmto naším "zmazávaním" našich trestov /ba dokonca aj hriechov - "Láska prikrýva množstvo hriechov - hovorí Písmo.../ naozaj je podmienná našou vierou a láskou v spojení s konkrátnymi skutkami nášho pokánia. A to tiež v skutočnosti zmeria len Boh. Preto nábožnosť typu zaznamenávania si svojich skutkov, počítaním svojich akože "zásluh" je niečo farizejské. Tto niekedy naozaj badať u niektorých ľudí určitého psychického typu. Preto to takto nikto dnes neodporúča. Najlepšia zásada je : Konaj dobro, rob pokánie /t.j. snaž sa meniť svoje zmýšľanie a v spojitosti s tým aj svoj život, aby bolo stále bliží Kristovi - v Duchu Svätom/, no nezakladaj si na ničom, nič si nenamýšľaj, a nepočítaj. Evanjeliovo: "Ak urobiš čo si mal naozaj urobiť, povedz si. Aj tak som iba neužitočný sluha..."

Z toho vyplýva podľa mňa, že ani ostatní kresťania natom nie sú horčie ako katolíci, ak ich láska a viera a duch pokánia bude ozajstný. KC radi používa metódu motivácie. A pre mnohých naozaj tento postup motiváciou je. Pre mnohých však nie... Nepotrebujú to, a konajú dobro, s vierou, usilujú sa o pokániaňe a dokonalosť aj nezávisle od odpustkov a pod...



Re: Dvě otázky pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Úterý, 24. březen 2009 @ 18:45:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ad 2)
Jsem člověk III. tisíciletí, a tak si představuju Tělo a Krev Páně tak, že Ježíš přijme chleéb a víno (džus) jako Svoje Tělo a Krev, podobně jako když někomu transplantují umělou kůži, kost, implantáty, umělou krev. - Toť moje představa.

Dokázat, že se tak děje si myslím, že není možné. Jestliže něko jí a pije nehodně a má to pro něho patřičné důsledky, tak to svědčí o uvědomělosti toho člověka, o meritu věci ne až zas tak. A dokázat, že se to neděje už vůbec není podle mě možné.
eleazar



Re: Dvě otázky pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 25. březen 2009 @ 09:42:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ohledně platnosti protestantsého slavení Večeře Páně bych si dovolil malý příměr ze života Kristova.

Pán Ježíš vykonal mnoho zázraků. V drtivé většině ctil pozoruhodné pravidlo - to, že viditelný úkon zjevil neviditelnou skutečnost. Je to podobné, jako když Bůh zviditelnil naším tělem Boží obraz v nás.
Slepému potřel oči blátem a poslal ho umýt, dotýkal se nemocných, vkládal na ně ruce a uzdravoval. Každý se o tom může přesvědčit v Písmu, že fyzický, tělesný dotek zde hrál významnou úlohu. Jako kdyby určitým způsobem nahrazoval, či doplňoval malost víry nemocných hříšníků.  Vždyť je psáno: "Pro malost jejich víry nemohl učinit mnoho zázraků.

Na druhé straně ale víme, že v některých případech silné víry tělesného dotyku potřeba nebylo (Uzdravení setníkova služebníka). Je - li víra silná, jde to i bez tělesného kontaktu, je - li menší, doplňuje se fyzickým dotykem. Tedy jakoby naše tělo se tím dávalo do souladu, do harmonie s naším duchem.

My nevíme, jak tyto věci fungují, ale jejich účinky (to, že skutečně existují) můžeme poznávat rozumem.

Podobně vnímám i přijímání eucharistie. Já věřím, že Kristus je fyzicky přítomen a že přijímáním posvěcuji ducha i tělo, což obojí je Boží (1.Kor 6,20).

Nikdy bych si ale nedovolil tvrdit, že protestant, má - li silnou víru, nemůže i tak přijmout Krista do svého srdce. Vždyť kde se shromáždí dva, nebo tři v jeho jménu, tam je i Kristus uprostřed nich.
Vždyť kdo by se odvážil Kristu přikazovat, jakým způsobem má projevovat svou lásku?




Re: Dvě otázky pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 25. březen 2009 @ 10:04:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ssns kladl otázky katolíkům. Měli bychom tedy nechat katolíky v klidu odpovídat.



Stránka vygenerována za: 0.99 sekundy