Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 432 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Syntezator
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116477745
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: DRAK A DRACI – výšlehy a trus zla
Vloženo Čtvrtek, 26. únor 2009 @ 15:38:49 CET Vložil: Olda

Úvod do křesťanství poslal Nepřihlášený

Židovská i křesťanská Bible nezmiňuje při výkresech zla (Zlého) toliko Satana (to je součet zlých sil) nebo ďábla (Osočovatele), nýbrž i jiné zlé mocnosti a vzpurnosti, vichrující síly vůči Hospodinu či Kristu. Například livjátana, behemóta nebo rahaba (ČEP: Netvor) (zvl. Jb + Ž), a ovšem i Draka. Ten vystupuje v obrazné biblické zvěsti, ale i u mnoha národů předního Orientu jako protibožská bytost, jakoby výtvor čiré zloby v nedozírném rozmachu chaotičnosti. Drak – draci, hebr. ha-tanním, řec. drakón, lat. draco; draci jsou v očích některých badatelů šakalové, hadi (Septuaginta) nebo sirény (Vulgáta). Hospodin Draka i draky udolává (Ž 74,13n).

V řecké mytologii zahubil Apollón hada – draka Pythóna svými slunečními šípy. V babylónské „stvořitelské mytologii“ přeťal Marduk dravou smrtnou Tiamatu. Populární svatý Jiří proklává dlouhým kopím draka. Drakem je prorokem nazván egyptský farao (Ez 29,3) i babylonský král Nebúkadnesar (Jr 51,34).

Osud Draka i draků je rmutný
.

Egyptský král, vydávající se za „božího syna“ na zemi, bude vyloven pomocí háků ze všech toků – i „se všemi rybami“. Jeremjáše chtěl babylonský drak spolknout a naplnit si břicho náboženskými lahůdkami. Bude však Hospodinem spolknut sám. Menší, ale jedovatí draci či šakali (v Egyptě posvátní), možná hyeny, v doprovodu sov se budou cítit doma ve skvostných bohoslužebných prostorách Babylonu; tato „divá sběř“ (K: lítá zvěř) si bude vychutnávat všechno sakrální. Ochranná tabu odpadnou (Iz 13).

Ježíš měl při zástupném pokušení v patách „dravou zvěř“ – to znamená démony. Ale byli tu i andělé, kteří ho obsluhovali (Mk 12). V novozákonní apokalypse se objevuje „veliký, ryšavý drak“, saň ohrožující církev a jakoby soupeřící s Kristem o moc nad světem (Zj 12,3n.,7,17 a 20,2 aj.). Drak i draci budou poraženi Božím slovem uprostřed soukromého nebo světového dění. Před zpěvem či hlučením sirén nám Hospodin zacpe sluch bdělou vírou.

1. Žijeme v Božím světě, v prostoru vyzískaném Hospodinem a jeho Kristem. Nejsme však úplně bez starosti. Zlo nebylo definitivně poraženo. „Buďte střízliví! … Váš protivník, ďábel obchází… Vzepřete se mu…“ (1Pt 5,8n). Bůh však už uťal mečem své dobrotivosti většinu dračích hlav. Ale ty vytrvej! Pozor na démonskou havěť! Zamíhala se i u noh Ježíšových.

2. Drak má v našem světě, a to zvláště po šoa, své představitele, tyrany, lháře, svůdce. Hitler, Stalin, Gottwald, který shltnul Horákovou, a další. Novodobí antikristové (1J 2,18 aj.) šíří ducha zla, snaží se zastavit síly dobra a zalejnit prostory rozvoněné Kristem. Šíří ducha lži, difamace, pomluv, protibožských a protilidských bludů (1J 4,3 aj.). Běda, kdo není dobrým šermířem!

3. Církev je tady k tomu, aby učila sebe i svět rozpoznat, co jej aktuálně zle ohrožuje.

4. Žel, svatá církev jedná (často?) velmi nesvatě, aktéry draka jsou i někteří papeži i některá rozhodnutí reformátorů.

5. Byť svět i plný ďáblů byl… Stačí Boží slovíčko. To všechny běsy a necitlivce zadáví.

Milan Balabán


Zdroj: Protestant 2009/2


"DRAK A DRACI – výšlehy a trus zla" | Přihlásit/Vytvořit účet | 4 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: DRAK A DRACI – výšlehy a trus zla (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 27. únor 2009 @ 09:40:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
" Žel, svatá církev jedná (často?) velmi nesvatě, aktéry draka jsou i někteří papeži"...

Aktéry draka byli i někteří papeži a žel, nebylo jich málo. Ale patří to už nenávratně do minulého času, ne do přítomného. Na řadu posledních papežů může být církev právem hrdá.

Kdo jim chce dnes vytknout něco nesvatého?



Re: DRAK A DRACI – výšlehy a trus zla (Skóre: 1)
Vložil: isim v Pátek, 27. únor 2009 @ 10:44:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Draci a šelmy se mohou objevit všude.

Máš-li však víru, slovo a je-li Pán s Tebou, čeho se obávat ?

isim



Re: DRAK A DRACI – smyšlenky a pohádky (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 02. březen 2009 @ 23:51:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O zvířatech vedle Ježíše a poušti se píše:
Marek 1, 13 I byl tam na poušti čtyřidceti dnů, a pokoušín byl od satana; a byl se zvěří, a andělé přisluhovali jemu.
Není tu nic o tom, že ta zvěř by byla pokušením. Byla to normální zvířata , jinak by to bylo pověděno. Jednak nenacházím to, co píše Balabán, že by to byla ´dravá zvěř´a nesdílím jeho názor, že ta zvěř byli démoni. Autor fantasií překračuje skutečnost.
Našel jsem ten verš j podle staršího vydání v Tranosciovi: Zní ve slovenčině takto: Marek 1,13: ´I bol na púšti štyridať dní, a Satan ho pokúšal; žil s divou zverou, a anjelia Mu slúžili.´
Tedy divoká zvířata, ne dravá zvířata. A i kdyby to byli šakali a lvi, to nejsou démoni.
Rád bych viděl jak je to v řečtině.
Autor píše: ´... 2. Drak má v našem světě, a to zvláště po šoa, své představitele, tyrany...´.
Ale ti tyrani byli všude a  vždy, proč dnes? byly i horší doby, třeba Kateřina Medičejská, která dala za jednu noc zavraždit 3000 odpůrců kvůli víře (více odpůrců nezahubila, buď že jich bylo pouze tolik, nebože neměla vojsko jako když je válka). Sultáni a bejové Osmanské říše také nešetřili krev křesťanů.
K doplnění lidové tvorby : loupežníci byli nazýváni ´draci´ , jak vyplývá z čínských a jiných legend. V jedné pověsti z Číny mladý drak vyloupil vesnici a pak ji zapálil. Po návratu ho starý drak, jeho otec,  káral, že drak smí loupit, ale ne pálit.
V českých a slovenských pohádkách je drak rovněž zbytek po obrazném nazvání starých loupežníků. Proto draci obvykle chtěli výkupné nebo krásnou pannu. Když hrdina chce vysvobodit obec nebo princeznu (rychtářovu dceru), a utne jen jednu hlavu, nemá pokaždé vyhráno, protože v loupežné nandě povstane jiný velitel. Musí utnout všechny hlavy, aby se loupežná banda rozpadla a utekla.



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy