Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 425 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

gregorios777
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467675
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Syn člověka přichází jako spravedlivý soudce!
Vloženo Neděle, 15. únor 2009 @ 06:52:14 CET Vložil: gojim

Zamyšlení poslal Willy

V poslední době mně často přichází myšlenky na to, že Pán Ježíš coby Syn člověka ve svém druhém příchodu přijde, aby kromě jiného ukončil tento věk a nastolil věk budoucí jako spravedlivý soudce, neboť každý věk v Bibli skončil soudem a nejinak tomu bude i s tímto přítomným věkem (světem).

Na úvod chci zmínit několik veršů, které o tom mluví:

Nejprve dva ze Starého zákona: Kazatel 12:13-14 - Summa
(Souhrn) všeho, což jsi slyšel: Boha se boj, a přikázaní jeho ostříhej, nebo na tom všecko člověku záleží. Poněvadž všeliký skutek Bůh přivede na soud, i každou věc tajnou, buďto dobrou, buďto zlou.

Jeden z Nové smlouvy: He 9:27 - A jako je lidem uloženo jednou zemřít a potom bude soud, ...

Nyní slova samotného Pána Ježíše: Jan 5:22-29 - „Vždyť Otec ani nikoho nesoudí, ale všechen soud svěřil Synu, aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nectí Syna, nectí Otce, který ho poslal. Amen, amen, pravím vám, že kdo slyší mé slovo a věří tomu, kdo mne poslal, má věčný život a nejde na soud, ale přešel ze smrti do života. Amen, amen, pravím vám, že přichází hodina, a nyní je tu, kdy mrtví uslyší hlas Božího Syna, a ti, kdo uslyší, budou žít. Neboť jako Otec má život sám v sobě, tak dalSynu, aby měl život sám v sobě. A dal mu pravomoc konat soud, protože je Syn člověka. Nedivte se tomu; vždyť přichází hodina, v níž všichni, kteří jsou v hrobech, uslyší jeho hlas a vyjdou. Ti, kdo činili dobře, budou vzkříšeni k životu, a ti, kdo jednali zle, budou vzkříšeni k soudu.“  

A na závěr tohoto úvodu slova apoštola Petra: 1P 4:17 - Neboť je čas, aby soud začal od domu Božího. Tedy jestliže nejprve od nás, jaký bude konec těch, kteří jsou neposlušni Božího evangelia?
2P 2:9 - Pán umí vysvobozovat zbožné ze zkoušky, ale nespravedlivé zachovávat pro trest ke dni soudu;

apoštola Jana: 1J 4:17 - V tom dosáhla láska při nás cíle, že máme naprostou důvěru pro den soudu, neboť jaký je on, takoví jsme i my v tomto světě.

a pro povzbuzení také Judy, otroka Ježíše Krista a Jakubova bratra, což znamená zároveň bratra Páně: v. 24-25
- Nyní Tomu, kdo je mocen vás zachovat bez klopýtnutí a postavit bezúhonné s jásotem před svou slávu, jedinému [moudrému] Bohu, našemu Zachránci skrze Ježíše Krista, našeho Pána, jemu buď sláva, velebnost, vláda i pravomoc před veškerým časem, i nyní, i po všechny věky [věků]. Amen.

 Tento článek píšu tak trochu s obavou, že si nejen my tady na Granu, ale i křesťané obecně dostatečně neuvědomují, jaký Pán Ježíš a s čím vlastně ve svém druhém příchodu přijde anebo o tom mají skutečnosti neodpovídající představu.

 Tak tedy vězme všichni, že Pán Ježíš coby Syn člověka přichází jako spravedlivý soudce. On sám za spravedlivého soudce považoval svého Otce, který ovšem podle Jeho vlastního vyjádření svěřil všechen soud Synu, neboť je Synem člověka. Před veřejným příchodem Pána Ježíše proběhne soud věřících před soudnou stolicí Kristovou a po Jeho veřejném příchodu se posadí na trůn své slávy a bude soudit národy, tj. lidi, kteří přežijí všechny v Písmu, zejména v knize Zjevení zmíněné katastrofy, jež budou Pánovu příchodu předcházet. Vedle toho budou probíhat i jiné soudy, např. dvanáct Pánových apoštolů bude soudit dvanáct pokolení Izraele, Ninivští muži odsoudí pokolení, které odmítlo učinit pokání narozdíl od Ninivských a tím i Pána Ježíše. K tomu se přidá i královna jihu, která přijela, aby poznala Šalomounovu moudrost. Zde je však Někdo mnohem větší.

 Při svém prvním příchodu Pán Ježíš Kristus nepřišel svět soudit, nýbrž zachránit (J 3:17, 12:47). Ve svém druhém příchodu však přichází soudit a ve všech tzv. synoptických evangeliích jsme Pánem napomínáni jako jeho učedníci: „Bděte tedy, protože nevíte, v který den/kterou hodinu víáš Pán přijde nebo protože neznáte den ani hodinu v níž přijde Syn člověka“ (Matouš).

„Bděte tedy, neboť nevíte, kdy Pán domu přijde, zda večer, či o půlnoci, nebo za kuropění, či před rozbřeskem, aby nepřišel neočekávaně a nenalezl vás spící“ (Marek).

 „Bděte a proste v každý čas, abyste měli sílu uniknout všemu tomu, co se má dít, a postavit se před Syna člověka.“ (Lukáš)

 Lukáš jako jediný píše kromě „Bděte“ zároveň, abychom prosili a to konkrétně, abychom měli sílu uniknout všemu tomu, co se má dít, a postavit se před Syna člověka. "Všemu tomu, co se má dít" znamená veliké soužení a "postavit se před Syna člověka" znamená bezúhonní s jásotem před Jeho slávu (viz Ju 24 v úvodu). A k tomu, abychom unikli, skutečně potřebujeme Jeho sílu jako schopnost uniknout a zárověň Jeho moc zachovat nás bez klopýtnutí. Bez nich (síla a moc) a bez Něho to nemůžeme zvládnout, ale sláva Pánu, že jak Jeho síla = uschopnění, tak Jeho moc je tu pro nás, pokud chceme uniknout, pokud chceme být Jeho vítězi, kteří mají Jeho zslíbení ze Zj 3:10 - Protože jsi zachoval slovo mé vytrvalosti nebo: mé slovo o vytrvalosti,  i já zachovám tebe v/z (od) hodině/y zkoušky, která má přijít na celý obydlený svět, aby vyzkoušela ty, kteří přebývají na zemi.

 A teď ruku na srdce: modlili jste se takhle? Prosili jste někdy Otce v Pánově jménu, aby vám dal sílu uniknout všemu tomu, co se mám dít a postavit se před Syna člověka, Jemuž svěřil všechen soud? Jestli ne, mám za to, že je čas začít! Tož tak.

willy


Podobná témata

Kázání

"Syn člověka přichází jako spravedlivý soudce!" | Přihlásit/Vytvořit účet | 3 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Syn člověka přichází jako spravedlivý soudce! (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 15. únor 2009 @ 14:17:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výborný článek Willy, nejlepší, jaký jsi kdy napsals. - Takhle piš, tomu rozumím i já :-)

.....nejde na soud, ale přešel ze smrti do života.
Neboť je čas, aby
soud začal od domu Božího.

Z toho mi vyplývá, že v domě Božím musí existovat ti/to, kdo na soud půjdou, tedy Ti jejichž vztah s Pánem není dostatečně spásonosný - je to blbost?

Gríša často píše o tom, že všichni se musí ukázat před soudnou stolicí Krista (Ř 14,10). Já si myslím, že ti zachránění tam přijdou, ale že nebudou souzeni, třeba si jen převezmou amnestii/podepíšou,že převzali/pogratulují Kristu.... Je to reálné?

eleazar



Re: Syn člověka přichází jako spravedlivý soudce! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 15. únor 2009 @ 19:24:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
....nejde na soud, ale přešel ze smrti do života.

Každý z nás přijde na soud. Význam výroku " nejde na soud" poukazuje na výsledek soudu, na to, že svatí nebudou odsouzeni, ne že nebudou vůbec souzeni.
Nevytrhávejme věci ze smyslu. Na jiném místě Písmo praví, že i svatí budou souzeni shromážděním dvaceti čtyř starců (blíže neurčených zástupců církve). (Zj 20,4; Zj 4,3-4) Toto nemůžeme nebrat v potaz a nezahrnout do celkového výkladu smyslu.

Zmínka o soudu apoštolů se zase vztahuje k tomu, že obecně svatí budou mít nějakou, blíže neurčenou roli při posledním soudu. (1. K 6,2) Platí to pro všechny svaté, nejen pro apoštoly.

(Mt 19,28-29)
Ježíš jim řekl: "Amen, říkám vám, kdo jste mě následovali, že při znovuzrození
světa, až se Syn člověka posadí na trůnu své slávy, budete i vy sedět na dvanácti trůnech a budete soudit dvanáct pokolení Izraele.
A každý, kdo opustil domy nebo bratry nebo sestry nebo otce nebo matku nebo ženu nebo děti nebo pole kvůli mému jménu, vezme stokrát více a přijme věčný život za své dědictví.

Naturalistický výklad - jen dvanáct apoštolů bude soudit dvanáct pokolení Izraele - není tedy správný!
Uvědomte si, že to Pán Ježíš říkal ještě v době, kdy jedním ze dvanácti byl i Jidáš Iškariotský. Tedy podle naturalistického (doslovného) výkladu i Jidášovi říkal, že bude soudit dvanáct kmenů Izraele. Že by nevěděl, že ho zradí? A co apoštol Matěj? A co apoštol Pavel? Pán Ježíš nepředjímal Jidášovu zradu (i když o ní věděl), dával mu do poslední chvíle šanci, že s ním počítá. Tak, jako počítá s každým z nás.

Je možné, že zakladatelé církve (a svědci Zmrtvýchvstání) apoštolové, se budou podílet na soudu významější měrou, než ostatní svatí. Ale to není ani úplně jasné, ani podstatné.

Dvanáct izraelských kmenů znamená nový Izrael, církev.

Ale jinak Willy, s mnohými věcmi (dá se říct s většinou toho, co tvrdíš ve článku - mimo doslovného výkladu Písma), naprosto souhlasím.



Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy