Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429542, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 439 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465682
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Saddlebacký pastor Tom Holladay: Domácí násilí není důvodem k rozvodu
Vloženo Úterý, 20. leden 2009 @ 18:22:01 CET Vložil: Olda

Etika poslal Nepřihlášený

Fyzické zneužívání ze strany manžela není biblický důvod k rozvodu, řekl pastor ze saddlebackého sboru v jižní Kalifornii.

Tom Holladay, učící pastor megasboru založeného americkým pastorem Rickem Warrenem, vysvětluje, že Bible uvádí pouze dva případy, kdy je rozvod přijatelný - opuštění partnerem a cizoložství.

"Když se setkávám jako pastor se situací zneužívání, přeji si, aby byl v Písmu zaznamenán i třetí případ," říká Holladay ve zvukovém klipu zveřejněném na internetových stránkách saddlebackého sboru, informují o tom americké noviny The Christian Post. "Je něco ve mně, co si přeje, aby tam byly biblické verše typu: 'Pokud by vás partner zneužíval tímto nebo takovým způsobem, pak máte právo ho opustit.' "

Fyzické zneužívání je definováno doslova jako pravidelné fyzické násilí páchané na jiné osobě.
"Neznamená to, že by se to stalo jen jednou. Myslím tím, že fyzické násilí se stalo zvykem a dochází k němu pravidelně," vyjasnil.

Nicméně Holladay věří, že rozvod není biblická volba v případech domácího násilí a doporučuje, aby se manželé oddělili. Během separace, by měl pár projít poradenstvím a pokusit se zotavit manželství, řekl.
"Ukázalo se, že separace v kombinací s poradenstvím působí v lidském životě léčivě," uvedl pastor a dal na vědomí, že jeho saddlebackký sbor nabízí tento program.

"Nikde se v Bibli nepíše, že byste se měli smířit se zneuživáním," zdůraznil. Neexistuje v ní místo, které říká, "buď submisivní a nech se zneužívat," dodal.

Je logické se domnívat, že rozvod nabídne únik z bolesti. Holladay však tvrdí, že ve skutečnosti tomu tak není. "Bolest nefunkčního manželství pokračuje po zbytek života," uvádí.

Po rozvodu, existuje "okamžitá úleva" od bolesti a lidé si mohou myslet, že svoboda a radost se vrací do jejich života. Ale v dlouhodobém horizontu se bolest opakovaně vyskytuje vždy, když se bývalí manželé vypořádávají s dětmi nebo komunikují. A dokonce i události v novém manželství mohou vyvolat bolestivé vzpomínky.

Holladay doporučuje namísto "krátkodobého řešení" v rozvodu, který bude zahrnovat dlouhodobou bolest, aby lidé vydrželi "krátkodobou bolest" a našli "Boží řešení" pro "dlouhodobý zisk".

Pastor také vysvětlil, že Bůh zná bolest obtížného manželství. Národ Izrael je v Bibli znázorňován jako nevěsta Boha. Písmo také vyjadřuje velmi podrobně Boží bolest, když se Izrael snaží rozvést se svým duchovním manželem.

"Prostřednictvím Bible lidé mohou vidět, že Bůh zná bolest obtížného manželství a nabízí útěchu, sílu a moudrost pohledu těm, kteří trpí v takovém vztahu," řekl pastor.

"Čeká Bůh, že budeme žít s touto bolestí? Ne, " prohlásil Holladay. "Myslím, že očekává, že budeme žádat o moudrost dělat věci, které umožní, aby byla bolest vyřešena."

Bible nám říká, že manžel se má obětovat pro svou ženu a žena má respektovat svého manžela. "Pokud to tak není," pokračoval, "myslím, že máte nejen právo, ale také zodpovědnost, naléhat na to, aby se tak stalo a nespokojit se s bolestí."Pro ty, kteří se rozvedli před přijetím Krista jako svého Spasitele, Holladay řekl, že Bůh je za jejich čin nevolá k zodpovědnosti, protože nevěděli, že se mýlili.

A těm, kteří se rozvedli poté, co se stali věřícími, vzkázal: "Někteří z vás jste v čase, kdy jste se rozváděli, cítili, že rozvod je správný, ale nyní si myslíte, že to byla víc sobecká reakce než cokoliv jiného." Pro ty, kteří připouštějí, že učinili špatnou volbu, poznamenal, že by měli vědět o Božím odpuštění.

Tom Holladay


Zdroj: http://cs.christiantoday.com/


"Saddlebacký pastor Tom Holladay: Domácí násilí není důvodem k rozvodu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 5 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Saddlebacký pastor Tom Holladay: Domácí násilí není důvodem k rozvodu (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 21. leden 2009 @ 07:36:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Tak s timto nesouhlasim.

Podivejme se na Biblicky text>
On [jim] odpověděl: „Nečetli jste, že ten, který stvořil*var.: učinil člověka, od počátku ‚učinil je jako muže a ženu‘Gn 1,27; 5,2? 5A řekl: ‚Proto člověk opustí otce i matku a přilne ke své ženě a ti dva budou jedno xtělo‘,Gn 2,24 6takže již nejsou dva, ale jedno xtělo. Co tedy cBůh spojil*ř. slovo zn. ‚spolu zapřáhnout‘ nebo ‚připevnit k jednomu jhu‘, ať člověk neodděluje!“

At clobek neoddeluje. To neni odsouzeni rozvodu, ale veskereho jednani, ktere k rozvodu vede. Ktere jsou proti svatebnimu slibu, ktere jdou proti tomu, co si od manzelu zada bible, ktere jdou proti vzajemnemu souziti.

Kdzyz jeden manzel tyra sveho partnera, hresi proti tomuto biblickemu versi, nebot oddeluje to, co Buh spojil. Oddeluje to on a ne partner, ktery takoveho partnera opusti.



Re: Saddlebacký pastor Tom Holladay: Domácí násilí není důvodem k rozvodu (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Středa, 21. leden 2009 @ 09:27:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když se setkávám jako pastor se situací zneužívání, přeji si, aby byl v Písmu zaznamenán i třetí případ," říká Holladay ve zvukovém klipu zveřejněném na internetových stránkách saddlebackého sboru, informují o tom americké noviny The Christian Post. "Je něco ve mně, co si přeje, aby tam byly biblické verše typu: 'Pokud by vás partner zneužíval tímto nebo takovým způsobem, pak máte právo ho opustit.' "

Pastor asi nezná písmo V 1K 7:15 je napsáno, že není manem (otrokem,nevolníkem) bratr či sestra v té věci. Jestliže je bratr, nebo sestra nevolníkem v manželství je to známka, že je zneužívána. Protože otroctví a nevolnictví je na zneužívání založené.

Otázkou je také jak vysoko má bratr nebo sestra laťku pro pojem zneužívání, někdy je totiž jeden aktivnější a zdá se mu že druhý toho moc nedělá, pak se mnohdy domnívá, že je zneužíván. K tomu potřebuje třetí stranu která by zhodnotila přínos a uvedla věci do reálu.Ela




Re: Saddlebacký pastor Tom Holladay: Domácí násilí není důvodem k rozvodu (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Středa, 21. leden 2009 @ 16:03:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V podstate má Tom Hollady vyjadril pravdu: Domáce násilie nie je dôvodom k rozvodu v tom zmysle, ako sa rozvod chápe, teda môžem opustiť svojho manželského partnera, som tak slobodná, a môžem sa vydať za druhého. No k tomu treba dodať zásadné poznámky:
.
Ak manželstvo je naozaj pred Bohom platné, tak na základe celkového chápania zjavenia Božieho o manželstve počnúc od prvej knihy Genezis až po Pána Ježiša, prípadne niekoľkých poznámok a vysvetlení Pavla, naozaj nič nie je dôvodom k rozvodu. Aj keď prechodne Boh dovolil v Starom zákone "napísať rozvodný list...", urobil to, ako sa dozvedáme od Krista, len "pre tvrdosť ich srdca, ale od počiatku to tak nebolo. A preto čo Boh spojil, človek nech to nerozlučuje".
.
Z kontextu Písma sa však dozvedáme od Pavla /1 Kor 7, 12 a nasl./ o takom prípade, v ktorom je možný rozvod, a niektorí to nazývajú "Pavlovo privilégium". v prospech viery. Pavol tu hovorí, že ak v pôvodne uzavretom manželstve medzi dvoma neveriacimi jedna stránka uverí, no tá druhá neveriaca stránka to zrejme nemôže zniesť a chce rozviesť, Pavol hovorí, nech sa rozvedie. V tom prípade" ťa Pán volá k pokoju..." Tu sa zrejme kladie hodnota viery nad hodnotu manželstva, ak hroží stratou viery pre veriacu stránku.
.
Pokaľ ide o pastorom spomenutý prípad cudzoložstva, ako legitímny biblický dôvod k rozvodu, to je naozaj pochybné z celého kontextu Písma, aj ked táto prax je bežná v mnohých cirkvách. V Písme je napísané nie v prípade cudzoložstva, ale "v prípade smilstva /porneia/", a historickým rozborom sa dá dokázať, že tieto slová boli vyslovené v kontexte, kde bolo - najmä v niektorých pohanskžch tradíciách - zaužívanie manželstvo príbuzných, teda krvismilstvo. Podľa biblických expertov sa tieto slová vzťahujú práve na tieto prípady. To značí, takéto manželstvá, krvismilstvá v skutočnosti nie sú pravé manželstvá, a tie sa môžu spokojne rozviesť /dokonca, nemali by sa uzatvárať.../. Ak by sme tieto slová vzťahovali na cudzoložstvo jedného z partnerov, a tým by sa mohol rozvod legitímne previesť, to by odporovalo slovám "čo Boh spojil, človek nech nerozlučuje", ktoré Kristus vyslovil dôrazom... Pavol ked hovorí o manželstve, taktiež nespomína cudzoložstvo ako dôvod, hoci určite poznal Kristovo evanjelium. HOvorí, že ak niekto pre nejaký zývažný dôvod odíde od partnera, nech sa nevydá, resp. neožení. Presne toto je aj prípad neznesiteľného domáceho násilia: možno z vážneho dôvodu /ohrozený život manželky, detí, ťažké kontravýchovné prostredie a pod./ odísť, ale nemožno sa opäť vydať, či oženiť...
POkiaľ však viem, takéto prísne - naozaj biblické - chápanie sa zachováva len v KC /možno o niektorých menších a novších cirkvách neviem.../. Pravoslávna cirkev, aj väčšina potestantských cirkví dovoľuje rozvod v prípade opustenia partnera, či cudzoložstva jednej stránky...
.
POznámka: V praxi však je isté, že mnohé manželstvá sú pred Bohom neplatné, pretože sa uzatvárajú - hoci v kostole, hoci aj pokrstených, či veriacich... - v takej podobe, že aspoň zo strany jednej stránky je to dôvod k neplatnosti. Napr.: jedna stránka podvádza v v závažnej veci, napr. muž zatajil vedome a dobrovoľne že má nemanželské dieťa...Alebo: žena, hoci jasne vie, že nebude môcť nikdy mať deti na základe diagnózy lekára, predsa to pozitívne /tj. ked sa jasne o tom hovorí, ona jasne oklame.../ pred svojim budúcim manželom zatají... Alebo: jedna stránka nemala úmysel uzavrieť trvalý zväzok, ale iba dočasný /ad experimentuma pod./
Podobné prípady sú podrobnejšie uvedené v príslušnom cirkevnom práve... V takom prípade, ak sa druhá, podvedená stránka dozvie o tejto skutočnosti podvodu, má právo na vyhlíásenie svojho manželstva za neplatné, pretože ono nebolo skutočným manželstvom, ale bolo podvodom. Isteže to však treba dokázať na riadnom cirkevnom súde. No ak by aj napriek tomuto odhaleniu poškodená stránka chcela ostať, môže ta urobiť /najmä po odpovedajúcom priznaní a uznaní svojej viny tej druhej podvodnej stránky/, v tom prípade manželstvo sa týmto potvrdí... Vyhlásenie manželstva za neplatné, to nie je to isté ako rozvod. To je vyhlásenie, že manželstvo, aj napriek všetkým zdanlivým vonkajším javom /legitímne zosobášenie pred cirkvou, spoločný život a pod./ v skutočnosti nikdy nezačalo existovať, to bol podvod /podvodník s podvedenou alebo podvodnicas s podvedeným.../. Dotyčný sa v tomto prípade môže riadne vydať, či oženiť...






Re: Saddlebacký pastor Tom Holladay: Domácí násilí není důvodem k rozvodu (Skóre: 1)
Vložil: isim v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 07:23:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si, že rozvod je možný, má to ale jistě určité podmínky, buď na základě smilstva (což může mít i více významů), ale i v tom případě, chce-li nevěřící odejít, věřící v tom případě nejsou vázáni.

Je napsané: "Jeho smýšlení o nás, je smýšlení o pokoji a ne o trápení." Věřím, že je Boží vůlí, aby manželsví byla uzavírána v Kristu.

isim



Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy