Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 245, komentářů celkem: 429561, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 521 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116483391
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: BIBLICKÁ HISTORIE CÍRKVE (Zj 1-3.kap.)
Vloženo Sobota, 17. leden 2009 @ 20:33:01 CET Vložil: gojim

Kázání poslal gregorios777

Celý Starý Zákon je napsán pro nás, věřící v Krista kteří jsme na konci světa. Pro naše ponaučení (Řím 15,4//1Kor 10,6.11).



Protože biblická historie starozákonního lidu Božího se bude opakovat i u novozákonního lidu Božího. Takže Písma SZ nás mají varovat, abychom neudělali stejné chyby.

A Bůh jasně předpověděl úpadek a odpadnutí starozákonního Božího lidu (Dt 31,16-30). Téměř okamžitě po smrti Mojžíše a Jozue započal duchovní úpadek a odpadnutí Izraele od Boha a Jeho Slova. Pak se v historii Izraele střídala období probuzení a oživení s obdobími odpadnutí.

Přesně tak Bůh předpověděl duchovní úpadek a odpadnutí většiny Církve (Zj 1,19-3,21), kde je prorocky popsán postupný historický vývoj celé Církve na příkladu sedmi maloasijských sborů. A i zde, téměř okamžitě po smrti apoštolů započal duchovní úpadek a odpadnutí většiny Církve od Boha a Jeho Slova.

Viz.:

EFEZ - prvotní Církev na konci prvního století. Zpočátku věrná, avšak již ztrácející první lásku. Stále však má relativní čistotu učení - odmítá učení Nikolaitů (= vláda nad lidem /laiky/ - profesionální duchovenstvo, tzv. služebné kněžství).

SMYRNA - trpící Církev v období pronásledování. Začátek, masivního pronikání židovství (zákonictví) do Církve. To vidíme ve spisech tzv. církevních otců.

PERGAMOS - (= "Aj, manželství"). Zde již v roce 313 uzavřela Církve manželství se světem a zcela se zpronevěřila Kristu. Má uprostřed sebe mučedníky pro Krista, ale i ty, kteří zastávají Balámovo učení (hmotný prospěch z duchovní činnosti) a učení Nikolaitů.

Všechny tyto tři typy Církví již nyní nejsou.

TIATIRA - obraz katolické církve, dokončeného Pergamu. Vidíme zde vyučující ženu (církev) Jezábel, vedoucí služebníky Kristovy k duchovnímu smilstvu a modloslužbě. Pán na Tiatiru přichází jako Soudce - s ohnivýma očima a mosaznýma nohama. Přesto nikdy nebude Jezábel činit pokání. Přesto i ona má ve svém středu ty, kteří nepoznali hlubokosti satanovy.

SARDY - Z Tiatiry (katolicismu) vychází protestantismus, mající jméno, že je živ, avšak ve skutečnosti je mrtvý. Jeho skutky nejsou plné před Bohem a většina jeho skutků jsou poskvrňující. Protestantismus započal, ale nedokončil obnovu. Podobně jako katolicismus začal i protestantismus smilnit s politickou mocí světa.

FILADELFIE - vychází ze Sard a navrací se k první lásce a k Božímu Slovu (Písmům). Nezapírá Pánovo jméno vytvářením další oficiální denominace. Je věrná, i když má nevelikou moc a počet. Tuto jedinou Církev Pán bez výhrad chválí. Ona je dalším vývojovým stupněm od Tiatiry přes Sardy. Je součástí obnovy Církve.

LAODICEA - obraz padlé Filadelfie. Kdyby Filadelfie nebrala ohled na Pánovo varování, aby držela to, co má (a za co ji Pán chválí), hrozilo by jí, že někdo jiný vezme její korunu (odměnu). Což by se mohlo stát, kdyby Filadelfia upadla do pýchy a zhlédla se sama v sobě.

Tiatira, Sardy, Filadelfia a Laodicea jsou současné základní typy církví a zůstanou zde až do příchodu Páně.

Dnes již vidíme i historické naplnění tohoto proroctví o budoucích věcech. Tiatira je ŘKC, Sardy jsou protestantismus a Filadelfia přišla ve větší míře na scénu kolem roku 1830 v Anglii a Německu s tzv. bratrským hnutím. Nikdo v historii (vyjma apoštolů) se nezasloužil o vývoj původního biblického poznání, jako právě bratři. Bůh skrze ně obnovil mnoho původních biblických pravd. Po čase se však stalo, že i tato Filadelfie (bratrské hnutí) upadlo ve své většině do Laodiceje, protože zpyšnělo.

Avšak Filadelfia stále někde všude na světě existuje, i když není příliš známá. Je to svatý ostatek, který si Bůh vždy zachovává i v těch nejhorších dobách úpadku. Dokonce i za doby Eliáše měl svých 7000, kteří neskláněli kolen před Bálem. Nevěděl však o nich dokonce ani prorok Eliáš. Právě tento svatý ostatek je naplněním Pánových slov o tom, že jeho Církev brány pekel nepřemohou.

Historie Izraele i Církve, je historií neustálých odpadnutí a menší či větší obnovy. Nastane-li obnova, satan okamžitě nastupuje s plíživou erozí morálky i učení. Výsledkem je úpadek a potřeba další obnovy. Je velmi podobné, jako v našich osobních životech.

Proto dnes velmi záleží na tom, aby každá místní Církev i každý věřící v Krista, měl za svůj následováníhodný vzor Filadelfii.


Podobná témata

Studijní materiály

"BIBLICKÁ HISTORIE CÍRKVE (Zj 1-3.kap.)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 69 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: BIBLICKÁ HISTORIE CÍRKVE (Zj 1-3.kap.) (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 17. leden 2009 @ 21:53:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Amen jsem napsal pod komentář a amen píšu i pod článek téhož obsahu.

Je stručný, ale výstižný. Kéž jeho čtenáři mají uši k slyšení toho, co Duch praví církvím (sborům) ve 2. a 3. kapitole knihy Zjevení. A kéž ochotně změníme naše smýšlení, když zjistíme respektive je nám zjeveno, že smýšlíme jinak než Bůh. Kéž se nad námi Bůh smiluje a dá milost k takové změně smýšlení. Amen.

willy



Re: BIBLICKÁ HISTORIE CÍRKVE (Zj 1-3.kap.) (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Neděle, 18. leden 2009 @ 07:27:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Typický príklad ako sa z Biblie dajú "vyrobiť" akékoľvek bludy a heretické učenia: Aplikovať Božie slovo, ktoré bolo zamýšľané autorom na úplne inú oblasť, na toho, kto im leží tŕňom v oku. To môže byť napr. aj  druhá cirkev, najčastejšie KC. Naozaj je múdre príslove" kto chce nabiť psa, palicu si nájde". Teda dá sa z Biblie vždy niečo povyberať, zašermovať si s citátmi, aplikovať ich tak, ako sa mi to hodí. V tomto zmysle je pravda, ako to tiež ktosi povedal, že "z Biblie pochádzajú všetky bludy"...
.
Gratulujem, Gregorius, má naozaj veľmi vycibrený zmysel z Biblie vytvárať heretické učenia. Máš talent na založenie ďalšieho nového zboru s originálnym učením. Určite v prípade tvojej potreby, by si tieto isté, alebo aj iné biblické citáty vedel použiť vo svoj prospech, trebárs aj proti vašej cirkvi, ak by ťa nahnevali. Si v tomto zmysle trochu veru aj nebezpečný. Ľudia, dajte si naň pozor...
.
"Historie Izraele i Církve, je historií neustálých odpadnutí a menší či větší obnovy. Nastane-li obnova, satan okamžitě nastupuje s plíživou erozí morálky i učení. Výsledkem je úpadek a potřeba další obnovy. Je velmi podobné, jako v našich osobních životech.
Proto dnes velmi záleží na tom, aby každá místní Církev i každý věřící v Krista, měl za svůj následováníhodný vzor Filadelfii."
- Keby si bol napísal, Gregory, len tieto slová, bol by si napísal oveľa viac. Lebo to platí naozaj. Aj v KC, aj v iných, aj v tej vašej, ak neboli, určite budú odpady, aj krízy, aj pohoršenia... Som však zvedavý, či aj tam budeš aplikovať to, čo si aplikoval tak tirumfálne na KC...



Re: BIBLICKÁ HISTORIE CÍRKVE (Zj 1-3.kap.) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 18. leden 2009 @ 07:49:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Gregu.

  Souhlasím s tímhle výkladem, znám ho, a myslím, že je natolik přiléhavý, že není možné jej ignorovat.

  Jen nesouhlasím s jednou věcí, ta je podle mne úzkoprsá - tou je datování. Bratrské hnutí a hnutí církví tu není od roku 1830. Musíš brát do úvahy dvě věci

  - dějiny církve nejsou jen dějiny Říma, blízkého východu a jeho okolí. Dějiny Říma a jeho okolí jsou navíc velmi procenzurované, zvlášté té neoficiální části, k nám už se dostávají jen zbytky informací či informace podobné archivu STB z dob komunismu (zkus si například zjistit, kolik se toho dochovalo o Bogomilech či jiných skupinách křesťanů z doby počátku minulého tisíciletí)

  - ani ty dějiny církví okolo Říma a blízkého východu nejsou až tak jednoznačné. Stačí se podívat do osmého století, na spor o modly. Roku 754 (asi 700 let pře protestantsvím) se šešly církve v Hierii (konstantinopole) a k modlám vydaly následující stanovisko:

   ""Jedinou přípustnou podobou lidství Kristova je chléb a víno večeře Páně. Tuto a nejinou podobu zvolil, aby vyjadřovala jeho vtělení. A o chlebu nařídil, že se má lámat, aby nepředstavoval jeho lidskou podobu a nevzniklo tak modloslužebnictví… Křesťanství odmítlo všechno pohanství: nejen pohanské oběti, ale též pohanské uctívání obrazů. Na základě svatých Písem a otců vyhlašujeme proto jednomyslně ve jménu svaté Trojice, aby každé zpodobení utvořené z jakékoli látky a jakékoli barvy zlovolným uměním malíře bylo zavrženo, odstraněno a v křesťanské církvi zapovězeno.
"

  Řekl bych, že k tomu jako dnešní křesťané můžeme říci Amen. Jasně, že tento koncil nebyl uznán ani východní, ani západní církví. Nebyli na něm zastoupeni hlavní papežové východu a západu té doby. Ale něco vypovídá o tom, že křesťanství té doby nebylo vůči modlářství nějak mizivé.

  Ve stejném století nařídili představitelé říše zlikvidovat všechny modly, které "křesťané" uctívali, modlili se k nim a klaněli se jim (netýkalo se to běžného umění a zobrazování, jen model).


  Když se pak roku 787 sešel další koncil, tentokrát už za účasti papežů východu i západu, přijal opačné stanovisko o uctívání model a materií. Ale ani toto stanovisko nebylo jednomyslné - často se uvádí, že naši slovanští předkové byli tenkrát proti uctívání soch a obrazů (několik století před probuzením doby Karla IV a Václava IV)



Re: BIBLICKÁ HISTORIE CÍRKVE (Zj 1-3.kap.) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 18. leden 2009 @ 11:11:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."A Bůh jasně předpověděl úpadek a odpadnutí starozákonního Božího lidu (Dt 31,16-30)."...

Takové tvrzení je zavádějící, je jen polopravdou. Tato předpověď měla důvod coby varování, jinak by neměla vůbec smysl. Je třeba to vysvětlovat v kontextu požehnání, či prokletí ( Dt 28 ), kde Bůh dává Izraeli na výběr, ať si sami zvolí - a vyjmenovává následky, které bude jejich volba mít.

Ve (Zj 1,19-3,21) není žádná předpověď úpadku církve.
Je to oslovení jednotlivých církevních obcí, adresné Janovo napomínání k problémům každé církve zvlášť. Podobně ve svých dopisech napomíná i Pavel (2.Te 3,11; 1. Kor 5,1 ).

(Zj 1,10-11)
A v Pánův den jsem byl ve vytržení Ducha a uslyšel jsem za sebou mocný hlas, jako zvuk polnice,
jak říká: "Já jsem Alfa i Omega, Ten první i poslední. Co vidíš, napiš do knihy a pošli sedmi sborům, které jsou v Asii: do Efezu, do Smyrny, do Pergamonu, do Thyatir, do Sard, do Filadelfie a do Laodikeje."
 

Církev byla první tři století živena krví mučedníků, prodělala obrovský rozmach, ne úpadek. Jen si zjistěte, kde všude se rozšířila. A to výhradně hlásáním evangelia, bez násilí.

Celý článek je jen násilnou a ryze účelovou demagogií.



Re: BIBLICKÁ HISTORIE CÍRKVE (Zj 1-3.kap.) (Skóre: 1)
Vložil: isim v Neděle, 18. leden 2009 @ 15:13:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Některé věci lze aplikovat nebo vidět u některých církví, a některé mohou platit obecně na kohokoliv a kdekoliv.

isim



Re: BIBLICKÁ HISTORIE CÍRKVE (Zj 1-3.kap.) (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 20. leden 2009 @ 14:36:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Takovy vyklad jsem videl uz u adventitu, acsak s tou vzjimkou, ze oni za  cirkev ve Filadelfii povazovali prvni adventisty v osmnactem a devatenactem stoleti... Zajimave, jak kazdy tam vidi to sve hnuti...

Na proti tomu adventiste nezakryvali, ze varovani sboru v Laodiceii plati i pro ne...

V podstate nemam nc proti tomuto vykladu, snad s onim neukoncenim poslednich ctyrech cirkvi. Jenom bych varoval pred tim, abychom do Bible a zvlast do Zjeveni nepromitali vlastni predstavy o cirkevnich dejinach, nebo o budoucnosti. Pak bz se nam mohlo stat, ze za Bozi Slovo bychom zamenili a uctivali vlastni telesne predstavy a domnenky...



Re: BIBLICKÁ HISTORIE CÍRKVE (Zj 1-3.kap.) (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 08. prosinec 2012 @ 06:28:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ještě důležitý dodatek k tomuto tématu:

EFEZ - je sice již uvolněný, ale je stále Pánem uznáván za pokračující apoštolskou Církev. Do této církve již pronikaly pokusy Nikolaitů, jejich skutky, jejich chování, což se pak v Pergamu již pro mnohé stalo oficiálním UČENÍM. Žádné historické Nikolaity neznáme, což znamená, že zde jde o prorocký význam slova. "Vítěz nad lidem", "ten, kdo opanuje lid." Což zcela jasně hovoří o vrstvě kněžstva či jiných prostředníků mezi Bohem a lidmi. V protestantismu je to pastorský systém, který je stejného druhu jako kněžský. Vždy JEDEN člověk (duchovní profesionál) blokuje ve shromáždění tok Ducha svatého skrze VŠECHNY ÚDY Těla Kristova, a tak paralyzuje Tělo a odstavuje Pána Ducha z Vlády. Avšak v NZ jsou všechny Boží děti kněžími. Efez však skutky Nikolaitů odmítá a je tak zajedno s Pánem, který tento systém nenávidí, protože ruší Boží Vládu v Církvi.

SMYRNA - Také ještě pokračuje v této linii. Byla to pronásledovaná a trpící Církev (všimněte si paraely se skutečnou historií předkonstantinovské církve). Pán Smyrnu ani nechválí ani nekárá. Je zde evidentní pokus o průnik židovského zákonictví a skutkaření vzhledem k věčné spáse. Pán to nazývá "synagogou satanovou."

PERGAMOS - ("Aj, manželství") - Tato církev již nezůstala v apoštolském učení a odbočila z přímé linie. Nepokládá apoštolské učení za závazné. Uzavřela manželství se světem a stává se státním náboženstvím. Je zde přítomnost věrného svědka-mučedníka Antipase. V této církvi jsou již věrní jen jednotlivci. Balámova strategie, je zrušit oddělení Církve od satanského systému světa, skrze smilstvo a modlářství. Balámovo učení je zalíbení ve mzdě nepravosti, v učení, že duchovní věci vedou k materiálnímu obohacení. Již od roku 300 započali tzv. duchovní brát platy od císaře Konstantina. Což pokračuje až do současnosti. Ti, kdo toto přijímají, se "vylili bludem Balámový mzdy" (Ju 11 - což jak vidíme se pojí nerozlučně a zákonitě i s cestou Kainovou - stávají se z nich náboženstí vrahové a se vzpourou Kore, protože tím vším jsou ve vzpouře proti Boží autoritě). Vidíme, že učení a skutky Nikolaitů úzce souvisí i s učením a skutky Balámovým. Touha po moci, po vyvýšení, po titulech - otec, učitel, mistr, pastor... (Nikolaité) a po majetku a materiálním prospěchu, po získání kapitálu z duchovního obdarování (Balám) v církvi vždy vede nakonec k náboženským vraždám (Kainova cesta). Přesně po způsobu tohoto světa. Přátelství se světem a jeho způsoby je však nepřátelství s Bohem a duchovní cizoložství (Jakub 4,4). Počáteční projevy Nikolaitů z Efezu se již zde v Pergamu stávaly uznávaným UČENÍM.

TIATIRA - tato církev upadá, je na stejné úrovni jako Pergamos, ne však v linii apoštolů. Je to obraz Římské církve a její pravoslavné odnože v Moskvě. Tento typ církve je plný model a duchovního smilstva. Duch Jezábel v této církvi přebral od pohanů nejen kult matky a dítěte (mariánský kult), ale způsobil, že Církev se vyvýšila nad svého MUŽE-Krista, přebrala autoritu a nedovoleně UČÍ v rozporu se Slovem Páně. Sama si vytváří své učení a myslí si, že má k tomu mandát. Jako ŽENA však má mlčet, poslouchat a ptát se svého muže a nikoli učit, což vždy souvisí s přebráním autority. Kdo učí-má autoritu. Tato církev zapomněla, že má být sloupem a oporou PRAVDY. Tedy že má nechat mluvit svého muže a sama nemá být slyšet a mluvit sama od sebe. Boží Syn je Slovo a proto má mít Slovo jen On. On je Hlava Církve a proto jen On smí hovořit. Katolická církev je KÁZAJÍCÍ ŽENA. (A tak to také dopadá i v praxi, pokud necháme ženy učit....). ŘKC je přesným obrazem tohoto. V ní platí, co říká CÍRKEV, ne, co říká Bible a Pán Církve. Kázání této ženy určuje, co kdo má dělat. Mnohé učení Písem je zde pozměněno s plným souhlasem církve a lidé se usí podrobit tomu, co církev říká. Klade se velký důraz na poslušnost papeži. O naslouchání Pánu se nemluví... I zde však má Pán svůj svatý ostatek, který nechce znát tyto satanovy hlubiny. I v ŘKC jsou lidé věrní Bohu. Aktuálním příkladem může být třeba postoj některých kněží k Assisi apod. A nezapomeňte, že i Tiatira je Pánova církev.

SARDY - vznikly z Tiatir, jako pokud o obnovu. Zde nastává obrat směrem zpět k apoštolské církvi. Bůh už se na stav Tiatir nemohl dívat, takže Jeho reakcí byly Sardy-protestantismus. Sardy však tuto obnovu nedokončily - jejich skutky nebyly nalezeny PLNÉ (dokončené) před Bohem. V Božích očích tomuto dílu ještě mnoho chybělo. Byla zodpovězena otázka ospravedlnění. Novozákonní model Církve však obnoven nebyl. Smilstvo se světem politiky pokračovalo dál. Systém Nikolaitů, judaismu a Balámovy mzdy a tím i Kainovy cesty (náboženské vraždy) zůstal zachován i když ne v takové intenzitě jako u Tiatir.

FILADELFIA - tato církev se zcela vrací k apoštolskému učení. Tato proměna je návrat k původnímu stavu církve. Je to pokračování apoštolské prvotní Církve. Tento obrat započal v Sardách a zde je dokončen. V ní pokračuje apoštolská ortodoxie. Je to dokonalý návrat k původnímu Pánem chtěnému stavu Církve. 

LAODICEA - jako každému ideálnímu společenství, kterému Pán nic nevytýká a které chválí, však hrozí, že pokud nebude držet to, co má, hrozí mu, že o to přijde. A to je stav Laodiceje, což je padlá, zpyšnělá Filadelfia.



Stránka vygenerována za: 0.75 sekundy