Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116473526
přístupů od 17. 10. 2001

Grano Salis: Jak by měla vypadat jednota křesťanů?
Vloženo Neděle, 09. listopad 2008 @ 19:16:43 CET Vložil: Olda

Dotazy čtenářů poslal Nitram

Na stránkách granosalis se mnoho "diskutuje" o různých křesťanských církvích. Možná lépe by se místo slova diskutuje mělo použít útočí na jiné církve a vedou různé apologie. V návaznosti na tuto skutečnost mě před malou chvíli napadla otázka, kterou bych chtěl dát do pléna.


V tzv. velekněžské modlitbě (Jan 17) se Ježíš Kristus také modlí za to, aby jeho následovníci byli jedno, jako je on jedno z Otcem (Jan 17, 21). O tom, že křesťané nejsou jednotní, není sporu a vzhledem k tomu, že se všeobecně mluví o jednotě, chtěl bych položit diskuzní téma o tom, jak si představujete jednotu Křesťanů a případně jak by měla k ní vést cesta.
Těším se na Vaše názory
Martin


"Jak by měla vypadat jednota křesťanů?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jak by měla vypadat jednota křesťanů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 09. listopad 2008 @ 19:31:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Martine
Taky jsem zvědav, jak to vidí jiní. Osobně se domnívám, že jediná cesta vede v prohloubení vztahu s Kristem. Mnozí tady říkají Pane, Pane, ale jejich srdce je daleko....

Jen člověk s každodenním žitým vztahem s Kristem dokáže přijmout druhého takového, jaký je i s odlišnými názory. Nemusím souhlasit, ale respektovat. Nevynášet soudy, ale milovat i hříšníky. A to ne nějak sladkobolně herecky, ale opravdově z podstaty. A k tomu je tvrdá cesta.



Re: Jak by měla vypadat jednota křesťanů? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 09. listopad 2008 @ 20:18:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také mne mrzí ty urážky a utrhání. Jedna prastará církev, která tvrdí, že byla zbudována na klíčníkovi dokonce proklína jinak věřící a tvrdí, že je to neomylné. Dokonce by chtěla, aby se k ní ostatní přidali, jinak nejsou Církví. Jak smutné :-(



Re: Jak by měla vypadat jednota křesťanů? (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Neděle, 09. listopad 2008 @ 22:09:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji všem za odpověď.Přestože jsem nepoložil tuto až velmi obecně formulovanou otázku, abych pak následně psal své názory, chtěl bych vás trochu popíchnot k dalšímu zamyšlení nad tématem. Proto mi dovolte krátký komentář ke každé odpovědi:

Oko: Jistě to je základní předpoklad pro křesťanství vůbec. Sám ze své zkušenosti mohu říci, že s mnoha svými přáteli z jiných církví máme jednotu a jsme tolerantní, přesto však si jsme vědomi věroučných rozdílů. Například mám kamaráda svědka Jehovovýho a vím, že je upřímně věřící a to samé ví on o mě. Ale vzhledem k tomu, že svědkové nevěří v božství Ježíše Krista, tak pravým křesťanem mohu být já nebo on - to je logické. Můžu svědky tolerovat jako křesťany? A kde jsou hranice tolerance jiného názoru?

Gojime: Mluvíš o oddělení se od světa a cizích náboženství a jak chápu tvůj přízpěvek, tak jednota je možná jen mezi křesťany, kteří zstávají to pravé učení. A co je to pravé učení? Odpovíš-li že bible, tak který výklad bible je ten pravý?

Willi: Tvá odpvěď se mi líbí a musím se přiznat, že je asi nejblže mému chápání jednoty - obraz trojjediného Boha. Ale co znamená chodit s Kristem v Duchu? Kdo chodí s Kristem katolík nebo evangelikál?

Patýři: Tvrdíš, že ona prastará církev vylučuje všechny ostatní z jednoty Božích dětí (nebo Církve s velkým "C"), ale copak ty tvrdíš, že tato církev je Boží církvi? Nedělají někteří nekatolící s katolíky přesně to, co píšeš, že dělá?

Martin



Re: Jak by měla vypadat jednota křesťanů? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pondělí, 10. listopad 2008 @ 05:33:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"...jak si představujete jednotu Křesťanů a případně jak by měla k ní vést cesta."

- Naozaj konečne rozumný a konštruktívny prístup. Naozaj stojí za to, zamýšľať sa nad toto otázkou oveľa viac, ako sa vzájomne obviňovať z minulých chýb, prípade aj zo súčasných, pretože netreba dokazovať, že chyby a hriechy budú vždy a Pán nikdy nesľúbil, že to tak nebude. Ale cesta k ich umenšeniu, vedie aj cez toto Božie slovo: "Aby všetci jedno boli"... Ako? Prichádza mi na um niekoľko ciest:
.
1. Naozaj si myslím, že medzi kresťanskými cirkvami, ktoré veria v Trojjedinosť Boha, v opravdivé božstvo a človečenstvo Krista a Jeho jediné prostredníctvo medzi Bohom a ľuďmi, i to že On je jediný Spasiteľ sveta, jedinýá"Cesta, Pravda a Život"..., je naozaj oveľa viac toho, čo nás spája, ako toho, čo nás rozdeľuje. Ved či toto nie je hlavné a rozhodujúce? Toto si uvedomiť, je - podľa mňa už dosť veľa...
.
2. Trojjdedinosť Boha samo osebe nám našepkáva: jednota v odlišnosti, rozmanitosti, v osobnej rozdielnosti, v rôznom charaktere... Ktosi povedal: V podstatnom jednota, v nepodstatnom sloboda, a vo všetkom, láska. Teda: Pokúsiť sa roztriediť naše kategórie na tieto tri: čo je podstatné, prvoradé - v čom by teda nejednotnosť medzi nami hatila náš spoločný život, že by to jednoducho škrípalo..., čo je druhoradé, hoci dôležité, a čo je ešte možno otvorené, diskutabilné, a úplne neisté... K uvedeným podstatným prvkom , v ktorm sme zhodní, by som ešte pridal Bibliu, v ktorej máme - hlavne v tom podstatnom - Novom zákone taktiež zhodu. Stálo by za to ponámáhať sa trošku nad tým, ako ju správne chápať, vykladať... K podstatným by som ešte pridal aj chápanie Cirkvi a zo sviatostí najmä Eucharistiu, ktorá bola v prvých časoch ústredným miestom stretnutia kresťanov... A snáď - určité základné morálne princípy...
.
3. Vrátiť sa k prameňu. Pretože vec, človeka, aj spoločenstvo najlepšie spoznám v jeho vývoji, histórii, navrhol by som naozaj vrátiť sa k samému zdroju Cirkvi, kresťanstva, k samému Kristovi, ba k Izraelu a jeho histórii, aby sme lepšie pochopili súvislosti, v ktorých Boh v Kristovi prišiel na svet, a potom pozorne preštudovali nielen Bibliu, ale aj všetko, čo ju môže lepšie osvetliť pochopiť, spoznať: históriu tej doby, spisy, ktoré sa nám zachovali v súvislosti s ranou Cirkvou, v ktorých sa aj cituje aj vysvetľuje Biblia, ktorú Cirkev prijala až vo 4. storočí, teda spisy apoštolských žiakov a cirkevných otcov, spravila svätcov prvých storočí kresťanstva. Nebolo by od veci prečítať si origilály aspoň niektorých autorov. Nie je ich až tak veľa. Veľa by sa nám naozaj ujasnilo... A tak postupne od prameňa by sme sledovali stopy histórie, ako na posolstvo Krista a apoštolov vplývali meniace sa podmienky Cirkvi v Rímskej ríši až po súčasnosť. Odporúčam teda prečítať si cirkevné dejiny, nie od jedného, ale viacerých autorov. Ale ja odporúčam čítať katolíkom aj nekatolícke, a naopak. Lebo, bratia, priznajme si, je v povahe ľudí vťdy si tak trošku "fandiť sebe" a vidieť to, čo len chcem vidieť... Subjektívnosť, neobjektívnosť. Tým, že sa odvážime čítať aj iných autorov z iného okruhu, trochu sa nám otvoroia oči. Ale tieť neradím jednostrannosť. Teda prečítať prednostne solídnych autorov, ktorí naozaj sú, a dnes niet nedostatku literatúry, a kto hľadá nájde... /Teda začať s tými, a nie s jednostranne zameranými proti typu "gojímoviek".../. Ja si myslím, že ak sa chce o tebe niečo dozvedieť, správne ak sa nebudem pýtať len ľudí, ktorí sú proti tebe zaujatí, ale najprv sa spýtam teba... Ako to ty myslíš a prečo?...
.
4. Medzi nami je veľa predsudkov, zaujatosti. Preto najlepší spôsob je naozaj byť spolu, spolu sa rozprávať, pracovať, spolupracovať, spoločme čosi podniknúť, spolu hájiť základné kresťanské a mravné princípy tam, kde ich narúčajú antikresťansky založení ľudia, modliť sa spolu, prečítať si spolu z Písma a porozmýšľať nad tým, prípadne vymeniť si myšlienky... Mnohí to tak už začali , a je to super. Zistili naozaj, že až tak sa nelíšime. Pokračovať. Nech je čím viac ľudí do toho zatiahnutých... A pri tom všetkom sa vyhýbať negativistickej a deštruktívnej konfrontácii, vzjomným urážkam, pripomínaním hriechov našich starých otcov a materí... Viete, ako sa zbližovanie medzi kresťanmi pohlo dosť dopredu? Ked sa počas vojny ocitli spolu v lágerocch katolíci, protestanti, evanjelikáli, chrizmatici, pravoslávni a pod. U vedomili si vtedy, že naozaj sú si veľmi blízki a zároveň veľmi odlišní od sveta, ktorý ich obklopuje a nenávidí...
.
Zatiaľ spoň toľko... Som presvedčený, že ak sa tí, ktorí sa ešte nedávno nemohli zniesť, viedli vojny... dnes budú takto správať, môže to byť taký šok pre svet, že sa z toho nespamätá a možno začne premýšľať a zopakuje ssa ten zázrak prvých kresťanov, ktorý aspoň na čas mnohých viedol ku Kristvoi: "Pozrite, ako sa tí kresťania majú radi!..." Uvediem príklad uz misií: V Iraku sa v jednej obci obrátilo niekoľko mohamedánov a dala sa pokrstiť. Moslimi však týchto kresťanov nechceli pripustiť na ich spoločenské sviatky, zaujímavé stretnutia, dokonca im nedovolili ani brať vodu zo studni, ktorá bola dovtedy spoločná. Povedsali: To je mohamedánska. Ak chcete, vykopte si svoju, kresťanskú... A tak sa stalo: vykopali... No po nejakom čase prišlo sucho, a akousi zvláštnou "zhodou okolností" mohamedánska stucňa vyschla, ale "kresťanská" studňa bola plná vody... A preto kresčania sami prišli za moslimami, a povedali im: "Nech sa páči, spokojne is naberte vody z našej studne..." Výsledok: po čase veľké množstvo ďalších moslimov prijalo Krista za svojho Spasiteľa...












Re: Jak by měla vypadat jednota křesťanů? (Skóre: 1)
Vložil: vassil v Pondělí, 10. listopad 2008 @ 06:29:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Martine.

Jednota křesťanů vypadá tak, že jsou spolu protestanté a katolíci (popřípadě pravoslavní, s těmi jsem se ještě nosobně nesetkal) a s nimi je společně Kristus. On je tou Jednotou. A jak to vypadá v praxi? Společné modlitby, zpívání chval, čtení z bible, mše, kázání, rozhovory, svědectví, evangelizace... Takto to vypadá, a myslím si že takto to má i vypadat :-)

Jednota samozřejmě nemůže být nijak vynucení, pokud někdo zastává názor že katolíci nejsou křesťané nebo že protestanté odbočili ze správné cesty a musí se přivézt zpět do té správné církve, tak mi tyto názory mohou být líto či s nimi můžu nesouhlasit, ale to je tak vše, do Jednoty, která je Láskou, je nutit nemůžu... Ona i snaha o to "aby mě ti druzí přijali" je zbytečná, cílem je ´život s Kristem´, a ten mluví za všechno, ten je naším svědetvím...

JEDNOTU každodeně žiju např. společně s bratry z modlitebního řetězce MPW ( http://warriors.netlife.sk/ ) kde se společněš modlíme a hlásáme evangelium lidem z "metalové scény".



Re: Jak by měla vypadat jednota křesťanů? (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Pondělí, 10. listopad 2008 @ 08:36:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  Dnes sa každy chce zjednotiť či už v politike /EU/ alebo v naboženstve /ekumena/. Mocni tohto sveta volaju tiež po zjednoteni,ale da spojiť pravda so lžou? Všetka ta snaha je len z ľudskej vlastnej sily ,bez  učasti Boha. Človek chce vybudovať kraľovstvo už tu na zemi.Apoštol Peter hovori:2 Pet 3,13 * A nové nebesia a novú zem podľa jeho zasľúbenia čakáme, v ktorých prebýva spravedlivosť.
 O tom ,čo sa dnes deje pekne prorokoval  Daniel 2,42.43 A to, že si videl železo smiešané s hlinou obyčajného blata, znamená, že budú spojení na spôsob semena človeka; ale nebudú pevne ľnúť jeden k druhému, tak, ako sa železo nespojí s hlinou.A za dní tých kráľov ustaví Bôh nebies kráľovstvo, ktoré nebude zkazené nikdy až na veky. A to kráľovstvo nebude ponechané inému ľudu. Rozbije všetky tie kráľovstvá na prach a učiní im koniec, ale ono bude stáť až na veky.
 
 



Re: Jak by měla vypadat jednota křesťanů? (Skóre: 1)
Vložil: Colin v Pondělí, 10. listopad 2008 @ 17:23:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Martine, já v žádné sjednocení církví před příchodem Páně nevěřím.

Křesťani jednotni nejsou a ani nebudou. Hlavní důvody jsou dva: za prvé některé rozdíly v teologii a praxi tu byly už když jsme se narodili a jsou tu stále, a během lidského života většinu z nich stihneme sotva zaregistrovat, ale rozhodně ne řešit. Za druhé mnoho křesťanů si to nepřeje. Za těchto okolností je jednota nebezpečnou ideou, ve jménu které bylo v minulosti napácháno mnoho křivd a někdy zločinů, a já osobně nemám žádnou chuť vidět jak někdo tento prapor znovu pozdvihne.

To co MĚ zajímá, není jednota, kterou tedy považuji za bludičku, ale smíření. Kudy vede cesta: církev by za dnešních okolností mohla býti JEDNA v našich srdcích. V mém případě to tak je a vždycky bylo. A snažím se, aby se tento "virus" šířil. Jestliže máme v srdci Kristův zájem o duše, jestliže respektujeme církve těch druhých tak jak jsou, jestliže jsme schopni v kterékoli církvi dosáhnout na Boží milosti tam udílené - pak máme srdce připravené smířit se nebo i spolupracovat na Boží vinici s kterýmkoli svým bratrem. Základem pochopitelně je, abychm za slovo bratr nekladli otazník. Nejsme oprávněni rozhodovat o tom, kdo není náš bratr. Pak můžeme přijmout své bratry tak jak jsou.

Člověka, v jehož srdci je celá církev, a ne jen jeden její segment proti ostatním, poznáme podle toho, že je schopen sloužit lidem ze světa nebo z kterékoli církve, aniž by před ně současně stavěl, že nejsou tam, kde mají být - totiž v mé církvi a pod mou teologií. Můj bezproblémový vztah ke katolíkům, který se v těchto půtkách zjevuje, je důsledkem skutečnosti, že jsem v minulosti sloužil slovem Božím mnoha katolíkům, některým i dlouhodobě, aniž bych před ně postavil požadavek vystoupení z jejich církve a vstup do našeho sboru. Pak mám čisté svědomí a mohu bez újmy říci, co mám na srdci a ještě je to k užitku. Z tohoto postoje se rodí respekt. Naopak jsem poznal v minulosti řadu katolíků, i duchovních, pro které jsem byl jako kazatel kolegou nebo partnerem, aniž by řešili - co se mnou. Ti zase měli můj respekt.

Jednota mezi křesťany lze žít, pokud nesjednocujme denominace, ale smiřujeme lidi, zejména sebe s bratry.


Colin 




Re: Jak by měla vypadat jednota křesťanů? (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pondělí, 10. listopad 2008 @ 20:50:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj všem,
žel nemám čas celý den vysedávat u netu a odepisovat a diskutovat jak bych chtěl. Tak jzde také já napíši, jak si představuji jednotu. Jsem velmi příjemně překvapen většinou komentářů. Po pravdě řečeno, spíš jsem čekal klasické hádky o tom kdo je špatný atd.
Jak už tu bylo napsáno, též se obávam, že jednota církve je spíše eschatologický cíl, který bude naplněn při příchodu Ježíše Krista. Což ale neznamená, že bysme měli čekat s rukama v klíně. K cíli se musí jít a ne čekat až cíl příjde za mnou. Tím nemyslím, že bychom měli snahu o jednotu, jak se říká, lámat přes koleno. Myslím si, že cesta vede přes porozumění stanovisku těch druhých. Pokud se budu na nekatolíka dívat z perspektivy katolického diskurzu, nemůžu nikdy pochopit, proč protestanté dělají to co dělají. A stejně je to i obráceně. Chci-li pochopit víru katolíků, musím se na věc podívat s jejich úhlu. Jinak ho budu mít skreslený. Aspoň jak se mi zdá, když jsem se o to pokusil, tak nacházím čím dál více stejných bodů - rozdělení je menší. Žel my lidé jsme nepoučitelní a stále se vůči někomu vyhraňujeme. Ale pokud se nad tohle povzneseme, tak můžeme spoustu věcí dělat dohromady. Takovým příkladem je třeba Taize.
Myslím si, že jednota by měla být v mnohosti, stejně jako Bůh jeden v mnohosti - Trojci. Každý má různéé obdarování, a můžeme se učit od těch druhých. Pro katolíky je třeba větší důraz na čtení a rozjímání bible a pro evangelíky liturgie. Jen bych si přál jednu věc, abychom dosáhli jednoty kolem stolou Páně.


Chtěl bych napsat ještě jednu poznámku, i když nesouvisí s tímto tématem. Tak jen velmi stručně. Když včera jsem pročítal zdejší články a diskuze, přišel jsem na to, že za ta století co trvá rozdělení církve, je argumentace katolíků a nekatolíků stále stejná. Nekatolíci rádi katolíky popychovali a posmívali se jim, kdežto katolíci se snažili nekatolíky přesvědčovat a přivést je na pravou víru a podus nepomohly slova, tak létaly i kameny(žel nemůžu odcitovat žádný pramen, protože nemám teď k dispozici poznámky s literatury a pramenů).

Martin



Re: Jak by měla vypadat jednota křesťanů? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 11. listopad 2008 @ 22:00:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Nerad tu tapetuju, ale k tomuhle tématu se to hodí, abych uvedl svoji představu jednoty. Zkusím toho Jana 17:

1 Otče, přišla ta hodina; oslav svého Syna, aby i tvůj Syn oslavil tebe,
2 poněvadž jsi mu dal moc nad veškerým tělem, aby všem těm, které jsi mu dal, dal věčný život.
3 A toto je ten věčný život, aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista.
4 Já jsem tě oslavil na zemi; dílo, které jsi mi svěřil, jsem vykonal.
5 A teď oslav ty mne, Otče, sám u sebe tou slávou, kterou jsem měl u tebe předtím, než byl svět."
6 "Zjevil jsem tvé jméno lidem, které jsi mi dal ze světa. Byli tvoji a dal jsi je mně; a tvé slovo zachovali.
7 A teď poznali, že všechny věci, které jsi mi dal, jsou od tebe.
8 Neboť slova, která jsi mi dal, jsem dal jim; a oni je přijali a opravdu poznali, že jsem vyšel od tebe, a uvěřili, že ty jsi mě poslal.
9 Já prosím za ně; neprosím za svět, ale za ty, které jsi mi dal, neboť jsou tvoji.
10 A všechny mé věci jsou tvé a tvé jsou mé a jsem v nich oslaven.
11 už nejsem na světě, ale oni jsou na světě a já jdu k tobě. Svatý Otče, zachovej je ve svém jménu, jež jsi mi dal, aby byli jedno jako my.
12 Dokud jsem s nimi byl na světě, zachovával jsem je ve tvém jménu. Chránil jsem ty, které jsi mi dal, a nikdo z nich nezahynul, kromě syna zatracení, aby se naplnilo Písmo.
13 Teď ale jdu k tobě a toto mluvím na světě, aby v sobě měli plnost mé radosti.
14 Já jsem jim dal tvé slovo, a svět je nenáviděl, protože nejsou ze světa, jako já nejsem ze světa.
15 Neprosím, abys je vzal ze světa, ale abys je zachoval od toho zlého.
16 Nejsou ze světa, jako ani já nejsem ze světa.
17 Posvěť je svou pravdou; tvé slovo je pravda.
18 Jako jsi poslal na svět mne, tak jsem i já poslal na svět je.
19 A já posvěcuji sám sebe za ně, aby i oni byli posvěceni pravdou."
20 "Neprosím však jen za tyto, ale i za ty, kteří ve mne uvěří skrze jejich slovo,
21 aby všichni byli jedno, jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni byli jedno v nás, aby svět uvěřil, že jsi mě poslal.
22 A já jsem jim dal slávu, kterou jsi dal mně, aby byli jedno, jako my jsme jedno.
23 Já v nich a ty ve mně, aby byli dokonáni v jedno a aby svět poznal, že ty jsi mě poslal a že jsi je miloval, jako jsi miloval mě.
24 Otče, chci, aby i ti, které jsi mi dal, byli se mnou tam, kde jsem já, aby hleděli na mou slávu, kterou jsi mi dal; neboť jsi mne miloval před založením světa.
25 Spravedlivý Otče, svět tě nepoznal, ale já jsem tě poznal a i tito poznali, že jsi mě poslal.
26 A oznámil jsem jim tvé jméno a ještě oznámím, aby láska, kterou jsi mě miloval, byla v nich a já v nich

   Z toho, co jsem poznal je mezi křesťany pro jednotu podstatná úcta k pravdě a její vlastnictví. Pro mne to znamená celkem jednoduchou věc, kterou vyjádřím trochu tajuplně: Lidi, které vlastní pravda, jsou jednotní. Lidí, kteří vlastní pravdu (každý tu vlastní) mají jednotu stíženou.

   Zkusím opět vypsat charakteristiky, které vidím:

1. lidi, za které se Ježíš modlí, kteří mají být jedno, byli dáni do vlastnictví Ježíše. To je to vykoupení, to je to, když Pavel říká, že je otrok Ježíše.
2. Ježíš těmto lidem dal věčný život (to se pozná tak, že ho mají)
3. Tihle lidé vzali Ježíšova slova a přijali je a zachovali Boží slovo, přijali pravdu, byli posvěceni pravdou
4. Ti lidé nejsou ze světa, (jsou tu jen na návštěvě, jako Cizinci :-)
5. Dostali Boží slávu aby byli spolu jedno
6. Láska, kterou Bůh miluje, je v těchto lidech.


  A pak zkusím popsat tu představu jednoty, jak jsem ji mezi křesťany poznal. Říkám pořád to stejné: věci se poznají podle charakteru. Nepoznal jsem jinou jednotu, než jednotu založenou na pravdě Božího slova a na výsadním vlastnictví Ježíše Krista.

  Tam, kde byla úcta ke Slovu a lidé patří Ježíši, byla i jednota. Tam, kde je Slovu něco předřazené a slovo je potřeba nejdřív vykládat, tam jsem nikdy jednotu ani neviděl - a lidi tam taky patří někomu jinému, než Ježíši. Téhle jednotě musí samozřejmě předcházet základ Božího království - změna vlastnictví člověka, nové narození, přechod ze smrti do života či jak to jen bible nazývá.

  Tohle bylo pro mne jako křesťana zpočáku docela dost těžké. Musel jsem změnit postoj k písmu, slovům Ježíše, Boha, k proroctvím, zákonu. Tu základní změnu v postoji jsem si kdysi pojmenoval takto: Místo abych si Boží slova vykládal, rozhodl jsem se jim věřit a poslouchat. Pokud těm slovům nevěřím a nejsem schopen poslouchat, nemá smysl, abych si je vykládal.

  Je to sice řečnické, ale pokud se někdo zeptá: Který výklad písma je vlasně správný? S klidem odpovím: Ani jeden.


  Jednota je pro mne vnitřní jednotou v duchu, srdci, postoji člověka. Jednota v těle (vnější organizaci) nebo duši (vnějších názorech) je pak  odvozená. Bible dobře říká, že duševní člověk nepřijímá věci Božího ducha, protože mu jsou bláznovstvím. Nijak mi nevadí, když má někdo jiné názory a dobře jsem poznal, že mít stejné názory je spíš znakem totality a nesvobody, než jednoty.

  I tady je jednota pro mne spíš něco, co "dýchá" z příspěvků a ne něco co by se založilo na stejných názorech. A taky jsem docela determinován tím, že jsem prožil několik příkladů v tom, jak by jednota vypadat neměla. ALe to bych zas psal negativně a autorovi článku by se to asi nelíbilo :-)



Re: Jak by měla vypadat jednota křesťanů? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 12. listopad 2008 @ 08:45:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Dnešní stav křesťanstva je podobný, jako stav lidstva stavějícího Babylonskou věž, jehož jazyk zmátl Hospodin, takže všichni pak mluvili každý jiným jazykem.

Je to stav podobný, jako když byl vyvolený Boží lid odvlečen do Babylonského zajetí - Izrael do Assýrie a Juda do Babylona.

Je to stav Izraele, který je nyní rozehnán do téměř všech národů světa.

Právě tak, jsou věřící v Krista rozehnáni do všemožných stovek (tisíců?) denominací. Proč? Protože náš stav je nyní zcela totožný se stavem výše zmíněných skupin - počínaje Babylonskou věží a konče exilem Izraele ve světě.

Příčina? Tělesnost a odpadnutí od Boha a Jeho zjevení.

Lék? Jedině KŘÍŽ Ježíše Krista, na němž je naše tělesnost ukřižována a eliminována. Pouze neseme-li kříž a zapíráme-li svoji duši (sami sebe), což v sobě zahrnuje totální oddělení od systému tohoto světa - od jeho ducha a mysli, pouze tehdy budeme PLNĚ naplněni Duchem svatým, který je hlavním nástroje JEDNOTY.

Nezapomeňme, že ta jednota není jen vnější - účast na společných shromážděních a modlitbách, avšak při rozdílném učení. Jde o JEDNOTU stejnou, jako má Otec, Syn i Duch, což je jednota vnitřní - jednota mysli, citů a vůle. Proto je nutné být jeden duch s Pánem. Pouze ti, co jsou plně jednotni s Pánem, mohou být plně jednotni spolu. Míra jednoty s Pánem určuje míru jednoty jejich.

 A vždy byli a budou (MUSÍ být - 1Kor 11,19) mezi věřícími (v místních sborech) lidé, kteří s Pánem jednotni nebyli - buď byli pravými věřícími, kteří ale nenesli svůj kříž a žili jen mělkým životem nebo vůbec pravými věřícími nebyli. A tyto dvě skupiny budou vždy narušiteli jednoty a nositeli různých bludů a falešných učení - tedy kacíři.

A zde je další příčina nejednoty. Nikdo, kdo je ve skupině věřících nebo denominaci která zastává kardinálně falešné učení, nikdo, kdo je ve vleku takové skupiny s falešným učením (kdo se od toho učení i od té skupiny neoddělí) nikdy nemůže být v jednotě ani s Bohem ani s ostatními věřícími, protože takový ani nemá Boha (2Jan). Tedy, pokud má Boha ve svém duchu skrze znovuzrození, nemá ho zaručeně ve své duši a tudíž Boha ani nemá jak a čím vyjadřovat, natož být s někým ve stejné jednotě jako Otec se Synem. Protože ve své duši nemá Ducha svatého (ten je uvězněn v jeho duchu a nemůže ven), nemá ani mysl, ani city ani vůli Kristovu, a tudíž nemá ani Bohu ani ostatním co nabídnout.

Dokonce to může být člověk, který věrně nese svůj kříž, zapírá duši a je svatý (= oddělený od systému světa), ale má-li v sobě falešného ducha (není-li pravým věřícím) anebo ho má, ale je ve spojení s bludnou sektou (a proto Ducha nemá v duši) není mu tato jeho věrnost nic platná, protože se odehrává v JINÉM DUCHU a svou věrností paradoxně jen zesiluje moc toho falešného ducha.

Takový člověk si myslí, že slouží skutečnému Bohu a Pánu Ježíši Kristu a přitom, tak jako Izrael na poušti, slouží nevědomě bohu Remfan a Molochovi (Sk 7,42-43). Bůh se odvrátil na základě 2Jan a vydal ho vojsku nebeskému.

Proč? Protože nerespektuje Jeho zjevení v Písmech ať už sám nebo ve vleku svých vedoucích, kteří hynou pro nedostatek poznání (Oz 4,6) a vlečou ve smrti s sebou i jeho.

Proto základní podmínkou pro jednotu pravých věřících, je (kromě jednoty Ducha všech pravých, znovuzrozených věřících, která již existuje - Ef 4,3)  JEDNOTNÉ APOŠTOLSKÉ UČENÍ - tedy jednota víry a poznání Syna Božího (Ef 4,13). Dnešní stav je stavem dětí, točených větry různých satanských učení (Ef 4,14). Pouze ti, co stojí na Skále Slova (v učení i praxi) a jeho zjevení, odolají všem přívalům a větrům učení, kteří se snaží zbořit jeho dům (Mt 7,24-29).

Všechna nejednota totiž v první řadě pramení z rozdílného UČENÍ, což zakládá nejednotu v MYSLI. A v takovém případě můžete pořádat kolik chcete vnějších společných shromáždění, modliteb a "ekumenických" setkání, a stejně uvnitř nebudete jednotní. Bude to jen falešná jednota, pokrytectví, lež. Bude to rádobyjednota. Budete-li chtít opravdu vytvořit jakousi vlastní jednotu, budete muset odhodit, jako nepotřebné o, co této jednotě brání - tedy Boží Slovo, Písmo, Pravdu. Budete mít jendotu na úkor Pravdy, a jakousi lásku na úkor Pravdy. Písmo však hovoří o těch, co si nezamilovali Lásku Pravdy (a nikoli pravdu lásky!!!). Takoví budou oklamáni samotným Bohem!, který jim ten blud pošle (2Tes 2,10-11).

Avšak jedno apoštolské učení vede k JEDNOMYSLONOSTI - stejné, jakou má Otec a Syn. A to je ta jednota, kterou Pán požaduje - jednota mysli, citů a vůle s Bohem.

Proto hlavní věcí je, aby Bůh všem upřímným a pravým věřících, skrze Ducha a kříž zjevil z Písem původní apoštolské učení. Ne všem věřícím hned a najednou, ale nejprve svědkům od Boha určeným (Sk 10,41), kteří to pak budou šířit dále. Tak to Bůh vždy dělal a dělá.

A za to bychom se měli dnes na prvním místě modlit.






Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy