Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 267 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Mikim
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116538543
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Ježíš je Bůh a přesto zemřel
Vloženo Pátek, 25. červenec 2008 @ 20:13:33 CEST Vložil: Bolek

Úvod do křesťanství poslal Karels

Můj dotaz je nasměrován ke všem čtenářům Grano Salis.

Můžete mi zodpovědět to, že Ježíš je Bůh a přesto zemřel na kříži?

Podobné dotazy můžeme čekat od muslimů a byla by velká škoda, pokud bychom byli shledání jako nepřipravení.


Podobná témata

Úvod do křesťanství

"Ježíš je Bůh a přesto zemřel" | Přihlásit/Vytvořit účet | 61 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ježíš je Bůh a přesto zemřel (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 25. červenec 2008 @ 20:33:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karel, neviem ake odpovede sa Ti dostanu ... nakolko toto je iste rozsiahla tema ... ale ak dovolis ja by som Tvoju otazku trochu nasmeroval na teba a opytal sa Ta:

Aky zmysel Ti ma vysvetlovat zaklady evanjelia ?




Re: Ježíš je Bůh a přesto zemřel (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 25. červenec 2008 @ 20:38:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na kříži umřela Ježíšova lidská podstata - člověk Ježíš - a vlastní mocí ho třetího dne vzkřísil Bůh Otec, Syn a Duch svatý. Opravdu musíme respektovat Boží velikost, to že Ho rozumem úplně neobsáhneme.

Vždyť nejsme schopni pochopit ani věci stvořené, třeba nekonečnost, víme, že je vesmír nekonečný ale zároveń je nám známo, že se neustále rozpíná - a to obrovskou, pro nás nepředstavitelnou rychlostí.(tuším 100 000 km/hod!)
Jak se může nekonečno rozpínat?




Re: Ježíš je Bůh a přesto zemřel (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 25. červenec 2008 @ 20:47:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,


Karel občas bojuje proti božství Krista a maximálně uzná starý jehovistický argument, že Ježíš je Bůh stejně tak jako adresáti žalmu: “bohové jste”. Mám tedy několik otázek.


Kdo je původce života? (Sk 3,15)

Kdo má veškerou moc? (Mt 28,18)

Kdo na počátku založil zemi a nebesa jsou dílem jeho rukou? (Žd 1,8-9)

Kdo může být přítomen všude? (Mt 18,20)

Kdo jediný je bez hříchu? (Žd 4,15)

Kdo je bez počátku a bez konce? (Žd 7,3)

Ke komu se učedníci modlili? (Sk 7,59)

Kdo je apoštolem nazván Pánem a Bohem? (J 20,28)


Tedy, máme zde někoho, kdo nemá počátek a nemá konec, kdo založil svět a stvořil nebesa, kdo je původcem života, kdo má veškerou moc a je bez hříchu, kdo může přebývat v jednom čase kde chce, i na více místech – je tedy všudypřítomný - kdo je apoštolem nazván Pánem a Bohem a ke komu se učedníci modlili.


Karle, myslíš, že bohové zmínění v žalmu dokáží totéž?

Pastýř

P. S. Ačkoliv má křesťan věčný život, přesto je smrtelný a zemře jen tělesně. Kdo nevěří, zemře navěky i duchovně (Mt 10,28). Je to sice pouze nedokonalý příměr, ale každý člověk zemře tělesně (Ř 8,10). Pakliže Bůh byl zjeven v těle, zemřelo toliko tělo a nakonec bylo vzkříšeno. Bůh je však duchovně nesmrtelný.



Re: Ježíš je Bůh a přesto zemřel (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 25. červenec 2008 @ 20:48:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Asi nejlepsi prirovnani, ktere jsem na toto tema slysel, je z pera C.S. Lewise:

Predstavme si Hamleta, ktery touzi setkat se se svym stvoritelem (Shakespearem). Princ dansky prohledal cely Elsinor, ale Shakespeara nikde nenasel. Nejruznejsi pokusy vsech postav dramatu jakkoli kontaktovat Shakespearea selhaly. Da to rozum: jediny totiz zpusob, jak se muze Hamlet setkat se Shakespearem, je, ze Shakespeare sam vstoupi do vlastni hry jako postava. A to je presne to, co Buh udelal. Je jasne, ze Shakespeare-postava v dramatu kona vuli Shakespeara-dramatika, to je ostatne smysl celeho Shakespearova "vteleni". Pokud Shakespeare-postava Hamletovi rekne "Ja jsem Shakespare, to me jsi touzil potkat", tak evidentne mluvi pravdu. A zaroven je zjevne, ze Shakespeare-postava muze v prubehu dramatu zemrit, aniz by to pro Shakespeara-dramatika predstavovalo nejakej neresitelnej problem. Dramatik postavu muze dokonce i za tri dny vzkrisit.

Ta metafora samozrejme neni dokonala (jako zadna metafora), ale myslim, ze ukazuje, jak by to asi mohlo bejt.

Druha vec samozrejme je, jak se k bozstvi Jezise Krista stavi Bible, ale to je na delsi povidani.

Aviaf



Re: Ježíš je Bůh a přesto zemřel (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 25. červenec 2008 @ 21:33:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vím, že nejsem ortodoxní v rámci běžných názor, ale Bůh mi taky dal rozum, abych přemýšlel... 



Re: Ježíš je Bůh a přesto zemřel (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 25. červenec 2008 @ 21:39:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Každý kněz stojí a koná denně bohoslužbu, znovu a znovu přináší tytéž oběti, ale ty nikdy nemohou navždy zahladit hříchy. Kristus však přinesl za hříchy jedinou oběť, navěky usedl po pravici Boží.   Oběti obětované v chrámě byly předobrazem poslední oběti Krista, a ty také zemřely pouze tělesně a duchovně jsou nesmrtelné? Podle logiky pastýře nejspíš ano! 



Re: Ježíš je Bůh a přesto zemřel (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 25. červenec 2008 @ 21:51:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud má Trojjedinost nějakou větší slabinu, pak je to přesně tady ta. S vysvětlením, že Ježíš zemřel tělesně, ale nikoliv duchovně, před muslimy neobstojíte! Navíc to nikde takto není řečeno v Bibli! 



Re: Ježíš je Bůh a přesto zemřel (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 26. červenec 2008 @ 11:24:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš je dokonale úplným člověkem i dokonale Bohem, má dvě přirozenosti. Skrze tu duchovní podstatu bylo všechno stvořeno, on je alfa i omega. Jeho tělesná podstata začala žít v okamžiku Mariina souhlasu po zvěstování. Čili nezemřel jen "napůl", ale jako každý jiný člověk v těle.

Po ukřižování byl tělem v hrobě, jeho duch pobýval na místě, kde se zdržovali mrtví. To předpokládají tvrzení NZ, podle nichž byl Ježíš vzkříšen z mrtvých (1.Kor 15,20; Řím 8,11; Sk 3,15) Ježíš zakusil smrt jako všichni lidé a svou duší je dostihl v místě pobytu mrtvých. Písmo toto místo nazývá "peklo", protože ti, kteří tam jsou, jsou zbaveni patření na Boha. Takový je - až do příchodu vykupitele - osud všech mrtvých, jak zlých, tak i spravedlivých. Tím ale není řečeno, že jejich osud je stejný, jak dokazuje podobenství o Lazarovi, který byl vzat do klína Abrahamova. A právě duše těchto spravedlivých, které očekávaly Krista, osvobodil Ježíš, když sestoupil do pekel.
Ježíš nesestoupil do pekel proto, aby vysvobodil zavržené, nýbrž aby osvobodil spravedlivé, kteří ho předešli.

Radostná zvěst byla hlásána i mrtvým (1 Petr 4,6) Sestoupení do pekel je úplné naplnění evangelijní zvěsti o spáse - rozšíření vykupitelského díla na všechny lidi všech dob a míst, nebo´t všichni, kteří jsou spaseni, se stali účastníky vykoupení.

Kristus sestoupil do hlubiny smrti, aby mrtví uslyšeli hlas Božího syna. Ti, kteří uslyší, budou žít.
Ježíš, "Původce života" (Sk 3,15;) "svou smrtízbavil moci toho, který má vládu nad smrtí, totiž ďábla", a tak vysvobodil "všechny ty, kteří byli po celý život drženi v otroctví strachem před smrtí"(Žid 2,14-15). Od nynějška má vzkříšený Kristus "klíče od smrti a podsvětí" (Zj 1,18) a před Ježíšovým jménem se skloní "každé koleno - na nebi, na zemi a i v podsvětí" (Flp 2,10).
(KKC)

(1 Kor 15, 3-5)
Odevzdal jsem vám především, co jsem sám přijal, že Kristus zemřel za naše hříchy podle Písem
  a byl pohřben; byl vzkříšen třetího dne podle Písem,
  ukázal se Petrovi, potom Dvanácti.

Ježíš po vzkříšení žije v oslaveném těle.

Že dvojí přirozenost Ježíšova bylo už přesvědčení prvotní církve, dokazují i nejstarší ikony, na kterých Maria ukazuje na Krista vždy dvěma prsty. Tím zdůrazňovali dvojí přirozenost Ježíše - Božskou a lidskou.



Chtěl jsem to vložit jako samostatný článek, ale vložím to pouze jako komentář (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 26. červenec 2008 @ 12:52:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Námitka nejenom muslimů, ale každého, kdo přemýšlí, zni: jak mohl být Ježíš Bůh a přesto zemřít, vždyť to je nemožné.

Odpověď: nejdříve společně nalezneme texty, které jasně dokazují Ježíšovo božství. Ano, vyznávám a věřím, že Ježíš je Bůh:


„Nebo dítě narodilo se nám, syn dán jest nám, i bude knížetství na rameni jeho, a nazváno bude jméno jeho: Předivný, Rádce, Bůh silný, Rek udatný, Otec věčnosti, Kníže pokoje.“ (Izaiáš 9,6 dle kralického znění)

„Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo byl Bůh.“ (Jan 1:1)

„Tomáš mu odpověděl: Můj Pána a můj Bůh.“ (Jan 20:28)

Jenomže, ono slovo Bůh je užito v Bibli i o člověku: „Hospodin řekl Mojžíšovi: Pohleď, ustanovil jsem tě, abys byl pro faraóna Bohem, a Áron, tvůj bratr, bude tvým prorokem.“ (Exodus 7:1)

Podle naznačené logiky mnohých diskutujících na Grano Salis by v této chvíli měl být Mojžíš nesmrtelný, věčný, všudypřítomný. Ale výpověď, kterou sám Hospodin říká Mojžíšovi je o tom, že ono slovo Bůh, hebrejsky אלהים Elohim znamená mnohem více autoritu, než cokoliv jiného! Mojžíš je autoritou faraonovi.

Další výpověď, tentokrát v biblické knize Žalmů: „Ač jsem řekl: Jste bohové, všichni jste synové Nejvyššího, zemřete též jako jiní lidé, padnete tak jako každý vladař.“ (Žalm 82:6-7)

Tento text hovoří o tom, že ač byli Izraelité bohové, umírali smrtí jako jiní lidé.

Neplatí rovnítko mezi tím, že pokud je v biblickém textu řečeno Bůh, tak je automaticky zárukou všudypřítomnosti, všemohoucnosti, vševědoucnosti a nesmrtelnosti. Takový názor je možná pro některé čtenáře Grano Salis pohádka, které uvěřili při chybném výkladu biblické zprávy. Svaté texty nepochybně hovoří jinak!

Z hlediska biblické ortodoxie, je jediným nesmrtelným Otec, Bůh Otec:

„On jediný je nesmrtelný a přebývá v nepřístupném světle; jeho nikdo z lidí neviděl a nemůže uvidět...“ (1 Timoteovi 6:16), což předpokládá přinejmenším dva závěry. Tento text se týká pouze Boha Otce! Je to kvůli dovětku „...jeho nikdo z lidí neviděl a nemůže uvidět...“ (Ježíše přece viděly tisíce lidí) Druhý závěr nám napovídá, že Ježíš musí být smrtelný, nebo respektive byl smrtelný. Nyní po pravici Boha Otce už nad ním nemá smrt moc.

Na námitku muslimů, jak mohl Ježíš zemřít, když byl Bůh, je jednoduchá odpověď. Islámský koncept Boha „kodifikovaný“ Koránem, arabsky الله Alláh, je naprosto neslučitelný s hebrejským, nebo přesněji biblickým konceptem (vysvětlením) onoho slova Bůh אלהים Elohim. Zatímco v Koránu je Alláh jeden, který je vševědoucí, nesmrtelný atd. V Bibli je onoho hebrejského slova אלהים Elohim užito i o člověku.

Velice těžko, ba s nadmírou nelibosti by muslimové nejspíše nesli, kdybych přeložil biblický text do arabštiny takto: „Hospodin řekl Mojžíšovi: Pohleď, ustanovil jsem tě, abys byl pro faraóna الله Alláhem, a Áron, tvůj bratr, bude tvým prorokem.“ (Exodus 7:1) A to je právě ten zásadní rozdíl mezi myšlením Bible a myšlením Koránu, potažmo islámu.

V islámu nemůže Bůh zemřít, v našem křesťanském pojetí bylo Bohu Ježíši „propůjčeno“ lidské tělo, proto mohl na kříži zemřít smrtí jak Bůh, tak i člověk.




Re: Ježíš je Bůh a přesto zemřel (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 28. červenec 2008 @ 09:35:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Můžete mi zodpovědět to, že Ježíš je Bůh a přesto zemřel na kříži?--
 
např. jak u akumulátoru složeného ze tří bateriových článků kdy došlo k dočasnému vybití jednoho. Druhé dva pak byli 3 dny přetížené,aby zastali práci toho třetího          


Proč by se na to měli ptát zrovna muslimové?-ti přece Ježíše za boha nikdy nepovažovali a nepovažují,je pro ně  významný prorok



Re: Ježíš je Bůh a přesto zemřel (Skóre: 1)
Vložil: vassil v Pondělí, 28. červenec 2008 @ 09:41:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
já kdysi takový podobný dotaz dostal, bylo to "jak můžeš věřit že Maria otěhotněla jako panna?". No, on to byl teda dotaz útočný, myslím že tazatel ani tak nečekal na odpověď, takže jsem mu odpověděl "když věřím že Bůh je všemohoucí, proč by mi mělo dělat problémy uvěřit že Maria byla panna?"



Re: Ježíš je Bůh a přesto zemřel (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Pondělí, 28. červenec 2008 @ 15:17:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protoze Pan Jezis mel zemrit na krizi jako clovek bez hrichu, tedy obet dana Bohu Otci. A tak se take stalo. Pan Jezis obet ucinil, coz mame v Pismu dobre dosvedcene. To je pro nas dulezite a za to mu dekujeme a milujeme ho. Jest-li se to shoduje s virou nejakych jinych nabozenstvi nebo ne, neni vubec dulezite a ani se tim nemame zabyvat. My mame zkoumat Pismo a Pismem spojenym moci Ducha Svateho, bojovat a sirit Evangelium. Slovo se stalo telem. Pan Jezis zde zil jako clovek ,ne jako Buh. Mnel se prokazat jako cisty, neposkvrneny hrichem a odolat vsem svodum sveta a Satana. A protoze Satan moc dobre zna telesnost cloveka, veril tomu, ze i Jezise dokaze jako telesneho porazit. Jenze ta laska, mezi Bohem Otcem a Synem cloveka, Jezisem a laska k nam,  je neporazitelna.Proto mohl Pan Jezis udelat vse tak jak udelal. To Satan nevi, protoze nevi co je laska.



Re: Ježíš je Bůh a přesto zemřel (Skóre: 1)
Vložil: ares v Pondělí, 28. červenec 2008 @ 19:09:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Karle,

nevím zdali už zde někdo necitoval první verše evangelia sv. Jana: Jan 1,1: Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh. Tyto krásné verše všichni známe a přitom je myslím nikoho nenapadlo citovat. Jestli to není proto, že pod svícnem je nejmenší tmy?! :-) Přitom tyto verše tak jasně odpovídají na to, kým je podle Bible Ježíš. Je to Bůh. "To slovo bylo Bůh!"



Re: Ježíš je Bůh a přesto zemřel (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Čtvrtek, 31. červenec 2008 @ 23:27:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
2 Korintským 5:18  To všecko je z Boha, který nás smířil sám se sebou skrze Krista a pověřil nás, abychom sloužili tomuto smíření

2 Korintským 5:21  Toho, který nepoznal hřích, kvůli nám ztotožnil s hříchem, abychom v něm dosáhli Boží spravedlnosti.

Ř 6: 23  Mzdou hříchu je smrt, ale darem Boží milosti je život věčný v Kristu Ježíši, našem Pánu

Bůh nás se sebou ( svatým) smířil skrze Krista. Kristus je "hodnostní titul Mesiáše", který patří Ježíši z Nazaréta ( Sk.3 : 36 " Ať tedy všechen Izrael s jistotou ví, že toho Ježíše, kterého vy jste ukřižovali, učinil Bůh Pánem a Mesiášem." rozuměj Kristem)
Ježíše, který se stal Kristem "ztotožnil ( Bůh) s hříchem" a tudíž musel zemřít.  Zemřel Ježíš protože na sebe vzal "naše hříchy" , tedy těch, kdo v Něj později uvěří. Odplata ( odměna) za hřích je smrt. Ježíš přitom "hříchu neučinil"  tudíž zemřel neprávem. Smrt na Něj sáhla neprávem a proto Ho MUSEL ( a to s radostí) Bůh vzkřísit z mrtvých, aby zůstal Spravedlivý před stvořením ( Ř 3 kap.). Ježíš je člověkem a Bohem zároveň. Nezemřel Bůh, protože je z podstaty "svatý a spravedlivý" ale zemřel "člověk" protože z podstaty podléhá hříchu. Ježíš byl zplozen z Ducha sv. tudíž byl vyřazen tzv. "dědičný hřích", narozen z ženy byl nositelem člověčenství, které silou Ducha sv. proměnil do "oslavené podoby", vrátil lidství do stavu v Ráji ( bezhříšnosti) tím, že neudělal žádný hřích resp. nezhřešil ani v myšlence ( i když hřích je v prvé řadě skutek). Tím dokázal udržet "svatost" Boha v těle. My to nemůžeme dokázat, protože všichni máme tělesné otce a jsme pod prokletím prvotního hříchu z Ráje. .......  Řekni muslimům, že pravý Bůh je takový borec, že vydá v šanc Boží spravedlnost a svatost tím, že si klidně vezme na sebe naše tělo a přitom dokáže nezhřešit a ještě dobrovolně projít smrtí, aby nám mohl dát milost.





Re: Ježíš je Bůh a přesto zemřel (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 04. srpen 2008 @ 18:55:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Na toto téma jsou dva názory, když pomineme ten totálně bludný o Kristově duchovní smrti v pekle (po Jeho fyzické smrti).

Jedna škola učení tvrdí, že se smrt nemohla dotknout Kristova Božství, ale že se dotkla pouze Kristova stvořeného lidství, protože smrt se Božství dotknout nemůže.

Druhý názor tvrdí, že Ježíš Kristus není žádnou třetí stranou, skrze kterou jsme smířeni. Tvrdí, že jelikož jsme zhřešili vůči Bohu, musí také jedině Bůh jako strana, která byla poškozena vzít náš hřích na sebe. Podle tohoto názoru, tedy na kříži zemřel Kristus - Bůh i člověk, avšak smrt nemohla Božství držet ve své moci a tak Božství Kristovo smrtí pouze prošlo bez úhony.


Ke Kristově duchovní smrti došlo v okamžiku, kdy zvolal:"Bože můj, Bože můj, proč jsi mne opustil." Došlo k ní tedy ještě před samotnou fyzickou Kristovou smrtí, nikoliv až po ní, jak tvrdí bludaři. Dá se říci, že Kristova fyzická smrt byla právě proto tak neobvykle rychlá (oproti ostatním dvěma odsouzencům), protože nejdříve zemřel duchovně.







Stránka vygenerována za: 0.48 sekundy