Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 268, komentářů celkem: 429603, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 445 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116507513
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi
Vloženo Středa, 16. červenec 2008 @ 16:22:21 CEST Vložil: Olda

Kritika bludů poslal demagog

Objevuje se zde nazor, ze spasa cloveka a vstup do nebeskeho kralostvi jsou dve odline veci. Ze ten, kdo nevstoupi do Boziho kralostvi, muze byt spasen. Tento nazor je mylny, Pismo uci neco jineho.

Kdyz operujeme pojmy, jako napriklad kralostvi nebes, vzdy si musime vsimat, jak danemu pojmu rozumeli apostolove.

10,23 Ježíš se rozhlédl po svých učednících a řekl jim: "Jak těžko vejdou do Božího království ti, kdo mají bohatství!"
10,24 Učedníky ta slova zarazila. Ježíš jim ještě jednou řekl: "Dítky, jak těžké je vejít do království Božího!
10,25 Snáze projde velbloud uchem jehly, než aby bohatý vešel do Božího království."
10,26 Ještě více se zhrozili a říkali si: "Kdo tedy může být spasen?"
10,27 Ježíš na ně pohleděl a řekl: "U lidí je to nemožné, ale ne u Boha; vždyť u Boha je možné všecko."

Vsimneme si,
1) Jezis se rozhledl po svych ucednicich a jim rekl
2) Tito ucednici berou vstup do Boziho kralostvi z synonymum paseni (Je tezke, aby ten ci onen vstoupil do kralostvi x kdo tedy muze byt spasen?)
3) Jezis, ktery je pravda a neni v nem lzi, tento nazor nevyvraci. Bud tedy tomu ucednici rozumeli spravne, anebo Jezis sve ucedniky vedomne nechava v omylu. Druhy nazor je pro mne osobne neprijtelny, naOPAK, je to Jezis, ktery posila Duch PRAVDY,aby On pripomnel, co Jezis rikal.

Tento omyl vznika z nepochopeni toho, jaky je vztah mezi virou a skutky (nazor, ze vira je dulezita pro spaseni, ale skutky pro vstup do kralostvi) co to znamena verit a vyznavat Jezise Krista jako veho Pana a Spaitele, co to znamena dat se vets telem a dat se vest Duchem, co je to ziv vira a co mrtva.

Kdyz od sebe umele oddelime viru a skutky, jak se o to nekteri, zde napriklad Gregor777 snazi, tak od sebe musime stejne umele oddelit i spasu a vstup do vecneho kralotvi. Ale takto Bible neuci! Bible uci jednotu viry a skutku, synonymum spasy a vstupu do nebeskeho kralotvi! Mimo kralostvi nebeskeho neni spasa, ale jen a pouze plac a skripeni zubu.


"Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi" | Přihlásit/Vytvořit účet | 72 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 19. červenec 2008 @ 13:12:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ahoj Václave,

co myslíš, pošetilé panny z podobenství o moudrých a pošetilých pannách představují věřící nebo nevěřící, spasené či nespasené. Představují zbovuzrozené spasené věřící svaté a přesto nevešli na svatbu Beránkovu a tím do Království Nebes. Ti mnozí, kteří přijdou v onen den a budou říkat: Pane, Pane, copak jsme ve tvém jménu nečinili to a to. Jedná se věřící nebo nevěřící. Samozřejmě, že se jedná o věřící svaté, kteří však zneužili Pánovo jméno a nečinili Boží vůli, proto budou za trest tam, kde je pláč a skřípění zubů a předtím uslyší od Pána: Nikdy jsem vás neznal, odejděte ode Mne činitelé nepravosti. A teď - mohou "pošetilé panny" a činitelé nepravosti zneužíváním Pánova jména přijít o věčnou spásu, která je z milosti a bez lidských skutků dána věřícím skrze víru, která je Božím darem spolu se spásou?

Může ten, kdo uvěřil v Pána Ježíše Krista, zahynout věčným zahynutím? Nemůže! Může přijít o odměnu před soudnou stolicí Kristovou? Může! A tou odměnou je vstup do věčného Království našeho Pána a Zachránce Ježíše Krista (2P 1:10-11). Odměnou za to, že vzali své povolání a vyvolení Bohem vážně a že je upevňovali. Vstup do Království Nebes je výsledek procesu růstu v životě (2P 1:5-8). Kdo nekoná spravedlivé činy svatých (Zj 19:8), nebude oblečen na svatbu Beránkovu! To odpovídá chození v dobrých skutcích v Ef 2:10, následující po 8 a 9. verši - Neboť jste zachráněni milostí skrze víru; a ta záchrana ne z vás — je to Boží dar; 9ne na základě skutků, aby se nikdo nechlubil. To znamená, že skutky v 9. verši a dobré skutky v 10. verši nemohou být tytéž. První jsou lidské, druhé předem připravené Bohem pro svaté, abychom v nich žili, neboli jsou ovocem božského života v nás, které máme nést a které od nás Pán před soudnou stolicí požádá, poněvadž nás k nesení tohoto ovoce vyvolil (J 15:16).
 
A pak tu máme to Slovo od Pána, které možná někteří tak neradi slyší. Mt 22:14 - Neboť je mnoho pozvaných nebo: povolaných, ale málo vybraných nebo: vyvolených; To jsou ti, kteří uposlechli Boží pozvání (2K 5,19n). Své vybrání tedy provádí vlastně každý sám..“ To vysvětluje mnohé, ne-li všechno. Tož tak.

willy



Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 19. červenec 2008 @ 16:09:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Demagogu,

máš tak, jako katolíci velmi kruté učení. Chvála Bohu, že je nepravdivé a falešné. Jestliže jsou totiž věčná spása a vstup do Království totožné, pak bude spaseno jen velmi málo křesťanů.

Protože o Království je psáno, že mnozí budou usilovati do něj vějít, ale nebudou moci. Také je psáno, že jen málo nachází cestu k životu a že mnozí jdou po široké cestě do záhuby.

Takže když to sečtu a podtrhnu - jestliže z celkového počtu křesťanů vejde do Království (tedy podle tebe do věčné spásy) menšina, tedy při nejlepším 40% a při nejhorším 10% věřících znovuzrozených Boží dětí (menší číslo je mnohem pravděpodobnější, protože Pán hovoří, že jich bude MÁLO. A 40% není MÁLO. MÁLO je spíše 10-15%), pak tedy podle tebe Bůh 60-90% svých vlastních dětí zatratí a uvrhne je navěky do ohnivého jezera? Souhlasíš se mnou?

Když k tomu připočtu ještě miliardy lidí, kteří nikdy v krista nevěřili a kteří tedy automaticky také musí jít do zatracení (protože když půjdou většinou do zatracení i samotné Boží děti, tak nevěřící již nebudou mít vůbec žádnou šanci na záchranu), pak podle tvého krutého učení bude v zatracení drtivá většina lidstva a satan se bude moci Bohu vysmát (podle tebe), protože se mu podaří s sebou strhnout většinu, což by bylo jeho vítězství. jemu by ani nevadilo tolik, že sám je v zatracení. Mohlo by ho hřát vědomí, že drtivou většinu lidstva strhl s sebou a tím zvítězil nad Bohem.

Protože záchrana 10% věřících znamená pouhé 1% zachráněného lidstva.

Tak nějak to vidíš?

Pokud ne, tak pak to nechápu.







Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 19. červenec 2008 @ 19:51:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrý článek, ale komentáře k němu zmatené. Willy,   mohou "pošetilé panny" a činitelé nepravosti zneužíváním Pánova jména přijít o věčnou spásu, která je z milosti a bez lidských skutků dána věřícím skrze víru, která je Božím darem spolu se spásou?

Může ten, kdo uvěřil v Pána Ježíše Krista, zahynout věčným zahynutím? Nemůže! Může přijít o odměnu před soudnou stolicí Kristovou? Může! A tou odměnou je vstup do věčného Království našeho Pána a Zachránce Ježíše Krista
 

Ten, kdo skutečně uvěřil v Krista, nemůže být činitel nepravosti, ani pošetilý, či zneužívající Pánovo jméno. To se navzájem vylučuje.
Člověk bude po své smrti buď spasen, nebo zavržen. Nic jiného není a evangelium nic jiného neučí. To jsou jen fantasmagorie, zmatení ducha, lpění na chorobných představách o jakési Kristově monarchii, která o tisíc let předchází soud. Což je samo o sobě nesmyslné, protože už takovým rozhodnutím, kdo do milénia patří a kdo nikoli, by vlastně už soud proběhl. Naprostá ignorace Kristova: „Mé království není z tohoto světa“, naprostá ignorace toho, že Písmo učí o Kristovu věčném království.   Tedy je to jednoduché - vstup do království je synonymem pro spásu.



Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 21. červenec 2008 @ 16:06:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokusím se přispět k diskusi :

1) Podobenství o 10 pannách se týká Izraele a ne Církve.
Ženich má přijít se svou nevěstou ( v Písmech jde o Církev) do svého nového domu ( jde o druhý příchod Krista na zem, kdy přijde jako Mesiáš a zachrání "ostatek Izrele" na konci doby Velkého soužení ). Všechny panny zaspaly resp. celý izraelský národ duchovně spí ( nemyslím na mesiánské Židy, jde o ty, kteří nepřijímají Ježíše jako Krista). Začne o půlnoci křik ( náhlý příchod) a panny budou připravovat svoje lampy, aby ženicha doprovodily do jeho domu. Polovina z nich nebyla připravená a než nakoupily olej, dostalo se jim přibouchnutých dveří a slovo o tom, že je ženich nezná. Izrael má svěřené úkoly např. Mt 5: 16, které neplní protože "spí".    Opatrné panny tedy představují věrný ostatek Izraele z Ř 11:25, ostatní, nepřipravení, nevejdou na svadbu. Ta část Izraele, která v době Velkého soužení nebude připravená na vstup do 1000 let. král. a zahyne. Hlavní myšlenka spočívá v očekávání ženicha. Není ve vlastní svadbě. Celé podobenství nemluví podrobně a nedá se vztahovat na Církev. O nevěstě se tady vůbec nemluví ......   

2) Zj.20: 1 - 7   Tam je rozhodující cit. " ....   Spatřil jsem také ty, kdo byli sťati pro svědectví Ježíšovo a pro slovo Boží, protože nepoklekli před dravou šelmou ani jejím obrazem a nepřijali její znamení na čelo ani na ruku. Nyní povstali k životu a ujali se vlády s Kristem na tisíc let......" To nemůže být nikdo z Církve, protože ta bude vtržená před nebo na začátku Velkého soužení. Tady jde o lidi, kteří se rázem ocitli v realitě. Zjistí, že Bible má pravdu ! Uvidí, že věřící zmizeli.  Jejich situace bude tristní - budou vědět o Bohu, ale "doba milosti" je ukončena. Nepřijmou "znamení šelmy", nepodřídí se diktátu Antikrista a za to budou sťati. Tací lidé spolu s ostatkem Izraele budou vládnout 1000 let, tedy v době, kdy bude Satan uvězněn a zde bude vládnout Král - Kristus. O Církvi ( nevěstě) se již nemluví, ta bude s Ženichem. 

3) Mt 5 - 7 kap. 
Se týká Židů a pricipů života v Božím král. tedy tam, kde bude vládnout Mesiáš. Církev přeci nepřináší "obětní dar na oltář" Mt 5: 20 - 25, aby ten, kdo se hněvá na svého bratra nepropadl soudu resp. nebyl uvržen do "ohnivého pekla". Samozřejmě, že aplikujeme tyto principy i do období Církve, ale Ježíš je říká Židům a podle těchto principů se bude žít v 1000 let. král. Protože v té době tady nebude působit  ( uvězněný ) Satan, tak lidé budou úplně normálně žít podle těchto zásad. Jak se dnes těžko koná dobro, tak se potom ( v 1000 let. král.) bude těžko konat zlo
 
Závěr 
Myslím, že mnoho zmatků ve výkladu vzniká tím, že "charismatici"  mluví o Církvi jako o "duchovním Izraeli" a nerozlišují na pohany, Židy a Církev.  Pak místo, aby aplikovali SZ na Církev, často ho přímo výkladově vztahují na Církev a to je podle mě podstata nejednomyslnosti. Kdo chce vidět a vstoupit do Božího král. ( nebo nebeského) se musí znovuzrodit. To je jasné. 
V 1000 let. král. budou začínat, množit a žít lidi, kteří byli sťati pro jméno Kristovo a ostatek Židů. Církev - nevěsta Ženicha - bude mít už za sebou odměnnou stolici Kristovu a svadbu Beránkovu na které bude každý znovuzrozený člověk, z milosti, vírou a ne za zásluhy ( např. plněním požadavků Mt 5 - 7 kap.). Věřící pod mocí Ducha sv. samozřejmě žije tak, aby se líbil Pánu. Budeme mít "proměněná těla", která svlékla "porušitelnost" a budeme stále s Kristem. Po 1000 let. král. , až bude Země zničena ohněm budeme v Novém Jeruzalémě na věky v radosti svého Pána. Věřící ( znovuzrození) již do Božího král. vstoupili, v něm žijí a nemusí na něj čekat. Jde o všeobecnou vládu nebes, jde o vládu Krista, které se každý věřící podrobuje a dodržuje dvě základní novozákonní přikázání : Milovat Boha a bližního jako sebe sama. V tom se uzavírá a naplňuje Zákon.
Jinými slovy : Boží král. je tady přítomno i když do něj vstoupí jen ti, kdo uvěří v Ježíše jako Spasitele. Nemá hranice, ale jde o vládu Pána v srdci toho, kdo ho přijal a uznává jako Krále a Pána svého života. 1000 leté král. je jiná kategorie, jde o přímou osobní vládu Mesiáše na zemi a to bude až po ukončení doby milosti po vtržení Církve 

 






 
 



Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 22. červenec 2008 @ 20:29:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Odjizdim na dovolenou, dva tri tydny se tu nebudu objevovat, nerozhodne li Pan jinak.

Buh s Vama.



Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 22. červenec 2008 @ 20:44:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Nelze od sebe oddelit viru a skutky.

Nejsou dve spasy. Jedna z viry a druha ze skutku.

Je jenom jedna Spasa a ta je skrze viru, ktera se projevuje Sktuky.

Toto je Pravda, kterou Bibli Vsude uci.



Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy