Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 451 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Syntezator
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116561344
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: MODLITBA RUZENCA A JEDINECNOST MATKY BOZEJ MAJU BIBLICKY ZAKLAD.
Vloženo Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 22:28:39 CEST Vložil: Bolek

Katolicismus poslal betma

MODLITBA RUZENCA A JEDINECNOST MATKY BOZEJ MAJU BIBLICKY ZAKLAD.


Lk 1:28 - "Zdravas Mária, milosti plná, Pán s Tebou." Toto sú slová vyrieknuté Bohom a doručené k nám cez anjela Gabriela (ktorý je poslom Božím). Takto, keď katolíci recitujú tento verš, keď sa modlia ruženec, vyslovujú slová, ktoré vyriekol o nej Boh.

Lk 1:28 – taktiež slovné spojenie "milosti plná" je preložené z gréckeho slova "kecharitomene." Toto je jedinečný titul, ktorý bol daný Márii a naznačuje dokonalosť milosti z minulej udalosti. Mária nie je len "vysoko ctená." Ona bola zdokonalená milosťou Božou. "Plný milosti" je v Písme použité na opis už len jednej bytosti okrem nej - Ježiša Krista v Jn 1:14. /ako cloveka/

Lk 1:38 - Máriino fiat znamená "nech sa mi stane podľa tvojho slova." Mária je dokonalým modelom viery v Boha a je hodna nášho obdivu.

Lk 1:42 - "Požehnaná si medzi ženami a požehnaný je plod života tvojho, Ježiš." Spojenie "požehnaná si medzi ženami" skutočne znamená "ty si najpožehnanejšia medzi ženami." Slovo najpožehnanejšia sa tu nevyskytuje z toho dôvodu, že grécky jazyk nepozná superlatív. Tiež si treba všimnúť, že Alžbeta najprv zdraví Máriu a až potom Ježiša - Toto je hyperdulia (ale nie latria, ktorá patrí jedine Bohu). My tiež môžeme, ak chceme, skrze Máriu chváliť Ježiša. Nakoniec, katolíci opakujú tieto Bohom inspirované slová Alžbety v Ruženci.

Lk 1:43 - Alžbetine slová "Matka môjho Pána" (v hebrejčine Alžbeta používa "Adonai" čo znamená Pán Boh) sú ekvivalentom slov "Svätá Mária, Matka Božia", ktoré sa katolíci modlia v Ruženci. Táto formula je jednoduchá: Ježiš je božská osoba a táto osoba je Boh. Mária je Ježišova matka, takže Mária je Matkou Boha (Mária nie je len matkou Ježišovou ľudskej prirodzenosti - matky sú matky osôb, nielen prirodzenosti).
.
.. Lk 1:48 - Mária prorokuje, že všetky pokolenia ju budú velebiť, tak ako katolíci robia v modlitbe "Zdravas Maria". Su nejake protestantské cirkvi , jestvujuce po cele starocia, ktore uctievaju matku Boziu so specialnymi modlitbami a zboznostou?Ziadne.

Lk 2:35 - Simeon prorokuje, že Máriu prenikne meč bolesti. Mária takto zohráva veľmi dôležitú úlohu v našom vykúpení. Kým Ježišovo utrpenie bolo všetkým, čo potrebujeme k nášmu vykúpeniu, Boh chcel, aby sa Mária podriadeným spôsobom zúčastňovala na utrpení svojho Syna, rovnako ako nám On dovoľuje zúčastniť sa našim utrpením. na utrpeni svojho Syna

Lk 2:19,51 - Mária si uchovávala všetky tieto slová vo svojom srdci. Katolíci si toto pripomínajú, keď sa zasväcujú Máriinmu Nepoškvrnenému Srdcu a všetkým bohatstvám a múdrosti, ktoré sú v ňom obsiahnuté Slovo zasvatit znamena, ze sa davame do jej ochrany, aby nam svojim orodovanim pomahala..

Gen. 3:15 - od úplného začiatku môžeme pozorovať, že Boh dáva Márii jedinečnú úlohu v histórii spásy. Boh hovorí "Položím nepriateľstvo medzi teba a ženu, medzi tvoje potomstvo a jej potomstvo." Toto sa vzťahuje na Ježiša (to "nepriateľstvo") a Máriu ("ženu"). Výraz "jej potomstvo" (spermatos) nie je spomenutý nikde inde v Písme.


Gen 3:15 / Zjv. 12:1 - Písmo začína a aj končí so ženou, ktorá bojuje so satanom. Toto poukazuje na moc tejto ženy s potomstvom a učí nás, že Ježiš a Mária sú Nový Adam a Nová Eva.

Jn 2:4, 19:26 - Ježiš volá Máriu "žena" Keď Ježiš používa pre Mariu titul "žena" (gnyai), je to vzdy titul DOSTOJNOSI A UCTY, nejde tu o obycajne pomenovanie.. Je to ekvivalent slova PANI alebo MADAM. A take iste pomenovanie zeny/gnyai- MADAM,PANI,/ JE POUZITE AJ V GEN.3.15..Jedna sa tu o Pannu Mariu..Ked sa totiz hovori o Eve,pouziva sa normalny titul beznej zeny, nie MADAM alebo PANI: Tak, ako Eva bola matkou starého stvorenia, Mária je matkou nového stvorenia. Pokolenie tejto ženy pošliape hadovi hlavu.

Iz 7:14; Mt 1:23 - panna (po grécky "parthenos") počne Syna a dá mu meno Emanuel, čo znamená "Boh s nami."


Lk 1:35 - toto dieťa sa bude volať svätý Syn Boží. Maria je MATKOU BOZIEHO SYNA ,ALEBO MATKOU BOHA/“Theotokos“/ NESPRAVNY VYKLAD VERSA „VSETCI ZHRESILI“:

Lk 1:47Maria vola Boha SPASITEL.. Niektorí protestanti používajú tento verš v neprospech Márie. Prečo? Samozrejme Boh je Máriin Spasiteľ! Ved Maria bola uchranena od dedicneho hriechu, nie svojou zasluhou,alebo mocou, ale vdaka Bohu, Bozou mocou. Rim 3:23 - Niektorí protestanti používajú verš "všetci zhrešili" ako pokus dokázať , že Mária mala tiež hriechy. Ale slová "všetci zhrešili " znamenajú, že všetci podliehajú dedičnému hriechu. Mária bola uchránená od dedičného hriechu, nie svojou zásluhou, ale vďaka Bohu. Rim 3:23 - konečne "všetci zhrešili," ale Ježiš je výnimkou v tomto pravidle. On ako clovek nezhresil. Grécke slovo pre "všetkých" je "pantes."

Rim 5:19 - tu Pavol hovorí, že "mnohí (nie všetci) sa stali hriešnymi." Pavol tu používa vyraz "polloi," nie "pantes." Protirečí si Pavol s tým, čo povedal v Rim 3:23? Samozrejme, že nie. Pavol mal na mysli, že všetci podliehajú dedičnému hriechu, ale nie všetci odmietajú Boha.


1 Kor 15:22 - Skrze Adama ("pantes") zomreli a v Kristovi ("pantes") budú žiť. Toto dokazuje, že "všetci "neznamená "každý jeden človek." Je tomu tak, pretože nie každý zomrel (Henoch a Eliáš boli vzatí do neba) a nie všetci pôjdu do neba (pretože to povedal Ježiš).

Rim 5:12 - Pavol hovorí, že smrť prišla na všetkých ("pantes") ľudí. Opäť, toto dokazuje, že "všetci" neznamená "každý jeden človek" pretože smrť neprišla na všetkých ľudí (ako sme videli u Henocha a Eliáša).

Rim 3:10-11 - Protestanti tiež používajú tento verš, aby dokázali, že všetky ľudské bytosti sú hriešne a teda taktiež Mária musí byť hriešna. Ale pozrime sa na Žalm 14, ktorý tvorí základ tohto verša.

Žalm 14 - tento žalm neučí, že všetci ľudia sú hriešni. Učí len, že medzi skazenými ľuďmi, všetci zhrešili. Spravodliví pokračujú hľadať Boha.

Žalm 53:1-3 - "niet nikoho, kto by robil dobre" sa vzťahuje na tých, ktorí odpadli od Boha. Inak je to u tých, ktorí zostali verní, konajú dobro. Ježiš volá verných ľudí "dobrými."

Lk 18:19 - Ježiš hovorí, "Nikto nie je dobrý, iba Boh sám." Ale potom v Mt 12:35 Ježiš tiež hovorí "Dobrý človek vynáša dobré z dobrého pokladu..." Takže Ježiš hovorí ,že nikto nie je dobrý okrem Boha, a potom nazýva inú osobu dobrou.

Rim 9:11 - Boh rozlišuje medzi Jakubom a Ezauom v lone, predtým ako zhrešili. Mária bola tiež odlíšená od zvyšku ľudstva v lone, tým, že bola ušetrená Bohom od dedičného hriechu.

Lk 1:48 - Mária nazýva samu seba ponížená. Ale každé stvorenie je ponížené v porovnaní s Bohom. Tak napríklad v Mt 11:29 dokonca Ježiš hovorí, že je ponížený v srdci. Poníženosť je znakom pokory, ktorá je najväčšou cnosťou svätosti, pretože nám dovoľuje, aby sme sa vyprázdnili a prijali milosť Božiu, ktorá zmení naše hriešne životy.

NANEBOVZATIE PANNY MARIE

Zjv 12:1 - vidíme Máriu, "ženu" odetú slnkom. Kým v Zjv 6:9 vidíme len duše mučeníkov v nebi, v Zjv 12:1 vidíme Máriu aj S TELOM AJ S DUSOU

Gn 5:24, Heb 11:5 - Henoch bol vzatý s telom do neba bez toho, že by zomrel. Urobil by Boh menej pre Máriu ?

2 Kráľ 2:11-12; 1 Mach 2:58 - Eliáš bol vzatý do neba v ohnivom voze. Ježiš by neurobil menej pre svoju Požehnanú Matku

Ž 132:8 - Povstaň, Hospodine, a choď k miestu svojho odpočinku, Ty i Archa Tvojej moci!/Maria/ Obaja Ježiš a Mária boli vzatí do neba do ich večného odpočinku

1 Sol. 4:17 - Máme byť uchvátení do oblakov, aby sme stretli Pána na nebesiach a tak aby sme mohli byt navždy s Ním.

2 Sol 2:15 - Pavol nám káže, aby sme zotrvali na ústnej (nielen písanej) tradícii. Apoštolská tradícia hovorí, že Mária bola vzatá do neba. Kým hľadanie kostí svätých bolo bežnou praxou v tých časoch (a bolo by obzvlášť dôležité získať Máriine kosti, keďže bola Matkou Božou), nikto nepotvrdil, že by našiel Máriine kosti. Je tomu tak, pretože neboli dostupné. Mária bola vzatá s telom i s dušou do neba.



Podobná témata

Katolicismus

"MODLITBA RUZENCA A JEDINECNOST MATKY BOZEJ MAJU BIBLICKY ZAKLAD." | Přihlásit/Vytvořit účet | 35 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: MODLITBA RUZENCA A JEDINECNOST MATKY BOZEJ MAJU BIBLICKY ZAKLAD. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 22:52:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Svým převráceným způsobem máš betmo pravdu, protože Bible nás před modlitbou růžence varuje:



K dnešnímu tematu zejména doporučuji:

Duchovní onanie, mantra, amulet nebo modla? Co z toho je růženec?


Několik dalších souvisejících odkazů:

Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova II.

KDO JE MATKOU VŠECH KŘESŤANů? Je to stejná matka, jakou vyznává katolicismus?

Žena jedoucí na šelmě? - 27.  A co Marie?




Re: Dnes kratší seznam odkazů (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 23:29:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Jirko,


Všimnul sis, že jsem dnes zkrátil seznam k článku od Betmy?

Myslíš, že je to tak lepší? Neměl by mě pochválit? :-)

A jaký je Tvůj názor, jakožto umírněného katolíka, na růženec?



r



Re: Modlete se pouze k Bohu (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 25. duben 2008 @ 08:12:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

B
Mária prorokuje, že všetky pokolenia ju budú velebiť

R
To ale vůbec neznamaná modlit se k ní. Modliba je podle Bible legitimní pouze k Bohu. 

L 1,48
 že se sklonil ke své služebnici v jejím ponížení. Hle od této chvíle budou mne blahoslavit všechna pokolení,

Blahoslavit znamená názývat požehnanou jak to i jasně vyplývá z anglické verze: 

L 1,48 (KJV)
For he hath regarded the low estate of his handmaiden: for, behold, from henceforth all generations shall call me blessed.


Ukaž mi Betmo protestanta, který by nesouhlasil s tím, že Marie byla Bohem požehnaná? Protestanté jsou v souladu s Biblí, když nazývají Marii požehnanou.

Římští katolíci jsou naopak s Biblí v rozporu, když se k ní modlí.


Nemylte se a modlete se pouze k Bohu!




r



Re: MODLITBA RUZENCA A JEDINECNOST MATKY BOZEJ MAJU BIBLICKY ZAKLAD. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 25. duben 2008 @ 10:31:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ďábel má před Marií obrovský respekt a strach. Proto se tak usilovně snaží snižovat v lidských očích její význam. Ví, že kdo se drží Marie, na toho nemůže.

Ví totiž o rozdrcení jeho hlavy jejím potomstvem

Názory o hříšnosti Marie jsou jeho takovým malým "uštknutím paty".



O růženci (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pátek, 25. duben 2008 @ 11:13:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stručná historie

Již ve druhém století používali mniši v Egyptě kamínky, které přendavali z jedné hromádky na druhou, nebo sledovali uzlíky na šňůrce, aby věděli, kolik modliteb odříkali. Původně používali zejména žalmy, ale záhy je prokládali dalšími modlitbami. V protikatolických textech jsem se nezřídka setkal s velkým omylem, který přisuzuje zavedení modlitby růžence do ŘKC jezuitům. Pravdou ale je, že růženec doslova uchvátil svatého Dominika již ve 13. století (řád Tovaryšstva Ježíšova - jezuité byl založen až v roce 1540. Ignác žil mezi lety 1491 a 1556, Dominik se narodil někdy mezi roky 1172 a 1175 a zemřel v roce 1221). Údajně se mu měla zjevit Panna Marie. Byli to právě dominikáni, kteří modlitbu růžence, která v té době ještě neměla stejnou podobu jako dnes (rozdělení na desátky pochází až z 15. století), rozšířili. Zavedli také zvyk, kdy řeholníci nosí růženec na cingulu nebo opasku.

"Růženec" v jinýc náboženstvích

Používání nějaké pomůcky na počítání modliteb najdeme i v islámu, kde má 99 korálků (uzlíků) a používá se k modlitbě, kdy se odříkává všech 99 atributů (někdy zvaných krásná jména) Alláha. Rovněž v některých směrech hinduismu (u nás např. známé hnutí Hare Kršna používá "růženec" o 108 kuličkách pro odříkávání své mantry) i některých směrech buddhismu.

Modlitba růžence a Bible - pohled nekatolíka

Růženec obsahuje několik různých modliteb. Zahajuje se slovy "ve jménu Otce i Syna i Ducha svatého. Amen", při kterém se věřící znamená znamením kříže. Protestanté obvykle nemají pokřižování se právě v lásce, ale já jsem k němu tolerantní - stejně jako ke znamení kříže. Křesťané sice původně používali jako symbol beránka nebo rybu, ale kříž se začal jako symbol používat poměrně brzy.

Dále obsahuje Apoštolské vyznání víry, otčenáš a chválu "sláva Otci i Synu i Duchu svatému , jako byla na počátku, i nyní, i vždycky  a na věky věků. Amen." Nejčastěji diskutovanou částí růžence jsou tzv. zdrávasy. Nejprve se cituje Písmo, jak uvádí v článku Betma: "Zdrávas, Maria, milosti plná, Pán s tebou; požehnaná ty mezi ženami a požehnaný plod života tvého, Ježíš." Této pasáži, která nebyla v NZ chápána jako modlitba, chápu jako úvod k tzv. tajemstvím, která připomínají život Spasitele. Je jich celkem 20 a jsou rozděleny do skupin po pěti - v různé dny se používá různá pětice. S drtivou většinou tejemství nemůže mít žádný křesťan problém. V tzv. radostném růženci se říká: Ježíš, kterého jsi z Ducha svatého počala; Ježíš, s kterým jsi Alžbětu navštívila; Ježíš, kterého jsi v Betlémě porodila; Ježíš, kterého jsi v chrámě obětovala; Ježíš, kterého jsi v chrámě nalezla, což jsou všechno biblické události. Rovněž tzv. bolestný růženec obsahuje jen zmínky o biblických událostech: Ježíš, který se pro nás krví potil; Ježíš, který byl pro nás bičován; Ježíš, který byl pro nás trním korunován; Ježíš, který pro nás nesl těžký kříž; Ježíš, který byl pro nás ukřižován. Tzv. slavný růženec obsahuje rovněž biblické události (Ježíš, který z mrtvých vstal; Ježíš, který na nebe vstoupil; Ježíš, který Ducha svatého seslal), dále výrok Ježíš, který tě v nebi korunoval, u kterého je to už složitější. Pokud to budeme chápat jako korunovaci za Královnu nebes, dostáváme se do rozporu s Biblí. Na druhou stranu je ale pravda, že Písmo opakovaně slibuje, že ti, kteří projdou zkouškami, obdrží věnec (některé překlady mluví o koruně, jiné o vavřínu) - např. Jk 1,12. V tomto smyslu je jistě oprávněné mluvit o tom, že Marie (stejně jako např. Pavel - viz 2Kor 11,24nn) věnec (korunu, vavřín - řecky stefanos) od Krista obdržela. Poslední tajemství (Ježíš, který tě, Panno, do nebe vzal) může mít opět dva významy. Katolíci tu mají na mysli dogma o nanebevzetí. O nějakém nanebevzetí nemáme v Bibli žádnou zmínku, je to tedy nauka nebiblická ale není protibiblická jako např. neposkvrněné početí. Samotné tajemství je však možné chápat jako prosté vzetí do nebe - ve smyslu lotra na kříži. Kromě toho se tu předpokádá věčné Mariino panenství, které není v Písmu explicitně, ale katolický výklad (bratranci, sestřenice) není zcestný.

Poslední sérii tajemství (tzv. růženec světla) přidal až Jan Pavel II. I tady máme bezproblémové odkazy na biblické události (Ježíš, který byl pokřtěn v Jordánu; Ježíš, který zjevil v Káně svou božskou moc; Ježíš, který hlásal Boží království a vyzýval k pokání; Ježíš, který na hoře proměnění zjevil svou slávu). Problém zřejmě nastává s posledním: Ježíš, který ustanovil Eucharistii. Ježíš opravdu ustanovil poslední večeři, ale ne to, co katolíci chápou jako Eucharistii - je sice oprávněné mluvit o reálné přítomnosti, ale tím to končí.

Po tajemstvích se říká: "Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší. Amen." Takže Marie je určitě svatá. I když respektuji námitku SV (snad se neurazí, ale nebudu používat jeho nick): "Bohorodička je také špatně, protože Marie porodila (Syna) člověka Ježíše, nikoli Boha Syna = Krista - tím byl Kristus po Otci Bohu, nikoli po matce. Boha nemohl a nemůže nikdo porodit, protože je nestvořený jsouce sám Stvořitelem. Jedině Bůh Syn má dvojí podstatu či přirozenost - božskou i lidskou - je Bohem i člověkem zároveň a také platí, že Kristus je tajemstvím Boha. Tož tak.", přesto si myslím, že označení Theotokos není jednoznačně chybné a měli bychom se mu věnovat podrobněji. Požádat někoho, aby se za nás modlil je naprosto přirozené. U Marie a svatých je nutné dbát na to, abychom nesklouzli k modloslužbě, ale to se tady podle mě neděje.

Po růženci se ještě říká jedna modlitba. Obvykle je nějak spojena s nějakým mariánským zjevením, ale nemusí tomu tak být.

Shrnutí

Hlavní otázkou je, je-li správné v modlitbě oslovovat někoho jiného než je Bůh. Jednoznačně ne, pokud se jedná o modlitby, kde po svatých (včetně Marie) žádáme něco, o co máme žádat Boha - viz zde. A samozřejmě ne v případě, kdy člověk klečí před nějakou sochou. Tady se však, pomineme-li prosby přímo k Bohu, žádá jen a jen o to, aby se za nás Marie modlila (prosila). Má nějaký smysl, aby se za nás někdo modlil? Ano, má. Nemyslím, že je problém, když ten někdo je Marie. Pokud tedy "odkatoličtíme" tajemství o eucharistii, korunovaci (tady si ale nejdem jistý, jak tomu vlastně ŘKC rozumí) a nenabevzetí (případně panenství), máme tu před sebou kontemplativní průřez evangeliem. Nevyzývám někoho k tomu, aby se růženec modlil, ale myslím si, že právě růženec, který je příkladem kristocentrické katolické modlitby, by mohl posloužit jako základ debaty s katolíky. Zdůrazňuji, že se tento názor nevztahuje na některé vyloženě modloslužebné modlitby, které následují po růženci.



Re: MODLITBA RUZENCA A JEDINECNOST MATKY BOZEJ MAJU BIBLICKY ZAKLAD. (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pátek, 25. duben 2008 @ 21:07:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
„Pavel, apoštol, nie od ľudí ani nie skrze človeka, ale skrze Ježiša Krista a Boha Otca, ktorý ho vzkriesil z mŕtvych, a všetci bratia, ktorí sú so mnou, zborom Galácie: milosť vám a pokoj od Boha Otca a od nášho Pána Ježiša Krista, ktorý dal sám seba za naše hriechy, aby nás vytrhol z prítomného veku zlého podľa vôle Boha a nášho Otca, ktorému sláva na veky vekov. Amen.
Divím sa, že tak skoro odstupujete od toho, ktorý vás povolal v milosti Kristovej, k inému evanjeliu, ktoré nie je iné, iba že sú niektorí, ktorí vás nepokoja a chcú prevrátiť evanjelium Kristovo. Ale aj keby sme vám my alebo anjel z neba zvestoval iné, ako to, čo sme vám zvestovali, nech je prekliaty! Ako sme už prv povedali, aj teraz zase hovorím, že ak vám niekto zvestuje iné evanjelium ako to, ktoré ste prijali, nech je prekliaty...
A tedy vedzte, že tí, ktorí sú z viery, sú synmi Abrahámovými. A Písmo predvidiac, že Boh z viery ospravedlňuje pohanov, predzvestovalo Abrahámovi: Požehnané budú v tebe všetky národy. A tak teda tých, ktorí sú z viery, žehná Boh s veriacim Abrahámom... aby na pohanov prešlo v Kristu Ježišovi požehnanie Abrahámovo, aby sme dostali zasľúbenie Ducha skrze vieru... lebo všetci sme synmi Božími skrze vieru v Kristu Ježišovi...
Lebo je napísané, že Abrahám mal dvoch synov, jedného od dievky, otrokyne a jedného od slobodnej, zákonitej ženy. Ale ten od dievky sa narodil podľa tela a ten zo slobodnej so zasľúbením, ktoré vo veci sú alegóriou, obrazom, lebo to sú tie dve zmluvy, jedna z vrchu Sinai, rodiaca deti v rabstvo, a to je Hagar. Lebo Hagarou je vrch Sinai v Arábii a zodpovedá terajšiemu Jeruzalemu, lebo aj on slúži v rabstve so svojimi deťmi.
Ale ten vrchný Jeruzalem je slobodnou, ktorý je matkou všetkých nás*... Tak tedy stojte v slobode, ktorou nás Kristus oslobodil, a nepriahajte sa zase do jarma rabstva... Málo kvasu nakvasuje celé cesto. Ja dôverujem vo vás Pánovi, že nebudete nič iné myslieť. Ale ten, kto vás nepokojí, ponesie odsudok, nech je on ktokoľvek. Lebo vy ste na to povolaní, aby ste boli slobodní, len nedávať tej slobody za príčinu telu, ale skrze lásku slúžte navzájom jedni druhým...
A zjavné sú skutky tela, ktoré sú: cudzoložstvo, smilstvo, nečistota a nestudatosť, modloslužba, čarodejstvo, nepriateľstvá, zvady, žiarlenia, hnevy, dráždenia, rôznice, sekty, závisť, vraždy, opilstvá, hodovania a tomu podobné, čo vám predpovedám, ako som už aj prv povedal, že tí, ktorí robia také veci, nebudú dediť Božieho kráľovstva...“ (z listu Galaťanom)
  • List Židom 12:22 „Ale ste pristúpili k vrchu Sionu a k mestu živého Boha, k nebeskému Jeruzalemu...“
  • Zjavenie Jána 3:12 „Toho, kto víťazí, učiním stĺpom v chráme svojho Boha a von nevyjde viac nikdy, a napíšem na neho meno mesta svojho Boha, toho nového Jeruzalema, ktorý zostupuje z neba od môjho Boha, i svoje nové meno...“
  • Zjavenie Jána 21:2 „A ja Ján som videl to sväté mesto, nový Jeruzalem, zostupujúce od Boha z neba, prihotovené ako nevestu, ozdobenú jej mužovi...“
  • Zjavenie Jána 21:10-23 „A zaniesol ma v duchu na veľký vrch a vysoký a ukázal mi to veľké mesto, svätý Jeruzalem, zostupujúci od Boha z neba, ktorý má slávu Božiu a jeho svetlosť bola podobná najdrahšiemu kameňu, ako kameňu jaspisu, kryštálovému... A mesto malo... na bránach dvanásť anjelov a napísané mená, ktoré sú mená dvanástich pokolení synov Izraelových... A stavbou jeho múru bol jaspis. A mesto bolo čisté zlato, podobné čistému sklu... A základy múru mesta boli ozdobené všelijakým drahým kameňom... A mesto nepotrebuje slnka ani mesiaca, aby svietili v ňom, lebo sláva Božia ho osvecuje a jeho sviecou je Baránok...“
  • Zjavenie Jána 12:1-2 „A ukázal sa veľký div na nebi: žena, odiata slnkom a mesiac bol pod jej nohami, a na jej hlave koruna dvanástich hviezd. A súc tehotná kričala v pôrodných bolestiach a trápila sa majúc porodiť...“

  • Zjavenie Jána 17:1-18 „...Poď ukážem ti odsúdenie tej veľkej smilnice, ktorá sedí na mnohých vodách, s ktorou smilnili kráľovia zeme a spili sa vínom jej smilstva obyvatelia zeme... A videl som ženu, ktorá sedela na šarlátovej šelme, ktorá bola plná rúhavých mien... A žena bola odiata purpurom a šarlátom a bola pokrytá zlatom a ozdobená drahým kamením a perlami a vo svojej ruke mala zlatý pohár, plný ohavností a nečistoty svojho smilstva a na svojom čele mala napísané meno: Tajomstvo, Veľký Babylon, Mater smilníc a ohavností zeme... bola opilá krvi svätých a krvi svedkov Ježišových... je to veľké mesto, ktoré má kráľovstvo nad kráľmi zeme.“
AMEN





Stránka vygenerována za: 0.43 sekundy