Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 426 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116468905
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost?
Vloženo Pátek, 18. duben 2008 @ 20:55:47 CEST Vložil: Bolek

ULTRAS poslal Standa

Ačkoliv se Česká republika ráda chlubí vysokou mírou tolerance a otevřeností vůči LGBT (lesbickým, gay, bisexuálním a transgender) lidem, je evidentní, že rovné postavení je těmto lidem v rámci společnosti stále upíráno (např. odepření institutu manželství, rozdílné zacházení v oblasti rodičovství ad.). Historicky první queer pride, chystaný na poslední červnový víkend do Brna, je proto vítanou událostí, která má na toto přetrvávající nerovné postavení upozornit a znovu otevřít znovu potřebnou společenskou diskuzi.
Bohužel není asi příliš zarážející, že v této diskuzi jistě zazní i zcela nerelevantní a stereotypní názory. Překvapující, až skoro šokující, a rozhodně odsouzeníhodná, je však míra jejich homofobie. Exemplárním příkladem (obávám se, že nikoliv ojedinělým) mohou být fundamentalistické názory pravoslavného kněze Libor Halíka, zveřejněné v Brněnském deníku 14.4.2008.

Pan Halík zřejmě předpokládá, že diverzita ve společnosti vede k negativnímu myšlení. To, že opak je pravdou, dokazuje právě jeho přemýšlení. Jinak by nemohl směšovat homosexualitu s pedofilií, upírat stejnopohlavním párům právo na rodičovství z důvodu jejich nemorálnosti (jak může sexuální orientace zakládat morálku?) a přisuzovat LGBT lidem konec v pekle. Osobně vidím cestu do pekel spíše v neschopnosti pana Halíka akceptovat jinakost a v jeho chápání netolerance jakožto legitimního názoru. Podobně nebezpečný se mi jeví ovšem i přístup některých médií, která se snaží zachycením různých názorových spekter vyvolat zdání otevřené diskuze. Ve skutečnosti již samotný výběr zpovídaných lidí odráží spíše mediální tendenci k bulvarizaci či skandalizaci tématu, nikoliv k jeho vyváženosti.


Kristýna Ciprová,Gender Studies

..........................................................................................................................................................................................


Článek -
Pochod gayů a leseb vadí církvi i politikům


Lze souhlasit s názory Seraphima?



Jsou zvrhlí

Protestuje proti potratům u brněnské porodnice na Obilním trhu. Jako pravoslavný kněz má Libor Halík velké výhrady proti registrovanému partnerství i adopci dětí homosexuálními páry. Akce jako Queer parade má podle něj negativní vliv na myšlení dětí.

Co si myslíte o protestech sexuálních menšin a adopci dětí u stejnopohlavních párů?
Je to nesmysl a zvrhlost. Nabízí se nebezpečí pedofilie, protože pedofilové jsou většinou homosexuálně zaměření.

Myslíte si tedy, že z takového partnerství nemůže vyrůst plnohodnotný člověk?
V žádném případě. Neexistují důkazy o tom, že takový život dětem neškodí.

Není přece jen lepší, když dítě vyrůstá ve slušném homosexuálním soužití než bez rodičů nebo když je týráno?
Nemyslím si, že by byli slušní. Homosexualita je sociálně naučená nemorálnost. Proto těmto lidem nepatří děti. V dějinách lidstva existuje příběh Sodomy a Gomory, kde žili homosexuálně. Dodnes existuje na území Izraele vypálené město, kde turisté sbírají sirné koule, které tenkrát padaly z nebe.

Co si myslíte o lidech, kteří si z vnitřní nutnosti nechávají měnit pohlaví?

Tito lidé nemají vyřešenou identitu a nikdy mít nebudou. Některé orgány mají amputované a musí brát hormony, aby aspoň trochu změnu zamaskovali.

Myslíte si, že takové skupiny mají v demokratické společnosti právo na sebevyjádření třeba prostřednictvím průvodu?
Když někdo dělá něco zvrhlého a nenormálního, neměl by tím kazit celou společnost, zvlášť mládež a děti. Na veřejnost tyto věci nepatří. Je to kažení dětí, úsilí měnit jejich myšlení. Myšlení dospělých se většinou nemění, ale děti snadno uvěří nesmyslům, ve kterých vyrůstají. A co hůř, potom se tak chovají.

Měl by tedy magistrát Queer parade zakázat?
Určitě by se to mělo udělat, i když si nejsem jistý, že by to šlo. Každopádně by se průvod neměl podporovat penězi.

V Brně prý může žít až dvacet tisíc lidí s menšinovou sexuální orientací. Nemají tito lidé právo na plnohodnotný život?
Na plnohodnotný život má právo každý. Ale žít zvrhlým způsobem a kazit mládež, to není plnohodnotný život.

Jaký je obecně postoj pravoslavné církve k homosexualitě?
Jedná se o smrtelný hřích, který člověka vede automaticky do pekla. Pokud ho nelituje a nevzdá se ho před smrtí.



Podobná témata

ULTRAS

"Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 46 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pátek, 18. duben 2008 @ 21:39:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já se bojím, že nám Libora jednou seberou biologové - poslední žijící exemplář Raphus cucullatus ... česky blboun nejapný.



Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. duben 2008 @ 21:52:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opravdu jsou toto křesťanské stránky?

Homosexuální svazek je jalový, nepřináší plody. Je nediskriminuje společnost, ale sama příroda. Ať si klidně vychovávají děti, ale svoje vlastní.

Vy že jste evangelíci, kteří mají stavět na Bibli?

Držíte se evangelia vy, nebo Halík? Co myslíte?

Římanům
1,18 Boží hněv se zjevuje z nebe proti každé bezbožnosti a nepravosti lidí, kteří svou nepravostí potlačují pravdu.
1,19 Vždyť to, co lze o Bohu poznat, je jim přístupné, Bůh jim to přece odhalil.
1,20 Jeho věčnou moc a božství, které jsou neviditelné, lze totiž od stvoření světa vidět, když lidé přemýšlejí o jeho díle, takže nemají výmluvu.
1,21 Poznali Boha, ale nevzdali mu čest jako Bohu ani mu nebyli vděčni, nýbrž jejich myšlení je zavedlo do marnosti a jejich scestná mysl se ocitla ve tmě.
1,22 Tvrdí, že jsou moudří, ale upadli v bláznovství:
1,23 zaměnili slávu nepomíjitelného Boha za zobrazení podoby pomíjitelného člověka, ano i ptáků a čtvernožců a plazů.
1,24 Proto je Bůh nechal na pospas nečistým vášním jejích srdcí, takže zneuctívají svá vlastní těla;
1,25 vyměnili Boží pravdu za lež a klanějí se a slouží tvorstvu místo Stvořiteli - on budiž veleben na věky! Amen.
1,26 Proto je Bůh vydal v moc hanebných vášní. Jejich ženy zaměnily přirozený styk za nepřirozený
1,27 a stejně i muži zanechali přirozeného styku s ženami a vzplanuli žádostí jeden k druhému, muži s muži provádějí hanebnosti a tak sami na sobě dostávají zaslouženou odplatu za svou scestnost.


1,28 Protože si nedovedli vážit pravého poznání Boha, dal je Bůh na pospas jejich zvrácené mysli, aby dělali, co se nesluší.

1,29 Jsou plni nepravosti, podlosti, lakoty, špatnosti, jsou samá závist, vražda, svár, lest, zlomyslnost, jsou donašeči,
1,30 pomlouvači, Bohu odporní, zpupní, nadutí, chlubiví. Vymýšlejí zlé věci, neposlouchají rodiče,
1,31 nemají rozum, nedovedou se s nikým snést, neznají lásku ani slitování.
1,32 Vědí o spravedlivém rozhodnutí Božím, že ti, kteří tak jednají, jsou hodni smrti; a přece nejenže sami tak jednají, ale také jiným takové jednání schvalují.



Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. duben 2008 @ 22:13:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leviticus 18,22
Nebudeš obcovat s mužem jako s ženou. Je to ohavnost.

18,24 Ničím z toho všeho se neznečišťuj, neboť tím vším se znečišťují pronárody, které před vámi vyháním.
18,25 Jimi byla znečištěna země. Proto jsem ji ztrestal pro její nepravost a ona vyvrhla své obyvatele.
18,26 Vy tedy dbejte na má nařízení a na mé řády, ať se nedopustíte žádné z těchto ohavností, ani domorodec, ani ten, kdo přebývá mezi vámi jako host.
18,27 Všech těchto ohavností se totiž dopouštěli mužové této země, kteří byli před vámi, takže země byla znečištěna.
18,28 Nebo i vás země vyvrhne, kdybyste ji znečistili, jako vyvrhla pronárod, který byl před vámi.

Dt 18,9
Až vstoupíš do země, kterou ti dává Hospodin, tvůj Bůh, neuč se jednat podle ohavností oněch pronárodů.

Deuteronomium 18,12

Každého, kdo činí tyto věci, má Hospodin v ohavnosti. Právě pro tyto ohavnosti Hospodin, tvůj Bůh, před tebou vyhání ony pronárody.



Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 18. duben 2008 @ 22:57:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj oko,



Je dobře, že zde uvádíš biblické verše varující před homosexuálním chováním, se kterými jako konzervativní protestant samozřejmě souhlasím.


Měl by sis také všimnout, že v Tebou uváděných verších je jasná souvislost mezi modlářstvím a homosexuálním chováním:

Ř
1,25 vyměnili Boží pravdu za lež a klanějí se a slouží tvorstvu místo Stvořiteli - on budiž veleben na věky! Amen.
1,26 Proto je Bůh vydal v moc hanebných vášní. Jejich ženy zaměnily přirozený styk za nepřirozený
1,27 a stejně i muži zanechali přirozeného styku s ženami a vzplanuli žádostí jeden k druhému, muži s muži provádějí hanebnosti a tak sami na sobě dostávají zaslouženou odplatu za svou scestnost.


Nemyslíš, že by to mohlo vysvětlovat extrémní výskýt homosexuality mezi římskokatolickým kněžstvem?





r



Tak já jdu zase propagovat homosexualitu:-)) (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Sobota, 19. duben 2008 @ 14:06:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechce se mi znovu opakovat argumenty, takže jsem našel stránku, která se problematice podrobně věnuje. Je tam detailní pojednání o všech verších, které jsou zneužívány pro homofobní agitaci. Pokud tedy někoho zajímá, co Bible opravdu říká, nechť se tam podívá - pak si o tom rád promluvím. Dále se lze podívat na tuto stránku, kde jsou porovnány oba pohledy na homosexualitu v Bibli (váš i můj).

Těm, kteří neumějí anglicky, doporučuji knihu Co vlastně říká Bible o homosexualitě? od římskokatolického kněze D. A. Helminiaka.


Jen aby bylo zřejmé, že můj pohled není podmíněn tím, že bych hledal pro sebe ospravedlnění, zdůrazňuji, že nejsem homosexuál. Jsem ženatý - např. likvid a eleazar moji manželku znají. Jdem přesvědčen, že homosexuální soužití (za podmínek platných pro heterosexuální - tedy např. dobrovolnost, věrnost ...) není hřích.



Oko-Co tak asi mohu chtít za svou dceru? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Sobota, 19. duben 2008 @ 18:56:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Dr. Laura Schlesingerova je rozhlasovou moderatorkou v USA a posluchacum, kteri ji zatelefonuji do jeji show, udeluje rady. Pred nedavnem prohlasila, ze se jako dbala krestanka nemuze za zadnych okolnosti priznive stavet k homosexualite, protoze ta je podle Treti knihy Mojzisovy (Leviticus 18,22) ohavnosti.
Nasledujici text je otevreny dopis jednoho obcana Spojenych statu dr. Schlesingerove, uverejneny na Internetu.
Draha pani doktorko!
Ze srdce Vam dekuji, ze vynakladate tolik obetaveho usili, abyste lidem priblizila Bozi zakony. Leccemus jsem se diky Vasemu vysilani naucil a o toto poznani se snazim podilet s co nejvetsim poctem lidi. Napriklad, když se nekdo pokousi obhajovat sve homosexualni chovani, pripomenu mu proste Treti nihu Mojzisovu (Leviticus 18,22), kde jasne stoji, ze jde o
ohavnost.
A basta fidli.
Jenze od Vas jeste potrebuji poradit ohledne nekolika specialnich zakonu a zpusobu, jak je dodrzovat.
Za prve: Kdyz u oltare obetuji byka jako zapalnou obet, vim, ze je to liba vune pro Hospodina (Leviticus 1,9). Problemem jsou moji sousede. Tvrdi, ze je to neliba vune pro ne. Mam je odrovnat?
Za druhe: Rad bych prodal svou dceru do otroctvi, jak to dovoluje Druha kniha Mojzisova (Exodus 21,7). Jakou primerenou cenu bych dnes podle Vaseho nazoru mel za ni chtit?
Za treti: Vim, ze se nesmim dotknout zadne zeny, je-li ve stavu
menstruacni necistoty (Leviticus 15,19-24). Problem je v tom, jak se to o ni dovedet. Zkousel jsem se ptat, ale vetsina zen reaguje na dotaz podrazdene.
Za ctvrte: Leviticus 24,44 ustanovuje, ze mohu vlastnit otroky, muze i zeny, ziskam-li si je ze sousednich narodu. Jeden pritel ma za to, ze se to vztahuje na Mexicany, ale na Kanadany ne. Proc nesmim vlastnit Kanadany?
Za pate: Mam souseda, ktery o sobotach vzdycky pracuje. Exodus 35,2 jasne stanovi, ze musi zemrit. Znamena to pro me moralni zavazek, abych ho vlastnorucne usmrtil?
Za seste: Jeden muj pritel si mysli, ze i kdyz pojidani vseho, co nemá ploutve a supiny, jako musli a humru (Leviticus 11,10) je prezentovano jako hodne opovrzeni, je to ohavnost mensi nez homosexualita. Mne se to ale tak nejevi. Muzete mi to nejak vic objasnit?
Za sedme: Leviticus 21,20 pravi, ze se nesmim priblizit k hospodinovu oltari, jsou-li me oci stizeny nejakou nemoci. Priznavam, ze nosim bryle na cteni. Musi muj zrak byt dokonaly, anebo se na tohle da pouzit nejaka obezlicka?
Za osme: Vetsina mych muzskych pratel si dava strihat vlasy i pristrihovat vousy, prestoze to Leviticus 19,27 jednoznacne zakazuje. Jakou smrti mají sejit?
Za devate: Podle Leviticu 11,6-8 vim, ze dotknu-li se kuze mrtveho vepre, budu necisty. Smim doufam hrat kopanou micem z veprovice, kdyz si navleknu rukavice?
Za desate: Stryc ma statek. Provinuje se proti Leviticu 19,19, protoze osiva totez pole dvojim druhem semene. Navic nosi jeho zena saty utkane z dvojiho druhu vlaken (bavlna + polyester). On nadto casto zloreci a rouha se. Je opravdu zapotrebi te namahy se svolanim cele vesnice, abychom je ukamenovali (viz Leviticus 24,10-16)? Nestaci, kdyz je formou drobneho rodinneho obradu upalime, jako se to dela s temi, kdo se vyspi s tchyni (Leviticus 20,14)?

Vim, ze jste se vsemi temito vecmi podrobne zabyvala a tak jsem pln duvery, ze nam budete moci byt napomocna. A jeste jednou mockrat dekujeme za to, jak nam pripominate nemenne a vecne Bozi slovo.

S obdivem Vas oddany ucednik a fanousek Jake



Homosexualita je vrozená a nelze ji naučit! Předkládám důkazy. (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Neděle, 20. duben 2008 @ 16:31:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Homosexualita je věc vrozená


Podle londýnských vědců není vůbec pochyb o tom, že je homosexualita dána člověku geneticky. Za naprostý nesmysl považují tamní odborníci tvrzení, že si lze sexuální orientaci snad volit, nebo že by se dokonce dala naučit.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Psychobiolog Qazi Rahman z University of East London a odbornice psychologii osobnosti Glenn Wilsonová z University of London srovnali dosud všechny známé studie z celého světa. V jejich studii byly zahrnuty mezinárodní výzkumy z oblastí psychologie, neurověd, genetiky, endokrinologie a evoluční biologie. Srovnáním a kritickým zhodnocením všech výzkumů došli Britové k přesvědčení, že sexuální orientace je dána ještě před narozením člověka. Je založena na kombinaci genů a hormonálního působení v děloze matky.
Podle doktora Rahmana již v roce 1990 odhalil psychobiolog Simon LeVay rozdíly mezi homosexuálními a heterosexuálními muži v malých oblastech mozku. Ve studii z roku 1993 zase odborníci zjistili, že gayové a heterosexuálové mají také rozdíly na chromozómech. Právě na počátku devadesátých let nastal podle doktora Rahmana opravdový boom ve výzkumu homosexuality a mnohé studie vznikaly bez toho, aniž by o sobě vědci tušili. Právě jeho práce a práce kolegyně Wilsonové poprvé analyzuje a sumarizuje všechny dosud vzniklé studie. „Neexistuje žádná studie, jež by prokázala, že se dá homosexualita naučit,“ prohlásil v listu The Guardian Qazi Rahman.
Zajímavý je také objev, že zvláště muži jsou buď gayové, nebo heterosexuálové se slabým počtem bisexuálů, ženy velmi často pociťují přitažlivost k oběma pohlavím.

Zdroj: TA Famous (Londýn)

………………………………………………………………………………………………….........................................................................................................



Vážený pane profesore,
rád bych se Vás zeptal, jak je to s těmi různými odchylkami od heterosexuální orientace (homosexualita,
pedofilie atd.) Jsou podle Vás vrozené nebo získané? A dají se změnit? Děkuji za odpověď,

Antonín Konečný
Brno


Odpovídá Prof. MUDr. Cyril Höschl, DrSc., FRCPsych. :


To je otázka, kterou donedávna měli jak laici tak odborníci pro sebe jasně vyřešenu. Zatímco laici většinou považovali člověka s odlišnou sexuální orientací za zvrhlíka, plně zodpovědného za své chování, odborníci měli mnoho poznatků o tom, že vloha k sexuálnímu chování včetně orientace a celé struktury komunikace s partnerem se utváří v určitém kritickém období ještě před narozením, tedy během těhotenství matky. Výsledný vzorec povstává ze střetu genetické výbavy, vlivu hormonů a dalších, ne zcela probádaných činitelů. „Pud“ v tomto smyslu je vrozen. Dotyčný za svou orientaci nemůže, ale za své sexuální chování rovněž více méně zodpovídá, ovšem jenom asi tak jako většina „normálních“ lidí (pozor – i u nich je s tím mnoho malérů od rozvodů a nechtěných těhotenství až po pohlavní choroby!). S určitou nadsázkou si lze představit, že takový pedofilní sadista-vrah je v naší společnosti na tom asi tak, jako bychom byli my ve společnosti, kde normální heterosexuální poměr se ženou se trestá doživotím nebo někde i smrtí: někteří by se ovládli, jiní ne. Z těch, co by se neovládli, by některé chytli, jiné ne. A z těch, co by chytli, by to některým dokázali, jiným nikoli. A z těch, kterým by to dokázali, by některé popravili, jiné nikoli. Tato řekněme konceptuální idyla byla nedávno narušena poslancem za KDH na Slovensku, Alojzem Rakúsem, který z křesťanských pozic snesl důkazy o tom, že to např. s homosexualitou není tak jednoduché a že ji lze během života korigovat. Vysloužil si tím posměch, protože odborníci jsou stále jednotni: sexuální deviace jsou vrozené; navíc homosexualita byla ze seznamu nemocí a poruch už dávno vyškrtnuta, takže to není deviace. Nejde o nemoc, ale o „gusto“. Problém je ale v tom, že Alojz Rakús je jedním z nejvdělanějších a nejvlídnějších psychiatrů, jaké jsem kdy poznal. Proto nelze jeho přístup jen tak smést se stolu. Jako zastánce většinového odborného proudu se však domnívám, že potíž může být i v rozdílu mezi deviantním chováním a deviací. Ne každý totiž, kdo se neobvykle sexuálně chová, je skutečně deviant. Slídič pozorující dírou po suku v kabinkách na plovárně převlékající se dívky může být buď skutečný voyeur anebo pouhý puberťáček, co mu to nedá. Tře-li se kdosi v mačkanici v tramvaji genitálem o cizí ženu, může to být vskutku froteur, ale také pouze odvážnější zájemce. A tak bychom mohli jít dál. I heterosexuálové se za určitých okolností (například po třech letech na ponorce nebo v katolickém semináři) mohou někdy chovat homosexuálně. Pak ovšem nejde o pravou homosexualitu. Tím vším se problém zamotává, takže každý z výše uvedených názorů má v něčem svou oporu. Opakuji však znovu, že pravá deviace je z velké části vrozená a v tomto smyslu nepřecvičitelná.

……………………………………………………………………………………………………………........................................................


Stanovisko  Americké  psychiatrické  společnosti
k  tzv.  léčení homosexuality

Dozorčí rada Americké psychiatrické asociace (APA) schválila v tomto roce následující stanovisko své komise pro psychoterapii prováděnou psychiatry (COPP):
Stanovisko COPP k terapii usilující o změnu sexuální orientace (reparativní či konverzní léčba)
Preambule:
V prosinci 1998 vydala Dozorčí rada stanovisko, že Americká psychiatrická asociace odmítá psychiatrické léčení, směřující k nápravě či změně sexuální orientace:
Americká psychiatrická asociace odstranila homosexualitu ze seznamu duševních chorob DSM již v roce 1973. V roce 1987 byla při další revizi DSM-III-R vyřazena také egodystonní homosexualita.

Dosud však APA neměla formální stanovisko k léčbě usilující o změnu sexuální orientace pacienta, tzv. reparativní či konverzní terapii. V roce 1997 vydala APA oficiální stránku k homosexuálnímu a bisexuálnímu tématu. Zde uvedla, že chybí jasný průkaz efektu reparativních terapií směřujících ke změně sexuální orientace.
Možná rizika reparativních terapií jsou velká a zahrnují depresi, úzkost a sebedestruktivní chování. Terapeutův souhlas se společenskými předsudky vůči homosexualitě totiž může posílit sebeodmítavé až nenávistné cítění pacienta. Mnoho pacientů, kteří podstoupili reparativní terapii, uvedlo, že byli nesprávně informováni, že homosexuálové jsou osamocení a nešťastní jedinci, kteří nemohou dosáhnout přijetí nebo spokojenosti. Byla opomenuta možnost, že i gay či lesbička může žít ve šťastném a uspokojivém partnerském vztahu a nebyly zmíněny jiné léčebné přístupy, jak se vyrovnat se společenskou stigmatizací. APA uznává, že během psychiatrické léčby mohou být přítomny klinické příznaky vedoucí lékaře k pokusům o změnu sexuálního chování.
Několik velkých odborných organizací, jako Americká asociace psychologů, Národní asociace sociálních pracovníků a Americká akademie pediatrů vydaly stanoviska proti reparativním terapiím, protože se obávají poškození pacienta. Také APA již v minulosti vyjádřila jasný postoj proti diskriminaci, předsudkům a neetickému léčení v mnoha případech včetně diskriminace na bázi sexuální orientace.
Proto APA odmítá jakékoli psychiatrické léčení, jako reparativní nebo konverzní terapii, které je založeno na předpokladu, že homosexualita je duševní poruchou sama o sobě a předpokladu, že pacient by měl(a) změnit svou homosexuální orientaci.
Proto se APA připojila k výše jmenovaným profesionálním organizacím, které oponují či jsou kritické k reparativnímu léčení.
Následující stanovisko COPP rozšiřuje a rozpracovává výše zmíněné stanovisko, aby dále oslovilo laickou a profesionální veřejnost v postojích k léčbě, která usiluje o změnu pacientovy sexuální orientace či pohlavní identity. Spíše rozšiřuje než nahrazuje stanovisko APA z roku 1998.
V minulosti byla homosexualita považována za nemoc. To podporovalo společenské morální odsuzování stejnopohlavních vztahů. V současnosti je považování homosexuality za duševní poruchu známkou snahy diskreditovat vzrůstající sociální přijímání homosexuality jako normální varianty lidské sexuality. Případná možnost změny sexuální orientace byla výrazně politizována. Plnoprávná integrace gayů a lesbiček do americké společnosti je bržděna těmi, kdo se jí obávají jako morálního zla a škodlivosti pro společnost. Politická a etická debata kolem tohoto problému opomíjí vědecké názory a upřednostňuje prosazování motivů a dokonce osobnostních zvláštností na obou stranách spektra. Tento dokument se pokouší vnést částečně světlo do tohoto ožehavého tématu.
Byla vyhodnocena validita, efektivita a etika klinických pokusů o změnu sexuální orientace jednotlivce. Dosud neexistují vědecky potvrzené studie, které by zřetelně potvrzovaly úspěšnost nebo naopak škodlivost reparativního léčení. Vědecké poznatky o výběrových kritériích, rizicích a výhodách léčby a její dlouhodobé výsledky jsou nedostatečné. Odborné písemnictví se skládá spíše z kasuistik jednotlivců, kterým se změna sexuální orientace podařila, dále těch, kteří ji hodnotili jako škodlivou a dalších, kteří se o léčbu nejprve pokusili a později své rozhodnutí změnili.
Při nedostatku klinických dat o pacientech je možné hodnotit teorie, které ospravedlňují provádění tzv. reparativních či konverzních terapií. Především nejsou v souladu s odborným postojem Americké psychiatrické asociace z roku 1973, který odmítl považovat homosexualitu jako takovou za duševní chorobu. Teorie reparativních terapeutů však definují homosexualitu jako narušení vývoje nebo jako závažný psychopatologický symptom, případně kombinaci obojího. V posledních letech někteří ze zastánců těchto teorií otevřeně integrovali starší psychoanalytické teorie, patologizující homosexualitu, s tradičními náboženskými odmítavými postoji.
První odborné kritické postoje k těmto názorům pocházely od sexuologů. Později se k těmto kritikům připojili i ostatní psychoanalytici. Vzrůstá rovněž počet teologů, kteří argumentují proti tradiční, biblické interpretaci odmítající homosexualitu, a jež je zdrojem religiózních typů reparativní léčby.
Doporučení Americké psychiatrické asociace:
1.    Americká psychiatrická asociace potvrzuje své stanovisko z roku 1973, že homosexualita jako taková není diagnostikovatelná duševní porucha. Současné snahy o obnovení patologického pohledu na homosexualitu a zároveň o její léčení často nejsou vedeny vědeckými nebo psychiatrickými poznatky, ale spíše náboženskými a politickými silami, které odmítají přiznat gayům a lesbičkám plná občanská práva.
APA dává včasné, jasné a odborné stanovisko, že prohlašování homosexuality za léčitelnou chorobu je výsledkem akcí politických a náboženských skupin.
2.   Z hlediska odborných principů by terapeuti neměli hodnotit výsledek své léčby pod tlakem či výrazným vnějším vlivem. Psychoterapeutické způsoby vedoucí k vyléčení homosexuality jsou založeny na vývojových teoriích, jejichž odborná hodnota je pochybná. Individuální případy vyléčení jsou vyvažovány kasuistikami psychologického poškození pacienta. V posledních čtyřiceti letech reparativní terapeuti neprovedli odborný výzkum, který by potvrdil jejich teorie o vyléčení. Pokud nebude takový výzkum předložen, pak APA doporučuje z etických důvodů odstoupit od pokusů změnit sexuální orientaci pacienta, protože je třeba mít na mysli základní etické medicínské pravidlo: Především nepoškodit.
3.   Literatura o reparativních terapiích užívá teorie, které jen obtížně umožňují přijmout vědecká výběrová kritéria pro způsoby léčení. Tato literatura nejenže ignoruje vliv sociální stigmatizace gayů a lesbiček na vytváření motivace k léčení homosexuality, ale sama literatura k této stigmatizaci dále přispívá. Tyto zdroje rovněž zdůrazňují přednosti léčení a zároveň opomíjejí možná rizika pro pacienta. APA doporučuje provedení seriózního výzkumu Národním institutem pro duševní zdraví a akademickými výzkumníky, který by upřesnil rizika a výhody reparativních terapií.
Přeložili: MUDr. Ivo Procházka a PhDr. Petr Weiss
…………………………………………………………………………………………………………………..............................................................................................


dokument o homosexualitě:   
Problematika homosexuálních vztahů


sympozium o homosexualitě:   Záznam přednášek Dr. Michaela Pearsona





Re: Je homosexualita je sociálně naučená nemorálnost? (Skóre: 1)
Vložil: Hosamen v Neděle, 10. květen 2009 @ 16:18:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pan Hynie tvrdil, že homosexuálové jsou pedofilové. Tímto tvrzením se snažili komunisté naučit děti k odporu k homosexuálům a je to tu zas.
Homosexuál je s touto genetickou vadou narozený, vyskytuje se v přírodě běžně. Jinak mi potvrdí genetik, že čím vyšší stupeň vývoje, tím je vzácnější, brouci asi 50%, lvi 5%, lidé 4%.



Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy