Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 241, komentářů celkem: 429557, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 539 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116480788
přístupů od 17. 10. 2001

Intimity: Křesťan a manželská povinnost - zdroj radosti i utrpení
Vloženo Středa, 13. únor 2008 @ 08:05:00 CET Vložil: olda

Partnerství poslal Nepřihlášený

Manželská povinnost (1Kor 7,3-5) – trápení těla míti budou (1Kor 7,28 kralicky) - zdroj radosti i utrpení.
Polovina lidí je nespokojená se svým sexuálním životem. Obvykle žena snáší muže z lásky k rodině, muž snáší rodinu z lásky k ženě.

Nejvyšší spokojenost se svým sexuálním životem vykazují ti, kteří mají stálého partnera. To je podle expertů pozitivní jev, protože podle obrazu sexuálního života prezentovaného v médiích by to měli být spíše ti, kteří střídají partnery či partnerky jako na běžícím pásu a jsou prezentováni jako sexuální mašina. Bohu díky, věrnost není vůbec důležitá pouze pro necelé 1% českých žen a méně než 2% mužů. Méně sexuálních partnerů mají ti, kteří mají pevnou pracovní dobu. Naopak více partnerů mají muži a ženy s volnou pracovní dobou nebo s nepravidelným pracovním režimem. Čili příležitost dělá zloděje.

1) Problémy žen - bolestivý pohlavní styk:

Mezi ženské sexuální dysfunkce patří řada poruch: ztráta sexuální touhy, neschopnost vzrušit se během sexu, bolestivost během pohlavního styku, problémy s dosažením orgasmu. Je potřebné pamatovat, že jen pětina žen zažívá orgasmus při každém sexu. Přitom existují ženy, které svůj pohlavní život hodnotí jako neuspokojivý, přestože s dosažením orgasmu nemají žádný problém. Ženy se ve většině případů shodly, že před orgasmem dávají přednost intimitě a blízkosti, což je pro ně v případě uspokojení to nejdůležitější. Ženy přiznávají: Nejlepší částí jsou doteky, líbání, objímání a MLUVENÍ; nejpříjemnější je pouhá blízkost partnerova těla k mému. Místo sexu ženy chtějí raději nové oblečení apod. Např. pro 61% dotázaných žen představuje ztráta oblíbeného kusu v šatníku větší pohromu než měsíc bez sexu. Z dotázaných 47% žen uvedlo, že mají v současnosti větší uspokojení z oblečení než při sexu. Podle mužského úsloví existuje spousta žen, které tzv. menstruují tři sta padesát dnů v roce a v těch zbylých šestnácti je bolí hlava. Je to způsobeno tím, že mnoho žen potřebuje pro příjemný prožitek a chuť k milování třeba i půldenní předehru (čili slovní dvoření od muže). Tím NENÍ míněno několik hodin laskání a objímání. Jde spíše o kumulaci drobných radostí. Maličkosti, které mnohému muži mohou připadat malicherné, působí na nejednu ženu jako nejlepší afrodiziakum.

Některé ženy potřebují pro kvalitní prožitek z milování několikadenní pauzu. Naneštěstí mnoho párů souloží ne pravidelně dvakrát do týdne, ale například třikrát během víkendu a přes týden naopak vůbec. Pochva na takovýto záběr není stavěná. Přirozené mikrobiologické prostředí se tak narušuje a může docházet ke vzniku kvasinkových onemocnění. Také většinou dochází k drobným mechanickým poškozením. Takové oděrky pak mohou nepříjemně bolet či pálit a ztěžují vzrušení. Dojde-li k přemnožení kvasinek, ty mohou způsobovat pálení, svědění, výtok. Prevencí je udržovat optimální poševní prostředí - omezením cukrů, nošením bavlněného prádla, udržováním hygieny pomocí přípravků bez obsahu mýdla, které naopak obsahují kyselinu mléčnou či například olej z čajovníku australského (tea tree oil). Nicméně při vzniku onemocnění je třeba provést řádné vyšetření u gynekologa a dodržovat léčbu, kterou stanoví pro sexuální partnery. Pokud není pochva zcela zahojená, bude styk bolestivý. Opět pomáhá dostatečná vlhkost. Vhodné je také například po dlouhodobější léčbě začínat pomalým vzrušováním.

Bolest při prvním pohlavním styku po porodu:
Na ztrátě chuti na sex před příchodem potomka na svět i po něm se ženy shodly. Frekvence intimních styků se v té době trochu snížila. U mnoha žen bolest přetrvává i po šestinedělí. Je dobré vědět, že hojení trvá dlouho. Polovině matek se vrátila touha po důvěrném spojení už během prvních dvou měsíců po porodu. Lépe na tom byly ženy, které rodily císařským řezem. Šest měsíců u 90% z nich bohatě stačilo k tomu, aby při milostném styku už necítily žádnou bolest. U porodů přirozenou cestou si na bolesti  při milostném styku i po uplynutí doby 6 měsíců stěžovala převážná většina rodiček.

První styk po porodu je podobný tomu úplně prvnímu. Avšak v mnoha případech je pochva mnohem více stažená a neschopná se uvolnit zejména vlivem strachu z možné bolesti. Mnoho žen má po porodu četná poranění a mnoho jich je i šito, jak uvnitř pochvy, tak vně na hrázi. Proto je důležité postupovat opět velmi pomalu.

V pokročilém věku je úbytek sexuální touhy zcela normální:
S věkem se snižuje citlivost kůže, mužům v těle ubývá testosteronu a ženy čeká menopauza. Všechny tyto faktory mají vliv na pokles sexuální touhy. První výrazné změny se dostaví nejčastěji po čtyřicítce. Skryté choroby se začnou projevovat a lidé zjišťují, že trpí artritidou, diabetem, srdečními chorobami, bolestmi zad. To vše při sexu působí komplikace, snižuje potěšení z milování nebo znemožňuje schopnost soulože zcela. Ženy čeká snižování hladiny estrogenu, což mnohdy souvisí s naprostou ztrátou zájmu o sex. Pohlavní styk je pro ně bolestivý, stěny vagíny se ztenčí a nedostatečně zvlhčují.

Bolest z psychických příčin:
Příčinami ženských sexuálních dysfunkcí mohou být nemoci, porod, přechod, nadbytečná kila, špatná výživa, ale ZEJMÉNA je to stres a psychologické faktory.

Aby bolest při styku byla co nejmenší, je zapotřebí dodržovat několik pravidel:

Žena musí být ochotná ke styku s partnerem, schopna se co nejvíce uvolnit, dostatečně vzrušená. Když je žena k smrti unavená, nevyspalá nebo poplakává zrovna u nějakého smutného filmového dokumentu, pak zcela přirozeně nebude mít o sex zájem.

Jedním z důvodů, proč se páry obvykle neshodnou na frekvenci svého sexuálního života, je fakt, že mužský a ženský organismus fungují rozdílným způsobem. Chuť na sex mají muži nezávisle na tom, jakou mají právě náladu. Dokonce když mají muži špatnou náladu, např. z neúspěchu v práci, tak mají tím větší touhu po sexu s manželkou. U žen je to přesně naopak, mají-li špatnou náladu či strach, které zapříčinilo cokoliv a kdokoliv, nemají na sex ani pomyšlení - nemají zájem o sex s manželem, i když ho velmi milují. Psychický blok způsobuje nemožnost se při milování uvolnit, stažené poševní svalstvo nedovoluje penisu průnik a styk je bolestivý. Stresem ženy může být také strach z nežádoucího otěhotnění, výčitky svědomí, že dělám něco špatného či nečistého, strach z bolesti, strach z ponížení, stud, nepříjemné či traumatické vzpomínky z jiného pohlavního styku či z jiné sexuální zkušenosti (antikoncepční tablety sice zbavují ženy strachu před otěhotněním, ale připravují o chuť na milování dle výsledků vědců z bostonské univerzity; každá desátá žena nejprve zhasne nebo odejde do jiné místnosti, než se před partnerem vysvleče. Z 3,5 tisíce dotázaných se každá desátá žena dokonce v koupelně zamyká, než ze sebe sundá oblečení, aby nemohl manžel za nimi vstoupit). Lékem na psychický blok je pohovořit si o svých pocitech s manželem a trpělivé utěšování ženy, které trvá někdy minuty, jindy hodiny. Musí napřed dojít k vysvobození ženy ze špatné nálady nebo strachu. Žena se potřebuje maximálně uvolnit, nebýt v křeči, důvěřovat instinktům. To nastane nejčastěji tím, že muž mlčky bez nabízení řešení vyslechne všechny nepříjemnosti a stesky své manželky. Teprve po tomto emocionálním pročištění ženské atmosféry, až pak jsou ženy schopny přepnout nebo spíše vypnout a oddávat se slastem milování (nenormální chování žen typu prostitutek se od normálních žen liší). Teprve až vysloví před manželem své strachy, pak žena dokáže zapomenout na práci, na děti, na tchýni a myslet hlavně na sebe a svého partnera. Soustředit se na své pocity, uvědomit si, co je pro ni příjemné. Až pak zahodí stud a nejistotu. Pak přestane myslet na své přebytečné kilogramy, malá prsa či jizvičky na břiše, které jí zůstaly jako památka na těhotenství (psychologické výzkumy prokázaly, že tyto kosmetické nedostatky většina mužů stejně nevnímá). Nejvhodnější je, když žena sama naznačí či ukáže manželovi, co je jí příjemné, jaká poloha jí nejvíce vyhovuje, když ona reguluje rychlost a intenzitu pohybů. Když důvěřuje instinktům, které ji samy povedou.

Kdo vyhovuje ženě nejvíc? Muž s velmi obřezaným údem, čili muslim, Žid, či občan USA. (V USA se obřízka praktikuje přibližně od r.1940. V r.1970 bylo obřezáno 90% novorozeňat. Nyní jen 65% novorozeňat). Protože je žalud velmi obřezaného penisu necitlivý, vydrží při pohlavním styku déle. Velmi obřezaný muž necítí hmatem nic, kromě úplného závěru styku. Tak je schopen se dlouho soustředit na uspokojování partnerky. Je proto snadno schopen být velmi pozorným a obvykle dávat pozor, zda se ženě líbí to, co dělá s jejím tělem. Předehry jsou i hodinové, což ženy oceňují (Evropa se k obřízce staví s odstupem. Zatímco v USA se odstraňuje předkožka celá, v Evropě se zkracuje pouze o zúženou část, takže úd evropsky slabě obřezaného muže zůstává většinou citlivým).

2) Problémy mužů:

Dle výzkumů pánům prochází jídlo, sex a peníze stejným hodnotícím centrem v mozku. Muži při sledování obličeje či těla ženy zapojují centra pro odměny a hodnotné vjemy, zatímco ženy nikoli. I malá míra stresu, hněvu na milovanou má zničující vliv na erekci i u mladých zdravých mužů. Jindy ochabnutí erekce je způsobeno trémou a strachem ze selhání, při tom každý neúspěch pak posiluje další selhání, čímž se dostáváte do jakéhosi bludného kruhu. Řešení: Zapomeňte pro začátek na klasický sex (kopulaci) a věnujte se milování. Neberte na sebe odpovědnost za průběh sexuálního styku. Nevnímejte jej jako úkol, který je nutno splnit. Hrajte si, mazlete, objímejte, užívejte si intimitu a vzájemnou blízkost. Vzhledem k tomu, že s partnerkou nemáte žádný problém v provozování pettingu, tedy „nesouloživého“ vzájemného dráždění, možná by bylo vhodné, abyste celou iniciativu svěřil spíše do rukou partnerky.

3) Pravidelné výjimky z pravidla, které způsobují utrpení:

Je to o výjimkách z pravidla. Tyto výjimky jsou však též pravidlem a dělají ze sexuálního života utrpení. Toho jsou řeholníci (mniši), pokud dodržují celibát, ušetřeni (viz 1Kor7,28 i ekumenicky).

Když muž dodržuje pravidla laskavosti vůči své manželce a dvoří se jí např. půlden, celý den a očekává za to její odměnu ve formě příjemného milování ve formě  sexu, stává se, že nastane často opak toho, co očekával. Žena např. je tak nečekaně a neplánovaně unavená, že usne, nebo jakmile se muž dotkne jejího těla, je jí to velmi nepříjemné, lechtá ji to, či přímo bolí. Muži pak nezbývá nic, než tzv. oči pro pláč. Protože muži při sledování obličeje či těla ženy zapojují centra pro odměny a hodnotné vjemy, zatímco ženy nikoli, tak je muž strašně rozhozen. Výsledek byl nulový. Tolik času muž utratil, který by mohl efektivně věnovat jiné činnosti. Pokud k té krizi došlo v noci, muž není často schopen ani usnout. Ráno, i když si slušný muž logicky uvědomuje, že žena za svou fyzickou neschopnost nemohla, tak je na ni hrozně naštvaný, prostě je na ni jako pes na cizí kočku. Následující den, či několik dní je vzteklý. Žena vůbec nechápe, jak se její muž, včera ještě tak laskavý, nyní proměnil na nerudného draka, a tak začne být i ona na svého muže naštvaná. Ať už muž chápe, či nechápe, proč se začal hněvat, teď není schopen se svého hněvu zbavit. Hněv je nyní dokonce vzájemný a stupňovaný a bude se pravděpodobně stupňovat tak dlouho, dokud se žena se svým mužem nepomiluje. Pak se oboustranný hněv zmírní, i když hned zcela nevymizí. Předchozí rána byla příliš bolestnou. Pak je řešením pouze rada: Jestliže Vaše mužství či ženství bodají trny, spojte tuto bolest s bolestmi Krista – s jeho trnovou korunou.

4) Nevzdávat snahu:

Křesťanská žena nemá pohrdat svým manželem za jeho vztek po neúspěšném sexu s ní. Má si uvědomit, že manželky obvykle netrpí tím, že po dvoření se jim od manžela nedojde k pohlavnímu styku. Dvoření ženy přece nejvíce milují, na rozdíl od mužů, kteří po dvoření při neúspěšném sexu automaticky trpí. Má si připustit, že muži a ženy se liší a řídit se pokynem sv.apoštola Petra v 1.listě, 2.-3.kapitole:

2,18 Služebníci, podřizujte se ve vší bázni pánům, nejen dobrým a mírným, nýbrž i tvrdým.

2,19 V tom je totiž milost, když někdo pro svědomí odpovědné Bohu snáší bolest a trpí nevinně.

2,20 Jaká však sláva, jestliže budete trpělivě snášet rány za to, že hřešíte? Ale budete-li trpělivě snášet soužení, ač jednáte dobře, to je milost před Bohem.

2,21 K tomu jste přece byli povoláni; vždyť i Kristus trpěl za vás a zanechal vám tak příklad, abyste šli v jeho šlépějích.

2,22 On 'hříchu neučinil a v jeho ústech nebyla nalezena lest'.

2,23 Když mu spílali, neodplácel spíláním; když trpěl, nehrozil, ale vkládal vše do rukou toho, jenž soudí spravedlivě.

2,24 On 'na svém těle vzal naše hříchy' na kříž, abychom zemřeli hříchům a byli živi spravedlnosti.

2,25 'Jeho rány vás uzdravily.' Vždyť jste 'bloudili jako ovce', ale nyní jste byli obráceni k pastýři a strážci svých duší.

3,1 Stejně i vy ženy, podřizujte se svým mužům; i když se někteří z nich vzpírají Božímu slovu, můžete je beze slov získat svým jednáním,

3,2 když uvidí váš čistý život v bázni Boží.

3,3 Pro vás se nehodí vnější ozdoba - splétat si vlasy, ověšovat se zlatem, střídat oděvy -

3,4 nýbrž to, co je skryto v srdci a co je nepomíjitelné: tichý a pokojný duch; to je před Bohem převzácné.

3,5 Tak se kdysi zdobily svaté ženy, které doufaly v Boha. Podřizovaly se svým mužům,
3,6 tak jako Sára poslouchala Abrahama a 'nazvala jej pánem'. Vy jste jejími dcerami, jednáte-li dobře a nedáte se ničím zastrašit.

3,7 Stejně i muži: když žijete se svými ženami, mějte pro ně porozumění, že jsou slabší; a prokazujte jim úctu, protože jsou spolu s vámi dědičkami daru života. Tak vašim modlitbám nebude nic překážet.

I když existuje ta častá výjimka z pravidla, přesto křesťanský muž musí pracovat na tom, aby byl laskavým ke své manželce. Jinak bude obyčejným zbabělcem, jako naprostá většina mužů a vyslyšení jeho modliteb se postaví do cesty překážka. 1. Petrova 3,7 kralicky:

„Stejně i muži: když žijete se svými ženami, mějte pro ně porozumění, že jsou slabší; a prokazujte jim úctu, protože jsou spolu s vámi dědičkami daru života. Tak vašim modlitbám nebude nic překážet.“

"Křesťan a manželská povinnost - zdroj radosti i utrpení" | Přihlásit/Vytvořit účet | 11 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Poznámka z Moravy (Skóre: 1)
Vložil: daggie (http://dagg.blog.cz) v Středa, 13. únor 2008 @ 11:42:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Milí přátelé,
trošku víc romantiky by křesťanství na počátku 21. století neškodilo...
Když to tak čtu, tak se ptám, kolik "stupidních náboženských myšlenek" se za ty 2000 let od Kristovy oběti za nás a Kristova vzkříšení hodilo na papír (a dnes i na net)...
A kolik nesmylsných církevních předpisů a tzv. požadavků na "dokonalost křesťana" se i nyní vědomě či nevědomě na bratry a sestry v Kristu nakládá...

...a když si pak přečtu, co nám všem přitom evangelista Jan píše v první kapitole evangelia: "Z jeho plnosti jsme byli obdarováni my všichni milostí za milostí. Neboť Zákon byl dán skrze Mojžíše, milost a pravda se stala skrze Ježíše Krista."



Re: Křesťan a manželská povinnost - zdroj radosti i utrpení (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 13. únor 2008 @ 11:50:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Až na ty  biblické citáty ze silně patriarchální společnosti nepocházející od ap. Petra,ale neznámého pisatele zajímavý článek. 
(Spis podle mnoha poznatků vznikl až mezi lety 80 a 110.V té době byl už ap. Petr po smrti. List rozhodně nenapsal nevzdělaný galilejský rybář, ale člověk znalý řeckého jazyka a rétoriky. K témuž závěru vede i historický rozbor textu.)



Re: Křesťan a manželská povinnost - zdroj radosti i utrpení (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Středa, 13. únor 2008 @ 12:17:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Zajímavej článek. Autor článku a jeho zasílatel mají asi krušné zkušenosti. Ale jak se říká - na každém šprochu - pravdy trochu. Myslím, že ten článek sem určitě patří a je důležité, že hovoří věcně a nejsou v něm Olinovy žvásty.

Cristiano



Re: Křesťan a manželská povinnost - odkud pochází slovo ´povinnost´ (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 14. únor 2008 @ 12:33:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slova ´manželská povinnost´ mají pravděpodobně tři zdroje:
(a) V Summě teologické od sv. Tomáše Aquinského se v Dodatku (díl pátý) píše v oddíle III. De Matrimonio (O manželství), že souhlas s manželstvím v sobě zahrnuje také souhlas s pohlavním stykem, i když se to nevysloví. Jestliže by si někdo přál manželství bez něho, je to povinen oznámit dopředu (ne až po obřadu).  Nesplnění podmínky , to je odmítnutí styku může  založit právo požádat o zrušení manželství (mimo Tomáše z jurisdikce: k tomu je kompetentmní v církvi jen  biskup a jsou známé případy, kdy ten to předložil arcibiskupovi a v krajním případě do Říma).
Takže ty romantické příběhy od Stendhala nebo jiných, že manžel po svatbě bez styku odcestoval a ji nechal samotnou patří do výbavy spisovatelů, aby příběh napnuli. 
(b) poučky a příručky života jsou hojné a psané většinou tak, aby vyhovovaly všeobecně a často jsou dobré pro muže. Ale pro ženy je toho méně (na př. spisek Dcerka od J. Husa, který vypadá trochu jako návod jak jít do kláštera). A tak se stalo, že biskup de la Salle v XVII. století na požádání jedné zbožné ženy napsal příručku právě pro zbožnou křesťanku. A v té se používá výraz ´manželská povinnost´. Možná, že se to rozšířilo od něho, nevylučuji ale, že se ten výraz vyskytoval dřívěji. Bazíruje se to myšlenkově na tom, že souhlas s manželstvím je i souhlasem se stykem.
(c) když stydlivá nebo váhavá žena slyší, jak se to nazývá jako ´manželská povinnost´, má lehčeji možnost se tomu poddat a nevyčítat si vášnivost. Ženy jsou totiž jemnější a křehčí mysli, než se mnohým mužům vůbec zdálo. Tím by obliba slovního spojená byla dostatečně ozřejměna.



Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy