Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 430 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116477722
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: VESMÍRNÝ VÝZNAM SPASITELOVY OBĚTI
Vloženo Úterý, 15. leden 2008 @ 10:12:20 CET Vložil: bolek

Studijní materiály poslal BohemianAnonymus

PROBLÉM HŘÍCHU A BOŽÍ ODPOVĚĎ NA NĚJ

POKUS O EZOTERNÍ VÝKLAD NĚKTERÝCH BIBLICKÝCH TEXTŮ.
 

1) Nevěrnost člověka.
 
Pán Bůh stvořil člověka se svobodnou vůlí, tedy se schopností rozhodnout se mezi dobrým a zlým. Daroval mu tím značnou svobodu, ale i ta měla své meze. Touto mezí  byl Jeho jediný zákaz. Člověk věděl, že to, co po něm Pán Bůh chce, je dobré. A Bůh chtěl, aby Jeho zákaz člověk respektoval a tím Mu projevil svou věrnost, i když tu bylo riziko, že člověk své svobodné vůle zneužije. Proto strom vědění dobrého i zlého nebyl obehnán plotem a Adam i Eva k němu měli naprosto svobodný přístup. (1M. 2:15-17). Hospodin chtěl, aby se pro něj člověk rozhodl, protože On se pro dobro člověka rozhodl daleko dříve.

Jer. 29:11 „Neboť to, co s vámi zamýšlím, znám jen já sám, je výrok Hospodinův, jsou to myšlenky o pokoji, nikoli o zlu: chci vám dát naději do budoucnosti.“
 
Ez. 18:32 „Vždyť já si nelibuji ve smrti toho, kdo umírá, je výrok Panovníka Hospodina. Obraťte se tedy a budete žít.“

Ez. 33:11 „Řekni jim: Jakože jsem živ, je výrok Panovníka Hospodina, nechci, aby svévolník zemřel, ale aby se odvrátil od své cesty a byl živ. Odvraťte se, odvraťte se od svých zlých cest! Proč byste měli zemřít, dome izraelský?“
 
Bohužel se člověk vydal cestou svévole a chtěl sám rozhodovat o tom, co je dobré a co zlé, bez zřetele k Božím řádům. Tím začalo neustálé vzdalování se člověka od Boha, které trvá dodnes. A protože si Bůh nepřál, aby člověk zahynul, musel!!! na tuto situaci reagovat a podal mu pomocnou ruku tím, že vytvořil  příležitost k jeho záchraně.

 
2) Boží plán záchrany člověka.

Mám za to, že tuto situaci Panovník Hospodin přede všemi věky předvídal, a řešil ji zrozením Svého Syna, který bude v budoucnu obětován za hříchy celého lidstva - tím dal lidstvu naději: možnost záchrany, možnost smířit se s Bohem, tedy vyhovět Božím požadavkům – tedy všem těm, kdo si této možnosti váží a chopí se jí. Je to možnost první i poslední, protože za ni byla přinesena oběť nejvyšší.
 
Ž. 2:7 „Přednesu Hospodinovo rozhodnutí. On mi řekl: „Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil.““

Sk.13:33 „…. a vzkřísil Ježíše; vždyť o něm je psáno v druhém Žalmu: Ty jsi můj Syn, já jsem tě dnes zplodil.’“
 
Mt. 3:17 „A z nebe promluvil hlas:“ Toto je můj milovaný Syn, jehož jsem si vyvolil.““

Žd. 1:5 „ Komu kdy z andělů Bůh řekl: ,Ty jsi můj Syn, já jsem tě dnes zplodil!‘ A jinde se praví: ,Já mu budu Otcem, a on mi bude Synem.’”
 
J.3:16 “Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.”
 
 
3) Čas příchodu Spasitele na tuto zem.

Když úpadek lidstva pokročil natolik, že se měl již narodit člověk schopný PRODAT!!! Spasitele světa, Pán Bůh vyslal svého Syna na svět, aby vykonal své spasitelské dílo. Lze říci, že úpadek lidstva DOTLAČIL!!! Pána Boha k tomuto krajnímu řešení. Všemohoucí Bůh ze své nekonečné lásky k lidstvu OBĚTOVAL!!! Svého Syna. Tento úpadek lidstva (tj. vzdalování se od Boha) svou smrtí na kříži Spasitel definitivně zastavil-což platí pouze pro ty, kteří Ho jako Spasitele přijali.

Člověk, který je dle lidských měřítek dokonalý se může obětovat za své současníky, za rodinu, přátele nebo vlast. Avšak obětovat se za všechny žijící i dosud nenarozené, se naprosto vymyká lidským možnostem. Smířit člověka s Bohem může jen Bůh. 
 
4) Velikost Spasitelovy oběti.
 
Ž. 22:2 „Bože můj, Bože můj, proč jsi mě opustil?“

Mt. 27:46 „…Bože můj, Bože můj, proč jsi mě opustil?“ (Mar. 15:34)
 
VNITŘNÍ SMYSL OBOU TEXTŮ JE TEN, ŽE BŮH SE Z LÁSKY K LIDSTVU DOSLOVA ROZERVAL VE DVÍ !!! –TJ. NAČAS ZTRATIL SVOJI INTEGRITU !!! UMÍME SI JEN VZDÁLENĚ PŘEDSTAVIT ROZSAH A INTENZITU BOŽÍHO UTRPENÍ?

Na straně Otce to bylo utrpení plynoucí ze ztráty spojení se svým milovaným Synem a pohledem na Jeho utrpení v opuštěnosti. 
 
Na straně Syna utrpení spočívalo v tom, že v ve fázi umírání, tj. největší tělesné tísně, byl zbaven spojení s Otcem, musel tedy Satanovým útokům odolávat jen v lidské síle a tím Satanovy útoky společně s hříchy existujícího i dosud nenarozeného lidstva dolehly na Něj plnou vahou. A to dává Spasitelově oběti nekonečný, vpravdě Boží rozměr a hodnotu vymykající se všem lidským měřítkům.

5) Kosmický význam Spasitelovy oběti.

Boží záměr spásy lidstva se dle mého poznání pokoušel již v nebi Satan zmařit tím, že vyprovokoval válečný konflikt s nebeskými vojsky. Když byl poražen a vyhnán z nebeských světů, snažil se ve svém záměru pokračovat i na zemi, kde byl od Spasitele na kříži poražen.
 
Dle mého poznání si Satan, před smrtí Spasitele na kříži, byl jist tím, že už zvítězil, že Bůh Otec již svého Syna odepsal, v důsledku toho prohrál, zůstane již věčně porušen a tím bude zmařeno dílo spásy a Satan ujde Božímu soudu, neboť svým vítězstvím by stanul na stejné úrovni s Bohem. A právě v tomto okamžiku Satan svůj boj definitivně prohrál, neboť neprohlédl Boží záměr. (viz odkaz 9). Od tohoto okamžiku je Satan v podstatě ve vězení; je sice uvězněn na relativně velikém prostoru, ale přesto nesvobodný, neboť k Božímu trůnu již nemá přístup, je ve fázi očekávání soudu. Satanovu porážku dovršil Spasitel svou obětí na Golgatě; osvobodil lidi z otroctví Satanova – tedy ty, kdo jeho oběť přijmou. Bůh pro naši spásu nejen trpěl, ale i velmi riskoval.

Ž.16:10 „neboť v moci podsvětí mě neponecháš, nedopustíš, aby se tvůj věrný ocitl v jámě.“
 
Sk. 2:27 „neboť mě nezanecháš v říši smrti a nedopustíš, aby se tvůj Svatý rozpadl v prach.“
 
1.Kor. 15:55 „Kde je, smrti, tvé vítězství? Kde je, smrti, tvá zbraň?“

Vzkříšený Kristus znamená definitivní obnovení Boží integrity a omezení Satanova vlivu na tento svět, kde bude i se svými vojsky definitivně poražen.
 
6) Postoj člověka ke Kristově oběti.

Člověk může tuto oběť nezměřitelné ceny přijmout nebo odmítnout. Avšak mnohem horší než odmítnutí Spasitelovy oběti je dle mého soudu vytvoření MODLY, jakési UBOHÉ NÁHRAŽKY sjednocení se Spasitelem, tedy cíle věřících lidí, který se s vzkříšeným Kristem naprosto míjí. Mám zde na mysli falešně chápanou ekuménu, koncipovanou jako pozemské sjednocení církví, tedy pozemský cíl, která se staví – a to zde musím říci naprosto otevřeně, mezi člověka a golgatský Kříž. Taková ekuména je výsměchem Bohu a znevážením nekonečné hodnoty Spasitelovy oběti. Starořímské heslo „Rozděl a opanuj“ (Divide et impera), bylo v průběhu dějin ŘKC transformováno v současné, velmi sofistikované „Sjednoť a opanuj“ (tzv. malá a velká ekuména).
 
Snahy ŘKC o nadřazení duchovní moci nad mocí světskou jsou z dějin dostatečně známy a nepřekvapují dnes již nikoho. Avšak když v duchu falešně chápané ekumény působí i nekatoličtí duchovní, mezi nimiž vyniká např. největší český ekumenizátor (rekatolizátor?) Th.Dr. Pavel Černý Th. D., předseda Rady CB, je situace alarmující. Jím vedená církev (CB) má totiž kořeny ve Svobodné evangelické církvi české a Svobodné reformované církvi. Současnou činnost Pavla Černého v ekumenické oblasti i v oblasti „rozvíjení“ vztahů s islámem (viz odkaz 3), lze směle označit za popření, ne-li za zradu učení výše jmenovaných církví.
 
Ten, kdo je přemožen velikostí a intenzitou Spasitelova utrpení na kříži se nemůže ztotožnit se současnou ekuménou, neboť pravým smyslem ekumény je ztotožnit se s Kristem, právě skrze Jeho oběť. Všechny ostatní cesty vedou beznadějně mimo Něj – do zahynutí.
 
1Kor. 7:23 „Bylo za vás zaplaceno výkupné, nebuďte otroky lidí!“
 
2.Tm. 4:3,4 „Neboť přijde doba, kdy lidé nesnesou zdravé učení, a podle svých choutek si seženou učitele, kteří by vyhověli jejich přáním. Odvrátí sluch od pravdy a přikloní se k bájím.“
 
Lk. 6:39 „…Může vést slepý slepého? Nepadnou oba do jámy?“
 
Gal. 1:8 „Ale i kdybychom my nebo sám anděl z nebe přišel hlásat jiné evangelium než to, které jsme vám zvěstovali, budiž proklet!“
 
Související texty.

1) Ekuména.
2) Ekuména - nekonvenční pohled.
3) Kam kráčíš CB? Otazníky nad dokumentem Charta Oecumenica v diskusi.
4) Kam kráčíš ŘKC?
5) Důsledek jednoho závěru 2. vatikánského koncilu na dějiny světa.
6) Ekuména paradoxně jako rozdělovací faktor křesťanů.
7) Vztah člena sboru k vedení své církve.
8) A svedou mnohé...Reakce na knihu Aleše France.
9) Je stále Satan nositelem světla?
 
 
Zdá se, že moje působení zde na GS se chýlí ke konci; mým záměrem bylo poukázat na hrozbu, vyplývající z prosazování falešně chápané ekumény pod vedením ŘKC.  Mám za to, že neudržitelnost současného ekumenického hnutí, byla v mých pracích seriózně doložena. Ten, kdo uznává prioritu Písma svatého nad tzv. Tradicí a ostatními lidskými výmysly, mi dá jistě za pravdu. Ale tomu, kdo neuznává nadřazenost Písma svatého nad čímkoliv, pak nepomůže, i kdybych se tisíckrát opakoval.
 
Kol. 2:2,3 „Chci, abyste povzbuzeni v srdci a spojeni láskou hluboce pochopili a plně poznali Boží tajemství, jímž je Kristus; v něm jsou skryty všechny poklady moudrosti a poznání.
 
BohemianAnonymus
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

Podobná témata

Studijní materiály

"VESMÍRNÝ VÝZNAM SPASITELOVY OBĚTI" | Přihlásit/Vytvořit účet | 78 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: VESMÍRNÝ VÝZNAM SPASITELOVY OBĚTI (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 16. leden 2008 @ 04:12:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohu se, pane BA, zeptat proc se vase pusobeni na GS chyli ke konci a muzete, prosim, odpovedet? Neni to vsetecna zvedavost proc se ptam, ale starost, protoze to muze byt vazny duvod souvisejici treba s vasim zdravim. A take jine neprijemnosti, kdy treba potrebujete pomoc. Pokud bych mohla pomoci, abyste mohl stale prispivat svymi clanky ci komentari, napiste prosim vice. Jinak vam ale nechci zasahovat do soukromi a kdyz neodpovite, tak to respektuji.



typické církevní klamání (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 16. leden 2008 @ 07:47:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

--Pán Bůh stvořil člověka se svobodnou vůlí, tedy se schopností rozhodnout se mezi dobrým a zlým.--

Už tato první věta je podle textu Genesis lživá-jak mohl mít člověk již po stvoření schopnost rozhodnout se mezi dobrým a zlým když to dobré ani zlé ještě neznal??? Člověče, proč se asi ten "zakázaný" strom jmenoval strom poznání dobrého a zlého? 



BA (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 17. leden 2008 @ 09:01:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Kdyby sis trochu podrobněji prostudoval výše zmíněnou biblickou oblast, tj. 1M. 2 a 3—
to jsem právě udělal,proto píši proč se tvým výkladem nemohu souhlasit.V Genesis lze i pěkně vidět,že zde došlo ke spojení dvou původně nezávislých rabínských mýtů o stvoření světa např. v kap. 2 se mluví o zákazu jíst z určitého stromu,ale v kap. 1 vidíme, že takový zákaz neexistoval. 

Bůh také řekl: "Hle,dal jsem vám na celé zemi každou bylinu nesoucí semena i každý strom, na němž rostou plody se semeny. To budete mít za pokrm. Gn 1:29
 

--Člověk zcela jistě věděl, že splnění Hospodinova příkazu je dobré, a naopak nesplnění Jeho příkazu je zlé.—
Řekl bych tvé přání je otcem myšlenky a  je  toprávě nesmysl a jasný logický rozpor vůči textu Genesis.Člověk něco takového vědět nemohl, protože ještě neznal co je dobré ani co je zlé (podobně jako malé děti).Dobré a zlé poznal až v okamžiku ochutnání plodu potvrzuje to i sám Hospodin- I řekl Hospodin Bůh: "Teď je člověk jako jeden z nás zná dobré i zlé. Gn 3:22   
 --Tehdy v ráji byl člověk Bohu velice blízko a mohl s Ním komunikovat velmi snadno.—
Doměnka, u všudypřítomného božstva navíc jaksi nesmyslná
--A když porušil Hospodinův příkaz, „otevřely se mu oči“ (2M. 3:7), ale zároveň si byl si velice dobře vědom toho, že jednal špatně, protože dostal z Hospodina strach a skryl se před Ním - viz (1M. 3:8n). Je tedy jasné, že možnost volit mezi uposlechnutím a neuposlechnutím Hospodinova příkazu, tedy možnost volit mezi dobrým a zlým, byla člověku dána již v ráji, a nikoliv později.—
Ano,jenže toto už popis  událostí,které následovali po ochutnání zakázaného ovoce nikoli předtím viz. výše. 



 



BA (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 18. leden 2008 @ 07:05:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Kdyby člověk v této fázi ještě nebyl schopen elementárního rozeznávání mezi dobrým a zlým, tedy kdyby nechápal rozdíl mezi splněním a nesplněním Hospodinova příkazu, kdyby ještě nechápal pojem smrti jako svého zániku,  pak by to mělo nutně tyto důsledky:  1) Panovník Hospodin by mu tento příkaz nedával, neboť by ho člověk nedokázal pochopit. Jinými slovy- příkaz za tohoto předpokladu by byl nesmyslný.--

Přesně tak-toto z Genesis jasně plyne,celý tento původem zřejmě sumerská mýtus  působí jako past na člověka-zakázaný strom byl stvořen s plody lákavými na pohled,nastrčené vychytralé mluvící zvíře (had) ,které se prohánělo po Edenu. 


--Dále hrozba smrtí by nemohla fungovat.--

Především byla lživá,jak plyne z kontextu člověk nikdy nesmrtelný nebyl (nepojedl ovoce ze stromu života)  
 
--2) Panovník Hospodin by ho za porušení Jeho příkazu ani nemohl potrestat. Přece by nepotrestal malé, nic nechápající dítě!!!--

A proč by nemohl?? Na řadě míst Starého zákona se přece dočteme,že panovník Hospodin trestal i malé nic nechápající děti včetně nemluvňat např. vybití prvorozených v Egyptě ,zavraždění dětí Midjánců kromě pannen viz. Numeri 31 atd.  
 



Re: VESMÍRNÝ VÝZNAM SPASITELOVY OBĚTI (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 18. leden 2008 @ 18:14:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Druhý odstavec části 5 bych rád upřesnil takto:
Dle mého poznání si Satan před smrtí Spasitele na kříži byl jist tím, že už zvítězil, že Bůh Otec již svého Syna odepsal, v důsledku toho prohrál, zůstane již věčně porušen a tím bude zmařeno dílo spásy a Satan ujde Božímu soudu, neboť svým vítězstvím by stanul na stejné úrovni s Bohem. Spasitel však Satanovým útokům na kříži odolal a tím nad ním zvítězil. Jeho vítězství na kříži bylo nutným předpokladem vzkříšení a obnovení Boží integrity. Když Hospodin připustil smrt fyzické schránky Spasitelovy, nabyl Satan dojmu, že již zvítězil a dílo spásy je zmařeno. A právě v tomto okamžiku Satan svůj boj definitivně prohrál, neboť neprohlédl Boží záměr – vzkříšení Pána Ježíše.  (viz odkaz 9).
 
Velikost oběti Spasitelovy vynikne v okamžiku, kdy si uvědomíme toto: Ve fázi Spasitelova umírání byl Hospodin s celým nebeským vojskem pouhými diváky. Spasitel měl na svých bedrech naloženu odpovědnost nejen za spásu lidstva, ale i za budoucnost Božích světů. Kdyby totiž Spasitel v této zkoušce neobstál, obnovil by Satan své postavení a tím by došlo k věčnému konfliktu mezi silami dobra a zla, tedy ke katastrofě nepředstavitelného rozsahu.  Spasitel si byl vědom zkoušky, která se již nebude opakovat a od jejíhož výsledku bude záviset budoucnost Božích i podřízených světů. Proto se ve velikých úzkostech modlil k Otci, až se potil krvavým potem (Lk. 22:44). Svým vítězstvím na kříži položil základ totální Satanovy porážky, která se odehraje na zde zemi a osvobodil lidi z otroctví Satanova – tedy ty, kdo Jeho oběť přijmou.
 
Od tohoto okamžiku je Satan v podstatě ve vězení; je sice uvězněn na relativně velikém prostoru, ale přesto nesvobodný, neboť k Božímu trůnu již nemá přístup, je ve fázi očekávání soudu. Bůh tedy pro naši spásu nejen trpěl, ale i velmi riskoval.
 
                          HALELUJA !                                        HALELUJA !                                                 HALELUJA !
 
BA
 
 
 



Re: VESMÍRNÝ VÝZNAM SPASITELOVY OBĚTI (Skóre: 1)
Vložil: nula v Sobota, 19. leden 2008 @ 13:50:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Dle mého poznání...--

Poznání? Spíše to vypadá jako fantazie...vždy mě udiví jak se někdo dokáže tak vcítit do pozice Satana jakoby to s ním všechno prožíval....

 



"Kristus" (Skóre: 1)
Vložil: nula v Neděle, 20. leden 2008 @ 13:38:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

--To je pro tebe ovšem "španělská vesnice", tak proč se pleteš do věcí, o nichž nic nevíš a jimž nerozumíš?--

pro mě to španělská vesnice není a rozumím tomu docela dobře protože mám s tímto dlouholeté zkušenosti



--co se navážíš do Božího služebníka, který se tu sdílí se svým poznáním Pravdy=Krista,--

pro mě není Božím služebním ani tím kdo sdílí poznání Pravdy,spíše člověkem který se utápí ve své vlastní fantazii


 --byť je to zrovna třeba pravda o satanovi, jehož myšlení nejsou věřícím neznámá?! V tomto případě vůbec nešlo o "vcítění se" do pozice satana s jeho "prožitky", nýbrž o to, co si satan myslel,--

Co si satan myslel nevíte...a sdělil vám to snad někdo takový?- jen tady prezentuje své vlastní fantazie ,falešně označované za pravdu,poznání atd.


 -- Důkazem toho je, že dnes žije v mnohých věřících, kteří Ho mají a znají jako svůj Život = božský věčný Život, jenž mají v sobě, ve svém duchu.--

Důkazem je ovoce které plodí a to vypovídá o vašem skutečném pánovi...,ale můžete si to klidně malovat na růžovo jak chcete





Re: VESMÍRNÝ VÝZNAM SPASITELOVY OBĚTI (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 20. únor 2008 @ 16:17:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Modifikovaný a doplněný článek je možné nalézt zde .

BA



Re: VESMÍRNÝ VÝZNAM SPASITELOVY OBĚTI (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 29. únor 2008 @ 20:10:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky laskavosti administrátorů portálu Křesťanského sboru Zelená louka je možné tento článek doplněný v části 5 shlédnout zde .

 
BA




Re: VESMÍRNÝ VÝZNAM SPASITELOVY OBĚTI (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Sobota, 19. duben 2008 @ 21:28:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Modifikovaný článek naleznete i zde.

 
Jsem velmi vděčen provozovatelům portálů GRANOSALIS (http://www.granosalis.cz/), NOTABENE (http://www.notabene.granosalis.cz/), EVANGNET (http://www.evangnet.cz/), ZELENÁ LOUKA (http://www.zelo.cz), NEUVĚŘITELNÁ ODHALENÍ, což je zřejmě portál CASD, (http://mujboard.i-cz.net/neuveritelnaodhaleni/viewforum.php?f=12) za to, že moje články ponechávají a  umožňují svobodnou diskusi.

 
Naproti tomu do portálu CB (http://www.cb.cz/) mi byl po dvou článcích zamezen přístup; mé články EKUMÉNA - NEKONVENČNÍ POHLED a VESMÍRNÝ VÝZNAM OBĚTI SPASITELOVY, uveřejněné na portálu církve SLOVO ŽIVOTA (http://www.slovozivota.cz/) a na stránkách křesťanského společenství Brandýs n. L. (http://www.ksbnl.cz/) byly promptně smazány.

 
Jestliže vedoucí sboru, nebo církve nepřipustí svobodnou diskusi na biblickém základě, svědčí to o totalitním myšlení těchto osob – svoboda v Kristu je dle mého soudu těmto lidem naprosto vzdálená.
 
BA




Re: VESMÍRNÝ VÝZNAM SPASITELOVY OBĚTI (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 27. srpen 2012 @ 18:05:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K odst. 5:
Někteří však nekonečnou Spasitelovu oběť znevažují, tvrdíce, že Bůh, který je vševědoucí a všemohoucí , o všem dopředu věděl a proto Spasitelovy zkoušky nebyly zkouškami, neboť v nich nemohl selhat – že  vše bylo nalinkováno dopředu a tudíž nutně směřovalo ke svému předem stanovenému konci.
TÍM ALE POPÍRAJÍ MJ. BOŽÍ PRAVDIVOST A SPRAVEDLNOST!!!
Mám za to, že právě v případě Spasitelovy oběti Bůh své vševědoucnosti a všemohoucnosti nepoužil (omezil se) a tím ponechal budoucnost otevřenou, kterou tak vložil zcela na bedra svého Syna.
Podobně i Syn nelpěl na rovnosti s Bohem a nebeské slávě (omezil se), byl dočasně postaven níže než andělé, vzal na sebe způsob služebníka a kvůli nám sám sebe zmařil (Fp. 2:7,8; Žd. 2:7-9).
Aby zkouška byla skutečná, musí obsahovat možnost selhání – viz níže. Svatý Bůh, jako absolutně nadřazená inteligence, stejně jako Boží Syn se rozhodli omezit se v zájmu spravedlnosti z toho důvodu, aby šance byly vyrovnané a Satan, jako podřazená bytost měl reálnou šanci uspět. A Satan (aniž by mu v tom Bůh jakkoli bránil), skutečně využil celý rejstřík svých možností: od pokoušení, intrik. .  až po vraždu Spasitele.
Pokud je mi známo, tento problém nebyl dosud teologicky řešen a z kazatelen jsem ho dosud neuslyšel.
To je vše; tímto komentářem se s GS definitivně loučím a přeji všem adminům, uživatelům, náhodným návštěvníkům i sobě, abychom „nežili už my, ale živ byl v nás Kristus (Gal. 2:20).
BA



Stránka vygenerována za: 0.55 sekundy