Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 450 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470578
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Rady pastorům: Jak získat vliv na mládež II.
Vloženo Pátek, 22. červen 2007 @ 15:26:34 CEST Vložil: bolek

Etika poslal Nepřihlášený

Než přikročíme k jednotlivým technikám náboru bezprizorních mládežníku, bude třeba se seznámit s trochou taktiky, strategie, plánování a docílení vytýčeného efektu.
 
Čím dnes žije mládež, je především citové a emocionální prožívání na úrovni sociálních vazeb. Prakticky každý mladý člověk má dvě potřeby: být individualitou a zároveň někam patřit. Tento zdánlivý antagonismus se těžko naplňuje, ale je třeba o něm vědět. Jinými slovy mladý člověk touží být v úzké skupině, součástí celku, a zároveň potřebuje zůstat v rámci tohoto celku individualitou. Například sociální skupiny skinů, či punkerů jsou vyhraněnou sbírkou jedinců, kteří působí v širší společnosti jako individuality, ale ve své skupině mají silnou vlastní identitu a vlastní, svébytné hodnoty. V této své skupině pak doslova prahnou po silných prožitcích a citových vazbách, komunikaci a sdílení. Vynikajícím komunikačním kanálem je hudba, která pomáhá k vyjádření hodnot, přesvědčení a chování, a svým nábojem vede k silné interpersonální i intrapersonální vazbě.


Hudba navíc umožňuje mladému člověku naplnit obě jeho potřeby: být sám sebou a přesto patřit do vyhraněné sociální skupiny, sdílející stejné hodnoty. Například na „Čekteku“ tančí každý sám za sebe a přesto v kompaktním davu. Člověk při technu, metalu, rapu… když splyne s hudbou, je jak individualitou (je sám uprostřed davu), tak sám tento dav tvoří a je jeho pevnou součástí. Vnitřní náboj rytmické hudby pak naplňuje i citovou prázdnotu postindustriálního mládežníka. Toto by si církev měla uvědomit a mladým přesně toto nabídnout. Řekněme to otevřeně: Akce jak Woodstock by neměla církev zavrhovat, ale sama ji pořádat. Jediní Beatles a Rolling Stones dokázali svého času přitáhnout stejně lidí, jako Billy Graham nebo William Branham. Zatímco éra evangelistů již v Evropě opadla, hudba stále přivádí davy mladých a církev by to měla využít. Snad přijde i doba, kdy ERC uspořádá křesťansky „Čektek“ na který přijedou i stovky nevěřících, kteří budou tančit bok po boku s našimi mládežníky. Nebojme se proto netradičních způsobů evangelizace!
 
Pro začátek tedy stačí převzít současnou kulturu a hlavně hudbu a nahradit texty, které mnohdy velebí nezřízený promiskuitní život, alkoholismus nebo rovnou satana, texty neutrálními. Je dobré se zpočátku vyhnout jménu Ježíš nebo biblickým veršům. S tím je možné přijít později, ale nyní by to mohlo odradit. Vše se může později vyvinout až do zcela křesťanské podoby rapovaného otčenáše, metalových žalmů nebo ztvárnění Benedictus ve formě break dance. Teď je ale nutné vyhnout se slovům o hříchu, o pokání o zatracení a bibli ordinovat po kapkách, na což by mohla vzniknout předčasná alergie. Mladí se dnes nedokáží nahlas modlit, ale často večer hlasitě rapují před svými vrstevníky. Snažte se proto všechny tyto prvky inkorporovat a využít, ale chce to čas!
 
A nyní uvedu něco, s čím mnohou mít mnozí problém, ale co nakonec vždy vedlo a povede k úspěchům. Nebojte se proměnit večer vaši modlitebnu v rockový klub. Investujte do barevných světel, nebojte se pořídit náročnou aparaturu, kupte si generátor barevného dýmu. Začít je třeba od malých věcí a tak, než vychováte vlastní interprety, zkuste jen reprodukovanou hudbu s živým rapem. Nebojte se experimentovat a zkuste caraoke. Vynikajících úspěchů lze dosáhnout playbackem. Mladý pastor mládeže, zpívající na pozadí úchvatné melodie Stounů „Sympathy for the Devil“ (což není nic jiného, než netradiční křesťanské učení o apokastasi, které má naději i pro spásu satana) slova „bůh zachraňuje všechny“, je nádherným svědectvím inkulturace křesťanského poselství.
 
Je třeba však myslet i na technické věci: Oddělte ve vaší modlitebně místo pro kouření. Je nutné se ale vyhnout drogám a tvrdému alkoholu. Samozřejmě těžko zpočátku uhlídáte měkké drogy, ale přece jen by nebylo dobré to veřejně tolerovat. Zpočátku bude stačit výstražný nápis, který bude bránit vstupu s omamnými látkami. Naproti tomu bečka vedle kazatelny může zcivilnit církevní prostředí, které mladý člověk podvědomě chápe jako nepřátelské, a přiblížit jej mladému člověku. Proč chodit na pivo do hospody, když stejně kvalitní a levnější, spolu s kvalitní hudbou, je možné dostat v modlitebně? Cílem přece je, aby mladí neodcházeli do světa, ale naopak, aby svět docházel do vaší modlitebny! Ale více o tom si povíme příště. 


Podobná témata

Etika

"Rady pastorům: Jak získat vliv na mládež II." | Přihlásit/Vytvořit účet | 19 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Rady pastorům: Jak získat vliv na mládež II. (Skóre: 1)
Vložil: jakobin (jakobin@zelo.cz) v Pátek, 22. červen 2007 @ 23:36:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Bojim se bojim, že to bude seriál. On opakovaný vtip není vtipem...a ty seriály se tu nějak rozmáhaj...:-(



Re: Rady pastorům: Jak získat vliv na mládež II. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pátek, 22. červen 2007 @ 23:51:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jesli to wopravdu píše nepodepsanej pastýř, tak tim jenom potvrzuje mý trudný doměnky z poketzu ohledně transparentnosti sveych zájmů.
Byl bych nerad, dybysem musel svou omluvu vzít zpět.

אלעזר



Re: Rady pastorům: Jak získat vliv na mládež II. (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Sobota, 23. červen 2007 @ 00:37:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A tak se takovým vůdcům podaří proměnit místo kde se mají lidé setkávat ke společným modlitbám v peleš lotrovskou. Celý tento článek není nic jiného než udělit posledním biblickým křesťanům smrtelnou ránu. Je to promyšlený ďábelský plán.



Re: Rady pastorům: Jak získat vliv na mládež II. (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 23. červen 2007 @ 09:00:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bečka piva, vodní dýmka, písně bez poselství o Kristu, noční duc duc na plné pecky nebo protestně zarepovaná modlitba Páně, ohňová šou

Samozřejmě tyto věci vyvolávají otazníky, je třeba o nich mluvit.

Ale vždycky jsem viděla u organizátorů takových akcí nadšení, lásku pro lidi ze světa., tedy opak hořkosti a nenávisti, který mají zase jiní křesťané vůči světu.

Myslím si, že našemu „Nepříteli“ se tento článek bude určitě líbit. Už jen kolik času a hořkých myšlenek tomu autor věnoval. Zřejmě cílem článku je povzbudit souvěrce v hořkosti a zapšklosti vůči nesení evangelia světu.

Autor píše: Cílem přece je, aby mladí neodcházeli do světa, ale naopak, aby svět docházel do vaší modlitebny

Říkám si jestli má autor článku na to, aby si uvědomil smutnou skutečnost i o sobě, že totiž cíl, který tak ironizuje, je také jeho vlastním „krédem“ , kterého se celkem striktně drží.

„Světem“ je tentokrát jeho neveselá parodie, ironie. Tento literární útvar je celkem „in“ liter. prostředek. Čím se liší autorovy hořké řádky od protestně zazpívané modlitby Páně ( rapem či řevem). Možná ten raper může být Bohu blíž, než autor ve své hořké ironií.

Svět hořké ironie a neveselé parodie nepatří do modlitebny. Cynismus je zabiják duše, vztahu s bližními, vztahu s Bohem, o tom by mohli „vyléčení“ vyprávět tucty svědectví. Koho svým cynismem získáme pro Krista?

Erich Sauer :
Chceš-li se zklamat – hleď na lidi. Chceš – li být sklíčený – hleď na sebe. Chceš-li se vzmužit a vítězit hleď na Krista.

Lidé, kterým vadí ohňová šou, by si možná měli přečíst knížečku „Evangelium“ od Otakara Vožeha, aby ve své, možná oprávněné hořkosti, zase uviděli Krista. Nebo v případě autora cynismu se seznámili s literárním útvarem, který není ze světa, ale oslovuje, a proto patří do modliteben.

A nadšenci pro ohňovou šou- evengelizaci světu by možná zase měli absolvovat „biblickou“ přípravu služebníků v evangelizaci, hledat Boží vůli pro svůj život, osobní vztah s Bohem, např. jestli jsou to mladí lidé tak např. na KAMu.

Protože, kde se zaměříme na Boha, všechno ostatní se automaticky dostane do správné perspektivy, i služba člověku i naše kritika.

rive





Re: Rady pastorům: Jak získat vliv na mládež II. (Skóre: 1)
Vložil: nula v Sobota, 23. červen 2007 @ 22:33:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
článek ironickou formou pěkně vystihuje praktiky dnešních lstivých kazatelů, vlků v rouše beránčím,kteří svádějí nevinné.




Re: Rady pastorům: Jak získat vliv na mládež II. (Skóre: 1)
Vložil: ladny v Neděle, 24. červen 2007 @ 11:02:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen piš, tady je to potřeba.



Rive (Skóre: 1)
Vložil: nula v Neděle, 24. červen 2007 @ 17:06:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--ale milý nulo, ty jsi se asi také nechal svést ...--

nejsem si toho vědom

--ty si zřejmě myslíš, že jde o aktivity křesťanské, ale to si na omylu--

mě je jedno jak si to kdo dle vlastních přání označuje a škatulkuje,všímám si především výsledků

--výše popisované kulturní akce mívají jiný cíl, spíše vytvořit zábavu--

ta je v určité formě prakticky v každé církvi či sektě viz. níže jen na středověké odříkájí už dnes mladého člověka prakticky neulovíš
dobře to jde vidět v sousedním Polsku viz. článek

http://www.cepol.stosunki.pl/textyc/c0405.html

--a jestli je to při bečce piva, tak ani moc nevěřím, že se v budoucnu stanou křesťanskými,--

:-)) Holka zlatá a na to jsi přišla jak?- on ti snad Bůh někde zakázal pít alkohol?

--ti kdo tu zábavu vytvářejí chcou mladým lidem nabídnout lepší ("kvalitnější") zábavu event. jiné
smysluplně trávení času, ale bez poselství o Ježíši Kristu, to není křesťanské--

Tak jednak Ježíš mluvil o  nečem jiném než tvrdíš a v případě lstivých kazatelů je to  obecně jinak,možná se k tomu autor článku ještě propracuje. Nejdříve je třeba člověka nějak vnitřně pošpinit pak ho lze za úplatu očišť ovat na tom je založen princip v podtatě každého náboženství a aby se to pošpinění povedlo tak se to zahalí do takového zabavného hávu aby se nám človíček chytil na udičku...    



Re: Rady pastorům: Jak získat vliv na mládež II. (Skóre: 1)
Vložil: Liner v Pondělí, 25. červen 2007 @ 01:11:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A nepřizpůsobujte se tomuto věku, nýbrž proměňujte se obnovou své mysli, abyste mohli rozpoznat, co je vůle Boží, co je dobré, Bohu milé a dokonalé.

Ř 12,2




rive (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 25. červen 2007 @ 08:27:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Nulo,
…bečka piva je pro mě symbolem toho, že někdo se prostě nedokáže jinak bavit, odvázat se a být veselý, aniž by v sobě neměl nějakou tu promili.—
Aha takže když se v NZ dočtu o svatbě a sudech vína zřejmě se Ježíš a spol. neuměli bez alkoholu bavit ? Ježíš,ač sám pít nemusel (i když nebyl k tomu žádný důvod a vypadalo by to zvláštně), je dokonce v tom sbírání promilí ještě podporoval když proměnil vodu ve víno…dle tvých slov vlastně podporoval nekřesťanskou (alkoholovou) zábavu...   
 --Co ze zábavy a programu, kdy si zítra lidé nic nepamatují, nebo něco a matně—
Jednak ,je otázka že tě takové věci trápí když to není tvůj případ ? Důležitá je přece přítomnost a ne se utápět ve vzpomínkách co jsem kde prožil nebo zažil a pak se tím pyšnit-smrt to stejně  člověku všechno vezme


… když má jít o křesťanskou zábavu pro mladé lidi „ze světa“, tak by se měl brát v potaz také jejich pohled na křesťanství, zbytečně jim ho ještě více nekřivit např:--
Křivý je především ve tvém vidění.Žádný Bůh totiž nikde nedefinoval co je nebo není křesťanská zábava,to si jen lidé různě představují a definují aby se někteří cítili jako ti lepší,svatější,málem vhodní kandidáti do nebe…


--…moje přítelkyně (ateistka) často velmi kriticky komentuje, že s jejich partou na pivo chodí i jeden, který pije „pivní ligu“, ale hrdě chodí každou neděli do kostela—
Pak je otázka proč ji to skutečně vadí,když je sama ateistkou? Mi to jaksi připomíná přístup farizejů když Ježíšovi vytýkali,že se schází s prostitutkami,ale tam  ho oni vnímali (alespoň ze začátku) že je určitým způsobem na jejich straně barikády a tak jim kazí jejich vlastní reputaci na kterou byli pyšní. Odhaduju,že ta  tvoje přítelkyně  má spíše o církevnících vytvořenou určitou představu,má ráda pořádek - jasné zařazení kam který ten člověk patří  a ten dotyční jí tyto její myšlenkové schémata bourá, tak jí to irituje a jak jsem v životě zjistil někteří lidé to dělají i z vlastního pokrytectví-navenek to sice kritizuje ale ji samotnou to vnitře hřeje,protože vidí že ten zbožný církevník na tom není lepší jak ona sama-je to zkrátka obyčejný alkoholik.     

… je známou věcí, že ateisté „právem“ očekávají, že křesťané se budou chovat jinak--
viz. níže
--mnohdy to vypadá, že ateisté ví mnoho o tom, jak by se správně vnějškově měli křesťané chovat, co je a co není správné z hlediska křesťanství, nic křesťanům neodpustí…--
Tak co mám zkušenost tak většině ateistů je to v naší zemi celkem jedno,zvláště mladší generaci ,ti z toho mají vesměs legraci a  církevníky považují za podivíny až pomatence. Část z nich to skutečně farizejsky sleduje jako  tvoje přitelkyně a nevynechá příležitost kdy to dytyčnému takříkajíc omlátí o hlavu. Ale jak to píšeš jde dobře vidět ,že celé je to postaveno na pýše- Ty zkrátka očekáváš,že za své konání sklidíš obdiv společnosti,jako ta lepší i když ústy můžeš tvrdít opak,že ti na tom nezáleží… ale kdyby tomu tak skutečně bylo a našla jsi onu perlu-království nebeské,nebylo by ti snad úplně jedno co si o tobě (o vás) druzí lidé myslí ?     



Rive (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 26. červen 2007 @ 07:40:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--co na mé jednání říká Bůh, jak on vidí mé selhání.--

No:-) ale ten pocit, že jsi někde selhala zase vzniká v tobě,nevinní o nějakých selháních nic nevědí.. a pak ten pocit v mysli rozvíjíš,žádný Bůh přece nikoho nesoudí ,posoudit a odsoudit se můžeš jen ty sama respektive můžeš to cizímu dovolit např. církvi,.nějaké knize atd.- je to i velký byznys,takto člověka poskvrnit. 



Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy