Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 442 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470668
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: KOMU PATŘÍ ZEMĚ IZRAEL? (DODATEK)
Vloženo Úterý, 12. červen 2007 @ 21:16:37 CEST Vložil: bolek

Studijní materiály poslal BohemianAnonymus

DODATEK PRVNÍHO PŘÍSPĚVKU.

XIV. Židovská bohoslužba.
 
(1) Řím. 10:4 „Vždyť Kristus je konec zákona, aby spravedlnosti došel každý, kdo věří.“    
(2) Ef. 2:14,15 „ V něm je náš mír, on dvojí spojil v jedno, když zbořil zeď, která rozděluje a působí svár. Svou obětí odstranil zákon ustanovení a předpisů, aby z těch dvou, z žida i pohana, stvořil jednoho nového člověka a tak nastolil mír.“
(3) Ef. 2:18 „A tak v něm smíme obojí, židé i pohané, v jednotě Ducha stanout před Otcem.“
(4) 1Tim. 2:5,6 „Je totiž jeden Bůh, a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví v určený čas.“
 
Pokud pochopíme velikost a význam oběti našeho Spasitele, pak je nám jasné, že hranice mezi židovstvím a křesťanstvím byla zrušena. Opona chrámová byla roztržena vpůli odshora až dolů (Mat. 27:51; Mk. 15:38; Lk. 23:45). Odshora-protože šlo o zásah shora, tj, od Boha, šlo o průnik věčnosti do naší ubohé pozemskosti. Nyní již máme skrze Spasitelovu oběť přímý přístup k Bohu Otci, neboť jediným prostředníkem je Pán Ježíš Kristus. (4). Ovšem Židé si to dosud neuvědomují. Nedokonalost jejich bohoslužby ilustruje tento text:
 

(5) 2Kor. 3:14-16 „Avšak jejich myšlení na tom ustrnulo. Až do dnešního dne zůstává onen závoj při čtení staré smlouvy a nesnímá se; je zrušen v Kristu. A tak až podnes, když se čte Mojžíš, leží na jejich srdci závoj. Avšak „když se obrátí k Pánu, je závoj odstraněn.“

 
Židé slouží Bohu nedokonale, neboť mají závoj, který jim přikrývá ducha. Avšak nikdo z lidí nebyl pověřen Bohem, aby jim tento závoj strhával. Ten jim může odejmout ze své nekonečné jen Bůh. To si bohužel neuvědomil německý reformátor Martin Luther, který poté co se Židů zastal, očekával hromadnou konverzi. Nestala se. Na tuto skutečnost reagoval traktátem „O Židech a jejich lžích“ z r. 1534. Nadřazenost jedněch nad druhými je vyloučena, neboť jsme všichni zhřešili a jsme vzdáleni od Boží slávy (Ř. 3:9, 23).

 
Že příslušnost k vyvolenému národu má význam, dokazuje i apoštol Pavel v (Ř. 3:1,2), kde se ptá: Jaký užitek má obřízka? A odpovídá: veliký, v každém ohledu. Smysl tohoto sdělení je ten, že předně SZ není anulován, což vyplývá např. z  (19-21 části XIII. B.). A tento význam obřízky – potažmo židovské bohoslužby potrvá do té chvíle, dokud do spasení nevejde plný počet pohanů (Ř. 11:25-29). Potom bude Židům sňat závoj, který jim přikrývá ducha (5). Od obřízky těla dospějí k obřízce ducha (Ř. 2:29; Fp. 3:3; Fp. 3:7) -  pak se Židé stanou Kristovými misionáři (Iz. 14:1; text 16 části XIII.).

 
(6) J. 14:6 „Ježíš mu odpověděl: „Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci, než skrze mne.“ 
 
Tento text nevylučuje Židy věřící v Hospodina ze spasení, jak se mnozí křesťané domnívají, a to ze dvou důvodů :

Předně platí texty 1–6  části XIII. uvedené výše.

Pro jednotu Otce i Syna platí :

(7) J. 10:30 „Já a Otec jsme jedno.“         
(8) J. 17:11 ...nechť jsou jedno, jako my.“                 

 
Bůh Otec a Bůh Syn jsou téže podstaty – jsou nedělitelní. Tedy slouží – li věřící Židé Otci, slouží též i Synu – i když Ho dosud nepoznali.
 
(9) 3M. 18:5 „Budete dbát na moje nařízení a na moje řády.Člověk, který podle nich bude jednat, bude z nich žít. Já jsem Hospodin.“
(10) Luk. 10:25–28 „Tu vystoupil jeden zákoník a zkoušel ho: „Mistře, co mám dělat, abych měl podíl na věčném životě?“ Ježíš mu odpověděl: „Co je psáno v Zákoně? Jak to tam čteš?“ On mu řekl: „,Miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, celou svou duší, celou svou silou a celou svou myslí’ ,miluj svého bližního jako sám sebe‘.“ Ježíš mu řekl: „Správně jsi odpověděl. To čiň a budeš živ.“            

(11) Ř. 10:5 „Mojžíš píše o spravedlnosti založené na zákoně:’Člověk, který tak jedná, bude živ’.“
(12) Ř. 11:28-32 „Pokud jde o evangelium, stali se Božími nepřáteli, ale vám to přineslo prospěch; pokud jde o vyvolení, zůstávají Bohu milí pro své otce. Vždyť Boží dary a jeho povolání jsou neodvolatelná. Jako vy jste Boha neposlouchali, nyní však jste došli slitování pro jejich neposlušnost, tak i oni nyní upadli v neposlušnost, aby došli slitování, jakého se dostalo vám. Bůh totiž všechny uzavřel pod neposlušnost, aby se nad všemi slitoval.“   

    
Židé tedy budou zachráněni, budou – li zachovávat Zákon.  Text (10) je zajímavý třemi důležitými skutečnostmi : předně tím, že náš Spasitel zde: 1) potvrdil možnost být spasen na základě zachovávání Zákona (SZ stále aktuální – viz text 19-21, část XIII.B); dále pak tím, že Spasitel: 2) nevyzval tohoto zákoníka k následování jako učedníky a např. bohatého mládence (Mat. 19:21) – proto, že k Němu nepřišel s čistými úmysly; 3) ale vzdor tomu ho neodsoudil – (jen zanechal zákoníka na úrovni jeho dosavadního poznání), ale nevzal mu možnost záchrany skrze Zákon, k jehož zachovávání ho dokonce vyzval !!!  Jaká velkorysost !!!  JAKÁ MILOST !!!

Text (10) se dá vyjádřit také takto: Tím, že zákoník (jako reprezentant většiny národa) nepřijal Spasitele, byl tím ponechán na úrovni jeho dosaženého poznání (potažmo i celý národ), tj. ZŮSTÁVÁ (ZŮSTÁVAJÍ) STÁLE V ÉŘE SZ, VE FÁZI OČEKÁVÁNÍ NA MESIÁŠE. Tím pro něj ale platí podmínky spasení obsažené v SZ – TEDY PODMÍNKY, K JEJICHŽ ZACHOVÁVÁNÍ HO SPASITEL VYZVAL !!!
 
Mnozí křesťané dělají chybu v tom, že posuzují Izrael podle NZ hledisek a svého NZ poznání. Pak ale docházejí k nesprávným závěrům. V kontrastu s těmito lidskými závěry uvedu argument téměř neznámý – ten, ŽE BOŽÍ SYN (tedy vševědoucí Bůh !!!) PŘEDVÍDAL SVÉ ODMÍTNUTÍ VYVOLENÝM NÁRODEM A PŘESTO MU TOTO ODMÍTNUTÍ ZA SVÉ NEKONEČNÉ MILOSTI TOLEROVAL !!!  A podle Spasitelova vzoru bychom měli jednat také my. Tedy následovník Kristův nemůže mít k Izraeli (i přes jeho nedostatky a omyly) negativní postoj; nemůže mít podíl na vyhánění či masakrech vyvoleného národa, maje na paměti Spasitelovu snášenlivost a soucit s těmi, kteří Ho nepochopili. Židé, křižujíce Spasitele, nevěděli co ve skutečnosti činí-tedy propadli iluzi, klamu, lži, jejichž původcem je Satan (Luk. 23:34). Jestliže tedy Boží Syn, prosí Otce na kříži !!! za odpuštění pro Židy, kteří Ho křižovali, není to pro nás křesťany dostatečným důkazem pro to, abychom se zachovali podobně? 


Vyvolenost Izraele znamená určité kolektivní charizma dané navíc, které bylo samým Bohem tomuto národu věnováno. Avšak vlastnictví určitého charizmatu nikoho nespasí (Ř. 2:25), důležité je zachovávat Boží nařízení.  Izraelský král Saul, Achab a další, kteří se odvrátili od Hospodina skončili nakonec v zahynutí věčném. Vyvolenost potencuje nejen dary, které jsou na jejím základě rozvinuty a využity, ale na druhé straně i tresty, je-li toto charizma zneužito, nebo nevyužito - viz např. podobenství o nevěrném služebníku (Luk. 12: 45-48), dále podobenství hřivnách (Mat. 25:14-30) a další.   

 
(13) Iz. 45:4 „Kvůli svému služebníku Jákobovi, kvůli Izraeli vyvolenci svému, jsem tě zavolal tvým jménem; dal jsem ti čestné jméno, ač jsi mě neznal.“  
(14) Ř. 11:28 "...pokud jde o vyvolení, zůstávají Bohu milí pro své otce." 
(15) Ř. 2:9, 10Soužení a úzkost padne na každého, kdo působí zlo, předně na Žida, ale i Řeka; avšak sláva, čest i pokoj čeká na každého, kdo působí dobro, předně Žida, ale i Řeka.“ 

Apoštol Pavel ve světle kolosální Spasitelovy oběti již nedoufá ve vnější věci tj. svůj tělesný původ (Fp. 3:3-7), nicméně pro Židy, kteří zatím !! Spasitele nepřijali má obřízka stále svůj význam (Ř. 3:1-3). 
 
 
SZ který byl pro dobro člověka OMEZUJÍCÍ byl doplněn do úplnosti obětí Spasitelovou v Zákon Nový, člověka z pout hříchu OSVOBOZUJÍCÍ, přičemž Zákon Starý nepřestal platit. (Byla zbořena hradba (závoj, zástěra) mezi SZ a NZ  - viz texty 2, 3, 5; tedy nikoli SZ!  Novozákonní svoboda je zřejmá z textů 16-19.
 
(16) 2Kor. 3:17 „Duch je tím Pánem; a kde je Duch Páně, tam je svoboda.“
(17) J.8:32 „Poznáte pravdu a pravda vás učiní svobodnými.“
(18) J.8:36 „ Když vás Syn osvobodí, budete SKUTEČNĚ svobodni.“
(19) Lk. 4:18,19 „Duch Hospodinův jest nade mnou; proto mne pomazal, abych přinesl chudým radostnou zvěst; poslal mne, abych vyhlásil zajatcům propuštění a slepým navrácení zraku, abych propustil zdeptané na svobodu, abych vyhlásil léto milosti Hospodinovy.“ 
 
KRISTOVA OBĚŤ NA KŘÍŽI BYLA NEJDŮLEŽITĚJŠÍ UDÁLOSTÍ LIDSKÝCH DĚJIN.
 
XV. Bludná učení některých křesťanských autorů.
 
V současné době se na knižním trhu objevila kniha autora Colina Chapmana „Komu patří země Izrael“? (Volvox Globator 1993, překlad 2003). Na str. 281 se dočteme, že „Bůh nedává nikomu právo vlastnit tuto zemi navěky, nebo v ní navěky žít, protože příchod Božího království v osobě Ježíše Krista přetvořil a přehodnotil všechna SZ zaslíbení a proroctví.“
 
Toto tvrzení je v příkrém rozporu s texty 1-10 části XIII. výše. Chapmanovi uniká, že náš Spasitel nepřišel Zákon zrušit (přetvořit nebo přehodnotit), ale naplnit. (Mat. 5:17). Tedy náš Spasitel svým příchodem přišel zjevit Židům a potažmo i nám doposud skrytý smysl Zákona, kterým je On sám.  
 
Dále si Chapman neuvědomil, že to byla především „křesťanská“ Evropa (např. carské Rusko), kde bylo Židům upíráno právo pobytu, dokonce i právo na život. Nacistická genocida pak měla za následek hlavní vlnu exodu Židů z Evropy na jejich historická území, která jim byla darována Panovníkem Hospodinem – viz výše. Bez této genocidy a pogromů před i po 2. světové válce by Židé z Evropy nikdy neodešli – měli zde prosperující podniky, zavedené lékařské a advokátské praxe, atd. Stát Izrael tedy vznikl z krve miliónů nevinných obětí. Proto návrat (alija) předpověděný proroky Ezechielem (7,12); Izaiášem (8,9); Zachariášem (10) (texty uvedeny v části XIII.) má hluboký biblický smysl.

 
Kdyby ale byl stát Izrael součástí jakékoli federace, byť federace celosvětové, pak by Židé v zaslíbené zemi byli ohroženi jako kdekoli na světě – a alija by tím ztratil smysl. Proto nemůže být Izrael součástí jakékoli federace, neboť je národem vyvoleným, který neasimiloval, neztratil řeč ani víru. Dějiny tohoto národa jsou důkazem toho, že Židé v diaspoře nebyli nikde a nikdy doma, všude byli nežádoucí a téměř vždy masakrováni. Židé mimo své území vždy ohroženi, jak praví biblický text 5M. 28:65,66. Když byli z mnohých států vyháněni-kam by tedy měli jít? Židovské náboženské komunity v diaspoře byly vždy semknuté – oddělené od okolního prostředí; byl to ostatně požadavek SZ : bylo to jako ve starém izraelském království – žádné příbuzenské svazky, žádná konverze k cizím náboženstvím. A pokud tomu tak bylo, bylo vše v pořádku.

A to by měl být také princip izraelského státu : stát Izrael vidím jako sumu židovských komunit soustředěných do jednoho místa na světě – do jejich biblické domoviny.

 
Když už se Židé doslova protrpěli  !!! k vlastnímu státu, jehož území jim daroval Panovník Hospodin, pak je jasně protibiblické a také nelidské jim právo na jejich zemičku upírat. Právo Izraele na jejich vlastní zemi má daleko větší sílu než právo Čechů nebo Němců na svou vlastní zemi, protože hranice státu IZRAEL nevznikly následkem politicko-vojenských tlaků, ale byly výslovně stanoveny Hospodinem. Jinak řečeno:  vyhánění a masakry Židů v mnohých státech světa dokazují oprávněnost izraelského státu na jeho biblicky definovaném území. Jen si vzpomeňme, jak bylo našim otcům, když jim Adolf Hitler upřel právo na naši zemi!!! A kdyby zvítězil, tak bychom v tomto prostoru dávno nebyli. Toto Chapmanovo zpochybnění Židů na jejich vlastní území je vlastně rafinovaným  atentátem na stát Izrael, tentokrát z „křesťanské“ strany.

Shrnutí.
 
a) Nynější vnitřní problém (Palestinci) vnější problém (sousední arabské státy) bude trvat v menší či větší míře tak dlouho, dokud bude trvat stát Izrael. (Ž. 83:1–9).   

 
b) Řešení tohoto problému není primárně v politické, nebo vojenské oblasti, ale v oblasti duchovní. Potomci národů, které kdysi Izrael nevypudil i jejich náboženství (bohové), budou stále Izraeli léčkou  (Sd. 2:3; 21, 22).

 
c) Zachová-li Izrael Hospodinu věrnost, bude ze všech soužení vysvobozen. (Ž. 89:4, 5; Ž. 130:7, 8); a pokud ji nezachová, bude trestán, ale nikoli zavržen (Ž. 89:31–38; Řím. 11).
 
d) K řešení problému, tedy nastolení pokoje můžeme přispět svými modlitbami (Ž. 25:22;Ž. 122:6). Přispějeme – li k pokoji Jeruzaléma, sami budeme žít v pokoji (Ž. 122:6; 8).


Svou nevěrností nepřišel Izrael ani o zemi (kterou dostal dědičně a s přísahou, ani o zaslíbení, neboť svých povolání ani darů Bůh nelituje a smlouva s Izraelem nebude zrušena na věky (Sd. 2:1; Řím. 11:29) čehož důkazem je i to, že náš Spasitel pochází z tohoto národa.


Tedy: budeme-li se modlit za Izrael, budeme nejen žít v pokoji (budeme Hospodinem požehnáni), ale také se staneme  SPOLUTVŮRCI světových dějin.
 
BohemianAnonymus


Podobná témata

Studijní materiály

"KOMU PATŘÍ ZEMĚ IZRAEL? (DODATEK)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 8 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: KOMU PATŘÍ ZEMĚ IZRAEL? (DODATEK) (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 13. červen 2007 @ 00:58:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten zmíněný Colin Chapman - kdo je to? Zas další pseudonym? Nebo skutečné jméno?

Olin



Re: KOMU PATŘÍ ZEMĚ IZRAEL? (DODATEK) (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Sobota, 16. červen 2007 @ 13:37:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oline,

 
Výše zmíněný Colin Chapman je zřejmě jméno skutečné; jako hlasatel konformních názorů jistě nemusí používat pseudonym. Já jsem po tom nikdy nepátral, protože osobu autora nepokládám za důležitou: pro mě je důležitý jen obsah jeho sdělení a jeho následný dopad na čtenáře. Kniha C. Ch. jen dokumentuje posun křesťanského myšlení, vzdalujícího se od Bible, který je patrný prakticky ve všech církvích, zvláště pak v ŘKC, kde byl dokonce ztotožněn Panovník Hospodin s bohem muslimů Alláhem.

 
Abych byl konkrétní, omezím se zde jen na dva předmětné citáty z Koránu, v Ivanově překladu:

 
29:45/46 „Nepři se s vlastníky Písma…A rcete: „Uvěřili jsme v to, co bylo sesláno nám, i v to, co bylo sesláno vám, a náš Bůh i váš Bůh jedno jsou; a my do vůle Jeho jsme odevzdáni:““

112: 1-4 „Rci: ‘On Bůh je jedinečný, Bůh sám o sobě věčný, neplodil a nebyl zplozen a není nikoho, kdo je mu roven.‘“

 
Písmo sv. tuto situaci předvídá, a už předem na ni reaguje takto: 
 
1Kor. 15: 14-17 „A jestliže Kristus nebyl vzkříšen, pak je naše zvěst klamná, a klamná je i vaše víra, a my jsme odhaleni jako lživí svědkové o Bohu: dosvědčili jsme, že Bůh vzkřísil Krista, ale on jej nevzkřísil, není-li vzkříšení z mrtvých. Neboť není-li vzkříšení z mrtvých, nebyl vzkříšen ani Kristus. Nebyl-li však vzkříšen Kristus, je vaše víra marná, ještě jste ve svých hříších.“
 
Římský biskup při své návštěvě Istanbulu ztotožnil Hospodina s bohem muslimů Alláhem-tedy akceptoval muslimské hledisko. Znamená to, že tím popřel existenci Božího Syna a následně i Jeho oběť na kříži. Pokud by měl pravdu, pak beznadějnost takové situace ilustruje výše uvedený text. 

 
V této souvislosti bych chtěl upozornit na jeden elementární duchovní zákon, který lze odvodit z Písma sv. a který bych formuloval asi takto:

 
Ústup od jediné !!! biblické pravdy má nutně !!! za následek ústup od pravdy druhé a dalších, atd.
 
Pokud takovou cestu nastoupíme, pak počítejme s tím, že je to cesta do pekel. Na tomto místě bych rád uvedl citát z jedné knihy br. kaz. Adlofa:

 
„Proroci postřehli nebezpečí míchání barev náboženství. Věděli, že čistá běl svatosti Hospodinovy nesnese žádné příměsi.“

Výše zmíněná kniha byla vydána v r. 1912 a jak vidno, její obsah je stále aktuální.

 
Závěrem musím konstatovat, že když se ŘKC po dvou tisíciletích teologického vývoje !!! ztotožnila s výše uvedenými výroky proroka muslimů Muhammada, které vyjádřil před 1400 lety – že jde o ubohý výsledek. Fiasko, debakl, katastrofa, nevím jak to lépe vyjádřit. Ten, kdo tyto elementární pravdy nechápe, dokazuje tím jen svou neschopnost rozlišit mezi pravdou a lží.

 
Srdečně zdraví

BA

 



Re: KOMU PATŘÍ ZEMĚ IZRAEL? (DODATEK) (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Sobota, 16. červen 2007 @ 19:17:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ad b) Okolní národové jsou dnešnímu Izraeli léčkou? Spíš Izrael je jim trnem v oku, řekl bych.



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy