|
Právě je 532 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116599232 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Nebezpečná učení: KAM záludně pokračuje v invazi do církví a v budování pyramidální struktury
Vloženo Pondělí, 09. duben 2007 @ 10:22:48 CEST Vložil: bolek |
poslal Krytyk KAM záludně pokračuje v invazi do církví a v budování pyramidální struktury
Ve třetím čísle časopisu Rozsévač, který vydávají společně bratrské jednoty baptistů v ČR a SR, zveřejnila naivní redakční rada (pravděpodobně zdarma) třístránkovou inzerci Křesťanské akademie mladých (KAM), ve které KAM záludně pokračuje ve své invazi do církví a v budování pyramidální struktury, kterou chce zcela získat pod svou kontrolu naši mládež, a to jak organizačně tak doktrinálně.
Inzerce se skládá z propagandistického článku a z inzerátu, verbujícímu k finanční podpoře KAMU.
Dříve, než se budeme zabývat detaily článku, prohlédněte si pro představu o rozsahu inzerce náhled článku, který je zde:
Jako autor článku je uveden jakýsi Michael Brozda. Nikdo takový ovšem nefiguruje ani mezi pracovníky KAMu ani mezi jeho dobrovolníky. Jedná se zřejmě o pseudonym, aby nikdo nemohl volat k odpovědnosti konkrétního pracovníka KAMu za lži a manipulaci v této kampani tak, jak byl usvědčen např. jeden z představitelů KAMu Viktor Hojka.
První lež, která se v této inzerci objevuje je tato:
Tato drzá lež je představiteli KAMu uváděna přesto, že je všeobecně známo, že v řadě sborů a denominací jsou vůči EXITu 316 a doprovodným akcím vážné výhrady až odmítání, které asi nejhlasitěji vyjádřil Rudolf Bubik, biskup Apoštolské církve, ve svém prohlášení Můj postoj k televiznímu pořadu Exit 316:...
by bylo na místě radovat se, být vděčným Bohu a tento pořad v naší církvi maximálně doporučit k evangelizačnímu použití. Toto však nemohu učinit, a to ze dvou hlavních důvodů:
- Evangelium předkládané tímto pořadem je ředěné, kompromisní. Uznávám často citovaný fakt, že samotný pořad si nevyhrazuje právo, aby byl nazýván evangelizačním. Má být pouze nástrojem k evangelizaci, podnětem k diskuzi. Ale právě zde musím nesouhlasit. Mladý člověk se obvykle automaticky ztotožňuje se vzory, které mu jsou předkládány. Osobnosti, které prezentují v tomto pořadu křesťanství, bývají někdy velmi rozporuplné. Nezáleží jen na tom, co je řečeno, důležité je také kdo a jak to říká. Výhrady mám rovněž k hudebním klipům, použitým jako pravidelná součást pořadu. Jedná se totiž o kapely vesměs složené z nevěřících lidí. Tvrzení, že tyto písně mají pouze vyvolat diskuzi nad poselstvím v jejich textu - to pro mne není dostatečným argumentem ospravedlňujícím použití pořadu pro potřeby naší církve.
- Křesťanská akademie mladých (KAM) pro mne není důvěryhodná organizace. Je pravdou, že jsem zpočátku svolil, či spíše toleroval použití pořadu Exit 316 pro evangelizační použití v naší církvi. Tehdy jsem ustoupil tlaku některých bratří a to za podmínek, že KAM je pouze servisní organizací a jeho vliv nebude v Exitu 316 nikterak výrazně patrný. Postupem času jsem se přesvědčil, že tomu tak zdaleka není. V praxi nelze oddělit pořad od KAMu - jde zde o velice úzké propojení, vytváří se vazby na tuto organizaci. Jelikož s KAMem nesouhlasím, a to jak po stránce doktrinální, tak i ohledně způsobu jejich práce, nemohu pořad Exit 316 schválit jako vhodný evangelizační nástroj.
KAM skutečně sám i v této inzerci přiznává, že Turbo 316, které na Exit 316 navazuje, je skutečnou infiltrací do denominací, jejíž pilíř spočívá v budování osobních vztahů a potažmo i osobní závislosti na na KAMu, jako zdroje učení, resp. materiálů, které se mají vyučovat. Přes osobní vztahy si podchycují mladé lidi bez zkušeností, podrobí je převýchovnému školení a pak je zásobují svými materiály, které se pak papouškují v mládežnických shromážděních:
To však KAMu očividně nestačí a začíná záludně budovat další level pyramidy, která má jeho vliv dominacích ještě více posílit:
Jedná se o jakési oblastní (regionální) supervizory, kteří na principu světských marketingových pravidel a manažerských metod budou propagovat KAM, zakládat nové buňky v církvích a hlavně dohlížet na to, aby se materiály dostaly mezi mladé a efektivně se do nich hustily. Samozřejmě, že tito supervizoři musí projít kamáckým školením a být oddaní společné věci a nejvyšší autoritě Davidu Pattymu. Budou pracovat jako otroci zdarma a jako útěchu dostanou jenom cukrátko v podobě poukázky pro pobyt zdarma v kamáckým hotelu.
Drzost KAMu jde ještě dál. Nestačí mu, že zneužívá mládež z denominací ke svým cílům a k ovládnutí denominací v budoucnosti, až se v nich jejich proškolení vůdci chopí moci. Chce už nyní, aby církve financovaly kamáckou činnost.
K tomu si KAM vybral zákeřnou metodu, kterou chce vysávat finance z církví:
Jestliže podle KAMu jeden pořad Exitu stojí téměř 300 000 Kč, pak se jim podařilo z církví vybrat peníze jenom na jeden pořad. Současným cílem KAMu je však, aby církve zaplatily alespoň polovinu pořadů (je přichystáno dalších 13 dílů). Pokud se i to podaří, bude zřejmě svoje finanční požadavky stupňovat, dokud církve nebudou financovat celý provoz KAMu.
Zde je inzerát z poslední strany Rozsévače:
Charakteristické je, že KAM mluví o "jedné velké zahraniční nadaci" a neuvádí její jméno ani církevní pozadí či teologické směřování:
Tato neprůhlednost je pro sektářský charakter KAMu charakteristická, jak bylo již zmíněno v jiných diskusích o KAMu zde na Granu.
Poslední kapkou je manipulativní tvrzení, že tato příležitost se již nemusí opakovat, ač je nad slunce jasné, že jde o dlouhodobou a plánovanou invazi a milióny dolarů, které byly do KAMu z neprůhledných zdrojů napumpovány, nejsou poslední.
Je smutné, že redakce časopisou Rozsévač, za kterou zodpovídají Výkonné výbory obou baptistických jednot, dává zelenou organizaci, o jejichž cílech a teologickém směřování očividně nemá ani ponětí. Demontáž (nejenom) baptismu v českém a slovenském regionu tak s dobrozdáním Ekumenické rady církví pokračuje.
|
Podobná témata
|
|
Re: KAM záludně pokračuje v invazi do církví a v budování pyramidální struktury (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Pondělí, 09. duben 2007 @ 11:43:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | MALÝMI PYRAMIDKAMI K VELKÉ PYRAMIDĚ? ANEB PODOBNOST ČISTÉ NÁHODNÁ?
PROMISE KEEPERS
Spojnici mezi klíčovými muži a pracovníky oblasti (Field Ministry
staff), tvoří tzv. vyslanci, či zmocněnci (Ambassadors). Jejich úkolem
je představovat PK církvím daného společenství a vytipovávat klíčové
muže. “[Vyslanec] nese poselství Promise Keepers do své obce, nalézá
klíčové muže a podporuje smíření přes rasové a denominační hranice.
Brožurka pro kandidáty Ambassadors říká: “Protože Promise Keepers jsou
zavázáni stavět spojovací mosty, vyslanci se musí vyvarovat negativních
politických, věroučných a denominačních postřehů a diskusí.“ A dále, že
přehrady denominacionalismu je těžké strhnout, “tento proces trvá šest
měsíců až rok." Jakmile se jednou člověk již stane vyslancem,
nereprezentuje sám sebe, své “osobní postoje vycházející z doktrín",
ale představuje Promise Keepers a jejich poslání, a spolupracuje na
úkolu sjednotit muže.
Brožurka dále uvádí: “Některé otázky by neměly být zmiňovány: jistota
věčnosti (eternal security), dary Ducha svatého, křest, soužení před,
či soužení po (pre- tribulation or post- tribulation), svátosti a
ordinace." V květnu, roku 1995 bylo ustaveno celkem 10 840 klíčových
mužů a vyslanců. Cílovým místem uskutečňování vize jsou místní skupinky
mužů, zasvěcených vizi PK. Samotná skupinka, pod vedením klíčového
muže, se souhlasem pastora, spojena s ústředím PK skrze vyslance, se
učí principům zralého mužství. K podpoře této výuky byl např. zpracován
vyučující manuál (Study Guide) Roberta Hickse. Muži se zde mají sdílet
o svém mužství: „Naše kultura představuje mnoho zasvěcovacích obřadů
nebo uvedení v mužství, které jsou spojeny s penisem. S kterou z nich
máš zkušenost? Máš nějaký příběh ke sdílení s ostatními muži týkající
se těchto věcí?" [Dále je sestaven seznam těchto věcí jako:] "Chození
na nočníček a noční počůrávání, vývoj ochlupení na genitálu,
pornografie, první schůzka, svatební noc…”
PK věří, že každý muž musí být v učednickém vztahu. Tzn., že musí mít
někoho, kdo bude jeho rádcem (mentor) a mít někoho, komu on sám bude
rádcem. PK věří, že muž musí mít zkušenějšího rádce, kterému bude
vykazatelný v rozhodnutích, týkajících se jeho života (finance,sex,
vztah k Bohu) a zároveň se při tom učit, jak být rádcem muži mladšímu.
Tedy prakticky to, co již známe z Pastýřského hnutí, odkud si McCartney
patrně tyto principy odnesl. “Je nemožné pro muže naplnit příkazy
Písma, pokud nebude v signifikantním vztahu s ostatními muži." PK k
tomu říkají: “Máte ještě někoho dalšího kromě své ženy, s kým byste se
mohli sdílet o svých pokušeních a selháních?"
http://www.apologet.cz/?q=content/category/12-promise-keepers
KMS
Pro vznik regionální platformy je třeba získat nejdříve vedoucí, a až
potom celé sbory. "Důležité je prostě začít"" . Tedy: vůdce – sbor –
region. K této vizi je třeba: „pomáhat všemi způsoby k vzájemnému
porozumění i jednotě: a) formou velkých konferencí, b) duchovními
smlouvami“. Je zajímavé, že pojem „duchovní smlouva“ je termínem
užívaným v Princeho literatuře. Prince je např. vidí jako vazivo, jímž
jsou svázány kosti z různých „hřbitovů“. Jednotlivé sbory se tímto
postupem, jak níže připouští sám D. Drápal, dostávají pod „metodické
vedení“, neboť KMS se cítí povolána k „vedení části Božího lidu“.
Těžiště služebníků těchto zúčastněných sborů je pak KMS, která pořádá
vyučující semináře pro co nejširší počet křesťanů, kteří jsou pro
myšlenku takto pojaté jednoty stejným způsobem získáváni.
V informačním letáku, kde KMS představuje sama sebe, popisuje tuto
svoji činnost takto: „Jde o praktickou mezisborovou ekumenu, o ekumenu
zdola“. „Ekumenou zdola“ jsou v podstatě obcházeny oficiální autority
etablovaných církví, které by s tímto postupem nesouhlasily. Vypadá to
jako fikce nebo jako blouznění? Nechme proto promluvit samotnou KMS.
Vždyť jejím cílem je mimo jiné: "…naše společné, upřímné získávání
dalších sborů pro vizi KMS i pro členskou základnu a jejich kvalitní
zastoupení na ŠV KMS. Členové UžV KMS rozdělí členskou základnu ŠV KMS
podle regionů a zároveň se stanou jejich zástupci podle místa svého
vlastního působení. Členové ŠV KMS začnou aktivně spolupracovat na
přípravách jednotlivých drobných regionálních akcích, které budou
pomáhat k růstu a prosazování Božího království na daném místě (různé
akce, semináře a vzdělávací programy, evangelizační akce plošnějšího
charakteru, konference menšího typu, semináře o chvalách atd.) Sbory i
jednotlivci nadále porostou svým individuálním tempem a vývojem, ale
zároveň budou vyzrávat i k jednotě organizační a institucionální a tak
se KMS stane jakousi předsíní společného rodinného domova" . Činnost
pro regionálně jednotnou církev se neomezuje pouze na naši zemi. Evald
Rucký mluví o celém středoevropském regionu. Píše: „středoevropský
region čeká na probuzení“ . Vždyť: „Jedna z oblastí, na níž by se měli
podle něj začít podílet další, je regionální práce, kontakty
společenství a vedoucích z různých církví na regionální úrovni. Mluvil
o významu této práce a doložil ji na příkladu z Liberecka, kde se
kontakty dokonce rozšířily i přes hranice, do přilehlých oblastí Polska
a Německa“ .
http://www.apologet.cz/?q=articles/category/14-apostolska-hnuti/id/23-charismaticka-cirkev-sjednoceni
KURZY ALFA
Jak uvedl Millar, jedním ze znaků dnešní doby, které Alfa vychází
vstříc, je ekumenismus. A to ne ledajaký. Ještě donedávna platné
anglikánské vyznání víry, podle něhož byl papež *****m, je
překonáno. Kurzům Alfa dnes papež žehná a jsou nástrojem ke sjednocení
církve, zejména katolíků a protestantů. V jednom dopise pražský
koordinátor kurzů uvedl skutečný důvod pořádání kurzů: „Světový trend
je sjednocovat skrze Alfu farnosti (sbory) a denominace ´v jeden hlas
církve´ v rámci města, později národa. Jen tak lidé mohou uvidět církev
silnou, srozumitelnou a aktuální.“ Česká charismaticko-katolická
delegace proto v Anglii nijak nezahálela a „povzbuzena tímto trendem,
se připojila k velké světové vizi, kterou mají pracovníci Alpha
International (asi 80 stálých zaměstnanců).“ Tyto akce v některých
národech vrcholí „tzv. ´pozvání národa na večeři´, podporovaná všemi
denominacemi, které se sjednocují v jeden hlas – společně se modlí a
akci připravují. Jde o jakési jednorázové zviditelnění a otevření
církve lidem kolem nás, takový „den otevřených dveří“. Zatím nejsme v
takové situaci, zjistili jsme ale, že míra úspěšnosti Alfy u nás
víceméně odpovídá stupni jejího rozvoje.“ Jednotná církev je tedy tím
nejdůležitějším, proč Alfa kurzy směřují napříč denominacemi. Jak uvádí
Janda vytýčenou strategii:
„V dějinách církve je to snad vůbec poprvé, kdy se všechny hlavní
proudy, ať už katolíci či protestanti, sjednotily na tak rozsáhlém
projektu, užívajíce materiály se stejným obsahem a formou. Jak je to
možné? Zaměřili se na to podstatné a základní.“ „Pokládáme za zásadní
udržet jednotu a společný krok všech kurzů Alfa vždy v jedné
denominaci, a také ve spolupráci denominací mezi sebou. Proto v pražské
kanceláři usilujeme o: vzájemné povzbuzení a výměnu zkušeností,
společné modlitby, společné plánování, postup a vize, společnou
propagaci.“ Tomáš Janda proto v dalším dopise již mluví o jedné „obecné
církvi“, vzniklé skrze Alfu a propojení Alfy se všemi ostatními
církevními aktivitami. Mezi cíle jeho kanceláře proto patří: „vytvoření
kvalitní celoplošné sítě několika desítek až stovek kurzů Alfa v Praze
a okolí, zviditelnění této naddenominační sítě (vlastně již celé obecné
církve) široké veřejnosti, souběžné propojování Alfy se všemi dalšími
církevními aktivitami a službami.“
http://www.apologet.cz/?q=articles/category/2-kurzy-alfa/id/18-alfa-evangelium-bez-pokani
RESEMÉ
1) Vytýčení zástupné evangelizační vize "jednotou k probuzení" z paracírkevního centra
2) Prezentace této vize církvím a získávání vůdců pro ni
3) Vytvoření skupinek napříč denominacemi na základě vize
4) Získávání všech členů sborů do skupinkové sítě
5) Začleňování skupinek pod naddenominační, paracírkevní vedení
6) Vytýčení dalších bodů učení a jeho zažívání skrze skupinky
7) Přetavování všech dosavadních církevních struktur do učednické pyramidy
8) Získávání jednotné a jednotně vedené církve z paracírkevního centra
9) Kontroverze "kdo bude hlavní vůdce", kontroverze a rozpad hnutí
10) Založení nové učednické organizace a návrat do bodu "1"
|
|
|
Re: KAM záludně pokračuje v invazi do církví a v budování pyramidální struktury (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 09. duben 2007 @ 12:01:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Teda vaše starosti bych chtěl mít...
|
|
|
Re: KAM záludně pokračuje v invazi do církví a v budování pyramidální struktury (Skóre: 1) Vložil: dusan v Pondělí, 09. duben 2007 @ 12:59:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | protože tady nefunguje funkce přečíst zbytek komentáře, tak sem ten zbytek Pastýřova komentáře vložím dodatečně:
V informačním letáku, kde KMS představuje sama sebe, popisuje tuto svoji činnost takto: „Jde o praktickou mezisborovou ekumenu, o ekumenu zdola“. „Ekumenou zdola“ jsou v podstatě obcházeny oficiální autority etablovaných církví, které by s tímto postupem nesouhlasily. Vypadá to jako fikce nebo jako blouznění? Nechme proto promluvit samotnou KMS. Vždyť jejím cílem je mimo jiné: "…naše společné, upřímné získávání dalších sborů pro vizi KMS i pro členskou základnu a jejich kvalitní zastoupení na ŠV KMS. Členové UžV KMS rozdělí členskou základnu ŠV KMS podle regionů a zároveň se stanou jejich zástupci podle místa svého vlastního působení. Členové ŠV KMS začnou aktivně spolupracovat na přípravách jednotlivých drobných regionálních akcích, které budou pomáhat k růstu a prosazování Božího království na daném místě (různé akce, semináře a vzdělávací programy, evangelizační akce plošnějšího charakteru, konference menšího typu, semináře o chvalách atd.) Sbory i jednotlivci nadále porostou svým individuálním tempem a vývojem, ale zároveň budou vyzrávat i k jednotě organizační a institucionální a tak se KMS stane jakousi předsíní společného rodinného domova" . Činnost pro regionálně jednotnou církev se neomezuje pouze na naši zemi. Evald Rucký mluví o celém středoevropském regionu. Píše: „středoevropský region čeká na probuzení“ . Vždyť: „Jedna z oblastí, na níž by se měli podle něj začít podílet další, je regionální práce, kontakty společenství a vedoucích z různých církví na regionální úrovni. Mluvil o významu této práce a doložil ji na příkladu z Liberecka, kde se kontakty dokonce rozšířily i přes hranice, do přilehlých oblastí Polska a Německa“ .
http://www.apologet.cz/?q=articles/category/14-apostolska-hnuti/id/23-charismaticka-cirkev-sjednoceni
KURZY ALFA
Jak uvedl Millar, jedním ze znaků dnešní doby, které Alfa vychází vstříc, je ekumenismus. A to ne ledajaký. Ještě donedávna platné anglikánské vyznání víry, podle něhož byl papež *****m, je překonáno. Kurzům Alfa dnes papež žehná a jsou nástrojem ke sjednocení církve, zejména katolíků a protestantů. V jednom dopise pražský koordinátor kurzů uvedl skutečný důvod pořádání kurzů: „Světový trend je sjednocovat skrze Alfu farnosti (sbory) a denominace ´v jeden hlas církve´ v rámci města, později národa. Jen tak lidé mohou uvidět církev silnou, srozumitelnou a aktuální.“ Česká charismaticko-katolická delegace proto v Anglii nijak nezahálela a „povzbuzena tímto trendem, se připojila k velké světové vizi, kterou mají pracovníci Alpha International (asi 80 stálých zaměstnanců).“ Tyto akce v některých národech vrcholí „tzv. ´pozvání národa na večeři´, podporovaná všemi denominacemi, které se sjednocují v jeden hlas – společně se modlí a akci připravují. Jde o jakési jednorázové zviditelnění a otevření církve lidem kolem nás, takový „den otevřených dveří“. Zatím nejsme v takové situaci, zjistili jsme ale, že míra úspěšnosti Alfy u nás víceméně odpovídá stupni jejího rozvoje.“ Jednotná církev je tedy tím nejdůležitějším, proč Alfa kurzy směřují napříč denominacemi. Jak uvádí Janda vytýčenou strategii:
„V dějinách církve je to snad vůbec poprvé, kdy se všechny hlavní proudy, ať už katolíci či protestanti, sjednotily na tak rozsáhlém projektu, užívajíce materiály se stejným obsahem a formou. Jak je to možné? Zaměřili se na to podstatné a základní.“ „Pokládáme za zásadní udržet jednotu a společný krok všech kurzů Alfa vždy v jedné denominaci, a také ve spolupráci denominací mezi sebou. Proto v pražské kanceláři usilujeme o: vzájemné povzbuzení a výměnu zkušeností, společné modlitby, společné plánování, postup a vize, společnou propagaci.“ Tomáš Janda proto v dalším dopise již mluví o jedné „obecné církvi“, vzniklé skrze Alfu a propojení Alfy se všemi ostatními církevními aktivitami. Mezi cíle jeho kanceláře proto patří: „vytvoření kvalitní celoplošné sítě několika desítek až stovek kurzů Alfa v Praze a okolí, zviditelnění této naddenominační sítě (vlastně již celé obecné církve) široké veřejnosti, souběžné propojování Alfy se všemi dalšími církevními aktivitami a službami.“
http://www.apologet.cz/?q=articles/category/2-kurzy-alfa/id/18-alfa-evangelium-bez-pokani
RESEMÉ
1) Vytýčení zástupné evangelizační vize "jednotou k probuzení" z paracírkevního centra 2) Prezentace této vize církvím a získávání vůdců pro ni 3) Vytvoření skupinek napříč denominacemi na základě vize 4) Získávání všech členů sborů do skupinkové sítě 5) Začleňování skupinek pod naddenominační, paracírkevní vedení 6) Vytýčení dalších bodů učení a jeho zažívání skrze skupinky 7) Přetavování všech dosavadních církevních struktur do učednické pyramidy 8) Získávání jednotné a jednotně vedené církve z paracírkevního centra 9) Kontroverze "kdo bude hlavní vůdce", kontroverze a rozpad hnutí 10) Založení nové učednické organizace a návrat do bodu "1"
|
|
|
Re: KAM záludně pokračuje v invazi do církví a v budování pyramidální struktury (Skóre: 1) Vložil: dusan v Pondělí, 09. duben 2007 @ 12:59:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | „V dějinách církve je to snad vůbec poprvé, kdy se všechny hlavní proudy, ať už katolíci či protestanti, sjednotily na tak rozsáhlém projektu, užívajíce materiály se stejným obsahem a formou. Jak je to možné? Zaměřili se na to podstatné a základní.“ „Pokládáme za zásadní udržet jednotu a společný krok všech kurzů Alfa vždy v jedné denominaci, a také ve spolupráci denominací mezi sebou. Proto v pražské kanceláři usilujeme o: vzájemné povzbuzení a výměnu zkušeností, společné modlitby, společné plánování, postup a vize, společnou propagaci.“ Tomáš Janda proto v dalším dopise již mluví o jedné „obecné církvi“, vzniklé skrze Alfu a propojení Alfy se všemi ostatními církevními aktivitami. Mezi cíle jeho kanceláře proto patří: „vytvoření kvalitní celoplošné sítě několika desítek až stovek kurzů Alfa v Praze a okolí, zviditelnění této naddenominační sítě (vlastně již celé obecné církve) široké veřejnosti, souběžné propojování Alfy se všemi dalšími církevními aktivitami a službami.“
http://www.apologet.cz/?q=articles/category/2-kurzy-alfa/id/18-alfa-evangelium-bez-pokani
RESUMÉ
1) Vytýčení zástupné evangelizační vize "jednotou k probuzení" z paracírkevního centra 2) Prezentace této vize církvím a získávání vůdců pro ni 3) Vytvoření skupinek napříč denominacemi na základě vize 4) Získávání všech členů sborů do skupinkové sítě 5) Začleňování skupinek pod naddenominační, paracírkevní vedení 6) Vytýčení dalších bodů učení a jeho zažívání skrze skupinky 7) Přetavování všech dosavadních církevních struktur do učednické pyramidy 8) Získávání jednotné a jednotně vedené církve z paracírkevního centra 9) Kontroverze "kdo bude hlavní vůdce", kontroverze a rozpad hnutí 10) Založení nové učednické organizace a návrat do bodu "1"
|
|
|
Re: KAM záludně pokračuje v invazi do církví a v budování pyramidální struktury (Skóre: 1) Vložil: dusan v Pondělí, 09. duben 2007 @ 13:04:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | |
Re: Re: KAM záludně pokračuje v invazi do církví a v budování pyramidální struktury (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Pondělí, 09. duben 2007 @ 13:06:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Poslal jsem to raději jako článek :-)
|
]
|
|
Re: KAM záludně pokračuje v invazi do církví a v budování pyramidální struktury (Skóre: 1) Vložil: dusan v Pondělí, 09. duben 2007 @ 22:29:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Nejhorší je ta záludnost, že to zveřejnili v církevním časopise a blbý lidi to můžou brát jako oficiální církevní aktivitu. Vůbec to není označený jako inzerce. |
|
|
Re: KAM záludně pokračuje v invazi do církví a v budování pyramidální struktury (Skóre: 1) Vložil: mrerich v Středa, 06. červen 2007 @ 13:28:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.elimpisek.cz | Asi to nechápu... předem se omlouvám těm, kterým leží na srdci čistota církve, že jsem z Písku, sboru Elim, před několika lety jsem absolvoval Stáž KAM a příležitostně se rád vracím do Malenovic do hotelu, který KAMu patří. Předem se omlouvám i za to, žese účastním skupinek Exit 316, kde s mladými křesťany i jejich přáteli kteří křesťané nejsou pořad Exit 316 sledujeme a pak spolu mluvíme o tématech, která pořad předkládá. A pokorně přiznávám i to, že znám Viktora Hojku a to již před deset let, a znal jsem i jeho tatínka, Pavla Hojku, kazatele našeho sboru. Po přečtení článku a komentářů a jiných článků a komentářů zde na Grano Salis mám pocit, že toto vše stačí k úplné diskvalifikaci z jakékoliv diskuze a než mne začnete vyzývat k pokání z těchto faktů, rád bych v pokoře a úctě napsal, co si myslím. A abych nezapomněl, jmenuji se Milan Řeřicha (tímto bych rád předešel napadnutí z anonymního vystupování). Děkuji.
Nemohu si pomoci, ale celá atmosféra kolem KAMu a Viktora Hojky a dalších mi připomíná štvanici na viníka. Na Grano Salis jsem před lety chodil, pak jsem na tento web pozapomněl (nedostatek času) a dnes narazil při přočítání blogů na internetu na odkaz na článek zde. Zaujal mne a přečetl jsem si několik dalších včetně komentářů. Upřímně řečeno se domnívám, že kdyby měl podobný článek jako je tento vyjít v novinách, nesplňoval by pravděpodobně základní kritéria objektivity. Chápu, že tento článek odráží osobní postoj autora a respektuji to. Co mám však problém respektovat jsou polopravdy a zkreslené informace, které však článku dodávají velmi ostražitý tón. Nemohu se zbavit pocitu, že podobnou rétoriku jsem už někde slyšel:
... záludně pokračuje ve své invazi ... ... se skládá z propagandistického článku a z inzerátu, verbujícímu k finanční podpoře ... ... drzá lež ... ... infiltrace ... ... začíná záludně budovat další level pyramidy ... ... efektivně se do nich hustily ... ... která má jeho vliv dominacích ještě více posílit ... ... drzost KAMu ... zneužívá mládež z denominací ke svým cílům a k ovládnutí denominací v budoucnosti, až se v nich jejich proškolení vůdci chopí moci ...
To jsou jen ukázky, v článku podobných příkladů najdete daleko víc.
následující slova dělají z dobrovolníků ovce bez vlastního názoru a z Dava Pattyho vůdce sekty:
... tito supervizoři musí projít kamáckým školením a být oddaní společné věci a nejvyšší autoritě Davidu Pattymu. Budou pracovat jako otroci zdarma a jako útěchu dostanou jenom cukrátko v podobě poukázky pro pobyt zdarma v kamáckým hotelu ...
Poslední komentář, i když se jedná vlastně o komentář citátu a možná by patřil jina, ale zde souvisí s článkem:
... V praxi nelze oddělit pořad od KAMu - jde zde o velice úzké propojení, vytváří se vazby na tuto organizaci. Jelikož s KAMem nesouhlasím, a to jak po stránce doktrinální, tak i ohledně způsobu jejich práce, nemohu pořad Exit 316 schválit jako vhodný evangelizační nástroj ...
Pominu-li potřebu, aby někdo schválil, jaký evangelizační nástroj je nebo není vhodný, jedná se o obrovskou nepravdu. Pořad Exit 316 vysílá Česká televize a každý kdo chce, se na něj může dívat. Stejně tak každý kdo chce se na něj může dívat se svými věřícími i nevěřícími přáteli, dokonce každý kdo chce se pak o těchto tématech může s těmito přáteli bavit nebo nebavit. Exit 316 není evangelizační pořad a nepředkládá evangelium. Může na některé věci poukázat a vzbudit otázky. Troufám si tvrdit, že to jsou právě křesťané (jednotlivci, církve, denominace), kteří mají zcela ve své moci tuto příležitost využít nebo ne. Nepotřebujete ambasadora Turbo 316, nepotřebujete příručky, manuály, knížky, materiály pro to, abyste mohli mít s člověkem rozhovor o Bohu na základě sledování pořadu Exit 316. Dokonce nemusím o KAMu vědět vůbec nic a nikdy se s nikým z KAMu setkat, abych tuto příležitost mohl využít. Takhle to funguje na mnoha místech, stačí se ptát, navštívit, zjistit si. A pro ty, kteří by chtěli využít pomoc, jsou zde pomocníci, materiály, brožura s otázkami týkajícími se jednotlivých dílů.
Možná proto píšu, protože podobné články budují nepřátelství mezi těmi, kdo slouží Bohu a berou radost z Božího díla. Proč se neradujete z těch, kteří se na základě rozhovorů o Bohu nastartovaných Exitem obrátili ke Spasiteli? Opravdu tomu nerozumím, upřímně... přijde mi, že něco (možná hořkost, hněv, nesouhlas, doufám že ne nenávist) zaslepuje oči autora takže vidí kolem sebe jen spojence nebo nepřátele (prosím, toto neříkám urážlivě nebo povýšeně, snažím se pojmenovat věci tak jak je cítím).
Četl jsem i jiné články jiných autorů a často byly plné podobných ideologických zkratek až nenávisti. A to je to, z čeho je smutno mě, protože namísto toho, abychom sloužili jako tělo Kristovo, každý jako jeho úd na svém místě, láme ruka nohu a ta kope do zad a pata dupe po prstech na rukou a navzájem se nesnášejí protože nechápou, že jsou tak rozdílní právě proto, že jim Kristus svěřil rozličné úlohy. To je jak chápu ekumenu - máme svěřeny rozličné úkoly, ale cíl máme jediný - přinést lidem Boží zvěst o Kristu a konfrontovat je s realitou věčnosti.
Závěr: nikdo vás nenutí s KAMem spolupracovat. Není pravda že si KAM zavazuje vedoucí kteří prošli jeho semináři, aby sdíleli společnou ideologii a finance (s touto myšlenkou jsem se setkal poprvé zde, na Grano Salis). KAM klade silný důraz na místní církve a neurčuje, jak a co mají vedoucí vyučovat. Nepřevychovává je, nýbrž učí je jít do Bible a spoléhat na Boha a jeho vedení. Prosím, probuďte se a místo osočování a útočení věnujte čas lidem, kteří jdou do zahynutí, protože Krista neznají. Ve vašem městě, vesnici, vašim sousedům, spolupracovníkům v zaměstnání, rodinným příslušníkům. S Exitem, KAMem, KSM či jinými organizemi nebo materiály, nebo bez nich, hlavně s Kristem.
|
Re: Re: KAM záludně pokračuje v invazi do církví a v budování pyramidální struktury (Skóre: 1) Vložil: Olin v Středa, 06. červen 2007 @ 13:56:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jsem rád, žes to napsal, Milane. Ty to asi schytáš! Už tady byl kdysi Viktor a trpělivě a pokojně vysvětloval...a krytyci ho prohlásili za lháře.
Přesto je správné ozvat se. Chodí sem dost věrných bratří, a ne všichni šlapou po vezdejší církvi jako v zelí. Mnozí z nás, ačkoli se nepodílíme na vaší práci přímo, vám přejí, abyste sklidili nějaké ovoce ze své námahy.
Olin |
]
Re: Re: KAM záludně pokračuje v invazi do církví a v budování pyramidální struktury (Skóre: 1) Vložil: prozaik v Úterý, 17. listopad 2009 @ 09:07:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | " KAM klade silný důraz na místní církve a neurčuje, jak a co mají
vedoucí vyučovat. Nepřevychovává je, nýbrž učí je jít do Bible a
spoléhat na Boha a jeho vedení."
:-) Takže do doby před nástupem KAM se místní vedoucí jen motali v brožurkách a nevěděli co vyučovat. Teprve když přišla KAM, tak místní pastýře a starší začala učit "jít do Bible a spoléhat na Boha a jeho vedení" :-)
A o tom to je. Mě taky netěší ta nakvašená rétorika ( podobně jako u Luboše Křesiny ), ale na druhou stranu nelze popřít, že se do církve dostalo tolik světa, že nějaká desinfekce je v plošném měřítku prakticky nemožná. Jednotlivci prohlédnou, ale větší skupiny ( od denominací až po organizace typu KAM ) jsou ze svých bludů neléčitelné. Organizace nedokáže "činit pokání".
|
]
|
|
|
|