Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 442 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470364
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Dle Bible Bůh NEmiluje každého hříšníka
Vloženo Středa, 13. prosinec 2006 @ 07:29:55 CET Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal Seraphim

Dle Bible Bůh NEmiluje každého hříšníka V současnosti se mezi křesťany papouškuje fráze, že Bůh miluje každého hříšníka, a nenávidí pouze hřích. Jaká je realita? Co říká Bohem inspirovaný biblický text. Prosím, čtěte:   Žalm 11,1-7 (EKUM)

11,1 Pro předního zpěváka, Davidův. Utíkám se k Hospodinu. Pročpak říkáte: "Jen si lítej, ptáče, po té vaší hoře! 11,2 Hle, jak svévolníci luk už napínají, šípy na tětivu kladou, aby skláli ve tmách ty, kdo mají přímé srdce. 11,3 Když se všechno od základů hroutí, co dokáže spravedlivý?" 11,4 Hospodin je ve svém svatém chrámu, Hospodin má trůn svůj na nebesích. Jeho oči hledí, jeho pohled zkoumá lidské syny. 11,5 Hospodin zkoumá spravedlivého i svévolníka; toho, kdo miluje násilí, z té duše nenávidí. 11,6 Sešle na svévolníky déšť žhavého uhlí a hořící síry, jejich údělem se stane žhoucí vichr. 11,7 Hospodin je spravedlivý, miluje vše, co je spravedlivé; jeho tvář pohlíží na přímého. Žalm 11,1-7 (KRAL) 11,1 Přednímu zpěváku, [žalm] Davidův. Hospodina doufám, kterakž tedy říkáte duši mé: Uleť s hory své [jako] ptáče? 11,2 Nebo aj, bezbožníci napínají lučiště, přikládají šípy své na tětivo, aby stříleli skrytě na upřímé srdcem. 11,3 Ale těmi usilováními zkaženi budou; [nebo] spravedlivý co učinil? 11,4 Hospodin [jest] v chrámě svatém svém, trůn Hospodinův v nebi jest; oči jeho hledí, víčka jeho zkušují synů lidských. 11,5 Hospodin zkušuje spravedlivého, bezbožníka pak a milujícího nepravost nenávidí duše jeho. 11,6 Dštíti bude na bezbožníky uhlím řeřavým, ohněm a sirou, a duch vichřice [bude] částka kalicha jejich. 11,7 Nebo Hospodin spravedlivý jest, spravedlnost miluje, na upřímého oči jeho patří. Žalm 11,1-7 slovenský evanjelický preklad 1 Pre hudobný prednes. Dávidov. K Hospodinovi sa utiekam. Ako mi môžete povedať: Uleť na váš vrch ako vtáča! 2 Lebo, hľa, bezbožní napínajú luk, na tetivu si kladú šíp, by potme vystrelili na úprimných srdcom. 3 Ak sa základy zrútia, čo vykoná spravodlivý? 4 Hospodin je vo svojom svätom paláci, Hospodin na nebesiach má svoj trón. Jeho oči hľadia, Jeho pohľad skúma ľudských synov. 5 Hospodin skúma spravodlivého i bezbožného, ale Jeho duša nenávidí milovníka násilia. 6 Dážď žeravého uhlia, síry spustí na bezbožníkov; a v ich kalichu bude im údelom pálčivý vietor. 7 Lebo spravodlivý je Hospodin, miluje spravodlivé skutky; úprimní uvidia Jeho tvár. Žalm 11,1-7 slovenský katolícky preklad 1 Zbormajstrovi. Dávidov žalm. Dôverujem v Pánovi. Akože mi môžete hovoriť: "Uleť na vrch ako vrabec!? 2 Lebo, hľa, hriešnici napínajú luk, šíp kladú na tetivu, aby zákerne zasiahli ľudí statočných. 3 Keď sa rúcajú základy, čože môže spravodlivý urobiť?" 4 Pán prebýva vo svojom svätom chráme, Pán tróni na nebesiach. Jeho oči hľadia na úbožiaka, jeho zrak skúma každého človeka. 5 Pán skúma spravodlivého i hriešnika a nenávidí toho, čo miluje neprávosť. 6 Žeravé uhlie spúšťa na hriešnikov; oheň so sírou a spaľujúci víchor, to je ich údel. 7 Lebo Pán je spravodlivý a miluje spravodlivosť; statoční uvidia jeho tvár. Pro mne má Bible nekonečně větší hodnotu, než texty současných kompromisnických teologů Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


"Dle Bible Bůh NEmiluje každého hříšníka" | Přihlásit/Vytvořit účet | 11 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

duchovnímu Halíkovi (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 13. prosinec 2006 @ 07:55:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tím se netrapte-to není nic zvláštního,že SZ božstvo je často zmítáno lidskými emocemi jinde je zas vyčerpané a lidské slavnosti mu lezou na nervy

Z duše nenávidím vaše novoluní a slavnosti, jsou mi jen na obtíž, jsem vyčerpán, když je musím snášet.

Izaiáš 1,14


zajímavá je taky následující pasáž z
1. Samuelovi kap. 15

Dnes od Tebe Hospodin odtrhl izraelské království a dal je tvému bližnímu, lepšímu, než jsi ty.VĚČNÝ BŮH IZRAELE NEKLAME ANI NEBUDE LITOVAT; není to přece člověk, aby litoval. Pak Samuel poručil: "Přiveďte ke mně amáleckého krále Agaga!" Agag šel k němu sebevědomě, neboť si řekl: "Zajisté je odvrácena hořkost smrti." Samuel řekl: "Jako tvůj meč zbavoval ženy dětí, tak ať je tvá matka bezdětná nad jiné ženy." A Samuel rozsekal Agaga na kusy před Hospodinem v Gilgálu.Potom Samuel odešel do Rámy, zatímco Saul vystoupil ke svému domu, do Gibeje Saulovy.Samuel už nikdy až do dne své smrti Saula nespatřil, avšak pro Saula truchlil. HOSPODIN LITOVAL, ŽE SAULA USTANOVIL KRÁLEM NAD IZRAELEM.

Jaká je realita? Lituje Hospodin či nikoli?
Podle Samuela "není to přece člověk, aby litoval" - se dá soudit, že Bůh nelituje, ale člověk ano. A protože nakonec Hospodin litoval, je tedy podle Samuela člověk? Tato pasáž se moc neznámému biblickému autorovi nepovedle zřejmě si po sobě nepřečetl co vlastně napsal a už se to jen slepě kopírovalo.

nula




Re: Dle Bible Bůh NEmiluje každého hříšníka (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 13. prosinec 2006 @ 09:19:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Seraphime,

nesouhlasím s tvými závěry. V SZ možná, ale v Novém zákoně máme milovat i své nepřátele. Pokud si myslíš, že jsou nepřátelé Boží i homosexuálové, potom je naší povinností milovat i naše homosexuální bližní!

Karels



Libby (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 13. prosinec 2006 @ 09:56:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Buh nelituje kdyz rozhodne a ucini co je jeho vule—

No to je gól-chcete mi snad tvrdit,že se děje něco bez boží vůle?


Ty, nebo vy, pane nulo, si myslite, ze si ale protireci, kdyz v dalsich versich se pise, ze Hospodin litoval (I.Sam.15:35). V tomto pripade Hospodin lituje, protoze zpusobil zal Samuelovi, ktery smutnil po Soaulovi. To zpusobilo, ze Hospodin citil litost! Ze litoval. Chapete to?--

Chápu,jenže o pár veršů se tvrdí že Hospodin nelituje-není přece člověk.

--Buh nelituje kdyz rozhodne a ucini ve sve spravedlivosti, ale je tak pohnut, kdyz vidi, ze zpusobil svemu vyvolenemu zal.Potom lituje.—

Nemáte pravdu-jinde je přímo popsáno,že ta lítost je u Hospodina následkem jeho vlastních činů a rozhodnutí např.stvoření člověka (viz. před potopou) Navíc pokud lituje tak není vševědoucí samozřejmě za předpokladu,že není masochista a v té lítosti-utrpení se nevyžívá.


--Neukazuje nam to jak milostivy a milosrdny je nas Buh?—

Myslítete toho SZ boha,který dle tamního popisu zlikvidoval přes 2 milióny lidí včetně malých dětí?Ono především to ukazuje na to jak bohatá je Vaše a obecně lidská fantazie


--Takoveho Boha nectit a nemilovat, to nepochopim. A zrovna takovy je Pan Jezis, protoze v nem se nam Buh vyjevil. Praise the Lord!—

To je Vaše zbožné přání osobně vidím, že Hospodin nemá s Otcem nic společného

--Nechci prehlednout vasi prvni pochybnost, kdyz si myslite spatne o Bohu.—

O Bohu určitě špatně nesmýšlím,když tak o lidských představách boha


--V teto kapitole je receno, ze Hospodin se "zlobi" na svuj lid, ktery mu prinasi obeti a slavi slavnosti v jeho jmenu, ale delaji to jen nabozensky.—

Především ho to vyčerpává a otravuje.zkrátka typické lidské vlastnosti

nula



Re: Dle Bible Bůh NEmiluje každého hříšníka (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 13. prosinec 2006 @ 10:58:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Karelsi, já souhlasím s tím, že máme milovat i SVÉ nepřátele.

Nejasnost je pouze v tom, kdo to jsou 1)naši 2)nepřátelé a co NEznamená 3)milovat.

Vysvětluji:
ad3) Milovat neznamená spolu s hříšníky hřešit, i když se někdy tomu hřešení říká "milování".

ad1)2) Termín naši nepřátelé:
Když Pán Ježíš mluvil s tehdejšími Izraelity, svými učedníky apoštoly, řekl jim, že mají milovat i své nepřátele, čili neIzraelity (neŽidy); že už nemají být nacionalisty milujícími jen a pouze svůj národ. Takový nacionalismus by totiž zcela vyloučil misii všech národů. Kristus vyslal apoštoly ke všem národům světa a řekl, že On se podruhé na Zem vrátí až všechny národy skrze nás křesťany evangelium uslyší.
Za Starého zákona měli Izraelité milovat jen Izraelity, většina neIzraelitů jim měla být lhostejná a kananejské (kanánské) kmeny (národy) měli vyhubit pro de facto satanistickou hříšnost Kananejců, kteří se snažili misijně pokananejštit Izraelce (proto mezi nimi nemělo docházet k falešnému míru).
V časech Ježíše Krista byl národem, který nejvíce ovlivňoval Izrael Řím. Římané okupovali jejich stát, avšak na rozdíl od předchozí řecké okupace nenutili Izraelity k modloslužbě, ale naopak poskytli v celé římské říši Izraelitům do té doby neobvykle rozsáhlou náboženskou svobodu. Proto si myslím, že Kristus poručil Izraelitům, že mají své nepřátele Římany milovat. Římské právo-justice byla na tehdejší dobu poměrně spravedlivá (na rozdíl od kananejské a řecké). Byla vojenskou silou vnucena všem okupovaným národům. Malé zbytky Kananejců se také musely řídit římským právem, předchozí satanistická zvěrstva jim byla znemožněna.

Většina Izraelitů Krista ale neuposlechla a zbytečně se tehdy vzbouřila proti Římanům. Uvěřili falešným mesiášům, ač je skutečný Mesiáš právě před tím varoval. Římané je za vzpouru vojensky pokořili, ukřižovali jich tisíce podél jeruzalémských cest, zbořili r.70 po Kristu jeruzalemský chrám, mnoho Izraelitů zemřelo hlady, zbytek byl vzat do zajetí a zotročen. Viz Flavius "Válka židovská"
Tolik pro začátek ohledně povinného NEnacionalismu učedníků Ježíše Krista.

Už v Mojžíšově Starém zákoně je přikázání, že Izraelita má pomoci svému nepříteli, který je Izraelita, ale někdo mu např. ukradl osla či mu mám pomoci s trpícím dobytkem. Konkrétní verš si lze dohledat. Takže povinné milování osobních nepřátel existovalo už ve starozákonních přikázáních. To pozdější zákoníci, farizeové, saduceové pravděpodobně pozapomněli, či nějak překroutili. Takže z přikázání Mojžíše i Ježíše Krista vyplývá, že tímto způsobem dobrého skutku ke svému osobnímu nepříteli (např. člověku nám nesympatickému – ani nevíme přesně kvůli čemu; nebo i k člověku, který nám skutečně ublížil) milovat máme. Platí Lukáš 6,29: „Tomu, kdo tě udeří do tváře, nastav i druhou, a bude-li ti brát plášť, nech mu i košili!“

Jak je to se stylem a formou milování homosexuálů (ve skutečnosti bisexuálů - sexujícím s oběma pohlavími současně) zatím přesně nevím. Přemýšlím o tom. Určitě se však od nich nemáme nechat nakazit, ani nemáme nechat nakazit jejich homosexuální vírou či zvrácenými skutky naše děti.
To, co je psáno apoštolem Judou však jistě platí a sedí to na naši dobu – na křesťany v USA homosexuálních denominacích i v diecézi episkopálního homobiskupa Robinsona, v pražské a brněnské ČCE (Českobratrské církvi evangelické):
List Judův, verše 4.+7+12: „VLOUDILI SE TOTIŽ MEZI VÁS NĚKTEŘÍ BEZBOŽNÍ LIDÉ, ZAPSANÍ UŽ DÁVNO K ODSOUZENÍ, KTEŘÍ ZAMĚŇUJÍ MILOST NAŠEHO BOHA V NEZŘÍZENOST….PODOBNĚ JAKO ONI I SODOMA, GOMORA A OKOLNÍ MĚSTA SE ODDALY SMILSTVU, PROPADLY ZVRHLOSTI, A JSOU NÁM VÝSTRAŽNÝM PŘÍKLADEM TRESTU VĚČNÉHO OHNĚ. TI JSOU ÚSKALÍM VAŠEHO BRATRSKÉHO STOLOVÁNÍ, KDYŽ S VÁMI HODUJÍ BEZ BÁZNĚ PŘED BOHEM…“
List Judův, verše 22-23:
„S těmi, kdo pochybují, mějte slitování; zachraňujte je z hořícího ohně. Mějte slitování i nad jinými, ale s obezřetností (s bázní), ať se vám oškliví i jejich plášť, poskvrněný hříchem (poskvrněný tělem).“

Bděme a nenechme se „uspat rohlíkem“ falešné homotolerance
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Libby (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 13. prosinec 2006 @ 11:09:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
čenými znaky se zaklínat nemusíte na obranu svých přání a představ


--"Ci sa bude pravotit so Vsemohucim nejaky kaznitel? Ten, kto vini Boha, nech odpovie na to!" (Job 39:32).—

Jednak si zřejmě pletete verše

"Smí se člověk přít se Všemocným? Smí ho kárat? Ten, kdo Boha obvinil, ať odpovídá."

Job 40:2

Ale znovu Vám opakuji,že o Bohu to vůbec není,ale o Vašich a cIzích představách o něm
Navíc ani toho Hospodina jsem nikde nepokáral (můžete případně ukázat kde) pouze jsem popsal co dle SZ způsobil.

nula



Stránka vygenerována za: 0.40 sekundy